Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      6.350


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.981


  3. MAKAP

    MAKAP

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.205


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.738


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 10/04/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. LINK: https://apps.tee.gr/eteedoc/faces/appMain @papathvas, καλησπέρα, στο παραπάνω όπου Username το myname από το [email protected], όπου myname αυτό που έχεις όταν μπαίνεις στις εφαρμογές του ΤΕΕ και password αυτό που πάλι δίνεις όταν μπαίνεις στις εφαρμογές του ΤΕΕ. Το είχα αναφέρει εδώ https://www.michanikos.gr/forums/topic/47910-τεε-σε-λειτουργία-το-κέντρο-εξυπηρέτησης-μηχανικών/?tab=comments#comment-881585 Υ.Γ. Αν δεν είναι κόπος ενημέρωσε αν λύθηκε με το παραπάνω, το θέμα που είχες.
    3 points
  2. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.468 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Version X6.3

    85.823 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Version 4.00

    22.608 downloads

    Μια πρώτη προσπάθεια ενημέρωσης των υπεύθυνων δηλώσεων, που απαιτούνται για την υπαγωγή στον Νόμο 4495/2017. Περιλαμβάνει τις δηλώσεις του ιδιοκτήτη, της εξουσιοδότησης του μηχανικού και της συναίνεσης των συνιδιοκτητών. Στηρίχθηκε στο έργο του Thodoris4, τον οποίο και ευχαριστώ πολύ. Οποιαδήποτε πρόταση / διόρθωση είναι ευπρόσδεκτη..
    1 point
  5. Θέμα: «Διευκρινίσεις σχετικά α) με την υποβολή των απαιτούμενων αποδεικτικών καταβολής εισφορών και κρατήσεων κατά την υποβολή αίτησης έκδοσης άδειας αναθεώρησης και β) διεκπεραίωση αιτημάτων πολιτών, ενόψει της υφιστάμενης έκτακτης κατάστασης» Λόγω της υφιστάμενης κατάστασης, στο πλαίσιο των μέτρων αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 και με γνώμονα την διευκόλυνση των πολιτών στην υφιστάμενη συγκυρία, παρακαλούμε όπως: α) σε περίπτωση που κατά την υποβολή αίτησης έκδοσης άδειας αναθεώρησης δεν είναι δυνατή η υποβολή ορισμένων εκ των αποδεικτικών κατάθεσης των απαιτούμενων εισφορών του ιδιοκτήτη του έργου υπέρ του Δημοσίου, ΕΦΚΑ και δήμου, για λόγους που ανάγονται στην μη ύπαρξη δυνατότητας ηλεκτρονικής καταβολής τους και το συνολικό ποσό αυτών δεν υπερβαίνει τα δέκα (10) ευρώ, να δίδεται η δυνατότητα υποβολής, αντί του αποδεικτικού καταβολής, σχετικής Υπεύθυνης δήλωσης του αιτούντα που θα βεβαιώνει την αδυναμία αυτή και τη δέσμευση του περί καταβολής και προσκόμισης του σχετικού αποδεικτικού εντός τριμήνου. β) να ανταποκρίνεστε στα αιτήματα των πολιτών (χορήγησης βεβαίωσης χρήσεων γης, όρων δόμησης κ.ά.) και στις αιτήσεις λήψης λοιπών αντιγράφων (ενδεικτικών σχεδίων, τεχνικών εκθέσεων, λοιπών φωτοαντιγράφων στοιχείων που συνοδεύουν το φάκελο της οικοδομικής αδείας κ.ά.) ηλεκτρονικά με την αξιοποίηση κάθε διαθέσιμου μέσου (scanner υπηρεσίας ΟΤΑ, Scanner Application κινητού τηλεφώνου ή tablet, κλπ). Σε περίπτωση που αυτό δεν καθίσταται δυνατό θα πρέπει να γίνεται εφαρμογή του της παρ. 4 του άρθρου 4 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. Παρακαλείσθε, όπως προβείτε σε σχετική ενημέρωση όλων των ΥΔΟΜ που εμπίπτουν στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων σας.
    1 point
  6. Είναι στο ΡΣ της πάνω Φιλοθέης, δηλαδή το 2ο τμήμα της αρχικής έκτασης που είχε αγοράσει ο Οικ. Συνεταιρισμός Υπαλ. ΕΤΕ, που εγκρίθηκε με το ΦΕΚ 161/Δ/1968. Γενικά, ισχύουν όσα είχα γράψει και στο νήμα που παρέθεσε ο συνάδελφος παραπάνω, εκτός του ότι έχουν πραγματοποιηθεί ΜΣΔ, σε κτίρια της Φιλοθέης, όπως διαπίστωσα αργότερα.
    1 point
  7. @yannis_tzm Δεν γράφεις το ΟΤ που ενδιαφέρεσαι. Με την επιφύλαξη να μην είμαι ενημερωμένος τα τελευταία χρόνια, στη Φιλοθέη ισχύουν οι συμπληρωματικοί ΟΔ που περιγράφονται 1) στο ΦΕΚ 314/ΑΑΠ/3.8.2010, 2) στο ΦΕΚ 78/Δ/5.2.1997. Σε ότι αφορά στο ΣΔ, το μεγαλύτερο τμήμα του ΡΣ έχει ΣΔ 0,6
    1 point
  8. "... Από το πρωί σήμερα όσοι πελάτες τραπεζών προσπάθησαν να πληρώσουν εμπρόθεσμα ηλεκτρονικά τις εισφορές τους στον ΕΦΚΑ διαπίστωναν ότι η συναλλαγή δεν ήταν δυνατή. Αυτό οφείλεται στην ειδική διατραπεζική αργία για το Πάσχα των Καθολικών, σήμερα και την Δευτέρα, η οποία κρατά κλειστό το διευρωπαϊκό αυτοματοποιημένο σύστημα ταχείας μεταφοράς κεφαλαίων σε συνεχή χρόνο (σύστημα ΤARGET2), που αποτελεί το «νευρικό σύστημα» της διατραπεζικής αγοράς. Ταυτόχρονα, όμως, επειδή δεν πρόκειται για επίσημη εθνική αργία, τα δίκτυα καταστημάτων των τραπεζών παραμένουν σε λειτουργία. Έτσι, οι τράπεζες προτρέπουν πελάτες που ήλθαν σε τηλεφωνική επικοινωνία να διεκπεραιώσουν τη συναλλαγή σε καταστήματα, κάτι που βέβαια ενέχει τον κίνδυνο δημιουργίας συνωστισμού με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για την αύξηση των πιθανοτήτων μετάδοσης του κορονοϊού. Η πληρωμή σε κατάστημα είναι ο μόνος τρόπος για να εμφανισθεί ως ημερομηνία εξόφλησης των εισφορών η σημερινή, για να δικαιούται ο ασφαλισμένος την έκπτωση του 25% που καθιερώθηκε πρόσφατα για την εμπρόθεσμη καταβολή φόρων και εισφορών. ..." https://www.businessdaily.gr/oikonomia/15236_stelnoyn-sta-katastimata-trapezon-toys-pelates-gia-foroys-eisfores Ας ενημερώσει αν κάποιος έκανε ηλεκτρονικά την πληρωμή τι αναγράφει στο αποδεικτικό και σε ποια τράπεζα.
    1 point
  9. Γιατί να "θυσιάσεις" το όμορο οικόπεδο δηλώνοντάς το τοις πράγμασι συνενωμένο; Αν το ζήτημα αφορά μόνο την τακτοποίηση θα βάλεις και μια παράβαση για την παραβίαση της Δ. Την "τεχνική" της συνένωσης τοις πράγμασι σε οικόπεδα του ίδιου ιδιοκτήτη την προτείνουμε όταν ένα κτίριο έχει ανεγερθεί σε τέτοια θέση που πατάει ταυτόχρονα και στα δυο οικόπεδα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει δήλωση υπαγωγής. Παράβαση θα βάλεις όπως και να έχει, καθώς οι παραβάσεις εξετάζονται σε σύγκριση με τα εγκεκριμένα σχέδια. Απλώς μετά θα κάνεις τη σχετική αναφορά για συνένωση κλπ. Προσωπικά δεν βλέπω να έχει όφελος από μια τέτοια ενέργεια,. Μάλλον ζημιά θα έχει καθώς από τη στιγμή που θα γίνει υπαγωγή σε τοις πράγμασι συνενωμένο οικόπεδο θα έχει χάσει το συντελεστή δόμησης του όμορου οικοπέδου (οικόπεδα με 200<Ε<700 τμ έχουν μέγιστη δόμηση 240+40 πατάρι ξηρής δόμησης. Άρα δυο οικόπεδα αυτής της επιφάνειας έχουν 240+240=480 τμ,).
    1 point
  10. Δεν θα το υπολογίσεις. Αφού αναφέρεσαι σε αναλυτικό σημαίνει ότι η Υ.Υ είναι κάτω από το επιτρεπόμενο ύψος. Θα κάνεις αναφορά στην ΤΕ (στα σχέδιά σου κλπ, όπου εσύ κρίνεις) ότι στη μια λοιπή παράβαση συμπεριλαμβάνονται οι κάτωθι αυθαιρεσίες δυνάμει του Α 100 κλπ μεταξύ των οποίων θα είναι και η υπέρβαση ύψους κάτω του μεγίστου επιτρεπόμενου ύψους στη θέση του ακινήτου.
    1 point
  11. εαν περιγραψεις τον χρονο δημιουργιας καθενος θα εχεις και την απαντηση.... [αυτοι οι ενδιαμεσοι "δρομοι" πώς προεκυψαν? Μηπως απο διανομη???]
    1 point
  12. Η περίπτωση αν έχω καταλάβει σωστά, αφορά μια αυθαίρετη προσθήκη ορόφου και μια αυθαίρετη αποθήκη στο ίδιο επίπεδο (όροφος). Οπότε ισχύει η προηγούμενη απάντηση. Η κατηγορία 3 δεν συνδέεται με άλλους συντελεστές παραβάσεων και αναφορικά με το υπολογιστικό κομμάτι, δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στο να υπαχθεί μια αποθήκη στην κατηγορία 3, σε όποια θέση αυτή και αν βρίσκεται (ακόμη και στο δώμα). Ο περιορισμός αφορά βοηθητικούς χώρους που θα πρέπει να είναι στο ισόγειο και με επιφάνεια έως και 50 τμ προκειμένου να εισαχθεί στο πρόστιμο μειωτικός συντελεστής σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις υπολογισμού προστίμου.
    1 point
  13. Καλημέρα 2. προφανώς ήθελες να γράψεις γγ), δεν λέει κάτι για χρονολογία, οπότε όλοι μέχρι το 2011 συν του ότι αν είχες ήδη εξώστη εκεί, επιτρεπόταν ούτως ή άλλως.
    1 point
  14. Αυτά θα τα ρύθμιζε μόνη της η αγορά. Ελεύθερη οικονομία έχουμε. Και όχι κάποιος να κλέβει το εισόδημα άλλου και να κάνει μνημόσυνο με ξένα κόλλυβα χωρίς να ρωτά. Αν πρέπει να βάλουμε πλάτη όλοι τότε γιατί δεν γίνεται μείωση 40% στους δημόσιους υπαλλήλους. Αυτοί είναι οι μόνοι που ξέρουν ότι την επόμενη μέρα θα συνεχίσουν να αμοίβονται το ίδιο. Ούτε δέχομαι ότι κάποιος μπορεί να αδικηθεί. Αν αυτός τρελαθεί και αυτοκτονήσει γιατί ειναι μακροχρόνια άνεργος, άρα δεν δικαιούται τίποτα τώρα, χρωστάει στην τράπεζα την μοναδική κατοικία του και υποχρεούται να πληρώσει το δάνειο, έχει νοικιάσει αυτήν την κατοικία γιατί είναι 100τμ και αυτός μένει στο νοίκι στα 50τμ ώστε να ζει με την διαφορά , και τώρα πρέπει να ζήσει Μάη με το 20% του ενοικίου του και αυτός να καταβάλλει το 100%.. Εσείς το λέτε απλή αδικία η υποχρεωτική εξαθλίωση. Μόνο και μόνο για να μην πειράξουν δημόσιους υπαλλήλους.
    1 point
  15. Αγαπητοί Μηχανικοί, Παρακολούθησα τυχαία μια συζήτηση αρκετά φλογερή με τον Γιαννη_ιος, διάβασα αρκετά posts και συνειδητοποίησα πως δεν έχει κανείς σας ιδέα του τι είναι μια ευρεσιτεχνία και πια είναι τα στάδια απονομής της... Όντας εφευρέτης ή αλλιώς στο πιο trendy "inventor", με τίτλο από το ΟΒΙ αρχικά όπως ο φίλος μας ο Γιάννης και στην συνέχεια από το EPO (European Patent Office), τελευταία από το USPTO (US Patent & Trademark Office), αναμένοντας την απονομή και από το JPO (Japan Patent Office) έχω να κάνω μια σειρά από παρατηρήσεις. Αρχικά για τον Γιαννη_ιος… το ότι πήρε το Ελληνικό δίπλωμα δυστυχώς δεν σημάνει τίποτα… Ο Γιάννης για να πάρει το Ευρωπαϊκό έχει να αντιμετώπιση τρία με τέσσερα χρόνια ενδελεχή μελέτη και έρευνα από τους εξεταστές του EPO… όπου δεν είναι τυχαίοι άνθρωποι αλλά είναι σοβαροί επιστήμονες με εξαιρετική ειδίκευση στο αντικείμενο που εξετάζεται κάθε φορά…! Από τα διπλώματα που μοιράζει το ΟΒΙ μόνο ένα 7% παίρνει το Ευρωπαϊκό δίπλωμα και αυτό γιατί στην Ελλάδα (όπως και σε όλες τις υπόλοιπες χώρες) γίνεται πλημμελής έλεγχος του patentability μιας εφευρέσεως μόνο και μόνο για να κατοχυρώνουν όσο μπορούν περισσότερα αντικείμενα. Οπότε Γιάννη επειδή απλός δημοσίευσαν την εφεύρεση σου στο WIPO δεν σημάνει πως πήρες και patent grand, γι’αυτό χαλάρωσε και πρόσεξε το κόστος της διεθνούς κατοχύρωσης γιατί μέχρι να καταλάβεις πως δεν έχεις καμία ελπίδα θα έχεις ξόδεψη 25.000€ για πλάκα… Επειδή οι πατέντες είναι ένα πολύ σοβαρό στοιχείο για την ένδειξη της απόδοσης μιας χώρας στην Έρευνα και την Τεχνολογία όπως προκύπτει από τα στατιστικά του ΟΟΣΑ, έχουν δημιουργήσει τον όρο triadic patents. Οι τριαδικές πατέντες είναι τα κατοχυρωμένα σε Ευρώπη, Αμερική και Ιαπωνία διπλώματα ευρεσιτεχνίας. Οι τριαδικές πατέντες είναι αυτές που μπορούν να ονομαστούν διεθνείς πατέντες. Ο αριθμός των τριαδικών πατέντων επηρεάζει σημαντικά την κατάταξη μιας χώρας σε πάρα πολλούς δείκτες όπως ανταγωνιστικότητας, πιστοληπτικής ικανότητας κ.α. Η δική μου πατέντα πρόκειται να γίνει η 10η τριαδική της Ελλάδας για το 2008. Είναι αποδεδειγμένο πως αν καταφέρεις και πάρεις Ευρωπαϊκό Δίπλωμα οι υπόλοιπες χώρες είναι περίπατος… Εγώ έχω το Ευρωπαϊκό, το Αμερικανικό και περιμένω το Γιαπωνέζικο. Από το site του ΟΟΣΑ: «Patent-based indicators provide a measure of the output of a country’s R&D, i.e. its inventions. The methodology used for counting patents can influence the results. Simple counts of patents filed at a national patent office are affected by various kinds of limitations, such as weak international comparability (home advantage for patent applications) and highly heterogeneous patent values. The OECD has developed triadic patent families, which are designed to capture all important inventions only and to be internationally comparable.» Κατά τον ΟΟΣΑ αποτελούν την κορυφή αυτού που ονομάζουμε καινοτομία, αντικατοπτρίζουν το τεχνολογικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μιας χώρας στην παγκοσμιοποιημένη οικονομία και αποτελούν την σπίθα που εκτοξεύει τις εξαγωγές μιας χώρας. Η χώρα μας σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ παράγει ένα μέγιστο αριθμό 15 τριαδικές πατέντες τον χρόνο (την τελευταία δεκαετία), άλλες αναπτυγμένες χώρες παράγουν από μερικές εκατοντάδες μέχρι μερικές χιλιάδες τον χρόνο. Μόνο μια από αυτές (τις 15 ελληνικές) κάθε χρόνο προέρχεται από δημόσιο ερευνητικό ίδρυμα ή είναι αποτέλεσμα πανεπιστημιακής έρευνας. Η χώρα μας έχει έως και δέκα φορές χαμηλότερη απόδοση κεφαλαίων στην έρευνα (την επένδυση που κάνουμε στην έρευνα σε σχέση με τις τριαδικές πατέντες που παράγουμε) σε σχέση με άλλες χώρες. Δηλαδή το 1δις € παράγει μόνο 8.8 πατέντες/έτος ενώ στην Φινλανδία παράγονται 59 ανά 1 δις €…! Βεβαίως το νούμερο είναι ακόμα μικρότερο μιας και το ποσό που καταγράφεται από τον ΟΟΣΑ ως επένδυση, αφορά μόνο την χρηματοδότηση των δημοσίων ερευνητικών κέντρων, έτσι αν αφαιρέσουμε τις πατέντες των ιδιωτών που αποτελούν το 93% (σταθερά την τελευταία δεκαετία, 14 από τις 15) του συνόλου από τις ελληνικές τριαδικές πατέντες, στην πραγματικότητα το νούμερο είναι: 1δις € παράγει μόνο 0,5 πατέντες/έτος, αυτό προκύπτει από την επένδυση του 0,57% του ΑΕΠ για την παραγωγή μιας και μόνο πατέντας για το 2006… Απίστευτο, 1,7δις € για μια τριαδική πατέντα… Ενδεικτικά να αναφέρω, πως σύμφωνα με μελέτη του Ιδρύματος Κοκαλη αν κάνουμε τις 15 πατέντες 45, θα ανέβουμε στην κατάταξη ανταγωνιστικότητας του IMF, κατά 40 θέσεις…!! Στο εξωτερικό η κατοχή ενός διεθνούς διπλώματος ευρεσιτεχνίας και δη τριαδικής πατέντας, αποτελεί τίτλο ανωτέρω ενός Διδακτορικού… είναι αυτό που ξεχωρίζει έναν απλό ερευνητή από ένα πραγματικά σημαντικό ερευνητή. Στην Ελλάδα η εισήγηση της ευρωπαϊκής ένωσης για το πότε ένας ερευνητής γίνεται κατηγορίας Α απαιτούσε την κατοχή διεθνούς διπλώματος ευρεσιτεχνίας, όπως είναι κατανοητό, έγινε επανάσταση μεταξύ των καθηγητών και απλώς προστέθηκε στον νόμο πως μπορούν να γίνουν και με μόνο «πολύ σοβαρές» δημοσιεύσεις…!!! Αν έχετε ερωτήσεις είμαι στην διάθεση σας να τις απαντήσω μιας και έχω καταφέρει να κάνω τον πλήρη κύκλο αυτού που λέγεται κατοχυρωμένη διεθνής ευρεσιτεχνία.
    1 point
  16. Το ΕΛΟΤ 1504 έχει το εδάφιο 10 το οποίο μιλάει για την παθολογία και την εύρεσή της. Βέβαια τα πράγματα δεν είναι απλά και προσωπικά δεν το βρίσκω ιδιαίτερα κατατοπιστικό εαν ο μηχανικός δεν έχει τόσο την εμπειρία αλλα και ενα εύρος συστημάτων ελέγχου. Αν και έχω ξαναγράψει σε άλλο νήμα το βασικότερο πείραμα για μένα είναι το πεχα. Εαν απλό μολυβάκι και λίγο φυσιολογικός ορός θα μας πεί τι γίνετε με τον ηλεκτρολύτη (σκυρόδεμα). Απο εκεί και πέρα εαν η τιμή είναι μικρότερη απο 8 θα πρότεινα ανόδιο χωρίς καμία επιφύλαξη. Το ανόδιο βέβαια να μπεί κατόπιν μελέτης και εδω πέρα θα χρειαστείτε επιπλέον δεδομένα (ύπαρξη χλωριόντων, υγρασία, ρυθμός διάβρωσης, αντίσταση σκυροδέματος, κλπ). Αυτό που βλέπουμε στο 17 αποτελεί κλασσική περίπτωση λάθος συνταγής και εφαρμογής. 1) Δεν κατάφεραν να δούνε το φαινόμενο του φωτοστεφάνου, 2) πίστεψαν οτι ο αναστολέας έχει άπειρη ζωή και 3) έκαναν λάθος εφαρμογή. Το χειρότερο που βλέπω είναι οτι αντί να μειώσουν έστω και τυπικά την διάβρωση κατάφεραν να την αυξήσουν και να αυξήσουν τις ανόδους.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.