Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      9.056


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.981


  3. PanKl

    PanKl

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      27


  4. laxanos

    laxanos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.713


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/05/2020 in Δημοσιεύσεις

  1. @Pavlos33 Παύλο είχα γράψει κάπου και παλιότερα ότι στο επίπεδο της πολεοδομικής νομοθεσίας θα έρθει μια μέρα που θα...παρακαλάμε να γυρίσουμε στην παλιά εποχή με εκτυπώσεις σχέδια στην ΥΔΟΜ φάκελος με...αυτιά κλπ κλπ.... Τα ηλεκτρονικά αυτά συστήματα είναι γραφειοκρατία^3 αν σκεφτείς ότι υπάρχει μαι δαιδαλώδης νομοθεσία με χιλιάδες παράθυρα τα οποία είτε οδηγούν σε....μπαλκόνι με θέα είτε σε...φωταγωγό. Αυτή λοιπόν η γραφειοκρατία πέρασε, όπως σωστά αναφέρεις, όλη πάνω στον μηχανικό, ο οποίος καλείται μόνος του να βγάλει άκρη είτε μιλάμε για αυθαίρετα είτε μιλάμε για άδειες κλπ κλπ. Οι ΥΔΟΜ πλέον απαντούν για τα πάντα όπως απαντούν για τα αυθαίρετα από το 11 και μετά: ¨Αυτά τα κανετε εσείς οι ιδιώτες οι μηχανικοί". Κι ενώ είχαν δει το πόσο ΛΑΘΟΣ δούλεψε το όλο ηλεκτρονικό σύστημα με τα αυθαίρετα, το επέκτειναν και στις άδειες.....
    3 points
  2. Καλησπέρα Γιάννη. Ξεκινάμε ότι πολύ κακώς δεν έγινε τακτοποίηση όλων των αυθαιρεσιών του ακινήτου κάτι το οποίο είναι λάθος αλλά και ελλοχεύει κινδύνους για ιδιοκτήτη και μηχανικό. Αν η δήλωση δεν έχει χρησιμοποιηθεί σε κάποιο συμβόλαιο (να δώσεις ύψιστη προσοχή σε αυτό), τότε θα πρέπει να υποβάλεις αίτημα για επιστροφή δήλωσης σε υπαγωγή και να προσθέσεις τις μη τακτοποιημένες αυθαιρεσίες. Τσεκάρεις βεβαίως αν το πρόστιμο ξεπεράσει το 20% με την εισαγωγή νέων χώρων προς τακτοποίηση.
    1 point
  3. Είχαμε αντιμετωπίσει παρόμοια περίπτωση ως κατηγορία 1 τελικά.Είναι κάπως ασαφές στο νόμο το συγκεκριμένο.Η αρμόδια πολεοδομία το θεωρούσε κατηγορία 1 όπως και άλλες πολεοδομίες με τις οποίες επικοινώνησα χωρίς όμως να διευκρινίζουν την ασάφεια της διατύπωσης ''και σε εντός σχεδίου δόμηση'' και ότι δεν υπάρχει περίπτωση άλλη περίπτωση προσθήκης στις υπόλοιπες κατηγορίες.Με το ΤΕΕ που είχα επικοινωνήσει μου είχαν πεί ότι επειδή είναι ασαφές οι περισσότερες πολεοδομίες το εντάσσουν στη δυσμενέστερη περίπτωση που είναι κατηγορία 1, ωστόσο γνώριζαν περίπτωση που η πολεοδομία καθοδηγούσε του μηχανικούς για κατηγορία 3.Γενικότερο όμως στις περιπτώσεις που υπάρχει ασάφεια συνίσταται η επιλογή της δυσμενέστερης κατηγορίας υπέρ της ασφάλειας.Τους είχα ζητήσει να ληφθεί υπόψη προς διευκρίνηση σε μελλοντικη τροποποίηση αλλα απ΄ότι είδα δεν άλλαξε κάτι με αυτές τις τελευταίες αλλαγές του Μαίου.Το θέμα των εγκρίσεων δεν σε εντάσσει αυτόματα κατηγορία 1.Μπορεί να εκδοθεί άδεια κατηγορίας 3 με απαιτούμενες εγκρίσεις ,όπου αυτές απαιτούνται ανα περιοχή και δραστηριότητα,όπως για παράδειγμα αυτη του ΣΑ και τις αρχαιολογίας, δεν σε αποδεσμεύει η κατηγορία απο τις εγκρίσεις σε καμία περίπτωση.
    1 point
  4. 2 β) νομιμοποιήσεις κτιρίων και κατασκευών, αν απαιτείται αυτοψία, πριν από την έκδοση της αδείας από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία,
    1 point
  5. Στο email στείλε καλύτερα Εγώ όσες φορές έγραψα στη φορμα δε πήρα απάντηση Στο email που έστειλα πρόσφατα απάντησαν την επόμενη μέρα
    1 point
  6. ο διαχωρισμος γινεται με ΕΕΔΜΚ υπο τους όρους της παρ. "λστ" Μετα δικαιουσαι δευτερο ρολοι
    1 point
  7. όχι δεν υπάρχει τέτοια ακρίβεια. Αν ψάχνεις για απόδειξη παλαιότητας αυθαιρέτων θα πρέπει να δεις τις διαθέσιμες αεροφωτογραφίες σε ΕΚΧΑ, ΓΥΣ και ιδιωτικές εταιρίες. Επίσης μπορεί σε κάποιες ημερομηνίες να δεις και την google earth.
    1 point
  8. άλλο αυτη η αποθηκη των 50 τμ. "μετα της κατοικιας" και αλλο η προχειρη των 15 τμ. που δεν χρειαζεται και κατοικια...
    1 point
  9. @pipakos Η οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση είναι δεδομένο αφού ρητά αναφέρεται στο άρθρο 112. Το πρόβλημα με την κατηγορία 5 δημιουργείται από το ίδιο το σύστημα του ΤΕΕ, διότι στο ν. 4495 με βάση όσα ισχύουν για επιλογή κατηγορίας 4 ή 5 μπορεί σε ακίνητο να μην υπάρχει άδεια και το παντελώς αυθαίρετο (έστω κατοικία) να ανταποκρίνεται στο κριτήριο 40-40-20 και να υπαχθεί στην κατηγορία 4. Όμως, εξ αρχής το σύστημα του τεε δεν το επιτρέπει, να δηλώσεις 'ΟΧΙ" στην άδεια και να πας κατηγορία 4. Επίσης, η εγκύκλιος "πυροτέχνημα" 2 ν. 4495 ήρθε και για μια ακόμη φορά, διαφοροποίησε καταχρηστικά το λεκτικό του νόμου αναφέροντας ότι για να υπάρξει κατηγορία 4 απαιτείται Ο.Α. Τώρα, για την συγκεκριμένη περίπτωση που εξετάζεις, επειδή επιλέγεις ρύθμιση του Α 112 στο σύστημα κάνε και μια δοκιμή μήπως στην περίπτωση αυτή μπορεί να επιλεγεί κατηγορία 4 παρά το ότι δεν υπάρχει άδεια. Σε κάθε περίπτωση μη σε προβληματίζει. Όπως ανέφερε η συνάδελφος θα επικρατήσει η διάταξη του άρθρου 112 όταν θα έρθει η ώρα ελέγχου για την Η.Τ.
    1 point
  10. Η Α.Θ. γενικά είναι σίγουρα αποδοτική και συμφέρει με κάποιες προϋποθέσεις. Η σημαντικότερη προϋπόθεση είναι να έχετε : μία σωστή μελέτη από μηχανολόγο μηχανικό που ασχολείται με το θέμα και δεν συνεργάζεται με κάποιο έμπορο. Η μελέτη αυτή γίνεται μόνο με πληρωμή και η πληρωμή αυτή σίγουρα αποσβένεται γρήγορα. Δωρεάν προτάσεις, "μελέτες", προσφορές από μηχανολόγους, "μηχανολόγους" κλπ, κρύβουν σοβαρούς κινδύνους αστοχίας, που θα σας κοστίσουν στο μέλλον, είτε οικονομικά είτε ποιοτικά.
    1 point
  11. Καλημέρα, μπορείς να μας βοηθήσεις σε ποιο ΦΕΚ αναφέρει πως μισθωτός που πήρε τα 800€ από αναστολή εργασίας και παράλληλα αυτοαπασχολούμενος δεν δικαιούται τα 600€ να μην ψαχνόμαστε χωρίς λόγο ;
    1 point
  12. άρθρο 2 ορισμοί 64. Πλάγια όρια μεσαίου οικοπέδου είναι αυτά που το ένα άκρο τους βρίσκεται επί της ρυμοτομικής γραμμής ή έχουν κοινό άκρο με το τμήμα πλάγιου ορίου που βρίσκεται επί της ρυμοτομικής γραμμής και δεν είναι πίσω όριο. Πλάγια όρια γωνιακού, δισγωνιαίου ή διαμπερούς οικοπέδου είναι όλα τα όρια των οικοπέδων αυτών με τις όμορες ιδιοκτησίες.
    1 point
  13. Ως χαρτί δεν παίζει ιδιαίτερη σημασία. Πρακτικά όμως πιστεύω ότι βοηθάει πολύ ένα νέο μηχανικό. Πόσο εύκολο είναι να τα μάθεις όλα μόνος σου με τον βέλτιστο τρόπο? Γίνεται, αλλά όπως όλα σε αυτή τη ζωή, αν μάθεις κάτι εκπαιδευόμενος από κάποιον με σύστημα, είναι καλύτερα. Παράδειγμα για το παραπάνω, απορώ για το ότι τόσοι συνάδελφοί μου δουλεύουν AutoCAD και επιλέγουν με το mouse τις εντολές τύπου trim, extend, κλπ. Με το αρισταρό χεράκι στο πληκτρολόγιο και κάποια ελάχιστη απομνημόνευση δίφθογγων εντολών γλιτώνεις άπειρο χρόνο και κούραση. Αμφιβάλλω πόσο εύκολα κάποιος μπαίνει σε αυτή τη λογική μόνος του. Για να μην πω για ένα κάρο "σπάνιες" εντολές που σου λύνουν τα χέρια, και αντε βρες τες μόνος σου μπροστά στο χάος.
    1 point
  14. πεταμένα λεφτά. Όποια εταιρεία ζητάει τέτοιες πιστοποιήσεις απλά δεν εχει ιδέα. Ενα καλό portfolio εκμηδενίζει κάθε τέτοιο πιστοποιητικό.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.