Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.312


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.738


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.055


  4. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.020


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/08/2020 in Δημοσιεύσεις

  1. Δεν αποφεύγεις το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής. και είναι κατάκτηση της αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα που εφάρμοσε αυτή την απαίτηση απο τον ΓΟΚ 1985. Προ αυτής της απαίτησης (πού ήδη έως το 1985 είχε γίνει η Μεγάλη εκκαθάριση) γκρεμίστηκαν στην χώρα μας υπέροχα κτίσματα και έχουμε να βλέπουμε τις αντιπαροχές που βλέπεις παντού. οπότε και ως αρχιτέκτονας πρέπει να το επικροτείς (παρ όλα τα γραφειοκρατικά κλπ προβλήματα που ναι υπάρχουν)
    1 point
  2. Στο ερωτημα σε ενα "κτήμα", αρα σε εκτος σχεδιου γηπεδο, χωρις συσταση εχουν δηλωθει μονον τα νομιμα κτισματα, σαν "λοιπα κτισματα", aν πρεπει να δηλωθουν και καποια αυθαιρετα τμ. προσθηκης. η απαντηση ειχε ως εξης: "Εγω θεωρω οτι , ναι....Και μπορει και σημερα να γινει με συσταση ΟΙ, που θα τα περιλαμβανει ολα υγ να μην πώ οτι μπορει να συστησει και καθετη με το 98/1, αν αυτη η "προσθηκη" ειναι ανεξαρτητο κτιριο." Συμπληρωματικα δε να προσθεσω οτι, Εαν δεν θελουν σημερα συσταση, παραμενουν οπως εχουν και, κατα την πρωτη μεταβιβαση, αναφερονται τα νομιμα τμ. με επι πλεον βεβαιωση για τακτοποιηση των αυθαιρετων." Παντως, συνηθως μιλαμε για κτισματα που μπορουν να γινουν ανεξαρτητες ΟΙ, οπότε η συσταση ειναι πραξη αναγκαια για να ταυτοποιησεις το ακινητό σου και να κανεις ανεξαρτητες ΟΙ με τα νομιμα και τα τακτοποιημενα. Με βαση την βεβαιωση γινεται η συσταση και πωληση. Σημερα αυτο το γηπεδο εχει ΚΑΕΚ με δωδεκα νουμερα και μετα για τα κτισματα εχει..../0 και /0. Που σημαινει οτι δεν υπαρχει ουτε καθετη ουτε οριζοντια. Εφοσον θελει να παραμεινει σαν ενα, μεταβιβαζεται οπως ειναι με επι πλεον την βεβαιωση για τα τμ. της τακτοποιησης.
    1 point
  3. Ας είναι και Πρόσφατο . Τι με νοιάζει εμένα ? Δεν είμαι ούτε κτηματολόγιο , ούτε υποθηκοφυλακείο.
    1 point
  4. νομιζω οτι στο παραρτημα, πανω απο 2,0 δεν εχει και, ναι, σαν ιδιοχρησιμοποιων. υγ και, γρηγορα, πριν σε "πιασει" η ακαταλαβίστικη διαταξη του 98/9 της διαβουλευσης...
    1 point
  5. ... και όχι μόνο.... Δείτε ΦΕΚ Β 1643 2018 - ΥΑ ΓΙΑ ΣΤΑΤΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ (Εφαρμογή της παρ. η του άρθρου 99 του ν. 4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις») και ειδικά το άρθρο 3, που αναφέρει ακριβώς τι περιλαμαβάνει η ΜΣΕ. Άρθρο 3 (Περιεχόμενο μελέτης στατικής επάρκειας) Η μελέτη στατικής επάρκειας περιλαμβάνει τα ακόλουθα: α) Έκθεση συλλογής στοιχείων και πληροφοριών β) Έκθεση αποτύπωσης - τεκμηρίωσης γ) Γενικά σχέδια αποτύπωσης του φέροντος οργανισμού και παρουσίασης ενδεχόμενων βλαβών δ) Έκθεση αποτίμησης φέρουσας ικανότητας ε) Τεύχη υπολογισμών, αναλύσεων και ελέγχων .......
    1 point
  6. Αν δεν το έχεις κάνει ήδη καλό είναι να βάλεις IBAN στο Ηλ. Υπηρεσίες -> Ατομικά Στοιχεία για την περίπτωση που τα γυρίσουν χωρίς συμψηφισμό.
    1 point
  7. δεν βλεπω καμμια διαφορά [στο γνωστο παραδειγμα που αντιμετωπίσαμε εδώ: εστω οτι δηλωσες στο Πανοραμα οτι εχεις ενα οικοπεδο 1000 τμ. Εβγαλες αδεια, εχτισες δυο κτισματα, αλλα δεν εκανες συσταση ΟΙ. Τα κτισματα περνούνται σάν "κατα δηλωση" αλλά δεν παιρνουν ΚΑΕΚ. Θα κανεις συσταση και θα παρει το καθε ενα τον δικο του αριθμο. Αν εχεις κανει ηδη συσταση, τα αυθαιρετα τακτοποιουνται συμφωνα με την περιπτωση στην οποια υπαγεται το καθε ενα, δινεται βεβαίωση και γινεται τροποποιηση της συστασης. Το ερωτημα ηταν οτι σε ενα "κτήμα", αρα σε εκτος σχεδιου γηπεδο, χωρις συσταση εχουν δηλωθει μονον τα νομιμα κτισματα, σαν "λοιπα κτισματα" Αν πρεπει να δηλωθουν και καποια αυθαιρετα τμ. προσθηκης. Εγω θεωρω οτι , ναι. Και μπορει και σημερα να γινει με συσταση ΟΙ, που θα περιλαμβανει ολα υγ να μην πώ οτι μπορει να συστησει και καθετη με το 98/1, αν αυτη η "προσθηκη" ειναι ανεξαρτητο κτιριο.
    1 point
  8. Μου φαίνεται ο @Paul_Mix αναζητά αυτή σου την απάντηση:
    1 point
  9. @spapako αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι ότι η προσθήκη θέσεων στάθμευσης, λόγω αλλαγής χρήσης, δεν σημαίνει αλλαγή του διαγράμματος κάλυψης/δόμησης (το οποίο παρεπιπτόντως το 1964 ήταν πάνω στο τοπογραφικό, υπολόγιζε μόνο κάλυψη και δεν είχαν υποχρέωση για Θ.Σ.). Οπότε πας με ΕΕΔΜΚ, η οποία πολύ σωστά ζητάει "συμβολαιογραφική δέσμευση θέση στάθμευσης". Αν θες κοινοποίησε και την απάντηση της ΥΔΟΜ να δούμε πως το αντιμετωπίζουν πλέον...
    1 point
  10. Και δίκιο να έχεις ότι καταναλώνει παραπάνω τη στιγμή της εκκίνησης οι προδιαγραφές το συμπεριλαμβάνουν ακριβώς επειδή απαιτείται για την ερώτηση που κάνεις. ΥΓ Πάρε έναν τυπικό μετρητή ρεύματος/ισχύος και βάλτον σε ένα ψυγείο. Επειδή είναι αντλίες θερμότητας θα εκπλαγείς για το πόσο λίγο καταναλώνουν συνήθως.
    1 point
  11. ο καταψύκτης έχει μέγιστη κατανάλωση 250W. Ο κινητήρας έχει ρεύμα ζεύξης περί τα 6Χ οπότε η γεννήτρια έχει υπερδιπλάσιο μέγεθος.
    1 point
  12. NOK, ορισμοί, 79. Στέγαστρο είναι η μη προσβάσιμη σταθερή κατασκευή, σε πρόβολο ή επί υποστυλωμάτων, που κατασκευάζεται με συμπαγή σταθερά ή κινητά στοιχεία στην οροφή του, αποκλειομένων οποιωνδήποτε άλλων κατακόρυφων στοιχείων πλήρωσης. 80. Στέγη είναι η κατασκευή κάλυψης του κτιρίου, η οποία περιλαμβάνει τη φέρουσα κατασκευή και την επικάλυψη της και μπορεί να αποτελείται από επιφάνειες διαφόρων μορφών, κλίσεων και υλικών. 81. Σοφίτα είναι ανοιχτός ή κλειστός προσβάσιμος χώρος που βρίσκεται εντός του ύψους της επικλινούς στέγης του κτιρίου και δεν μπορεί να αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία. τι απο τα τρια εχεις? δες και εδω στο αρθρο 81 της διαβούλευσης ...κατι αλλαζει στους ορισμους για το 79 και το 81. http://www.opengov.gr/minenv/?p=10829 79. Στέγαστρο είναι η μη προσβάσιμη σταθερή κατασκευή, σε πρόβολο ή επί υποστυλωμάτων, που κατασκευάζεται με συμπαγή σταθερά ή κινητά στοιχεία στην οροφή του, αποκλειομένων οποιωνδήποτε άλλων κατακόρυφων στοιχείων πλήρωσης. Το στέγαστρο είτε τοποθετείται σε επαφή με μία όψη του κτιρίου χωρίς να αποτελεί συνέχεια του φέροντος οργανισμού υπό την προϋπόθεση ότι είναι κατασκευασμένο από διαφορετικό υλικό, είτε απέχει ελάχιστη απόσταση δ/4 από οποιαδήποτε όψη του κτιρίου, χωρίς να ισχύουν οι ανωτέρω περιορισμοί. 80. 81. Σοφίτα είναι ανοιχτός ή κλειστός προσβάσιμος χώρος που βρίσκεται κάτω από την επικλινή στέγη του κτιρίου και δεν μπορεί να αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία.
    1 point
  13. Άρθρο 12 - Ποσοστό κάλυψης Οι παρ.1, 3 και 4 του άρθρου προτείνεται να τροποποιηθούν ως εξής : 1. Το ποσοστό κάλυψης του οικοπέδου δεν μπορεί να υπερβαίνει το 60% της επιφανείας του. Στην περίπτωση που δεν εξασφαλίζεται κάλυψη 120 τμ. το μέγιστο ποσοστό κάλυψης προσαυξάνεται έως τα 120 τμ. εφόσον η κάλυψη δεν υπερβαίνει το 70% του οικοπέδου. 3. Στον υπολογισμό της επιτρεπόμενης κάλυψης του οικοπέδου: προσμετράται η επιφάνεια που ορίζεται από τις προβολές πάνω σε οριζόντιο επίπεδο των κλειστών και ημιυπαίθριων χώρων που υπερέχουν του διαμορφωμένου εδάφους. 4. Στον υπολογισμό της επιτρεπόμενης κάλυψης του οικοπέδου δεν προσμετρώνται οι επιφάνειες των προβολών στο οριζόντιο επίπεδο : α. Τμημάτων του ακάλυπτου χώρου που εισέχουν στο κτίριο, ανεξάρτητα από το πλάτος και το βάθος τους, ακόμη και εάν περιλαμβάνουν φέρον στοιχείο. β. Ηλιακών αίθριων ή κλειστών εξωστών. γ. Χώρων και κατασκευών που αναφέρονται στις περιπτώσεις ιγ’, κε’, κη’, λα’, της παραγράφου 6 του άρθρου 11. δ. Χώρων και κατασκευών όπως ορίζονται στα άρθρα 16 και 17 με τις ελάχιστες διαστάσεις που προβλέπονται σε αυτά. Άρθρο 13 - Συντελεστής Όγκου Η παρ.2 του άρθρου προτείνεται να τροποποιηθεί ως εξής : 2. Για τον υπολογισμό του πραγματοποιούμενου συντελεστή όγκου σ.ο. : α) Προσμετράται ο όγκος των στεγασμένων χώρων που συμμετέχουν στην κάλυψη του κτιρίου και ο χώρος της στέγης μόνον όταν αυτή δεν είναι υποχρεωτική, β) Δεν προσμετράται ο όγκος όλων των υπόγειων χώρων κάτω από την διαμορφωμένη στάθμη του εδάφους.
    1 point
  14. Άρθρο 2 - Ορισμοί Στους ορισμούς προτείνεται αντικατάσταση ή προσθήκη εδαφίων ως εξής : 1. Αίθριο είναι το μη στεγασμένο τμήμα του κτιρίου που περιβάλλεται από όλες τις πλευρές του από κτίριο/α ή όριο/α του οικοπέδου και στο οποίο είναι δυνατό να εγγραφεί κύκλος διαμέτρου Δ. Το αίθριο μπορεί να συμμετέχει στον υποχρεωτικά ακάλυπτο χώρο ή να έχουν ανοίγματα σε αυτό χώροι κύριας ή βοηθητικής χρήσης. Ως αίθριο ορίζεται και το ηλιακό αίθριο όταν αυτό περιβάλλεται από όλες τις πλευρές του από το κτίριο, στεγάζεται από κινητά διαφανή στοιχεία έμμεσου ηλιακού κέρδους και συνεισφέρει στην συνολική ενεργειακή απόδοση του κτιρίου. Για την αποφυγή υπερθέρμανσης ο χώρος αυτός κατά τη θερινή περίοδο θα πρέπει σε τμήματα του να αφήνεται ανοικτός, σύμφωνα με σχετική μελέτη ή να σκιάζεται από ελαφριά στοιχεία σκίασης. 3. Ακάλυπτος χώρος είναι ο χώρος του οικοπέδου που δεν δομείται και περιλαμβάνει τους υποχρεωτικά ακάλυπτους χώρους καθώς και τυχόν άλλους προαιρετικά ακάλυπτους χώρους. 6. Ανοικτοί ημιυπαίθριοι χώροι είναι οι μη θερμαινόμενοι στεγασμένοι χώροι που διαθέτουν τουλάχιστον μία ανοιχτή πλευρά προς δημόσιο κοινόχρηστο χώρο ή υποχρεωτικά ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου, όταν το συνολικό μήκος των ανοιγμάτων του είναι ίσο ή μεγαλύτερο του 35% του περιγράμματος του χώρου. 8. Αρχιτεκτονικά, λειτουργικά, ενεργειακά ή διακοσμητικά στοιχεία είναι τα φέροντα ή μη στοιχεία, όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 16, που διαμορφώνουν, μαζί με το δομικό κέλυφος και τις επενδύσεις του, το κέλυφος του κτιρίου. 15. Διπλά κελύφη είναι κατασκευές συστήματος πρόσοψης του άρθρου 16 που αποτελούνται από μια εξωτερική και μια εσωτερική επιφάνεια, μεταξύ των οποίων μεσολαβεί κενό ικανών διαστάσεων στο οποίο διακινείται αέρας ώστε να εξυπηρετείται η βιοκλιματική λειτουργία του κτιρίου. 16α. Δομικό κέλυφος κτιρίου είναι η επιφάνεια που περικλείει τη δομική υλοποίηση όλων των χώρων του κτιρίου που προσμετρώνται στην κάλυψη. 26α. Επενδύσεις είναι οι μη φέρουσες επικαλύψεις ή μονώσεις του δομικού κελύφους κτιρίου, όπως αυτές περιγράφονται στο άρθρο 16, που συμμετέχουν, μαζί με το δομικό κέλυφος και τα λοιπά στοιχεία, στη διαμόρφωση του κελύφους του. 34. Κάλυψη του οικοπέδου είναι η επιφάνεια προβολής πάνω σε οριζόντιο επίπεδο όλων των χώρων των κτιρίων που προσμετρώνται στην κάλυψη. 34α. Κέλυφος κτιρίου είναι η περιβάλλουσα επιφάνεια χώρων, στοιχείων, επενδύσεων και εγκαταστάσεων του κτιρίου που ρυθμίζονται από τον παρόντα κανονισμό. 38. Κλειστός εξώστης (έρκερ) είναι η κλειστή από όλες τις εξωτερικές πλευρές προεξοχή τμήματος ορόφου που εξέχει πέραν του δομικού κελύφους κτιρίου και μπορεί να περιλαμβάνει επέκταση χώρου κύριας ή βοηθητικής χρήσης. 39. Κοινόχρηστοι χώροι είναι οι κοινής χρήσης ελεύθεροι χώροι, που καθορίζονται από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο ή έχουν τεθεί σε κοινή χρήση με οποιονδήποτε νόμιμο τρόπο. Διακρίνονται σε δημόσιους και ιδιόκτητους (ή συνιδιόκτητους) που συνήθως χωρίζονται μεταξύ τους από τη ρυμοτομική γραμμή. 42. Κτίριο είναι το σύνολο κατασκευών που αποτελείται από χώρους, στοιχεία και εγκαταστάσεις και προορίζεται για προσωρινή ή μόνιμη παραμονή του χρήστη. 56. Όψη του κτιρίου είναι η προβολή του κελύφους κτιρίου σε τυχαίο επίπεδο. Η ονοματολογία των όψεων εξαρτάται από τον προσανατολισμό τους. Η όψη σε οριζόντιο επίπεδο με προσανατολισμό προς τα κάτω ονομάζεται κάτοψη δώματος ή/και στέγης ή απλώς κτιρίου όταν το κτίριο δεν έχει δώμα ή στέγη. 61. Περίγραμμα κτιρίου είναι η περίμετρος της επιφάνειας προβολής σε οριζόντιο επίπεδο όλων των χώρων του κτιρίου που προσμετρώνται στην κάλυψη. 61α. Περίγραμμα ορόφου είναι η περίμετρος της επιφάνειας προβολής σε οριζόντιο επίπεδο όλων των χώρων του ορόφου που προσμετρώνται στην κάλυψη. 68. Ποσοστό υποχρεωτικής φύτευσης ακαλύπτου είναι ο αριθμός που πολλαπλασιαζόμενος με την επιφάνεια του ελάχιστου υποχρεωτικά ακάλυπτου χώρου ορίζει την υποχρεωτικά φυτεμένη επιφάνεια του οικοπέδου. 70. Προκήπιο (ή πρασιά) είναι το τμήμα του οικοδομικού τετραγώνου, που βρίσκεται μεταξύ της ρυμοτομικής και οικοδομικής γραμμής, όπως αυτές ορίζονται από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο. Στα προκήπια επεκτείνονται δημόσια δικαιώματα με θεώρηση ειδικών περιορισμών δόμησης μεταξύ οικοδομικής και ρυμοτομικής γραμμής. 70α. Πρόσβαση ανεμπόδιστης διόδου είναι αυτή που εξασφαλίζει τη δίοδο με διαστάσεις πλάτους τουλάχιστον 1,00 μ. για ακάλυπτη δίοδο ή 2,50 μ. για στεγασμένη και διάσταση ύψους τουλάχιστον αυτό της κύριας χρήσης. 89. Υποχρεωτικά ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου είναι το σύνολο των χώρων που παραμένουν ακάλυπτοι : α) λόγω εφαρμογής του ρυμοτομικού σχεδίου (πχ. προκήπιο, ακάλυπτη στοά), β) λόγω τήρησης των υποχρεωτικών αποστάσεων από τα όρια του οικοπέδου (πχ. απόσταση Δ, δ ή απομένουσα κτιρίου 9 μ.) και γ) προκειμένου να μην υπάρχει υπέρβαση της επιτρεπομένης κάλυψης της περιοχής. Η επιφάνεια του υποχρεωτικά ακάλυπτου χώρου πρέπει να εξασφαλίζει τη συνεχόμενη και ανεμπόδιστη δίοδο και επικοινωνία με τους κοινόχρηστους χώρους με πρόσβαση διαστάσεων ανεμπόδιστης διόδου. Η επιφάνεια του ακάλυπτου χώρου που απαιτείται προκειμένου να μην υπάρξει υπέρβαση της επιτρεπόμενης κάλυψης της περιοχής αποτελεί τον ελάχιστο υποχρεωτικά ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου και ποσοστό αυτής διαμορφώνεται με την κατάλληλη φύτευση, ώστε να δημιουργείται ευνοϊκό μικροκλίμα τόσο για το κτίριο όσο και για το Ο.Τ.. Στον ελάχιστο υποχρεωτικά ακάλυπτο χώρο μπορεί να περιλαμβάνονται και αίθρια τα οποία ξεκινούν από τη στάθμη του οριστικά διαμορφωμένου εδάφους εφόσον είναι προσπελάσιμα μέσω του λοιπού υποχρεωτικά ακάλυπτου ή ενός ανοικτού ημιυπαίθριου χώρου με διαστάσεις ανεμπόδιστης διόδου ή ενός κλειστού κοινόχρηστου χώρου του κτιρίου με ύψος κύριας χρήσης.
    1 point
  15. Δεν είπα ότι συμφωνώ. Απάντησα σύμφωνα με την δική σου πρόθεση. Παρεμπιπτόντως, μπορείς να κάνεις και εφαρμογή του Α 112. Από την στιγμή που στο ακίνητο δεν έχει εκδοθεί Ο.Α φυσικά και θα βάλεις "χωρίς Ο.Α". η κατηγορία 2 δεν έχει κανένα πρόβλημα αν θέσεις χωρίς Ο.Α. Συστημικό πρόβλημα υπάρχει αν πας να βάλεις "χωρίς ΟΑ" και κατηγορία 4 . Πάντως συνδυασμός κατηγορίας 2 και 5 είναι επιτρεπτός. Η προσωπική μου γνώμη (και δική μου αντιμετώπιση σε κάθε δήλωση) είναι να γίνεται πάντοτε νέο τοπογραφικό ανεξαρτήτως αν απαιτείται από το νόμο. Βοηθάει πολύ και στην αποτύπωση των κτισμάτων (αφού θα έχεις χτυπήσει με total τα κτίρια) και στην πλήρη εποπτεία του ακινήτου, όπου ενδέχεται να αποκαλυφθούν και ιδιοκτησιακά ζητήματα που ήταν χρόνια κρυμμένα. Τους όρους δόμησης στους έχω παραθέσει στο προηγούμενο μήνυμα. Υ.Γ Αν έχεις κατοικία και αποθήκη της προ 75 αυτά μπορούν να δηλωθούν και ως κατηγορία 1.
    1 point
  16. Έχω την εντύπωση ότι πολλά πράγματα στον ΝΟΚ δεν διορθώνονται πλέον με μια απλή περιγραφή του προβλήματος αλλά θέλουν ξαναγράψιμο. Θα βάζω λοιπόν εδώ και πριν τα καταθέσω στη διαβούλευση τα σχόλιά μου στον ΝΟΚ με τη μορφή ορθής επανάληψης του κειμένου, ώστε να μπορούν να συζητηθούν και στο forum. Κάνω αρχή με τις βασικές έννοιες, θα ακολουθήσουν και άλλα καθώς τα τελειώνω ... Άρθρο 3 - Ορισμοί συντελεστών και μεγεθών Μετά τους ορισμούς των Δ και δ προτείνεται να προστεθεί εδάφιο ως εξής : Δ είναι η απόσταση του κτιρίου από τα όρια οικοπέδου ή κτιρίου, κατά περίπτωση, και ορίζεται σε : 3,00 μ. + 0,10 Η. δ είναι η απόσταση του κτιρίου από τα όρια οικοπέδου ή κτιρίου, κατά περίπτωση, και ορίζεται σε : 2,50 μ. + 0,05 Η. Οι παραπάνω αποστάσεις εξασφαλίζουν μερικά κατά τη διεύθυνσή τους δικαιώματα ανεμπόδιστου φωτισμού και αερισμού χώρων και πλήρως όταν συνδυάζονται στην κάθετη διεύθυνση με πλάτη 2,50 μ. για κύριους ή 1,20 μ. για βοηθητικούς χώρους. Επίσης εξασφαλίζουν δικαίωμα ανεμπόδιστης διόδου κάθετα στη διεύθυνσή τους όταν συνδυάζονται με ύψος τουλάχιστον χώρου κύριας χρήσης. Άρθρο 9 - Δουλείες σε ακίνητα Οι παρ.1 και 2 του άρθρου προτείνεται να τροποποιηθούν ως εξής : 1. Απαγορεύεται η σύσταση δουλειών, οι οποίες συνεπάγονται περιορισμό της δυνατότητας ανέγερσης ή επέκτασης των κτιρίων ή εγκαταστάσεων, σύμφωνα με τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις. Από την απαγόρευση αυτή εξαιρείται η δουλεία διόδου, εφόσον αποτελεί τη μοναδική δίοδο προς κοινόχρηστο χώρο οικοπέδου ή κτιρίου ή αυτοτελούς από πλευράς δόμησης ορόφου, η οποία μπορεί να περιορίζεται στο επίπεδο του εδάφους. Δικαιοπραξίες που αντιβαίνουν στις διατάξεις της παραγράφου αυτής είναι απολύτως άκυρες. 2. Δουλείες που έχουν συσταθεί έως τη δημοσίευση του παρόντος νόμου δεν παρεμποδίζουν την έκδοση άδειας δόμησης, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Οι δουλείες αυτές καταργούνται κατά τη διαδικασία των επόμενων παραγράφων, αν εκδοθεί νόμιμη οικοδομική άδεια για να γίνουν στο δουλεύον ακίνητο κατασκευές ή εγκαταστάσεις που καθιστούν αδύνατη, εν όλω ή εν μέρει, την άσκηση της δουλείας. Κατ’ εξαίρεση δεν υπάγονται στην παράγραφο αυτή η δουλεία κοινού σκελετού και η δουλεία διόδου, όπως αυτή ορίζεται στην προηγούμενη παράγραφο. Στα νέα κτίρια πρέπει να εξασφαλίζεται η δουλεία διόδου στο επίπεδο του εδάφους και με ύψος χώρου κύριας χρήσης.
    1 point
  17. Το πεα στο προηγούμενο ΕΚΟ εκδόθηκε με τον ίδιο ΚΕΝΑΚ (2017), είναι δύσκολο να "ρίξεις" ενεργειακά το κτήριο αν είχες εκδόσει το ΠΕΑ και δεν πρόλαβες να κάνεις την αίτηση.
    1 point
  18. Για δώσε σύνδεσμο ή όνομα για ποιο προϊόν rover-βάσης μιλάς. Αν έχει κεραίες Tallysman ίσως κάνει δουλειά αν χρησιμοποιηθεί σωστά (ΥΓ κεραίες βγάζει η Tallysman και όχι ολοκληρωμένες λύσεις). Τονίζω το "αν χρησιμοποιηθεί σωστά" γιατί από τα συμφραζόμενα αμφιβάλλω ότι είσαι εξαρτημένος από ΓΥΣ.
    -1 points
  19. Ο ερωτών έχει απαντήσει σε όλα τα ερωτήματα που του τέθηκαν και που έχουν νόημα για την κουβέντα. Ήμουν σαφέστατος πως η κατάτμιση όταν έγινε (πιθανολογώ) ότι έγινε για να αυξηθεί η δόμηση. Η συμβολαιογράφος μάλιστα είναι εγκυρότατη. Δεν αμφισβητώ όμως την εγκυρότητα και τις αιτιάσεις όσον παραπάνω αναφέρθηκαν. Κατά τα λοιπά. Η συνένωση επιδιώκεται προκειμένου να συνενωθούν οι 2 κατοικίες σε 1. Λειτουργική συνένωση σε 1 κατοικία. Αυτός είναι ο στόχος. Το ξαναέγραψα και αυτό παραπάνω. Κατά τα λοιπά, το ύφος ορισμένων έχει πράγματι εξαιρετικό ενδιαφέρον... Μάλλον δεν τους έφταναν οι διευκρινίσεις αυτές που ξαναγράφτηκαν. Πέραν όμως από αυτό, σας υπερευχαριστώ όλους για το ενδιαφέρον και τις απαντήσεις. Ήταν πολύ χρήσιμος ο διάλογος. Και πάλι ευχαριστώ
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.