Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.981


  2. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.350


  3. cve20126

    cve20126

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      677


  4. Largy

    Largy

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.473


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/08/2020 in Δημοσιεύσεις

  1. Αν δεν είσαι από το Νομό Ιωαννίνων και δεν μπορείς εύκολα να μεταβείς στην αρμόδια Πολεοδομία, ρίξε μια ματιά στο e-poleodomia μήπως τυχόν έχει το ΦΕΚ του οικισμού. Από έρευνα που έκανα στους πίνακες αντικειμενικών Ν. Ιωαννίνων στο σύστημα διοικητικής διαίρεσης "Καποδίστριας" ανήκε στο Δ. Εγνατίας (νυν Δ. Μετσόβου) τδ Μεγάλης Γότιστας-Οικισμός Μεγάλης Γότιστας και μάλλον είναι προ 23 οικισμός οπότε με επιφύλαξη για την ορθότητα της πληροφορίας, θα εφαρμόσεις το ΦΕΚ 138/Δ/81. Από το site buk.gr: Η Μπαλτούμα (Τοπική Κοινότητα Μεγάλης Γότιστας - Δημοτική Ενότητα ΕΓΝΑΤΙΑΣ), ανήκει στον δήμο ΜΕΤΣΟΒΟΥ της Περιφερειακής Ενότητας ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ που βρίσκεται στην Περιφέρεια Ηπείρου, σύμφωνα με τη διοικητική διαίρεση της Ελλάδας όπως διαμορφώθηκε με το πρόγραμμα “Καλλικράτης”. Η επίσημη ονομασία είναι “η Μπαλτούμα”. Έδρα του δήμου είναι το Μέτσοβο και ανήκει στο γεωγραφικό διαμέρισμα Ηπείρου.Κατά τη διοικητική διαίρεση της Ελλάδας με το σχέδιο “Καποδίστριας”, μέχρι το 2010, η Μπαλτούμα ανήκε στο Τοπικό Διαμέρισμα Μεγάλης Γότιστας, του πρώην Δήμου ΕΓΝΑΤΙΑΣ του Νομού ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ.
    1 point
  2. Στην Πυροσβεστική πολλές φορές ξέρουν τη δουλειά τους καλύτερα από τις ΥΔΟΜ ... Η Π.Υ. θέλει ξεκαθαρισμένο το πολεοδομικό καθεστώς από την ΥΔΟΜ. Είναι αναρμόδια να εγκρίνει χρήσεις ή παθητική αλλά είναι αρμόδια να εγκρίνει ενεργητική και να εκδόσει το πιστοποιητικό. Οπότε σου λέει, ξεκαθάρισε ποιά αδειοδοτική διαδικασία θα ακολουθήσεις με την ΥΔΟΜ και μετά έλα σε μας. Όμως αν έρθεις με άδεια αλλαγής χρήσης (που θα έρθεις γιατί ξέρουμε ότι μάλλον τη χρειάζεσαι για φροντιστήριο) τότε και εμείς θέλουμε νέα παθητική-ενεργητική με το καινούργιο ΠΔ41 για το τμήμα που θα αλλάξει χρήση και για όλο το επηρεαζόμενο τμήμα του υπόλοιπου κτηρίου. Μετά εγκρίνουμε εμείς την ενεργητική με βάση αυτά και σου δίνουμε πιστοποιητικό πυρασφάλειας. Το στατικό θέμα δεν τους απασχολεί άμεσα, όπως σωστά απασχολεί εσένα ... τους απασχολεί κυρίως το πυροσβεστικό νομικό καθεστώς έκδοσης του πιστοποιητικού πυρασφάλειας.
    1 point
  3. Γιατί δε το βάζεις κατηγορία 3 αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου ή της αυτοτελούς ιδιοκτησίας έως πέντε τοις εκατό (5%) και εφόσον δεν μεταβάλλεται η επιφάνεια άνω του ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%) και κατά παρέκκλιση των περιπτώσεων α, β και γ της παραγράφου 2 του άρθρου 89,
    1 point
  4. δεν ασχολείσαι σε παραβάσεις αναλυτικού με παραβίαση Δ. Για τον υπολογισμό κόστους ότι δεν υπάρχει στον πίνακα μπορείς να το προυπολογίσεις και με τιμές αγοράς, ακόμη και με αποκοπή. Γενικώς, μην χάνεις το χρόνο σου με λεπτομερείς προμετρήσεις.
    1 point
  5. Δε νομίζω συνάδελφε.. Στην έρευνα που έκανα προσφάτως (για δουλειά που πάγωσε όμως και δεν προχώρησα στην έκδοση του πιστοποιητικού πυροπροστασίας), η οποία περιελάμβανε και την επαφή μου με την πυροσβεστική υπηρεσία, δεν προέκυψε τέτοιο κόλλημα. Εφόσον εσύ αναλαμβάνεις την ευθύνη να βεβαιώσεις ότι ο χώρος καλύπτει τις απαιτήσεις για φροντιστήριο, δε νομίζω να μπορεί η πυροσβεστική υπηρεσία να αγνοήσει τη σφραγίδα/υπογραφή σου. Η αλήθεια είναι ότι κατάστημα, γραφείο και εκπαιδευτήριο είναι διαφορετικές χρήσεις. Ο Κτιριοδομικός στο Άρθρο 3 λέει: "Δ. Εκπαίδευση. Η. Εμπόριο, Θ. Γραφεία" Αλλά το ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΧΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΟΥ Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (02.2016) στο άρθρο 2.2 λέει: "Για τους κάτωθι φορείς: ... Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών δυναμικότητας κάτω των 75 εκπαιδευομένων ανά ώρα ... Απαιτείται: - Ισχύουσα οικοδομική άδεια και κατόψεις με χαρακτηρισμό χρήσης των χώρων. -Στις κατόψεις θα αποτυπώνεται η υφιστάμενη κατάσταση της δομής υπό κλίμακα, με σαφή αναφορά σε αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον υπάρχουν, και θα φέρουν υπογραφή και σφραγίδα ιδιώτη μηχανικού. ..." Επίσης, από αυτό εδώ το φόρουμ είχα κατεβάσει το επισυναπτόμενο, στο παρόν μήνυμα, έγγραφο (ευχαριστούμε το/τη συνάδελφο/ισσα!), το οποίο είναι του ΕΟΠΠΕΠ και μας λέει ότι βάσει των μνημονιακών νόμων από το 2012 και ένθεν (έχε υπόψη σου ότι το πρώτο ΦΕΚ που αναφέρει το έγγραφο είναι το 142Α του 2014 και όχι το 124Α) δεν απαιτείται οικοδομική άδεια εκπαιδευτηρίου για τα φροντιστήρια κάτω των 75 ατόμων. Αντίθετα νομίζω από τα ανωτέρω, κινείται ο ΝΟΚ, ο οποίος στο άρθρο 5 (ευχαριστούμε τον @kan62) λέει ότι: "1. Μεταβολή της χρήσης του κτιρίου ή μέρους του επιτρέπεται υπό την επιφύλαξη των οριζομένων στις επόμενες παραγράφους, μόνον αν η νέα χρήση προβλέπεται από τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις. Εάν από τη μεταβολή επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο, στα στοιχεία του διαγράμματος δόμησης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αλλαγή των τεχνικών - μηχανολογικών εγκαταστάσεων ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης και ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου. Σε κάθε άλλη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη. 2. Χώροι για τους οποίους έχει χορηγηθεί Άδεια Δόμησης με συγκεκριμένη χρήση, μπορούν να μεταβάλουν τη χρήση τους, εφόσον η νέα χρήση προβλέπεται από τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και δεν επέρχονται αλλαγές της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. Σε αυτήν την περίπτωση απαιτείται ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και δεν απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης." Σύμφωνα με το τελευταίο ΦΕΚ για τις ΕΕΔΜΚ, προβλέπεται αλλαγή χρήσης με ΕΕΔΜΚ, εφόσον δεν χρειάζεται να πας σε έκδοση Ο.Α. σύμφωνα με το ΝΟΚ, όπως αυτός περιγράφει το ζήτημα στο άρθρο 5. (βλ. εδώ τη συζήτηση που αφορά και στην αλλαγή χρήσης: Ο @laxanos νομίζω ότι το βάζει στη σωστή του βάση εδώ: Εν τέλει, και για να πω τη γνώμη μου, ενώ η πολεοδομική νομοθεσία, ορίζει ότι η χρήση εκπαίδευση είναι διακριτή και ως εκ τούτου απαιτείται Οικοδομική Άδεια για κτιριακές εγκαταστάσεις με συγκεκριμένες προϋποθέσεις, διαφορετικές αυτών των χρήσεων γραφείου ή καταστήματος ή χώρων συνάθροισης κοινού, η ειδική νομοθεσία προβλέπει ότι τα εκπαιδευτήρια που εξυπηρετούν κάτω από 75 άτομα μπορούν να στεγαστούν και σε κτιριακές υποδομές με διαφορετική χρήση κατά την έκδοση της Οικοδομικής τους Άδειας, εφόσον δύο μηχανικοί με το αντίστοιχο δικαίωμα, υπογράψουν για την στατική επάρκεια και ένας μηχανικός για τις προϋποθέσεις των χώρων της κύριας χρήσης. Μπορεί να κάνω και λάθος βέβαια... τι να πω.. μπερδεμένη η κατάσταση με τις χρήσεις και τις αλλαγές τους.
    1 point
  6. Δεν σε απασχολεί, αν επιλέξεις να τακτοποιήσεις με κατηγορία 3. Θα σε απασχολούσε εάν τακτοποιούσες με γενικές διατάξεις υπολογισμού προστίμου (με υπέρβαση δόμησης και κάλυψης).
    1 point
  7. Αυτή είναι μια χρήσιμη παρατήρηση. Ο επόμενος στόχος είναι να βρεις πού δουλεύουν αυτοί που είναι. Το σημαντικότερο, να πας στρατό άμεσα. Κόψε την αναβολή αύριο το πρωί. Ή κάνε μεταπτυχιακό. Για να το προσφέρει το ΕΜΠ, κάπου χρειάζεται.
    1 point
  8. Σκόπιμο είναι, όπως πολλές φορές έχω αναφέρει, να απευθυνόμαστε σε λογιστή, διότι τα λάθη ενίοτε κοστίζουν περισσότερο. Για όσους έχουν κουράγιο να διαβάσουν λοιπόν, τα παρακάτω για το ερώτημα παραπάνω περί επιδότησης και κάποια συγκεντρωτικά για τον χειρισμό των ασφαλιστικών εισφορών: 1) Για την επιδότηση, τον παρακάτω χειρισμό θα έκανα εγώ .... με πολύ-πολύ-πολύ μεγάλη επιφύλαξη: Λογιστικός χειρισμός: (1) άρθρο 23, ν.4308/2014 (2) ΣΛΟΤ 3382/2019 Επιχορήγηση ΕΣΠΑ και λογιστικός χειρισμός) Φορολογικός χειρισμός: (1) ΔΕΑΦ 1080132 ΕΞ 2015 (2) Οδηγός συμπλήρωσης εντύπου Ε3 της ΑΑΔΕ, κωδικοί Κωδικοί 162, 262, 362, 462. Λοιπά συνήθη έσοδα. (ΕΛΠ λογαριασμοί: 71.1 Αποσβέσεις επιχορηγήσεων παγίων στοιχείων, 71.3 Επιχορηγήσεις λοιπών εξόδων) (3) Κωδικοί 187, 287, 387, 487. Αποσβέσεις (για τα πάγια) (4) Λοιποί κωδικοί του Ζ2 για τα έξοδα. Ήτοι θα έκανα κανονικά την απόσβεση του έτους με τον συντελεστή απόσβεσης, μεταφορά του ποσού στα αποτελέσματα, μέσω των αποσβέσεων, μεταφορά στα λοιπά συνήθη έσοδα το ίδιο ποσό και θα μειωθεί με αυτό το ποσό επίσης η αντίστοιχη επιχορήγηση, η οποία όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, εμφανίζεται ως υποχρέωση. Αυτό θα γίνεται και τις επόμενες φορολογικές χρήσεις, μέχρι να μηδενισθεί η υποχρέωση, εξαιτίας της επιχορήγησης που λήφθηκε. Σε κάθε περίπτωση ο χειρισμός της επιδότησης εξαρτάται και από ποιον νόμο έχει προέρθει, γενικότερα από που έχει προέλθει. Υπόψη τα παραπάνω θα έκανα εγώ, αναλαμβάνοντας το όποιο κόστος στην φορολογική μου δήλωση, από την πιθανή λανθασμένη αντιμετώπιση. Γνώμη μου, συμβουλή/συμβολή από λογιστή, διότι η πιθανή λανθασμένη αντιμετώπιση θα τρέχει κάποια χρόνια με τις αποσβέσεις των παγίων κλπ ... και το λάθος πολύ σπάνια διορθώνεται αναίμακτα !!!! 2) Μια σύνοψη που συνέταξα με βάση τα όσα έχω μελετήσει (και κατά καιρούς έχω αναφέρει) για τον χειρισμό των ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ στην δήλωση του φορολογικού έτους 2019 (ελπίζοντας/θεωρόντας ότι είναι σωστή). Μια γενική εισαγωγή: (Α) Εφόσον η εκκαθάριση των εισφορών γίνει: α) πριν την σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων/πριν την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του φορολογικού έτους 2019 θα αναγνωρισθεί στα λογιστικά αρχεία/βιβλία, βάσει της αρχής του δεδουλευμένου, το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης του 2019. Ήτοι (τις καταβλητέες) = (σύνολο της εκκαθάρισης) = (πραγματικές απαιτήσεις εισφορών που αφορούν στο έτος 2019, είτε έχουν πληρωθεί είτε όχι) = (το σύνολο ειδοποιητηρίων που αφορούν στους μήνες Ιαν-Δεκ'19, τα οποία έχουν υπολογισθεί λαμβάνοντας υπόψη την δήλωση του φορολογικού έτους 2017) + (το χρεωστικό ποσό εκκαθάρισης του 2019, το οποίο θα έχει υπολογισθεί με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία του 2018) ή - (το πιστωτικό ποσό εκκαθάρισης του 2019, το οποίο θα έχει υπολογισθεί με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία του 2018). β) μετά την σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων/μετά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του φορολογικού έτους 2019 θα αναγνωρισθεί στα λογιστικά αρχεία/βιβλία, βάσει της αρχής του δεδουλευμένου, το ποσό της δαπάνης που προκύπτει από τα οικονομικά στοιχεία του 2017. Ήτοι (τις "καταβλητέες") = ("πραγματικές απαιτήσεις" εισφορών που αφορούν στο έτος 2019, είτε έχουν πληρωθεί είτε όχι) = (το σύνολο ειδοποιητηρίων που αφορούν στους μήνες Ιαν-Δεκ'19, τα οποία έχουν υπολογισθεί λαμβάνοντας υπόψη την δήλωση του φορολογικού έτους 2017), χωρίς να προστεθεί το χρεωστικό ποσό εκκαθάρισης ή να αφαιρεθεί το πιστωτικό ποσό εκκαθάρισης του 2019, τα οποία θα είχαν υπολογισθεί με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία του 2018. Οπότε εφόσον η οντότητα ανήκει στις πολύ μικρές οντότητες της παραγράφου 2(γ) του άρθρου 1 του ν.4308/2014, το ποσό (χρεωστικό ή πιστωτικό) της εκκαθάρισης του 2019, που αφορά το έτος 2019 και έχει πλέον υπολογισθεί με βάση τα τα επικαιροποιημένα στοιχεία του έτους 2018 θα αναγνωρισθεί λογιστικά στο έτος της εκκαθάρισης, ήτοι στο έτος 2019. Επίσης σύμφωνα με την περίπτωση ιθ’ της παραγρ. 1 του άρθρου 30 του ν.4308/2014, οι πολύ μικρές οντότητες (όπως αναφέρθηκαν παραπάνω) έχουν την δυνατότητα να μην εφαρμόζουν τις παραγράφους 1 έως και 3 του άρθρου 28 περί αναδρομικής διόρθωσης των επιπτώσεων από αλλαγές λογιστικών πολιτικών και αναγνώριση λαθών και έχουν δυνατότητα να αναγνωρίζουν τις σχετικές επιπτώσεις στα ποσά των χρηματοοικονομικών καταστάσεων στην περίοδο που η αλλαγή λογιστικής πολιτικής πραγματοποιείται ή το λάθος εντοπίζεται. Οπότε αν κάποιος δεν θέλει να αξιοποιήσει την δυνατότητα αυτή (!!), και είναι σε θέση να υπολογίσει μόνος του το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης, μπορεί να ακολουθήσει το παράπνω (Α.α). Και αν υποθετικά κάνει κάποιο λάθος στον υπολογισμό μπορεί να κάνει τις ανάλογες διορθωτικές εγγραφές όταν λάβει την εκκαθάριση των εισφορών. Ή όταν εκδοθεί το εκκαθαριστικό των εισφορών έχει την την δυνατότητα να κάνουν αναδρομικά την διόρθωση των βιβλίων και των χρηματοοικονομικών καταστάσεων. Και τώρα στο κυρίως/αναλυτικά θέμα: Α1) ΛΟΓΙΣΤΙΚΉ ΒΑΣΗ --ΕΦΚΑ 2019 (καταβλητέες)=(σύνολο της εκκαθάρισης=πραγματικές απαιτήσεις εισφορών που αφορούν στο έτος, είτε έχουν πληρωθεί είτε όχι)=(το σύνολο ειδοποιητηρίων που αφορούν στους μήνες Ιαν-Δεκ '19) + (το χρεωστικό ποσό εκκαθάρισης) ή - (το πιστωτικό ποσό εκκαθάρισης). [1] Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΕΤΕΑΕΠ 2019 (ίδια λογική με το παραπάνω) [1] Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΕΤΕΑΕΠ 2018 και ΕΤΕΑΕΠ 2017 έχω γράψει σχετικά εδώ: Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΤΣΜΕΔΕ (ειδοποιητήρια αναδρομικών=Α'2019 που αφορούν στα αναδρομικά του Α'2014 + Β'2019 που αφορούν στα αναδρομικά του Α'2015) Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αντιστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΚΕΑΟ/κεφάλαιο = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στο κεφάλαιο) Ποσό=Μηδέν, διότι ως κεφάλαιο έχει συμπεριληφθεί στις λογιστικές βάσεις των ετών που αφορούν οι αρχικές απαιτήσεις --(ΚΕΑΟ/τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) ή γενικότερα τόκοι, προσαυξήσεις εισφορών = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στους τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) Κωδικοί Ε3=(488)=(423)=(κωδ.2005 στην κατάσταση αναμόρφωσης διότι είναι μόνιμη διαφορά των βάσεων)=(443) [1] ή αν η εκκαθάριση γίνει, μετά την σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων/μετά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του φορολογικού έτους 2019, τότε όπως παραπάνω στο (Α.β) Α2) ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ --ΕΦΚΑ 2019, ΕΤΕΑΕΠ 2019, ΕΤΕΑΕΠ 2018, ΕΤΕΑΕΠ 2017, ΤΣΜΕΔΕ = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12) Κωδικοί Ε3=(715 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων) --ΚΕΑΟ/κεφάλαιο = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στο κεφάλαιο) Κωδικοί Ε3=(715 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων) --(ΚΕΑΟ/τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) ή γενικότερα τόκοι, προσαυξήσεις εισφορών = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στους τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) Ποσό=Μηδέν, διότι προσαυξήσεις εισφορών ως ποσό δεν αναγνωρίζεται φορολογικά, το λογιστικό αποτέλεσμα θα εμφανίζεται ισόποσα μειωμένο έναντι του φορολογικού, χωρίς η διαφορά αυτή να αναστραφεί στο μέλλον [συνιστούν μόνιμη διαφορά λογιστικής και φορολογικής βάσης (δεν αναστρέφονται)]. Τέλος: ** η προσωρινή διαφορά των κωδικών (707-715)=(723 ή 731)=(441 ή 442) ** η μόνιμη διαφορά (όπως αναφέρθηκε παραπάνω) του κωδικού (488)=(423)=(κωδ.2005 στην κατάσταση αναμόρφωσης)=(443) Β) Αναφορικά στην βεβαίωση για φορολογική χρήση, έχω γράψει αρκετές φορές την (μη) χρησιμότητά της. Η βεβαίωση αυτή υποτίθεται ότι αφορά το φορολογικά εκπιπτόμενο ποσό των εισφορών. Παρ' όλα αυτά και στην φετινή βεβαίωση το ποσό (σχεδόν στο σύνολο των περιπτώσεων) δεν είναι το ορθό εκπιπτόμενο στην Φορολογική Βάση του 2019 καθότι: -- είτε περιέχει ποσά που εξέπεσαν σε προηγούμενη Φορολογική Βάση (το 2018) και άρα πρέπει να αφαιρεθούν -- είτε δεν περιέχει ποσά που εκπίπτουν στην παρούσα Φορολογική Βάση (2019) και άρα πρέπει να προστεθούν. Υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις, ενδεικτικά για παράδειγμα, κάποιες βεβαιώσεις: α) Λανθασμένα περιλαμβάνουν το πιστωτικό υπόλοιπο της εκκαθάρισης του 2018 [ως ΜΗ έπρεπε αφού ως ποσό εξέπεσε φορολογικά στο 2018 με τις μηνιαίες καταβολές των μηνών του 2018] και ταυτόχρονα β) Ενώ "ορθά" περιλαμβάνουν το ποσό της εκκαθάρισης του Δεκ'18 που καταβλήθηκε τον 1ο/2019, δεν είναι όμως το πραγματικό που καταβλήθηκε αφού λείπει η διαφορά: του πραγματικού ποσού του Δεκ'18 πριν την εκκαθάριση που καταβλήθηκε τον 1ο/2019 μείον το παραπάνω ποσό της εκκαθάρισης του Δεκ'18. Άρα μία από τις περιπτώσεις που είναι λανθασμένη η βεβαίωση και το το ορθό φορολογικά εκπιπτόμενο για το 2019 είναι: (Ποσό Βεβαίωσης) - (Πιστωτικό υπόλοιπο 2018) + [(Καταβολή που έγινε τον Ιαν'19 για εισφορά Δεκ'18) - (Εισφορές 12ου/2018 αλλά βάση της εκκαθάρισης 2018, και όχι τις εισφορές του 2017 που έχει το ειδοποιητήριο) ] Τέλος ξέρω ότι κούρασα.. όσοι είχαν το κουράγιο να το μελετήσουν !!! Οπότε απευθυνόμαστε σε λογιστή... το λάθος κοστίζει ...
    1 point
  9. @curzondax Πριν λίγες ημέρες σου είχε γίνει αυστηρή παρατήρηση από την συντονιστική ομάδα για την διαγραφή μηνύματός σου χωρίς να κάνεις χρήση της διακριτής διαγραφής. Στο παρόν μήνυμα επανέλαβες την ίδια τακτική χωρίς να κάνεις και πάλι χρήση της διακριτής διαγραφής. Το παράπτωμα θεωρείται από τα πιο σοβαρά στους κανόνες λειτουργίας του φόρουμ, ειδικά δε όταν επαναλαμβάνεται παρά τις συστάσεις μας. Λαμβάνεις ποινή αποκλεισμού. Pavlos 33
    1 point
  10. @[email protected] τα λες (και τα γράφεις) πολύ ωραία και σε παω που τα λες χύμα! +1
    1 point
  11. Παπάρια βάσεις ζητάει η ελληνική αγορά. Με το καλημέρα είσαι overqualified έτσι κ αλλιώς. Είναι ελάχιστες οι θέσεις που απαιτούν γνωστικό αντικείμενο. Όταν ένας μαλακας recruiter ζητάει 3-5 χρόνια προϋπηρεσίας δεν τον ενδιαφέρει αν ξέρεις γαμάτα να κάνεις data entry σε excel, τον ενδιαφέρει αν έχεις εταιρική κουλτούρα. Όλη η προϋπηρεσία που ζητάνε στην πραγματικότητα αφορά στο αν έχεις ή όχι εταιρική κουλτουρα και πως εσύ λειτουργουσες μέσα σε ένα ρυθμισμένο περιβάλλον γεμάτο μαλακες. Γιατί το ξέρουν ότι σίγουρα θα λειτουργουσες ανάμεσα σε μαλακες, αυτό δεν το αμφισβητούν. Είναι σίγουροι ότι ήσουν ανάμεσα σε μαλακες. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι το πως εσύ κατάφερες να ελισσεσαι ανάμεσα σε τόσους μαλακες. Γιατί κ αυτοί για μαλακες ψάχνουν, αρκετά ικανούς να μπορούν να λειτουργήσουν ανάμεσα σε άλλους μαλακες. That's all
    1 point
  12. ΘΣΑ σε οικισμο? https://www.michanikos.gr/forums/topic/28577-οικισμόι-κάτω-των-2000-κατοίκων-θέση-στάθμευσης-και-υπολογισμός-φυτευσης/?do=findComment&comment=434483
    1 point
  13. @ppanag Δεν είναι έτσι τα πράγματα διότι : 1.Από τις φορολογικές διατάξεις , το ΦΕΜ είναι υποχρεωτικό πριν από την θεώρηση μελέτης από δημόσια αρχή. 2.Το ΥΠΕΝ στο οποίο υποβάλλονται τα σχέδια των αυθαιρέτων μέσω της πλατφόρμας ΤΕΕ είναι δημόσια αρχή. 3.Η διαδικασία του αυθαιρέτου περιέχει μελέτες. Τοπογραφικό , αποτύπωση , στατική επάρκεια , τεχνικές εκθέσεις κλπ 4.Το ανέβασμα σχεδίων και η περαίωση της διαδικασίας με την απόδοση κλειδάριθμου είναι αντίστοιχο της χειροκίνητης θεώρησης. ΑΡΑ έχουμε θεώρηση μελετών από δημόσια αρχή , ΑΡΑ απαιτείται ΦΕΜ στις τακτοποιήσεις αυθαιρέτων λόγω φορολογικής διάταξης και όχι επειδή την ζητάει ή όχι το κάθε σύστημα. Από την στιγμή που πληρώνεται ΦΕΜ , ΔΕΝ διενεργείται η παρακράτηση 20% καθώς έτσι έχει αποφανθεί η φορολογική διοίκηση με ΠΟΛ.
    1 point
  14. Για ευκολία παραθέτω το άρθρο 51 (προθεσμίες ν. 4495 και 4178) και το άρθρο 52 (παράταση Ο.Α) του τελικού νομοσχεδίου. Η συνέχεια για τις παρατάσεις Ν. 4178 και Ν. 4495 εδώ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ- ΠΑΡΑΤΑΣΕΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ.pdf
    1 point
  15. @dim salo καλημέρα, Και τα "φορολογικά μπλοκάκια" ελεύθεροι επαγγελματίες είναι, απλά διαφοροποιείται ο τρόπος φορολόγησής τους. Αναφορικά στον κωδ.006 του Ε3, έχει να κάνει με τους ΚΑΔ που έχει επιλέξει το φυσικό πρόσωπο/ελ.επαγγελματίας. Οι ασκούντες επιχειρηματική δραστηριότητα εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις της διάταξης της περ. στ' της παρ.2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013 (δηλ. είναι "φορολογικά μπλοκάκια"), επιλέγουν "ΟΧΙ". Οι ασκούντες επιχειρηματική δραστηριότητα που έχουν την εμπορική ιδιότητα, προκειμένου να μην εφαρμοστεί η διάταξη της περ. στ' της παρ.2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013, επιλέγουν "ΝΑΙ", αλλιώς επιλέγουν "ΟΧΙ". Ο κωδικός αυτός συμπληρώνεται με "ΝΑΙ" από τα φυσικά πρόσωπα (επιτηδευματίες) που δεν ανήκουν στα πρώην ελευθέρια επαγγέλματα και για τα οποία δεν προέχει το στοιχείο της επιστημονικής, καλλιτεχνικής και πνευματικής δημιουργίας., αλλιώς επιλέγουν "ΟΧΙ" (ΠΟΛ.1120/25.4.2014). Ο κωδικός αυτός αφορά μόνο Φυσικά Πρόσωπα και συμπληρώνεται με "ΝΑΙ" με σκοπό και την απαλλαγή από το Τέλος Επιτηδεύματος συνδυαστικά με τον κωδ.027 "Ασκείτε επιχειρ. δραστηρ. με ιδιότητα εμπορική και γεννηθήκατε μέχρι την 31/12/1956" (για το φορολογικό έτος 2019 θα αφορά αυτούς που γεννήθηκαν μέχρι 31/12/1957, κ.ο.κ.) του E1 (εφόσον πληρούται η προϋπόθεση του κωδ.027, δηλ. για το φορολογικό έτος 2018 υπάρχει άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας με ιδιότητα εμπορική και γέννηση μέχρι την 31/12/1956). Άρα, αν ως φυσικό πρόσωπο/ελ. επαγγελματίας έχεις ΚΑΔ που ανήκει στα πρώην ελευθέρια επαγγέλματα επιλέγεις "ΟΧΙ", αλλιώς επιλέγεις "ΝΑΙ". Αν θυμάμαι καλά θέλει να επιλέξεις (ΝΑΙ ή ΟΧΙ) και να μην μείνει κενό διότι δεν προχωράει η δήλωση στο έλεγχο.
    1 point
  16. Κανονικά δεν πρέπει να βγάλεις την άδεια εργασιών αν δεν έχεις τουαλέτες σωστές. Το τι θα κάνεις αν δεν το κάνεις αυτό δε νομίζω ότι τιμά το φόρουμ και το επάγγελμα να το συζητάμε. Εξαίρεση είναι τα πολύ παλαιά κτίρια.
    -1 points
  17. Αν καταλήξετε στο ότι δεν γίνεται ως έχει και δεν υπάρχει βοήθεια των γειτόνων, υπάρχει πάντα η κατασκευαστική λύση, νέες τουαλέτες.
    -1 points
  18. Κύριοι καλησπέρα σας, θα ήθελα τα γνώσεις σας στον τρόπο υπολογισμού των συνολικών τετραγωνικών προς δόμηση εξοχικής κατοικία, για εκτός σχεδίου οικόπεδο (γήπεδο), μίας και δεν βρήκα κάτι σχετικό στις υπάρχουσες αναρτήσεις (συγχωρέστε με αν κάνω λάθος, μπορεί να χάθηκα στον όγκο) οπότε αποφάσισα να κάνω λογαριασμό κ να ρωτήσω τους ειδικούς. Συγκεκριμένα πρόκειται για γήπεδο με πρόσοψη επί της επαρχιακής οδού Πόρτο Γερμενού-Βιλλίων, συνολικής έκτασης 1708,78 τμ το οποίο υφίσταται προ του έτους 1962 σύμφωνα με το συμβόλαιο αγοράς, οπότε πρόκειται για άρτιο οικόπεδο κατά παρέκκλιση σύμφωνα με το ΒΔ/24-10-62 (ΦΕΚ-142/Δ' ) αφού πληρεί τις απαιτήσεις για ελάχιστο πρόσωπο: 10 μέτρα., ελάχιστο βάθος 15 μέτρα και ελάχιστο εμβαδόν 750 τμ. Θα ήθελα να με βοηθήσετε να καταλάβω πως γίνεται ο υπολογισμός των τετραγωνικών προς δόμηση. Υπάρχει κάποιος τύπος υπολογισμού (τότε ποιός είναι αυτός), ή πάει κατά περίπτωση με συγκεκριμένο συντελεστή δόμησης ανά περιοχή (τότε από που το μαθαίνω αυτό); Επίσης επί τη ευκαιρία, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω κάποιες απορίες μου, αν δεν σας κάνει κόπο : 1) μπορεί να γίνει κατασκευή 2 ή 3 ανεξάρτητων κατοικιών επί του ανωτέρω οικοπέδου, που φυσικά θα έχουν αντίστοιχα το 1/2 ή 1/3 εμβαδόν επί του συνολικά επιτρεπόμενου; 2) αυτές μπορούν να χτιστούν με απόσταση μεταξύ τους (τότε θα πρέπει να περάσουν Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής;) ή οπωσδήποτε πρέπει να είναι μεσοτοιχία; 3) αν συνολικά βγαίνει πχ 90 τμ ανά κατοικία, τότε μπορούν να χτιστούν μπαλκόνια (ανοικτοί εξώστες) μέχρι 36τμ (40%*90) χωρίς να προσμετρώνται στα 90τμ; Δηλαδή συνολικά 126 τμ χώρων αλλά " χρεώνονται για 90τμ"; Ρωτάω γιατί βρήκα το Άρθρο 11 - Παράγραφος 6 του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού ότι δεν προσμετρώνται: α. Οι επιφάνειες των εξωστών και στεγασμένων υπαίθριων χώρων, όταν το συνολικό ποσοστό τους είναι μικρότερο του 40% της επιφάνειας που επιτρέπεται να δομηθεί στο οικόπεδο. Ή αυτή η παράγραφος (α) αφορά κάτι άλλο και το έχω καταλάβει λάθος; 4) αντίστοιχα για το υπόγειο αν προτείθεται για αποθήκες κ λεβητοστάσιο, ούτε αυτό υπολογίζεται στα τετραγωνικά; Άρθρο 11 - Παράγραφος 6 του Νέου Οικοδιμικού Κανονισμού ότι δεν προσμετρώνται: ι. Για κτίρια κατοικιών ένας υπόγειος όροφος επιφάνειας ίσης με εκείνη που καταλαμβάνει το κτίριο, προοριζόμενος για βοηθητικές χρήσεις με την προϋπόθεση ότι η οροφή του σε κανένα σημείο δεν υπερβαίνει το 1,20 μ. από την οριστική στάθμη του εδάφους, μετρούμενο μεταξύ του δαπέδου και της οροφής. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.