Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/10/2020 σε όλες τις περιοχές
-
Σε συνέχεια της απάντησης σε pm ενός συναδέλφου στο forum και να ξεκαθαρίσουμε το θέμα του Chartered Engineer, άνοιξα αυτό το thread για να δώσω μερικές πληροφορίες στους επίδοξους συναδέλφους... Παρακαλώ πολύ, όποιος συνάδελφος έχει ουσιαστική γνώση (και όχι γνώμη) να εμπλουτίσει το παρών με πληροφορίες. Post του τύπου: «έχω ακούσει», «ο ξάδερφος μου, μου είπε», «έχω ένα φίλο που…», παρακαλώ πολύ να σβήνονται από τους mods. Πληροφορίες θα γίνονται δεκτές μόνο από άτομα που έχουν δουλέψει στο UK, ή ακόμα καλύτερα, που είναι ήδη Chartered Engineers εκεί. Καταρχάς, για εμάς τους Πολιτικούς Μηχανικούς υπάρχουν δύο επιλογές: Το Institute of Civil Engineers, γνωστό και ως ICE (www.ice.org.uk) και το Institute of Structural Engineers, γνωστό και ως IStructE (www.istructe.org.uk). Υπάρχει αντίστοιχα το IEE (Institute of Electrical Engineers), το IMechE (Institute of Mechanical Engineers), το IChemE (Institute of Chemical Engineers), και τα λοιπά. ΠΡΟΣΟΧΗ: τα παραπάνω δεν είναι επιμελητήρια τύπου ΤΕΕ και ως εκ τούτου ΔΕΝ δίνουν επαγγελματικά δικαιώματα. Δεν χρειάζεται να είσαι μέλος τους για να ασκήσεις το επάγγελμα, αλλά η συμμετοχή τους έχει άλλα είδους δικαιώματα που θα εξηγηθούν παρακάτω. Το ICE είναι πιο πολύ για μηχανικούς που ασχολούνται με κατασκευές (πάσης φύσεως) ενώ το IStructE είναι για μηχανικούς που ασχολούνται με δομοστατικές μελέτες (πάσης φύσεως). Κάποιος μπορεί να είναι μέλος και στους δύο οργανισμούς χωρίς κανένα περιορισμό. Είτε γίνεις Chartered Engineer στο ICE, είτε στο IStructE δεν έχει καμία διαφορά. Απλώς οι μηχανικοί στο UK έχουν ξεκάθαρα στο μυαλό τους τι καριέρα θα ακολουθήσουν ως ΠΜ. Οπότε, από νωρίς στην καριέρα τους γίνονται μέλη είτε στο ένα είτε στο άλλο με τον βαθμό του Graduate Member. Ο Chartered Engineer του ICE παίρνει τον τίτλο MICE (Μember of ICE) και του IStructE παίρνει τον τίτλο ΜIStructE (Μember of IStructE) και έχει το δικαίωμα να το «κοτσάρει» μετά το όνομα του, με ότι αυτό συνεπάγεται. Για να γίνεις Chartered Engineer, υπάρχουν πολλοί τρόποι, τους οποίους μπορεί να τους δει κανείς στα site των ινστιτούτων. Σε γενικές γραμμές, και για του συναδέλφους που θέλουν να το επιχειρήσουν, υπάρχουν οι εξής δυο επιλογές: α. Ο κλασσικός τρόπος τον οποίο ακολουθούν οι Άγγλοι μηχανικοί: Μετά από κάποια χρόνια εμπειρίας (δεν υπάρχει κάποιος κανόνας, ανάλογα το άτομο) και όταν ο μηχανικός έχει γεμίσει το φάκελο του IPD του (initial professional development) με αποδείξεις ότι έχει αποκτήσει την γνώση και εμπειρία που πρέπει, τότε δίνει τις εξετάσεις (το λεγόμενο Part III). Στο IStructE είναι μια 8ώρη διαδικασία που πηγαίνεις με ότι βιβλιογραφία θέλεις, έναν υπολογιστή τσέπης και ένα ταπεράκι με φαγητό. Μέρος του IPD στο IStructE είναι πχ ο μηχανικός να περάσει ένα 6μήνο το ελάχιστο, σε ένα εργοτάξιο ενός κατασκευαστή για να εκτιμήσει τις επιπτώσεις μιας κακής μελέτης (προσπαθήστε να σηκώσετε ένα 12μέτρο Φ32…) ή μιας καλής μελέτης. Το IStructE έχει 13 core objectives, 13 τομείς οπου πρέπει να αποδείξεις ότι έχεις αυτό που χρειάζεται για να αποκαλείσαι MIStructE. Εμπειρικά το λέω, αυτή η διαδικασία, της απόκτησης εμπειρίας και της συμπλήρωσης του IPD, παίρνει περί τα 6-7 χρόνια στην καλύτερη. Κάθε εταιρία, είτε κατασκευαστική είτε μελετητική, επιμένει οι εργαζόμενοι μηχανικοί να γραφτούν στο αντίστοιχο ινστιτούτο και παρέχει την κατάλληλη καθοδήγηση και προϋπηρεσία ώστε οι υπάλληλοι της να γίνουν Chartered Engineer μια μέρα. Μάλιστα, πληρώνουν το κόστος της προετοιμασίας (σεμινάρια, φροντιστήρια) αλλά και της αίτησης για τις εξετάσεις (περί τα 800£ νομίζω). β. Ο ευρωπαϊκός τρόπος, δια μέσω της European Directive 2005/36/EC: αν ένας μηχανικός είναι registered σε ένα άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τότε έχει το δικαίωμα να γίνει Chartered Engineer χωρίς να χρειαστεί να δώσει τις εξετάσεις, ΑΛΛΑ, πρέπει να αποδείξει ότι η ακαδημαϊκή του εκπαίδευση και η εργασιακή του εμπειρία είναι τέτοια που το επιτρέπει. Αυτό γίνεται με την παρουσίαση του σε μια επιτροπή, τύπου συνέντευξης, όπου πρέπει να αποδείξει τα παραπάνω. Και πιστέψτε με, αυτή η επιτροπή δεν είναι εκεί για κουβεντούλα… αλλά για ξεσκόνισμα. Οπότε, όσοι επίδοξοι από εσάς με 1-2 χρόνια προϋπηρεσίας σε ένα γραφείο στην Ελλάδα ή ένα εργοτάξιο (ακόμα και μεγάλης εταιρίας 7ης τάξης ΜΕΕΠ…) νομίζουν ότι είναι εύκολο, θα τους έλεγα να το ξανασκεφτούν. Αν είναι registered ή όχι στην χώρα του ο μηχανικός μπορεί να το δει εδώ: List of regulated professions by country και για να προλάβω την κλασσική διαμάχη, ναι: οι πτυχιούχοι είναι registered. Δυο βασικά έγγραφα θα φανούν χρήσιμα σε όσους θέλουν, παραταύτα, να το επιχειρήσουν: Membership Guidance Note και European Directive Application Form ICE 3136 Αυτά είναι για το ICE, για τα αντίστοιχα έγγραφα του IStructE, επισκεφτείτε την αντίστοιχη σελίδα και ψάξτε για «European Directive». Τώρα, λίγες ακόμα πληροφορίες σε ότι αφορά το Chartership: Q. Οι Chartered Engineers παίρνουν πιο πολλά λεφτά από τους μη-Chartered και πόσα? A. Δεν είναι το Chartership που σου δίνει παραπάνω λεφτά, αλλά οι θέσεις που μπορείς να πάρεις ως Chartered Engineer: δεν υπάρχει περίπτωση να μην είναι Chartered Engineer ο εργοταξιάρχης ας πούμε. Αν και αυτό δεν είναι και τόσο απόλυτο, ένας από τους Partners της εταιρίας που δούλευα (μελετητική εταιρία) δεν ήταν καν μέλος του IStructE… Αλλά ήταν πανέξυπνος. Q. Μπορώ να ανοίξω δικό μου γραφείο στην Αγγλία εάν δεν είμαι Chartered Engineer? A. Ναι, αν και αυτό το κακό που κάθε μηχανικός το έχει καημό να είναι το «αφεντικό του εαυτού του» είναι γενικά ελληνικό φαινόμενο. Μπορείς να ανοίξεις το δικό σου γραφείο, είτε είσαι είτε δεν είσαι Chartered Engineer, αλλά γενικά κανένας δεν το κάνει αυτό χωρίς επαγγελματική ασφάλιση (PI, Professional Indemnity Insurance), κάτι που στην Ελλάδα το κάνουν μόνο μερικές ΑΕ. Και μαντέψτε τι ζητάνε οι ασφαλιστικές εταιρίες για να σε ασφαλίσουν επαγγελματικά? Σωστά το μαντέψατε: να είσαι Chartered Engineer για να μπορούν να σιγουρευτούν ότι έχεις ένα επίπεδο και εμπειρία τέτοια που δεν θα κάνεις μαμακιες ώστε αυτοί να πληρώνουν τα σπασμένα. Q. Πόσο κοστίζει το να είσαι Chartered Engineer? A. Για να το κάνεις μέσω του κλασσικού τρόπου (α), είναι όσο θα κοστίσουν τα σεμινάρια κλπ και οι εξετάσεις, τα οποία γενικά τα πληρώνει η εταιρία που δουλεύεις. Αλλιώς, είναι 800£ οι εξετάσεις και ??? τα σεμινάρια κλπ (από 0£ έως μερικές χιλιάδες £). Αν το κάνεις μέσω του ευρωπαϊκού τρόπου (β) είναι 232£ η αίτηση και 259£ η συνέντευξη. Για περισσότερες πληροφορίες, για το ICE δείτε εδώ: ICE Fees Σε κάθε περίπτωση, είτε με τον έναν είτε με τον άλλο τρόπο, είτε στο ICE είτε στο IStructE, με το που γίνεις Chartered Engineer, κάθε χρόνο η ετήσια συνδρομή είναι περί τα 300£… έβηξε κανείς? Q. Αν γίνω Chartered Engineer, έχοντας πτυχίο μηχανικού από την Αγγλία ή από ΤΕΙ, μπορώ να αποκτήσω τα επαγγελματικά δικαιώματα του ΠΜ στην Ελλάδα από το ΤΕΕ? A. Πιθανών ναι, ιδίως με βάση τα τελευταία νέα από το υπουργείο παιδείας. Αλλά στην τελική, αν καταφέρει κάποιος και γίνει Chartered Engineer μόνο και μόνο για να αποκτήσει τα επαγγελματικά δικαιώματα του ΠΜ στην Ελλάδα από το ΤΕΕ, είναι σαν να βλέπεις το δέντρο αλλά να χάνεις το δάσος. Αυτή είναι η γνώμη μου βέβαια, αλλά αν κάποιος συνειδητοποιήσει τι πόρτες του ανοίγει ο τίτλος του Chartered Engineer στην καριέρα του, σε αγγλικό και διεθνές επίπεδο, τότε το τελευταίο που θα τον ένοιαζε είναι να γυρίσει στην Ελλάδα για να ασχοληθεί με το ΤΕΕ και την Ελληνική πραγματικότητα, πόσο μάλλον την εποχή αυτή. Q. Μπορώ να κάνω αίτηση για να γίνω Chartered Engineer μέσω της European Directive έχοντας προϋπηρεσία μόνο στην Ελλάδα? A. Θεωρητικά, ναι. Αν νομίζει κάποιος ότι έχει το θεωρητικό/πρακτικό υπόβαθρο για την συνέντευξη και ότι θα τα βγάλει πέρα ότι και να τον ρωτήσουν, απαντώντας σε άπταιστα αγγλικά (τεχνική ορολογία, κλπ) και όχι με νοηματική ή φθόγγους, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Η δική μου προσωπική εμπειρία, όταν είχα επικοινωνήσει με το IStructE πριν 5 χρόνια για να τους ρωτήσω για την European Directive, λέει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να περάσεις την συνέντευξη αν δεν έχεις προϋπηρεσία στο UK και μάλιστα αυτό είναι κάτι που πολύ ευγενικά μου το τόνισε η κυρία στο τηλέφωνο: «σου προτείνουμε να αποκτήσεις μερικά χρόνια προϋπηρεσίας εδώ πριν κάνεις την αίτηση σου». Οπότε κατά εμέ, η απάντηση είναι όχι. Και το αναφέρω γιατί μερικοί συνάδελφοι στο forum έχουν κολλήσει με το Chartership και νομίζουν ότι είναι ένα χαρτί που θα πετάξουν με easyjet στο Λονδίνο για να υπογράψουν στην αίτηση και να το πάρουν την ίδια μέρα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά έχουν προκαλέσει σύγχυση σε κάποιους άλλους.1 point
-
Αν δεν κάνω λάθος, υπάρχει νέα ΥΑ για τα τρέηλερ, που αν και προβλεπόταν να αρχίσει η ισχύς της από Μάρτιο, λόγω κορωνοϊού κλπ έχουν πει ότι θα ξεκινήσει η εφαρμογή της από Νοέμβριο 2020. Αυτή προβλέπει αριθμό κυκλοφορίας στο τρέηλερ ανεξάρτητο από το αυτοκίνητο και έλξη από οποιοδήποτε αυτοκίνητο έχει την απαραίτητη ικανότητα έλξης βάσει της άδειας κυκλοφορίας του. Δείτε εδώ https://www.e-nomothesia.gr/kat-aytokinita/upourgike-apophase-g9-46447-2397-2019.html Νομίζω όλα τα προηγούμενα link, εγκύκλιοι κλπ καταργούνται! Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούμε να χρησιμοποιούμε το τρέηλερ και με το δεύτερο αυτοκίνητό μας, αν έχουμε, να το δανείσουμε σε φίλο μας, δεν θα χρειάζεται όταν αλλάζουμε αυτοκίνητο να αλλάζουμε και το σημείωμα έλξης κλπ1 point
-
- υφαρχει καθετη? -υφαρχει. -αρα, καθε μια κανει τα δικα της κολπα.... τυχερέ😃1 point
-
Συγνώμη, λάθος μου, εξέλαβα λανθασμένα το και για αν μην μείνει ως τελεταίά η δική μου διευκρίνιση επαναφέρω το υπόλοιπο δικό σου, αν υπάρχει κάποις να σχολιάσει/βοηθήσει.1 point
-
το θέμα δυστυχώς δεν είναι μόνο "η μετατροπή συντεταγμένων" είναι ότι η κατάσταση έχει ξεφύγει όσον αφορά και τα δικαιώματα, και τις γνώσεις και τις τιμές. Φταίμε όλοι οι μηχανικοί κάθε ειδικότητας, όλοι κάνουμε τα πάντα και όλοι ρίχνουμε τις τιμές, και σ'αυτό έχει βοηθήσει το κράτος όπως και η οικονομική κατάσταση, Εδώ στην περιοχή της Φωκίδας/Βοιωτίας κάνουν τοπογραφικά με 100 ευρώ, έχω δει μέχρι και "τοπογραφικό" ->φωτοτυπία και μεγέθυνση του σχεδίου πόλεως!!!. Για τις δηλώσεις κτηματολογίου, πάνε μηχανικοί και παίρνουν συντεταγμένες με το κινητό, με τη λογική "αφού τους χρεώνουν 10 ευρώ το χωράφι τι? θα κουβαλάνε κ όργανα μαζί?!!" Άπειροι πελάτες έχουν έρθει στο γραφείο με κάτι τοπογραφικά του '60 να τους βάλω λέει πάνω συντεταγμένες απ'το internet, αρνούμαι, μου απαντάνε "μα όλοι αυτό κάνουν", τους διώχνω, πάνε αλλού και μια χαρά τους το κάνουν, χάνω πελάτες, χάνω λεφτά, είμαι καλά με τη συνείδησή μου, ξέρω ότι αυτό είναι το σωστό για τον πελάτη, αλλά ο πελάτης δεν το καταλαβαίνει φυσικά και δυσφημεί το γραφείο. Έρχονται για ΠΕΑ, λέω οκ θα έρθω για αυτοψία/μέτρημα, απορούν γιατί "μα όλοι βγάζουν μια φωτογραφία" μου λένε.... τους λέω ελάχιστο 100 ευρω +ΦΠΑ, μου απαντάνε "30 ευρώ δεν έχουν αυτά?"...πάλι χάνω πελάτες. Όμως είναι κάποιοι λίγοι πελάτες που θα εκτιμήσουν κ θα καταλάβουν, αλλά λίγοι. Στο διπλανό χωριό ο συνάδελφος όλα τα σφάζει όλα τα μαχαιρώνει, ναι έχει κ 3 παιδιά να θρέψει.. ο παραδίπλα, μηχανολόγος, κάνει τοπογραφικά, αυθαίρετα, τα πάντα (με σφραγίδα άλλου). Ο απόλυτος παραλογισμός, αλλά κάπως πρέπει να ζήσει (?) πιθανά αν όλοι κρατούσαμε ένα επίπεδο στις υπηρεσίες και τις τιμές μας, να μη χρειαζόταν κανείς να κάνει πράγματα που δεν γνωρίζει ή που δεν πρέπει. Αν το τοπογραφικό ο συνάδελφος δεν το χρέωνε 100 ευρώ, αλλά 300, θα γινόταν σωστά, με τη σωστή μελέτη και από τον κατάλληλης ειδικότητας μηχανικό. Αν τις συντεταγμένες του χωραφιού δεν τις χρέωνε 10, αλλά 50 ευρώ, θα πήγαινε τουλάχιστον με ένα GPS. Βέβαια όταν βγαίνει η υπουργάρα και οι δημοσιογράφοι και λένε τοπογραφικά συντεταγμένες για το κτηματολόγιο με τα κινητά σας, οκ τι να πιστέψει και ο πελάτης ?...ότι θες να πας εσύ με το όργανο, να τον χρεώσεις πιο πολλά -να τον κλέψεις?- Οι δημοσιογράφοι ρε σεις!!!! θυμάστε που είχαν βγει και έλεγαν πόσο θα στοιχίζει κτηματολόγιο,ταυτότητα κτιρίου, κλπ? έλεος!! Μας ήρθε πριν λίγες μέρες έγγραφο απ'το υπουργείο στο Σ.Α., να μπορούν λέει και οι πολιτικοί μηχανικοί να κάνουν αρχιτεκτονικές μελέτες σε αρχαιολογικούς ιστορικούς τόπους κλπ κλπ. και ξεκινήσαμε μετά, γιατί να μη μπορεί κ ένας ΑΤΜ να τα κάνει λοιπόν? γιατί να μη μπορώ κ γω να κάνω τα στατικά για ένα 10όροφο? ποια δικαιώματα? ποιες γνώσεις? ίσωμα όλα Πριν κάποια χρόνια είχα μιλήσει με έναν κύριο στο ΥΠΕΚΑ, που ήταν τοπογράφος και καθ' ύλην αρμόδιος-σύμβουλος του Υπουργού για τα χωροταξικά θέματα, για μια επέκταση σχεδίου πόλεως στην Πελοπόννησο και δεν ήξερε να ξεχωρίζει το εκτός σχεδίου,απ'τον οικισμό προ 23.. τι να πω για αυτούς τους επαϊωνες μέσα στα υπουργεία πια? δηλαδή αυτός τώρα συμβούλευε τον Υπουργό για το τι θα βγει να πει ?!@$@$#@! Είναι λοιπόν γενικό το κακό, ναι φυσικά ξεκινά με την "ηθική" του κάθε επαγγελματία και τις γνώσεις του, αλλά όταν δεν υπάρχει έλεγχος, όταν οι αρμόδιες υπηρεσίες/υπουργείο απαρτίζονται από άσχετους, που βγαίνουν μάλιστα δημόσια, λένε αηδίες που μας υποβιβάζουν κιόλας, όταν οι τιμές έχουν πέσει στα τάρταρα, φυσικό είναι το επάγγελμα του μηχανικού να πηγαίνει κατά διαόλου στα πάντα δικαιώματα/δεξιότητες/τιμές κλπ. P.S. συγνώμη για το μεγάλο κείμενο, έβγαλα τον καημό μου1 point
-
Απ' όσα ξέρω ο Jojo δεν θέλει να ξαναγράψει, για τους δικούς του λόγους, εδώ στο φόρουμ.1 point
-
1) Σωστά, οι τρέχουσες μηνιαίες απαιτήσεις των μηνών Φεβ-Μαρτ-Απρ-Μαί '20, σύμφωνα με τον ν.4690/2020 είχαν τρεις επιλογές εξόφλησής των. Μία εξ αυτών ήταν και η καταβολή σε δόσεις τον Οκτώβριο. α) Ειδικότερα στο ειδοποιητήριο του Απρ'20, εφόσον οι μήνες Φεβ'20-Μαρτ'20 εφόσον είχαν εξοφληθεί εμπρόθεσμα όταν είχαν εκδοθεί (χωρίς την έκπτωση) είχε συμψηφισθεί η μείωση των μηνών αυτών στο μειωμένο ειδοποιητήριο του Απρ'20. Το να μην είχες πληρώσει τους μήνες Φεβ'20-Μαρτ'20 το ποσό της κατηγορίας που είχες επιλέξει και αυθαίρετα να υπολόγισες την έκπτωση και να κατέβαλες το μειωμένο ποσό, πρακτικά οδηγούσε σε εκπρόθεσμη πληρωμή που "θεραπευόταν" στα ειδοποιητήρια του Απρ'20 & Μαί'20 σύμφωνα με το παρακάτω ii-a και ii-b. β) Οι τρείς επιλογές που είχες ήταν: i) Να πληρώσεις την εισφορά της κατηγορίας που είχες επιλέξει (χωρίς την έκπτωση) ή (διαζευκτικά) ii-a) Να πληρώσεις την εισφορά του Απρ'20 μειωμένη κατά 25% εφόσον είχες εξοφλήσει ή εξοφλήσεις μέχρι 15/6/2020 τις εισφορές Ιαν'20-Φεβ'20-Μαρτ'20 ii-b) Να πληρώσεις την εισφορά του Μαί'20 μειωμένη κατά 25% εφόσον είχες εξοφλήσει ή εξοφλήσεις μέχρι 15/6/2020 τις εισφορές Ιαν'20-Φεβ'20-Μαρτ'20-Απρ'20 ή (διαζευκτικά) iii) Να πληρώσεις την εισφορά της κατηγορίας που είχες επιλέξει (χωρίς την έκπτωση) σε 4 μηνιαίες δόσεις με καταβολή της 1ης δόσης έως 30/10/2020. Με τις επιλογές i & iii χάνονταν η έκπτωση. Τα πιθανά ποσά που αντιστοιχήσουν στον κάθε ασφαλισμένο αναγράφονταν στο κάθε ειδοποιητήριο, ανάλογα τις επιλογές που είχε κάνει ο κάθε ασφαλισμένος στους προηγούμενους μήνες, ήτοι ανάλογο με τι ποσό θα υπηρχε/εβρισκε κατατεθημένο στην τότε (μερική) μηνιαία εκκαθάριση του λογαριασμού που έκανε ο ΕΤΕΑΠ πριν την έκδοση του ειδοποιητηρίου του επόμενου μήνα. Για αυτό και οι εισφορές των αναδρομικών ως απαίτηση εμφανίζονταν μετά την (μερική αυτή) εκκαθάριση ως απαίτηση στην αρχική σελίδα. ----------------------------------------------------- 2) Όχι, ποτέ δεν υπήρχε κάποια έκπτωση για εμπρόθεσμη πληρωμή των αναδρομικών. Σύμφωνα με την νομοθεσία που είχε τότε εκδοθεί, οι μειώσεις αφορούσαν ρητά συγκεκριμένες τρέχουσες μηνιαίες του 2020 και όχι εισφορές ή ρυθμίσεις παλαιοτέρων ετών, όπως π.χ τα αναδρομικά των εκκαθαρίσεων των ετών 2017 & 2018.1 point
-
πολλες καθετες μας επεσαν μαζεμενες...ποια να πρωτοκοιταξουμε Υποτιθεται οτι οι συστασεις αυτες εγιναν πριν το 1992 Αλλά φαινεται οτι ειναι μετα το 92 με εκεινα τα χαχ, δλδ της μορφης "με το αποκλειστικο δικαιωμα χρησης σε τμημα 450τμ. η καθε μια...." Αλλα αυτο δεν ειναι καθετη με δικαιωμα δομησης. Ειναι δικαιωμα φυτευσης λαχανικων εν γενει. Κατα τα λοιπα -Σε αυτες με τα δυο και δυο τμηματα, καθε μια παει χωριστα, ανα "οικοπεδο." ["στο γηπεδο σου", λες εσυ στον πελατη..."στο οικοπεδό μου" λεει αυτος, κοιτώντας σε στραβά......και ετσι παει ολη η συζητηση....]😆 -Εκει με τις πολλες "κάθετες", εχει μπλεξιμο μεγα. Για να ειναι καθετες πρεπει να εγιναν πριν το 1992. Προφανως, τοτε, καθε μια τακτοποιει χωριστα. Μετα το '92 εχεις μονον χρησεις. Για την συνενωση δυο διπλανών "τμηματων"ιδίου ιδιοκτητη σε ένα , να ξεκινησουμε απο το περιεχομενο της συστασης...μηπως το επιτρεπει ρητα ή -και- αφηνει περιθωρια οτι "δεν το απαγορευει" υγ και -κατα την γνωμη μου - αν τα δηλωσες σαν ενα στο κτηματολογιο, δεν επρεπε να τα παρουν... Τα δικαιωματα ειναι "δυο", όσες και οι χρησεις, αρα εχεις δυο ΚΑΕΚ. Τι θα κανεις εσυ μετα για να γινουν "ενα", ειναι αλλη διαδικασια. Γενικώς ειπείν...εάν εχουν χτισει ολες οι καθετες, ειναι πιο ευκολο με το 98/1. Για τις χρησεις δεν προβλεπει τπτ ο νομος. Καλα ξεμπερδεματα1 point
-
Σας υπερ ευχαριστώ. Ευτυχώς που υπάρχει το φορουμ κ η μεταξύ μας αλληλοβοήθεια, γιατί θα ειχαμε πελαγώσει με, αλλαγές, νέες πληρωμές, εισφορές ΤΕΕ, ΕΦΚΑ, ΕΤΕΑΕΠ, Αναδρομικά, Νομοθεσία κ.λ.π.1 point
-
κι ελεγε ο παπους στη τσατσα που τον εσπρωχνε να μπει μεσα -δεν μπορω δεν μπορω.... -βρε αντε μεσα του λεει αυτη -και μπαινει ο παππους και βγαινει..τροπαιοφορος νικητης... και του λεει αυτη... -ειδες που ελεγες δεν μπορω...? -μα εγω ελεγα οτι δεν μπορω να πληρωσω.... [αφιερωμενο σε ολους τους παπουδες που θα παρουν τα αναδρομικα τους...]😄1 point
-
Δεν ισχύουν απαραίτητα τα ανωτέρω. Είναι θέμα ρύθμισης ή/και εγκατάστασης.1 point
-
Στη συγκεκριμένη περίπτωση που ρώτησα εγώ, τα σπίτια ανήκουν στον ίδιο και τα δύο, αλλά σε ποσοστό 50% (το άλλο μισό στη γυναίκα του-δεν το ανέφερα νωρίτερα για την οικονομία της κουβέντας καθώς πίστευα ότι δεν επηρεάζει). Πάντως από την προδημοσίευση δεν βλέπω να προκύπτει πουθενά ο συγκεκριμένος περιορισμός για μία πολυκατοικία @Maria Electrical Engineer, ότι δηλ παίζει ρόλο που και τα δύο ανήκουν στον ίδιο. Από τη στιγμή που θα μπορούσε να κάνει αίτηση και σαν 2 χωριστά διαμερίσματα (1 ΑΦΜ πολλές αιτήσεις) γιατί όχι και σαν πολυκατοικία; Δεν νομίζω ότι προκύπτει κάπου.1 point
-
Στο ΕΚΟ ΙΙ β : παρ. 2.3. οδηγού : "Επιτρέπεται η υποβολή αιτήσεων για περισσότερες ιδιοκτησίες από το ίδιο πρόσωπο εάν οι επιπλέον της μιας αίτησης αποτελούν μέρος αίτησης/αιτήσεων που αφορά σε πολυκατοικία." Αφού επιτρεπόταν στο ΕΚΟ ΙΙβ, που υπήρχε ο περιορισμός 1 ακίνητο/ΑΦΜ, πόσο μάλλον στο νέο πρόγραμμα. Αρκεί να χρησιμοποιούνται σαν κύρια κατοικία.1 point
-
eurocosm, οπως διαφημιζεις και στο site σου, http://www.eurocosm.gr/el/topografika-diagrammata-egsa-87 Για ένα τοπογραφικό διάγραμμα το οποίο ουσιαστικά είναι μία περιεκτική τοπογραφική μελέτη, είναι απαραίτητο να εκτελεστούν οι κάτωθι εργασίες: Μετρήσεις πεδίου με GPS ή με Γεωδαιτικό Σταθμό (Total Station) ή και με συνδυασμό και των δύο. Οποτε οι λυσεις/μετατροπες με λογισμικα (τυπου coords) τις αποκλειεις δια ροπαλου. Για οποιαδηποτε συμπληρωματικη πληροφορια, σχετικα με περιεκτική τοπογραφική μελέτη με μετρήσεις πεδίου με GPS ή με Γεωδαιτικό Σταθμό (Total Station) ή και με συνδυασμό και των δύο. ειμαστε στη διαθεση σου να σου υποδειξουμε τους τροπους1 point
-
APSP επειδή λείπουν κάποια δεδομένα από το θέμα σου, δες τι ισχύει. α) Το "κύρια" το ελέγχουμε από το Ε1 πίν.5.1. β) Για το "μοναδική": Ελέγχουμε αν έχει άλλα ακίνητα η οικογένεια. -- Αν ΟΧΙ (δηλ. δεν έχει άλλα ακίνητα η οικογένεια) λαμβάνεται υπόψη ο μειωτικός συντελεστής για τα 70μ2. Τα υπερβάλοντα (των 70μ2) πάνε σε άλλο Φ.Κ. χωρίς την χρήση του συντελεστή. -- Αν ΝΑΙ (δηλ. έχει και άλλα ακίνητα η οικογένεια) υπολογίζουμε τις [Στεγαστικές ανάγκες] και τις συγκρίνουμε με τα [Συνολικά ακίνητα της οικογένειας]. [Στεγαστικές ανάγκες]=[70+n1*30+n2*20] όπου n1=0 αν δεν υπάρχουν τέκνα, n1=1 αν υπάρχουν τέκνα, n2=0 για κάτω από 3 τέκνα, n2=1 για 3 τέκνα και άνω. [Συνολικά ακίνητα της οικογένειας]=[Ακίνητα ιδιοκτήτη] + [Ακίνητα συζύγου] + [Ακίνητα τέκνων] + [Δικαιώματα των παραπάνω πλήρους κυριότητας σε κατοικία ή/και επικαρπίας σε κατοικία ή/και οίκησης σε κατοικία] + [Δικαιώματα των παραπάνω πλήρους κυριότητας σε οικοδομήσιμο οικόπεδο δηλ. τα συνολικά τ.μ που αναλογούν από μελλοντική οικοδόμηση στο οικόπεδο"][2] [2]Τα παραπάνω να βρίσκονται σε Δημοτική ή Τοπική Κοινότητα άνω των 3.000 κατοίκων. Τώρα αν: [Στεγαστικές ανάγκες] ≥ [Συνολικά ακίνητα της οικογένειας] ==> λαμβάνεται υπόψη ο μειωτικός συντελεστής για τα 70μ2. Τα υπερβάλλοντα (των 70μ2) πάνε σε άλλο Φ.Κ. χωρίς την χρήση του συντελεστή. [Στεγαστικές ανάγκες] < [Συνολικά ακίνητα της οικογένειας] ==> δεν λαμβάνεται υπόψη ο μειωτικός συντελεστής.1 point
-
-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-