Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.738


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      7.398


  3. ΒΑΣΙΛΗΣ Κ.

    ΒΑΣΙΛΗΣ Κ.

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      41


  4. Engineer

    Engineer

    Administrators


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      13.680


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/07/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Είναι ένα ωραίο πεδίο για να ασχοληθείς (έστω και ως γνώση). Έτσι κι αλλιώς, οι απαιτήσεις του ΚΕΝΑΚ μας οδηγούν προς τα εκεί. Για την Ιστορία: οι πρώτες "βιοκλιματικές" κατοικίες ανάγονται πολύ πίσω στο χρόνο, όταν κάποιες οργανωμένες κοινωνίες προσπάθησαν να επωφεληθούν τόσο από την ηλιακή θαλπωρή, όσο και από το γήινο δροσισμό. Σε κάποιο σημείο του φόρουμ, υπάρχει σχετική ανάρτηση. Τον 20ο αιώνα, σχεδόν μαζί με το κίνημα Bauhaus, αρχίζουν κάποιες προσπάθειες κατασκευής βιοκλιματικών κτιρίων αλλά, μέχρι την πρώτη πετρελαϊκή κρίση (1973), όσοι ασχολούνταν με αυτά θεωρούνταν, στην καλύτερη περίπτωση, γραφικοί. Με την κρίση, άρχισαν να ψάχνονται πρώτοι οι Αμερικάνοι. Εκεί άρχισε να αναβιώνει η ιδέα μείωσης της ενεργειακής κατανάλωσης των κτιρίων μέσω της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής, και στη συνέχεια πέρασε στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα, έχουμε ήδη από το 1980 Κανονισμό Θερμομόνωσης Κτιρίων. Λίγο πριν, έχουν κάνει την εμφάνισή τους οι ηλιακοί θερμοσίφωνες. Στην Ευρώπη, και συγκεκριμένα σε Σουηδία και Γερμανία, αρχίζουν να αντιμετωπίζουν το πρόβλημα ολιστικά, και από το 1988 εισάγεται η έννοια του "παθητικού κτιρίου" σε μια προσπάθεια ιδιωτών να στρέψουν το ενδιαφέρον των κυβερνήσεων προς μια σχετική νομοθετική ρύθμιση. Εμείς εδώ, αργήσαμε λίγο (σχεδόν 30 χρόνια), μέχρι να θεσμοθετηθεί ο ΚΕΝΑΚ. Στην προσπάθεια αυτή, αλλά και στη σύνταξη των σχετικών ΤΟΤΕΕ, συνέβαλαν επιστήμονες όλων των σχετικών ειδικοτήτων. Στο μεταξύ, κάποιοι υποψιασμένοι αρχιτέκτονες (αυτοί που ανέφερες, αλλά και κάποιοι άλλοι λιγότερο γνωστοί) ασχολούνταν με τη βιοκλιματική αρχιτεκτονική. Έτσι λοιπόν, από το 2011 επιβάλλεται η κατασκευή κτιρίων μειωμένου ενεργειακού αποτυπώματος (τουλάχιστον κατηγ. Β), με απώτερο (και συγκεκριμένο χρονικά) στόχο την κατασκευή κτιρίων σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης (nzeb). Συνεπώς, και με δεδομένο ότι το πετρέλαιο πνέει τα λοίσθια, η εφαρμογή του ΚΕΝΑΚ σε συνδυασμό με τη βιοκλιματική αρχιτεκτονική αποτελούν μονόδρομο. Οι αναθεωρήσεις του ΚΕΝΑΚ, αλλά και των ΤΟΤΕΕ, με βάση τη διεθνή και την εγχώρια εμπειρία, αποτελούν το επικαιροποιημένο κάθε φορά νομικό κι επιστημονικό πλαίσιο για τους μηχανικούς που ασχολούνται με το αντικείμενο. Συνεπώς, τα "παθητικά κτίρια" δεν αποτελούν κάτι το ξεχωριστό, όπως θέλουν να μας πείσουν διάφοροι αετονύχηδες προσπαθώντας να πουλήσουν την πραμάτεια τους ("λογισμικό" σε εξελόφυλλα, "πιστοποιήσεις", συγκεκριμένα μονωτικά υλικά, κλπ). Για τη μελέτη (ΜΕΑ), αλλά και την επίσημη πιστοποίηση εφαρμογής της (ΠΕΑ) ενός ενεργειακά θωρακισμένου κτιρίου, υπάρχουν αρμοδίως εγκεκριμένα λογισμικά, προσιτά σε όποιον ενδιαφέρεται. Η κοινότητα των μελετητών και ενεργειακών επιθεωρητών τα γνωρίζει άριστα, και δεν πέφτει στην παγίδα των επιτήδειων. Επίσης, για όποιον ενδιαφέρεται να το ψάξει ακόμη περισσότερο, υπάρχει άφθονη διεθνής αλλά κι εγχώρια βιβλιογραφία Το παρόν κείμενο δεν απευθύνεται στους γνώστες του αντικειμένου, αλλά σε όσους αδαείς εντυπωσιάζονται από βαρύγδουπους τίτλους, εντυπωσιακές χάντρες και αστραφτερά καθρεφτάκια, προκειμένου να τους προφυλάξει από τα αρπακτικά της αγοράς. υ.γ. Αναμένω εναγωνίως, από αυτούς που αποφεύγουν το διάλογο, καταιγισμό αρνητικών ψήφων. Παιδιά, μη με απογοητεύσετε...
    3 points
  2. Το ότι η ΗΤΚ δεν ήταν έτοιμη, και βγήκε στον αέρα για να μη θιγεί ο απερχόμενος πολιτικός, δεν πρέπει να το πληρώσουν οι μηχανικοί. Οι παρατάσεις εφαρμογής της δεν βοηθούν καθόλου στο να λυθούν τα προβλήματά της. Μόνο με εφαρμογή της ενδεχομένως να λυθούν σταδιακά. Βρισκόμαστε σε χώρα που δεν εφαρμόζονται προδιαγραφές ... Οι πολεοδομίες δεν θα ψηφιοποιήσουν ποτέ μόνες τους τα αρχεία τους και όσες το έχουν κάνει δεν σημαίνει ότι είναι και χρήσιμα πλέον. Εξωτερική εργολαβία σε ιδιώτες, έλεγχος των παραδοτέων σε πρώτο και δεύτερο επίπεδο και θέσπιση όρων με σαφές πλαίσιο για τη χρήση τους από τους επαγγελματίες μηχανικούς. Όλα τα άλλα είναι απλώς για να μην αλλάξει τίποτε.
    3 points
  3. Ο πρόεδρος του ΤΕΕ είναι στον κόσμο του. Περιμένει πως και πως να αρχίσουν να έρχονται τα 20άρικα. Πρέπει να ανασταλεί η εφαρμογή της Ηλεκτρονικής ταυτότητας μέχρι να γίνει εφικτή η έκδοσή της και αφού απαντηθούν όλες οι απορίες των Μηχανικών. Σίγουρα δεν πρέπει να εφαρμοστεί η Ηλεκτρονική Ταυτότητα όσο βρισκόμαστε στην περίοδο του κορωνοϊού και σίγουρα δεν πρέπει να εφαρμοστεί η Ηλεκτρονική Ταυτότητα μέχρι οι Πολεοδομίες να ψηφιοποιήσουν τα αρχεία τους (αυτό θέλει αρκετό χρόνο).
    2 points
  4. Ενα εντυπωσιακό βίντεο με εικόνες από τον πλανήτη Δία και τον δορυφόρο του, τον παγωμένο Γανυμήδη, έδωσε στη δημοσιότητα η NASA, και το έντυσε με την επιβλητική μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου. Το βίντεο κυκλοφόρησε στον επίσημο λογαριασμό της NASA την Τετάρτη και σε μόλις δύο ημέρες συγκέντρωσε περισσότερες από 250.000 θεάσεις. Σημειώνεται ότι δεν είναι η πρώτη φορά που βίντεο της NASA από την αποστολή στον πλανήτη Δία ντύνεται μελωδικά με μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου. Η αποστολή της NASA στον Δία Στις 7 Ιουνίου 2021, το διαστημόπλοιο της NASA, Juno, πέταξε πιο κοντά στο παγωμένο φεγγάρι του πλανήτη Δία, τον Γανυμήδη, από οποιοδήποτε άλλο διαστημόπλοιο εδώ και περισσότερες από δύο δεκαετίες. Λιγότερο από μια μέρα μετά, το Juno έκανε την 34η πτήση στον Δία, κινούμενο πάνω από την ατμόσφαιρα του πλανήτη από τον έναν πόλο στον άλλον σε λιγότερο από 3 ώρες. Οι επιστήμονες στη NASA χρησιμοποίησαν την κάμερα του αεροσκάφους προκειμένου να δημιουργήσουν ένα βίντεο κινουμένων εικόνων, με το οποίο και αποτυπώνουν την κίνηση του Juno στον Δία. Εικόνες από το μέλλον «Το βίντεο αποτυπώνει πόσο όμορφη μπορεί να γίνει η εις βάθος εξερεύνηση του Διαστήματος» είπε ο Σκοτ Μπόλτον, βασικός ερευνητής του Juno από το Ινστιτούτο Σάουθγουεστ στο Σαν Αντόνιο των ΗΠΑ. «Το βίντεο είναι ένας τρόπος ώστε να φανταστούν οι άνθρωποι πώς είναι να εξερευνά κανείς το ηλιακό μας σύστημα από πρώτο χέρι, παρακολουθώντας πώς θα ήταν να κινείσαι σε τροχιά γύρω από τον Δία και να περνάς κοντά από το παγωμένο του φεγγάρι. Σήμερα, καθώς πλησιάζουμε στην προοπτική της επίσκεψης των ανθρώπων στο Διάστημα και σε τροχιά γύρω από τη Γη, τέτοιες πρωτοβουλίες εξάπτουν τη φαντασία δεκαετίες στο μέλλον, όταν οι άνθρωποι θα μπορούν να επισκέπτονται εξωγήινους κόσμους στο ηλιακό μας σύστημα», πρόσθεσε. Τι βλέπουμε στο εντυπωσιακό βίντεο της NASA Το βίντεο, διαρκείας 3,5 λεπτών, ξεκινά με την προσέγγιση του Juno στον Γανυμήδη, παρουσιάζοντας αρκετές από τις σκοτεινές και φωτεινές περιοχές του δορυφόρου αυτού του Δία, καθώς και τον κρατήρα Τρος, έναν από τους μεγαλύτερους και τους πιο λαμπερούς του δορυφόρου. Χρειάζονται σχεδόν 15 ώρες προκειμένου το Juno να διανύσει 1,18 εκατομμύρια χιλιόμετρα μεταξύ του Γανυμήδη και του Δία. Καθώς πλησιάζει στον πλανήτη, το διαστημόπλοιο επιταχύνει, προωθούμενο από την ισχυρή βαρύτητα του Δία (20.000 φορές πιο ισχυρή από της Γης), αναπτύσσοντας ταχύτητα 210.000 χιλιομέτρων την ώρα.
    2 points
  5. Υπενθυμίζω ότι : Ξεκινώντας από 40 εκ. "έδαφος" φύτευσης, μιλάμε για 7 (κηπόχωμα) - 8 (κοινό χώμα) - 9 (χώμα και σκύρα) kN/m2, όταν το "έδαφος" αυτό ποτίζεται.
    1 point
  6. Καλημέρα και καλά μας κουράγια όλων όσων έχουν να κάνουν με ΤΕΕ/ΤΣΜΕΔΕ/ΕΦΚΑ. Λείπω/δουλεύω χρόνια εξωτερικό αλλά αποφάσισα να γυρίσω. Ψάχνοντας να ξεμπερδέψω τα ασφαλιστικά μου ανακάλυψα ότι 1. έχω χρεωθεί ένα σωρό εισφορές στο ΤΣΜΕΔΕ/ΕΦΚΑ (περίπου 5000) για διάστημα που ήμουν έξω. Τους είχα φέρει Α1 (δεν θυμάμαι αν καλύπτει ακριβώς το διάστημα που με χρεώνουν) και πλέον ζήτησα και άλλο συμπληρωματικό Α1 από την άλλη χώρα. Θα τους το στείλω και θα ανάψω και ένα κερί να δούμε τί θα γίνει. Αυτό που με ξεπερνάει είναι ότι κάποιος θεώρησε σωστό να χρεώνει έναν άνθρωπο ο οποίος στα κιτάπια τους φαίνεται ότι είναι στο εξωτερικό, και που δεν έχει κάνει ποτέ έναρξη εργασίας. Και το κερασάκι στην τούρτα, και τους χρωστάω και είμαι ανασφάλιστος!!! Το ότι δε, ένας μηχανικός καλείται να πληρώνει τρελά λεφτά στο ταμείο έχει δεν έχει έσοδα είναι άλλο ένα σουρεαλιστικό σημείο του ΤΕΕ/ΤΣΜΕΔΕ. 2. Καλούμαι να πληρώσω συνδρομές ΤΕΕ. Πάλι για το διάστημα που ήμουν έξω. Το ΤΕΕ το οποίο μου είναι παντελώς άχρηστο (απλά μαζεύουν λεφτά για να κάνουν ακριβώς τί;) ιδιαίτερα για την ειδικότητά μου (μηχ. υπολογιστών) αφού ούτε καν δικαιώματα έργου πληροφορικής δεν υπάρχουν. Οπότε καλούμαι να πληρώσω πολύ απλά αυτό που λέμε στο δρόμο, νταβατζιλίκι, και μάλιστα για περίοδο που ούτε καν ήμουν εδώ. Γενικά έχω στεναχωρηθεί πάρα πολύ με αυτή την κατάσταση (περιττό να αναφέρω ότι έχω μετανοιώσει ήδη που αποφάσισα να γυρίσω Ελλάδα) και δεν ξέρω αν και πώς να το παλέψω ή απλά να θεωρήσω ότι έτσι δουλεύουν τα πράματα εδώ και ΤΕΕ/ΤΣΜΕΔΕ είναι κάτι σαν τους μπράβους που πουλάνε προστασία στα μαγαζιά και απλά τους πληρώνεις γιατί δεν έχεις επιλογή. Ξεφτίλα... Οποιαδήποτε συμβουλή καλοδεχούμενη. Ευχαριστώ πολύ. Υ.Γ. Στα τηλέφωνα οι υπάλληλοι/υπεύθυνοι ξεχειλίζουν από ειρωνία και υπεροψία. Λες και σου κάνουν χάρη που σε δεχτήκανε στο κλάμπ και σε καταχρεώσανε. Αδυνατώ να συννενοηθώ με τέτοιους ανθρώπους. Υ.Γ.2 Και όλο αυτό ενώ έχουν ενοποιηθεί όλα τα ταμεία και ξέρουν μέχρι και τα παιδιά ότι τα λεφτά μας πάνε για να γεμίζουν τρύπες εδώ και εκεί και είναι μάλλον απίθανο (όσοι δεν είμαστε στα εξήντα) να τα ξαναδούμε (δλδ να πάρουμε ποτέ σύνταξη). Υ.Γ.3: Κερνάω την μέρα που θα καταργηθεί τελειωτικά όλο αυτό το ντροπιαστικό χάος/νταβατζιλίκι του ΤΕΕ/ΤΣΜΕΔΕ και το ασφαλιστικό θα απλοποιηθεί σε μισθωτούς/ελεύθερους που πληρώνουν όταν έχουν δουλειά.
    1 point
  7. Εννοείται. Και μάλιστα παλιά πλήρωναν και καλά "μαύρα" Το καλύτερο όμως ήταν οτι κατάλαβα οτι δεν ήταν για μένα αυτό το επάγγελμα και το γύρισα στην γεωπληροφορική
    1 point
  8. Συναδελφοι μη παραπληροφορουμε τους υπολοιπους συναδελφους ,χαριν συντεχνιακων συμφεροντων.....Δικαιωμα εκδοσης ΗΤΚ εχουν ολοι οι μηχανικοι οι οποιοι εχουν επαγγελματικο δικαιωμα συμμετοχης στην εκδοση Οικοδομικης Αδειας....οτιδηποτε αλλο θα ηταν τουλαχιστον γελοιο, αν για παραδειγμα λεγαν οτι η Τοπογραφοι ή οι Αρχιτεκτονες εχουν περισσοτερες επιστημονικες βασεις απο τους Μηχανολογους μηχανικους για την ΗΤΚ(μιλαμε για τελειως γελοιο ομως). Σαφεστατα και μπορουμε Συναδελφε και κατα τη γνωμη μου εσεις δε μπορειτε αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα....τιθεται θεμα επιστημονικης επαρκειας μηπως? ή μηπως τιθεται θεμα μη μοιραστει κανα μεροκαματο? Ειναι αυτοι που βγαζουν με 30ευρω πιστοποιητικα , με στοιχεια μαιμου.....φυσικα θα επρεπε να τους αφαιρεσουν την αδεια και να αποζημειωσουν ολους τους υπολοιπους για διαφυγοντα κερδη (υποβαθμιση αμοιβων κλπ) (1) Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε "επεξεργασία" (3 τελείες άνω δεξιά) και διόρθωσέ το. (2) Οι συνεχόμενες δημοσιεύσεις-παραθέσεις δεν επιτρέπονται. Τα μηνύματά σου συγχωνεύτηκαν. Αν προκύπτει η ανάγκη συμπλήρωσης της αρχικής δημοσίευσης, χρησιμοποίησε την επιλογή «επεξεργασία» και αν θέλεις να παραθέσεις τμήματα μηνυμάτων από περισσότερα posts επίλεξε "multiquote" . Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos33
    1 point
  9. Διευκρίνισε την κατηγορία οδού και το που βρίσκεται το ακίνητο (εντός οικισμού, εντός σχεδίου πόλης, εκτός οικισμού). Εφόσον έχεις κάνει έλεγχο και κρίνεις ότι το 50% απόστασης όπως ορίζεται κατά περίπτωση μέτρων ασφαλείας είναι το 1,50 μέτρο και η πέργκολα (η οποία δεν είναι πέργκολα δες παρακάτω) εμπίπτει εν μέρει στην απαγορευμένη ζώνη, προφανώς δεν μπορεί να τακτοποιηθεί. ΄Όμως, στο άρθρο 89 παρ δ αναφέρεται το εξής: (...) δ) παρά το όριο των διεθνών, εθνικών, επαρχιακών ή δημοτικών ή κοινοτικών οδών, εντός ζώνης διάστασης ποσοστού πενήντα τοις εκατό (50%) των οριζόμενων από τη νομοθεσία περί μέτρων για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας, οι οποίοι ίσχυαν κατά την εκτέλεση ή εγκατάστασή τους. Εξαιρούνται αυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετες αλλαγές χρήσεις σε κτίρια για τα οποία έχει χορηγηθεί νομίμως οικοδομική άδεια, σε μικρότερη απόσταση από τα οριζόμενα στην παρούσα περίπτωση, καθώς και αυτοτελείς κατασκευές που περιλαμβάνονται στην παρ.7 του άρθρου 17 του ν.4067/2012, εκτός της περίπτωσης δ αυτής (....) Η κατασκευή που περιγράφεις δεν είναι πέργκολα διότι έχει πλήρη επικάλυψη με κεραμίδια (δες ορισμό 60 άρθρο 2 του ΝΟΚ). Αποτελεί στέγαστρο, το οποίο όμως εμπίπτει στην υποπαρ. ιια) της παρ. 7 άρθρου 17 Ν. 4067/2012 , και εφόσον καλύπτεται η προϋπόθεση στο αρχικό εδάφιο της παραγρ. 7 (Επί των ακάλυπτων χώρων του οικοπέδου και εφόσον καλύπτεται η υποχρέωση για φύτευση, σύμφωνα με την παρ.2, επιτρέπονται οι παρακάτω κατασκευές ...) τότε τακτοποιείται χωρίς κανένα έλεγχο τήρησης του 50% απόστασης που ορίζουν η διατάξεις περί προστασίας υπεραστικής συγκοινωνίας.
    1 point
  10. Πες τα χρυστόστομε.... Αυτή η γελοιότητα της ΗΤΚ πρέπει να σταματήσει..."χθες" μέχρι να ξεκαθαρίσουν τα πάντα που αφορούν εμάς και το πλήθος ευθυνών που μας φορτώνουν από το παράθυρο και από την καμινάδα. Όταν θα σβήσουν οι "γκρίζες ζώνες" τότε να την εφαρμόσουν και βεβαίως να σταματήσει και η παρωδία με τις ημερομηνίες βεβαιώσεων ημερομηνίας 29/1/2021 με ισχύ εις το διηνεκές. Το πιο απλό είναι δια νόμου αναστέλλεται η εφαρμογή ΗΤΚ μέχρι να ξεκαθαρίσουν τα πάντα και όλα να είναι απολύτως έτοιμα και μέχρι τότε να ισχύει η έκδοση βεβαίωσης κανονικά όπως ίσχυε.
    1 point
  11. Σαφώς αγαπητέ Arche, το michanikos.gr είναι χρησιμότατο, εγώ βρίσκω τα πάντα και πάντα τα μέλη έχουν αφειδώς μοιραστεί μαζί μου την γνώση και την εμπειρία τους! Όσον αφορά τον όρο, μπορεί στα ελληνικά όντως να αποδίδει περιορισμένα την λειτουργία ενός παθητικού κτιρίου, άλλωστε οι διατάξεις μηχανικού αερισμού είναι ενεργητικό σύστημα... Αλλά τι να κάνουμε, χρησιμοποιήθηκε, και σημαίνει ένα συγκεκριμένο πράγμα... Θα προσπαθήσω να βρω λινκ και για ένα καλό σχετικό ebook (στα αγγλικά) που είχα διαβάσει, για όποιον ενδιαφέρεται! Και θα επανέλθω... Και για να ξεκαθαρίσω γιατί μερικοί δεν καταλαβαίνουν ή καταλαβαίνουν άλλα...η έννοια του παθητικού κτιρίου μου είναι συμπαθής, την παρακολουθώ ΑΛΛΑ όπως είπα έχει και μερικά πράγματα που προσωπικά δεν μου κάθονται καλά... Επανήλθα: το βιβλίο είναι το Christina J. Hopfe, Robert S. McLeod-The Passivhaus designer's manual. Αλλά δυστυχώς δεν διατίθεται δωρεάν και δεν θα ήθελα να εκθέσω το forum με πειρατικά links. Όποιος θέλει να το ψάξει πάντως, θα το βρει. Και μπορεί να εφαρμόσει κάποια από τα concepts που θα διαβάσει, σε οποιοδήποτε έργο κι ας μην είναι "παθητικό"... Όπως εγώ που έκανα θερμοδιακοπή σε μάρμαρο ποδιές ή σε βάσεις πέργκολας και οι συνάδελφοι γελούσαν
    1 point
  12. Version 1.0.0

    181 downloads

    Εδώ βλέπουμε πόσα κ ποια καλώδια τύπου ΝΥΜ κλπ τύπων χωράνε με ασφάλεια μέσα σε πλαστικό κανάλι
    1 point
  13. Και η παράνοια με την πολεοδομική νομοθεσία συνεχίζεται με αμείωτη ένταση....
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.