Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      4.738


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      18.978


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.312


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/08/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. Τι ψάχνεις να βρεις...Πρόσφατα συμβ/φος παραπονέθηκε γιατί κατά τη γνώμη του το τοπογραφικό που προσκόμισα ήταν πολύ αναλυτικό και είχε πολλές πλευρές, (δηλαδή μεγαλύτερος κόπος για να το περιγράψει στο συμβόλαιο όπως είπε). Είπαμε, καλά κάνουν, αφού το δικό μας μαγαζί έχει κατεβάσει ρολά εδώ και πάνω από 10 χρόνια με μόνιμη επιγραφή "καρπαζοεισπράκτορες".
    5 points
  2. Τα πολλά-πολλά με τους συμβολαιογράφους πρέπει να κόβονται στα αρχικά στάδια. Όποιος δεν κάνει σωστά τη δουλειά του δεν πρέπει να τρώει και το χρόνο του επαγγελματία που την κάνει. Πρόβλημά της λοιπόν και απορία της. Το που θα ρωτήσει επίσης δικό της πρόβλημα. Η υπερβολική κατανόηση στο πρόβλημά τους οδηγεί πάντα σε δικό μας πρόβλημα. Ίσως και λόγω ακριβώς του φορέα που μας στηρίζει ...
    3 points
  3. ΦΕΚ Β 3545/2021 Προδιαγραφες για μελετες Τοπικων Χωρικων Σχεδιων [VI. Μεταβατικές - Καταργούμενες Διατάξεις Από της δημοσιεύσεως της παρούσας καταργείται η υπ’ αρ. 27016/06/06/2017 υπουργική απόφαση «Τεχνι- κές προδιαγραφές μελετών Τοπικών Χωρικών Σχεδίων (Τ.Χ.Σ.) του ν. 4447/2016 (Α ́ 241)» (Β’ 1975) με εξαίρεση των μελετών των οποίων έχει ήδη δημοσιευτεί η διακή- ρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανάθεση εκπόνησής τους υπό το καθεστώς ισχύος της ως άνω απόφασης.] VII. Έναρξη ισχύος Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από την δημοσιευση της στο ΦΕΚ https://dasarxeio.com/2021/08/04/99813/
    2 points
  4. Καλημέρα,το μόνο που απαιτείται στα γενικά δικαιολογητικά είναι το δ),ενώ το α) απαιτείται λόγω των επί μέρους επιλογών που κάνει υπ'ευθύνη του ο Μηχανικός (-Στοιχεία Υφισταμένου).Κατά τα λοιπά,ανάλογα με τις επί μέρους επιλογές σου για την περίπτωση βγαίνουν και τα υπόλοιπα απαιτούμενα.Πάντως το β) και γ) δεν απαιτούνται σε καμία περίπτωση.
    2 points
  5. Ξεκιναμε απο το "ειδος" του κτιριου για το οποιο ειπε μονον "κτίριο γενικής χρήσης που εμπίπτει στο άρθρο 1 του ΦΕΚ-270/Δ/85." [;;;;;] κατα λοιπα, θα εξετασθουν οσα προβλεπει το αρθρο 9 του 3937/11, που καταργει τις παρεκκλισεις Αφήνει μονον τα τυφλα, με 4 στρ., πριν το 2011. Άρθρο 9 Ρυθμίσεις για την προστασία και διαχείριση των περιοχών του Δικτύου Natura 2000 1.Με την επιφύλαξη της παραγράφου 3, στις περιοχές του Δικτύου Natura 2000 ισχύουν οι εξής περιορισμοί: α) Απαγορεύεται η εγκατάσταση ιδιαιτέρως οχλουσών και επικίνδυνων βιομηχανικών εγκαταστάσεων που εμπίπτουν στις διατάξεις της Οδηγίας 96/82/ΕΚ (L 10). β) Απαγορεύεται η εγκατάσταση βιομηχανικών εγκαταστάσεων υψηλής όχλησης, όπως αυτές ορίζονται στο Παράρτημα της κοινής υπουργικής απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων 13727/724/2003 (ΦΕΚ 1087 Β'). γ) Απαγορεύεται η αλιεία με δίχτυα τράτας, δράγες, πεζότρατες ή παρόμοια δίχτυα και με στατικά δίχτυα πάνω από κοραλλιογενή ενδιαιτήματα και ασβεστοφυκικούς βυθούς. δ) Απαγορεύεται η εγκατάσταση και λειτουργία ιχθυοκαλλιεργειών σε λιβάδια ποσειδωνίας. ε) Απαγορεύεται η τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων, πλην εκείνων που ενημερώνουν τον επισκέπτη για την περιοχή ή προωθούν τις ήπιες φυσιολατρικές δραστηριότητες. 2.α) Στις περιοχές που βρίσκονται εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεως ή εκτός ορίων οικισμών νομίμως προϋφιστάμενων του 1923 ή εκτός ορίων οικισμών με πληθυσμό μέχρι 2.000 κατοίκους και εμπίπτουν σε ΕΖΔ ή Ζ.Ε.Π., το ελάχιστο όριο αρτιότητας και κατάτμησης των γηπέδων ορίζεται σε 10.000 τ.μ., εφαρμοζομένης κατά τα λοιπά, όπως ισχύει της παρ. 1 του άρθρου 1 του π.δ. της 2431.5.1985 (ΦΕΚ 270 Δ'). Κατ’ εξαίρεση, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα κατά παρέκκλιση, γήπεδα έκτασης τουλάχιστον 4.000 τ.μ., τα οποία, κατά τη δημοσίευση του παρόντος, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα, σύμφωνα με τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις. β) Το πιο πάνω καθοριζόμενο ελάχιστο εμβαδόν γηπέδων δεν ισχύει για την ανόρυξη φρεάτων, την κατασκευή αντλητικών εγκαταστάσεων, μικρών γεωργικών αποθηκών και υδατοδεξαμενών και την εγκατάσταση συνοδών έργων σταθμών ηλεκτροπαραγωγής από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. γ) Ειδικότερες υφιστάμενες διατάξεις ρύθμισης του χώρου, οι οποίες προβλέπουν μεγαλύτερα όρια αρτιότητας ή περιορίζουν τις επιτρεπόμενες χρήσεις γης, διατηρούνται σε ισχύ. δ) Μέχρι το λεπτομερή καθορισμό των ορίων των περιοχών του Δικτύου Natura 2000, αιτήματα για την έκδοση οικοδομικής αδείας σε γήπεδα κείμενα σε ζώνη πλάτους διακοσίων (200) μ. εκατέρωθεν των ορίων των περιοχών αυτών, όπως τα όριά τους αποτυπώνονται στους χάρτες κλίμακας 1:100.000 της Διεύθυνσης Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής , εξετάζονται μετά από αυτοψία για την ακριβή θέση του γηπέδου. Η αυτοψία διενεργείται από τη Γενική Διεύθυνση Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, η οποία υπολογίζει γραφικά τις συντεταγμένες, ή από τον οικείο Φορέα Διαχείρισης, εφόσον έχει συσταθεί. Εφόσον το γήπεδο εμπίπτει σε περιοχή του Δικτύου Natura 2000 αντίγραφο της έκθεσης αυτοψίας αποστέλλεται με μέριμνα του διενεργήσαντος στη Διεύθυνση Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. 3.Οι γεωργικές και κτηνοτροφικές δραστηριότητες υπόκεινται σε περιορισμούς, οι οποίοι υποχρεωτικά περιλαμβάνουν τα ήδη οριζόμενα στον κανονισμό 146/2010 (L 47) περί καθεστώτος της πολλαπλής συμμόρφωσης. Στις περιπτώσεις όπου κρίνεται αναγκαίο, εφαρμόζονται συμπληρωματικές κατά περίπτωση διατάξεις με ευθύνη του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Τα ίδια ισχύουν και για τις δραστηριότητες του αλιευτικού τομέα και όπου κρίνεται αναγκαίο εφαρμόζονται συμπληρωματικές διατάξεις με ευθύνη του Υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. 4.Δάση και δασικές εκτάσεις εντός των περιοχών του άρθρου 19 του ν. 1650/1986 μπορούν να διατίθενται σε φυσικά και νομικά πρόσωπα, για τη δημιουργία ορειβατικών καταφυγίων και χιονοδρομικών κέντρων, σύμφωνα με διαδικασία ανάλογη με την προβλεπόμενη του άρθρου 51 του ν. 998/1979, καθώς και για τις χρήσεις τις προβλεπόμενες στην παράγραφο 5 του άρθρου 46 του ως άνω νόμου, εφόσον οι παραπάνω χρήσεις επιτρέπονται από τις πράξεις χαρακτηρισμού και οριοθέτησής τους κατά το άρθρο 21 του ν. 1650/1986 και το άρθρο 8 του παρόντος. 5.Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 6 της κοινής υπουργικής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, Γεωργίας, Εμπορικής Ναυτιλίας και Πολιτισμού της 11.12.1998 (ΦΕΚ 1289 Β') τροποποιείται ως εξής: «Στις ΕΖΔ και τις Ζ.Ε.Π., εκτός οικοτόπων προτεραιότητας και ενδιαιτημάτων των ειδών προτεραιότητας, επιτρέπεται, κατά περίπτωση, η χωροθέτηση έργων και η έγκριση σχεδίων, των οποίων οι επιπτώσεις έχουν εκτιμηθεί ως πολύ σημαντικές στην αντίστοιχη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, μόνο εάν, στη βάση επαρκούς τεκμηρίωσης, αξιολογηθούν ως επιτακτικού δημόσιου οικονομικού ή κοινωνικού συμφέροντος, δεν υπάρχει εναλλακτική λύση και έχουν προβλεφθεί ικανά για την περίπτωση αντισταθμιστικά μέτρα, ώστε να διασφαλισθεί η συνολική συνοχή του δικτύου προστατευόμενων περιοχών Natura 2000. Μέσα σε δύο μήνες από την έγκριση των έργων και σχεδίων αυτών, ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ενημερώνει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις αναμενόμενες επιπτώσεις και τα αντισταθμιστικά μέτρα που ελήφθησαν.»
    1 point
  6. Καλησπέρα Έλενα,η βεβαίωση κύριας χρήσης συντάσσεται πλέον από τον μηχανικό υπ'ευθύνη του.Τι θέλεις να φτιάξεις στο προϋφ.55 κτίριο?
    1 point
  7. Νομίζω αν ξανακούσω "δεν το δέχεται ο υποθηκοφύλακας" σαν δικαιολογία για να μπαλαμουτιάσω δήλωση ή/και τοπογραφικό θα με ακούσεις μέχρι τη Ναυπακτία!! Κατά τα άλλα, τα αντικείμενα, ειδικά στις οριζόντιες, δεν είναι ορθογωνικά μεταξύ τους, οπότε πρέπει να υπάρχει μια συνεννοήση, αν και για αυτό που λέει ο συνάδελφος είναι όντως δικό της πρόβλημα και μόνο. Η απλή λογική λέει ότι πρέπει να μπει η ΗΤΚ. Απλή λογική όμως κ συμβ/φοι δεν πάνε μαζί.
    1 point
  8. Αφού διευκρινίσεις τι είναι το κτίριο "γενικής χρήσης" που αναφέρεις, για την παρέκκλιση αποστάσεων δεν μπορείς να είσαι βέβαιος. Κάνε έκδοση ο.α με προέγκριση για να μην το πάρεις πάνω σου. Κάποιες Πολεοδομίες, είναι αυστηρές και θεωρούν ότι εφόσον τηρώντας τις αποστάσεις των 15 μ δημιουργείται οικοδομήσιμο τμήμα δεν δίνουν παρέκκλιση για τα γήπεδα προ 81, ασχέτως αν το τμήμα αυτό οδηγεί εμφανώς σε μειονεκτικό αρχιτεκτονικό σχεδιασμό. Για την κατά παρέκκλιση αρτιότητα εντός περιοχής δικτύου natura δες εάν το γήπεδο προυφίσταται συμβολαιογραφικά της 31/12/2003 που λογικά υφίσταται αφού αναφέρεις δημιουργία το έτος 1962.
    1 point
  9. Γειά σου, νομίζω έχει ξανασυζητηθεί εδώ μέσα αν και πολύ παλιότερα, προσωπικά θα έβαζα 'κομμωτήριο'.
    1 point
  10. Καλημέρα,σε παρόμοιες περιπτώσεις που αφορούν μεμονωμένες παρεμβάσεις σε όψη,μπορείς να βάλεις την κάτοψη της οικοδομικής άδειας -εάν δεν υφίστανται αυθαίρετα και ισχύει- ,ή της υπαγωγής σε νόμο αυθαιρέτων (4178,4495) εάν έχει γίνει υπαγωγή.
    1 point
  11. @a.petroulaki Ο νέος επιβλέπων θα την κάνει. Ο παλαιός δεν έχει λόγο να ασχοληθεί.
    1 point
  12. 1. Βασικός έλεγχος είναι η μέση ταχύτητα των διατμητικών vs30 στα πρώτα 30 μέτρα κάτω από την θεμελίωση ( Γεωφυσική μέθοδος ) ή η δοκιμή Νspt βρίσκοντας τον αριθμό κρούσεων για διείσδυση ειδικής σφύρας περίπου 63 kgr ή η αστράγγιστη συνοχή 2 Δεν το λέει ο EC-8 εγώ το λέω ώστε να μην μπεις σε ένα ακόμα δίλλημα που αφορά την επιλογή φάσματος ανάλογα με την κατηγορία εδάφους που δεν ξέρεις ή την υπολογίζεις με την εμπειρία σου . Παίρνεις δηλαδή δυνάμεις απο το δυσμενέστερο φάσμα για κάθε ιδιοπερίοδο , το εισάγεις στο πρόγραμμά σου 3. Την τάση από εργαστηριακές δοκιμές διαταραγμένων δειγμάτων με έμμεσο τρόπο .
    1 point
  13. Καλησπέρα,υπάρχουν κάποια θέματα προς συνολική αντιμετώπιση,δηλαδή:Α-θα γίνει αποκατάσταση ή μερική αποκατάσταση για την ανέγερση της νέας κατοικίας?Β-μεγάλα βάθη εκσκαφών, πέρα από τα επιτρεπόμενα κατά ΝΟΚ,απαιτούν έγκριση Σ.Α.Αυτές σαν πρώτες σκέψεις γιατί ενδεχομένως ό,τι πρόκειται να γίνει να μπορεί να ενταχθεί στη νέα άδεια,ακόμη και με νομιμοποίηση ή και αποκατάσταση.Σκέψεις κάνω...
    1 point
  14. Κωδικοποίηση (όσο είναι εφικτή): -Άρθρο 3 του Ν.4821/21,Παρ.1 και 2: 1. Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών που προβλέπονται στα άρθρα 6, 7, 8, 8α και 8β, το αρμόδιο Γραφείο Κτηματογράφησης αναμορφώνει τα κτηματολογικά διαγράμματα και τους κτηματολογικούς πίνακες, λαμβάνοντας υπόψη και κάθε άλλο στοιχείο που έχει συλλεγεί εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. 2. Η κτηματογράφηση περαιώνεται και πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξέτασης των αιτήσεων διόρθωσης του άρθρου 7Α. Σε αυτή την περίπτωση η εξέταση των σχετικών υποθέσεων κτηματογράφησης που εκκρεμούν ενώπιον των Επιτροπών Εξέτασης διεξάγεται κατά το στάδιο λειτουργίας του Κτηματολογίου. Το αρμόδιο γραφείο κτηματογράφησης αναμορφώνει τα κτηματολογικά διαγράμματα και τους κτηματολογικούς πίνακες, λαμβάνοντας υπόψη και κάθε άλλο στοιχείο που έχει συλλεγεί, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. N.2308/95 (όπως έχει τροποιηθεί και ισχύει),άρθρο 7Α: Άρθρο 7α Επιτροπές εξέτασης υποθέσεων κτηματογράφησης Εν ολίγοις,εγώ καταλαβαίνω ότι αφού ακολουθηθούν οι ενστάσεις των άρθρων 6,7,8 για τις υποθέσεις που εκκρεμούν (άλλες περιπτώσεις) δεν θα περιμένουν την εξέταση απο Επιτροπές και θα ανοίγει το Κτηματολογικό γραφείο. Συμπληρώνω,δημοσίευσα καταλάθος πριν! Άρθρο 7Α 1. Συνιστώνται Επιτροπές Εξέτασης υποθέσεων κτηματογράφησης, στις οποίες υποβάλλονται οι υποθέσεις του άρθρου 6Α και οι ενστάσεις της παραγράφου 9 του άρθρου 2
    1 point
  15. Καλησπέρα!Θα τελειώσει η επανεξέταση στοιχείων της Προανάρτησης και θα ακολουθήσει η Ανάρτηση.Θα εξεταστούν οι υποβληθείσες ενστάσεις της Ανάρτησης και θα ολοκληρωθεί η Κτηματογράφηση. Θα αρχίσει να λειτουργεί το Κτηματολογικό Γραφείο της περιοχής και τότε θα υποβάλλεται σε αυτό ΔΓΜ.Τα ΔΓΜ δηλαδή υποβάλλονται σε φάση Κτηματολογίου σε λειτουργία.😊
    1 point
  16. υπάρχει εδώ : όμως, σήμερα και έτσι που τα κατάφεραν με το άρθρο 14, αφορά μόνο τις περιοχές που μπήκαν στο σχέδιο πριν το 1985 ...
    1 point
  17. Είναι σωστή η επισήμανση του dimidomo Ο συνάδελφος αναφέρει και παραβάσεις αναλυτικού προϋπολογισμού ως Κατ.3,όπως τη δημιουργία Α.Η.Χ. Νομίζω ότι αυτό ήθελε να πει.😊
    1 point
  18. Καλημέρα,όλες οι παραβάσεις Κατηγορίας 3 σε ένα φύλλο καταγραφής και η αναφορά των επί μέρους αυτών παραβάσεων στην περιγραφή τους στην Τεχνική σου Έκθεση.
    1 point
  19. Στην εφαρμογή του Κτηματολογίου που γίνεται το backoffice, γράφονται πρώτα τα συνολικά (αθροίσματα) και η κύρια χρήση του κτηρίου και μετά αναλυτικά τα επιμέρους και οι χρησεις τους. Απλά θεωρώ ότι στο πινακάκι που σου επισυνάπτει, λόγω οικονομίας χώρου, σου αναγράφει μόνο τα αθροίσματα ενώ μέσα στο σύστημα είναι περασμένα και τα επιμέρους όπως τα θες. Επίσης θεωρώ πως η αποτύπωση των ιδιοκτησιών (ειδικά των μη διηρημένων) στην κτηματογράφηση γίνεται για στατιστικούς και μόνο λόγους, καθόσον γι'αυτή τη δουλειά δημιουργήθηκε η ΗΤΚ.
    1 point
  20. η 6μηνη παραταση εδω Αριθμός Φεκ 83 A'/24.05.2021 Αριθμός Νόμου 4801 τροπολογια 895 https://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Anazitisi-Nomothetikou-Ergou?law_id=a2f9c404-7342-4312-8628-ad1800af23e2 ----------------------------------- η παραταση αφορα μονον την παρ. 1 του αρθρου 15 του ν. 3889/10 Υπαρχει μια ομαδα χαρτων που εχουν "κλεισει" οριστικα εδω το 15 [χωρις την τελευταια τροποποιηση] http://www.nomoskopio.gr/index.html?n_3889_10_15.php και εδω η τελευταια τροποποιηση, Κατά το άρθρο 39 του Ν.4801/2021 (ΦΕΚ Α` 83/24.05.2021): "1. Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 15 του ν. 3889/2010 (Α’ 182) για τους δασικούς χάρτες που η ανάρτησή τους υλοποιείται εντός του 2021, παρατείνεται, από τη λήξη της, για έξι (6) μήνες. Η ως άνω παράταση επεκτείνεται για είκοσι (20) επιπλέον ημέρες για όσους κατοικούν μόνιμα ή διαμένουν στην αλλοδαπή. 2. Διορθώσεις που εμπίπτουν στην κατηγορία πρόδηλου σφάλματος, όπως καθορίζονται στην παρ. Α’ της υπ’ αρ. 153394/919/12.4.2017 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Β’ 1366), υλοποιούνται και ενσωματώνονται στους αναρτημένους δασικούς χάρτες δύο (2) μήνες πριν από το πέρας της προθεσμίας υποβολής αντιρρήσεων της παρ. 1. Η ενσωμάτωση προδήλων σφαλμάτων εκτελείται με πράξη της οικείας Διεύθυνσης Δασών, η οποία δημοσιεύεται στο πρόγραμμα «Διαύγεια». Κατά των διορθώσεων επιτρέπεται η υποβολή αντιρρήσεων, σύμφωνα με το άρθρο 15 του ν. 3889/2010, εντός τής προθεσμίας της παρ. 1. Αν η διόρθωση αφορά σε κυρωμένο τμήμα του δασικού χάρτη, ανακαλείται η απόφαση κύρωσης για το τμήμα που διορθώνεται. Αντιρρήσεις ή αιτήματα διόρθωσης προδήλου σφάλματος που έχουν υποβληθεί κατά αναρτηθέντων δασικών χαρτών και εμπίπτουν στις διορθούμενες κατά τα ανωτέρω εκτάσεις, δεν εξετάζονται και το τυχόν καταβληθέν ειδικό τέλος επιστρέφεται στον δικαιούχο."
    1 point
  21. Καλημέρα,προτείνω να δηλώσεις την αυθαίρετη κατεδάφιση ως παράβαση αναλυτικού προϋπολογισμού και φυσικά να την αναφέρεις και στην έκθεση,ώστε να υπάρχει μια συνέχεια σε σχέση με την οικοδομική άδεια για το πώς "χάθηκε" το περιγραφόμενο κτίσμα.
    1 point
  22. Δεν κρίνουμε τι είναι δίκαιο και τι όχι, αλλά τι είναι νόμιμο ή όχι. Ο νομοθέτης πριν το 1986 είχε θεσπίσει διάφορα συστήματα δόμησης που είχαν σαν αρχή θεωρήσεις περί του τρόπου τοποθέτησης των κτηρίων. Οι θεωρήσεις αυτές, σαν αποτέλεσμα είχαν αποστάσεις μεταξύ γειτόνων που κάποιες φορές ήταν έως και διπλάσιες του Δ (ελεύθερο) ή άλλες φορές επέτρεπαν κολλήματα που αργότερα καταργήθηκαν (πτέρυγες). Ο ΓΟΚ85 έρχεται και τα καταργεί θεωρώντας ως μόνη δέσμευση το "κολλάς ή Δ" θέλοντας να περιορίσει τη "δουλεία" μόνο στο οικόπεδο του οικοδομούντος. Έλα όμως που με βάση τα πρώην συστήματα υπήρχαν διάφορες ασύμβατες καταστάσεις ή υπήρχε και η 12μετρη που αργότερα έγινε 9μετρη κλπ. Έτσι έβαλε νερό στο κρασί του και άρχισε να παράγεται η περιπλοκότητα των εξαιρέσεων ... Κύματα αυτής υπάρχουν ακόμη στους ΓΟΚ - ΝΟΚ και το μόνο που αλλάζει είναι ότι μετά τον ΓΟΚ85 όλοι οφείλουν το "ή κολλάς ή δ/Δ" ... μόνο.
    1 point
  23. Δεν υπάρχει κάτι παράλογο. Το παράλογο υπήρχε μέχρι να γίνει αυτή η συγκεκριμένη διόρθωση ... Η λογική του περιορισμού είναι ότι δεν πηγαίνουμε στο όριο αν κάποιος έχει εγκαταστήσει έως εκεί δουλεία φωτισμού. Η "δουλεία" αυτή θεωρείται ότι ικανοποιείται με ένα μέγεθος (από 2μ. έως) δ που αρχίζει από το κτήριο με το άνοιγμα. Αν η απόσταση κτηρίου-ορίου είναι ίση ή μεγαλύτερη από το μέγεθος δ τότε η "δουλεία" εξυπηρετείται στο δικό του οικόπεδο, οπότε είμαστε ελεύθεροι να κολλήσουμε. Όλα αυτά μέχρι τον ΓΟΚ85 γιατί από την ισχύ του και μετά ίσχυε η ελεύθερη τοποθέτηση (κολλάς ή Δ). Οπότε όλοι γνώριζαν και έπρεπε να έχτιζαν με αυτό υπόψη ...
    1 point
  24. [@Gestalt] Μπορεί το κτίσμα να εφάπτεται στο όριο.
    1 point
  25. Όχι-αν έχει διατηρηθεί το νόμιμο περίγραμμα του κτιρίου, η αλλαγή αυτή είναι παράβαση αναλυτικού,καθώς δεν υπάρχει υπέρβαση δόμησης.Άρα,συντάσσεις αναλυτικό για τις εργασίες που το μετέτρεψαν σε κατοικία (κουζίνα,μπάνιο,δάπεδα κλπ ). Edit-για να είμαστε τυπικοί,επειδή δεν γνωρίζω στοιχεία για το ακίνητο σου,οφείλεις να επιβεβαιώσεις ο ίδιος ότι δεν επέρχεται αύξηση της δόμησης από την μετατροπή σε κατοικία,ώστε να ισχύουν τα παραπάνω.
    1 point
  26. Καλησπέρα-την αλλαγή χρήσης του κτίσματος από αποθήκη σε κατοικία.☺️
    1 point
  27. Με τα μεγέθη που δίνεις είναι κατηγορία 4-προσοχή και στα γύρω γύρω (να μην ανήκει σε καμία άλλη περίπτωση που επιλέγεται "όχι" βάσει Παραρτήματος στο πεδίο οικ.άδεια,ώστε να μπορείς να δηλώσεις το "ναι" λόγω προυφ/νου).
    1 point
  28. @Paul_MixΕφόσον το οικόπεδο είναι άρτιο και έχεις κτίριο προ 55,δεν έχεις λόγο να βάλεις όχι στο πεδίο οικ.άδεια.Βάζεις "ναι", υπολογίζεις τις αυθαιρεσίες που έγιναν κατά παράβαση της εεμκ που εκδόθηκε και ό,τι άλλο (αυθ.) υπάρχει.Για τον υπολογισμό της Κατηγορίας υπολογίζεις κανονικά σύμφωνα με το άρθρο 96. @SEKKARA Έδωσες δόμηση-κάλυψη,αλλά λείπουν ύψη για να απαντηθεί (επιτρ/νο-πραγματοποιημένα).
    1 point
  29. Στα εκτός σχεδίου Χαλκιδικής γενικά ισχύει το ΠΔ 1/7/77.Ότι δεν ορίζεται από το τοπικό διάταγμα (πλάγια όρια πχ) το παίρνουμε από τις γενικές διατάξεις. Την εποχή της έκδοσης της άδειας οι γενικές διατάξεις δίνονται από το ΠΔ 23/10/28. Ο Πολύγυρος σήμερα έχει ΓΠΣ ΦΕΚ ΑΑΠ 243/2013. Πρόσεξε ιδιαίτερα τους χάρτες του ΓΠΣ γιατί από τότε που εκδόθηκε η άδεια μέχρι σήμερα ο οικισμός έχει τεντώσει δυο-τρεις φορές... ίσως είσαι και εντός σήμερα
    1 point
  30. Φίλε logicone, πολιτικέ ΤΕ, καλησπέρα. Μήπως μπορείς να εξηγήσεις και σε μας τους μηχανολόγους, το λόγο που είναι άπειρη μα@#&κια η προσθήκη μόνωσης σε λιθοδομή; Σε ευχαριστώ..
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.