Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.310


  2. Konstantinos IB

    Konstantinos IB

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      857


  3. Kosmopolitis

    Kosmopolitis

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      38


  4. nikmmech

    nikmmech

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.316


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/08/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Με την ιδιωτικη δασικη εκταση, δεν επηρεαζεται η αρτιοτητα Επηρεαζεται η οικοδομησιμοτητα Χτιζεις με το αρθρο 40 του 4759, με ελαχιστη αποσταση 10 μ. Ενσταση λογω χορτολιβαδικου ή λογω τιτλου εχει κατατεθει ή -λενε οτι - δεν απαιτειται;;; υγ περιμενουμε αποφαση του Στε...και αναλογα θα γινουν οι τελικες ρυθμισεις εχουμε και αυτο στο αρθρο 62 του 998/79 ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΕΒΔΟΜΟΝ Αρθρον 62. «Βάρος απόδειξης - Ειδική αναγνώριση κατατμήσεων Επί των πάσης φύσεως αμφισβητήσεων ή διενέξεων ή δικών μεταξύ του Δημοσίου, είτε ως ενάγοντος είτε ως εναγομένου είτε ως αιτούντος είτε ως καθ` ου ή αίτηση, και φυσικού ή νομικού προσώπου, το οποίο προβάλλει ή αξιώνει οποιοδήποτε δικαίωμα, εμπράγματο ή μη, επί των δασών, των δασικών εκτάσεων το ως άνω φυσικό ή νομικό πρόσωπο οφείλει να αποδείξει την παρ` αυτώ ύπαρξη του δικαιώματος του. Κατ` εξαίρεση η διάταξη αυτή δεν ισχύει στις περιφέρειες των Πρωτοδικείων των Ιονίων Νήσων, της Κρήτης, των Νομών Λέσβου, Σάμου, Χίου και Κυκλάδων, των νήσων Κυθήρων, Αντικυθήρων, «της Δωδεκανήσου, πλην των νήσων που ισχύει ο κτηματολογικός κανονισμός» καθώς και της περιοχής της Μάνης όπως αυτή ορίζεται από διοικητικά όρια των Καλλικρατικών Δήμων Ανατολικής και Δυτικής Μάνης».
    2 points
  2. Version X6.3

    85.735 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Τρόπος μέτρησης ύψους κτιρίων παραδοσιακού οικισμού [Αμοργος] https://news.b2green.gr/9249/τρόπος-μέτρησης-ύψους-κτιρίων-παραδο
    1 point
  4. Εάν η χρήση του αυθαίρετου υπογείου τμήματος παραμένει βοηθητική, το εντός περιγράμματος κάλυψης δεν προσμετράται στην δόμηση. Ενδεχομένως δεν προσμετράται ούτε το εκτός. Σχετικά με το τελευταίο, διάβασε τα εδάφια θ και ι της παραγράφου 6 του άρθρου 11 του ΝΟΚ.
    1 point
  5. Όχι συνάδελφε. Οι ανοιχτές θέσεις στάθμευσης είναι -υποχρεωτικώς- παρακολουθήματα των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας.
    1 point
  6. Γειά σου, αν κάνεις σχετική αναζήτηση στο φόρουμ θα δεις ότι το συγκεκριμένο έχει συζητηθεί πολλές φορές. Γενικά ισχύει αυτό που λες δηλ. η απόσταση από το σημείο παραγωγής μέχρι τα τερματικά είναι σχετικά μικρή τότε τοπικό σύστημα και βα = 1 στο δίκτυο διανομής. Από την άλλη αν πχ. ο λέβητας είναι στο υπόγειο και το διαμέρισμα 4 ορόφους πιο πάνω αντιλαμβάνεσαι ότι θα υπάρχουν κάποιες απώλειες και άρα θα πας με τον πιν. 4.11 της 1ης ΤΟΤΕΕ.
    1 point
  7. Και με πεύκα να τη φυτεύσεις, μη θεωρείς ότι έκανες πάλι το σωστό. Το σωστό είναι να αφήσεις το οικοσύστημα να κάνει τη δουλειά του ήσυχο. Και η αναγέννηση μετά από μια πυρκαϊά είναι μια φυσιολογική διεργασία, διαμορφωμένη εξελικτικά. Οι σπόροι των νέων δέντρων βρίσκονται ήδη μέσα στη γη και μάλιστα κάποιοι είναι "ρυθμισμένοι" να μη φυτρώσουν το ίδιο έτος για να μη χαθούν όλοι μαζί σε τυχόν νέα πυρκαϊά. Το μόνο μέτρο που χρειάζεται είναι να απαγορευτεί η είσοδος σε γιδοπρόβατα!
    1 point
  8. Τι είναι τελικά "Δάσος" με βάση την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία; Μπορεί π.χ. μια έκταση πευκοδάσους μετά από μία καταστροφή να γεμίσει ελιές και καρυδιές και να ονομάζεται πάλι δάσος; Δε νομίζω...
    1 point
  9. "Η Ελλάδα έχει το πιο ακριβό ρεύμα της Ευρώπης". Ένας διαχρονικός δημοσιογραφικός βομβαρδισμός ο οποίος κανείς δεν ξέρει, που αποσκοπεί. Τη μία βαράνε στην προμήθεια και τους φταίνε οι λιγνιτικές, την άλλη βαράνε στη λιανική και τους φταίει ο ΑΔΜΗΕ κι εγώ το αφήνω ασχολίαστο, ειδικά μετά τις ολόσωστες παρατηρήσεις του nikmmech. Το δεύτερο άρθρο όμως δεν είναι τόσο κατακριτέο. Μπορεί η έκφραση "ενίσχυση της αποτελεσματικής εφαρμογής των αρχών της διαφάνειας, της ευχερούς επαληθευσιμότητας, της κατανόησης και της συγκρισιμότητας προσφορών και τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας" να θυμίζει λίγο ΠΑΣΟΚ του 1985 , αλλά η πρόθεση είναι αγαθή: α) "ευκρινές όριο προσαύξησης της Χρέωσης Προμήθειας". Σωστό! Σήμερα δεν υπάρχει. β) "Επιτρεπτή η «ρήτρα αποχώρησης» (switching fee / termination fee) μόνο σε τιμολόγια σταθερής τιμής και ορισμένου χρόνου. Απαγόρευση της επιβολής χρέωσης στους καταναλωτές με κυμαινόμενα τιμολόγια". Ολόσωστο και προφανές! γ) "Καθορισμός του τρόπου ειδοποίησης των καταναλωτών για την τροποποίηση της τιμολογιακής πολιτικής (π.χ. επιβολή ή τροποποίηση Ρήτρας Αναπροσαρμογής). Είναι αυτονόητο! Αν δείτε λοιπόν τις προσφορές των Παρόχων και επιχειρήσετε σύγκριση τιμών θα καταλάβετε, μιλάω για τα κυμαινόμενα τιμολόγια, δεν υπάρχει ούτε κατανόηση ούτε συγκρισιμότητα των προσφορών. Οπότε... Σιβυλλική έκφραση, πλην όμως αληθής.
    1 point
  10. Δεν ξέρω από πού βρήκαν οι δημοσιογράφοι τα στοιχεία που αναφέρουν στο άρθρο, αλλά είναι, τουλάχιστον, παραπλανητικά. Στους παρακάτω συνδέσμους της EuroStat, μπορεί κανείς να δει εύκολα τί ισχύει: Eurostat - Data Explorer (europa.eu) Electricity price statistics - Statistics Explained (europa.eu) Στον πρώτο σύνδεσμο μπορεί μάλιστα να τροποποιήσει διάφορα κριτήρια (όπως εύρος κατανάλωσης σε kwh, περίληψη φόρων και λοιπών επιβαρύνσεων, κτλ.). Με βάση τα παραπάνω, για το δεύτερο εξάμηνο του 2020 και για οικιακές καταναλώσεις, η Ελλάδα βρίσκεται στην 18η θέση από 41 χώρες, με κόστος 0,1641€/kwh (περιλαμβάνονται Τουρκία, Ουκρανία, Γεωργία, Κόσοβο και λοιπές χώρες που δεν ανήκουν ακριβώς στον κλασσικό πυρήνα της ΕΕ). Η ακριβότερη χώρα είναι η Γερμανία με κόστος 0,3006 €/kwh. Ο μέσος όρος των 27 χωρών της Ε.Ε. είναι 0,2134€/kwh.
    1 point
  11. panosz Πρόσφατο δεν είναι αλλά αυτές τις εργασίες έβαλα (για ξενοδοχείο) και "ευλογήθηκαν" και από τον ελέγχοντα τα φορολογικά 1.0 ΕΚΣΚΑΦΕΣ = 300,00 Μ3 ( 1,70/μ3) 2.0 ΔΑΠΕΔΑ ΔΑΡΙΝΓΚ = 60,00 Μ3 ( 53,00 €/μ3) "γαιώδεις με μηχ. μέσα" 3.0 ΟΠΛΙΣΜΕΝΟ ΣΚΥΡ/ΜΑ = 110,00 Μ3 (74,00 €/μ3 4.0 ΕΠΙΧΩΣΕΙΣ = 20,00 Μ3 (0,60 € /μ3) 5.1 ΜΕΜΒΡΑΝΗ ΔΑΠΕΔΑ = 246,00 Μ2 (5,00 €/μ2) 5.2 ΜΕΜΒΡΑΝΗ ΤΟΙΧΕΙΩΝ = 110,00 Μ2 (5,00 €/μ2) (ΣΥΝΟΛΟ ΜΕΜΒΡΑΝΗΣ = 356,00 Μ2) ΕΜΒΑΔΟΝ ΠΙΣΙΝΑΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ : 9,00Χ18,00 = 162,00 Μ2 ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΙΣΙΝΑΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ: 9,00Χ18,00Χ1,40= 226,80 = 227,00 Μ3 ΕΜΒΑΔΟΝ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΠΙΣΙΝΑΣ: 7,00Χ9,00+2,60Χ4,60+3,14Χ2,3^2/2=83,26 = 84,00 Μ2 ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΠΙΣΙΝΑΣ: 3,14Χ2,3^2/2Χ~0,40 = 3,322 +2,60Χ4,60Χ~0,40 = 4,784+ 9,00Χ7,00Χ~0,60 = 37,800 ΣΥΝΟΛΟ: 45,906 Μ3 ΣΥΝΟΛΑ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ: 162,00+84,00 = 246,00 Μ2 ΣΥΝΟΛΟ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ: 227,00+46,00 = 273,00 Μ3 Ο προϋπολογισμός του αναλυτικού ήταν 30002 € εκ των οποίων Αρχ. (χρον. και τευχη από ) 27000 € στατικά 8140 € (δηλ. 110,00μ3Χ74,00 €/μ3) Παθ. πυρ/σία 540 € (Κάτω από την παιδική υπήρχε υπόγειο=μηχ/σιο) ηλεκτρικά 6552 € (μ3 χωρ./τα Χ30,00 €) μάλλον Χ συντ. 0,80; υδρευση-αποχετευση από 3276 € (μ3 χωρ/ταΧ15,00 €) μάλλον Χ συντ. 0,80; ενεργητική πυροπροστασία 1080 € (μάλλον λόγω μηχανοστασίου) και δίπλα από το μηχ/σιο υπήρχε και η δεξαμενή νερού Ενσημα Ικα 117 Τώρα αν θέλεις όλες τις τιμές μονάδων των εργασιών θα τις βρεις στο πίνακα αναλ. εργ. Οι πρώτες δημοσιεύθηκαν στο ΕΔ του ΤΕΕ και στο τεύχος 1605 Δευτέρα 26 φεβρ.1990 και σε δραχμές! Ίσως υπάρχουν στο φόρουμ κάπου και σε €; αλλιώς ίσως κάποιος συνάδελφος Αντίστοιχα έχει και το ΙΚΑ κατάλογο για τις αναλυτικές εργασίες και τις απαιτήσεις του σε ημ/α Συνοπτικά για την περίπτωσή σου θα έχεις: 1. εκσκαφές 2. επιχώσεις 3. οπλ. σκυρ/μα 4. δάπεδο Δάρινγκ 5. Μεμβράνες δαπέδου και τοιχείων 6. Υδρευση μ3 νερούΧ15,00 € 7. Αποχετευση επισης Χ15,00 € και 8. Ηλεκτρ/κά χωρ/τα Χ 30,00 € Αυτά τα ολίγα! Ps. Οι μελέτες σου θα είναι Αρχ. Στατικά, υδρ.-αποχ. και ηλεκτρολογικά Τώρα που το ξανασκεφθηκα αυτό το Χ 0,80 μάλλον προέρχεται από την κλίση της πισίνας δεν έχουμε παντού δηλ. το ίδο ύψος νερού!
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.