Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.312


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      9.050


  4. ksteve

    ksteve

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      207


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/12/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. Αναρτήθηκε το ειδοποιητήριο εισφοράς 11/2021, με εμπρόθεσμη πληρωμή μέχρι 5/1/2022.
    3 points
  2. Δες καλύτερα το 96 μήπως σε καλύπτει κάτι από τα παρακάτω Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός του περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές που δεν δημιουργούν αυτοτελείς χώρους, όπως σοφίτες, εσωτερικοί εξώστες και υπόγεια. Ημιυπαίθριοι χώροι δε συνυπολογίζονται μέχρι του ποσοστού υπέρβασης 80% του πολεοδομικού μεγέθους κάλυψης και δόμησης, με την προϋπόθεση, ότι έχουν ενταχθεί στους νόμους 3775/2009, 3843/2010, 4014/2011 και 4178/2013, δγ) αυθαίρετες κατασκευές σε ακίνητα που διαθέτουν οικοδομική άδεια, ανεξαρτήτως του ποσοστού υπέρβασης της κάλυψης ή της δόμησης, όταν αυτές δεν ξεπερνούν τα πενήντα (50) τ.μ. σε συνολική δόμηση, δδ) αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον έχουν συντελεστεί σε περιοχές εντός σχεδίου και με την προϋπόθεση, ότι η εν λόγω χρήση είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της περιοχής, Οι πατέντες δεν βγαίνουν σε καλό, απλά μεταθέτουν το πρόβλημα (και το χειροτερεύουν)
    2 points
  3. Δεν βλεπω γιατι να ειναι "μαιμού" η κατατμηση. Δεν βλεπεις διανομη, διοτι δεν εγινε διανομη, αλλα..ήταν ενα μεγαλο γηπεδο και εκοψαν τμηματα με διαδοχικες μεταβιβασεις. Οι μεταβιβασεις ηταν καθ' ολα νομιμες. [τυχον δουλείες διελευσης ή αλλες συμφωνιες για "δρομους εξυπηρετησης", ειναι αλλο θεμα και, παντως, οχι εντος των δικων σου υποχρεωσεων]
    2 points
  4. βλεπεις εδω αρθρο 1 και αρθρο 14 https://www.michanikos.gr/files/file/675-νοκ-τεύχος-τεχνικών-οδηγιών/
    1 point
  5. παντως, στα δυσκολα μπηκες Εχεις μιλησει με την ΥΔΟΜ με τι συντελεστη θα χτισεις; Στο συνενωμενο ή μονον με οσα εχτιζε το κατα παρεκκλιση; Και- μαλλον- πας στο συνενωμενο μεν, αλλά με τους νεους ορους δομησης, δλδ 186 τμ. στα 4 στρ. και 72 στα αλλα 4 κλπ.
    1 point
  6. Όχι !! δεν τα έχω παραγγείλει ακόμα αλλά θα πάρω τηλ από δευτέρα . Αυτά που σου λεω τα έχω δει από κάποιο προσχέδιο που έχει φίλος μελετητής.
    1 point
  7. Τα όρια των καθέτων(κατακορύφων) μεταξύ τους, ΔΕΝ συνιστούν όρια οικοπέδου, αλλά όρια ιδιοχρησίας. Συνεπώς, μπορείς να περιγράψεις το όλον όπως ορίζεται στις προδιαγραφές. Έτσι κι αλλιώς, δεν χρειάζεται νέο διάγραμμα για μεταβίβαση κάθετης.
    1 point
  8. @HAROUL Βάσει της παραγράφου 1 του άρθρου 87, η απόδειξη του χρόνου ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής γίνεται με την υποβολή σχετικής αεροφωτογραφίας. Η δυνατότητα χρήσης εγγράφων δημοσίων αρχών δίνεται όταν δεν προκύπτει η παλαιότητα από αυτήν. Επομένως, το πρώτο που εξετάζεται είναι η αεροφωτογραφία. Οικοδομικές άδειες που έχουν εκδοθεί πριν 45 και 30 χρόνια είναι —σχεδόν— απίθανο να ανακληθούν. Πάντως —αφού δεν έχουν ανακληθεί— οι κατοικίες έχουν άδεια, οπότε επιλέγεται η κατηγορία 1. Οι αποθήκες δεν έχουν άδεια και δηλώνονται με παλαιότητα προ 75 λόγω αεροφωτογραφίας.
    1 point
  9. Γειά και πάλι, το να κάνεις παραδοχή για κάτι που ουσιαστικά δεν υπάρχει είναι απλά λάθος. Το ΠΕΑ θα εκδοθεί με βάση την κατάσταση που βρήκες όταν έκανες την αυτοψία δηλ. για όλο το κατάστημα. Οπότε ενημερώνεις αντίστοιχα τον ιδιοκτήτη και συμβ/φο ότι η επιφάνεια του καταστήματος που θα αναγράφεται στο ΠΕΑ θα είναι αυτή του συνολικού καστήματος και όχι του τμήματος αυτού που πρόκειται να μεταβιβαστεί.
    1 point
  10. @hektor Η ένταξη στο άρθρο 39 του Ν 2859/2000 δεν συνεπάγεται απαλλαγή από την υποχρέωση τήρησης βιβλίων. Οι ατομικές επιχειρήσεις —έστω και εάν απαλλάσσονται από τον ΦΠΑ— πρέπει να διαβιβάζουν τα στοιχεία των παραστατικών τους στο myDATA.
    1 point
  11. Ο ΕΚ1 προβλέπει 50kg/m2, για στέγες προσβάσιμες μόνον για συντήρηση και επισκευές. Μού φαίνεται όμως ότι αυτό ταιριάζει πιο πολύ σε μεταλλικές στέγες (ή κεραμοσκεπές), όπου ανεβαίνει κάποιος μόνον για να αλλάξει λ.χ. ένα κεραμίδι, να επιδιορθώσει κάτι σε ένα πανέλο κ.ο.κ. Όταν όμως μιλάμε για δώμα μπετόν, έστω και αν η πρόσβαση είναι με φορητή σκάλα, έχω την εντύπωση ότι ο ιδιοκτήτης θα μπει στον πειρασμό να χρησιμοποιήσει το "στέρεο" αυτό δάπεδο και για άλλες χρήσεις. Νομίζω λοιπόν ότι ειδικά για δώματα μπετόν (μή βατά), αυτό το 50kg/m2 ίσως να είναι κάπως μικρό.
    1 point
  12. Νέα σχέδια με τις κατάλληλες γραμμογραφήσεις κι όσα ανέφερα παραπάνω. Ο νόμος "απαιτεί" μόνο κάτοψη. Εγώ, για την ολοκληρωμένη εικόνα του ακινήτου, υποβάλλω και τομή και εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα (με την κατάλληλη οικονομική χρέωση).
    1 point
  13. Θεωρώ ότι το RF ειδικά του Δεκεμβρίου δεν πρόκειται να αλλάξει. Γενικά αν δε γίνει κάποια major αλλαγή, δε θα αλλάξει κάτι
    1 point
  14. Με τα τύμπανα υπάρχει πρόβλημα γιατί λίγοι μηχανικοί τα χρησιμοποιούν , εγώ πρωτοχρησιμοποιησα τύμπανα Μεγάλης διαμέτρου το 1998 περίπου , σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς. Φυσικό όταν το 90 % δεν το απαιτούν και εκτελούν με πλημμελή τρόπο τους κανονισμούς , τους νόμους να μην εφαρμόζεται . Καλα κάνει και τους καταργεί η ` νεα αναθεώρηση των ευρωκωδίκων . Είπαμε , μεγάλες αντοχές σκυροδέματος ίσως και γωνιακά υποστυλώματα όπου χρειαστούν. http://www.elot.gr/1561_ELL_HTML.aspx Έχει αναρτηθεί από 4/11/21 διαβούλευση των κειμένων . Έχουμε αλλαγές σοβαρές ......
    1 point
  15. Είναι πιθανό οι νομοθέτες να μην αντιλήφθηκαν ότι η ΗΤΚ αναφέρεται και στο Άρθρο 83 αλλά και στο Άρθρο 102 και για αυτό έκαναν αναφορά μόνο στο πρώτο. Πρακτικά βέβαια, αυτό σημαίνει πως όποια τακτοποίηση έγινε έκτοτε (από τον Οκτώβριο) πρέπει υποχρεωτικά να συνοδεύεται από ΗΤΚ. Αναρωτιέμαι πόσοι συνάδελφοι το έχουν λάβει υπόψη αυτό στις αμοιβές τους και θα το υλοποιήσουν εκ των υστέρων αλλά και πόσοι συμβολαιογράφοι θα ελέγξουν για την εκ των υστέρων υποβολή ΗΤΚ σε δικαιοπραξίες που ήδη θα έχουν ολοκληρωθεί. Αν δεν βγει τροποποιητική/διευκρινιστική (κατά την πάγια τακτική της ελληνικής βιομηχανίας παραγωγής νόμων) προβλέπω να «κλαίνε μανούλες»...
    1 point
  16. Καλησπέρα,συμφωνώ 100% με τις απαντήσεις του akis73.Δεν "σπάμε" διοικητικές πράξεις στο ίδιο ακίνητο κατά βούληση .Πρέπει να επικοινωνήσεις με την Υδομ και να ακολουθήσεις τις οδηγίες,για να αναθεωρήσεις με εεμκ ή με άδεια ανάλογα με συνολικό προϋπολογισμό,είδος εργασιών κλπ.
    1 point
  17. @KOKARADI Στα πλαίσια της δωρεάν πληροφορίας που δίνουμε οι μηχανικοί προς το κτηματολόγιο, αλλά μην το παρακάνουμε δείχνοντας ακόμη και βεράντες. Όπως τα λέει ο συνάδελφος . Μόνο περιγράμματα κτιρίων. Υπόστεγα ( ως αυτοτελή προφανώς κτίσματα) ναι. Στέγαστρα, πχ (πάνω σε εξώστες) όχι.
    1 point
  18. Έτσι το ερμηνεύω κι εγώ. Δεν μπορώ να σου πω κάτι περισσότερο πάντως, από αυτά που περιγράφεις καταλαβαίνω ότι πρόκειται για Κατ.5 που πρέπει να περιμένει...Έχεις μικρότερο γήπεδο από κατάτμηση. Δεν μπορείς να βάλεις "Ναι"...
    1 point
  19. Μπορείς να εξηγήσεις λίγο αναλυτικότερα το παραπάνω?Πλέον με την σοφίτα παραβιάζονται πολεοδομικά μεγέθη?Και ποια?Επειδή το Παράρτημα είναι σαφές ως προς την επιλογή "Οχι" λόγω κατάτμησης κι επιπλέον έχεις λάθος τοπογραφικό στην 2η άδεια,πιστεύω κι εγώ ότι η λύση που προκρίνεται είναι η νομιμοποίηση με άδεια. (Διαφορετικά,να περιμένει να δει τι θα ακολουθήσει με την Κατ.5)
    1 point
  20. Δεν ξέρω από πού προκύπτει το άνω των 6 εκ. ή 5 εκ.Σε ποιο άρθρο είναι?
    1 point
  21. Καλησπέρα,αφού έχει απόφαση εξαίρεσης από κατεδάφιση,ολοκληρώθηκε και η γ' φάση.
    1 point
  22. Υπάρχουν πολλές λύσεις στο πρόβλημα. Βάζεις μια λαπάτσα κατακόρυφη μέσα στο ΥΠ/ΜΑ και πάνω της συγκολλάς τα σίδερα της δοκού. Αγκύρωση 100%. Μάλιστα το προβλέπει και ο κανονισμός.
    1 point
  23. Κανονισμος φορτισεων 1946 (ΦΕΚ 171Α/46 ) : Μερος ΙΙΙ Μεταβλητα φορτια Στεγες (και δωματα ) μη βατες α) Βαρος χιονος για μηδεν μοιρες κλιση (δωμα δηλαδη ) 125*h οπου h υψος χιονιου (αν δεν το ξερεις 0,50μ ) β) Πιεση ανεμου για γωνια <25 μοιρων (προφανως λοιπον και στο δωμα ) παραλειπεται Για βατες ελαχιστο 200 xg/m2 αλλα τοτε δεν παιρνω χιονι
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.