Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.961


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.311


  4. cvlengnr

    cvlengnr

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      502


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/01/2022 in Δημοσιεύσεις

  1. https://ecopress.gr/akinita-kleidose-paratasi-gia-metavvaseis/
    2 points
  2. Και για ποιον ακιριβως λόγο θα πρέπει το κράτος να ξοδεύει τους εξαιρετικά περιορισμένους πόρους του για να ηλεκτροδοτήσει το σπίτι της Μαρίας σε γήπεδο εκτός σχεδίου ? Εαν θέλετε μπορείτε να βρείτε οικόπεδο εντός σχεδίου στο οποίο θα έχετε όλες εκείνες τις υποδομές που ΔΕΝ έχουν τα αγροτεμάχια εκτός σχεδίου (δρόμους, ηλεκτροδότηση, ύδρευση, αποχέτευση). Μην απαιτείτε απο το κράτος να σας παρέχει υποδομές που δεν προβλέπονται. Εαν θέλετε να χτίσετε εκτός σχεδίου στο φτηνο σας αγροτεμάχιο, θα πρέπει να αποδεχτειτε και όλα εκείνα τα μειονεκτήματα που έχει η εκτος σχεδίου δόμηση.
    2 points
  3. Μαγειρεύονται επαρκείς δικαιολογίες για παράταση στο εξοικονομώ 2021....που θα γίνει εξοικονομώ 2022 😜😄
    1 point
  4. Η αποδοχή κληρονομιάς δεν απαιτεί καμία βεβαίωση μηχανικού Ν. 4495. Οπότε σε πρώτη φάση αποδέχονται ότι έχουν να αποδεχτούν. Αν μετά θέλουν να κάνουν μεταβίβαση αλλάζει το θέμα.
    1 point
  5. Εφόσον εννοείς στην προκήρυξη Κλεόβουλε, θα πρέπει να παραθέσεις και την αντίστοιχη παράγραφο από την προκήρυξη, που αφορά στην εμπειρία (έχεις παραθέσει κάτι άλλο, μη σχετικό με αυτό που ρωτάς). Μόλις το κάνεις, θα μπορέσω να σου απαντήσω.
    1 point
  6. δεν υπαρχει "μεζονετα", με την πολεοδομικη εννοια. Υπαρχουν δυο ΟΙ, που εχουν "αυθαίρετη λειτουργική συνένωση "
    1 point
  7. Πας με το λεκτικό του νόμου και την φράση κλειδί...."σε υπόγειες στάθμες". Ο νομοθέτης σε κανέναν από τους 3 νόμους δεν συσχέτισε το υπόγειο με τον ορισμό κατά ΓΟΚ 85 ενώ κάλλιστα θα μπορούσε να το είχε κάνει. Έδωσε λοιπόν ένα "δώρο" στους αυθαιρετούχους και μια απλούστευση σε μας τους μηχανικούς να το "στρίψουμε" όπως θέλουμε. Για την πληρότητα της απάντησης να σου πω ότι μόνο η εγκύκλιος 2 αναφέρει συσχετισμό με ορισμό υπογείου κατά ΓΟΚ 85 αλλά όπως έχουμε πει πολλές φορές, η εγκύκλιος οφείλει να ερμηνεύει το νόμο και όχι να δημιουργεί νόμο.
    1 point
  8. Άρα, έχεις σίγουρα 25 τμ ως ΥΔΚΧ, μια Λ.Π για το ξεμπάζωμα και τα 15 τμ αφού παραμένουν ως ΒΧ δεν αποτελούν αυθαιρεσία. Μάλιστα, τα 25 τμ θα τα βάλεις και με μειωτικό καθώς ο νόμος προβλέπει ότι αυθαίρετες κατασκευές σε υπόγειες στάθμες λαμβάνουν μειωτικό (δες το άρθρο 100). Η όλη αντιμετώπιση διαφέρει, εάν δεν έχουμε ξεμπάζωμα (πρακτικά αν δεν μπαζώσαμε) αλλά υπερύψωση κατά την κατασκευή με αποτέλεσμα το εγκεκριμένο υπόγειο να είναι ισόγειο και το εγκεκριμένο ισόγειο να είναι πλέον πρώτος όροφος.
    1 point
  9. 1.Όχι,δεν έχεις διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου,αλλά αυθαίρετη λειτουργική συνένωση του ισογείου και του ορόφου της οικ.άδειας,με διάνοιξη οπής στην πλάκα και εσωτ/κή κλίμακα (παραβάσεις αναλυτικού προϋπολογισμού),καθώς και κατάργηση ενός ανοίγματος (είσοδος ορόφου).Και όποια άλλη αυθαιρεσία που εσύ γνωρίζεις. 2+3.Σωστά θέλει δύο βεβαιώσεις γιατί κατά τη σύσταση έχει δύο οριζόντιες.(Για την τροποποίηση-ενοποίηση οριζοντίων θα ασχοληθεί ο συμβολαιογράφος,εσύ οφείλεις να του παραδώσεις ρύθμιση με σχέδια).Δεν είναι αντικείμενο μηχανικού η τροποποίηση και η σύσταση.
    1 point
  10. Δεν γνωρίζω κανέναν μηχανικό δημόσιο υπάλληλο, από ΔΕ ΔΥ που γνωρίζω, δημοτικούς υπαλλήλους, έχω ακούσει οτι σε κάποιους δήμους γίνεται αυτό που λες, κυρίως σε δήμους σε τουριστικά μέρη όπου οι δήμοι έχουν καλά οικονομικά. Κατά πόσο ισχύει δεν γνωρίζω και κατά πόσο αφορά και μηχανικούς. Σε κάθε περίπτωση κανείς δεν σε εμποδίζει να συμμετάσχεις στον διαγωνισμό, να διοριστείς και να δεις τα 7-8 καταστάρικα στην αρχή και να τερματίσεις με 12-14 κατοστάρικα (με τα σημερινά δεδομένα) Υ.Γ.: Δεν είμαι ΔΥ και ούτε συμμετέχω σε προκυρήξεις για το δημόσιο
    1 point
  11. Δεν υπάρχει σαφής απάντηση. Θεωρητικα ο ν. 4495 δεν πραγματεύεται αλλαγή στατικού φορέα και τέτοιες περιπτώσεις ίσως δεν θα έπρεπε να εντάσσονται στο νόμο. Όμως, επειδή αποτελεί "γκρίζα ζώνη" και όπως αναφέρεις δεν έχει αλλάξει ριζικά ο φ.ο του κτιρίου αφού τουλάχιστον διατηρήθηκε η φέρουσα τοιχοποιία, θα μπορούσες την πλάκα να την υπολογίσεις με αναλυτικό και βεβαίως να προσδιορίσεις και όλες τις υπόλοιπες κατασκευές που έγιναν μετά το 55 προκειμένου να υπαχθούν στη δήλωση ..
    1 point
  12. Αν τα "ρυμοτομούμενα" είναι ότι περίσσεψε από την απαλλοτρίωση για στατικούς λόγους, τότε είναι περίπλοκο το ζήτημα (δεν έχω ευχερή την διαδικασία) αλλά σίγουρα δεν ανήκουν στο οικόπεδο. Αν τα ρυμοτομούμενα είναι νέα διαπλάτυνση/νέο ρυμοτομικό, τότε ισχύει όσα ισχύουν για τα ρυμοτομούμενα.
    1 point
  13. Δεν άλλαξε ποτέ το κείμενο,και κακώς το υποστηρίζουν.Η παρ.2 είναι σαφέστατη,και το εδάφιο α) επίσης: 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που: α) υφίστανται πριν από τις 30.11.1955, ημερομηνία έναρξης ισχύος του από 9.8.1955 β.δ., και ισχύει.
    1 point
  14. Ρε παιδιά έγω όταν είχα πάρει 25Ε το είχα αγοράσει ένα τεμάχιο, για τι τιμολόγιο λέτε τώρα. Πάντως ρώτησα τον ίδιο πωλητή και μου είπε ότι το 5110cc δεν το έχει σε στοκ και ακόμα και αν το είχε πουλάει πλέον ανά 1000 τεμάχια.
    1 point
  15. Όταν με το καλό διοριστείτε θα πάθετε σοκ από τις πολύ χαμηλές αποδοχές των μηχανικών του δημοσίου, ειδικά των πρωτοδιοριζόμενων που έχουν πολύ υψηλές κρατήσεις για τα 2 πρώτα χρόνια.....Τα καλά χρόνια ήταν προ του μνημονίου.
    1 point
  16. Το μόνο που αλλάζει είναι τα ανακλαστικά. Ήγουν, ο χρόνος αντίδρασης. συμπλ. Επίσης, επειδή πρόκειται για δημ. συμφέρον, δεν ισχύει η 5ετία. Η μόνη περίπτωση κατά την οποία θεωρείται "αθώος" ο καταπατητής, είναι όταν η δημόσια έκταση δεν έχει οριοθετηθεί
    1 point
  17. Το ΠΔ/85 έχει άρθρο με καταργούμενες-διατηρούμενες διατάξεις (το άρθρο 9).Τα ειδικά διατάγματα παραδοσιακών διατηρούνται (παράγραφος 4,παραπάνω).
    1 point
  18. -Οι επιλογές «ΝΑΙ» ή «ΗΜΙΤΕΛΗΣ» στο πεδίο «Υλοποιημένη Ιδιοκτησία» συνδυάζονται μόνο με την επιλογή «ΟΧΙ» στο πεδίο «Αδόμητο» του Οικοπέδου/Γηπέδου
    1 point
  19. Δεν θα λύσουμε και ολοκληρώματα για την τακτοποίηση. Μια κατηγορία 4 και πολύ του είναι. Να μην είναι μόνο σε προκήπιο, γιατί τότε πηγαίνει κατηγορία 5.
    1 point
  20. Παράδειγμα καταχώρισης τιμολογίου Μηχανικός εκδίδει τιμολόγιο καθαρής αξίας 1250€ για υπηρεσίες που παρείχε σε τεχνική εταιρεία. Έλαβε 1300€ γιατί ο ΦΠΑ είναι 300€ και η παρακράτηση 250€. Πληρώθηκε εν μέρει με κατάθεση στον λογαριασμό του (700€) και εν μέρει με επιταγή (600€). Αφού εισέλθουμε στην ειδική φόρμα καταχώρησης, επιλέγουμε "Εισαγωγή παραστατικού". Είδος παραστατικού: Τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών Τύπος παραστατικού: Τιμολόγιο παροχής Γενικά στοιχεία παραστατικού Συμπληρώνουμε αριθμό σειράς (0, αν δεν υπάρχει), αύξοντα αριθμό και ημερομηνία έκδοσης. Τρόπος εξόφλησης: Επαγγελματικός λογαριασμός ημεδαπής Ποσό: 700 Επιλέγουμε: "Προσθήκη τρόπου εξόφλησης" Τρόπος εξόφλησης: Επιταγή Ποσό: 600 Στοιχεία εκδότη Συμπληρώνουμε τα στοιχεία μας Στοιχεία αντισυμβαλλομένου Συμπληρώνουμε τα στοιχεία του λήπτη Σύνοψη — Χαρακτηρισμοί παραστατικού Καθαρή αξία: 1250 Συντ. ΦΠΑ: 24% Ποσό ΦΠΑ: 300 (υπολογίζεται αυτόματα) Επιλέγουμε: "Προσθήκη χαρακτηρισμών γραμμής" Επιλέγουμε: "Προσθήκη χαρακτηρισμού" Κατηγορία: 1.3 Έσοδα από παροχή υπηρεσιών Είδος: Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών Χονδρικές – επιτηδευματιών (Ε3_561_001) Ποσό: 1250 Επιλέγουμε: "Επιστροφή στο παραστατικό" Φόροι παραστατικού Επιλέγουμε: "Προσθήκη νέου φόρου" Τύπος φόρου: Φόροι παρακρ. Κατηγορία φόρου: Περίπτ. δ’ – αμοιβές συμβουλών διοίκησης Υποκείμενη αξία: 1250 Ποσό: 250 (υπολογίζεται αυτόματα) Σύνολα παραστατικού (υπολογίζονται αυτόματα) Καθαρή αξία, ΦΠΑ, Παρακρ. φόροι Συνολική αξία: 1300
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.