Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.937


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.309


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.036


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 26/06/2022 in Δημοσιεύσεις

  1. Γειά σου Βασίλη, ενημέρωση θα έλεγα οτι χρειάζεται μετά από τακτοποίηση σε περίπτωση που δεν είχε μπει στην τακτοποίηση ενημερωμένη κάτοψη.
    2 points
  2. Καλημέρα,απ' ό,τι καταλαβαίνω δεν έχεις επιλέξει το αντίστοιχο πεδίο στις "Επιμέρους περιπτώσεις".Θα το βρεις προς τα κάτω,στις μπλε επιλογές.Τσεκάρεις "ΣΔΑ&Σύμβαση" και εμφανίζεται στην λίστα των απαιτούμενων αρχείων.
    2 points
  3. Σωστά, αλλά τότε έπαιζαν μπάλα μόνοι τους οι συμβολαιογράφοι και αναπαρήγαγαν το λεκτικό του αρχικού συμβολαίου, χωρίς συμμετοχή μηχανικού. Τώρα καλούμαστε εμείς να καθαρίσουμε τις... αποθήκες....οπότε για μένα είναι "όχι". Μην πάρεις τέτοια ευθύνη και βρεις τον μπελά σου. Δεν είναι κάτι διαδικαστικό (πχ λείπει ένα σχέδιο). Εδώ μιλάμε για ουσιαστικό ζήτημα. Σε πρώτη φάση στείλε mail στο ΤΕΕ να δούμε από περιέργεια τι αντιμετώπιση προτείνουν (όχι ότι έχει και καμιά σημασία δηλαδή), αλλά κυρίως θα πρέπει να ανοίξει η συζήτηση για τροποποίηση σύστασης όπως αναφέρει συνάδελφος παραπάνω. Δεν είναι όμως δική μας δουλειά. Εμείς θέλουμε να έχουμε ξεκάθαρα, μια επιφάνεια κλειστών χώρων διαμερίσματος και τα αντιστοιχούντα σε αυτήν χιλιοστά εξ αδιαιρέτου στο οικόπεδο. Από την στιγμή που δεν τα έχουμε, δεν προχωράμε σε έκδοση ΗΤΚ. Απλά και όμορφα.
    2 points
  4. Θεωρώ πως πρέπει να υπάρχει και να ανεβεί η σύμβαση, έστω και αν το αναλάβει ο ιδιώτης. Αν με αυτό εννοείς ότι δεν βρίσκεις που ανεβάζεις τη σύμβαση (τουλάχιστον αυτό είχα πάθει εγώ), εκεί που επιλέγεις δικαιολογητικά χρειάζεται να κάνεις scroll προς τα κάτω για να βρεις το κατάλληλο πεδίο. Αν εννοείς ότι δεν περιλαμβάνεται στα υποχρεωτικά, για αυτό δεν θυμάμαι πλέον πως ήταν και στην προβολή της άδειας δεν φαίνεται (πρέπει να δημιουργήσω νέα). Η υποχρέωση πάντως προκύπτει από τη νομοθεσία για κάθε οικοδομική εργασία. Εκτός αν αιτιολογείς ότι δεν θα παραχθούν απόβλητα.
    2 points
  5. Θα συμφωνήσω απόλυτα με τους συναδέλφους. Είναι περίπτωση λοιπής παράβασης με αναλυτικό δυνάμει της παρ. 5 του άρθρου 100 Ν. 4495. 5. Για τις παραβάσεις οι οποίες δεν εμπίπτουν στις κατηγορίες 1 έως και 12 του πίνακα του Παραρτήματος Α και δεν αντιστοιχίζονται σε επιφάνεια χώρου (τ.μ.), καθώς και για εγκαταστάσεις όπως ορίζονται στις παρ.19, 26 και 57 του άρθρου 2 του ν.4067/2012 (Α79) που δεν εμπίπτουν στις περιπτώσεις της κατηγορίας 3 του άρθρου 96 καταβάλλεται παράβολο διακοσίων πενήντα (250) ευρώ και το ειδικό πρόστιμο υπολογίζεται με προϋπολογισμό σύμφωνα με το Παράρτημα Β. Αν στο Παράρτημα Β δεν περιλαμβάνεται τιμή μονάδος της αυθαίρετης κατασκευής, λαμβάνεται η τιμή μονάδος τιμολογίων αγοράς. Προϋπολογισμός έως και δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ θεωρείται μία (1) παράβαση για την οποία καταβάλλεται πρόστιμο διακοσίων πενήντα (250) ευρώ. Ο αριθμός των παραβάσεων προκύπτει από το πηλίκο του συνολικού προϋπολογισμού δια του ποσού των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ, στρογγυλοποιούμενο προς τα άνω. Ο συνολικός αριθμός των παραβάσεων του ακινήτου σημειώνεται στο τετραγωνίδιο 13 του πίνακα του Παραρτήματος Α. Στον ανωτέρω τρόπο υπολογισμού του ενιαίου ειδικού προστίμου υπάγονται επίσης αυθαίρετοι ημιυπαίθριοι χώροι, στέγαστρα, κιόσκια, καθώς και αυθαίρετες αλλαγές χρήσεις από βοηθητική χρήση σε βοηθητική και από κύρια χρήση σε κύρια που έχουν πραγματοποιηθεί χωρίς την έκδοση σχετικής οικοδομικής άδειας, εντός νομίμου περιγράμματος κτιρίου και με την προϋπόθεση, ότι δεν επέρχεται υπέρβαση δόμησης, λόγω της αυθαίρετης αλλαγής χρήσης σύμφωνα με την παρ.7. Ειδικά σε αυτές τις περιπτώσεις, που δηλώνονται παραβάσεις αποκλειστικά αυτής της κατηγορίας, δεν υποβάλλονται τα δικαιολογητικά γγγ, δδδ, εεε της παραγράφου στ του άρθρου 99.
    1 point
  6. Όχι...με αναλυτικό θα το βάλεις, εκτός αν είναι μέσα σε κανά προκήπιο.
    1 point
  7. Εδώ, μιλαμε για ενα οροφοδιαμερισμα, που εχει δικη του πορτα... δικη του σκαλα με διαχωριστικη τοιχοποιία με το ισογειο, με καμμια επικοινωνια με το ισογειο και οδηγει στον οροφο. Ολο μαζι ειναι μια ΟΙ.
    1 point
  8. papathvas "Σε περίπτωση με κατάστημα ισογείου και κατοικία ορόφου (το κλιμακοστάσιο είναι εντός του όγκου τους κτιρίου) στην σύσταση αναφέρει σκέτο κατάστημα ισογείου και σκέτο κατοικία ορόφου με τα ανάλογα ποσοστά επί του οικοπέδου. Σε αυτή την περίπτωση το κλιμακοστάσιο του ισογείου που εξυπηρετεί όμως την κατοικία ορόφου, δηλώνεται στις χρήσεις κατοικία ή εμπόριο; " Ειναι η κλασικη διαταξη σε χωρια Στο ισογειο ενα καταστημα, ανεξαρτητο. Στον οροφο ενα διαμερισμα με εισοδο δικη του διπλα απο το καταστημα στην ακρη της οικοδομης, και δικη του σκαλα, εντος του όλου ογκου. Προφανως δεν υπαρχουν "κοινοχρηστα"
    1 point
  9. Σε πολλά συμβόλαια οι περιγραφές των ακινήτων δεν είναι και οι καλύτερες. Αρχικά, ξανά και ξανά διάβασμα όλη τη σύσταση, αλλά και κάποιο μεταγενέστερο συμβόλαιο (ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να ανακαλύψεις). Επιπλέον, πίνακας ποσοστών (εάν έχει συνταχθεί τέτοιος) και απόσπασμα Κτηματολογικών εγγραφών όπως αναφέρει ο Δημήτρης, ώστε να δεις με ποια επιφάνεια δηλώθηκε η οριζόντια ιδιοκτησία και εν τέλει, με ποια επιφάνεια καταχωρήθηκε στην κτηματολογική βάση. Ενδέχεται λόγω ελλιπούς περιγραφής, να εννοεί ότι τα 100 τμ είναι η επιφάνεια του διαμερίσματος και με κάποια ασαφή διατύπωση, να "κούμπωσε" και κοινόχρηστους-φωταγωγό μέσα. Το θέμα σου δεν είναι η καταχώρηση στην ΗΤΚ, αλλά το ποια επιφάνεια έχει η οριζόντια ιδιοκτησία. Άρα, μέχρι να εξακριβωθεί, ΗΤΚ δεν μπορείς να δώσεις ΗΤ καθώς όπως αναφέρεις υπάρχει μικτή επιφάνεια (επιφάνεια διαμερίσματος και Κ.Χ ορόφου) την οποία σε καμία περίπτωση δεν θα πας εσύ να την διαχωρίσεις και να αποδώσεις επιφάνεια κοινόχρηστου χώρου. Επιπλέον, το ερώτημα είναι το εξής. Πριν την ηλεκτρονική ταυτότητα, αν αυτό το διαμέρισμα μεταβιβάζονταν, ποια επιφάνεια θα αναγράφονταν στο συμβόλαιο και ποια θα λαμβάνονταν υπόψη ως επιφάνεια οριζόντιας βάσει τίτλου, διότι έτσι όπως τα λες, ο ιδιοκτήτης δεν είναι κύριος των 100 τμ αλλά λιγότερων, όσο δηλαδή προκύψει αφαιρώντας την επιφάνεια κοινόχρηστων χώρων, την οποία δεν γνωρίζουμε. Απαραιτήτως συμβολαιογράφος για τα περαιτέρω. Η ταυτότητα έπεται. Προσωπικά δεν θα προχωρούσα μια τέτοια υπόθεση καταχωρώντας 100 τμ ως επιφάνεια διαμερίσματος (εφόσον όντως τα 100 τμ περιλαμβάνουν κοινόχρηστους χώρους).
    1 point
  10. με 20% ισογειο και 20% οροφος και 20% ο Β' σου λειπουν 40% οικοπεδου. Επομενως ή υπαρχει υπολοιπο σδ ή εχουν κρατησει χιλιοστα για "αερα" [στα πανια τους...] Ολα αυτα πρεπει να αναφερονται στη συσταση δξ τι προβλεψαν στην ταυτοτητα για οσες ΟΙ δεν ξεχωριζουν μικτα απο καθαρα. Στην φορολογια κεφαλαιου, πολλαπλασιαζεις τα "μικτα" επι 0,90. Κατ' αρχάς, δεν βλεπω κανεναν λογο να σου απαγορευει να προχωρησεις στην δικη σου ΟΙ, με βαση τα χιλιοστα που εχεις και τα "μικτα" τμ. γραφοντας στις σημειωσεις τι συμβαινει. Κι αν εισαι σε ΕΚ, ζητας με το ΚΑΕΚ οικοπεδου "στοιχεια οικοπεδου" και εχεις ολες τις καταχωρησεις μπροστα σου. Να μιλησεις με τον συμβ/φο
    1 point
  11. Δεν μπορείς να γεμίσεις το ντεπόζιτο βενζίνη; Κανένα πρόβλημα! Τώρα είναι όλα εύκολα με τα ταχύρυθμα προγράμματα της ΕΡΤ. Απλά και κατανοητά https://www.news247.gr/media/ston-guardian-to-reportaz-tis-ert-gia-to-pos-na-klepseis-venzini-apo-rezervoyar.9676165.html
    1 point
  12. Στο σχόλιο ακριβώς δίπλα γράφει ότι τροποποιήθηκε με τον ν.4759/2020.
    1 point
  13. Κανονικά απαγορεύεται να κλείσει η άδεια χωρίς τα κάγκελα που προβλέπει αυτή... αν υπάρχει σκάλα που οδηγεί στο δώμα τότε πρέπει να μπουν κι εκεί κάγκελα. Δεν παίζει ρόλο ποιόν χώρο χρησιμοποιείται και ποιόν όχι.
    1 point
  14. Τα παραστατικά εσόδων του 2021 πρέπει να διαβιβαστούν μέχρι τέλος Μαρτίου είτε μέσω της ειδικής φόρμας είτε με λογιστικό πρόγραμμα. Για λάθη ή παραλήψεις δεν επιβάλλεται πρόστιμο. Ναι. Για ΑΠΥ είσπραξης αμοιβής από ιδιώτες θα επιλέξεις: "Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών λιανικές – ιδιωτική πελατεία (Ε3_561_003)".
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.