Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/09/2022 σε όλες τις περιοχές
-
1 point
-
Αν δεν έχεις εκ κατασκευής πρόσβαση αλλά έχει το όμορο διαμέρισμα μόνο, γιατί νομίζεις ότι ο εξώστης αυτός ή τμήμα του ανοίκει στο διαμέρισμα σου? Ειδικότερα δε αν στα σχέδια τίτλων δεν δείχνει πρόσβαση και η λεκτική περιγραφή του συμβολαίου δεν το περιλαμβάνει τότε μη βάλεις μεγάλο στοίχημα ότι είναι δικό σου πριν δει αυτά τα δεδομένα τεχνικό γραφείο μηχανικών που θα πρέπει να τα δώσεις προς έλεγχο Και Βαζε τονισμό στο κείμενο σου για να μη κλειδώσει το θέμα Είναι υποχρεωτικό από τους κανόνες του φόρουμ1 point
-
1 point
-
Η άδεια δεν αναφέρει τίποτε επ' αυτού (επίχρισμα). Πάντως, και για να τελειώνουμε, νομίζω πως το θέμα δεν έχει θέση στο φόρουμ Πολύ ασχοληθήκαμε1 point
-
Καπως ετσι ξεκινησε η αντιδικια... Ειχαν φυτεψει αμπελοψη στο δικο τους....αλλά το φυτο βρηκε και κολησε στον ξενο τοιχο.....φυτο ειναι τοσα καταλαβαινει... τοσα κανει... Ο γειτονας τους ειπε να την ξηλωσουν, δικαιουνταν να ζητησει το ξηλωμα με δικαστικη αποφαση. Αφου, λοιπον, μαθαμε τα πραγματικα περιστατικα, Τωρα ψαχνουν να βρουνε σαν μοχλο πίεσης/ αντιποινα, το εαν ο γειτονας επρεπε να εχει σοβατισει την μεσοτοιχια. Ειναι ενα θεμα ελεγχου της αδειας...και τι γραφει. Καλα ξεμπερδεματα1 point
-
Προβληματιζόμουν πάλι με τις πλάγιες αποστάσεις και οδηγήθηκα στην παρακάτω απορία. Θα ήθελα να δώσω αρχικά δίκαιο στον @Pavlos33 για μία συζήτηση-διαφωνία που είχαμε πιο πάνω. Θεωρώ ότι είχε δίκιο ότι κτίριο με άδεια που έχει μετακινηθεί και παραβίασε λόγω της μετακίνησης πχ τις πλάγιες αποστάσεις της άδειας, δεν θα χρεωθεί έξτρα παράβαση κατηγορίας 3 για τη μετακίνηση (του τμήματος που εξακολουθεί να είναι σε νόμιμη θέση), αλλά μόνο ΥΔ + συντελεστή πλαγίων για τις επιφάνειες που παραβίασαν τις πλάγιες αποστάσεις. Όμως αν η μετακίνηση δεν παραβίασε πολεοδομικές διατάξεις της άδειας αλλά παραβιάζει τις σημερινές (σε περίπτωση που είναι διαφορετικές) θεωρούμε τη νέα θέση νόμιμη ή όχι;1 point
-
1 point
-
Κατά τη γνώμη μου ένα λουτρό είναι εύκολα μετατρέψιμο σε χρήστες ΑΜΕΑ, εκτός βεβαίως και αν είναι ένα μικρό w.c που ίσα ίσα χωράς όρθιος να μπεις (πόσο μάλλον με αναπηρικό αμαξίδιο). Σίγουρα θα έδινα βάση στο άνοιγμα της πόρτας του λουτρού και εξαρχής θα την κατασκεύαζα με διαστάσεις κτίστη 1 μ ώστε μετά τις κάσες να "¨καθαρίσει" στους 90 πόντους. Στην τ.ε θα έγραφα ότι εφόσον στο μέλλον απαιτηθεί τα είδη υγιεινής μπορούν να αντικατασταθούν με κατάλληλα είδη όπως περιγράφονται στις αντίστοιχες οδηγίες του ΥΠΕΚΑ για ΑΜΕΑ.. Αυτό με τον κύκλο διαμέτρου 1.5 στο λουτρό προκειμένου να μπορεί ο χρήστης του αναπηρικού αμαξιδίου να εκτελέσει κινήσεις προς κάθε κατεύθυνση, έχει να κάνει με χώρους υγιεινής σε κτίρια ή χώρους (με συγκεκριμένη χρήση) που απαιτείται να κατασκευαστούν. Η πρόβλεψη σε ένα λουτρό κατοικίας θα είναι η καθαρή του διάσταση να είναι για παράδειγμα >2 μ ανάλογα το σχεδιασμό μας. (εντελώς τυχαίο το νούμερο). ώστε στο μέλλον να μπορεί να διαγραφεί αυτή η διάμετρος εσωτερικά των ειδών υγιεινής. Και στα υπνοδωμάτια θα φρόντιζα να έχω εξαρχής μεγαλύτερες θύρες με καθαρό πλάτος 90 εκ. Νομίζω ότι τα παραπάνω μπορεί κανείς να τα αντικρούσει, ακόμη και αν δεν σχεδιάσει εξαρχής ανάλογα πλάτη θυρών, με το επιχείρημα ότι μπορεί εκ των υστέρων να κάνει αλλαγή εσωτερικών διαρρυθμίσεων ή και θυρών γκρεμίζοντας τμήματα που εμποδίζουν.1 point
-
Δεν είναι απαραίτητος ο ανελκυστήρας για ΑΜΕΑ. Μπορείς με ένα, διακεκομμένης γραμμής περίγραμμα, ακόμη και εξωτερικά του κτιρίου να πεις ότι αυτή η θέση προβλέπεται για μελλοντικό αναβατόριο όπου αυτό ενδεχομένως θα καταλήγει σε έναν εξώστη και θα μπαίνει από μια μπαλκονόπορτα καθιστικού ή οποία στο μέλλον μπορεί αν αλλάξει μορφή. Αυτά θεωρούνται ως πρόβλεψη για τους μελλοντικούς χρήστες ΑΜΕΑ. Στην πρόσοψη του κτιρίου μπορείς να σχεδιάσεις 2 κλάδους ράμπας σε σχήμα "Π", παράλληλα ενδεχομένως με την πρόσοψη, ώστε να σου βγουν οι κλίσεις μέχρι το 1.20 που έχεις βάλει τη στάθμη μπετόν του ισογείου. Η ράμπα επίσης θα σχεδιαστεί για μελλοντικούς χρήστες.(δες τα μπολντ της εγκυκλίου την οποία παρέθεσα).1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
GTnews posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-