Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.309


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      7.383


  3. dib

    dib

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      5.017


  4. JohnnyHoliday

    JohnnyHoliday

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      792


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/09/2022 in Δημοσιεύσεις

  1. Υπάρχει μια γενική παρανόηση: Το κακό μπετόν, τα καλά και οικολογικά(!!!) υλικά (πέτρα, ξύλο κλπ) Αν μπεις στον κόπο να διαβάσεις την ιστορία του σκυροδέματος (οπλισμένου ή μη) ή ανοίξεις ένα λεύκωμα κτιρίων με εμφανές σκυρόδεμα (π.χ. αυτό) θα διαπιστώσεις πως η (αισθητική τουλάχιστον) άποψή σου είναι σε λάθος δρόμο. Μερικά από τα πιο εμβληματικά κτίρια παγκοσμίως, έχουν υπογραφή σπουδαίων αρχιτεκτόνων και φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα. Αυτό που έχει προκαλέσει την "απέχθεια" της απαίδευτης μάζας για το σκυρόδεμα, είναι τα κλουβιά που φτιάχτηκαν μαζικά μετά τον πόλεμο (και ίσως συνεχίζονται). Οι ανάγκες για άμεση στέγαση των εσωτερικών μεταναστών (εκουσίων και μη) από τη μια, και η λαχτάρα για το γρήγορο κι εύκολο κέρδος από την άλλη, συνετέλεσαν στην αισθητική (και όχι μόνο) καταστροφή του αστικού τοπίου. Οι λίγες (σχετικά) έντιμες δημιουργίες σπουδαίων αρχιτεκτόνων, απλώς επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Συνεπώς, δεν φταίει το (όποιο) υλικό, αλλά η κακή του χρήση
    3 points
  2. Ο "4ος" ειναι αυτος που "βλαπτεται"..εξ ενεργειων του 1ου... Εχει δικαιωμα να ζητησει δικαστικως την παυση της λειτουργιας του τζακιου, οπερ επιλυει το προβλημα μια και καλη. Αρα το προβλημα ειναι του "1ου" Διαφορα "μαντζουνια" μπορει να χρησιμοποιηθουν σαν φθηνη λυση...., αλλα εχουν το ρισκο τους. Ζητας καποια διαβεβαιωση ως προς το αποτελεσμα απο τον "ειδικο"... αν και φοβαμαι οτι αυτες οι ραγαδες/διαρροές στο μελλον θα εμφανισθουν και αλλού.... Για μπει σωληνα μικροτερη διατομης, υπαρχει το τεχνικο προβλημα πως θα κουμπωσει καθε τμημα μεταξυ του...εκτος εαν εννοεις "βιδωτα" Εχεις ακομα θεμα και στο κατω "ενωμα" με το τζακι...μοιαζει σαν εγχειρηση χωρις αναισθητικο...
    2 points
  3. "Πλέον, όμως, το κατάστημα ισογείου, που ενδιαφέρει τον πελάτη μου – αγοραστή, ανήκει σε άλλον, στον τίτλο κτήσης του οποίου δεν αναφέρεται πουθενά η λειτουργική ενοποίηση" ξεκινας απο αυτη την μεταβιβαση, πότε εγινε και τι αναφερει ως προς την "συνενωση" και την εκμισθωση Κατα τα λοιπα, δεν βλεπω πώς μπορεις να αγορασεις ανεξαρτητη ΟΙ, προς αμεση χρηση, αφου αυτη ειναι μισθωμενη σαν συνολο - με ομορες ΟΙ - αφου αγοραζεις μεν ανεξαρτητη ΟΙ , αλλα αυτη αποτελει μερος μιας ενιαιας μισθωσης, στα δικαιωματα και τις υποχρεωσεις της οποιας υπεισερχεται ο δικος σου αγοραστης. Εαν θελεις να αγορασεις ανεξαρτητο μαγαζι προς εγκατασταση, αυτο δεν το εχει ο πωλητης. Μονον μισθωματα σου αποφερει. Θα δεις με μηχανικο τι "τακτοποιησεις" εγιναν.... κι οταν αποχωρησει απο το μισθιο ο ενοικιαστης και χτισθει η μεσοτοιχια, τοτε θα εχεις το δικο σου μαγαζι. Στο μεταξυ ειναι υπο ενδελεχη ελεγχο το μισθωτηριο, το Ε9 το Ε2, το ΤΑΠ και οι τακτοποιησεις. τα λεμε
    1 point
  4. δεν χάνει την αρτιότητα (ειναι στα 200μ2) Όπως προκύπτει το οικόπεδο ειναι μικρότερο στο πισω όριο και προφανώς είναι ευθύνη του τοπογράφου. Δεν γνωρίζω αν έκανε τοπογραφικό με κινητό ή με χάρτινη μεζούρα απο το ΙΚΕΑ. Έχουμε και τον αρχικό έλεγχο που δεν εντόπισε το πρόβλημα έτσι ώστε να τροποποιηθεί το έργο πριν πέσουν τα μπετά. Προσωπική μου άποψη είναι ότι όλη η υπόθεση κάπου βρωμάει.
    1 point
  5. Σχόλιο 1: Αν και πολιτικός μηχανικός θα συμφωνήσω ότι οι πολιτικοί μηχανικοί χτίσανε το μεγαλύτερο μέρος των μεγάλων πόλεων χωρίς την γνώση και χωρίς καν την παρεμβολή αρχιτέκτονα (γιατί...πως να το κάνουμε? έκαστος στο είδος του...). Στην "μπετοποίηση" (με την κακή έννοια) βέβαια έπαιξε ρόλο και ο εργολάβος/κατασκευαστής και το πολεοδομικό πλαίσιο, που οδήγησε στην εκμετάλλευση και του παραμικρού τετραγωνικού εκατοστού εις βάρος της αισθητικής/λειτουργικότητας/σωστού προσανατολισμού πολλές φορές κλπ. Σχόλιο 2: Οι οικοδομές μπορούν να γίνουν μεταλλικές, ξύλινες κλπ. Το μπετό είναι οικονομικό, ευκολόπλαστο και έχουμε την (πλήρη) τεχνογνωσία πλέον. Επίσης, δεν είναι κατ' ανάγκη το "μπετό" το πρόβλημα της κακής αισθητικής.... Σχόλιο 3: Ως απάντηση στην μαζική μπετοποίηση των μεταπολεμικών δεκαετιών πρέπει να είναι (και πρέπει να αρχίσει κάποια στιγμή) ένα γενναίο πρόγραμμα δόμησης με ανακυκλούμενα υλικά έτσι ώστε να σώσουμε ότι μπορούμε από τα βουνά από μπάζα που θα δημιουργηθούν με τις κατεδαφίσεις αυτών των κτιρίων.... ΥΓ: @zoika Που το θυμήθηκες αυτό το θέμα!!! Από το 2008?? zavi βλέπω, acnt....και άλλους παλιόφιλους!
    1 point
  6. Είναι και η ΠΔ 14/2014 που έχει εφαρμογή για πριν και μετά το 1989. Μπες στο σαιτ της πυροσβεστικής και κατέβασε τες όλες και διάβασε πότε και που εφαρμόζεται η κάθε μια. Στέλνω ενα διάγραμμα νομοθεσίας του 2016, ίσως κάποιες περιπτώσεις να έχουν τροποποιηθεί ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ.pdf
    1 point
  7. Η λογική είναι πως το κράτος ορίζει την ισχύ των ΟΑ. Αυτό το κράτος λοιπόν όρισε πως η ισχύ των συγκεκριμένων αδειών παίρνει παράταση έως τότε.... Ο πελάτης θέλει να μπει σε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, ανακαίνισης/αποπεράτωσης, και μέμφεται το κράτος διότι δεν μπορεί να εκδώσει άδεια αποπεράτωσης. Δηλαδή ήξερε ότι θα βγει τέτοιο πρόγραμμα και σκόπιμα άφησε την ΟΑ να λήξει χωρίς να κατασκευάσει το κτίριο ώστε να εκδώσει άδεια αποπεράτωσης και να ενταχθεί στο πρόγραμμα.... Έτυχε να συμβεί αυτό το γεγονός και μακάρι να μπορέσει να το χρησιμοποιήσει... Δεν φταίει το κράτος όμως για αυτό..... Όλοι οι ιδιοκτήτες που εκ της οικονομικής κατάστασης δεν μπόρεσαν να αποπερατώσουν έχουν βγει οφελημένοι, εκτός του δικού σου και πιθανά κάποιους λίγους σαν και αυτόν... Στους μόνους που δημιουργούν πρόβλημα αυτές οι συνεχείς παρατάσεις είναι στους επιβλέποντες που έχουν ένα ανοιχτό πηγάδι για τόσα χρόνια....
    1 point
  8. "Ο ίδιος κύριος, προκαλεί νέο δικαστήριο, για να σκάψει και άλλο, επικαλούμενος νόμο για παροχή διευκολύνσεων. " "Διευκολυνση" υπαρχει οταν πρεπει να "πατησει" καποιος στον διπλανο, προσωρινα, για να χτισει στο δικο του και μετα απο εγκριση του ιδιοκτητη.....αλλως ζηταει αδεια δικαστικα. Αλλά, να χτισει στο δικο του. Οχι να επεκταθει στον γειτονα "κατα λαθος...εξεπιτηδες..." Προφανως, δεν θα σου πουμε εμεις τι να πεις Αυτο ειναι δουλεια του δικηγορου του συγγενη σου.
    1 point
  9. Ανάλογα με τον χαρακτηρισμό του μνημείου (αρχαίο, νεώτερο) και τις αρμοδιότητες των συμβουλίων (άρθρο 50 αρχαιολογικού νόμου).
    1 point
  10. Ε έχουμε βάλει και εμείς πολλάκι το χεράκι μας σε αυτό (πολ. μηχ.), που μη έχοντας διδαχθεί σειρά μαθημάτων - και όχι αποσπασματικά και κατ'επιλογήν - (τουλάχιστον στο ΕΜΠ), αναλαμβάνουμε και το κομμάτι του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού.
    1 point
  11. Για το 1), ναι όλες οι ΠΔ (Πυροσβεστικές Διατάξεις) αναφέρονται σε περιπτώσεις κτηρίων με οικ. άδεια πριν της 17/2/1989, τότε τέθηκε σε εφαρμογή το ΠΔ 71/88. Για το 2), αφου έχεις κτήριο με οικ. άδεια 1988 (μετά 17/2/1989) - 2018 (πριν το ΠΔ 41/2018), πας με το ΠΔ 71/88. Αν η οικ. άδεια είναι 1988 (πριν της 17/2/1989), πας με ΠΔ 6/2018 (Πυροσβεστική Διάταξη) για αποθήκες. Όπως αντιλαμβάνεσαι, όλα είναι θέμα ημερομηνία έκδοσης της οικ. άδειας.
    1 point
  12. @italian αφού καταχωρήσεις το οικόπεδο, προχωράς στην καταχώρηση καθεμίας ιδιοκτησίας συν μία για τα κοινόχρηστα.
    1 point
  13. Ούτε στα καλύτερά μας όνειρα. Απλώς η περίοδος που διανύουμε είναι το καρότο μετά το μαστίγιο. Έπεται συνέχεια. Ας φροντίσουμε να εκμεταλλευτούμε αυτή την ενεργειακή ανάπαυλα και να μην επικρατήσει η συνήθης εγκληματική αμέλεια ως προς την "ενεργειακή άμυνα" των κτιρίων. Δεν συζητούμε για "ενεργειακή επίθεση". Είμαστε πολύ πίσω. Θα έλεγα ότι τα κτίρια, νεόδμητα και υφιστάμενα, πρέπει να προσαρμοστούν σε νέους ενεργειακούς σχεδιασμούς και διορθώσεις.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.