Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      9.028


  2. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      2.555


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      8.986


  4. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      10.238


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/06/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Είναι απλά εγκληματικό αυτό που έχει γίνει, ξήλωσέ το όλο και απευθύνσου σε μηχανικό κατάλληλης ειδικότητας ώστε να κατατοπίσει σχετικά με την επισκευή των υποστυλωμάτων.
    1 point
  2. @Christos συμφωνώ με τη λογική ότι επειδή έχει δεσμευτεί σε θέμα ύψους και έχει επωφεληθεί των διατάξεων για τα χαμηλά κτίρια, δεν μπορεί να πάρει το ύψος της περιοχής. Αλλά δεν ξέρω αν θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με νομιμοποίηση και αποχαρακτηρισμό του και προσαρμογή του χαμηλού κτιρίου σε αυτά των κανονικών... Όλες φυσικά οι υπερβάσεις να υπολογιστούν με τους αντίστοιχους συντελεστές (εξώστες, Η/Χ, κλίμακες, ΥΔ,ΥΚ, Δ κλπ) ώστε να μπορέσει να προσαρμοστεί... Δεν ξέρω τι άλλες επιπτώσεις θα έχει εκτός από τα πολεοδομικά...
    1 point
  3. Το ΤΕΕ φίλε μου δημιούργησε και ευθύνεται για τη συγκεκριμένη μπούρδα που έφτιαξε!!! Προφανώς οι αβλεψίες του δεν συμπεριλαμβάνονται στο νόμο, για τον οποίο και μόνο εμείς και η τύχη μας, είμαστε υπεύθυνοι να τηρούμε! Σιγά μην αφήσω ομως τη δική μου τύχη στα χέρια του! Το ίδιο συστήνω να κάνεις κι εσύ! Τα φιλιά μου στα εγγόνια σου...
    1 point
  4. O συμβολαιογράφος θα το κρίνει. Καλύτερα μιλήστε πρώτα μαζί του ....
    1 point
  5. Πάντως κατά το γράμμα του Νόμου σωστά προβληματίζεται ο συν/φος ΙΑΣΟΝΑ!
    1 point
  6. 2ωροφη μονοκατοικια με αδεια του 1990, κατασκευαστηκε με αρθρο 14 (χαμηλα κτιρια), με υψος 8,50 + στεγη. Στην πραγματικοτητα, ενω ολα τα επιμερους υψη ειναι σωστα, ολοκληρο το κτιριο σηκωθηκε κατα 2,00 μετρα απο το δρομο. Με δεδομενο οτι πλεον το υψος ειναι στα 10,50 + στεγη, αρα >20% υπερβαση υψους (αρα Κατηγορια 5 που δε μπορω να κανω κατι), θα χρησιμοποιουσατε ως σημειο αναφορας το μεγιστο υψος της περιοχης;
    1 point
  7. Μπορείς να αφαιρέσεις κλιμακοστάσια, πλατύσκαλα, ανελκυστήρες, καταφυγή ΑμεΑ κλπ έως και 30τμ/όροφο και έως 40τμ στο ισόγειο. (βλ.αρθ11, παρ6) Μπορείς να δημιουργήσεις ημιυπαίθριους, πιλοτή, φυτεμένα δώματα για να πάρεις και ύψος, να φτιάξεις και ένα δώμα εως 35τμ πάνω από το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος (αρθ19). Παράλληλα θα μπορούσες να κόψεις πλάκα υφιστάμενου ορόφου να τον μετατρέψεις σε εσωτερικό εξώστη (πατάρι) και να επωφεληθείς το +25%*σδ. Επιπλέον μπορείς να πάρεις +10% δόμηση από ενεργειακή απόδοση. Αρκετά σενάρια, επεμβατικά τα περισσότερα, μαχητά δε, σίγουρα όμως με κάποιον που γνωρίζει πολύ καλά τον ΝΟΚ. Τον όγκο, το ύψος και το ιδεατό να φοβάσαι, όχι την δόμηση! Δεν θα έχεις που να την χωρέσεις...
    1 point
  8. Είναι σχεδόν σύνηθες, σε τέτοιες περιπτώσεις και για λόγους οικονομίας, τα κοινόχρηστα να εξυπηρετούνται από μετρητή κάποιου διαμερίσματος. Και όλα πάνε καλά έως τη στιγμή που οι ιδιοκτήτες θα αρχίσουν να "σφάζονται" μεταξύ τους....
    1 point
  9. Όχι δεν χρειάζεται να αναρτήσεις κάτι άλλο εκεί αφού ήδη έχεις αναγράψει τον α/α έργου σε ξεχωριστό πεδίο στην δήλωση.
    1 point
  10. Δεν βρίσκω κάποια χρησιμότητα στο να παραδώσεις στον πελάτη το εξτρέ του συστήματος αμοιβών. Δίνεις ένα αντίγραφο του συμφ/κου όπου εκεί περιγράφονται όλα συν φυσικά το παραστατικό.
    1 point
  11. Καλησπέρα, γνώμη μου είναι οτι αρκεί η εργασία της θερ/σης γιατί εννοείται ότι οι άλλες εργασίες περιλαμβάνονται αυτόματα και στην γενικότερη εργασία της θερ/σης. Αν είχες αποκλειστικά και μόνο εξωτ. χρωματισμούς τότε ναι θα διάλεγες το ιβ).
    1 point
  12. Σόρρυ είχα κάνει λάθος, 6,75 ημέρες είναι επειδή έχεις <10 ημέρες εμπειρία. Οι τιμές είναι ορισμένες από το ΤΕΕ επί εποχής 4014 και έχουν παραμείνει άτυπα ίδιες. Θα δεις ότι για 6,75 ημέρες σου βγάζει 1577,34 € αμοιβή. Για να μην σου βγάζει το μήνυμα, βάλε 6,75 και θα δεις ότι θα το πάρεις. Μετά την αρχική υποβολή θα επέμβεις στην ομάδα έργου και θα βάλεις την συμφωνηθείσα αμοιβή.
    1 point
  13. 1) Όχι, 2) Όχι 3) πόσα χρόνια εμπειρίας έχεις; Εν τάχει θα σου πω ότι τζάμπα ταλαιπωρείσαι, απλά ένα α/α έργου θες και να ανεβάσεις το συμφωνητικό, αν και αυτό πλέον δεν ξέρω πόσοι το κάνουν.
    1 point
  14. Δεν έχεις αποκλειστική χρήση, δεν έχεις δικαίωμα υψούν αλλά δικαίωμα ανέγερσης, το οποίο ομως ανήκει σε όλους. "Το δικαίωμα αυτό της καθ’ ύψος επέκτασης της οικοδομής δεν είναι δικαίωμα κυριότητας αλλά δικαίωμα εξουσίας όλων των συνιδιοκτητών, το οποίο πηγάζει από το δικαίωμα συγκυριότητας αυτών επί του οικοπέδου και της υφισταμένης επ’ αυτού οικοδομής και επομένως, εωσότου κατασκευαστεί ο νέος όροφος, ανήκει κατά κυριότητα και χρήση σε όλους από κοινού τους ιδιοκτήτες ορόφων ή διαμερισμάτων."
    1 point
  15. Καλημέρα, αφού το υπόγειο φαίνεται ξεμπζωμένο και λογικά έχει τακτοποιηθεί ως ΥΔ, πως ακριβώς προκύπτει το υπόλοιπο δόμησης;
    1 point
  16. Οφείλουμε να ψάχνουμε πριν καταχωρίσουμε και με το κριτήριο της οδού. * Μην ξεχνάμε ότι η πρωτεύουσα απέκτησε ΚΑΕΚ μόλις πριν 2 μήνες !!!
    1 point
  17. Αφού έχει ολοκληρωθεί, θα πάρεις μία πέτρα θα την βάψεις μαύρη και θα την πετάξεις πίσω σου. Τα υπόλοιπα θα τα αναλάβει το ΤΕΕ.
    1 point
  18. Δεν απαιτείται μεταφορά!! Βεβαίωση νομιμότητας και κύριας χρήσης θέλουν. Η αναφορά για "Υπεύθυνη δήλωση του ν.1599/86, ιδιώτη μηχανικού σύμφωνα με την παρ.1α του άρθρου 3 του ν.4178/2013 (ΦΕΚ 174 Α’) στην οποία να διαφαίνεται ο μοναδικός αριθμός ακινήτου, που καταγράφεται στο πληροφοριακό σύστημα της ταυτότητας του κτιρίου. " είναι επιεικώς γελοία !!
    1 point
  19. Καλησπέρα, για προ του '83 δεν υπήρχε μελέτη πυρασφάλειας αλλά γινόντουσαν μελέτες ύδρευσης και αποχ/σης. Γνώμη μου είναι να βάλεις μέσα στην ΕΕΔΜΚ μελέτες που αφορούν ύδρευση/αποχέτευση και για την πυρασφάλεια να ανεβάσεις ενημερωτικό ότι δεν απαιτείται.
    1 point
  20. Παρ' όλο που η τροποποίηση σύστασης εμπίπτει στις αρμοδιότητες των συμβολαιογράφων, σου απαντώ —μετά βεβαιότητος— πως δεν μπορεί.
    1 point
  21. Έχουν όμως πλήρη ισχύ τα δυο έγγραφα που ορθά επισυνάπτεις, στον βαθμό που αφορούν τον ΓΟΚ 85 και όχι τον ΝΟΚ? (και καλωσόρισες συνάδερφε)
    1 point
  22. Πάντως εγώ το βλέπω διαφορετικά... Δεν μας υποχρεώνει ουδείς να ψάχνουμε! Επαφίεται στον πατριωτισμό μας! Αν ήθελαν θα μπορούσαν να είχαν φτιάξει αυτή την παπαριά (ηλεκτρονικό σύστημα ΗΤΑ) διαφορετικά, πιο σύγχρονο, πιο δημιουργικό, με ασφαλιστικές δικλείδες κ.λπ. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα αν υπάρξουν 2,3,4,5 κ.λπ. διαφορετικές εγγραφές!
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.