Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/07/2023 σε όλες τις περιοχές
-
Καλησπέρα, το συγκεκριμένο αναφέρεται στην παρ. κστ του άρθρου 30 του ν.4495/17 και ισχύει κανονικά, οπότε λογικά θα αφορά και το ΕΚΟ 2023.1 point
-
Την άδεια δεν θα την κάνεις αναθεώρηση για μη κατασκευή της στέγης; Όταν θα την κάνεις, θα την προσκομίσεις στο ΙΚΑ και τότε προφανώς (ίσως και με αυτοψία στο τέλος) αφαιρεθούν τα σχετικά ένσημα.1 point
-
Αν δεν χαλάσει η ομοιομορφία της εικόνας της πολυκατοικίας, δεν υπάρχει κάποιο θέμα.1 point
-
Άλλη μια περίπτωση άσκοπης γραφειοκρατίας. Που θα μπορούσε να αποφευχθεί, αν υπήρχε η διατύπωση "...εξαιρουμένων (του ΣΑ) των περιπτώσεων κατά τις οποίες χορηγείται κυκλοφοριακή έγκριση από τις αρμόδιες αρχές..."1 point
-
Για το κενό που αναφέρεις δεν αντιλαμβάνομαι τι εννοείς; Που θα δημιουργηθεί το κενό; (αν θέλεις ανέβασε το τοπογραφικό σου να καταλάβουμε) Σωστά σου λέει η Πολεοδομία ότι θα πρέπει να λάβει έγκριση από Σ.Α, διότι έτσι αναφέρεται στη νομοθεσία (άρθρο 17 ΝΟΚ). Τα περιφράγματα τοποθετούνται είτε κατά μήκος των ορίων των ομόρων οικοπέδων είτε στο πρόσωπο αυτών. "Τα περιφράγματα και τα αυλόθυρα - πορτασιές επιτρέπεται να κατασκευάζονται σε απόσταση από τα όρια του οικοπέδου και εντός των ορίων αυτού ύστερα από γνωμοδότηση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΣΑ). Όλα τα περιφράγματα κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου εντός του οικοπέδου. Θεωρώ ότι η ύπαρξη εσοχής-εισόδου, εξόδου, ειδικά σε έναν στενό δρόμο είναι απαραίτητη, ειδικά δε όταν έχουμε να κάνουμε με επαγγελματική -βιοτεχνική/βιομηχανική χρήση, λόγω της οποίας αναμένεται η κίνηση βαρέων οχημάτων. Η εσοχή-δημιουργώντας ένα κενό μπροστά-βοηθάει στο να μην κλείνεται η κυκλοφορία και να βελτιώνεται η ορατότητα, η οποία βελτιώνεται περισσότερο αν εκατέρωθεν της εισόδου-εξόδου αποτμηθεί βαθμιαία και μέρος της περίφραξης (δηλαδή μπει η περίφραξη πιο μέσα από τα όρια), δημιουργώντας έτσι μια άτυπη ζώνη επιβράδυνσης και επιτάχυνσης, όπως δηλαδή στις κυκλοφοριακές συνδέσεις.1 point
-
@HAROUL όχι παλιά δίνανε εισόδους-εξόδους και σε δρόμους πλάτους 2.5 μέτρων αν αναλογιστείς ότι οι δρόμοι διανομών είναι 2.5 μέτρα - 3 έως 5 μέτρα. Στη νομοθεσία δεν γίνεται μνεία για το πλάτος του δρόμου όμως πλέον ζητάνε να είναι τουλάχιστον 5 μέτρα.1 point
-
@HAROUL συνάδελφε θα τοποθετήσεις την είσοδο-έξοδο στα όρια του γεωτεμαχίου σου ( πρόσωπο επί της αγροτικής οδού ) . Θα αφήσεις ανάλογα με το μήκος που θες την είσοδο ένα κενό και μια καγκελόπορτα . Σε περίπτωση που τραβηχτείς μέσα έχει δίκιο ο υπάλληλος της πολεοδομίας ότι πρέπει να περάσεις ΣΑ1 point
-
1 point
-
Ακόμα επιμένεις. Ο συνάδελφος στα έγραψε σταράτα . Πρέπει να καταλάβεις ότι δεν μπορεί να είσαι αγενής με συναδέλφους που δεν έχουν να κερδίσουν τίποτα δίνοντας σου συμβουλές. Το Φόρουμ δεν πουλάει τίποτα μόνο προσφέρει γνώσεις. Εγώ το κατάπια την πρώτη φορά αλλά τώρα μαντεύω οτι θα οδηγηθούμε σε πάγωμα της διαδικασίας συνομιλιών από τους συντονιστές .1 point
-
Εεεε αν είναι απλές κάντες ρε αδελφέ! Και αν είναι και άλλα (πολλά) παρόμοια σημαίνει ότι ήδη τα βρήκες, τι ρωτάς εμάς εδώ και δεν σου αρέσουν και οι απαντήσεις κιόλας; Προσωπικά είχα να σου προτείνω χειροπιαστά πράγματα που έχω ξανακάνει, αλλά δεν το κάνω γιατί είσαι αγενής με τους συναδέλφους μου!1 point
-
1 point
-
Ας το πάρουμε διαφορετικά - Είτε θα σπουδάσεις αυτό που αγαπάς (αν καταφέρεις και περάσεις) - Είτε θα αγαπήσεις (υποχρεωτικά) αυτό που θα σπουδάσεις άλλη λύση δεν υπάρχει1 point
-
Καλέ μου Παύλο......... Αν μου επιτρέπεις τέτοια θέματα είναι εξαιρετικά χρήσιμα, ίσως λιγότερο τεχνικά και μάλλον περισσότερο ουσιώδη ως μοχλοί διαμόρφωσης της κουλτούρας του Μηχανικού και κυρίως αυτής των νεότερων συναδέλφων. Ακόμα και οι τόνοι να ανεβαίνουν είναι εποικοδομητικά στο να βλέπει κάποιος και να αξιολογεί νοοτροπίες και κυρίως ανθρώπους. Μα πάνω απ΄ όλα την αδιαφορία τους για το διπλανό. Η σοβαρότητα του θέματος δεν έχει να κάνει μόνο με τον τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος που έθεσε αρχικά ο συνάδελφος @tasanto. Αυτή είναι μία περίπτωση που θα βρει το δρόμο της, θα αντιμετωπιστεί με τον Α ή Β τρόπο όπως εκείνος κρίνει καλύτερα και κατάλαβα ότι θα πράξει το σωστό, καθώς τα μηνύματά του αποδεικνύουν πως πρόκειται περί ευσυνείδητου ανθρώπου-Μηχανικού. Μέσα όμως από αυτή την περίπτωση δόθηκε η ευκαιρία να αναδειχτεί ότι το πραγματικά σοβαρό πρόβλημα είναι άλλο. Και αυτό είναι οι σάπιες απόψεις που επικρατούν σε κάποια 40+ χρόνων "εμπειρίας" μυαλά που έχουν μάθει από την εποχή των παχέων αγελάδων της δεκαετίας του 80+ να ισοπεδώνουν τα πάντα μέσω συντεχνιακών λογικών, να κρύβουν τα κακώς κείμενα κάτω από το χαλάκι και να οδηγούν ένα ολόκληρο κλάδο σε ηθική απαξίωση υπονομεύοντας το επαγγελματικό μέλλον νεότερων συναδέλφων.........επί των οποίων......φευ..........θέλουν να το παίξουν και δάσκαλοι!!! Και όλα αυτά με το μανδύα της δεοντολογίας κλείνοντας τα μάτια στην αξία της ηθικής έναντι της κοινωνίας. Και έχουν επιπλέον το ΘΡΑΣΣΟΣ να τους κατηγορούν – άκουσον, άκουσον τους κατηγορούν– ΟΤΙ ΕΠΕΠΕΣΑΝ εκείνοι σε παράπτωμα επειδή ΒΟΗΘΗΣΑΝ τον πολίτη να καταλάβει ότι κτίζει ίσως και κάτι επικίνδυνο και μπήκαν στα χωράφια ενός "συναδέλφου". Αν αυτή η κοινωνία μας αξίζει όποιος θέλει ας σιωπήσει, εγώ θα μιλάω ελεύθερα αντικρούοντας το σκοταδισμό .1 point
-
Η νομοθετική διάταξη είναι το άρθρο 99 (δεύτερη παράγραφος) του ν 4495: Σε περίπτωση που επιλεγεί η δεύτερη δυνατότητα (των ξεχωριστών δηλώσεων), οι αιτήσεις υπαγωγής πρέπει να αφορούν αντικείμενα μεταβίβασης (αυτοτελείς ιδιόκτητους χώρους). Τα κοινόχρηστα δεν είναι αυτοτελείς χώροι οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας. Συνεπώς, δεν επιτρέπεται να υποβληθεί ξεχωριστή δήλωση γι' αυτά. Επίσημο–ξεκάθαρο–απλούστατο.1 point
-
1 point
-
Δεν θυμάμαι ποτέ ως πολιτικοί μηχανικοί να είχαμε δικαίωμα εκπόνησης μελέτης θέρμανσης. Αλλά ακόμη και να είχαμε ποιο το νόημα αν δεν γνωρίζουμε να την συντάξουμε. Ανέθεσε στον καθ ύλην αρμόδιο μηχανολόγο μηχανικό και μην ψάχνεις με δικαιώματα.1 point
-
Η ΕΕΤΕΜ δεν ειναι επιμελητηριο οπως το ΤΕΕ..... μπορεις να λειτουργεις χωρις να εισαι γραμμενος σε αυτην... ενας συλλογος ειναι που ο μονος ρολος του ηταν να μεριμνει ωστε να εχουν οι πτυχιουχοι δικαιωματα στην αγορα και δεν το καταφερε ποτε.Ονειρευεται να γινει επιμελητηριο αλλα δε νομιζω να τα καταφερει...!!!1 point
-
Σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας δικτύου αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ (άρθρο 4, παρ.3), η τοποθέτηση δικλείδας ασφαλείας είναι υποχρεωτική. Κάτι αντίστοιχο προβλέπεται και στον κτιριοδομικό κανονισμό αλλά και σε όλους τους κανονισμούς λειτουργίας δικτύων Δήμων και ΔΕΥΑ ανά την Ελλάδα. Δυστυχώς σπάνια τοποθετούνται είτε από άγνοια μηχανικών και υδραυλικών, είτε επειδή οι ιδιοκτήτες το θεωρούν περιττό έξοδο.1 point
-
Καλησπέρα σας, Μήπως γνωρίζετε αν με το νέο διάταγμα περί επαγγελματικών δικαιωμάτων μπορεί ο πολιτικός μηχανικός να εκπονήσει μελέτη θέρμανσης; Παλαιότερα νομίζω μπορούσε με κάποιους περιορισμούς αλλά μήπως με τη νέα εγκύκλιο έχει βγει κάποια διευκρινιστική; Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων.-1 points
-
Ποιές συμβουλές; "γκρέμιστο και ξαναφιάχτο"; Το ξέρω. "Πήγαινε σε μηχανικό"; Μα... αυτό ρωτάω! Αν διαβάσεις τι συμβουλή ζητάω στην πρώτη δημοσίευση, δεν υπάρχει μία (1) απάντηση σε αυτό που ρωτάω. Βρες μία απάντηση στην ερώτησή μου. Απλά δεν γνωρίζουν το (συγκεκριμένο) θέμα, δεν γνωρίζουν εναλλακτικές λύσεις και προφανώς δεν γνωρίζουν (ούτε εγώ, γι αυτό ρωτάω) ούτε μηχανικό ούτε εταιρεία που να αχολείται με ΑΥΤΕΣ τις λύσεις. Απλά, γράφουν για να γράφουν. Αν νομίζεις οτι βοηθούν λέγοντας "γκρέμισ' το κλπ" ή "πήγαινε σε μηχανικό ( να βρω έναν στον τηλεφωνικό κατάλογο; ή κάποιον που ασχολείται με ΤΕΤΟΙΑ θέματα;), τι να πω... Από εμένα, αυτά, ευχαριστώ για την ...βοήθεια που πήρα, αλλά περίμενα οτι θα υπήρχε κάποιος γνώστης ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΕΠΕΜΒΑΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΩΝ.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-