Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/12/2023 σε όλες τις περιοχές
-
Μοιάζει να μην έχει σημασία στη συγκεκριμένη περίπτωση, καθώς θα ασχοληθεί μόνο με το τμήμα της Θ.Σ. Αυτή είτε pilotis ή κλειστή δεν μετρούσε στη δόμηση. Το αν πλέον η υπόλοιπη pilotis που δεν έχει Θ.Σ. είναι κάτω του ορίου και άρα μετράει δόμηση, δεν τον αφορά. Αν και τώρα που το σκέφτομαι γενικά δεν τον αφορά, τακτοποίηση θα κάνει (εξαιρετέο κατεδάφισης μη νόμιμο κατά παρέκκλιση των διατάξεων) όχι νομιμοποίηση. Σε κάθε περίπτωση, αν όντως ισχύει ότι ο έλεγχος αυθαιρέτων γίνεται με ΓΟΚ (δεν είμαι τελείως σίγουρος), τότε το τμήμα της Θ.Σ. pilotis που έκλεισε εντός νομίμου περιγράμματος, πάει με αναλυτικό και όχι υπέρβαση δόμησης.2 points
-
@Σερίφης Η pilotis δεν είναι βοηθητικός χώρος... για την ακρίβεια δεν είναι καν χώρος, καθώς είναι ανοιχτή ... το κλείσιμο της pilotis για τον ν. 4495/17 (κεφάλαιο αυθαίρετης δόμησης προ 28.7.2011) είναι υπέρβαση δόμησης σε κάθε περίπτωση και εφόσον αφορά θέση στάθμευσης, τότε παίρνει μειωτικό συντελεστή 0,50 μαζί με όλα τα υπόλοιπα που αναφέρει και ο @ΙΑΣΟΝΑΣ περί κοινοχρήστων χώρων.2 points
-
Ενδιαφέρον ερώτημα. Παρ' όλο που η πιλοτή καταργείται λόγω της αυθαιρεσίας, η χρήση παραμένει βοηθητική. Δεν είναι υπέρβαση δόμησης γιατί η αυθαιρεσία έχει συντελεστεί εντός νομίμου περιγράμματος του κτιρίου και δεν δημιουργείται χώρος κύριας χρήσης. Είναι παράβαση αναλυτικού προϋπολογισμού.2 points
-
Καλησπέρα Αντιγράφω την απάντηση που πήρα από το help desk για το ΕΚΟ2021: Σε περίπτωση θανάτου, τα δικαιώματα που προγράμματος μεταβιβάζονται στον διάδοχο που ορίζει ο ωφελούμενος μετά την έκδοση της απόφασης υπαγωγής. Μετά από την ολοκλήρωση του σταδίου χρηματοδοτικού σχήματος εκδίδεται απόφαση του Φορέα Υλοποίησης για την υπαγωγή των αιτήσεων των Ωφελουμένων στο Πρόγραμμα (Απόφαση Υπαγωγής). Μόνο σε αυτή την περίπτωση μπορεί να προχωρήσει η διαδικασία. Αν προκύψει θάνατος πριν τη δήλωση του διαδόχου, η αίτηση δεν μπορεί να προχωρήσει και θα ακυρωθεί αυτόματα μόλις ξεπεραστεί η πρώτη προθεσμία.1 point
-
Ευχαριστώ για την απάντηση. Την ολοκλήρωσα την υπόθεση, απλά θα γράψω παρακάτω πώς το χειρίστηκα τελικά, απλά για να υπάρχει και ο δικός μου χειρισμός καταχωρημένος. Οι αποθήκες είναι κοινόχρηστες. Μετά από ανάγνωση πολλών απόψεων στο φόρουμ και στις ερωταπαντήσεις αυθαιρέτων που κατά καιρούς δημοσιεύονται, τελικά το έκανα με 3 διαφορετικές δηλώσεις ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ 1: 1. Διαμέρισμα ισογείου 2. Διαμέρισμα Α ορόφου 3. Κοινόχρηστοι χώροι ακινήτου ΣΧΕΔΙΟ: Έκανα ένα σχέδιο κατόψεων που φαίνονται όλες οι στάθμες του κτιρίου και όλες οι προς τακτοποίηση αυθαιρεσίες με τις αντίστοιχες δηλώσεις Ν.4495/2017. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ: Έκανα μία τεχική έκθεση που περιγράφω αναλυτικά όλες τις αυθαιρεσίες στο κτίριο, καθώς και τι τακτοποιώ με την κάθε δήλωση, καθώς και γιατί κάνω 3 δηλώσεις και όχι 1. Συμπερασματικά, έκανα 3 δηλώσεις οι οποίες έχουν την ίδια τεχνική έκθεση και τα ίδια αρχεία ανεβασμένα. Ο λόγος που έγινε αυτό είναι για να είναι σαφές ότι μιλάω για ένα ακίνητο, στο οποίο τακτοποιώ όλες τις αυθαιρεσίες, απλά με 3 δηλώσεις λόγω ύπαρξης Σ.Ο.Ι. και αυθαιρεσιών ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ 1. Ιδανικά θα ήθελα να κάνω μία δήλωση ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ 2. Όμως το πρόστιμο έβγαινε διπλάσιο σε σχέση με τον χειρισμό που έκανα. Οπότε, και με βάση αυτά που διάβασα, ένιωσα άνετα να το προχωρήσω όπως το προχώρησα.1 point
-
σωστα, Ποιοί δρόμοι θεωρούνται ότι δημιουργήθηκαν με βούληση της πολιτείας ή με άλλο νόμιμο τρόπο; α) Οδοί που προβλέπονται από αναδασμό του Υπουργείου Γεωργίας ή δρόμοι που έχουν διανοιχτεί σε εκτέλεση παραχωρητηρίων του Ελληνικού Δημοσίου, αποφάσεων αναδασμού ή πράξεων απαλλοτριώσεως κατά τις διατάξεις της αγροτικής ή εποικιστικής νομοθεσίας, όπου υπάρχει σχετική πρόβλεψη ότι το αντίστοιχο τμήμα παραμένει δημόσια οδός ή δίοδος και αφήνεται στην κοινή χρήση, β) η καθορισμένη ζώνη παραλίας, που εξυπηρετεί τις ανάγκες κυκλοφορίας, εφόσον είναι διανοιγμένη και διαμορφωμένη οδός, γ) οδοί που έχουν νομίμως κατασκευαστεί με τη βούληση της πολιτείας και επιτρέπουν την πρόσβαση σε ακτές, αρχαιολογικούς χώρους, εθνικούς δρυμούς, χιονοδρομικά κέντρα ή σε σημαντικά δημόσια έργα (όπως φράγματα, στρατιωτικές εγκαταστάσεις, νοσοκομεία, Δημοτικές Εγκαταστάσεις Ύδρευσης (δεξαμενές, αντλιοστάσια) και Αποχέτευσης (εργοστάσια βιολογικών καθαρισμών), Επεξεργασίας και ταφής στερεών αποβλήτων, Νεκροταφείων, Ιερών Ναών κ.λπ.). εδω και εχουμε και το αρθρο 37 του 4235/14 8. α) Οι δρόμοι που απεικονίζονται στα κυρωμένα στοιχεία των διανομών αγροκτημάτων και συνοικισμών, καθώς και κυρωμένων αναδασμών, περιέρχονται κατά κυριότητα στους οικείους Δήμους, εφόσον σήμερα υφίστανται. Αν έχουν αλλάξει χρήση ή κατέχονται αυθαίρετα, η Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Περιφέρειας, μετά από αυτοψία, αποφαίνεται για τη σκοπιμότητα επαναφοράς των πραγμάτων στην προηγούμενη κατάσταση. Αν δεν είναι αναγκαία η επαναφορά των πραγμάτων στην προηγούμενη κατάσταση, η αίτηση του κατόχου για την εξαγορά ακινήτου εξετάζεται από την οικεία Επιτροπή Θεμάτων Γης και Επίλυσης Διαφορών σύμφωνα με το άρθρο 23.1 point
-
Με αναλυτικό προϋπολογισμό. Και για αυτές τις παραβάσεις πρέπει να επιλεγεί κατηγορία. Εν προκειμένω, είναι κατηγορία 5.1 point
-
Εδάφιο ιζ της παραγράφου 6 του άρθρου 11 του ΝΟΚ: «Ο ελεύθερος χώρος που δημιουργείται όταν το κτίριο κατασκευάζεται σε υποστυλώματα (πιλοτή)». Εδάφιο ι της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του ΓΟΚ: «Ο ελεύθερος ημιυπαίθριος χώρος που δημιουργείται όταν το κτίριο κατασκευάζεται σε υποστυλώματα (PILOTIS)». Η πιλοτή, λοιπόν, είναι χώρος. Οι χώροι δεν είναι μόνο κλειστοί αλλά και ανοιχτοί (στεγασμένοι ή μη).1 point
-
Όσον αφορά τις κλειστές Θ.Σ. που έγινα κλειστές εντός νομίμου περιγράμματος, δεν ισχύει γενικά ότι ο έλεγχος γίνεται με διατάξεις ΓΟΚ85-2000?? Κάτι θυμάμαι ότι στον προηγούμενο ΓΟΚ οι κλειστές Θ.Σ. δεν μετρούσαν στη δόμηση γενικά (πράγμα που άλλαξε με ΝΟΚ).1 point
-
Για ν' αποκτήσει η ΟΙ που σε ενδιαφέρει επικαιροποιημένη νόμιμη κάτοψη είναι απαραίτητη η υπαγωγή στον 4495. Προφανώς η συγκεκριμένη υπαγωγή μπορεί να γίνει και χωρίς τη συναίνεση των συνιδιοκτητών του ακινήτου! Έχει όμως εκδοθεί Βεβαίωση για μεταβίβαση (προφανώς κακώς, αλλά εντός του πλαισίου του νόμου), η οποία επηρεάζει κάθε μελλοντική απόφαση κάποιων συμβολαιογράφων (προσοχή κάποιων, όχι όλων....)! Στην ΟΙ υπήρχαν και συνεχίζουν να υπάρχουν αυθαιρεσίες που δεν αφορούν σε δόμηση, κάλυψη, ύψος! Δηλαδή, θα μπορούσε να γίνει υπαγωγή στον 4495 σήμερα, χωρίς να χρειάζεται να "διορθωθεί" το προηγούμενο συμβόλαιο και θ' αρκούσε μια αναφορά σε αυτή στο νέο συμβόλαιο. Το "κλειδί" είναι ο συμβολαιογράφος....1 point
-
@Pavlos33 Πολύ σωστά ... Η καπνοδόχος είναι που αλλάζει τις κοινόχρηστες όψεις του κτιρίου και τον κοινόχρηστο φέροντα οργανισμό, όχι το τζάκι. @pipakos σύμφωνα με τα έγγραφα που έχεις στα χέρια σου, το τζάκι άλλαξε θέση μετά την αγορά του διαμερίσματος (έλεγξε και την κάτοψη της σύστασης για επιβεβαίωση) και μάλιστα το έχει υπογράψει και ο νέος ιδιοκτήτης αυτό που λέω στο συμβόλαιο!!! Συνεπώς οφείλει να αιτηθεί άδεια μικρής κλίμακας για το νέο του τζάκι με τη απαιτούμενη συναίνεση από τους συνιδιοκτήτες της πολυκατοικίας.1 point
-
Το θέμα δεν είναι το τζάκι που από ότι θυμάμαι πρέπει να εμπίπτει στο άρθρο 30 αλλά η διέλευση της καπνοδόχου. Στην κάτοψη σύστασης πως έχει αποτυπωθεί και τι περιγράφεται αναφορικά με κοινόκτητες εγκαταστάσεις του κτιρίου.1 point
-
Στο εν λόγω οικόπεδο υπάρχει άλλο κτίσμα; Νόμιμο ή αυθαίρετο;1 point
-
Στη φράση που παρέθεσες, συνάδελφε Ιάσονα, μας ενδιαφέρει περισσότερο ο προσδιορισμός «ακάλυπτος» γιατί το είδος της αυθαιρεσίας καθορίζεται από το αν είναι εντός ή εκτός περιγράμματος. Ακάλυπτος σημαίνει εκτός κάλυψης, άρα υπέρβαση δόμησης. Θεωρώ ότι η περιγραφή του επίμαχου χώρου μεταξύ των υποστυλωμάτων δεν είναι σωστή και ότι πρόκειται για τμήμα εντός κάλυψης. Η συνάδελφος Γεωργία Μπέρση εννοεί ότι ο χώρος ήταν «αδόμητος» (δηλαδή δεν υπήρχε εκεί άλλη κλειστή θέση στάθμευσης) και όχι «ακάλυπτος» (δηλαδή εκτός κάλυψης). Παρ' όλ' αυτά, εάν η επέκταση έγινε εκτός περιγράμματος, υπάρχει υπέρβαση δόμησης και κάλυψης.1 point
-
Με αναλυτικό για τα φέροντα στοιχεία της. Η κατασκευή έγινε μετά το 1983;1 point
-
Ναι. Εισάγεις μία ξεχωριστή ιδιοκτησία. Στο πεδίο «Τύπος ιδιοκτησίας» επιλέγεις «Κοινόχρηστοι χώροι». Επειδή ο σκοπός δημιουργίας των ταυτοτήτων είναι η σύσταση, θα συμπληρώσεις κανονικά όλες τις επιφάνειες και θα προσθέσεις το σχόλιο: «η ΗΤΚ συντάσσεται υπό την αίρεση της σύστασης οριζοντίων ιδιοκτησιών». Όταν γίνει η σύσταση θα συμπληρώσεις τις καταχωρήσεις με τον αριθμό συμβολαίου και τον ΚΑΕΚ (και θα διαγράψεις το παραπάνω σχόλιο). Εάν στην πορεία της κατασκευής προκύψουν διαφοροποιήσεις πρέπει να ενημερωθεί η ηλεκτρονική ταυτότητα.1 point
-
1 point
-
1000 1) 900 & 2) εκτός αντικειμενικού το 2016 650/550 για εντός/εκτός. Για Παιανία εκτός 600.1 point
-
1. 1900 2. 1050 1) 1200 (δεν υπάρχει οδός Γρ. Λαμπράκη εκεί όμως), 2) 1700 12501 point
-
1 point
-
1 point
-
vagias---Το δεύτερο (οι εξαιρέσεις εξακολουθούν να ισχύουν).1 point
-
απο τον ενημερωμένο ΝΟΚ του συνάδελφου kan62 στο αρθρο 11 παρ ιζ Διακρίνονται δύο περιπτώσεις : α) Σε περίπτωση που έχει συσταθεί κάθετη ιδιοκτησία και οι οικοδομές των συνιδιοκτητών απέχουν μεταξύ τους την προβλεπόμενη από τον παρόντα νόμο απόσταση, τότε το ποσοστό του ελευθέρου χώρου pilotis ελέγχεται για κάθε οικοδομή ξεχωριστά. β) Σε περίπτωση που οι οικοδομές εφάπτονται στο καθορισμένο κοινό όριο της κάθετης συνιδιοκτησίας, τότε το ποσοστό του ελευθέρου χώρου pilotis ελέγχεται επί του ενιαίου πλέον κτιρίου των συνιδιοκτητών.1 point
-
Προφανώς είναι ανοικτές θέσεις στάθμευσης, βάσει της ΟΑ, έτσι δεν είναι; Μάλλον εννοείς ότι, οι ανοιχτές θέσεις στάθμευσης έκλεισαν αυθαίρετα και μετατράπηκαν πλέον σε κλειστές θέσεις στάθμευσης αυθαίρετα... Έτσι δεν είναι; Αν λοιπόν ισχύουν οι παραπάνω υποθέσεις μου, τότε ναι η αυθαιρεσίες αυτές υπολογίζονται ως Υπέρβαση Δόμησης χώρου με μειωμένο συντελεστή! Και ρυθμίζονται με ξεχωριστές υπαγωγές των ΟΙ των οποίων είναι παρακολουθήματα! Υ.Γ.1. Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή διότι στις περισσότερες τέτοιου είδους περιπτώσεις, δεν ταυτίζεται απολύτως η συγκεκριμένη αδειοδοτημένη επιφάνεια των ανοικτών ΘΣ με αυτή που κατά την αυτοψία έχει εντοπιστεί! Δηλαδή, έχουμε ταυτοχρόνως και κατάληψη τμημάτων κοινόχρηστων χώρων του ακινήτου. Υ.Γ.2. Προφανώς απαιτείται στη συνέχεια η τροποποίηση της ΣΟΙ με τη σύμφωνη γνώμη του 100% των συνιδιοκτητών του ακινήτου.0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-