Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/11/2024 σε όλες τις περιοχές
-
@Δαίδαλoς Εκείνη την εποχή (του εγγράφου) ήταν η αρχή του "ξεχειλώματος" των ορισμών, που ξεκίνησε ήδη από τις Τ.Ο. Τότε ο ορισμός του παταριού (και το αντίστοιχο ξεχείλωμα των Τ.Ο.) ήταν : 28. Εσωτερικός εξώστης (πατάρι) είναι προσβάσιμος χώρος που βρίσκεται εντός χώρου, όπου η υποκείμενη επιφάνεια πληροί τις προϋποθέσεις χώρου κύριας χρήσης, έχει προσπέλαση αποκλειστικά από το χώρο αυτόν, αποτελεί λειτουργικό παράρτημα της χρήσης αυτής, έχει συνολικό εμβαδόν μικρότερο του 70% της επιφάνειας του υποκείμενου χώρου, δεν θεωρείται όροφος και δεν μπορεί να αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία. [διευκρίνιση Τ.Ο. σε συνδυασμό με το άρθρο 11 παρ. 6ιδ] Ο ανοιχτός χώρος του εσωτερικού εξώστη έχει ελάχιστο ύψος ανάλογα με τη χρήση του και δεν προσμετρείται στο σ.δ. έως το 10% της επιτρεπόμενης δόμησης του κτιρίου. Δεν αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία και δεν προσεγγίζεται από εξωτερική κλίμακα. Αποτελεί λειτουργικό παράρτημα της υποκείμενης επιφάνειας και σε περίπτωση διαφορετικών ιδιοκτησιών στον ίδιο όροφο, κάθε πατάρι τοποθετείται μέσα στα όρια της υποκείμενης ανεξάρτητης ιδιοκτησίας και δεν εκτείνεται στην όμορη. Δεν αποτελεί όροφο και δεν υποκαθιστά τη λειτουργία των χώρων κύριας χρήσης που είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία του υποκείμενου ορόφου. Τυχόν κλειστά τμήματα του εσωτερικού εξώστη με βοηθητική χρήση (όπως π.χ. wc) προσμετρούνται στον σ.δ. χωρίς να θεωρούνται όροφος. Στο μέγιστο επιτρεπόμενο εμβαδόν του εσωτερικού εξώστη συνυπολογίζεται και η κλίμακα ανόδου σε αυτόν. Οπότε μπορείς να απαντήσεις μόνος σου τι εννοούσε η ΔΑΟΚΑ ...2 points
-
Η φωτογραφία δεν αρκεί για την εξαγωγή συμπερασμάτων, πρέπει να την διευρύνεις και για να κάνεις μια μελέτη και σε πολλά άλλα σημεία... Πάντως, οι εξωτερικοί τοίχοι, δεν είναι πιθανό να είναι ωμόπλινθοι αλλά συμπαγείς οπτόπλινθοι. Το συνήθιζαν ως πλήρη εκμετάλλευση των ιδιοτήτων του υλικού.2 points
-
Μη σας μπερδεύει το u. Είναι συμβολισμός (το έχω δει και σε μεταγενέστερες μελέτες) των συνδετήρων.2 points
-
@kapnias60 Θεωρώ ότι έχουν δίκιο καθώς η εγκ. 25/87 αναφέρει τα εξής: Διάνοιξη είναι δυνατό να γίνει και με παραχώρηση από τους έναντι ιδιοκτήτας των ρυμοτομουμένων τμημάτων των ιδιοκτησιών τους σε κοινή χρήση με συμβολαιογραφική δήλωση με την επιφύλαξη για διατήρηση ενοχικής αξίωσης για αποζημίωση την οποία δικαιούνται για τα τμήματα αυτά, ή διατηρώντας το δικαίωμα υπολογισμού εισφοράς στην αρχική ιδιοκτησία. Μετά την δήλωση και πριν την χορήγηση της αδείας, η αρμόδια Πολεοδομική υπηρεσία πρέπει να ελέγχει εάν έχουν κατεδαφιστεί τα ρυμοτομούμενα κτίσματα μανδρότοιχοι κλπ. και τεθεί σε κοινή χρήση το ρυμοτομούμενο τμήμα του οικοπέδου. Η απόφαση ΥΠΕΝ 19987 ΦΕΚ 1405/Β/ 25.4.2018 στο ίδιο πνεύμα με αρκετές διαφορές σε σχέση με την 25/87 Αποφ-ΥΠΕΝ/ΔΤΟΠΕΦ/19987/381/18 (ΦΕΚ-1405/Β/25-4-18) Καθορισμός προδιαγραφών και προϋποθέσεων για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ.6 του Αρθ-5 του Ν-4315/14 (ΦΕΚ-269/Α/14) (Χορήγηση οικοδομικής αδείας πριν τη συντέλεση της πράξης αναλογισμού σε άρτια (κατά κανόνα ή παρέκκλιση) οικόπεδα εντός σχεδίων του ΝΔ/17-7-23 που βαρύνονται με υποχρεώσεις λόγω ρυμοτομίας, απόκτηση αρτιότητας πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο, κοινοχρησία οδού κατασκευή κρασπέδων,απαιτούμενα Υποχρεωτικά Δικαιολογητικά για την 'Εκδοση Οικοδομικής Αδείας) Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Έχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις της παρ.6 του Αρθ-5 του Ν-4315/14 "Πράξεις εισφοράς σε ΥΠ και χρήμα-Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις και άλλες διατάξεις". 2. Τις διατάξεις του Αρθ-90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το Αρθ-1 του ΠΔ-63/05 (ΦΕΚ-98/Α/05). 3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού και του προϋπολογισμού του οικείου ΟΤΑ, αποφασίζουμε: Καθορίζονται προδιαγραφές και προϋποθέσεις για την εφαρμογή της παρ.6, του Αρθ-5 του Ν-4315/14, ως εξής: ΑΡΘΡΟΝ-1 Με τη διάταξη αυτή παρέχεται η δυνατότητα χορήγησης οικοδομικής αδείας πριν τη συντέλεση της πράξης αναλογισμού, σε οικόπεδα εντός εγκεκριμένων σχεδίων του ΝΔ/17-7-23 , άρτια κατά κανόνα ή κατά παρέκκλιση και βαρυνόμενα με υποχρεώσεις λόγω ρυμοτομίας. ΑΡΘΡΟΝ-2 Προκειμένου να χορηγηθεί οικοδομική άδεια στα οικόπεδα του Αρθ-1, θα πρέπει να συντρέχουν αθροιστικά τα εξής: 1. Να έχει διανοίγει με παραχώρηση σε κοινή χρήση από τους έναντι ιδιοκτήτες των ρυμοτομούμενων τμημάτων των ιδιοκτησιών τους, με συμβολαιογραφική δήλωση, χωρίς αιρέσεις και επιφυλάξεις, που εμπίπτουν στο πλάτος της οδού και σε μήκος προσώπου του οικοπέδου κατ' ελάχιστο ίσο με το ισχύον κατά κανόνα ή κατά παρέκκλιση πρόσωπο του οικείου ρυμοτομικού σχεδίου. 2. Το εναπομείναν αδιάνοικτο τμήμα του προσώπου του οικοπέδου να είναι μικρότερο του 50% του συνολικού μήκους του. 3. Να έχει συνταχθεί υψομετρική μελέτη της οδού. 4. Το διανοιγόμενο τμήμα να είναι συνεχόμενο με άλλον διανοιγμένο εγκεκριμένο κοινόχρηστο χώρο ή οδό χαρακτηρισμένη ως προϋφιστάμενη του 1923. ΑΡΘΡΟΝ-3 1. Μετά τη δήλωση και πριν τη χορήγηση της αδείας, πρέπει να ελέγχεται (από την Πολεοδομία ή με βεβαίωση μηχανικού) εάν έχουν κατεδαφιστεί τα ρυμοτομούμενα κτίσματα, μανδρότοιχοι κ.λπ. και τεθεί σε κοινή χρήση το ρυμοτομούμενο τμήμα. 2. Οικόπεδα που έχουν πρόσωπο σε δρόμους που έχουν ασφαλτοστρωθεί ή έχουν κατασκευαστεί τα κράσπεδα, έχουν δηλαδή ήδη διαμορφωθεί και τεθεί σε κοινή χρήση σε όλο το πλάτος τους, είναι δυνατόν να τύχουν αδείας οικοδομής και η σχετική πράξη αναλογισμού να συνταχθεί αργότερα. 3. Ο ιδιοκτήτης θα υποβάλει Υπεύθυνη δήλωση στην αρμόδια Πολεοδομία και το Δήμο με την οποία δηλώνει ότι: α) εφόσον διανοιχθούν τα συνεχόμενα τμήματα της κοινόχρηστης οδού, ο ίδιος θα υποχρεούται άμεσα να προβεί στην πλήρη διάνοιξη σε όλο το μήκος του προσώπου του, β) αποδέχεται την διάνοιξη με επίσπευση του τεχνικού έργου από τον οικείο δήμο, και γ) αποδέχεται την πράξη αναλογισμού. Ο οικείος Δήμος υποχρεούται να κοινοποιήσει τη δήλωση αυτή στους όμορους και απέναντι ιδιοκτήτες ώστε να λάβουν γνώση. ΑΡΘΡΟΝ-4 1. Σε περίπτωση διαπλάτυνσης ο ιδιοκτήτης του ακινήτου που ζητά την άδεια, θα πρέπει να υποβάλει προηγουμένως στην αρμόδια υπηρεσία πλήρη φάκελο για της σύνταξη της σχετικής πράξης αναλογισμού λόγω διαπλατύνσεως μαζί με υπεύθυνη δήλωση ότι θα επισπεύσει την όλη διαδικασία μέχρι την κοινοποίηση της κυρωμένης πράξης. Σε περίπτωση μη επίσπευσης της διαδικασίας επιβάλλεται διακοπή των οικοδομικών εργασιών μέχρι την εκπλήρωση των παραπάνω. 2. Στις περιπτώσεις όπου μετά τη δήλωση παραχώρησης επιτυγχάνεται η πλήρης διάνοιξη της οδού στο προβλεπόμενο από το εγκεκριμένο σχέδιο πλάτος και σε μήκος προσώπου κατ' ελάχιστο αυτό της παρ.6 του Αρθ-5 του Ν-4312/14, έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του Αρθ-3 παρ.1 και παρ.3 της παρούσας απόφασης. ΑΡΘΡΟΝ-5 Με τις ρυθμίσεις της παρούσας δεν αναστέλλεται η διαδικασία έγκρισης και συντέλεσης των πράξεων αναλογισμού. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αθήνα, 4 Απριλίου 20182 points
-
1. Σύμφωνα με τους τότε κανονισμούς εμβαδομετρούσαν στην άδεια όλη την κάτοψη (με φωταγωγό) σαν κάλυψη. Αυτό σε πολλές περιπτώσεις λαμβάνονταν ως επιφάνεια διαμερίσματος, έχοντας "επηρεαστεί" από την εμβαδομέτρηση κάλυψης βάσει ΓΟΚ 55/73. 2. Ελπίζω τουλάχιστον να έχεις τομή για να ελέγξεις ύψος, διότι μόνο με κάτοψη Ο.Α η σύγκριση είναι ελλιπής. 3. Η επέκταση διαμερίσματος εις βάρος του φωταγωγού θα μπει ως ΥΔΚΧ. Αλλάζει και το νόμιμο περίγραμμα της οριζόντιας οπότε εξέτασε αν είναι εντός του 2% ή πάει πάνω από 2% οπότε θα βάλεις και κατηγορία 3 και το κυριότερο, η σύσταση χρήζει τροποποίησης (μερική) λόγω του ότι εσύ θα εμβαδομετρήσεις το διαμέρισμα με τον κλειστό χώρο χωρίς τον φωταγωγό, καθώς ο φωταγωγός εκ φύσεως είναι κοινόχρηστος και όχι ιδιωτικός. Έχω δει πολλά τέτοια συμβόλαια με ελλιπείς περιγραφές, που δεν μπορεί κανείς να κατανοήσει αν ένας φωταγωγός συμπεριλαμβάνονταν στην εμβαδομέτρηση διαμερίσματος και αν ήταν κοινόχρηστος. Τελικά σε όλες τις περιπτώσεις το ζήτημα λύθηκε με τροποποίηση σύστασης κάτι που έδωσε μεταβιβαστική αξία στις οριζόντιες και νοικοκύρεψε τα πάντα.1 point
-
Υπάρχουν, αλλά δεν ξέρω αν είναι επίσημα. Γνωρίζω όμως πολύ καλά ότι, εδώ και τουλάχιστον 40 χρόνια, οι Υπηρεσίες τα αποδέχονται. Και τα σχετικά λογισμικά (που τα έχουν και οι Υπηρεσίες), τα παρουσιάζουν ακριβώς έτσι.1 point
-
12*12 με πλάκες; Τότε σίγουρα οι εσωτερικοι 20 αρηδες τοίχοι συμμετέχουν και πρέπει να ληφθούν υπόψιν στην ανάλυση (κύρια και όχι δευτερεύοντα στοιχεία κατά ΚΑΔΕΤ)1 point
-
Πως είσαι σίγουρος ότι φέρουν φορτία; Αν η πλάκα σκυροδετηθηκε και επί των εσωτερικών τοίχων ο.κ. Αν όμως οι εσωτερικοί τοίχοι έγιναν μετά την πλάκα και είναι απλοί τοίχοι πλήρωσης (η σφήνωση τους στην πλάκα δεν σημαίνει αυτόματα οτι αναλαμβάνουν και το αναλογούν φορτίο της παρά μόνο σε ειδικές περιπτώσεις). Βέβαια το ότι είναι μπατικές και όχι δρομικές είναι ισχυρή ένδειξη ότι έγιναν πριν. Θα σου πρότεινα να πάρεις και τις δυο περιπτώσεις (με ή χωρίς συνεισφορά αφού δεν μπορείς να ξέρεις πως έγιναν μετά από τόσα χρόνια ) και να ασχοληθείς με την δυσμενέστερη κατάσταση .1 point
-
1 point
-
1 point
-
Ο νέος Κτιριοδομικός για τους αρμούς είναι τροποποιημένη αντιγραφή της απόφασης του 1997. Ως τροποποίηση, καθορίζει τον μέγιστο αρμό ως εξής : 3.7. Σε περίπτωση ανέγερσης νέου κτιρίου τηρείται απόσταση από γειτονικά (διπλανά) κτίρια (του ιδίου ή των όμορων οικοπέδων), τέτοια ώστε αυτό να μη δέχεται ή να μεταβιβάζει φορτία σε κτίρια, που υπάρχουν ή που πρόκειται να ανεγερθούν. Ο χώρος μεταξύ των κτιρίων αποτελεί σεισμικό αρμό, όταν κατασκευάζεται σύμφωνα με τις διατάξεις των ισχυόντων ελληνικών αντισεισμικών κανονισμών.1 point
-
Κατά την γνώμη μου δεν μπορείς να μην έχεις μεγίστη απόσταση αντισεισμικού αρμού διαφορετικα καταργείται η έννοια της απόστασης Δ . Π.χ αν αφήσεις αρμό 1 μέτρο είσαι ο.κ;; Εξ ου και η προαναφερθείσα απόφαση για το πότε δεν θεωρείται αντισεισμικός αρμός και δεν έχει καταργηθεί.1 point
-
Αυτοί οι ..."κάποιοι" ποιοι είναι; Με γνώμες και απόψεις τρίτων θα γίνει αποτίμηση φέρουσας ; Συμφωνώντας απόλυτα σε όσα έχει αναφέρει ο Θόδωρος παραπάνω, έχω την άποψη ότι αυτοί οι "κάποιοι" ενδέχεται να είπαν ότι εφόσον έχεις εσωτερικές τοιχοποιίες-εσωτερικά χωρίσματα οι οποίες δεν φέρουν φορτία δεν θα έπρεπε να μπουν στο στατικό μοντέλο για τον έλεγχο υπάρχοντος. Στο αρχικό ερώτημα αναφέρεις εξωτερική τοιχοποιία από πλινθοδομή. Τι ακριβώς εννοείς; Μήπως ωμοπλινθοδομή;1 point
-
1 point
-
1 point
-
1) Οπωσδήποτε και έχουν μεγάλη συνεισφορά στη μεταφορά φορτίων και ευστάθεια της κατασκευής. Προσοχή ! η κατασκευή σου είναι πολύ παλιά και δεν έχει κατασκευαστεί με κανονισμό αλλά από τεχνίτες μόνο, μπορεί και ανειδίκευτους. 2) Δεν έχεις μια δοκιδωτή πλάκα, έχεις μια πλάκα 15 εκ. της εποχής της με ένθετα τούβλα για τη μείωση του βάρους και του υλικού της. Πολλές φορές αυτή στηριζόταν κατευθείαν πάνω στα τούβλα (εξωτερικά και εσωτερικά μπατικά).1 point
-
1 point
-
@Κακαλος βάλε και τα αυθαίρετα τοιχία με αναλυτικό προϋπολογισμό.1 point
-
Οι μηχανικοί (και όχι μόνο οι διπλωματούχοι) των Τ.Υ. των ΟΤΑ (και όχι μόνο) μελετούν κι επιβλέπουν έργα των φορέων τους. Είναι επιβλέποντες ακόμη κι αν το έργο είναι μελέτη-κατασκευή. Γιαυτό το λόγο έχουν διοριστεί στο Δημόσιο....1 point
-
1 point
-
Φαντάσου ότι ανήκω σε αυτό περίπου το καθεστώς (ιδιοκτήτης), όπου σε ακίνητο που όχι μόνο κτίστηκε με Ο.Α. αλλά για κάποιο λόγο ο πατέρας μου, είχε πάει να πάρει - και πήρε - και χαρτί Δασαρχείου, περί μη δασικού, έχει χαρακτηριστεί δασική έκταση. Ένσταση από το 2020 εάν δεν κάνω λάθος και ακόμα περιμένουμε να συνεδριάσουν οι (υπο)τροπές, μιας και θέλουμε να το πουλήσουμε. Και μη χειρότερα δηλαδή..1 point
-
Γιατί αυτά φίλε Κώστα θέλουν να τα έχεις ξεκαθαρίσει στο μυαλό σου και να τα έχεις τεκμηριώσει πρώτα επιστημονικά για να τα νομοθετήσεις. Δεν μπορείς όμως να έρχεσαι και να λες κατάμουτρα στο δικαστή, που ξέρει μόνο το νόμο, ότι αυτό μπορεί να είναι και έτσι αλλά οι υπηρεσίες του κράτους το έχουν καταργήσει σιωπηρά εδώ και χρόνια. Έτσι τα παίρνουν και αυτοί στο κρανίο και θα ακυρώνουν άδειες μέχρι να σβήσει ο ήλιος ... Επίσης, νομίζω ότι από το υπουργείο κοροϊδεύουν και εμάς σαν επαγγελματίες κατάμουτρα όταν μας λένε στην παραπάνω απόφαση : Οι διατάξεις του β.δ. της 30.8-9.9.1955 ως προς μεν τα ύψη ίσχυσαν μέχρι τη θεσμοθέτηση των διατάξεων περί υπολογισμού του ύψους του ΓΟΚ/73, οπότε και καταργήθηκαν, ως προς δε τον αριθμό ορόφων ίσχυσαν μέχρι τη θέσπιση του ΓΟΚ/85 ... ενώ ξέρουμε ότι ο ΓΟΚ73 στο άρθρο 22 γράφει : 3. Αι διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 έχουσι γενικήν εφαρμογήν εξαιρέσει των περιπτώσεων καθ' ας προς προστασίαν αρχαιολογικών χώρων ή τοπίων και παρομοίων θέσεων ειδικαί διατάξεις καθορίζουσιν εις ωρισμένας περιοχάς των πόλεων ειδικά ύψη κτιρίων ως και των περιπτώσεων καθ' ας το ύψος των κτιρίων ορίζεται δι' απολύτου υψομέτρου. Υπόψη ότι το διάταγμα του '55 είχε εκδοθεί έχοντας υπόψη το άρθρο 9 και την παρ.1 του άρθρου 85 του ΝΔ 1923 ... το γράφει στο προοίμιο, κανένας δεν μπήκε στον κόπο να τα διαβάσει ; Ακόμα και το διάταγμα του '55 επέτρεπε εξαιρέσεις για μεγαλύτερα ύψη με τεκμηρίωση. Κάτσε λοιπόν κάτω, κάνε μια σοβαρή επανεκτίμηση με σύγχρονα και επιστημονικά περιβαλλοντικά δεδομένα και μετά βγες να πεις "βαριόμουνα 40τόσα χρόνια να το κάνω, να τώρα αυτό είναι το σωστό, συνεχίστε έτσι τη δουλειά σας" ... μην εμπαίζεις τον κλάδο όμως, δεν νοείται άγνοια πολεοδομικού νόμου για τον μηχανικό.1 point
-
σήμερα άκουσα και μια νέα ερμηνεία ότι το έγγραφο της ΔΟΚΚ (ΔΑΟΚΑ ξερω γω, της Κλαμπατσέα τελος πάντων) δεν καταργεί την υποχρέωση για ΣΔΑ προ αδείας αφού είναι υποχρεωμένος να το ζητήσει ο ΕΔ όπως είπε και ο προλαλήσας Δε βγάζει η κάθε πολεοδομία τη δικιά της νομοθεσία να ησυχάσουμε λέω εγώ.....1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 61 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.
Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».
Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.
Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;
Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:
Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης
Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»
Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»
Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.
Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;
Μόνωση της ταράτσας
Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
GTnews posted μια είδηση in Επικαιρότητα,
Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.
Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω:
ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος
ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης
ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών
ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών
ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος
ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών
ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών
ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος
ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων
Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-