Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      4.784


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      7.631


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      19.419


  4. kfil

    kfil

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      437


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/11/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. @Δαίδαλoς Εκείνη την εποχή (του εγγράφου) ήταν η αρχή του "ξεχειλώματος" των ορισμών, που ξεκίνησε ήδη από τις Τ.Ο. Τότε ο ορισμός του παταριού (και το αντίστοιχο ξεχείλωμα των Τ.Ο.) ήταν : 28. Εσωτερικός εξώστης (πατάρι) είναι προσβάσιμος χώρος που βρίσκεται εντός χώρου, όπου η υποκείμενη επιφάνεια πληροί τις προϋποθέσεις χώρου κύριας χρήσης, έχει προσπέλαση αποκλειστικά από το χώρο αυτόν, αποτελεί λειτουργικό παράρτημα της χρήσης αυτής, έχει συνολικό εμβαδόν μικρότερο του 70% της επιφάνειας του υποκείμενου χώρου, δεν θεωρείται όροφος και δεν μπορεί να αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία. [διευκρίνιση Τ.Ο. σε συνδυασμό με το άρθρο 11 παρ. 6ιδ] Ο ανοιχτός χώρος του εσωτερικού εξώστη έχει ελάχιστο ύψος ανάλογα με τη χρήση του και δεν προσμετρείται στο σ.δ. έως το 10% της επιτρεπόμενης δόμησης του κτιρίου. Δεν αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία και δεν προσεγγίζεται από εξωτερική κλίμακα. Αποτελεί λειτουργικό παράρτημα της υποκείμενης επιφάνειας και σε περίπτωση διαφορετικών ιδιοκτησιών στον ίδιο όροφο, κάθε πατάρι τοποθετείται μέσα στα όρια της υποκείμενης ανεξάρτητης ιδιοκτησίας και δεν εκτείνεται στην όμορη. Δεν αποτελεί όροφο και δεν υποκαθιστά τη λειτουργία των χώρων κύριας χρήσης που είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία του υποκείμενου ορόφου. Τυχόν κλειστά τμήματα του εσωτερικού εξώστη με βοηθητική χρήση (όπως π.χ. wc) προσμετρούνται στον σ.δ. χωρίς να θεωρούνται όροφος. Στο μέγιστο επιτρεπόμενο εμβαδόν του εσωτερικού εξώστη συνυπολογίζεται και η κλίμακα ανόδου σε αυτόν. Οπότε μπορείς να απαντήσεις μόνος σου τι εννοούσε η ΔΑΟΚΑ ...
    2 points
  2. Η φωτογραφία δεν αρκεί για την εξαγωγή συμπερασμάτων, πρέπει να την διευρύνεις και για να κάνεις μια μελέτη και σε πολλά άλλα σημεία... Πάντως, οι εξωτερικοί τοίχοι, δεν είναι πιθανό να είναι ωμόπλινθοι αλλά συμπαγείς οπτόπλινθοι. Το συνήθιζαν ως πλήρη εκμετάλλευση των ιδιοτήτων του υλικού.
    2 points
  3. Μη σας μπερδεύει το u. Είναι συμβολισμός (το έχω δει και σε μεταγενέστερες μελέτες) των συνδετήρων.
    2 points
  4. @kapnias60 Θεωρώ ότι έχουν δίκιο καθώς η εγκ. 25/87 αναφέρει τα εξής: Διάνοιξη είναι δυνατό να γίνει και με παραχώρηση από τους έναντι ιδιοκτήτας των ρυμοτομουμένων τμημάτων των ιδιοκτησιών τους σε κοινή χρήση με συμβολαιογραφική δήλωση με την επιφύλαξη για διατήρηση ενοχικής αξίωσης για αποζημίωση την οποία δικαιούνται για τα τμήματα αυτά, ή διατηρώντας το δικαίωμα υπολογισμού εισφοράς στην αρχική ιδιοκτησία. Μετά την δήλωση και πριν την χορήγηση της αδείας, η αρμόδια Πολεοδομική υπηρεσία πρέπει να ελέγχει εάν έχουν κατεδαφιστεί τα ρυμοτομούμενα κτίσματα μανδρότοιχοι κλπ. και τεθεί σε κοινή χρήση το ρυμοτομούμενο τμήμα του οικοπέδου. Η απόφαση ΥΠΕΝ 19987 ΦΕΚ 1405/Β/ 25.4.2018 στο ίδιο πνεύμα με αρκετές διαφορές σε σχέση με την 25/87 Αποφ-ΥΠΕΝ/ΔΤΟΠΕΦ/19987/381/18 (ΦΕΚ-1405/Β/25-4-18) Καθορισμός προδιαγραφών και προϋποθέσεων για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ.6 του Αρθ-5 του Ν-4315/14 (ΦΕΚ-269/Α/14) (Χορήγηση οικοδομικής αδείας πριν τη συντέλεση της πράξης αναλογισμού σε άρτια (κατά κανόνα ή παρέκκλιση) οικόπεδα εντός σχεδίων του ΝΔ/17-7-23 που βαρύνονται με υποχρεώσεις λόγω ρυμοτομίας, απόκτηση αρτιότητας πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο, κοινοχρησία οδού κατασκευή κρασπέδων,απαιτούμενα Υποχρεωτικά Δικαιολογητικά για την 'Εκδοση Οικοδομικής Αδείας) Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Έχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις της παρ.6 του Αρθ-5 του Ν-4315/14 "Πράξεις εισφοράς σε ΥΠ και χρήμα-Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις και άλλες διατάξεις". 2. Τις διατάξεις του Αρθ-90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το Αρθ-1 του ΠΔ-63/05 (ΦΕΚ-98/Α/05). 3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού και του προϋπολογισμού του οικείου ΟΤΑ, αποφασίζουμε: Καθορίζονται προδιαγραφές και προϋποθέσεις για την εφαρμογή της παρ.6, του Αρθ-5 του Ν-4315/14, ως εξής: ΑΡΘΡΟΝ-1 Με τη διάταξη αυτή παρέχεται η δυνατότητα χορήγησης οικοδομικής αδείας πριν τη συντέλεση της πράξης αναλογισμού, σε οικόπεδα εντός εγκεκριμένων σχεδίων του ΝΔ/17-7-23 , άρτια κατά κανόνα ή κατά παρέκκλιση και βαρυνόμενα με υποχρεώσεις λόγω ρυμοτομίας. ΑΡΘΡΟΝ-2 Προκειμένου να χορηγηθεί οικοδομική άδεια στα οικόπεδα του Αρθ-1, θα πρέπει να συντρέχουν αθροιστικά τα εξής: 1. Να έχει διανοίγει με παραχώρηση σε κοινή χρήση από τους έναντι ιδιοκτήτες των ρυμοτομούμενων τμημάτων των ιδιοκτησιών τους, με συμβολαιογραφική δήλωση, χωρίς αιρέσεις και επιφυλάξεις, που εμπίπτουν στο πλάτος της οδού και σε μήκος προσώπου του οικοπέδου κατ' ελάχιστο ίσο με το ισχύον κατά κανόνα ή κατά παρέκκλιση πρόσωπο του οικείου ρυμοτομικού σχεδίου. 2. Το εναπομείναν αδιάνοικτο τμήμα του προσώπου του οικοπέδου να είναι μικρότερο του 50% του συνολικού μήκους του. 3. Να έχει συνταχθεί υψομετρική μελέτη της οδού. 4. Το διανοιγόμενο τμήμα να είναι συνεχόμενο με άλλον διανοιγμένο εγκεκριμένο κοινόχρηστο χώρο ή οδό χαρακτηρισμένη ως προϋφιστάμενη του 1923. ΑΡΘΡΟΝ-3 1. Μετά τη δήλωση και πριν τη χορήγηση της αδείας, πρέπει να ελέγχεται (από την Πολεοδομία ή με βεβαίωση μηχανικού) εάν έχουν κατεδαφιστεί τα ρυμοτομούμενα κτίσματα, μανδρότοιχοι κ.λπ. και τεθεί σε κοινή χρήση το ρυμοτομούμενο τμήμα. 2. Οικόπεδα που έχουν πρόσωπο σε δρόμους που έχουν ασφαλτοστρωθεί ή έχουν κατασκευαστεί τα κράσπεδα, έχουν δηλαδή ήδη διαμορφωθεί και τεθεί σε κοινή χρήση σε όλο το πλάτος τους, είναι δυνατόν να τύχουν αδείας οικοδομής και η σχετική πράξη αναλογισμού να συνταχθεί αργότερα. 3. Ο ιδιοκτήτης θα υποβάλει Υπεύθυνη δήλωση στην αρμόδια Πολεοδομία και το Δήμο με την οποία δηλώνει ότι: α) εφόσον διανοιχθούν τα συνεχόμενα τμήματα της κοινόχρηστης οδού, ο ίδιος θα υποχρεούται άμεσα να προβεί στην πλήρη διάνοιξη σε όλο το μήκος του προσώπου του, β) αποδέχεται την διάνοιξη με επίσπευση του τεχνικού έργου από τον οικείο δήμο, και γ) αποδέχεται την πράξη αναλογισμού. Ο οικείος Δήμος υποχρεούται να κοινοποιήσει τη δήλωση αυτή στους όμορους και απέναντι ιδιοκτήτες ώστε να λάβουν γνώση. ΑΡΘΡΟΝ-4 1. Σε περίπτωση διαπλάτυνσης ο ιδιοκτήτης του ακινήτου που ζητά την άδεια, θα πρέπει να υποβάλει προηγουμένως στην αρμόδια υπηρεσία πλήρη φάκελο για της σύνταξη της σχετικής πράξης αναλογισμού λόγω διαπλατύνσεως μαζί με υπεύθυνη δήλωση ότι θα επισπεύσει την όλη διαδικασία μέχρι την κοινοποίηση της κυρωμένης πράξης. Σε περίπτωση μη επίσπευσης της διαδικασίας επιβάλλεται διακοπή των οικοδομικών εργασιών μέχρι την εκπλήρωση των παραπάνω. 2. Στις περιπτώσεις όπου μετά τη δήλωση παραχώρησης επιτυγχάνεται η πλήρης διάνοιξη της οδού στο προβλεπόμενο από το εγκεκριμένο σχέδιο πλάτος και σε μήκος προσώπου κατ' ελάχιστο αυτό της παρ.6 του Αρθ-5 του Ν-4312/14, έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του Αρθ-3 παρ.1 και παρ.3 της παρούσας απόφασης. ΑΡΘΡΟΝ-5 Με τις ρυθμίσεις της παρούσας δεν αναστέλλεται η διαδικασία έγκρισης και συντέλεσης των πράξεων αναλογισμού. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αθήνα, 4 Απριλίου 2018
    2 points
  5. 1. Σύμφωνα με τους τότε κανονισμούς εμβαδομετρούσαν στην άδεια όλη την κάτοψη (με φωταγωγό) σαν κάλυψη. Αυτό σε πολλές περιπτώσεις λαμβάνονταν ως επιφάνεια διαμερίσματος, έχοντας "επηρεαστεί" από την εμβαδομέτρηση κάλυψης βάσει ΓΟΚ 55/73. 2. Ελπίζω τουλάχιστον να έχεις τομή για να ελέγξεις ύψος, διότι μόνο με κάτοψη Ο.Α η σύγκριση είναι ελλιπής. 3. Η επέκταση διαμερίσματος εις βάρος του φωταγωγού θα μπει ως ΥΔΚΧ. Αλλάζει και το νόμιμο περίγραμμα της οριζόντιας οπότε εξέτασε αν είναι εντός του 2% ή πάει πάνω από 2% οπότε θα βάλεις και κατηγορία 3 και το κυριότερο, η σύσταση χρήζει τροποποίησης (μερική) λόγω του ότι εσύ θα εμβαδομετρήσεις το διαμέρισμα με τον κλειστό χώρο χωρίς τον φωταγωγό, καθώς ο φωταγωγός εκ φύσεως είναι κοινόχρηστος και όχι ιδιωτικός. Έχω δει πολλά τέτοια συμβόλαια με ελλιπείς περιγραφές, που δεν μπορεί κανείς να κατανοήσει αν ένας φωταγωγός συμπεριλαμβάνονταν στην εμβαδομέτρηση διαμερίσματος και αν ήταν κοινόχρηστος. Τελικά σε όλες τις περιπτώσεις το ζήτημα λύθηκε με τροποποίηση σύστασης κάτι που έδωσε μεταβιβαστική αξία στις οριζόντιες και νοικοκύρεψε τα πάντα.
    1 point
  6. Υπάρχουν, αλλά δεν ξέρω αν είναι επίσημα. Γνωρίζω όμως πολύ καλά ότι, εδώ και τουλάχιστον 40 χρόνια, οι Υπηρεσίες τα αποδέχονται. Και τα σχετικά λογισμικά (που τα έχουν και οι Υπηρεσίες), τα παρουσιάζουν ακριβώς έτσι.
    1 point
  7. 12*12 με πλάκες; Τότε σίγουρα οι εσωτερικοι 20 αρηδες τοίχοι συμμετέχουν και πρέπει να ληφθούν υπόψιν στην ανάλυση (κύρια και όχι δευτερεύοντα στοιχεία κατά ΚΑΔΕΤ)
    1 point
  8. Πως είσαι σίγουρος ότι φέρουν φορτία; Αν η πλάκα σκυροδετηθηκε και επί των εσωτερικών τοίχων ο.κ. Αν όμως οι εσωτερικοί τοίχοι έγιναν μετά την πλάκα και είναι απλοί τοίχοι πλήρωσης (η σφήνωση τους στην πλάκα δεν σημαίνει αυτόματα οτι αναλαμβάνουν και το αναλογούν φορτίο της παρά μόνο σε ειδικές περιπτώσεις). Βέβαια το ότι είναι μπατικές και όχι δρομικές είναι ισχυρή ένδειξη ότι έγιναν πριν. Θα σου πρότεινα να πάρεις και τις δυο περιπτώσεις (με ή χωρίς συνεισφορά αφού δεν μπορείς να ξέρεις πως έγιναν μετά από τόσα χρόνια ) και να ασχοληθείς με την δυσμενέστερη κατάσταση .
    1 point
  9. Ο νέος Κτιριοδομικός για τους αρμούς είναι τροποποιημένη αντιγραφή της απόφασης του 1997. Ως τροποποίηση, καθορίζει τον μέγιστο αρμό ως εξής : 3.7. Σε περίπτωση ανέγερσης νέου κτιρίου τηρείται απόσταση από γειτονικά (διπλανά) κτίρια (του ιδίου ή των όμορων οικοπέδων), τέτοια ώστε αυτό να μη δέχεται ή να μεταβιβάζει φορτία σε κτίρια, που υπάρχουν ή που πρόκειται να ανεγερθούν. Ο χώρος μεταξύ των κτιρίων αποτελεί σεισμικό αρμό, όταν κατασκευάζεται σύμφωνα με τις διατάξεις των ισχυόντων ελληνικών αντισεισμικών κανονισμών.
    1 point
  10. Κατά την γνώμη μου δεν μπορείς να μην έχεις μεγίστη απόσταση αντισεισμικού αρμού διαφορετικα καταργείται η έννοια της απόστασης Δ . Π.χ αν αφήσεις αρμό 1 μέτρο είσαι ο.κ;; Εξ ου και η προαναφερθείσα απόφαση για το πότε δεν θεωρείται αντισεισμικός αρμός και δεν έχει καταργηθεί.
    1 point
  11. Αυτοί οι ..."κάποιοι" ποιοι είναι; Με γνώμες και απόψεις τρίτων θα γίνει αποτίμηση φέρουσας ; Συμφωνώντας απόλυτα σε όσα έχει αναφέρει ο Θόδωρος παραπάνω, έχω την άποψη ότι αυτοί οι "κάποιοι" ενδέχεται να είπαν ότι εφόσον έχεις εσωτερικές τοιχοποιίες-εσωτερικά χωρίσματα οι οποίες δεν φέρουν φορτία δεν θα έπρεπε να μπουν στο στατικό μοντέλο για τον έλεγχο υπάρχοντος. Στο αρχικό ερώτημα αναφέρεις εξωτερική τοιχοποιία από πλινθοδομή. Τι ακριβώς εννοείς; Μήπως ωμοπλινθοδομή;
    1 point
  12. 550 Για Αγαλιανή Μεσσηνίας...500 εντός-εκτός.
    1 point
  13. 1) Οπωσδήποτε και έχουν μεγάλη συνεισφορά στη μεταφορά φορτίων και ευστάθεια της κατασκευής. Προσοχή ! η κατασκευή σου είναι πολύ παλιά και δεν έχει κατασκευαστεί με κανονισμό αλλά από τεχνίτες μόνο, μπορεί και ανειδίκευτους. 2) Δεν έχεις μια δοκιδωτή πλάκα, έχεις μια πλάκα 15 εκ. της εποχής της με ένθετα τούβλα για τη μείωση του βάρους και του υλικού της. Πολλές φορές αυτή στηριζόταν κατευθείαν πάνω στα τούβλα (εξωτερικά και εσωτερικά μπατικά).
    1 point
  14. @Κακαλος βάλε και τα αυθαίρετα τοιχία με αναλυτικό προϋπολογισμό.
    1 point
  15. Οι μηχανικοί (και όχι μόνο οι διπλωματούχοι) των Τ.Υ. των ΟΤΑ (και όχι μόνο) μελετούν κι επιβλέπουν έργα των φορέων τους. Είναι επιβλέποντες ακόμη κι αν το έργο είναι μελέτη-κατασκευή. Γιαυτό το λόγο έχουν διοριστεί στο Δημόσιο....
    1 point
  16. υπάρχει μεγάλη ποικιλία να διαλέξεις.... πχ κι αν πατήσεις εδώ θα βρείς πολλά ακόμα ....
    1 point
  17. Φαντάσου ότι ανήκω σε αυτό περίπου το καθεστώς (ιδιοκτήτης), όπου σε ακίνητο που όχι μόνο κτίστηκε με Ο.Α. αλλά για κάποιο λόγο ο πατέρας μου, είχε πάει να πάρει - και πήρε - και χαρτί Δασαρχείου, περί μη δασικού, έχει χαρακτηριστεί δασική έκταση. Ένσταση από το 2020 εάν δεν κάνω λάθος και ακόμα περιμένουμε να συνεδριάσουν οι (υπο)τροπές, μιας και θέλουμε να το πουλήσουμε. Και μη χειρότερα δηλαδή..
    1 point
  18. Γιατί αυτά φίλε Κώστα θέλουν να τα έχεις ξεκαθαρίσει στο μυαλό σου και να τα έχεις τεκμηριώσει πρώτα επιστημονικά για να τα νομοθετήσεις. Δεν μπορείς όμως να έρχεσαι και να λες κατάμουτρα στο δικαστή, που ξέρει μόνο το νόμο, ότι αυτό μπορεί να είναι και έτσι αλλά οι υπηρεσίες του κράτους το έχουν καταργήσει σιωπηρά εδώ και χρόνια. Έτσι τα παίρνουν και αυτοί στο κρανίο και θα ακυρώνουν άδειες μέχρι να σβήσει ο ήλιος ... Επίσης, νομίζω ότι από το υπουργείο κοροϊδεύουν και εμάς σαν επαγγελματίες κατάμουτρα όταν μας λένε στην παραπάνω απόφαση : Οι διατάξεις του β.δ. της 30.8-9.9.1955 ως προς μεν τα ύψη ίσχυσαν μέχρι τη θεσμοθέτηση των διατάξεων περί υπολογισμού του ύψους του ΓΟΚ/73, οπότε και καταργήθηκαν, ως προς δε τον αριθμό ορόφων ίσχυσαν μέχρι τη θέσπιση του ΓΟΚ/85 ... ενώ ξέρουμε ότι ο ΓΟΚ73 στο άρθρο 22 γράφει : 3. Αι διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 έχουσι γενικήν εφαρμογήν εξαιρέσει των περιπτώσεων καθ' ας προς προστασίαν αρχαιολογικών χώρων ή τοπίων και παρομοίων θέσεων ειδικαί διατάξεις καθορίζουσιν εις ωρισμένας περιοχάς των πόλεων ειδικά ύψη κτιρίων ως και των περιπτώσεων καθ' ας το ύψος των κτιρίων ορίζεται δι' απολύτου υψομέτρου. Υπόψη ότι το διάταγμα του '55 είχε εκδοθεί έχοντας υπόψη το άρθρο 9 και την παρ.1 του άρθρου 85 του ΝΔ 1923 ... το γράφει στο προοίμιο, κανένας δεν μπήκε στον κόπο να τα διαβάσει ; Ακόμα και το διάταγμα του '55 επέτρεπε εξαιρέσεις για μεγαλύτερα ύψη με τεκμηρίωση. Κάτσε λοιπόν κάτω, κάνε μια σοβαρή επανεκτίμηση με σύγχρονα και επιστημονικά περιβαλλοντικά δεδομένα και μετά βγες να πεις "βαριόμουνα 40τόσα χρόνια να το κάνω, να τώρα αυτό είναι το σωστό, συνεχίστε έτσι τη δουλειά σας" ... μην εμπαίζεις τον κλάδο όμως, δεν νοείται άγνοια πολεοδομικού νόμου για τον μηχανικό.
    1 point
  19. σήμερα άκουσα και μια νέα ερμηνεία ότι το έγγραφο της ΔΟΚΚ (ΔΑΟΚΑ ξερω γω, της Κλαμπατσέα τελος πάντων) δεν καταργεί την υποχρέωση για ΣΔΑ προ αδείας αφού είναι υποχρεωμένος να το ζητήσει ο ΕΔ όπως είπε και ο προλαλήσας Δε βγάζει η κάθε πολεοδομία τη δικιά της νομοθεσία να ησυχάσουμε λέω εγώ.....
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 94/2025: Το νέο πλαίσιο για τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων
      Με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 94/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 196/11.11.2025, θεσπίζεται ολοκληρωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο για την περιβαλλοντική αντιστάθμιση των κινήτρων δόμησης που παρέχει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ).

      Το νέο σύστημα στοχεύει στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ αυξημένης δόμησης και αστικού περιβάλλοντος, μέσω της εκπόνησης και έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.).

      Το Π.Δ. εφαρμόζει τις προβλέψεις των άρθρων 66–71 του ν. 5197/2025 και εισάγει μια νέα διοικητική διαδικασία η οποία καθορίζει:

      τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου,


      τη διαδικασία έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων,


      το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος,


      τις προϋποθέσεις εκκίνησης οικοδομικών εργασιών για άδειες που αξιοποιούν αυξημένους συντελεστές.
      • 0 απαντήσεις
    • «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Οι πρώτοι πίνακες αποτελεσμάτων 102.508 εγκεκριμένων και 13.351 απορριπτέων αιτήσεων
      Αναρτήθηκαν από το ΥΠΕΝ τα αποτελέσματα των πρώτων αποφάσεων που αφορούν στο πρόγραμμα «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ».

      Η απόφαση που αφορά με θέμα: Έγκριση προσωρινών και οριστικών αποτελεσμάτων υποβολής αιτήσεων του προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΔΙ34653Π8-1ΓΠ

      Σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140497/820/ 18.12.2024 (Β’ 6969) κοινή υπουργική απόφαση Προκήρυξης του Προγράμματος «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει αποφασίστηκε:
      • 0 απαντήσεις
    • Οι αλλαγές στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών των τεχνικών ασφαλείας
      Δημοσιεύθηκαν στον Ν.5239/25 με τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» στο ΦΕΚ 178/Α'/17.10.2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι αλλαγές για το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών που αφορούν τους τεχνικούς ασφαλείας.

      Πιο συγκεκριμένα:

      Άρθρο 30 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας - Τροποποίηση άρθρου 502 Κώδικα Εργατικού Δικαίου

      Tο άρθρο 502 διαμορφώνεται ως εξής:

      «Άρθρο 502 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφάλειας

      1. Στις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες της κατηγορίας Α’ του άρθρου 500, και σε εκείνες της κατηγορίας Β’ του ίδιου άρθρου, που απασχολούν εξακόσια πενήντα (650) άτομα και άνω, ο τεχνικός ασφάλειας πρέπει να έχει
      τα προσόντα της περ. α) ή β) της παρ. 1 του άρθρου 501.
        • Upvote
      • 0 απαντήσεις
    • ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
      Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.

      Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.

      Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002
      • 0 απαντήσεις
    • Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
      Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).

      Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.