Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. zulumpo

    zulumpo

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      966


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.322


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      4.740


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      9.067


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/03/2025 in Δημοσιεύσεις

  1. https://nomosphysis.org.gr/23232/ste-415-2025-ekprothesmi-aitisi-akyroseos-dimoy-kata-oikodomikis-adeias-ekdotheisas-ilektronika/ [αποσπασμα] Ενόψει των εφαρμοστέων διατάξεων δεν μπορεί να συναχθεί, λόγω και της απουσίας προληπτικού ελέγχου, ο χρόνος κατά τον οποίο η Υ.ΔΟΜ., και περαιτέρω ο Δήμος, λαμβάνουν πλήρη γνώση της οικοδομικής άδειας που εκδόθηκε αυτόματα από το ηλεκτρονικό σύστημα e-adeies του Τ.Ε.Ε. Επομένως πρέπει να γίνει δεκτό ότι πλήρης γνώση της άδειας στοιχειοθετείται μετά την πάροδο ευλόγου χρόνου από την έκδοσή της, ο οποίος κρίνεται κατά τις περιστάσεις. Στην προκειμένη περίπτωση, η προσβαλλόμενη οικοδομική άδεια εκδόθηκε στις 20.5.2021 με αυτόματο τρόπο, μέσω του οικείου πληροφοριακού συστήματος, η δε κρινόμενη αίτηση ασκήθηκε στις 9.6.2022, δηλαδή μετά πάροδο ενδεκάμιση μηνών από την έκδοση της άδειας. Το διάστημα αυτό υπερβαίνει τον ανωτέρω εύλογο χρόνο, ακόμη και συνεκτιμωμένης της περιπλοκής από την εφαρμογή των διατάξεων περί έκδοσης οικοδομικών αδειών, λαμβανομένου υπόψη ότι ο αιτών Δήμος και οι υπηρεσίες του είχαν πάντως δυνατότητα πρόσβασης στα στοιχεία της άδειας, δεν προβάλλονται δε συγκεκριμένες περιστάσεις οι οποίες εκώλυσαν την έγκαιρη άσκηση της αίτησης. Κατόπιν τούτων, η κρινόμενη αίτηση πρέπει ν’ απορριφθεί ως εκπρόθεσμη.
    1 point
  2. Δημήτρη εάν σε σύσταση η ελάχιστη απόσταση που είχαν βάλει είναι μεγαλύτερη απ όσο επιτρέπουν ή θα επιτρέπουν οι πολεοδομικές διατάξεις τότε πάμε με τις δυσμενέστερες (δηλαδή της σύστασης) Αν όμως σε σύσταση βάζει αποστάσεις μικρότερες από τις απαιτούμενες στις πολεοδομικές διατάξεις τότε πάλι πάμε με τις δυσμενέστερες δηλαδή των πολεοδομικών.
    1 point
  3. Εγώ θα έλεγα καταρχάς να ΜΗΝ έχουν δικαίωμα στα Η/Μ ενός ΠΕΑ όλοι όσοι δεν είναι Η/Μ. Αλλιώς συνυπογραφή από Η/Μ. Θες να κάνεις ΠΕΑ; ΟΚ επειδή είσαι άσχετος με τα Η/Μ θα υπογράφει και Η/Μ μηχανικός. Έδωσες εξετάσεις; Ακόμα όμως δεν μπορείς να καταλάβεις μια ΚΚΜ πως δουλεύει και κοιτάς το λεβητάκι από 10 πλευρές να δεις τι είναι. Πως έχει γίνει η ΗΤΚ που για να εκδώσει Η/Μ θέλει και Πολιτικό - αρχιτέκτονα, το αντίστροφο και στα ΠΕΑ. Αν δείξω δύο λέβητες, έναν ηλεκτρικό (αυτοί που ήταν της μόδας ένα φεγγάρι) και έναν αερίου σε 100 πολ./αρχιτ. οι 99 θα πουν ότι είναι ίδιοι ή δεν τα λέω σωστά; Επειδή όμως δεν πρόκειται να γίνει μιας και το ΤΕΕ το διαφεντεύουν δύο ειδικότητες τότε πάμε σε ρεαλιστικές προτάσεις. Οι εξετάσεις έδειξαν ότι δεν μπορούν να διαφυλάξουν την ποιότητα επομένως μονό οι ΕΛΕΓΧΟΙ μπορούν να εγγυηθούν σωστό αποτέλεσμα. Άρα συχνοί έλεγχοι. Αναβάθμιση μετά από π.χ. 10.000 τ.μ. και η Α τάξη τουλάχιστον 800 τ.μ. ή 1.000 τ.μ. Αν σε πιάσουν π.χ. να κάνεις copy paste υποβάθμιση αν είσαι Β. Όλοι οι μη Η/Μ να βγουν εκτός από τις επιθεωρήσεις (που δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα βέβαια) των Η/Μ.- Προτάσεις δεν ήθελες;
    1 point
  4. συμφωνα με την εγκυκλιο 36 για "μετα την 1-5-24" απαιτειται επαναληψη του συμβολαιου https://enotariat.gr/wp-content/uploads/2024/12/egxeiridio.pdf σελ. 23/24
    1 point
  5. Μα πάντα συμπληρώνουμε (όταν έχουμε τμ) τα κουτάκια για ΚΧ ή ΒΧ. Ο υπολογισμός του προστίμου γίνεται με βάσει αυτά τα κουτάκια. Τα κουτάκια τα άλλα, πχ της κάλυψης ή του ύψους, είναι μόνο πληροφοριακού χαρακτήρα. Δοκίμασε για παράδειγμα να παίξεις με τα νούμερα στο κουτάκι της κάλυψης. Ότι και να βάλεις, το πρόστιμο δεν θα αλλάξει!
    1 point
  6. Πριν την κατεδάφιση δες τις νέες διατάξεις. Αν έχεις υφιστάμενο νόμιμο περίγραμμα μπορεί και να σου εξασφαλίσει ευνοϊκότερες διατάξεις...
    1 point
  7. Εγώ θα δήλωνα το γραμμοσκιασμένο τμήμα εκτός του μπλέ περιγράμματος (//////) με ΥΔΒΧ 50%, και θα σε 2ο φύλλο καταγραφής θα έβαζα διαμερισμάτωση. 3ο ΦΚ με λοιπή παράβαση, μόνο αν υπάρχουν διαφορές στα ύψη. Επειδή όμως καταπατείται κοινόχρηστος χώρος, δώσε έμφαση στη συναίνεση. Υποχρεωτικά ένας από αυτούς που υπογράφουν να είναι ο ιδιοκτήτης της αποθήκης Υ2.
    1 point
  8. ναι δυστυχώς νέο τ.δ (από την μια μαλ..ια στην άλλη πάμε -αστεία πράγματα-γελοιότητες- ΧΑΝΟΥΜΕ την σοβαρότητά μας, την υπόληψη μας ως ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ- Άντε να εξηγήσεις τον πελάτη! για να βάλουμε τη θέση των πασσάλων!!- ΟΧΙ στο ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ αλλά στο ΝΕΟ!!-μη τυχόν κι δεν είναι ακριβείς οι θέσεις τους-Πάλι καλά που δεν μας ζητάνε και τις συντεταγμένες τους σε ΕΓΣΑ, έτσι για να βρισκόμαστε σε δουλειά -μη πλήξουμε ή μη πεινάσουμε δηλαδή!!!- μέχρι να αγανακτήσει κάποιος και να φάει ή κανένα μηχ.. ή κανέναν υπου... με κάποιον πάσσαλο από αυτούς που χρειάζονται για την περίφραξη)
    1 point
  9. Ακριβώς!, όοοοοοταν υπάρχει ειδικό Π.Δ. όρων δόμησης προστασίας. Και αυτά τα βγάζει το υπουργ. πολιτισμο... π.χ.. Όταν είμαστε σε αρχαιολογικό χώρο που δεν έχουν καθοριστεί ζώνες και δεν υπάρχει αυτο το Π.Δ. , δεν χρεώνουμε τον πελάτη το 10%. (ασχέτως αν πρέπει να περάσει από επιτροπή) Υπάρχουν άλλες περιοχές που είναι ζώνης Α που δεν επιτρέπεται εκεί απολύτως τίποτα, ούτε η καλλιέργεια.., και υπάρχουν άλλες περιοχές τύπου Β που έχουν περιορισμούς (ειδικό Π.Δ. όρων δόμησης προστασίας), εκει το χρεώνεται το 10%. Έτσι τα έχω καταλάβει.
    1 point
  10. οκ για το 1. για το 2 όμως άρθρο 94 ν4495/17->που βρίσκονται εντός προστατευόμενων περιοχών, δηλαδή εντός περιοχών Natura, δασών, ρεμάτων, αιγιαλού-παραλίας και αρχαιολογικού χώρου ζώνης Α. Ζώνη Α είναι πολυ αυστηρη κατάσταση.... Αλλά εγώ δεν εμπίπτω σε αυτά άρα νομίζω πως δεν το επιλέγω κατά την γνώμη μου και το νόμο 4495.
    1 point
  11. Έχουμε γωνιακό οικόπεδο,μεσαίο 1,μεσαίο 2 ,μεσαίο 3.Είμαι το μεσαίο 2,κατα 99 τα εκατό το μεσαίο 1 έχτισε εις βάρος του γωνιακού,τώρα το γωνιακό τι έκανε δε ξέρω......Το πιο σωστό μου φαίνεται είναι να παω με τις συντεταγμένες μου και οι υπόλοιποι ας πάνε να κόψουν τον λαιμό τους.Απλα θα έχω κενή λωρίδα 40 εκατοστά ανάμεσα σε μένα και τον όμορο την οποία θα την γεμίσω κατιπιν συννενοήσεως με τον όμορο με φελιζόλ.Τα γωνιακό και το μεσαίο 1 έχουν χτιστεί μετα το 2000 και πριν το 2011
    -1 points
  12. Όχι δεν εχω δει πίνακες και τελικά διαγράματα ,η περιοχή μπήκε στο σχέδιο το 97.Εγκύκλιος δεν υπάρχει ,τα όμορα χτίστηκαν όπως αναφέρω.
    -1 points
  13. Εχώ τρία Μεσαία οικόπεδα. Μεσαιο1,Μεσαίο2,Μεσαίο 3 To όμορο μου οικόπεδο(Μεσαίο 1) είναι υλοποιημένο 40 εκατοστα λάθος,και το δικό μου οικόπεδο από 12,00 μέτρα γίνεται 12,40. Ο αγοραστής το αγόρασε το 2018 με φάτσα 12,00 μ. Τι κάνω? Αφήνω κενή λωρίδα 40 εκατοστών με το οικόπεδο Μεσαίο 1? Ή αφήνω λωρίδα 40 εκατοστά με το άλλο όμορο Μεσαίο 3 (που είναι αδόμητο)?
    -1 points
  14. Τα όρια μου δεν αλλάζουν ούτε τα μέτρα του οικόπεδου. Απλά ό όμορος μου έχει υλοποιήσει λάθος το όριο του Γιατί να κάνω αναθεώρηση?
    -1 points
  15. Γιατί δε μπορώ να χτίσω στο όριο????? Ο γείτονας δε μου αφήνει Δ απλα έχει υλοποιήσει λάθος τα περίγραμματα του οικοπέδου του,δε χάνει μέτρα
    -1 points
  16. Φίλος σου δεν είμαι και δε θέλω να γίνω, Γενικά δε μου αρέσουν οι χαρακτηρισμοί ειδικα από ανθρώπους που σχολιάζουν με ψευδώνυμα. Απλά και πάλι δυστυχώς δεν απαντάς στην ερώτηση μου γράφοντας διάφορες κοτσάνες, Αν έχεις περαιτέρω θέμα έλα να τα πούμε από κοντά,στείλε μου προσωπικό μήνυμα.
    -1 points
  17. Μπορώ να το χτίσω ακριβώς όπως στο κτηματολόγιο στα συμβόλαια ,σύμφωνα με το ΔΚ και το τοπογραφικό.Θα έχω όμως ενα κενό 40 εκατοστα με τον όμορο.
    -1 points
  18. Εγώ απορώ πως ορισμένοι είστε μηχανικοί εδω πέρα μεσα.....
    -3 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.