Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      7.291


  2. MAKAP

    MAKAP

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      3.200


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.935


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.276


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/04/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. [ας υποθεσουμε οτι εχουν δημιουργηθει 6 οικοπεδα, με συνιδιοκτητες ολους - Κατ' αρχας, ελεγχεις εαν εχουν καταγραφει ολοι στην ΠΕ, ωστε να μην υπαρχουν "ορφανα" ποσοστα. - Εαν ειναι ετσι, θα δημιουργηθουν ομαδες -εστω 6- ωστε μετα απο ανταλλαγες ποσοστων μεταξυ τους, να βρεθουν- ανα ομαδα- συνιδιοκτητες σε ξεχωριστα οικοπεδα. Προφανως χρειαζεσαι το 100%. Δυσκολη αποστολή εως αδυνατη. Προφανως ο μηχανικος δεν γινεται να διαθεσει μηνες ολοκληρους απο τον χρονο του, προκειμενου να εξηγησει τα πώς και τα διοτι σε καθε εναν... Συνηθως αναλαμβανουν οι πιο επιμελεις συνιδιοκτητες...[που γρηγορα απογοητευονται] Την "τελευταια φορα" σε παρομοια περιπτωση, ηταν 8 οι δικαιουχοι και εφαγαν δυο χρονια συζητωντας.... - Αρχισαν με το "εγω θελω το απεξω, αλλα εχει φασαρια... εγω το γωνιακο... εγω το απο μεσα... εγω θελω και μεσα και παραμεσα..." Μεχρι να αποφασισουν ηρθε το 2011...μετα πεθαναν 3-4....ακομα μεχρι σημερα τα οικοπεδα χορταριαζουν κι ετσι θα μεινουν στους αιωνες... -Δεν υπαρχει κανενα θεμα χρησικτησιας.... Καλο κουραγιο.... .
    2 points
  2. Με την ανταλλαγή ίσων μεριδίων, παύουν να είναι όλοι συγκύριοι σε όλα, και περιορίζονται σε όσο το δυνατόν μικρότερα οικόπεδα (πλέον). Εκεί, είναι δυνατή είτε η σύσταση καθέτων (προτιμητέα) είτε η σύσταση οριζοντίων (εάν κι εφόσον το θέλουν έτσι) είτε μεταβιβάσεις μεριδίων (αν δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά). Θέλει πολύ δουλειά μηχανικού...
    1 point
  3. Καλησπέρα, έχεις προσαύξηση του προστίμου κατά 40% γιατί έκανες υπαγωγή μετά την 1/10/2024. Διάβασε το άρθ. 102 για περαιτέρω πληροφορίες.
    1 point
  4. Να έχεις υπόψη σου ότι στο dxf βάζουμε ΜΟΝΟ τα απαραίτητα. Αλλιώς, μπορεί να γίνει μπέρδεμα...
    1 point
  5. Είναι απλό: Αν έχει γίνει Πράξη εφαρμογής (με μεταγραφή) θα πρέπει να ανταλλάξουν ιδανικά μερίδια μεταξύ τους ώστε σε κάθε οικόπεδο να μείνουν συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες. Αν δεν υπάρχει ΠΕ αλλά έχει εγκρθεί η Πολεοδομική μελέτη, παραχωρούν σε κ.χ. τα προβλεπόμενα να ρυμοτομηθούν εδαφικά τμήματα, και συνεχίζουν την ανωτέρω διαδικασία στα απομένοντα (εντός Ο.Τ.). Με 500 μ² στα 20 στρεμ., (δηλ. ποσοστό 2.5%) μόνο σπιτάκι σκύλου μπορεί (ίσως) να κάνει. Το πιο σοβαρό όμως, είναι η ύπαρξη του κτίσματος (ή και άλλων) που ενδεχομένως δυσχεραίνει την ανωτέρω διαδικασία
    1 point
  6. μαλλον συμβαινει το παρακατω: Στην ειδική περίπτωση διηρημένης ιδιοκτησίας το ακίνητο επί του οποίου έχει συσταθεί κάθετη ιδιοκτησία αντιμετωπίζεται κατά τη σύνταξη της πράξης εφαρμογής ως ενιαία συνιδιοκτησία. Η αναμόρφωση των δικαιωμάτων χρήσης του οικοπέδου λόγω των επερχόμενων με την πράξη εφαρμογής μεταβολών δεν ανήκει στην αρμοδιότητα της ∆ιοίκησης. Η εισφορά σε γη υπολογίζεται στο ποσοστό συνιδιοκτησίας και δεσμεύεται κατά τη σύνταξη της πράξης λαμβανομένης υπόψη της υφιστάμενης στο ακίνητο κατάστασης από την άποψη του καθορισμού της χρήσης των τμημάτων του οικοπέδου, ώστε από κάθε συνιδιοκτήτη να επέρχεται με τη δέσμευση της εισφοράς η κατά το δυνατόν μικρότερη μεταβολή στη συμφωνηθείσα από τους ιδιοκτήτες χρήση. Σε περίπτωση που ιδιοκτησία στην οποία έχει συσταθεί κάθετη συνιδιοκτησία ρυμοτομείται, τότε τα οικόπεδα που απομένουν μετά τη ρυμοτόμηση αυτή, ανήκουν σε όλους τους συγκυρίους κατά τα ποσοστά συγκυριότητας τα οποία είχαν επί του όλου οικοπέδου και δεν καθίστανται σε κάθε τμήμα συγκύριοι μόνο οι έχοντες σ΄ αυτό δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης ( βλ. την με αρ.66/1992 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που κοινοποιήθηκε με την με αρ. πρωτ. 9412/853/10-6-1992 εγκύκλιο του Υπουργείου Πε.Χω.∆.Ε.) δες εδω σελ 9 http://portal.tee.gr/portal/page/portal/teetkm/DRASTHRIOTHTES/SEMINARIA/PALAIOTERA_SEMINARIA/SHMEIWSEIS_SEM_PRAKSEWN/pr_efarmogis.pdf
    1 point
  7. Για το ΦΕΜ και τις αμοιβές μίλησα γενικά. Έτσι λοιπόν, αν έχεις αμοιβή τοπογραφικού και αμοιβή μελέτης, θα κόψεις μια ΑΠΥ (με διαχωρισμό ή όχι των δύο αμοιβών) και στο ΦΕΜ θα βάλεις ξεχωριστά τις δυο αμοιβές ώστε να υπολογιστεί ο φόρος με το συντελεστή που αναλογεί σε κάθε αμοιβή Ως προς το ΙΚΑ, στον πιν. 3 θα βάλεις τις εργασίες που περιέχονται σε αυτόν. Θα προσκομίσεις συμφωνητικό και τιμολόγιο κατασκευής της περίφραξης για να μη σε χρεώσουν πρόσθετα ημερομίσθια
    1 point
  8. Συναδέλφισαα ένα ένα τα λες! Αν είναι σενάριο όπως λες, τότε οι απαντήσεις που έδωσα, δεν ισχύουν. Αυτά που απάντησα, ισχύουν σε εγκατεστημένη Α/Θ ή λέβητα πετρελαίου ή οποιοδήποτε άλλο σύστημα θέρμανσης! Τώρα τι ΠΕΑ έχεις υποβάλει, εσυ ξέρεις μόνο.
    1 point
  9. Καθόλου απίθανο. Το έχω αντιμετωπίσει στο παρεθόν.
    1 point
  10. Για δοκίμασε να το κάνεις από την αρχή σε νέο αρχείο. Χωρίς περιττά στοιχεία
    1 point
  11. 1. Το 20% χρησιμοποιείται συνολικά εντός του έργου 2. Της αρχικής σύμβασης 3. Ναι και για τρία ερωτήματα, η νομοθεσία είναι σαφέστατη και μια παρατήρηση προς όλους τους συναδέλφους που ασχολούνται (ή θέλουν να ασχοληθούν) με Δ.Ε.: Η πολύ καλή (έως άριστη) γνώση της σχετικής νομοθεσίας, είναι βασικό συστατικό μιας επιτυχημένης καριέρας
    1 point
  12. 6.064 downloads

    Βεβαίωση Χώρου Κύριας Χρήσης σε μορφή .doc σύμφωνα με το υπόδειγμα του εγχειριδίου χρήσης για τους αξιολογητές κτιριακών δομών του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
    1 point
  13. να το πω τώρα εγώ για τον επιβλέποντα της άδειας του 1956, αλλαγή μην του κάνεις, κάνε του ένα μικρό μνημόσυνο, πχ τον Σταυρό σου, πες ένα Θεός συγχώρεσε τον και σκέψου το κάπως διαφορετικά.
    1 point
  14. Στη σελίδα 37 της Έκδοσης Τοπογραφικά Διαγράμματα 1:5000 της ΓΥΣ (https://www.gys.gr/hmgs-psifiak-ekdosis.html) μπορεί κανείς να βρει ένα ευκρινές υπόμνημα. Το λινκ που παρέθεσες δεν λειτουργεί και αντικαταστάθηκε με το σωστό αρχείο. akis73 ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ.pdf
    1 point
  15. @Vasili Η έννοια της επιστασίας μεταφράζεται με σύγχρονους όρους σε Project Management. Με λίγα λόγια ο πελάτης απλά πληρώνει και έχει ευθύνη μόνο να σου λέει τί υλικά του αρέσουν, και θέλει από εσένα παραδομένο έργο. ΙΚΑ, ΩΚΟ, λογαριασμούς, προμήθειες, πληρωμές κλπ τα αναλαμβάνεις εσύ με εξουσιοδότησή του γιατί περιλαμβάνονται στο έργο. Το μοναδικό σημείο που διαφέρει η επιστασία από την εργολαβία είναι ότι το προσωπικό που θα απασχοληθεί στο έργο και τα φορολογικά του έργου έχουν στα χαρτιά Κύριο του Έργου τον πελάτη και όχι εσένα. Εκτός της επιλογής να ζητήσεις απευθείας ποσοστό, υπάρχει και η επιλογή να τον χρεώνεις fixed price με το μήνα. Το να τον χρεώνεις με ποσοστό απαιτεί και soft skills από τη μεριά σου ώστε να καταφέρεις να τα πάρεις. Όπως σου είπαν και οι συνάδελφοι, πρόκειται για χαμηλό προϋπολογισμό, και αυτά τα projects έχουν το πρόβλημα ότι δεν διαφέρουν και πολύ στον κόπο από τα μεγάλα, γιατί η εκκίνηση και ο τερματισμός του έργου απαιτούν σχεδόν τον ίδιο χρόνο, επομένως δεν προλαβαίνεις να πιάσεις οικονομίες κλίμακας για την αμοιβή σου και να κερδίσεις, ίσα ίσα παθαίνεις το ανάποδο. Τέλος, αν δεσμευτείς στην πρότασή σου, φρόντισε ώστε το νούμερο να επαρκεί για να ζητήσεις βοήθεια, γιατί αν πρόκειται το νούμερο να μοιραστεί κιόλας δεν ξέρω τί είδους αποτελέσματα συνεργασίας θα έχεις. Ενδεικτικά ως τάξη μεγέθους για να ασχοληθεί έμπειρος συνάδελφος καθημερινά με τέτοιο έργο σίγουρα θα πρέπει να καθαρίσει τουλάχιστον 30.000 ανά έτος. Τώρα στο μέγεθος έργου που περιγράφεις εγώ γνωρίζω εντός κρίσης ένα εύρος από 20.000 έως 60.000 ανά έτος ως αμοιβή επιστασίας. Ο καθένας κοστολογεί με δικά του κριτήρια. Εύχομαι καλή συνέχεια. Αυτά
    1 point
  16. @DIMITRIS80 Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Εάν καταφέρνω να μεταφέρω, στα μέλη του forum, μερικά από αυτά που έχω αποκομίσει από τη (μακρά) επαγγελματική σταδιοδρομία μου, αυτό αποτελεί μία, ακόμη, ευχαρίστηση και, ίσως, ικανοποίηση, από τη (μακρόχρονη και πολυδιάστατη) συμμετοχή μου στα κοινά.
    1 point
  17. Θα προσπαθήσω να δώσω μια εικόνα των πολεοδομικών εργαλείων που ίσχυσαν στη χώρα από τις αρχές του 20ου αι. και ζητώ συγγνώμη από τους mods για το off topic αλλά νομίζω ότι αξίζει τον κόπο. Μέχρι το 1979, ίσχυε το νδ 1923 για την έγκριση ΡΣ και τροποποίηση ΡΣ (ΤΡΣ). Με το ν. 947/1979, ο Μάνος εισήγαγε νέα λογική στον πολεοδομικό σχεδιασμό, επιχειρώντας να αντιμετωπίσει τις "ασθένειες" του πολυκαιρισμένου και με άλλες νοοτροπίες ισχύοντος νδ 1923. Είναι χαρακτηριστικό ότι, μεταξύ των διατάξεών του, υπάρχουν ρυθμίσεις για τα έλη και την ελονοσία !!!, οι οποίες αφαιρέθηκαν στην κωδικοποίηση της Πολεοδομικής Νομοθεσίας που έγινε στο διάστημα 1996-1998 και κυρώθηκε το 1999, αλλά αυτά αποτελούν μια άλλη ιστορία. Με το ν. 1337/1983, ο μακαρίτης Τρίτσης προσπάθησε, μετά την πολιτική αλλαγή του Οκτωβρίου 1981, να δώσει ένα διαφορετικό "τόνο" στον 947/79, προσθέτοντας μερικές πινελιές ακόμη στη βασική φιλοσοφία του. Παρά το γεγονός ότι θεωρούσε, τότε, ότι ο νόμος αυτός είχε μεταβατική προοπτική για ένα διαφορετικό πολεοδομικό εργαλείο, ο νόμος εξακολουθεί να ισχύει με τις όποιες συμπληρώσεις, τροποποιήσεις κλπ. Σήμερα, για τις εγκρίσεις ΠΜ εφαρμόζονται οι διατάξεις της νομοθεσίας από το 1983 και εντεύθεν και για τις ΤΡΣ οι διατάξεις του νδ 1923. Στην περίοδο πριν από το 1983, το βασικό εργαλείο πολεοδόμησης ήταν το άρθρο 9 του νδ 1923 για την πολεοδόμηση της χώρας, το οποίο τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε, ουσιαστικά, με τον αν 625/1968. Με τη νομοθεσία αυτή εγκρίνονταν, εκτός των ΡΣ και η διάταξη και η θέση κτιρίων και ειδικοί ΟΔ σε εκτός σχεδίου περιοχές μεγάλου, σχετικά, εμβαδού, δηλαδή ένα είδος ΡΣ χωρίς, όμως, να είναι ΡΣ. Γιαυτό χρησιμοποίησα την έκφραση "τοπικό ρυμοτομικό" πριν από την εισαγωγή του όρου με το ν. 1337/1983. Με τη διαδικασία αυτή εγκρίθηκαν πολλά "ΡΣ" αυτού του είδους σε πολλές περιοχές της χώρας, κυρίως, σε μεγάλες ιδιωτικές εκτάσεις, τα οποία εξακολουθούν και σήμερα να αποτελούν ένα είδος μικρού αλλά οργανωμένου, πολεοδομικά, χωριού, χωρίς τη σφραγίδα του ΡΣ, με την έννοια που όλοι γνωρίζουμε. Αλλά αυτή η ιστορία δεν έχει τελειωμό και είμαστε ήδη εκτός θέματος.
    1 point
  18. Σωστά τα συμπεράσματα που αναφέρεις. Σε ό,τι αφορά στις κάθετες που συστάθηκαν την περίοδο 1971-1992, στις εκτός σχεδίου περιοχές, πρέπει να επισημάνω ότι, η διάταξη του άρθρου 4, με τις ακυρώσεις κλπ, προστέθηκε με το άρθρο 6 παρ. 2 εδάφιο β του ν. 2052/1992 (το αρχικό άρθρο 4 αναφερόταν στην ημερομηνία ισχύος του νόμου) και, επομένως, αφορά σ' εκείνες που συστάθηκαν από το 1992 και μετά.
    1 point
  19. Μάλιστα καταλαβαίνω την παρανόηση και ευχαριστώ για την ανάλυση. Συνεπώς: 1. Όλες οι εκτός σχεδίου "άτυπες" συστάσεις καθέτου, πρίν το '71, είναι έγκυρες, εκτός αν αμετάκλητα ακρώθηκαν δικαστικά (Άρθρο 3 του Ν.Δ. 1024/71) 2. Από το '71 έως το '92 η κάθετη εκτός σχεδίου επιτρέπονταν μόνο σε ειδικές περιπτώσεις αλλά παρόλα αυτά σε όλη την εκτός σχεδίου περιοχή της χώρας συστάθηκαν πολυάριθμες πράξεις καθέτου και παράλληλα δεν προβλέπονταν ρητά από το Ν.Δ. 1024/71 η ακυρότητα αυτών. 3. Με τον Ν.2052/92 καταργήθηκε γενικά η δυνατότητα σύστασης καθέτου εκτός σχεδίου και επιπλέον με την προσθήκη άρθρου 4 στο Ν.Δ. 1024/71 ορίστηκε για πρώτη φορά ότι όλες οι συστάσεις καθέτου κατά παράβαση του δ/τος είναι αυτοδικαίως και εξ υπαρχής απολύτως άκυρες. Αυτό που μου διαφεύγει ακόμα είναι αν οι κάθετες της παραπάνω περίπτωσης #2 (1971-1992) που δεν έγιναν στις "επιτρεπόμενες" περιοχές, μπορούν σήμερα να ακυρωθούν γι αυτόν ακριβώς τον λόγο ή θεωρούνται όλες έγκυρες.
    1 point
  20. Η σύσταση κάθετης ιδιοκτησίας είναι μια πονεμένη υπόθεση, για την οποία αξίζει να αναφέρουμε ένα σύντομο ιστορικό, ώστε αφενός να θυμηθούμε τους λόγους που επέβαλαν τις νομοθετικές επεμβάσεις αφετέρου να ξεκαθαρίσουμε ΟΡΙΣΤΙΚΑ το θέμα που συζητάμε. 1. Με την έκδοση του νδ 1024/71, η βούληση του νομοθέτη ήταν να επιτραπεί η σύσταση κάθετης σε περισσότερες αυτοτελείς οικοδομές που ανεγείρονται σε ένα οικόπεδο αφενός σε εντός σχεδίου περιοχές (άρθρο 1 παρ. 1) αφετέρου σε εκτός σχεδίου περιοχές, στις οποίες έχουν καθοριστεί είτε ειδικοί ΟΔ (πχ ζώνες δόμησης Α, Β, Γ και Δ της παραλιακής Βάρκιζας-Σουνίου), είτε η έγκριση είδους "τοπικού ρυμοτομικού" σε εκτός σχεδίου περιοχές πριν από την καθιέρωση του όρου το 1983, με την έγκριση της θέσης και της διάταξης κτιρίων και ΟΔ, είτε με καθορισμό χώρων ειδικών κτιρίων και ΟΔ σε εκτός σχεδίου περιοχές κλπ. 2. Το πολυμήχανο μυαλό του Έλληνα, όμως, κατάφερε να στρεβλώσει ΚΑΙ αυτή τη διάταξη και, με τη μέθοδο της κάθετης, κατάτμησε μεγάλες εκτάσεις σε εκτός σχεδίου περιοχές, όπως πχ οι ζώνες δόμησης της παραλιακής Βάρκιζας-Σουνίου, και αλλού. Αποτέλεσμα αυτής της μεθόδευσης, κατά την περίοδο 1975-1990, ήταν να νομοθετήσει, καθυστερημένα όπως πάντα, η Πολιτεία και να απαγορεύσει, με το ν. 2052/1992, ΓΕΝΙΚΑ και χωρίς εξαιρέσεις, την εφαρμογή της κάθετης στις εκτός σχεδίου περιοχές. 3. Το λάθος της γενικής απαγόρευσης διορθώθηκε το 2000, με το άρθρο 27 του ν. 2831, με το οποίο επανήλθε σε ισχύ, στην ουσία, η εξαίρεση για τις ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ και ΟΧΙ για όλες τις εκτός σχεδίου περιοχές. Επειδή, όμως, είχε μεσολαβήσει το διάστημα 1992-2000, προστέθηκε η προϋπόθεση της έκδοσης μη ακυρωμένης ΟΑ πριν από το 1992. Επίσης, προστέθηκε και η εξαίρεση για τις περιπτώσεις των γηπέδων για τα οποία είχαν καθοριστεί ειδικοί ΟΔ και η θέση και η διάταξη των κτιρίων. Όπως είναι προφανές, η διαφωνία μου, στο θέμα της εφαρμογής του θεσμού της κάθετης ιδιοκτησίας στις εκτός σχεδίου περιοχές, είναι ότι: 1. από την αρχή απαγορευόταν η σύσταση κάθετης, με την εξαίρεση των συγκεκριμένων περιπτώσεων που αναφέρθηκαν, αλλά εφαρμόστηκε, κακώς, στο διάστημα 1971-1992, 2. απαγορεύτηκε, γενικώς, από το 1992 και επανήλθαν οι εξαιρέσεις το 2000, με τις προϋποθέσεις που προαναφέρθηκαν. 3. η κάθετη εφαρμόζεται και σήμερα στις εκτός σχεδίου περιοχές, ΜΟΝΟΝ στις περιπτώσεις που περιγράφονται ρητά στη διάταξη του άρθρου 27 του ν. 2831/2000 και ΟΧΙ γενικά, όπως επιχειρείται να ερμηνευτεί στην παρούσα συζήτηση. Θέλω να πιστεύω ότι με την αναλυτική αυτή επεξήγηση, αφενός ξεκαθαρίζει το θέμα που συζητάμε αφετέρου θα σταματήσει η παρερμηνεία των διατάξεων.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 60 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
    • Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
      Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.

      Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».

      Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.

      Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;

      Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

      Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης

      Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

      Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

      Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

      Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.

      Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;

      Μόνωση της ταράτσας




      Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.
      • 2 απαντήσεις
    • ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
      Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.

      Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω: 

      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών


      ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών


      ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος


      ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων




       

      Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.