Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/04/2025 σε όλες τις περιοχές
-
Σωστά αναφέρεις ότι στο παρελθόν όλα στην κάτοψη ονομάζονταν "κατάστημα", αλλά στις λεπτομέρειες είχαν όλες τις απαραίτητες και απαιτούμενες λεπτομέρειες (τεχνικές εκθέσεις, εγκρίσεις χρήσεων, προϋπολογισμούς ανά κατηγορία, απαιτήσεις μελετών, ενεργητικές πυροπροστασίες κλπ). Τα έχουμε πει εδώ και χρόνια αυτά : Η παρεξήγηση έγινε γιατί στις Τ.Ο. υπήρχε το εδάφιο : Επισημαίνεται ότι όταν στα σχέδια της οικοδομικής αδείας αναγράφεται η χρήση «κατάστημα», η χρήση αφορά στις εμπορικές επιχειρήσεις, ενώ οι λοιπές χρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος δεν θεωρούνται «καταστήματα», λόγω του ότι η άδεια δόμησης εκδίδεται με άλλες προϋποθέσεις. Σημειώνεται ότι τα εμπορικά καταστήματα και τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (αναψυκτήρια, εστιατόρια κ.λ.π) αποτελούν διακριτές κατηγορίες χρήσεων, σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. Β του Π. Δ/τος 23.2/6.3.1987 (ΦΕΚ 166/Δ΄/87) και του «Κτιριοδομικού Κανονισμού»(ΦΕΚ 59/Δ΄/3-2-89). Επομένως απαιτείται άδεια δόμησης για την αλλαγή χρήσης «καταστήματος» σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος (πχ. εστιατόριο – αναψυκτήριο). Σε αυτό απαντάει το ΚΕΣΥΠΟΘΑ με την τελευταία παράγραφο του πρακτικού. Η κατάσταση είχε φτάσει σε ακραίους εκβιασμούς υπαλλήλων σε ιδιώτες (Είδα περίπτωση χώρου εστίασης που του αφαιρέθηκε από την ΥΔΟΜ η άδεια, για πολλά χρόνια, με το αιτιολογικό ότι στην κάτοψη έγραφε ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ και όχι Κ.Υ.Ε. Υπόψη ότι από την αρχή είχε άδεια χώρου εστίασης με ενεργητική που ανακλήθηκε-αφαιρέθηκε από το αρχείο της Πυροσβεστικής ως ψευδής και πλαστή). Όσο για τις θέσεις στάθμευσης, η άδεια απαιτείται γιατί κάποια χρήση θέλει παραπάνω θέσεις και όχι για την ίδια τη μεταβολή της χρήσης. Δηλαδή, σαν να λέμε ότι θέλουμε να κάνουμε προσθήκη με ενημέρωση αδείας...2 points
-
Aυτά που διαβάζεις αναφορικά με το υπόγειο ισχύουν μόνο στα επικλινή οικόπεδα. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις πας σύμφωνα με ΝΟΚ (υπερύψωση 1,20 μ). Παραθέτω και το σχετικό έγγραφο Εγγρ-11380/19-3-2012 Σχετικά με την υπερύψωση υπογείου σε οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων Σε απάντηση του Εγγρ-873/22-2-12 σας και λαμβάνοντας υπόψη τα σχετικά Εγγρ-2341/13-1-12 και Εγγρ-6193/14-2-12, σας γνωρίζουμε ότι με συστηματική ερμηνεία των οριζόμενων στην παρ.4 του Αρθ-1 του ΠΔ/4-11-11 προκύπτει ότι το τελευταίο εδάφιο της παρ.4 έχει εφαρμογή στα επικλινή οικόπεδα της υποπαρ.4β. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γενική Γραμματεία Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας Διεύθυνση ΟΚΚ Τμήμα Β Για το δεύτερο ερώτημά σου έχει ανοίξει θέμα εδώ και θα βρεις απάντηση. Επιγραμματικά αναφέρω ότι ισχύει αυτό που ξέρεις μέχρι σήμερα . Παραμένουν σε ισχύ τα υπάρχοντα ΦΕΚ και οι σχετικές αποφάσεις οριοθέτησης.2 points
-
@mitsus Σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ 1268/019 και παρά το ότι αφορούσε ανάκληση οριοθέτησης παραδοσιακών οικισμών Πηλίου λόγω αναρμοδιότητας Νομάρχη, φαίνεται ότι και στο πρόσφατο ΠΔ υιοθετήθηκε το σκεπτικό της απόφασης. Οπότε , είτε Νομάρχες, είτε Περιφερειάρχες είναι αναρμόδιοι να αποφασίζουν για οριοθετήσεις οικισμών. Μόνο μέσω Π.Δ (ή ΤΠΣ/ΤΧΣ) κατ' εφαρμογή του πρόσφατού Π.Δ.1 point
-
1 point
-
1 point
-
@Alfani το απαιτούμενο ποσοστό συναίνεσης εξαρτάται από τον κανονισμό και όσα ορίζονται λεπτομερώς σε αυτόν. Διαφορετικά 100%1 point
-
Με παντογράφο καταρχάς και ξύλινο (κατά προτίμηση) οδηγό εν συνεχεία. Με μια πρόχειρη αναζήτηση βρήκα αυτό που ίσως σε βοηθήσει.1 point
-
Θα πρέπει να το κάνεις οικοδομήσιμο με την γνωστή διαδικασία της παραχώρησης σε κοινή χρήση (όσο ακόμα προλαβαίνεις...).1 point
-
Βεβαίως. Το ότι είναι εκτός σχεδίου δεν εμποδίζει τη σύσταση οριζ. ιδιοκτησιών.1 point
-
Καλημέρα, δεν είναι της 20/1/2016 που θέλει ο νόμος οι τιμές ζώνης που παραθέτεις. Άρα δεν κάνουν.1 point
-
Διότι, με τον τρόπο που προτείνεις, θα θωρηθεί συνένωση εκ των υστέρων με δημιουργία μη αρτίου1 point
-
Version X6.3
86.244 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Άρα πας με τα εξής ΚΑΕΚ: 1. PST_KAEK, 2.BOUND_(IMPL/UNIMPL), 3. TOPO_PROP η αρχική σου ιδιοκτησία (πριν την παραχώρηση), 4. TOPO_PROP_NEW (1 για τη νέα σου ιδιοκτησία και 1 για το παραχωρούμενο τμήμα), 5. LINE_XM ανάμεσα στα 2 αποκοπτόμενα τμήματα και να ξεκινάει και να τελειώνει από PST_KAEK σε PST_KAEK, 6. DGM_PROP_FINAL (1 για το νέο σου ΚΑΕΚ - χωρίς το αποκοπτόμενο τμήμα, και 1 όλο το υπόλοιπο κομμάτι του δρόμου - με το αποκοπτόμενο τμήμα) 7. + ότι άλλο LAYER χρειαστείς (ROAD, BLD, OT, DBOUND_...)1 point
-
Συνάδελφε διαφωνώ. Η παραχώρηση σε κοινή χρήση είναι εγγραπτέα πράξη και επομένως θα το δουλέψει σαν "κατάτμηση". Δεν είναι λάθος του ΚΑΕΚ για να προβεί σε διόρθωση.1 point
-
Ανέβηκε στα downloads νεότερη έκδοση του φύλλου υπολογισμού αγοραίας αξίας καταστήματος με περισσότερες δυνατότητες και χάρη στην πολύτιμη βοήθεια του συναδέλφου @analysis. Επισυνάπτω το νεότερο αρχείο και εδώ. Αγοραία και Μισθωτική Αξία Καταστήματος v3.3.1.xlsx edit: Ανέβηκε Διορθωμένο Αρχείο γιατί το προηγούμενο είχε προβλήματα.1 point
-
Καλημέρα συνάδελφοι. Έχουν περάσει τρεις μέρες και δεν είδα κάποια απορία. Ελπίζω να λειτούργησε η εφαρμογή και να σας βοηθήσει στη δουλειά σας. Σήμερα ανεβάζω ένα φύλλο υπολογισμού για τον προσδιορισμό της Αγοραίας Αξίας καταστήματος με τη Μέθοδο των συγκριτικών στοιχείων πωλήσεων και τη Μέθοδο Άμεσης Κεφαλαιοποίησης. Έχω αυτοματοποιήσει κάποιους υπολογισμούς. Επίσης, έχω ενσωματώσει και έναν έλεγχο απόκλισης των στοιχείων. Το φύλλο το έχω ξεκλείδωτο, οπότε προσοχή να μην σβήσετε τους τύπους. Μόνο στα λευκά κελιά και όπου χρειάζεται, πρέπει να εισάγετε τιμές. Ελπίζω, να σας φανεί χρήσιμο. Αν εντοπίσετε κάποιο λάθος, παρακαλώ να το αναφέρετε εδώ για να το διορθώσω. Αγοραία Αξία Καταστήματος v2.xlsx Υ.Γ.: Ανέβασα πιο βελτιωμένη έκδοση στην οποία το φύλλο λειτουργεί και με λιγότερα από έξι συγκριτικά στοιχεία1 point
-
Οργάνωση αυτοψίας Το πρώτο θέμα που με απασχόλησε είναι η οργάνωση της αυτοψίας. Επειδή έχω φτάσει σε σημείο να επισκεφτώ πάνω από δέκα ακίνητα σε μία μέρα, έπρεπε να βρω έναν τρόπο ώστε να γίνει αυτό με έναν τρόπο, που θα με γλίτωνε από άσκοπες μετακινήσεις. Ήθελα δηλαδή να έχω μία άμεση εικόνα των ακινήτων, που θα έπρεπε να επισκεφτώ, ώστε να οργανώσω το ταξίδι μου, την οποία θα μπορούσα να έχω και στο κινητό μου, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή των χαρτών. Την λύση την βρήκα με το mymaps της google, που είναι ουσιαστικά μία διαδικτυακή εφαρμογή και όσοι έχουν gmail, μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν δωρεάν. Πριν φτάσουμε εκεί όμως, το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει, αφού έχουμε εντοπίσει τις θέσεις των ακινήτων μας, είναι να φτιάξουμε έναν πίνακα στο excel, με διάφορα στοιχεία που μας ενδιαφέρουν. Προσωπικά φτιάχνω έναν πίνακα όπως στο παρακάτω φύλλο: Αυτοψίες.xlsx Έπειτα πηγαίνω στη διεύθυνση του my maps της google και πατάω τη "Δημιουργία Νέου Χάρτη" στην επόμενη εικόνα: 1. Δίνω όνομα στον χάρτη και 2. Πατάω "Εισαγωγή" για να επισυνάψω τον πίνακα excel, που έφτιαξα πριν οπότε βγαίνει η επόμενη οθόνη, όπου και επιλέγουμε το αρχείο excel, από τη θέση που το έχουμε αποθηκεύσει. Αφού λοιπόν επιλέξουμε το αρχείο, ακολουθεί η επόμενη οθόνη, όπου επιλέγουμε όλα τα στοιχεία που θέλουμε να εμφανιστούν στον χάρτη, ενώ για τις συντεταγμένες επιλέγουμε "Γεωγραφικό Πλάτος, Γεωγραφικό Μήκος" και πατάμε "Συνέχιση". ακολουθεί μία ακόμη οθόνη, στην οποία μας ζητείτε να επιλέξουμε μία στήλη, που θα αποτελεί τον τίλο των σημάνσεων. Προσωπικά επιλέγω τον "Κωδικό Ακινήτου" και πατάμε "Τέλος". Έχουμε πλέον δημιουργήσει τον χάρτη μας. Τα ακίνητα που πρέπει να επισκεφτούμε είναι οι μπλε κουκκίδες, που όποιος θέλει μπορεί να τους αλλάξει χρώμα και σχήμα, ενώ αν πατήσουμε πάνω σε μία από αυτές, θα δούμε τις πληροφορίες του ακινήτου. Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι ο συγκεκριμένος χάρτης αποθηκεύεται στον λογαριασμό μας στο google drive και φυσικά είναι διαθέσιμος για να τον χρησιμοποιήσουμε από την εφαρμογή των χαρτών στο κινητό μας. Αφού λοιπόν ανοίξουμε την εφαρμογή "Χάρτες" στο κινητό μας, πάμε στην επιλογή "Τα μέρη σας" και επιλέγουμε το "Χάρτες" και έπειτα τον χάρτη που φτιάξαμε, ο οποίος και θα είναι το υπόβαθρο για όσο τον χρειαζόμαστε, ενώ θα μπορούμε να βάλουμε το κινητό μας να μας καθοδηγήσει στις θέσεις, που θέλουμε να πάμε. Επιπλέον, με τον συγκεκριμένο τρόπο υπάρχει η δυνατότητα να μοιραστούμε τον χάρτη με κάποιον συνεργάτη μας, που μπορεί να κάνει και αυτός κάποιες αυτοψίες.1 point
-
μόλις περάσαμε τις 300Κ views σε τεχνικό θέμα. O engineer θα πρέπει να μας κεράσει.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-