Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      19.064


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      9.157


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      11.991


  4. doragk

    doragk

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      49


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/09/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. @nexus6 900 εκτός αν βλέπει στην Ρεγκούκου οπότε 1050.
    2 points
  2. Καλησπέρα, μου ζητήθηκε η έκδοση ΗΤΚ σε κτίσμα το οποίο είναι νόμιμο, αλλά υπάρχει σε αυτό έκθεση επικινδύνως ετοιμόρροπου η οποία αναφέρει εργασίες στήριξης. Οι εργασίες αυτές δεν έχουν γίνει και ο φάκελος είναι σε εκκρεμότητα. Ποια η γνώμη σας επηρεάζει κάτι τέτοιο τη νομιμότητα του κτιρίου και την έκδοση της βεβαίωσης; Ευχαριστώ.
    1 point
  3. Συνάδελφε με τηλεγραφικά ερωτήματα μην περιμένεις απάντηση. Δώσε πλήρη περιγραφή για να μπορέσουμε να σε βοηθήσουμε.
    1 point
  4. Σύμφωνα με το άρθρο 89 2. Απαγορεύεται η μεταβίβαση δικαιώματος ακινήτου ή αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης εφόσον η αυθαίρετη κατασκευή ή αυθαίρετη αλλαγή χρήσης βρίσκεται : ιε) σε χαρακτηρισμένο επικινδύνως ετοιμόρροπο κτίριο, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ.13/22.4.1929 «Περί επικινδύνων οικοδομών» (153 Α), όπως ισχύει Δεν αναφέρεται τουλάχιστον ευθέως ότι το ακίνητο δεν μπορεί να μεταβιβαστεί (αν δεν έχει αυθαιρεσίες). Το θέμα είναι σε ένα επικινδύνως ετοιμόρροπο ποιος μπορεί να ελέγξει για αυθαιρεσίες; Εδώ έχουμε μια υποχρέωση του ιδιοκτήτη να άρει την επικινδυνότητα, είτε επισκευάζοντας είτε κατεδαφίζοντας (αναλόγως τι γράφει η έκθεση). Άρα, το ερώτημα ανάγεται στο αν υπάρχει νομοθετικά θεσπισμένο χρονικό όριο για την άρση της επικινδυνότητας και αν αυτή η υποχρέωση δύναται να μεταβιβαστεί στον νέο κύριο του ακινήτου, ο οποίος θα είναι, μετά την μεταβίβαση, υπόλογος.
    1 point
  5. Καλά κάνει ο Δημήτρης και σου δίνει το Β.Δ. 690/48, όμως εδώ εσύ μας λες πως έχεις να κάνεις με μία κυρωμένη Π.Ε., με τον ν. 1337/83, η οποία μετά την κύρωση δέχτηκε και μία τροποποίηση του Ρ.Σ. και μάλιστα έχεις και "κατάργηση Δρόμου" (?). -Δεν μας λες όμως την αιτιολογία της κατάργησης του δρόμου? -Σίγουρα υπάρχει ο "πίνακας της πράξης Εφαρμογής" που περιγράφει και την "πορεία" της αρχικής ιδιοκτησίας που μελετάς και θα πρέπει, σύμφωνα με τον ισολογισμό γης, να δώσει εισφορές σε γη και χρήμα. Υπολογίστηκαν νέες εισφορές? Με τον αρχικό σχεδιασμό η μελέτη, στους υπολογισμούς των εισφορών, έχει, σίγουρα, λάβει υπόψιν & τα ρυμοτομούμενα τμήματα που βάραιναν την αρχική ιδιοκτησία (όπως λες δύο στρέμματα). Αυτά τα ρυμοτομούμενα τμήματα, για την δημιουργία του δρόμου, σίγουρα συνυπολογίστηκαν για να προκύψουν οι τελικές εισφορές σε γη και χρήμα της ιδιοκτησίας. Αν λοιπόν έγινε τροποποίηση και τα ρυμοτομούμενα τμήματα γυρίσουν πίσω στην αρχική ιδιοκτησία, θα πρέπει να δεις (σίγουρα πρέπει να υπάρχουν διορθωμένοι πίνακες) τι γίνεται με τις εισφορές που οφείλει με την νέα κατάσταση η αρχική ιδιοκτησία?
    1 point
  6. άρθρο 125ΚΑ 7. Μέχρι την έναρξη ισχύος της κοινής υπουργικής απόφασης της περ. β) της παρ. 5 του άρθρου 125Κ, για τον καθορισμό της διαδικασίας υπολογισμού των προστίμων που επιβάλλονται κατ’ εφαρμογή του παρόντος, τα πρόστιμα υπολογίζονται βάσει των άρθρων 94 και 109.
    1 point
  7. @dadabook Koίταξε στο άρθρο 125 ΙΓ παρ. 2 2. Από την τοιχοκόλληση της έκθεσης αυτοψίας μέχρι την κατεδάφιση ή τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων, εφόσον προβλέπεται, επιβάλλεται για κάθε έτος μη αποκατάστασης της αυθαιρεσίας, πρόστιμο μη έγκαιρης κατεδάφισης, το οποίο ισούται με το πενήντα τοις εκατό (50%) του προστίμου ανέγερσης. Ο υπόχρεος σε κατεδάφιση ή νομιμοποίηση ενημερώνει τον Ειδικό Επιθεωρητή ελέγχου και Καταστολής της Αυθαίρετης Δόμησης σχετικά με την οικειοθελή κατεδάφιση ή τη νομιμοποίηση του αυθαιρέτου, προκειμένου να ενεργοποιηθεί η διαδικασία ελέγχου της αποκατάστασης της αυθαιρεσίας σύμφωνα με το άρθρο 125ΙΑ. Από την παράλειψη ενημέρωσης τεκμαίρεται η μη συμμόρφωση του υποχρέου και επιβάλλονται τα προβλεπόμενα πρόστιμα μη έγκαιρης κατεδάφισης. Το ελάχιστο ύψος του προστίμου μη έγκαιρης κατεδάφισης είναι εκατό (100) ευρώ, για την υποπερ. ββ) της περ. β της παρ.1 και επτακόσια πενήντα (750,00) ευρώ για την υποπερ. βα) της περ. β) της παρ.1.
    1 point
  8. Είδα αυτό στον νόμο: 1. ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ – ΑΝΘΡΩΠΟΜΕΤΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 1. Γενικά 1.1. Αυτόνομη ∆ιακίνηση και ∆ιαβίωση Άτομα με αναπηρία είναι τα άτομα που έχουν μόνιμες ή προσωρινές βλάβες, ανικανότητες, αδυναμίες, αναπηρίες ή συνδυασμό των παραπάνω ,που προέρχονται από φυσική, ψυχική ή νοητική ανεπάρκεια. Εμποδιζόμενα άτομα είναι τα άτομα με ειδικές ανάγκες , καθώς και τα άτομα με μειωμένες ικανότητες δηλαδή τα άτομα της τρίτης και τέταρτης ηλικίας, οι έγκυες, τα προεφηβικά άτομα, τα άτομα με ασυνήθεις σωματικές διαστάσεις, οι εθισμένοι σε βλαβερές ουσίες, όσοι χρησιμοποιούν ή οδηγούν οιουδήποτε τύπου αμαξίδιο, όσοι μεταφέρουν βάρη κλπ. Με την αυτόνομη διακίνηση και διαβίωσή τους τα άτομα με ειδικές ανάγκες και γενικότερα τα εμποδιζόμενα άτομα αποπεριθωριοποιούνται, χρησιμοποιούν και αναπτύσσουν τα ταλέντα τους συμμετέχοντας ισότιμα σε όλες τις δραστηριότητες της ζωής, μειώνοντας την εξάρτησή τους από κάποιο άλλο άτομο που στη συνέχεια αποδεσμευόμενο γίνεται πιο παραγωγικό. Δεν ισχύει;
    1 point
  9. σχετικά με το θέμα της άρσης ή της αποζημίωσης κλπ είναι και τα άρθρα 87 έως 93 ν 4759/20 (κάτι πιο φρέσκο από το ΒΔ/1937 που αναφέρει και ο συν/φος ΘΕΟΧΑΡΗΣ)
    1 point
  10. αγαπητέ Δημήτρης Παπ ο συνάδελφος @nbr απαντάει με την εμπειρία ετών. Υπάρχει πάντα μία αυστηρή συσχέτιση λόγου και εμπειρίας 'Ο συνάδελφος έχει χαρακτηριστικό τρόπο που χρησιμοποιεί τη γλώσσα ιδιαίτερα όταν αναφέρεται σε νομικα/τεχνικα θέματα. Το ζητούμενο όμως πάντα , παραμένει η διασαφήνιση και η απάντηση στο αρχικό ερώτημα. Ας μην αμφισβητήσουμε την συμβολή του σε αυτά !!!!!
    1 point
  11. Από σήμερα τροποποιείται από λίγο έως αρκετά η σχετική διαδικασία: 1393849/16-09-2025 Αναβάθμιση της Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Απογραφής Ιδιωτικών Οικοδομοτεχνικών Έργων του e-ΕΦΚΑ. Έναρξη διαλειτουργίας του Πληροφοριακού Συστήματος/ΠΣ «e-Άδειες» του ν. 4495/2017 με το Πληροφοριακό Σύστημα του e-ΕΦΚΑ
    1 point
  12. Η δόμηση προκύπτει έμμεσα από την κάλυψη και τον αριθμό ορόφων
    1 point
  13. Μπορεί να έχει πολύ πληροφορία επάνω αλλά είναι πολύ απλό. Παίρνεις τις συντεταγμένες όλων των ομόρων από το κτηματολόγιο (με αίτηση) και φτιάχνεις με αυτές την κατάσταση των γηπέδων όπως υπάρχει τώρα στο κτηματολόγιο.(η πρώτη φάση του διαγράμματος) Αφού θα έχεις μετρήσει και στο πεδίο, βάζεις επάνω στο ίδιο σχέδιο και την πραγματικότητα.Θα πρέπει δηλαδή να έχεις καλύψει στο πεδίο όλη την πληροφορία που χρειάζεται γύρω γύρω από τα σύνορα του δικού σου γηπέδου.Εννοείται πως αν υπάρχουν δρόμοι ή άλλοι κοινόχρηστοι χώροι αποτυπώνονται και αυτοί. Μετά τη σχεδίαση και των 2 καταστάσεων (κτηματολόγιο και πραγματικότητα) θα δημιουργηθούν τμήματα από τα γήπεδα τα οποία θα πρέπει να δώσει (ή να πάρει) ο κάθε γείτονας στο δικό σου για να προκύψουν τα τελικά σύνορα.Αυτό που κάνεις λοιπόν για κάθε γείτονα ξεχωριστά είναι: Πινακάκι με συντεταγμένες του όλου γηπέδου πριν την αλλαγή όπως φαίνεται τώρα στο κτηματολόγιο, πινακάκια με συντεταγμένες σε όλα τα τμήματα μικρά ή μεγάλα που θα αλλάξουν από αυτήν την ιδιοκτησία και στο τέλος ένα πινακάκι με συντεταγμένες του τελικού γηπέδου.Αυτό θα κάνεις σε όλους τους γείτονες που ζητάς να γίνει διόρθωση ορίων.Βέβαια θα κάνεις το ίδιο και σε αυτό που ζητάς να κάνεις τη διόρθωση., το δικό σου . Πινακάκι με συντεταγμένες όπως ήταν στο κτηματολόγιο και πινακάκι με το τελικό γήπεδο όπως θα προκύψει μετά τη διόρθωση ορίων που θα είναι και το τελικό ζητούμενο μετά το πέρας της διαδικασίας.Δε χρειάζεται να ξανακάνεις τα πινακάκια με συντεταγμένες των τμημάτων που θα αλλάξουν γιατί υπάρχουν ήδη αφού τα έκανες για κάθε γείτονα.Αυτά
    1 point
  14. @nbr Βλέπω εδώ και καιρό τα γραφόμενά σου και είναι σχεδόν πάντα στο ίδιο ύφος: απαντάς σαν «δασκαλος» και αυθεντία που μοιράζει οδηγίες. Σε ένα επιστημονικό φόρουμ όμως, αυτό δεν αρμόζει. Εδώ ανταλλάσσουμε τεκμηριωμένες απόψεις και εμπειρίες, δεν κάνουμε «μαθήματα». Καλό θα ήταν να το λάβεις υπόψη σου, γιατί με αυτόν τον τρόπο περισσότερο κουράζεις παρά συμβάλλεις ουσιαστικά στη συζήτηση.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.