Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Equalizer

    Equalizer

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      226


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.110


  3. GeorgeS

    GeorgeS

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.614


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.230


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/01/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Με αποφάσεις που ελήφθησαν στο τέλος του περασμένου έτους, καθορίστηκαν προθεσμίες για τις υποχρεώσεις σχετικά με το myDATA. Χωρίς παραπομπές σε διατάξεις και εδάφια, συνοπτικά οι προθεσμίες είναι οι εξής: Έτος 2021 Διαβίβαση από λήπτη (απόκλιση ή παράλειψη διαβίβασης από εκδότη) μέχρι 31.3.2023. Δεν υπάρχει υποχρέωση διαβίβασης εφόσον η συνολική καθαρή αξία, ανά περίπτωση (μη τήρησης υποχρέωσης διαβίβασης, απόκλισης διαβίβασης) και ανά αντισυμβαλλόμενο, δεν υπερβαίνει τα εκατό ευρώ. Έτος 2022 Έσοδα τιμολόγησης μέχρι 28.2.2023. Έξοδα τιμολόγησης μέχρι 31.3.2023. Διαβίβαση από λήπτη (απόκλιση ή παράλειψη διαβίβασης από εκδότη) μέχρι 30.4.2023. Έτος 2023 Έσοδα (τιμολόγια και αποδείξεις) μέχρι τις 10 του επόμενου μήνα για όσους είχαν το προηγούμενο φορολογικό έτος ακαθάριστα έσοδα έως 10.000 ευρώ. Αλλιώς, μέχρι την επόμενη ημέρα.
    4 points
  2. Το μόνο καλό που τους ενδιαφέρει είναι το να φροντίζουν την εκλογή τους κι έμμεσα την τσέπη τους! Χέστηκαν για την εθνική οικονομία και για τους ιδιοκτήτες ακινήτων κατηγορίας 5... Αν δεν ήταν έτσι, τότε θα έκαναν υποχρεωτική εντός διετίας την ΗΤΑ για όλα τα ακίνητα!
    2 points
  3. Στη λίστα με τις πιο παράξενες εκκλησίες του κόσμου, δίπλα στην Santuario della Madonna delle Lacrime στις Συρακούσες και στην La Sagrada Familia του Γκαουντί στη Βαρκελώνη μπορείς άνετα να τοποθετήσεις την εκκλησία της Αγίας Φωτεινής στον κάμπο της Αρχαίας Μαντίνειας, -είναι τόσο εντυπωσιακή που ακόμα και αν δεν την έχεις ακουστά, περνώντας τυχαία από την περιοχή είναι αδύνατο να μην σταματήσεις να την θαυμάσεις. Το κακό είναι ότι δύσκολα περνάς τυχαία από εκεί. Η εκκλησία της Αγίας Φωτεινής δεν βρίσκεται πάνω σε κεντρικό δρόμο, βρίσκεται χτισμένη απέναντι από τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μαντίνειας, μέσα στον κάμπο, 13 χιλιόμετρα βόρεια της Τρίπολης, οπότε για να την δεις πρέπει να κάνεις τον κόπο να πας μέχρι εκεί. Για τους ειδικούς, σαν τον Ισπανό αρχιτέκτονα και πολεοδόμο Αλφόνσο Τορίμπιο, «η Αγία Φωτεινή δίνει την εντύπωση ζώντος κτιρίου. Κινείται προσπαθώντας να περιστραφεί γύρω από τον άξονά της. Δεν υπάρχει ορθή γωνία στο κτίσμα. Αναπνέει τον αρκαδικό αέρα και τα ακροκέραμα παίρνουν τη φορά του ανέμου που φυσά απ" την Ανατολή». Κατεβαίνοντας από Αθήνα την εθνική οδό Αθηνών-Τριπόλεως, μετά διόδια της Νεστάνης στρίβεις δεξιά προς Λεβίδι, Βυτίνα, Αρχαία Ολυμπία και σε τρία χιλιόμετρα πάλι δεξιά, προς Αρχαία Μαντίνεια [πρόσεχε να μην προσπεράσεις την ταμπέλα]. Σε τρία χιλιόμετρα συναντάς στο αριστερό σου χέρι την Αγία Φωτεινή. Η Αγία Φωτεινή είναι ένα κτίριο που διχάζει και ο καθένας το βλέπει με τον δικό του τρόπο. Και ανάλογα με τα γούστα του, μπορεί να το χαρακτηρίσει από εντυπωσιακό και αριστούργημα μέχρι κακόγουστο και έκτρωμα [εμείς είμαστε με τους πρώτους]. Η αλήθεια είναι ότι όμοιό του δεν συναντάς πουθενά στην Ελλάδα, δεν μπορείς να το κατατάξεις σε κάποια συγκεκριμένη αρχιτεκτονική και με έναν παράξενο τρόπο συνδυάζει στοιχεία της αρχαίας Ελλάδας με το χριστιανικό πνεύμα, όπως τα εμπνεύστηκε και τα υλοποίησε ο δημιουργός του, ο μέγας Κώστας Παπαθεοδώρου, αρχιτέκτονας, ζωγράφος και αγιογράφος που σίγουρα δεν έχει εκτιμηθεί ακόμα όσο του αξίζει. Το χρονικό της δημιουργία της εκκλησίας που ξεκίνησε λίγο πριν το 1970 και ολοκληρώθηκε –εξωτερικά- το 1973 έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Η παραγγελία έγινε από τον Μαντινειακό Σύνδεσμο που έψαχναν κάποιον αρχιτέκτονα να τους χτίσει έναν ναό μεγαλοπρεπή και ξεχωριστό και, ακόμα και σήμερα, η επιλογή του Παπαθεοδώρου δεν φαίνεται απλά επαναστατική αλλά εξωφρενική. Κανείς δεν ξέρει πώς τα μέλη ενός τόσο συντηρητικού διοικητικού συμβουλίου τον επέλεξαν και του εμπιστεύτηκαν ένα τόσο τολμηρό σχέδιο σε μια περιοχή ιστορικής σημασίας όπως η Αρχαία Μαντίνεια και μάλιστα μέσα στην χούντα. Ο Παπαθεοδώρου που ήταν μαθητής του Πικιώνη, την εποχή που τον προσέγγισαν δούλευε στο Υπουργείο Πολιτισμού πλάι στον αείμνηστο Σπύρο Μαρινάτο, θέση αξιοζήλευτη την εποχή εκείνη. Για να δουλέψει στη δημιουργία της Αγίας Φωτεινής παραιτήθηκε από τη θέση στο υπουργείο και αφοσιώθηκε σε αυτή ολοκληρωτικά, θωρώντας την έργο ζωής. Και ήταν. «Για μένα αυτό ήταν όνειρο ζωής» λέει ο ίδιος. «Όταν είδα την περιοχή με τα αυτοσχέδια καλυβάκια, τις αχυρένιες στέγες, το πράσινο, είπα ότι πρόκειται για το ιδανικό σημείο. Σε έναν χώρο που περιβάλλεται από το Μαίναλο, το Αρτεμίσιο, το όρος όπου ο Ηρακλής καθάρισε την κόπρο του Αυγεία, μια περιοχή με απλότητα, φτωχικότητα και αφέλεια που επεδίωκα μέσα από το έργο μου. Αυτό το ταπεινό και το απλοϊκό είμαστε ή τουλάχιστον ήμασταν εμείς οι Έλληνες. Και, εξάλλου, ο τόπος λατρείας του Θεού δεν χρειάζεται να είναι πολύπλοκος». Όσοι έζησαν από κοντά την ανέγερση του ναού αναφέρουν ότι ο αρχιτέκτονας «άλλοτε τριγύριζε ανάμεσα στα χώματα της Μαντινείας και άλλοτε περιπλανιόταν μοναχός στα στενά της Τρίπολης. Ξεδιάλεγε από τις μάντρες παλαιά υλικά, τα έπαιρνε μαζί του κι έπειτα τα σμίλευε με τα χέρια για να βρουν τη θέση τους στο οικοδόμημα που έμελλε να σημαδέψει την πορεία του. Ήταν ένας παράξενος άνθρωπος. Για έξι μήνες ζούσε σε ένα αντίσκηνο δίπλα στο κτίσμα του, ώστε να μη χάνει πολύτιμο χρόνο, αφού εργαζόταν εκεί ολόκληρη την ημέρα, παρέα με λίγους ανειδίκευτους εργάτες από τα γύρω χωριά». Ο Παπαθεοδώρου που ήταν μαθητής του Πικιώνη, την εποχή που τον προσέγγισαν δούλευε στο Υπουργείο Πολιτισμού πλάι στον αείμνηστο Σπύρο Μαρινάτο, θέση αξιοζήλευτη την εποχή εκείνη. Για να δουλέψει στη δημιουργία της Αγίας Φωτεινής παραιτήθηκε από τη θέση στο υπουργείο και αφοσιώθηκε σε αυτή ολοκληρωτικά, θωρώντας την έργο ζωής. Και ήταν. Ο Κώστας Παπαθεοδώρου δημιούργησε ένα αριστουργηματικό έργο ζωής που δεν μοιάζει με τίποτα άλλο. Όλο το άρθρο: https://www.lifo.gr/now/greece/i-apithani-istoria-mias-ekklisias-ergoy-tehnis-stin-arhaia-mantineia
    1 point
  4. Ο νόμος δίνει κάποιες εξαιρέσεις από την υποχρέωση σύνταξης εξαρτημένου τοπογραφικού. Η δική μου γνώμη είναι να κάνεις εξαρτημένο τοπογραφικό ανεξαρτήτως εξαιρέσεων. Για το τυπικό του θέματος και σύμφωνα με το νόμο, αν δεν έχει συσταθεί στο ακίνητο οριζόντια ή κάθετη, ή αν δεν έχει εκδοθεί Ο.Α μέχρι και την έναρξη ισχύος του ν. 4178/13, τότε στην δικαιοπραξία (δηλαδή θα συνοδεύει την βεβαίωση όπως αναφέρεται) θα απαιτηθεί εξαρτημένο. Σήμερα, με τις απαιτήσεις που υπάρχουν το εξαρτημένο τοπογραφικό είναι η βάση. Δεν μπορείς χωρίς αυτό. Άσε που όταν κάνεις εξ αρχής τοπογραφική αποτύπωση, έχεις πληρότητα και ορθότητα στην αποτύπωση που αφορά και την δήλωση υπαγωγής Ν. 4495. Ένα θέμα ουσίας αν κάποιος πάει να χρησιμοποιήσει τις εξαιρέσεις μη σύνταξης εξαρτημένου τοπογραφικού είναι το τι θα γίνει με το τοπογραφικό στο συμβόλαιο. Πως θα τεκμηριωθεί αν είναι σήμερα (όχι πριν 30 χρόνια που μπορεί να είναι ένα προγενέστερο τοπογραφικό) άρτιο και οικοδομήσιμο, αν ρυμοτομείται, αν έχει άλλες δεσμεύσεις (αρχαιολογία, δασικό, κτηματική υπηρεσία του Δημοσίου κλπ).
    1 point
  5. Καλησπέρα Το ρελέ 100mA είναι περιττό και μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει. ΔΕΝ υπάρχει υποχρέωση για διαφορική προστασία σε γραμμές που τροφοδοτούν υποπίνακες. Αυτή η τρέλα λύθηκε με νεότερη Υ.Α. Πρέπει να πούμε ότι σε μεγάλες εγκαταστάσεις με ηλεκτρονικά φορτία όπως υπολογιστές, εκτυπωτικά, κλπ, υπάρχουν σταθερά μόνιμα ρεύματα διαρροής αποδεκτά κατά τα τα πρότυπα που μπορεί να είναι μικρά αλλά αθροιστικά δύναται να ενεργοποιούν τις διατάξεις διαφορικής προστασίας. Γιαυτό και "σπάμε" τα κυκλώματα σε περισσότερους ΔΔΕ 30mA ... Στις αναχωρήσεις υποπινάκων η χρήση 100 ή 300 mA ρελέ είναι άνευ ουσίας. Οχι ότι είναι κακό, αλλά δεν έχει και νόημα.
    1 point
  6. Καλησπέρα σε όλους Καμία υποχρέωση δεν υπάρχει για Υπόγεια διαδρομή. Τα είπαμε κι απο κοντά. Αν διαλέξεις Υπόγεια τότε ακολουθείς τους κανόνες. Δηλ. σκάμμα 60cm, άμμο, σωλήνα, κλπ. Αλλά πουθενά δεν προκύπτει ότι το καλώδιο πρέπει ντε και καλά να είναι υπόγειο. Συνήθως είναι υπόγειο, διότι στις Νο6 παροχές πλέον η ΔΕΗ υπογειοποιεί το δίκτυο. Άρα το καλώδιο της ΔΕΗ θα είναι κατά 99% υπόγειο απευθείας απόν τον Υ/Σ και άρα πας σε επιδαπέδιο πιλαρ Νο6 όπως σου είπα. Οπότε το λογικό είναι να έρθεις και εσυ με υπόγειο καλώδιο. Τώρα αν σε κάποιο σημείο βολεύει να το σηκώσεις πάνω απο το έδαφος κανένα πρόβλημα. Αρκεί να είναι προστατευμένο και να πληροί τις προδιαγραφές ασφάλειας. Σε 2 όμοιες πολυκατοικίες, ο εργολάβος του ΔΕΔΔΗΕ είπε, στη μια ας το κάνουμε υπόγειο γιατί βολεύει, στην άλλη η παροχή μπορεί να πάει εναέρια γιατί έχει μια κολώνα που μας λύνει τα χέρια κοκ. Οπως βολεύει ή κρίνει ο μελετητής κάθε φορά. Πάνε σε μια εσωτερική εγκατάσταση με επενδύσεις γυψοσανίδας. Άλλος βάζει σχάρες, άλλος σιδηρόδρομους, άλλος στρογγυλά δεματικά, άλλος βάζει σωλήνες άλλος κανάλια, άλλος απλώς τα δένει κοκ... Πρέπει να κρίνει κανείς μόνος του τι είναι καλύτερο και ασφαλέστερο δεδομένων των συνθηκών κάθε φορά. Σε ένα δώμα ας πούμε μιας και αναφέρθηκε. Πάμε τα παροχικά των κλιματιστικών σε σχάρα ? κλειστή, διάτρητη ? σε σωλήνα ? σε άλλο σύστημα όδευσης ? όλα γίνονται και δεν υπάρχει "κανονισμός" .. ο Κανονισμός δίνει απλά κατευθυντήριες οδηγίες αλλά δεν μπορεί να πιάσει όλες τις περιπτώσεις. Πρέπει κανείς να κρίνει μόνος του και με βάση τη λογική κάποιες φορές.
    1 point
  7. Έτος 2022 Έσοδα τιμολόγησης μέχρι 28.2.2023. Έξοδα τιμολόγησης μέχρι 31.3.2023. Διαβίβαση από λήπτη (απόκλιση ή παράλειψη διαβίβασης από εκδότη) μέχρι 30.4.2023. Προθεσμίες 2021, 2022, 2023
    1 point
  8. Δεν ξέρω εάν υπήρχε ουσιαστικός λόγος κατάργησης της κατηγ 5 εκτός από την στιγμιαία αυτοπροβολή ενός και μόνο ανθρώπου στα μέσα. Μονο κακό έκανε η πράξη αυτή διότι αφαίρεσε πολλά χρήματα από την ελληνική αγορά . Πραγματικά δεν ξέρω γιατί σαν λαός βγάζουμε τα ματάκια μας!!! μόνοι μας;; .Τα κτίσματα αυτά είναι υφιστάμενα και αφού δεν έχει τα κότσια το πολιτικό σύστημα να τα ρίξει , τουλάχιστον ας δώσει το δικαίωμα σε αυτούς τους ανθρώπους να συντηρήσουν τις ιδιοκτησίες τους για τα επόμενα 30 χρονια , καλό θα κανεί στην εθνική οικονομία .
    1 point
  9. Καλό απόγευμα και χρόνια πολλά. Πέραν των τυπικών για τους υπολογισμούς, για ποιο σκοπό θέλεις να υπολογίσεις την αντικειμενική αξία. Είναι θέμα προσωπικής πληροφόρησης για να υπολογίσεις τυχόν φόρο μεταβίβασης; Αν πρόκειται να προβείς σε κάποια δικαιοπραξία, την αντικειμενική θα στην υπολογίσει η συμβολαιογράφος. Ακόμη και να της πας την αξία υπολογισμένη, θα στην υπολογίσει με το δικό της πρόγραμμα (και θα σε χρεώσει φυσικά). Για το σκέλος του ερωτήματός σου, εκτιμώ ότι η αντιμετώπιση που περιγράφεις είναι πιο σωστή τεχνικά. Να πάρεις την κάθε στάθμη ξεχωριστά με τον αντίστοιχο συντελεστή ορόφου και στο μεν ισόγειο να τεθεί παλαιότητα, ενώ στον ημιτελή όροφο να μην τεθεί παλαιότητα αλλά μειωτικός συντελεστής κατασκευαστικού σταδίου.Το θέμα είναι ότι πολλές φορές αυτό που εμείς ως μηχανικοί θεωρούμε σωστό, διαφέρει από τις πρακτικές της ΔΟΥ. Προσθέτω ότι η παραπάνω σκέψη δείχνει να ταυτίζεται και με την αναφορά που γίνεται στην απόφαση με Αριθ. 1067780/82/Γ0013/Β 549/1994. (ΠΟΛ.1149) στο άρθρο 2 της οποίας αναφέρεται ότι " Αν τμήματα του ίδιου κτιρίου έχουν διαφορετικές χρήσεις ή τρόπο κατασκευής ή παλαιότητα ή στάδιο αποπεράτωσης, ο υπολογισμός της αξίας των κτισμάτων γίνεται χωριστά για κάθε τμήμα με το αντίστοιχο έντυπο." Στο θέμα που περιγράφεις υπάρχει ακόμη μια παράμετρος, η οποία αφορά το αν το κτίριο έχει ρευματοδοτηθεί (δεν έχει σημασία αν έγινε νόμιμα...). Ένα άλλο θέμα είναι ότι αν θεωρήσεις ότι στο κτίριο συμπεριλαμβάνονται και οι κοινόχρηστοι χώροι (πχ είσοδος ή εσωτερικό στεγασμένο κλιμακοστάσιο) τότε θα θέσεις ανηγμένη επιφάνεια του κτιρίου αυτή που αντιστοιχεί στο 90% (μειωμένη δηλαδή κατά 10%). Επιπλέον, έχεις και έναν ακόμη μειωτικό συντελεστή λόγω της συνιδιοκτησίας ίσο με 0,90 (μείωση 10%). Τέλος, θα πρέπει να προσθέσεις στην αντικειμενική αξία που προέκυψε με το έντυπο Ε1 (υποθέτω ότι αναφέρεσαι σε περιοχή εντός αντικειμενικού προσδιορισμού με τιμή ζώνης) και την αξία οικοπέδου που αντιστοιχεί στο υπολειπόμενο Σ.Δ του οικοπέδου μέσω του εντύπου Ε3. Τα παραπάνω μπορείς να τα υπολογίσεις μέσω της ψηφιακής εφαρμογής του ΥΠ. ΟΙΚ. (για τιμές ζώνης 2018 ή 2021) εδώ
    1 point
  10. Χρόνια πολλά! Ελπίζω οι συνάδελφοι που χρησιμοποιούν την ειδική φόρμα καταχώρισης να είναι ενήμεροι για την υποχρέωση καταχώρισης των παραστατικών το αργότερο την επόμενη μέρα από την ημερομηνία έκδοσής τους. Αυτό ισχύει για παραστατικά με ημερομηνία έκδοσης από 1/1/2023 και μετά.
    1 point
  11. Η αρχιτεκτονική είναι πρωταρχικά η διαμόρφωση όχι ενός κτιρίου, αλλά της εμπειρίας που θα ζήσουμε μέσα σε αυτό. Αυτό είναι και το βασικό κριτήριο με το οποίο σχεδιάστηκαν αυτά τα σπίτια που αποσκοπούν όλα στο well being των κατοίκων και των επισκεπτών τους, στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ενσωμάτωση στο φυσικό τοπίο, αλλά και το σεβασμό των κριτηρίων βιωσιμότητας που πλέον έχουν γίνει αναγκαία για την εφαρμογή τους σε κάθε project. Επίσης το άλλο κοινό χαρακτηριστικό όλων των projects είναι ο σεβασμός της εντοπιότητας, δηλαδή η χρήση τοπικών υλικών και συνεργείων, γεγονός που αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο των αρχών της βιωσιμότητας. Demo 2, Ψυχικό, Moustroufis architects Πρόκειται για έργο που ολοκληρώθηκε το 2021 υπό την επίβλεψη του Νίκου Μουστρούφη. Xαρακτηριστικό του έργου είναι η ενσάρκωση της ελευθερίας: Χρησιμοποιώντας το μια καθαρά μοντέρνα γλώσσα, το κτίριο σκηνοθετεί μια αλληλεπίδραση μεταξύ φωτός και σκοτεινών υλικών για να τονίσει τη δυναμική διαμόρφωση των όγκων, αφαιρώντας όλα τα εμπόδια στην ελεύθερη κυκλοφορία αλλά και στο βλέμμα. Το αρχιτεκτονικό γραφείο Moustroufis architects ιδρύθηκε το 1986 από τους αρχιτέκτονες Νίκο και Γιώργο Μουστρούφη, με αντικείμενο τις αρχιτεκτονικές μελέτες, επιβλέψεις έργων και κατασκευές. Το γραφείο έχει πραγματοποιήσει μεγάλο αριθμό έργων όπως κατοικίες, συγκροτήματα κατοικιών, κτίρια γραφείων, αθλητικές εγκαταστάσεις, βιομηχανικά κτίρια, εμπορικά καταστήματα κ.α. Σήμερα αποτελείται από ομάδα αρχιτεκτόνων μηχανικών, interior designers, σχεδιαστών, εργοδηγών και landscape designers με επικεφαλής τον Νίκο και Γιώργο Μουστρούφη. Τα τελευταία χρόνια στην ομάδα προστέθηκε και ο Δημήτρης Μουστρούφης. Wedge house, USP: Κim Powell Wedge house, Πύλος | Urban Soul Project Tο αρχιτεκτονικό γραφείο Urban Soul Project σχεδίασε μία εξοχική κατοικία λίγο έξω από τον οικισμό της Μεθώνης στην Πύλο. Ανατρέποντας την καθιερωμένη εικόνα των κατοικιών της περιοχής -ορθοκανονικών με τετράριχτη κεραμική στέγη-, η σύνθεση προκύπτει ως μία χειρονομία πλαστικής μεταχείρισης μίας επιφάνειας που λειτουργεί ως στέγη. Πιο συγκεκριμένα, η κατοικία βρίσκεται σε μακρόστενο οικόπεδο με είσοδο από το δρόμο στη στενή πλευρά που εφάπτεται του δρόμου υπό γωνία, με αποτέλεσμα η κάτοψη του οικοπέδου να είναι τραπεζοειδής. Ο σχεδιασμός της κατοικίας ακολουθεί το περίγραμμα του οικοπέδου και έτσι διατηρεί σφηνοειδή γεωμετρία, τόσο σε κάτοψη όσο και σε τομή. Kατοικίες, hiboux architecture: Γιάννης Δρακουλίδης, Γιώργος Κονιδάρης (Drone Photography) Κατοικίες, Μεγανήσι | Hiboux architecture Το έργο απέσπασε διάκριση στο διαγωνισμό για το ‘Βραβείο Αρχιτεκτονικής ΕΙΑ 2022σ ’τη διοργάνωση του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής. Αντλώντας έμπνευση από τις κατοικίες και τα υπόστεγα των βοσκών στην ύπαιθρο της Λευκάδας, το γραφείο Hiboux Architecture σχεδίασε στο Μεγανήσι μια κατοικία με 5 ξενώνες, ως ένα σύμπλεγμα από διάσπαρτους πέτρινους θολωτούς όγκους που ενοποιούνται κάτω από ένα μεταλλικό στέγαστρο, το οποίο λειτουργεί ως ένα νέο έδαφος, αιωρούμενο και φυτεμένο, ενσωματώνοντας, έτσι, τη νέα παρέμβαση στο περιβάλλον φυσικό τοπίο αποτελούμενο από ελαιόδεντρα και καμπυλόσχημες ξερολιθιές. Κατοικία στην Εύβοια, Tense architecture: Τηλέμαχος Ανδριανόπουλος Κατοικία στην Εύβοια | Tense architecture network Η ομάδα του γραφείου Tense Architecture Network σχεδίασε μια κατοικία, με θέα στον Ευβοϊκό κόλπο, συνδυάζοντας έντονες γεωμετρίες, ένα αίθριο, που λειτουργεί ως εσωτερική αυλή, και έναν μεσογειακό κήπο. Oι αρχιτέκτονες του έργου συμπληρώνουν: “Το πεδίο είναι γωνιακό, επικλινές, με θέα στον Ευβοϊκό. Προκειμένου να ανοιχτεί με το βέλτιστο τρόπο τόσο στον υπαίθριο χώρο της όσο και στη θάλασσα -και με δεδομένες τις δύο όμορες οικοδομές- η κατοικία διατάσσεται κατά τη διαγώνιο, εγγραφόμενη σε τρίγωνο. Το οριζόντιο πρίσμα της αγκυρώνεται μέσω μίας καμπυλόσχημης απόληξης στη νοτιοδυτική γωνία του πεδίου, ενώ στην αντιδιαμετρική απελευθερώνεται με δυναμισμό, αιωρούμενο”. Mύκονος εστί/ Tsolakis architects: Γιώργος Σφακιανάκης Μύκονος εστί | Tsolakis architects Το γραφείο Tsolakis Architects σχεδίασε στο νησί της Μυκόνου, ένα νέο συγκρότημα παραθεριστικών κατοικιών. Το έργο “Mykonos Esti” αφορά τρεις ανεξάρτητες οικίες, τοποθετημένες στην κορυφή ενός λόφου, με ανεμπόδιστη θέα προς τη Χώρα της Μυκόνου και το Αιγαίο πέλαγος. Σκοπός του σχεδιασμού ήταν η δημιουργία ενός αυθεντικού Κυκλαδίτικου περιβάλλοντος, με στοιχεία που ακολουθούν την κλίμακα, την υλικότητα και την αισθητική των Κυκλαδίτικων οικισμών. Hourglass Coral / Deca architecture: Γιώργης Γερόλυμπος Hourglass coral | Deca architecture Το συγκεκριμένο project κέρδισε το βραβείο του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής για το 2022. Σε μια έκταση 90.000m2 στη Μήλο, το Hourglass Corral, που ολοκληρώθηκε το 2020, αλλά το βάζουμε στη λίστα σύμφωνα με τη χρονιά βράβευσης του, είναι η τελευταία προσθήκη του έργου “Voronoi’s Corrals” που ξεκίνησε πριν από 10 χρόνια ως μια συνεχής προσπάθεια προώθησης της αρμονικής συνύπαρξης της παραδοσιακής διαβίωσης, της νοικοκυροσύνης και του παραγωγικού τοπίου των νησιών με τις σύγχρονες ανάγκες και τα ιδιοσυγκρασιακά χαρακτηριστικά της κουλτούρας αναψυχής που προωθεί η τουριστική βιομηχανία. Ο όγκος του Hourglass Corral εναρμονίζεται με το περιβάλλον τοπίο μέσω μιας πράσινης στέγης φυτεμένης με μεσογειακά φυτικά είδη, ενώ η κατοικία ενσωματώνει βιώσιμες πρακτικές για τη μείωση της ενεργειακής της κατανάλωσης. Το κουτί που πετάει/ Μυρτώ Κιούρτη: Γιώργος Σφακιανάκης Το κουτί που πετάει | Μυρτώ Κιούρτη Την ελληνική οικοδομική πρακτική, γνωστή ως “πανωσήκωμα”, ακολούθησε στο παρακάτω έργο η αρχιτέκτονας Μυρτώ Κιούρτη, για το σχεδιασμό και την κατασκευή της κατοικίας ενός νέου ζευγαριού πάνω από το πατρικό σπίτι. Μέσω της πρακτικής αυτής, δόθηκε στους ιδιοκτήτες η ευκαιρία να διαμορφώσουν σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες και επιθυμίες το έργο, παντρεύοντας αλλά και ταυτόχρονα τηρώντας συγκεκριμένα όρια, μεταξύ παλιού και νέου, παρελθόντος και μέλλοντος. Ενα “κουτί που πετάει” άλλες φορές προστατεύει και άλλες φορές εκθέτει τη ζωή των κατοίκων μέσα σε αυτό, άλλες φορές ενισχύει την εσωστρέφεια δημιουργώντας κλειστούς εσωτερικούς κήπους και υπαίθριους χώρους και άλλες την εξωστρέφεια, προσφέροντας άπλετη θέα προς την πόλη. St. Minas house, Εύβοια | Νeiheiser Argyros: Lorenzo Zandri St. Minas house, Εύβοια | Νeiheiser Argyros Ο Neiheiser Argyros ολοκλήρωσε το St. Minas Residence, μια design κατοικία με θέα το Ευβοϊκό Πέλαγος, εκτενώς ανακαινισμένη ως ένα μείγμα πρώτων και εκλεπτυσμένων υλικών με ιδιαίτερα αναγνωρισμένες μοντερνιστικές αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες, που χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1970, και ένα πολυεπίπεδο δίκτυο εξωτερικών καθιστικών που παρέχουν θέα στη θάλασσα, ενώ παράλληλα γιορτάζουν την ποικιλομορφία του περιβάλλοντος φυσικού τοπίου. Ασκιανός στη Νότια Κρήτη| Kokosalaki architecture: George Messaritakis Ασκιανός στη Νότια Κρήτη | by Kokosalaki architecture Το γραφείο Kokosalaki Architecture σχεδίασε το έργο Askianos, δύο θερινές κατοικίες, στη νότια Κρήτη, απέναντι από τον Ψηλορείτη με θέα τα ιστορικά Μάταλα και το Λιβυκό Πέλαγος, στο χωριό Λίσταρος. Σε αυτό το μοναδικό σημείο του νομού Ηρακλείου, σε ένα σημείο ψηλότερα από το χωριό, παρουσιάζουμε δύο κατοικίες διακοπών, οι οποίες σε συνδυασμό με το εντυπωσιακό τοπίο και τη θέα στη θάλασσα αποτελούν ένα γαλήνιο καταφύγιο με εμβληματικό σχεδιασμό. Θερινή κατοικία στην Αντίπαρο | 4k architects: Mariana Bisti Θερινή κατοικία στην Αντίπαρο | 4k architects Οι 4k architects σχεδίασαν μια καλοκαιρινή κατοικία στην περιοχή Κάμπος, στο νησί της Αντιπάρου, που αποτελείται από ένα συγκρότημα έξι ανεξάρτητων ξενώνων και ένα κεντρικό κτίριο, το οποίο βρίσκεται σε μια πλαγιά με δυτικό προσανατολισμό και ομαλή κλίση. Όλοι οι μονόροφοι όγκοι αναπτύσσονται κατά μήκος του οικοπέδου, ώστε να μεγιστοποιείται η θέα προς το μακρινό θαλάσσιο τοπίo. Εξοχικός κήπος με δωμάτιο στην Κέα | Αλέξανδρος Φωτάκης & Nicoletta Caputo Το έργο ‘Εξοχικός κήπος με δωμάτιο στην Κέα’ απέσπασε το ‘Βραβείο Αρχιτεκτονικής ΕΙΑ 2022’ στον διαγωνισμό του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής (ΕΙΑ). Ένας κήπος που σχεδιάζεται ως κατοικία με ταβάνι τον ουρανό, ένα δωμάτιο λιτής διαβίωσης στην ύπαιθρο που φυλάει τις μνήμες του «σταυλιού», μια νέα κατασκευαστική ηθική επιτόπιας συνεργατικής σύλληψης και κοινής νοημοσύνης αρχιτέκτονα και μάστορα: οι αρχιτέκτονες Αλέξανδρος Φωτάκης και Nicoletta Caputo σχεδίασαν και υλοποίησαν έναν ‘εξοχικό κήπο με δωμάτιο’ σε μια από τις κεντρικές κοιλάδες της Τζιάς, στα όρια ενός δάσους από βελανιδιές, εμπλουτίζοντας το αρχιτεκτονικό ιδίωμα και τον κατασκευαστικό πολιτισμό του τόπου με σύγχρονα στοιχεία και πρακτικές. Floating house, Μεσσηνία | Potiropoulos+partners Για το σχεδιασμό του “πλωτού σπιτιού” που ολοκληρώθηκε το 2021, προβλέφθηκε μια κεντρική “ζώνη”, όπως μια ξύλινη αποβάθρα που συγκεντρώνει όλες τις εσωτερικές και εξωτερικές δραστηριότητες. Ακολουθώντας την εικόνα που ξεδιπλώνεται από το πανόραμα του τοπίου, η εσωτερική οργάνωση υπαγορεύει διαφορετικές προτεραιότητες απόψεων και χωρικών ρόλων. Η αρχιτεκτονική ιδέα διαπραγματεύεται τον διάλογο μεταξύ του κτιρίου και του τοπίου, κατατάσσοντας το εσωτερικό του και αντίστοιχα τον εξωτερικό του χώρο, σε εξωστρεφείς περιοχές που ανοίγονται προς τη θέα και σε εσωστρεφείς για ιδιωτικότητα. Η τελική δομή διαμορφώνεται από τη διαδραστική σχέση μεταξύ αυτών των επιμέρους συστάδων, οι οποίες διαπερνώνται από την τοπική χλωρίδα και το φυσικό φως. Ο διάλογος με τον Τόπο, όπως εκφράζεται χωρικά, υποδηλώνει την υλικότητα, την πυκνότητα, τη βαρύτητα, τη θερμοκρασία και την ακουστική ποιότητα, στοιχεία που δεν έχουν καμία σχέση με αφηρημένες έννοιες αλλά με μια ενδελεχή εμπειρία. Filothei house | A2 architects Η ιδέα της ανακαίνισης ήταν το σπίτι να αποτελέσει ένα λευκό καμβά λόγω της αγάπης της οικογένειας για τα έργα Τέχνης. Έτσι σχεδιάστηκε ένα διαμέρισμα 200 τετραγωνικών μέτρων με υλικότητες και τόνους κυρίως του λευκού καθώς το χρώμα είναι κάτι που θα προκύψει σταδιακά από τους πίνακες που θα ξεκινήσει να τοποθετεί στους τείχους του σπιτιού, η οικογένεια που το κατοικεί. Ohlive Beach Villa | 3H Architects Το Ohlive beach είναι μια μοναδική αυτόνομη παραθαλάσσια βίλα στην αμμώδη παραλία των Λιγαριών (περιοχή Κεχριά) που φιλοξενεί έως 8 άτομα. Μια αίσθηση αποκλειστικότητας περιβάλλει τους επισκέπτες από τη στιγμή που εισέρχονται στη βίλα στον πρώτο όροφο κατι στο οποίο συμβάλλει και ο καθαρός/κομψός σχεδιασμός από το χέρι του βραβευμένου αρχιτεκτονικού γραφείου 3H Architects. Τοποθετημένη σε έναν αρχαίο ελαιώνα, περιτριγυρισμένη από ένα προστατευόμενο φυσικό καταφύγιο και μπροστά στη θάλασσα, η OHLIVE Beach προσφέρει την ιδανική βίλα για χαλάρωση. Κατά τη βόλτα στην ευρύχωρη ανοιχτή βεράντα που περιλαμβάνει αιώρα και ξαπλώστρα με διάφορες επιλογές για υπαίθριο καθιστικό, θα αιχμαλωτίσει τον επισκέπτη η υπέροχη θέα στη θάλασσα και η θέα στην ηπειρωτική χώρα του Πηλίου. Στα δεξιά του έχει την πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα με άνετα καθίσματα, ενώ στα αριστερά περιμένει το καθιστικό με home cinema και τζάκι. White elegance residence, Λουτράκι | Dezone architects “Η ιδιωτική κατοικία στη τοποθεσία του Λουτρακίου μελετήθηκε και κατασκευάστηκε προκειμένου να εξυπηρετήσει τις ανάγκες και τις επιθυμίες μιας σύγχρονης οικογένειας», αναφέρει στην περιγραφή του το αρχιτεκτονικό γραφείο. Η προνομιακή θέση του οικοπέδου, με την εντυπωσιακή θέα έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο προσανατολισμό και στη συνολική διαμόρφωση της κατοικίας, δημιουργώντας μία μίνιμαλ και με καθαρούς όγκους κτιριακή μορφή. Διακριτικές αρχιτεκτονικές ξύλινες λεπτομέρειες στο κέλυφος, υπόλευκοι τόνοι σε όλη τη κατασκευή και μία ελαφρώς αφαιρετική προσέγγιση στο σύνολο των επεμβάσεων δημιούργησαν ένα σύγχρονο και πολυτελές αποτέλεσμα. Το άπλετο φυσικό φως στο εσωτερικό της κατοικίας επιτεύχθηκε μέσω των μεγάλων ανοιγμάτων στις όψεις του κτιρίου, ώστε να γίνει ταυτόχρονα και η μέγιστη αξιοποίηση της προνομιακής ανεμπόδιστης θέας. Επιπλέον, κύριο μέλημα της μελέτης υπήρξε η διαμόρφωση εσωτερικών χώρων, ευρύχωρων και εργονομικών, με όσο το δυνατόν λιγότερα χωρίσματα. Το εξωτερικό και εσωτερικό του κτιρίου μελετήθηκαν ουσιαστικά με διάθεση ενοποίησης καθότι ο σκοπός ήταν να συνδέονται αρμονικά και λειτουργικά, βγάζοντας σαν τελικό αποτέλεσμα μία υψηλής αισθητικής ατμόσφαιρα πάντοτε με ιδιαίτερο και πρωτοποριακό τρόπο”. Ο Βασίλης Μπαρτζώκας ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Design Ambassador και του site Αrchisearch επιλέγει τα 15 καλύτερα σπίτια της χρονιάς.
    1 point
  12. Θα τα βρείτε στην επιλογή "άρθρα παλιά" πάνω δεξιά στην οθόνη (αντί για "αρθρα ΝΕΤ" επιλέξτε "αρθρα παλιά") καλή χρονιά επίσης και ευχαριστώ για τα ευγενικά σας λόγια
    1 point
  13. Γειά και πάλι, να διευκρινίσουμε ότι δεν έχει καταργηθεί κάτι όσον αφορά το Ε9, δηλαδή αν τροποποιήσεις το Ε9 του ιδιοκτήτη με τις σωστές παλαιότητες, επιφάνειες και χρήση έχεις ένα ισχυρό αποδεικτικό παλαιότητας. Το "για όλες τις δηλώσεις" αφορά κάτι που αναφέρεις για κατάργηση της παλαιότητας από 1/1/04 σε αλλαγή χρήσης σε περίπτωση με εύρεσης αποδεικτικού. Εσύ θα το πας με το Ε9 αναφορικά με την παλαιότητα οπότε δεν θα χρειαστεί να θεωρήσεις ότι δεν έχεις αποδεικτικό. Καλή χρονιά σου εύχομαι.
    1 point
  14. Για τα συνεργεία πρέπει να διαβάσεις τα: ΦΕΚ 5272/Β/2021 (Γνωστοποίηση) ΑΔΑ: 650Β465ΧΘΞ-2Ν4 (Ερμηνευτική)
    1 point
  15. Καλησπέρα,η αλλαγή χρήσης γενικά αναφέρεται στο άρθρο 5 του ΝΟΚ.Το συμπέρασμα ότι το φαρμακείο δεν απαιτεί άδεια αλλαγής χρήσης για χώρο με νόμιμη χρήση καταστήματος αφορά τις χρήσεις του Κτιριοδομικού κανονισμού,καθώς συγκαταλέγεται στην κατηγορία εμπόριο (όπως και τα καταστήματα).Ο νόμος που το πιστοποιεί είναι ο 1963/91,όπου περιγράφεται ο χώρος(κατάστημα). Σχετικά με τη νομίμως εγκατεστημένη χρήση:εφόσον υπάρχουν αποδεικτικά ότι εγκαταστάθηκε πριν απ το '55,σαφώς και θεωρώ την χρήση νόμιμη.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.