Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. @TTFrenzy γειά και πάλι, με βάση την εικόνα που παραθέτεις η απογραφή φαίνεται σωστή. Για τα ερωτήματα 1 & 2 δεν έχει αλλάξει κάτι, αλλά πρέπει να βρεις την τελευταία απόφαση για τα ημ/σθία γιατι άλλαζουν όλη την ώρα. Επίσης θα πάρεις υπ. δήλωση από τον εργαζόμενο ότι δούλεψε τάδε μέρες, στο τάδε έργο, με το τάδε ημ/σθιο, την ζητάνε στον ΕΦΚΑ στην αποπεράτωση. Επίσης θα κάνεις απογραφή και στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ. Από ότι φαίνεται έχεις 4 ημ/σθια μονο οπότε δεν είναι πολύ κόπος.
  3. @mariaTTASS Καλησπέρα. Για τον εξώστη άνωθεν ακαλύπτου, θα τον εντάξεις στην κατηγορία 4 με αναλυτικό, καθώς έχεις υπερβεί το κριτήριο του 20% για να ενταχθεί στην κατηγορία 3. Δεν θα εισάγεις καμία άλλη παράβαση για τον εξώστη και βεβαίως όχι Υ.Κ (δεν έχει σχέση η υπαγωγή αυθαιρέτων με κριτήρια έκδοσης Ο.Α). Αναφορικά με τον άλλο εξώστη (τον ονομάζεις "μπροστά εξώστη") υποθέτω ότι εννοείς εξώστη άνωθεν δρόμο. Στην περίπτωση αυτή υποχρεωτικά ο εξώστης θα υπαχθεί (ξεχωριστά) στην κατηγορία 3, καθώς είναι η μόνη που δίνει την παρέκκλιση να ενταχθεί αυθαίρετη κατασκευή άνωθεν Κ.Χ πόλεως, εφόσον φυσικά πληροί το κριτήριο του 20%. Συνοπτικά λοιπόν, θα έχεις μια Λ.Π του άρθρου 100 και 1 παράβαση της κατηγορίας 3.
  4. Σήμερα
  5. Καλησπέρα και πάλι, οριστικοποίησα την απογραφή. Μερικές απορίες ακόμα καθώς απείχα για κάποια χρόνια από το γραφειοκρατικό κομμάτι του επαγγέλματος 1. Η διαδικασία για την ΑΠΔ παραμένει η ίδια φαντάζομαι, οι 3ετίες των μαστόρων εξακολουθούν να ισχύουν? 2. Η διορία υποβολής της ΑΠΔ και των πληρωμών εξακολουθεί να είναι 1 μήνα μετά?
  6. Οδικό χάρτη ...κατεδαφίσεων αυθαιρέτων κατασκευών σε αιγιαλό και παραλία, που καλεί τις Κτηματικές Υπηρεσίες να έχουν εφαρμόσει σε συνεργασία με τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις έως τις 30 Ιουνίου του 2027 δημοσίευσε με τη μορφή εγκυκλίου ο γενικός γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας του υπουργείου Οικονομικών, Αθανάσιος Τσιούρας. Παρά την προτροπή για κατεδαφίσεις «με τρόπο συντεταγμένο και προγραμματισμένο» πάντως, η εγκύκλιος αφήνει «παράθυρα» νομιμοποίησης έργων υπό προϋποθέσεις που θα ...φρενάρουν τις μπουλντόζες. Τα 8 κριτήρια Ο οδηγός κατεδαφίσεων θα καταρτιστεί στη βάση οκτώ κριτηρίων με πρωταρχικό αυτό της επικινδυνότητας. Συγκεκριμένα ορίζεται ότι κατά τον προγραμματισμό και την προτεραιοποίηση των κατεδαφίσεων πρέπει να ληφθούν υπόψη τα εξής κριτήρια: Επικινδυνότητα: οι επικίνδυνες κατασκευές πρέπει να κατεδαφίζονται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σε σχέση με τις κατασκευές που δεν προκαλούν κινδύνους σε χρήστες και κοινό. Δυσμενείς συνέπειες από την κατεδάφιση για το περιβάλλον: η κατεδάφιση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα αντιστήριξης και ανάγκη για να κατασκευασθούν νέα έργα, ιδίως αντιδιαβρωτικά, ζημία σε γειτονικά νόμιμα έργα, ρύπανση και προβλήματα στο οικοσύστημα που έχει αναπτυχθεί. Τα έργα που μπορούν να κατεδαφίζονται με λιγότερα προβλήματα πρέπει να κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με έργα, των οποίων η κατεδάφιση θα προκαλέσει προβλήματα, θα είναι τεχνικώς δυσχερής και θα απαιτήσει νέα έργα, ιδίως αντιδιαβρωτικά και αντιστήριξης. Χρόνος αυθαίρετης κατασκευής: οι πιο πρόσφατες κατασκευές πρέπει να κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με τις παλαιότερες. Μέγεθος κατασκευής και παρεμπόδιση κοινοχρησίας: οι μεγαλύτερες κατασκευές που κατά τεκμήριο παρεμποδίζουν την κοινοχρησία περισσότερο πρέπει να κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με τις μικρότερες. Εγγύτητα στη θάλασσα: οι κατασκευές ...πάνω στο κύμα, ιδίως αν επηρεάζουν τη γραμμή του αιγιαλού, πρέπει να κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με αυτές που είναι πιο μακριά. Συγκέντρωση έργων που πρέπει να κατεδαφισθούν: παράνομα έργα που έχουν φυσική εγγύτητα μεταξύ τους, με αποτέλεσμα η εκτίμηση των λοιπών παραγόντων και ιδίως των δυσμενών συνεπειών των κατεδαφίσεων για το περιβάλλον να μπορεί να είναι ενιαία, πρέπει να κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με έργα που είναι απομονωμένα. Εξυπηρετούμενος σκοπός: έργα που δεν εξυπηρετούν δημόσιο σκοπό κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με έργα που εξυπηρετούν δημόσιο σκοπό. Σημασία για την τουριστική κίνηση: έργα, των οποίων η διατήρηση δεν επηρεάζει την τουριστική κίνηση, κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με έργα που είναι επωφελή για τον τουρισμό. Όπως επισημαίνεται, με εξαίρεση το κριτήριο της επικινδυνότητας, που τηρείται κατ’ απόλυτη σειρά, οι υπηρεσίες μπορούν για κάθε ένα από τα υπόλοιπα κριτήρια, να αποδώσουν μία βαθμολογία που κινείται από το ένα όταν η κατεδάφιση πρέπει να γίνει κατά μέγιστη προτεραιότητα, έως το πέντε, όταν η κατεδάφιση πρέπει να γίνει κατά ελάχιστη προτεραιότητα. Ειδικά στο κριτήριο των δυσμενών συνεπειών στο περιβάλλον μπορεί να αποδοθεί τριπλάσια βαθμολογία, από το 3 έως το 15. Με βάση την κατάταξη αυτή θα προταθούν και οι ημερομηνίες για την κατεδάφιση. Ορίζεται ωστόσο ότι οι κατεδαφίσεις δεν πρέπει να γίνονται κατά τη θερινή περίοδο ή σε άλλες περιόδους με υψηλή τουριστική κίνηση για κάθε περιοχή. Επιπλέον, οι ενδιαφερόμενοι δημόσιοι ή ιδιωτικοί φορείς θα πρέπει να ενημερωθούν εγκαίρως για τις δυνατότητές τους και συγκεκριμένα ότι μπορούν είτε να κατεδαφίσουν τις παράνομες κατασκευές με δικές τους δαπάνες ή να ζητήσουν τη νομιμοποίησή τους σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 2971/2001. Κι αυτό γιατί η εγκύκλιος, μπορεί να αποτελεί εφαρμογή των διατάξεων του ν.5092/2024, αλλά δεν αποκλείει τη δυνατότητα να νομιμοποιηθεί ένα υφιστάμενο έργο, δηλαδή να χορηγηθεί άδεια γι’ αυτό εκ των υστέρων. Για να συμβεί αυτό, πρέπει να πρόκειται για έργο που θα μπορούσε να έχει κατασκευασθεί νομίμως, δηλαδή για έργο που θα μπορούσε να αδειοδοτηθεί εφόσον είχε ακολουθηθεί η σχετική διαδικασία. Κρίσιμο στοιχείο για τον καθορισμό αν μπορεί να αδειοδοτηθεί ένα υφιστάμενο έργο είναι η ύπαρξη μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία πρέπει να προκρίνει τη διατήρηση του έργου, με ή χωρίς κάποιες μετατροπές, ως τη βέλτιστη λύση περιβαλλοντικά. Στο πλαίσιο αυτό οι ενδιαφερόμενοι φορείς δημόσιοι ή ιδιωτικοί που επιθυμούν τη νομιμοποίηση υφιστάμενου έργου, η οποία θα πρέπει να σημειωθεί ότι γίνεται χωρίς περιορισμό σε σχέση με την ημερομηνία κατασκευής, αντίθετα με τις τακτοποιήσεις που μπορούν να γίνουν μόνο για αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσεις μέχρι την 28η Ιουλίου 2011, οφείλουν να υποβάλουν σχετική αίτηση. Στη μάχη κατά των αυθαιρέτων προσεχώς και ψηφιακά μέσα Την ίδια στιγμή σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται το έργο των 63 εκατομμυρίων ευρώ, με το οποίο το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας επιχειρεί να αντιμετωπίσει ριζικά την αυθαίρετη δόμηση, αξιοποιώντας τεχνολογία αιχμής. Βάσει του νόμου 5106/2024, δρομολογείται η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού συστήματος παρακολούθησης και ελέγχου, το οποίο θα συνδυάζει τεχνητή νοημοσύνη, δορυφορικές εικόνες, GIS, αεροφωτογραφήσεις και drones. Το έργο η σύμβαση του οποίου υπεγράφη τις προηγούμενες ημέρες από το ΤΕΕ περιλαμβάνει τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων από ορθοφωτοχάρτες υψηλής ανάλυσης και τις βάσεις του Επιμελητηρίου (e-Άδειες, Δηλώσεις Αυθαιρέτων, Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου, Ψηφιακός Χάρτης) και στόχο έχει τον εντοπισμό νέων αυθαίρετων κατασκευών από το 2011 και μετά. Περίπου 30.000 τετρ. χλμ. της επικράτειας θα καλυφθούν, με προτεραιότητα σε αστικά κέντρα, παραθαλάσσιες περιοχές και ζώνες με ιστορικό παραβάσεων. Προβλέπεται αεροφωτογράφηση 20.000 τετρ. χλμ. με ακρίβεια έως 10 εκ., χρήση LIDAR και δημιουργία τρισδιάστατου μητρώου 1.000.000 κτιρίων. Επίσης, μέσω ειδικού «War Room», θα εκτελούνται αποστολές drones για επιτόπιους ελέγχους. Όλα τα δεδομένα θα ενσωματώνονται στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη, με στόχο την ανάλυση πάνω από 2,5 εκατομμυρίων κτιρίων. Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΠΔΕ και θα ολοκληρωθεί σε 12 μήνες.
  7. Οδικό χάρτη ...κατεδαφίσεων αυθαιρέτων κατασκευών σε αιγιαλό και παραλία, που καλεί τις Κτηματικές Υπηρεσίες να έχουν εφαρμόσει σε συνεργασία με τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις έως τις 30 Ιουνίου του 2027 δημοσίευσε με τη μορφή εγκυκλίου ο γενικός γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας του υπουργείου Οικονομικών, Αθανάσιος Τσιούρας. Παρά την προτροπή για κατεδαφίσεις «με τρόπο συντεταγμένο και προγραμματισμένο» πάντως, η εγκύκλιος αφήνει «παράθυρα» νομιμοποίησης έργων υπό προϋποθέσεις που θα ...φρενάρουν τις μπουλντόζες. Τα 8 κριτήρια Ο οδηγός κατεδαφίσεων θα καταρτιστεί στη βάση οκτώ κριτηρίων με πρωταρχικό αυτό της επικινδυνότητας. Συγκεκριμένα ορίζεται ότι κατά τον προγραμματισμό και την προτεραιοποίηση των κατεδαφίσεων πρέπει να ληφθούν υπόψη τα εξής κριτήρια: Επικινδυνότητα: οι επικίνδυνες κατασκευές πρέπει να κατεδαφίζονται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σε σχέση με τις κατασκευές που δεν προκαλούν κινδύνους σε χρήστες και κοινό. Δυσμενείς συνέπειες από την κατεδάφιση για το περιβάλλον: η κατεδάφιση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα αντιστήριξης και ανάγκη για να κατασκευασθούν νέα έργα, ιδίως αντιδιαβρωτικά, ζημία σε γειτονικά νόμιμα έργα, ρύπανση και προβλήματα στο οικοσύστημα που έχει αναπτυχθεί. Τα έργα που μπορούν να κατεδαφίζονται με λιγότερα προβλήματα πρέπει να κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με έργα, των οποίων η κατεδάφιση θα προκαλέσει προβλήματα, θα είναι τεχνικώς δυσχερής και θα απαιτήσει νέα έργα, ιδίως αντιδιαβρωτικά και αντιστήριξης. Χρόνος αυθαίρετης κατασκευής: οι πιο πρόσφατες κατασκευές πρέπει να κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με τις παλαιότερες. Μέγεθος κατασκευής και παρεμπόδιση κοινοχρησίας: οι μεγαλύτερες κατασκευές που κατά τεκμήριο παρεμποδίζουν την κοινοχρησία περισσότερο πρέπει να κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με τις μικρότερες. Εγγύτητα στη θάλασσα: οι κατασκευές ...πάνω στο κύμα, ιδίως αν επηρεάζουν τη γραμμή του αιγιαλού, πρέπει να κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με αυτές που είναι πιο μακριά. Συγκέντρωση έργων που πρέπει να κατεδαφισθούν: παράνομα έργα που έχουν φυσική εγγύτητα μεταξύ τους, με αποτέλεσμα η εκτίμηση των λοιπών παραγόντων και ιδίως των δυσμενών συνεπειών των κατεδαφίσεων για το περιβάλλον να μπορεί να είναι ενιαία, πρέπει να κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με έργα που είναι απομονωμένα. Εξυπηρετούμενος σκοπός: έργα που δεν εξυπηρετούν δημόσιο σκοπό κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με έργα που εξυπηρετούν δημόσιο σκοπό. Σημασία για την τουριστική κίνηση: έργα, των οποίων η διατήρηση δεν επηρεάζει την τουριστική κίνηση, κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με έργα που είναι επωφελή για τον τουρισμό. Όπως επισημαίνεται, με εξαίρεση το κριτήριο της επικινδυνότητας, που τηρείται κατ’ απόλυτη σειρά, οι υπηρεσίες μπορούν για κάθε ένα από τα υπόλοιπα κριτήρια, να αποδώσουν μία βαθμολογία που κινείται από το ένα όταν η κατεδάφιση πρέπει να γίνει κατά μέγιστη προτεραιότητα, έως το πέντε, όταν η κατεδάφιση πρέπει να γίνει κατά ελάχιστη προτεραιότητα. Ειδικά στο κριτήριο των δυσμενών συνεπειών στο περιβάλλον μπορεί να αποδοθεί τριπλάσια βαθμολογία, από το 3 έως το 15. Με βάση την κατάταξη αυτή θα προταθούν και οι ημερομηνίες για την κατεδάφιση. Ορίζεται ωστόσο ότι οι κατεδαφίσεις δεν πρέπει να γίνονται κατά τη θερινή περίοδο ή σε άλλες περιόδους με υψηλή τουριστική κίνηση για κάθε περιοχή. Επιπλέον, οι ενδιαφερόμενοι δημόσιοι ή ιδιωτικοί φορείς θα πρέπει να ενημερωθούν εγκαίρως για τις δυνατότητές τους και συγκεκριμένα ότι μπορούν είτε να κατεδαφίσουν τις παράνομες κατασκευές με δικές τους δαπάνες ή να ζητήσουν τη νομιμοποίησή τους σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 2971/2001. Κι αυτό γιατί η εγκύκλιος, μπορεί να αποτελεί εφαρμογή των διατάξεων του ν.5092/2024, αλλά δεν αποκλείει τη δυνατότητα να νομιμοποιηθεί ένα υφιστάμενο έργο, δηλαδή να χορηγηθεί άδεια γι’ αυτό εκ των υστέρων. Για να συμβεί αυτό, πρέπει να πρόκειται για έργο που θα μπορούσε να έχει κατασκευασθεί νομίμως, δηλαδή για έργο που θα μπορούσε να αδειοδοτηθεί εφόσον είχε ακολουθηθεί η σχετική διαδικασία. Κρίσιμο στοιχείο για τον καθορισμό αν μπορεί να αδειοδοτηθεί ένα υφιστάμενο έργο είναι η ύπαρξη μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία πρέπει να προκρίνει τη διατήρηση του έργου, με ή χωρίς κάποιες μετατροπές, ως τη βέλτιστη λύση περιβαλλοντικά. Στο πλαίσιο αυτό οι ενδιαφερόμενοι φορείς δημόσιοι ή ιδιωτικοί που επιθυμούν τη νομιμοποίηση υφιστάμενου έργου, η οποία θα πρέπει να σημειωθεί ότι γίνεται χωρίς περιορισμό σε σχέση με την ημερομηνία κατασκευής, αντίθετα με τις τακτοποιήσεις που μπορούν να γίνουν μόνο για αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσεις μέχρι την 28η Ιουλίου 2011, οφείλουν να υποβάλουν σχετική αίτηση. Στη μάχη κατά των αυθαιρέτων προσεχώς και ψηφιακά μέσα Την ίδια στιγμή σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται το έργο των 63 εκατομμυρίων ευρώ, με το οποίο το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας επιχειρεί να αντιμετωπίσει ριζικά την αυθαίρετη δόμηση, αξιοποιώντας τεχνολογία αιχμής. Βάσει του νόμου 5106/2024, δρομολογείται η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού συστήματος παρακολούθησης και ελέγχου, το οποίο θα συνδυάζει τεχνητή νοημοσύνη, δορυφορικές εικόνες, GIS, αεροφωτογραφήσεις και drones. Το έργο η σύμβαση του οποίου υπεγράφη τις προηγούμενες ημέρες από το ΤΕΕ περιλαμβάνει τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων από ορθοφωτοχάρτες υψηλής ανάλυσης και τις βάσεις του Επιμελητηρίου (e-Άδειες, Δηλώσεις Αυθαιρέτων, Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου, Ψηφιακός Χάρτης) και στόχο έχει τον εντοπισμό νέων αυθαίρετων κατασκευών από το 2011 και μετά. Περίπου 30.000 τετρ. χλμ. της επικράτειας θα καλυφθούν, με προτεραιότητα σε αστικά κέντρα, παραθαλάσσιες περιοχές και ζώνες με ιστορικό παραβάσεων. Προβλέπεται αεροφωτογράφηση 20.000 τετρ. χλμ. με ακρίβεια έως 10 εκ., χρήση LIDAR και δημιουργία τρισδιάστατου μητρώου 1.000.000 κτιρίων. Επίσης, μέσω ειδικού «War Room», θα εκτελούνται αποστολές drones για επιτόπιους ελέγχους. Όλα τα δεδομένα θα ενσωματώνονται στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη, με στόχο την ανάλυση πάνω από 2,5 εκατομμυρίων κτιρίων. Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΠΔΕ και θα ολοκληρωθεί σε 12 μήνες. View full είδηση
  8. Δεν είναι ψηφισμένος νόμος είναι μια ΥΑ που υπογραφήκε λίγο πριν τον ανασχηματισμό εν κτρυπτώ στις 12/02/2025 και δημοσιευθηκε σε ΦΕΚ στις 12/03/2025 δίνοντας χρονικό διάστημα 4 μηνών σε όλους τους επιθεωρητές (όσοι βεβαία το ήξεραν, γιατί πολλοί δεν το ήξεραν καν) να κάνουν οτι μπορούν για να πιάσουν τα 40 χιλ. τ.μ. και κάποιοι τα κατάφεραν. Εγω πάντως ως Β επιθεωρητής ΕΚΜΕΕΠΕΕ για το εξοικονομώ δεν κληρώθηκα πότε μετα τον Μάρτιο του 2025 έως και σήμερα. Μπορεί να είναι τυχαίο, μπορεί όμως και όχι!!! Το θέμα είναι τώρα τι μπορεί να γίνει από εδώ και πέρα;;
  9. Καλησπέρα αγαπητοί Κοι Συνάδελφοι Παρακαλώ την άποψη σας : Αδόμητο Εμβαδού : 537,25μ2 βρίσκεται εκτός σχεδίου Πόλεως Αιγίνης, εκτός Γ.Π.Σ., εντός των ορίων του κατηργημένου οικισμού Αγία Παρασκευή, στην ζώνη Δ' της πόλης της Αίγινας και είναι άρτιο αλλά μη οικοδομήσιμο διότι στερείται προσώπου σε κοινόχρηστο χώρο πλάτους 4,00 μέτρων σύμφωνα με τις ισχύουσες Πολεοδομικές διατάξεις. (Φ.Ε.Κ. 539Δ'/1989 & Φ.Ε.Κ 308Α'/2003). Εντός έχουν κατασκευάσει στέγαστρο με κεραμίδια κι ένα bbq. Μπορεί να μπει στον 4495 κι αν ναι σε πια κατηγορία. Μετά από επικοινωνία μου με το τμήμα αυθαιρέτων της πολεοδομίας ο αρμόδιος υπάλληλος επέμενε ότι μπορεί να μπει κατηγορία 3. Προσωπικα έχω τις επιφυλάξεις μου καθ ότι δεν υπάρχει κάποιο άρθρο που να καλύπτει στέγαστρο με κεραμίδια Εμβαδού 65 μ2. Ευχαριστω πολυ. ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΔΟΜΗΤΟΥ-Model.pdf
  10. (Μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Καλησπέρα σε όλους, θα ήθελα μια διευκρίνιση για τους εξώστες. έχω μία περίπτωση επέκτασης εξώστη με μεγαλύτερο μήκος 70% του αρχικά προβλεπόμενου. Η επέκταση είναι πανομοιότυπη σε όλους τους ορόφους, ο εξώστης βλέπει στον ακάλυπτο του οικοπέδου, σε κτίριο με ΟΑ του 2000. την επέκταση αυτή μπορώ να την τακτοποιήσω ως λοιπή παράβαση; Ή' εναλλακτικά, μήπως πρέπει να το θεωρήσω υπέρβαση κάλυψης; επίσης, αντίστοιχα, και ο μπροστά εξώστης έχει επεκταθεί σε ποσοστό 17% του προβλεπόμενου στην ΟΑ. εκεί θα το πάω Κατηγορία 3, όπου σύμφωνα με τις ερωτοαπαντήσεις του ΤΕΕ Πελοποννήσου, δε μπορώ να το "ομαδοποιήσω" με τις λοιπές. σωστά; Σας ευχαριστώ.
  11. Συνάδελφοι, ίσως δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα. Με αφορμή το θέμα, έκανα έναν απολογισμό της σχετικής δουλειάς μου για το διάστημα από 2011 έως 2018, που ασχολήθηκα με εν. επιθ. Αό το σύνολο των 482 επιθεωρήσεων (αυτές του "εξοικονομώ", αν και δεν ήταν πολλές, τις μετράω μια φορά) ποσοστό 6% ήταν άνω των 250 μ², ενώ ποοστό 61% ήταν <100 μ². Κι όταν ξεκίνησα δεν ήμουν πρωτάρης, αλλά φτασμένος και πολύ γνωστός στην πιάτσα (54 ετών τότε). Βέβαια, δεν ήταν η μοναδική μου ενασχόληση, όπως δεν πρέπει να είναι για κανένα μηχανικό διότι, για να εξασφαλίσω τα προς το ζην μόνο από τις επιθ., θα έπρεπε να κάνω πάνω από 20 το μήνα.
  12. Τελικά διαβάζοντας λίγο πιο προσεκτικά το εγχειρίδιο που δόθηκε στους συμβ/φους για διευκρινίσεις του αρθ 16 5142/24 βρήκα τις απαντήσεις στο τι δηλώνω ως μηχανικός, τι δηλώνει ο ιδιοκτήτης, και τι ο συμβ/φος.
  13. Συμφωνώ απόλυτα με την παρατήρηση για την εργασία στο εργοτάξιο. Πολλά πράγματα που στα χαρτιά φαίνονται απλώς "γραμμές και αριθμοί", αποκτούν πραγματική σημασία όταν τα δεις να υλοποιούνται στην πράξη. Η εμπειρία «επί τόπου» δεν αντικαθίσταται με τίποτα – ακόμη και μια μικρή περίοδος παρακολούθησης κατασκευαστικών εργασιών μπορεί να σε βοηθήσει να κατανοήσεις βαθύτερα την αλληλεπίδραση μεταξύ σχεδιασμού και υλοποίησης. Ειδικά για νέους μηχανικούς και φοιτητές, η επαφή με το πεδίο είναι ανεκτίμητη.
  14. Επομένως, ξεκαθαρίστηκε ότι θα βάλεις "ναι" στην ύπαρξη Ο.Α και θα συγκρίνεις ως να είχες κανονική Ο.Α για προσδιορισμό κατηγορίας 4. Η παραβίαση της Δ, δεν θα συμμετάσχει στην εύρεση της κατηγορίας. Θα βάλεις την Υ.Δ το τμήμα που την παραβιάζει, αλλά θα αναφέρεις ότι αυτό γίνεται για συστημικούς λόγους υπολογισμού προστίμου και η Υ.Δ δεν προσαυξάνει τα πολεοδομικά μεγέθη, δόμησης, κάλυψης.
  15. Ευχαριστώ για την απάντηση. Ναι, έχω εξαίρεση από τη κατεδάφιση με απόφαση Νομάρχη. Οσον αφορά την κατηγορία 4 (αν μπορώ να εντάξω τα υπόλοιπα αυθαίρετα εκεί) καθώς και για το αν πρέπει να κάνω κάτι για τη παραβίαση Δ σήμερα, γνωρίζεις μήπως πώς να το χειριστώ;
  16. Για την αλλαγή χρήσης από κατοικία σε θέση στάθμευσης θεωρώ ότι χρειάζεται έκδοση οικοδομικής άδειας και όχι άδειας μικρής κλίμακας
  17. Καλησπέρα. Οι δυο δηλώσεις του Ν. 1337/83 δεν οδηγούν σε οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση, αλλά σε προσωρινή αναστολή κυρώσεων μέχρι τα τότε ρυθμισμένα αυθαίρετα να κριθούν οριστικά στην γ' φάση (ένταξη περιοχών στο σχέδιο κλπ). Αν έχεις απόφαση Νομάρχη μετά το 1983 που αναφέρει περί οριστικής εξαίρεσης από την κατεδάφιση, τότε μπορείς να βάλεις 'ΝΑΙ" στην ύπαρξη Ο.Α. Αν έχεις απλώς 2 δηλώσεις Ν.1337 θα βάλεις"ΟΧΙ" στην ύπαρξη Ο.Α.
  18. Εάν δεν κάνω λάθος...για μεταβίβαση διαμερίσματος θα χρειαστεί συναίνεση και δεν την έχω...ως προς τη δδ με κοινόχρηστα εντός νομίμου όγκου μας είχε λύσει τα χέρια ο 4759/20 . Με δδ με το όμορο διαμέρισμα ήθελα τότε (προ ν5142/24) συναίνεση από ιδιοκτήτη όμορου και τροποποίηση σύστασης...εάν καταλαβαίνω καλά και από το εγχειρίδιο που έχει δοθεί στο σύλλογο συμβ/φων μπορούμε πια με τον 5142/24 να προχωρήσουμε σε μεταβίβαση και σε δδ με όμορο διαμέρισμα (αφού η σύσταση δεν τη δείχνει την πραγματικότητα ) θεωρώντας ότι είναι εκ κατασκευής (αλλά υπεύθ. δήλωση από ποιόν ...?) , ότι η πραγματική κατάσταση φαίνεται στην ητκ , ότι δε θίγονται τα δικαιώματα συνιδιοκτητών κλπ και άρα μπορεί μονομερώς ο ιδιοκτήτης να τροποποιήσει τη σύσταση. (Μάλλον δεν εκφράστηκα σωστά παραπάνω..,)
  19. Εφόσον στην πράξη ο χώρος αυτός δεν έπρεπε να μετράει ως κύρια δόμηση εξ αρχής, μπορεί να κατατεθεί νέο διάγραμμα κάλυψης, όπου να εξαιρείται ο χώρος αυτός από τον Σ.Δ. Φυσικά, αυτό απαιτεί τεκμηρίωση (μελέτη μηχανικού, έγγραφα της άδειας και της ρύθμισης, κλπ.) και αποδοχή της Υ.ΔΟΜ.
  20. Να έχετε υπόψη ότι όταν εφαρμόζεται εξωτερική θερμομόνωση σε μπατική τοιχοποιία με διογκωμένη πολυστερίνη πάχους 7 εκ., μπορεί να επιτευχθεί ιδιαίτερα ικανοποιητικό επίπεδο θερμομόνωσης. Σε πολλές περιπτώσεις, η συνολική θερμομονωτική ικανότητα πλησιάζει ή και ισοδυναμεί με εκείνη των σύγχρονων συστημάτων δόμησης με κεραμοπλoκ ή θερμομπλοκ. Εφόσον η εφαρμογή γίνει σωστά (με προσοχή στις θερμογέφυρες και στις συνδέσεις με τα ανοίγματα), μπορεί να καλύψει πλήρως τις απαιτήσεις του ΚΕΝΑΚ για μονοκατοικία ή πολυκατοικία.
  21. Συμφωνώ με την τοποθέτηση του συναδέλφου @ppanag. Ας μην ξεχνάμε ότι η καταχώρηση χρήσεων αφορά τις κύριες χρήσεις όπως αυτές ταξινομούνται στον κτιριοδομικό. Με τον ίδιο τρόπο έχουν καταχωρηθεί στο πτυσσόμενο μενού του πεδίου χρήσεων.
  22. Καλησπέρα συνάδελφοι. Η αντικατάσταση λέβητα με αντλία θερμότητας σε μονοκατοικία πάει με βεβαίωση; Ρωτάω γιατι στο άρθρο 30 του Ν4495/2017 περίπτωση "η" αναφέρει τα κλιματιστικά (και άλλα) και όχι τις αντλίες θερμότητας.
  23. Ερωτηση: Αν εχεις - οπως λες - ΔΔ, γιατι πας με το αρθρο 16; [Η ΔΔ εχει το δικο της αρθρο 100 παρ. 8]
  24. Καλησπέρα συνάδελφοι, Σε περίπτωση αντιπαροχής, όπου εργολάβος αναλαμβάνει την ανοικοδόμηση και θα πάρει μέρος της οικοδομής, πώς δηλώνεται ο κύριος του έργου στην άδεια; Μπορεί να δηλωθεί η εργοληπτική εταιρεία αντί για τον ιδιοκτήτη του οικοπέδου; Αν ναι, τι δικαιολογητικά απαιτούνται στην Πολεοδομία για να τεκμηριωθεί αυτό; Π.χ. συμβόλαιο αντιπαροχής, εξουσιοδότηση ή κάτι άλλο; Υπάρχει κάποια τυπική διαδικασία ή συγκεκριμένο πεδίο στο e‑Άδειες για αυτό; Έχει κάποιος εμπειρία ή υπόδειγμα για τέτοιες περιπτώσεις; Ευχαριστώ εκ των προτέρων για κάθε βοήθεια!
  25. Προσωπικά βάζω την επικρατούσα χρήση του κτιρίου... Συνήθως προκύπτει από το διάγραμμα κάλυψης ή από τη δεύτερη σελίδα του στελέχους της οικοδομικής άδειας ανέγερσης του κτιρίου (αν είναι σωστά συμπηρωμένος ο πίνακας).
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.