Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Σήμερα
  3. Ευχαριστώ πολύ. Όντως κοίταξα το ΦΕΚ της οριοθέτησης και είχε περιορισμό στην κλίση !
  4. Με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 3% αναμένεται να κινηθεί ο κατασκευαστικός κλάδος τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Fitch, ποσοστό που προβλέπεται να διατηρηθεί, κατά μέσο όρο, έως και το 2034. Στην Ελλάδα, παρότι ο τομέας εξακολουθεί να φέρει τα βαριά αποτυπώματα της πολυετούς οικονομικής κρίσης που «πάγωσε» τις επενδύσεις σε υποδομές, η εικόνα αρχίζει να αλλάζει. Ήδη, βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν ολοκληρωθεί διαγωνιστικές διαδικασίες για 20 μεγάλα έργα, είτε μέσω Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα είτε μέσω συμβάσεων παραχώρησης, συνολικής αξίας 10 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η Ελλάδα, σύμφωνα με την έκθεση της Mediobanca για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, βρίσκεται μπροστά σε ένα μεγάλο επενδυτικό κύμα στον τομέα των υποδομών, την ώρα που οι συνολικές ανάγκες της σε έργα εκτιμώνται μεταξύ 40 με 50 δισ. ευρώ. Από αυτό το ποσό, περίπου τα δύο τρίτα αφορούν τον κλάδο των μεταφορών, αναδεικνύοντας την κρισιμότητα του τομέα για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Συγκεκριμένα, η κατανομή των επενδυτικών αναγκών αντικατοπτρίζει τις βασικές προτεραιότητες της χώρας, με το 31% να αφορά τον σιδηρόδρομο, το 17% να κατευθύνεται στους αυτοκινητοδρόμους, το 9% στη διαχείριση απορριμμάτων και το 6% στην ενέργεια, ενώ το υπόλοιπο 37% καλύπτει άλλους κρίσιμους τομείς όπως η παιδεία, οι κοινωνικές υποδομές και οι αστικές αναπλάσεις. Οι ανάγκες αυτές οφείλονται στο γεγονός ότι η κατασκευαστική δραστηριότητα στην Ελλάδα παρουσίασε έντονες διακυμάνσεις τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Μετά την εκρηκτική ανάπτυξη της περιόδου πριν το 2008 και την καθίζηση που ακολούθησε, η πραγματική αξία του κλάδου βυθίστηκε από τα 18,1 δισ. ευρώ (2006) στα μόλις 2,3 δισ. ευρώ το 2017, μια πτώση που ξεπέρασε το 85%. Ακόμη, κατά την περίοδο 2010–2022, οι επενδύσεις στις υποδομές, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών, της ενέργειας και των κοινωφελών υπηρεσιών, διαμορφώθηκαν σε μόλις 1% του ΑΕΠ ετησίως. Το ποσοστό αυτό απέχει σημαντικά από τον μέσο όρο της Ε.Ε. (2%) και από τα προ κρίσης επίπεδα της Ελλάδας (3%). Η απόκλιση αυτή μεταφράζεται σε ένα ετήσιο επενδυτικό κενό ύψους περίπου 1,8 δισ. ευρώ, το οποίο συνεχίζει να επηρεάζει καθοριστικά τις αναπτυξιακές προοπτικές του κλάδου. Αν και καταγράφεται πλέον σταδιακή ανάκαμψη, οι εκτιμήσεις της Fitch δείχνουν πως ο κλάδος δεν πρόκειται να επιστρέψει στα προ κρίσης επίπεδα ούτε έως το 2034. Η προβλεπόμενη αξία του κλάδου σε ονομαστικούς όρους για το 2034 δεν θα ξεπερνά τα 6,8 δισ. ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, ο τομέας των υποδομών στην Ελλάδα, προετοιμάζεται ένα επενδυτικό πακέτο έργων συνολικού ύψους έως και 10 δισεκατομμυρίων ευρώ. Μερικά από αυτά ήδη έχουν δημοπρατηθεί, ενώ αλλά έχουν οριστικό ανάδοχο. Το νέο κύμα έργων, αφορά κρίσιμους τομείς όπως οι μεταφορές, η διαχείριση νερού και αποβλήτων, τα δημόσια κτίρια, τα αεροδρόμια και οι ενεργειακές υποδομές. Στον τομέα των οδικών αξόνων, προωθούνται σημαντικά έργα όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, προς Ραφήνα και Λαύριο, ενώ προετοιμάζεται και ο διαγωνισμός για την ολοκλήρωση της περιφερειακής του Αιγάλεω και του τριπλού κόμβου στον Σκαραμαγκά. Παράλληλα, δύο ακόμη μεγάλα έργα ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα είναι στη φάση των δεσμευτικών προσφορών. Πρόκειται για τον οδικό άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας), προϋπολογισμού 445 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και τον κάθετος άξονα Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη), με προϋπολογισμό248,5 εκατ. ευρώ. Στον τομέα των αερομεταφορών, βρίσκεται σε εξέλιξη η ιδιωτικοποίηση 22 περιφερειακών αεροδρομίων. Παράλληλα, προχωρά και η κατασκευή νέου διαδρόμου προσγείωσης και πολυώροφου σταθμού αυτοκινήτων στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” με την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Redex να αναλαμβάνει το έργο. Η σύμβαση που υπογράφουν η ΤΕΡΝΑ (του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και η REDEX (του ομίλου Κοπελούζου) φτάνει τα 220 εκατ. ευρώ, χωρίς τον ΦΠΑ. Ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί στα τέλη Νοεμβρίου και εκτός από την κοινοπραξία που επικράτησε είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον και η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen. Στο μέτωπο των μεταφορών, ξεχωρίζει η κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει τη Νέα Καρβάλη με τους Τοξότες Ξάνθη. Σημειώνεται πως αποτελεί έργο που δημοπρατήθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ και έχει εξασφαλισμένη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από το CEF, με την ΤΕΡΝΑ να αναλαμβάνει ως οριστικός εργολήπτης το έργο. Παράλληλα, έχει προγραμματιστεί και η αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, όπου σε εξέλιξη είναι ο διαγωνισμός, με στόχο τη διασύνδεση με τη Βουλγαρία και την ενίσχυση του διεθνούς εμπορίου. Στην Αττική, μεταξύ άλλων, επί χρόνια σέρνεται ο διαγωνισμός για την κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος – Σαλαμίνας, καθώς και η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον. Παράλληλα, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στα logistics, καθώς τρέχει ο διαγωνισμός με την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου στον Γκόνο και στη Φυλή. Στον τομέα της εκπαίδευσης, προβλέπεται η δημιουργία νέων φοιτητικών εστιών μέσω ΣΔΙΤ στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, όπου ανάδοχος είναι o όμιλος AKTOR, ενώ στον τομέα της κοινωνικής υποδομής σχεδιάζεται η κατασκευή νέου σωφρονιστικού συγκροτήματος στον Ασπρόπυργο. Πρόκειται για έργο ΣΔΙΤ με προϋπολογισμό 765 εκατ. με ΦΠΑ, για το οποίο ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ, ΑΒΑΞ και AKTOR με τη συνολική διάρκεια της Σύμβασης Σύμπραξης να εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 30 έτη. Ολοκληρώθηκε προ ημερών και ο διαγωνισμός για την ανάδειξη του αναδόχου που θα αναλάβει την κατασκευή του The Ellinikon Mall στο Ελληνικό. Η ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την καλύτερη προσφορά, ξεπερνώντας την ΑΒΑΞ και τη ΜΕΤΚΑ, οι οποίες επίσης είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον. Όλα δείχνουν ότι, εκτός απροόπτου, η θυγατρική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα είναι αυτή που θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου. Μάλιστα, απομένει να διευθετηθούν κάποιες τελευταίες εκκρεμότητες μεταξύ της Lamda Development και της ΤΕΡΝΑ, πριν πέσουν οι τελικές υπογραφές — κάτι που δεν έχει συμβεί ακόμα. Το χρονοδιάγραμμα από πλευράς Lamda τοποθετεί την ολοκλήρωση του Τhe Εllinikon Mall στο τέλος του 2028. Ανάμεσα στα έργα αστικής ανάπλασης περιλαμβάνεται η ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου «Ανδρέας Λεντάκης» στον Ελαιώνα, που θα συγκεντρώσει υπηρεσίες του Δημοσίου. Ο διαγωνισμός για το μεγαλύτερο κτιριακό έργο-ΣΔΙΤ της χώρας με κόστος που φτάνει τα 522 εκατ. ευρώ είναι σε εξέλιξη, καθώς ολοκληρώνεται η Β1 φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Να θυμίσουμε πως στην εκδήλωση ενδιαφέροντος της 25ης Οκτωβρίου 2024, το παρών έδωσαν τα σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AVAX-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, METLEN-AKTOR Ιδιαίτερης σημασίας είναι και η πρόοδος στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), έργο που θα ενώσει τα μεγάλα αστικά κέντρα του νησιού, αναβαθμίζοντας καθοριστικά τις οδικές μεταφορές και την ασφάλεια. Συγκεκριμένα, το κομμάτι από τα Χανιά έως το Ηράκλειο, (συμπεριλαμβανομένης της προαίρεσης τμήμα Κίσσαμος – Χανιά) συνολικού ύψους 2 δισ. ευρώ, έχει περάσει επίσημα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Στο πεδίο της κυκλικής οικονομίας και της περιβαλλοντικής διαχείρισης, προγραμματίζονται νέες υπερσύγχρονες μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων σε Κεντρική Μακεδονία ( Ανατολικό και Κεντρικό τομέα) από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ οι διαγωνισμοί για το Σχιστό και στη Φυλή, που θα ενισχύσουν σημαντικά τη διαχείριση στερεών αποβλήτων στην Αττική περιμένουν παγωμένοι. Στην ενέργεια, ιδιαίτερα φιλόδοξο είναι το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Δωδεκανήσων, το οποίο εκτιμάται ότι θα μειώσει το κόστος ηλεκτροδότησης και θα αυξήσει τη διείσδυση των ΑΠΕ στα νησιά. Τέλος, στον νευραλγικό τομέα της διαχείρισης νερού έχουν δρομολογηθεί έργα για φράγματα, αρδευτικά δίκτυα και εγκαταστάσεις επεξεργασίας, με άμεση επενδυτική αξία 1,2 δισ. ευρώ και επιπλέον έργα άνω των 5 δισ. ευρώ σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. View full είδηση
  5. Με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 3% αναμένεται να κινηθεί ο κατασκευαστικός κλάδος τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Fitch, ποσοστό που προβλέπεται να διατηρηθεί, κατά μέσο όρο, έως και το 2034. Στην Ελλάδα, παρότι ο τομέας εξακολουθεί να φέρει τα βαριά αποτυπώματα της πολυετούς οικονομικής κρίσης που «πάγωσε» τις επενδύσεις σε υποδομές, η εικόνα αρχίζει να αλλάζει. Ήδη, βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν ολοκληρωθεί διαγωνιστικές διαδικασίες για 20 μεγάλα έργα, είτε μέσω Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα είτε μέσω συμβάσεων παραχώρησης, συνολικής αξίας 10 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η Ελλάδα, σύμφωνα με την έκθεση της Mediobanca για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, βρίσκεται μπροστά σε ένα μεγάλο επενδυτικό κύμα στον τομέα των υποδομών, την ώρα που οι συνολικές ανάγκες της σε έργα εκτιμώνται μεταξύ 40 με 50 δισ. ευρώ. Από αυτό το ποσό, περίπου τα δύο τρίτα αφορούν τον κλάδο των μεταφορών, αναδεικνύοντας την κρισιμότητα του τομέα για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Συγκεκριμένα, η κατανομή των επενδυτικών αναγκών αντικατοπτρίζει τις βασικές προτεραιότητες της χώρας, με το 31% να αφορά τον σιδηρόδρομο, το 17% να κατευθύνεται στους αυτοκινητοδρόμους, το 9% στη διαχείριση απορριμμάτων και το 6% στην ενέργεια, ενώ το υπόλοιπο 37% καλύπτει άλλους κρίσιμους τομείς όπως η παιδεία, οι κοινωνικές υποδομές και οι αστικές αναπλάσεις. Οι ανάγκες αυτές οφείλονται στο γεγονός ότι η κατασκευαστική δραστηριότητα στην Ελλάδα παρουσίασε έντονες διακυμάνσεις τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Μετά την εκρηκτική ανάπτυξη της περιόδου πριν το 2008 και την καθίζηση που ακολούθησε, η πραγματική αξία του κλάδου βυθίστηκε από τα 18,1 δισ. ευρώ (2006) στα μόλις 2,3 δισ. ευρώ το 2017, μια πτώση που ξεπέρασε το 85%. Ακόμη, κατά την περίοδο 2010–2022, οι επενδύσεις στις υποδομές, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών, της ενέργειας και των κοινωφελών υπηρεσιών, διαμορφώθηκαν σε μόλις 1% του ΑΕΠ ετησίως. Το ποσοστό αυτό απέχει σημαντικά από τον μέσο όρο της Ε.Ε. (2%) και από τα προ κρίσης επίπεδα της Ελλάδας (3%). Η απόκλιση αυτή μεταφράζεται σε ένα ετήσιο επενδυτικό κενό ύψους περίπου 1,8 δισ. ευρώ, το οποίο συνεχίζει να επηρεάζει καθοριστικά τις αναπτυξιακές προοπτικές του κλάδου. Αν και καταγράφεται πλέον σταδιακή ανάκαμψη, οι εκτιμήσεις της Fitch δείχνουν πως ο κλάδος δεν πρόκειται να επιστρέψει στα προ κρίσης επίπεδα ούτε έως το 2034. Η προβλεπόμενη αξία του κλάδου σε ονομαστικούς όρους για το 2034 δεν θα ξεπερνά τα 6,8 δισ. ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, ο τομέας των υποδομών στην Ελλάδα, προετοιμάζεται ένα επενδυτικό πακέτο έργων συνολικού ύψους έως και 10 δισεκατομμυρίων ευρώ. Μερικά από αυτά ήδη έχουν δημοπρατηθεί, ενώ αλλά έχουν οριστικό ανάδοχο. Το νέο κύμα έργων, αφορά κρίσιμους τομείς όπως οι μεταφορές, η διαχείριση νερού και αποβλήτων, τα δημόσια κτίρια, τα αεροδρόμια και οι ενεργειακές υποδομές. Στον τομέα των οδικών αξόνων, προωθούνται σημαντικά έργα όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, προς Ραφήνα και Λαύριο, ενώ προετοιμάζεται και ο διαγωνισμός για την ολοκλήρωση της περιφερειακής του Αιγάλεω και του τριπλού κόμβου στον Σκαραμαγκά. Παράλληλα, δύο ακόμη μεγάλα έργα ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα είναι στη φάση των δεσμευτικών προσφορών. Πρόκειται για τον οδικό άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας), προϋπολογισμού 445 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και τον κάθετος άξονα Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη), με προϋπολογισμό248,5 εκατ. ευρώ. Στον τομέα των αερομεταφορών, βρίσκεται σε εξέλιξη η ιδιωτικοποίηση 22 περιφερειακών αεροδρομίων. Παράλληλα, προχωρά και η κατασκευή νέου διαδρόμου προσγείωσης και πολυώροφου σταθμού αυτοκινήτων στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” με την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Redex να αναλαμβάνει το έργο. Η σύμβαση που υπογράφουν η ΤΕΡΝΑ (του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και η REDEX (του ομίλου Κοπελούζου) φτάνει τα 220 εκατ. ευρώ, χωρίς τον ΦΠΑ. Ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί στα τέλη Νοεμβρίου και εκτός από την κοινοπραξία που επικράτησε είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον και η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen. Στο μέτωπο των μεταφορών, ξεχωρίζει η κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει τη Νέα Καρβάλη με τους Τοξότες Ξάνθη. Σημειώνεται πως αποτελεί έργο που δημοπρατήθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ και έχει εξασφαλισμένη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από το CEF, με την ΤΕΡΝΑ να αναλαμβάνει ως οριστικός εργολήπτης το έργο. Παράλληλα, έχει προγραμματιστεί και η αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, όπου σε εξέλιξη είναι ο διαγωνισμός, με στόχο τη διασύνδεση με τη Βουλγαρία και την ενίσχυση του διεθνούς εμπορίου. Στην Αττική, μεταξύ άλλων, επί χρόνια σέρνεται ο διαγωνισμός για την κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος – Σαλαμίνας, καθώς και η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον. Παράλληλα, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στα logistics, καθώς τρέχει ο διαγωνισμός με την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου στον Γκόνο και στη Φυλή. Στον τομέα της εκπαίδευσης, προβλέπεται η δημιουργία νέων φοιτητικών εστιών μέσω ΣΔΙΤ στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, όπου ανάδοχος είναι o όμιλος AKTOR, ενώ στον τομέα της κοινωνικής υποδομής σχεδιάζεται η κατασκευή νέου σωφρονιστικού συγκροτήματος στον Ασπρόπυργο. Πρόκειται για έργο ΣΔΙΤ με προϋπολογισμό 765 εκατ. με ΦΠΑ, για το οποίο ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ, ΑΒΑΞ και AKTOR με τη συνολική διάρκεια της Σύμβασης Σύμπραξης να εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 30 έτη. Ολοκληρώθηκε προ ημερών και ο διαγωνισμός για την ανάδειξη του αναδόχου που θα αναλάβει την κατασκευή του The Ellinikon Mall στο Ελληνικό. Η ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την καλύτερη προσφορά, ξεπερνώντας την ΑΒΑΞ και τη ΜΕΤΚΑ, οι οποίες επίσης είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον. Όλα δείχνουν ότι, εκτός απροόπτου, η θυγατρική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα είναι αυτή που θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου. Μάλιστα, απομένει να διευθετηθούν κάποιες τελευταίες εκκρεμότητες μεταξύ της Lamda Development και της ΤΕΡΝΑ, πριν πέσουν οι τελικές υπογραφές — κάτι που δεν έχει συμβεί ακόμα. Το χρονοδιάγραμμα από πλευράς Lamda τοποθετεί την ολοκλήρωση του Τhe Εllinikon Mall στο τέλος του 2028. Ανάμεσα στα έργα αστικής ανάπλασης περιλαμβάνεται η ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου «Ανδρέας Λεντάκης» στον Ελαιώνα, που θα συγκεντρώσει υπηρεσίες του Δημοσίου. Ο διαγωνισμός για το μεγαλύτερο κτιριακό έργο-ΣΔΙΤ της χώρας με κόστος που φτάνει τα 522 εκατ. ευρώ είναι σε εξέλιξη, καθώς ολοκληρώνεται η Β1 φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Να θυμίσουμε πως στην εκδήλωση ενδιαφέροντος της 25ης Οκτωβρίου 2024, το παρών έδωσαν τα σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AVAX-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, METLEN-AKTOR Ιδιαίτερης σημασίας είναι και η πρόοδος στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), έργο που θα ενώσει τα μεγάλα αστικά κέντρα του νησιού, αναβαθμίζοντας καθοριστικά τις οδικές μεταφορές και την ασφάλεια. Συγκεκριμένα, το κομμάτι από τα Χανιά έως το Ηράκλειο, (συμπεριλαμβανομένης της προαίρεσης τμήμα Κίσσαμος – Χανιά) συνολικού ύψους 2 δισ. ευρώ, έχει περάσει επίσημα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Στο πεδίο της κυκλικής οικονομίας και της περιβαλλοντικής διαχείρισης, προγραμματίζονται νέες υπερσύγχρονες μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων σε Κεντρική Μακεδονία ( Ανατολικό και Κεντρικό τομέα) από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ οι διαγωνισμοί για το Σχιστό και στη Φυλή, που θα ενισχύσουν σημαντικά τη διαχείριση στερεών αποβλήτων στην Αττική περιμένουν παγωμένοι. Στην ενέργεια, ιδιαίτερα φιλόδοξο είναι το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Δωδεκανήσων, το οποίο εκτιμάται ότι θα μειώσει το κόστος ηλεκτροδότησης και θα αυξήσει τη διείσδυση των ΑΠΕ στα νησιά. Τέλος, στον νευραλγικό τομέα της διαχείρισης νερού έχουν δρομολογηθεί έργα για φράγματα, αρδευτικά δίκτυα και εγκαταστάσεις επεξεργασίας, με άμεση επενδυτική αξία 1,2 δισ. ευρώ και επιπλέον έργα άνω των 5 δισ. ευρώ σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
  6. Αν δεν ορίζεται ρητά (η μέγιστη) στην απόφαση οριοθέτησης, όχι. Η κλίση εξαρτάται από το υλικό επιστέγασης. Άλλη (ελάχιστη) κλίση θέλει το κεραμίδι, άλλη το πανέλο
  7. Χθες
  8. Καλησπέρα ! Υπάρχει κάποια ελάχιστη/μέγιστη κλίση στέγης στους οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων ;
  9. Καλησπέρα! Σας ευχαριστώ για την απάντηση. Εχω ήδη μιλήσει με ηλεκτρολόγο που θα φτιάξει όλη την εγκατάσταση. Θέλω να σταθώ όμως σε ενα θέμα που είπατε.... Παρανομο γιατί? Δε θα επιστρέφω πουθενα ρευμα στη Δεη. Το φωτοβολταικο θα είναι αυτόνομο και θα υπάρχει ενας μεταγωγικός διακοπτης που θα κόβει το δίκτυο του παρόχου και θα δίναι ρευμα το φωτοβολταικο στο σπίτι. Εαν το φωτοβολταικο δεν αρκει, θα αλλάζει θέση ο μεταγωγικός και θα τροφοδοτείται το σπίτι απο Δεη. Δεν υπάρχει με κανέναν τρόπο επιστροφή. Επομένως παρανομο γιατι?
  10. 1. Η (κάθε) άδεια δεν ανακαλείται (ούτε προσβάλλεται) χωρίς να κινηθεί η σχετική διαδικασία (καταγγελία κλπ). 2. Δημιουργία απομονωμένου κ.χ. δεν στέκει διότι χάνει την κοινοχρησία, αφού δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλους
  11. Μπορείτε να κάνετε μια έρευνα στη ΔΕΗ όπου θα φαινεται πότε ηλεκτροδοτήθηκε το διαμέρισμα της προσθήκης. Πιθανώς θα έχουν και το στέλεχος. Επίσης να σιγουρευτείτε ότι έχετε το σωστό αριθμό της άδειας της προσθήκης γιατί μπορεί ο φάκελος να έχει χαθεί αλλά το στέλεχος είναι πιο δύσκολο να χαθεί.
  12. Καλησπέρα σας συνάδελφοι και συναδέλφισσες. Έχω περίπτωση οριζ. ιδιοκτησίας-διαμερίσματος κατοικίας σε τριώροφη πολυκατοικία με υπόγειο εντός σχ.πόλεως για την οποία έχουν εκδοθεί δύο οικ. άδειες : η αρχική άδεια 5/1970 που αφορά υπογείο και ισόγειο όροφο και η οικ. άδεια 11/1970 που αφορά προσθήκη Α κ Β ορόφου. Η οικ. 1η οικ. άδεια υπάρχει, έχω όλα τα στοιχεία και μάλιστα έχω κάνει και τακτοποίηση στο διαμέρισμα του ισογείου. Της 2ης οικ. άδειας όμως (προσθήκης) έχει απωλεσθεί ο φάκελο από την ΥΔΟΜ (Έχω πάρει την σχετική βεβαίωση) και ο πελάτης δεν διαθέτει κανένα στοιχείο. Εχω προσπαθήσει να βρώ τα στοιχεία της άδειας προσθήκης (σε συμβολαιογράφους, στο μηχανικό του έργου, στα αρχεία του κράτους, σε γείτονες) αλλά μέχρι στιγμής έχουν βρεθεί μόνο το σχέδιο των ξυλοτυπων σφραγισμένο από πολεοδομία, το τοπογραφικό - διάγραμμα κάλυψης της προθήκης με βεβαίωση από την τεχνική υπηρεσία της νομαρχίας το οποίο συνοδεύει την σύσταση οριζ. ιδιοκτησιών που έγινε το 1976, επίσης από τα αρχεία του κράτους βρήκα τις κατόψεις Α κ Β ορόφου καθώς και το τοπογραφικό - διάγραμμα κάλυψης που συνοδεύουν τη σύσταση οριζ. ιδιοκτησιών του 1976, καθώς έχω βρει και κάποια σχέδια σε αρχιτεκτονική διαφάνεια από τον μηχανικό της άδειας (ανυπόγραφα - μη επικυρωμένα ). Δεν έχω καταφέρει να βρώ κάτι άλλο, ούτε καν το φύλλο οικ. αδείας. Δεν ξέρω που αλλού να απευθυνθώ. Το διαμέρισμα έχει μια υπέρβαση ~5% από την οικ. άδεια + λοιπές παραβάσεις (συγκρίνοντας το με τα σχέδια της σύστασης καθώς και με τις κατόψεις της οικ. αδείας του ισογείου ορόφου που έχω κάνει εγώ την τακτοποίηση, καθότι πρόκειται για πανομοιότυπα διαμερίσματα). Ο πελάτης μου θέλει να κάνει ηλεκτρονική ταυτότητα για μεταβίβαση. Θα προηγηθεί τακτοποίηση λόγω αυθαιρεσιών όπως ήδη ανέφερα. Η ερώτηση μου είναι 1. που αλλού μπορώ να απευθυνθώ για εύρεση έστω του φύλλου οικ. αδείας της προσθήκης. 2. Σκέφτομαι να υπάγω όλο το διαμέρισμα στο νόμο 4495 ως προυφιστάμενο του 1975 ή του 1983 (η σύσταση του 1976 το αναφέρει, αλλά ημιτελές, χωρίς να προσδιορίζει στάδιο αποπεράτωσης) αναφέροντας την οικ. αδεια προσθήκης (& την αρχική άδεια ισογείου και υπογείου) και καταχωρώντας το εμβαδόν της οικ. αδείας σε ένα φύλλο, και τα τ.μ. της υπέρβασης σε άλλο φύλλο. Ποια είναι η γνώμη σας? Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
  13. Η άδεια δόμησης εκδόθηκε τον Αύγουστο του 2018 όταν ακόμη δεν είχε εκδοθεί η απόφαση ΣτΕ 176/2023 και προφανώς δεν έχει προσβληθεί έως σήμερα, ούτε έχει ανακληθεί, ενώ έχει υλοποιηθεί και ολοκληρωθεί (αν και στο σκαρίφημα που ανέβασα δεν υπάρχουν οι τεχνικές πληροφορίες κάλυψης). Ανεξάρτητα από το θέμα της αγροτικής οδού η, τραβηγμένη είναι η αλήθεια, τεχνική σκέψη ως προς το εάν ένα γεωτεμάχιο με αποκλειστικό πρόσωπο >25μ σε κοινόχρηστο χώρο παραλίας μπορεί να θεωρείται οικοδομήσιμο με την προϋπόθεση της σύνδεσης με δουλεία διόδου με νόμιμο οδικό δίκτυο (με ΦΕΚ ή ότι σχετικό), παραμένει ως απορία.
  14. loser

    Νόμος 4495/2017

    Δεν εχω λόγια , απλά ευχαριστώ !!
  15. Μετά τον προσωπικό αριθμό για τους πολίτες, ο οποίος έκανε ήδη πρεμιέρα, η σκυτάλη περνά τώρα στα ακίνητα. Στα σκαριά, βρίσκεται ο «μοναδικός αριθμός ταυτότητας ακινήτου» ο οποίος θα συνοδεύει κάθε ακίνητο για όλες τις συναλλαγές καθώς και τις διοικητικές, νομικές και τεχνικές διαδικασίες. Το μέτρο έρχεται να βάλει τάξη στο χάος των διαφορετικών αριθμών που υπάρχουν σήμερα για ένα ακίνητο: ΚΑΕΚ από το Κτηματολόγιο, ΑΤΑΚ από το Ε9, αριθμός παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, αριθμός υδρομετρητή, αριθμός ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Η σχετική μελέτη για τη δημιουργία του μοναδικού αριθμού ταυτότητας ακινήτου ανατέθηκε σε ιδιωτική εταιρεία, η οποία θα αναλάβει να καταγράψει και να χαρτογραφήσει τους αριθμούς που χρησιμοποιούνται σήμερα για τα ακίνητα από το Κτηματολόγιο και την ΑΑΔΕ μέχρι τους ΟΤΑ, τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, τις εταιρείες ύδρευσης-αποχέτευσης και τις ασφαλιστικές εταιρείες. Η δημιουργία μοναδικού αριθμού ταυτότητας ακινήτου συνδέεται άμεσα με το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων, μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα η οποία θα είναι σε πλήρη λειτουργία από το 2026 και χρηματοδοτείται με 8,285 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η νέα πλατφόρμα, υπό την ονομασία E-Registries, θα συγκεντρώνει όλα τα δεδομένα ενός ακινήτου σε μία ενιαία εικόνα. Πρόκειται για τον ψηφιακό φάκελο που αποκτά κάθε ακίνητο με πληροφορίες από το Κτηματολόγιο, την ΑΑΔΕ, τον ΔΕΔΔΗΕ, την ΕΥΔΑΠ, πολεοδομικά στοιχεία, ακόμα και εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις. Με την υλοποίηση του έργου, κάθε ακίνητο θα ταυτίζεται με τα τετραγωνικά που έχουν δηλωθεί στο Κτηματολόγιο και κάθε άλλη βάση δεδομένων θα ενημερώνεται αυτόματα, κάνοντας τις απαιτούμενες διορθώσεις μέσω διαλειτουργικότητας, γλιτώνοντας τους ιδιοκτήτες ακινήτων από τεράστια ταλαιπωρία και κόστος. Σήμερα, σε κάθε αγοραπωλησία, το πιθανότερο σενάριο είναι τα τετραγωνικά του ακινήτου να διαφέρουν ανάμεσα στις καταγραφές του Κτηματολογίου και του ε9 με τις διαδικασίες διορθώσεων να φέρνουν γκρίνια, νεύρα, ταλαιπωρία και πρόσθετο κόστος στους εμπλεκόμενους στη συναλλαγή. Αυτόματη Ενημέρωση Το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων δεν απαιτεί από τους πολίτες να επανυποβάλουν τα στοιχεία τους σε καμία πλατφόρμα. Αντιθέτως, οι κρατικές βάσεις δεδομένων (Κτηματολόγιο, ΑΑΔΕ, ΔΕΔΔΗΕ, Πολεοδομία κ.λπ.) και τα πληροφοριακά τους συστήματα θα διαλειτουργούν μεταξύ τους, έτσι ώστε για οποιαδήποτε αλλαγή σε επιμέρους δεδομένα να ενημερώνεται αυτόματα το σύνολο του Δημοσίου χωρίς καμία άλλη ενέργεια. Μεταξύ των στοιχείων που θα αντληθούν και θα ενσωματωθούν στην πλατφόρμα είναι: • Τα στοιχεία που υπάρχουν στο Κτηματολόγιο το οποίο εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους. • Τα στοιχεία από το Ε9. • Στοιχεία για πολεοδομικές άδειες που υπάρχουν στο Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδος (ΤΕΕ). • Στοιχεία από τα δικαστήρια, τα υποθηκοφυλακεία και τα κτηματολογικά γραφεία που αφορούν ακίνητα στα οποία υπάρχει αμφισβήτηση της ιδιοκτησίας, με αγωγές ή άλλα ένδικα μέσα. • Στοιχεία για τους αποδέκτες των αγροτικών επιδοτήσεων που καταβάλλονται για καλλιεργούμενες εκτάσεις. Με τη δημιουργία του μοναδικού αριθμού ταυτότητας και την ενεργοποίηση της πλατφόρμας κάθε αλλαγή ιδιοκτησίας θα καταγράφεται αυτόματα. Έτσι, όταν υπογράφεται ένα συμβόλαιο και αναρτάται στο myPROPERTY, το μητρώο θα ενημερώνει αυτόματα τις εταιρείες ηλεκτροδότησης, ύδρευσης ή τους Δήμους, χωρίς να απαιτούνται επιπλέον ενέργειες από τον πρώην και τον νέο ιδιοκτήτη. Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών στόχος του Ενιαίου Μητρώου Ακινήτων είναι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος, το οποίο θα συγκεντρώνει, συστηματοποιεί και ενσωματώνει ψηφιακή πληροφορία που τηρείται από διαφορετικούς φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και αφορά συνολικά στα στοιχεία των ακινήτων της χώρας (κτίρια, οικόπεδα κ.λπ.) καθώς και στοιχεία της εκμετάλλευσής τους (π.χ. ενεργειακές και τηλεπικοινωνιακές υποδομές, ενοικιάσεις, φορολογικές υποχρεώσεις κ.λπ.). View full είδηση
  16. Μετά τον προσωπικό αριθμό για τους πολίτες, ο οποίος έκανε ήδη πρεμιέρα, η σκυτάλη περνά τώρα στα ακίνητα. Στα σκαριά, βρίσκεται ο «μοναδικός αριθμός ταυτότητας ακινήτου» ο οποίος θα συνοδεύει κάθε ακίνητο για όλες τις συναλλαγές καθώς και τις διοικητικές, νομικές και τεχνικές διαδικασίες. Το μέτρο έρχεται να βάλει τάξη στο χάος των διαφορετικών αριθμών που υπάρχουν σήμερα για ένα ακίνητο: ΚΑΕΚ από το Κτηματολόγιο, ΑΤΑΚ από το Ε9, αριθμός παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, αριθμός υδρομετρητή, αριθμός ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Η σχετική μελέτη για τη δημιουργία του μοναδικού αριθμού ταυτότητας ακινήτου ανατέθηκε σε ιδιωτική εταιρεία, η οποία θα αναλάβει να καταγράψει και να χαρτογραφήσει τους αριθμούς που χρησιμοποιούνται σήμερα για τα ακίνητα από το Κτηματολόγιο και την ΑΑΔΕ μέχρι τους ΟΤΑ, τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, τις εταιρείες ύδρευσης-αποχέτευσης και τις ασφαλιστικές εταιρείες. Η δημιουργία μοναδικού αριθμού ταυτότητας ακινήτου συνδέεται άμεσα με το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων, μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα η οποία θα είναι σε πλήρη λειτουργία από το 2026 και χρηματοδοτείται με 8,285 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η νέα πλατφόρμα, υπό την ονομασία E-Registries, θα συγκεντρώνει όλα τα δεδομένα ενός ακινήτου σε μία ενιαία εικόνα. Πρόκειται για τον ψηφιακό φάκελο που αποκτά κάθε ακίνητο με πληροφορίες από το Κτηματολόγιο, την ΑΑΔΕ, τον ΔΕΔΔΗΕ, την ΕΥΔΑΠ, πολεοδομικά στοιχεία, ακόμα και εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις. Με την υλοποίηση του έργου, κάθε ακίνητο θα ταυτίζεται με τα τετραγωνικά που έχουν δηλωθεί στο Κτηματολόγιο και κάθε άλλη βάση δεδομένων θα ενημερώνεται αυτόματα, κάνοντας τις απαιτούμενες διορθώσεις μέσω διαλειτουργικότητας, γλιτώνοντας τους ιδιοκτήτες ακινήτων από τεράστια ταλαιπωρία και κόστος. Σήμερα, σε κάθε αγοραπωλησία, το πιθανότερο σενάριο είναι τα τετραγωνικά του ακινήτου να διαφέρουν ανάμεσα στις καταγραφές του Κτηματολογίου και του ε9 με τις διαδικασίες διορθώσεων να φέρνουν γκρίνια, νεύρα, ταλαιπωρία και πρόσθετο κόστος στους εμπλεκόμενους στη συναλλαγή. Αυτόματη Ενημέρωση Το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων δεν απαιτεί από τους πολίτες να επανυποβάλουν τα στοιχεία τους σε καμία πλατφόρμα. Αντιθέτως, οι κρατικές βάσεις δεδομένων (Κτηματολόγιο, ΑΑΔΕ, ΔΕΔΔΗΕ, Πολεοδομία κ.λπ.) και τα πληροφοριακά τους συστήματα θα διαλειτουργούν μεταξύ τους, έτσι ώστε για οποιαδήποτε αλλαγή σε επιμέρους δεδομένα να ενημερώνεται αυτόματα το σύνολο του Δημοσίου χωρίς καμία άλλη ενέργεια. Μεταξύ των στοιχείων που θα αντληθούν και θα ενσωματωθούν στην πλατφόρμα είναι: • Τα στοιχεία που υπάρχουν στο Κτηματολόγιο το οποίο εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους. • Τα στοιχεία από το Ε9. • Στοιχεία για πολεοδομικές άδειες που υπάρχουν στο Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδος (ΤΕΕ). • Στοιχεία από τα δικαστήρια, τα υποθηκοφυλακεία και τα κτηματολογικά γραφεία που αφορούν ακίνητα στα οποία υπάρχει αμφισβήτηση της ιδιοκτησίας, με αγωγές ή άλλα ένδικα μέσα. • Στοιχεία για τους αποδέκτες των αγροτικών επιδοτήσεων που καταβάλλονται για καλλιεργούμενες εκτάσεις. Με τη δημιουργία του μοναδικού αριθμού ταυτότητας και την ενεργοποίηση της πλατφόρμας κάθε αλλαγή ιδιοκτησίας θα καταγράφεται αυτόματα. Έτσι, όταν υπογράφεται ένα συμβόλαιο και αναρτάται στο myPROPERTY, το μητρώο θα ενημερώνει αυτόματα τις εταιρείες ηλεκτροδότησης, ύδρευσης ή τους Δήμους, χωρίς να απαιτούνται επιπλέον ενέργειες από τον πρώην και τον νέο ιδιοκτήτη. Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών στόχος του Ενιαίου Μητρώου Ακινήτων είναι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος, το οποίο θα συγκεντρώνει, συστηματοποιεί και ενσωματώνει ψηφιακή πληροφορία που τηρείται από διαφορετικούς φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και αφορά συνολικά στα στοιχεία των ακινήτων της χώρας (κτίρια, οικόπεδα κ.λπ.) καθώς και στοιχεία της εκμετάλλευσής τους (π.χ. ενεργειακές και τηλεπικοινωνιακές υποδομές, ενοικιάσεις, φορολογικές υποχρεώσεις κ.λπ.).
  17. Κατά την άποψή μου, κακώς εκδόθηκε ΟΑ χωρίς ΦΕΚ για το δρόμο. Άλλωστε, οι άδειες είναι διοικητικές πράξεις που μπορεί να ανακληθούν. Η τμηματική δημιουργία κ.χ. (έστω και με αυτό τον τρόπο) δεν διασφαλίζει το πρόσωπο, δεδομένου ότι θα πρέπει να υπάρχει συνέχεια και σύνδεση με το υπόλοιπο δίκτυο κοινοχρήστων χώρων.
  18. Τελευταία εβδομάδα
  19. Χαμεζι Στειας ....την κουλτούρα την λες κ μουσικη παράδοση ή κ όχι.... Κουτσουρελης , αυτός που "τσακώθηκε" με τον Μίκη....
  20. Τακτοποιηση υπερβασης ΡΓ ναι δεν γινεται αλλα το υπολοιπο συννομο τμημα θα μπορουσε να τακτοποιηθει ως προ του 1975 και να δοθει βεβαιωση μονο για το συννομο?
  21. Καλησπέρα τι κάνουμε όμως για το θέμα του λέβητα που δεν πληρή τις προδιαγραφές αποστάσεων και πυροπροστασίας αφού βρίσκεται μέσα σε φωταγωγο και η δεξαμενή είναι μέσα στην οριζόντια ιδιοκτησία , αυτο μπορούμε να το παραβλέψουμε και να εκδώσουμε την ηλεκτρονική ταυτότητα ; Ευχαριστώ
  22. Σημαντικό το σχόλιο και σε ευχαριστώ πολύ. Η υφιστάμενη αγροτική οδός εμφανίζεται σε συμβόλαια που είναι προ του 1923, αν και τυπικά δεν έχει αναγνωριστεί με ΦΕΚ. Επί του ακινήτου άλλωστε έχει εκδοθεί το 2018, άρα προ του όλου χαμού, οικοδομική άδεια χωρίς κάποιο θέμα. Το τμήμα του ακινήτου προς τη θάλασσα τυπικά είναι χαρακτηρισμένο με ΦΕΚ ως ζώνη παραλίας, αλλά δεν έχει απαλλοτριωθεί και βάση εγκυκλίου 1/2009 έχει αυτοδίκαια αρθεί η πολεοδομική αυτή δέσμευση. Είναι όμως δική μου απορία, εάν πχ ολοκληρωθεί η απαλλοτρίωση ή εκχωρηθεί άνευ ανταλλάγματος η ζώνη αυτή από το νυν ιδιοκτήτη ως κοινόχρηστη, παρέχει δυνατότητα οικοδομησιμότητας σε περίπτωση κατάτμησης για το τμήμα των 10.000μ2 που θα έχει κυρίως πρόσωπο επί αυτής; Παρουσιάζω ένα υποθετικό - και προφανώς όχι εύκολο - σενάριο. Ο νυν ιδιοκτήτης ρυθμίζει μέσω παραχώρησης άνευ ανταλλάγματος την ζώνη παραλίας με συμβολαιογραφική πράξη η ο οποία βασίζεται στο ΦΕΚ του 1980) και άρα αυτή αποκτά κοινόχρηστο χαρακτήρα. Στην συνέχεια προχωράει σε μία κατάτμηση (ενδεικτική κίτρινη γραμμή) που επιτυγχάνει την αρτιότητα εμβαδού >10.000μ2 για κάθε ένα νέο γεωτεμάχιο και την αρτιότητα προσώπου - εφόσον βέβαια το πρόσωπο επί επίσης κοινόχρηστης παραλίας είναι το ίδιο ισχυρό με το πρόσωπο επί κοινόχρηστης οδού - >25μ. Το ένα νέο γεωτεμάχιο θα έχει π.χ. 43μ πρόσωπο στην κοινόχρηστη αγροτική οδό και το άλλο νέο γεωτεμάχιο θα έχει 5μ στην κοινόχρηστη αγροτική οδό + >70μ (ή όσο είναι) στην κοινόχρηστη παραλία. Κάθε σχόλιο ευπρόσδεκτο. ΥΓ. Ως υστερόγραφο, σαφώς και η αναμονή μίας συνολικής ρύθμισης για το θέμα των αναγνωρισμένων οδών μπορεί να θωρακίσει τη δική μας ευθύνη σε παρόμοιες περιπτώσεις υπό το πρίσμα της ταυτόχρονης ισχύος του Ν. 3212/2003 ΚΑΙ της απόφασης ΣτΕ 176/2023. Η απορία όμως στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν αφορά την αγροτική οδό, αλλά την επίτευξη του όρου οικοδομησιμότητας προσώπου σε κοινόχρηστο χώρο και όχι απαραίτητα σε κοινόχρηστη οδό.
  23. Στέκομαι στο μείζον που είναι η καταπάτηση κοινόχρηστου φωταγωγού από μια Ο.Ι. Αν η καταπάτηση έγινε στο χρόνο κατασκευής της οικοδομής (δηλαδή η πλάκα που τον έκλεισε εννοούμε) τότε μπορείς (με Υ.Δ ιδιοκτήτη) να κάνεις υπαγωγή. Για την μονομερή τροποποίηση ΠΣΟΙ κοίταξε την παρ. 7 άρ 98. Πιθανώς να γίνεται. Θα έρθεις σε συνεννόηση με συμβ/φο για την μονομερή και για την ΗΤΚ που θα χρειαστεί να εκδοθεί.
  24. (Mεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Καλησέρα έχω μια οριζόντια ιδιοκτησία στην περιοχή του δήμου Αθηναίων που χρειάζεται έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας για αγοραπωλησία, ένα τριώροφο, ισόγειο με δύο ορόφους, δυο οριζόντιες στον όροφο με δυο άδειες του 1966 η μια ισόγειο και πρώτος και η δεύτερη προσθήκη δευτέρου ορόφου ο φάκελος για την πρώτη άδεια υπάρχει ενώ ο φάκελος για την δεύτερη αδεια έχει χαθεί και γι αυτό έχω πάρει βεβαίωση απόλιας φακέλου. Η οριζόντια ιδιοκτησία μου βρίσκεται στον πρώτο όροφο, η κάτοψη της αδείας , η κάτοψη της σύστασει και η πραγματική κατάσταση διαφέρουν μεταξύ τους και των τριών θα χρειαστεί τακτοποίηση με τον Ν.4495/17 .Ένας φωταγωγός του κτιρίου κοινόχρηστος που ξεκινάει απο το δάπεδο του πρώτου ορόφου έχει τοποθετηθεί το λεβητοστάσειο πετρλαίου της οριζόντιας ιδιοκτησίας μου (αυτόνομο λεβητοστάσειο μόνο γι αυτήν την οριζόντια ιδιοκτησία) και υπάρχει πόρτα που βγαίνεις απο την οριζόντια ιδιοκτησία στον φωταγωγό που έχει το λεβητοστάσειο, μέσα στην οριζόντια ιδιοκτησία μου υπάρχει και μία δεξαμενή πετρελαίου που βρίσκεται μεσοτοιχεία με τον φωταγώγο που έχει το λεβητοστάσειο , θα ήθελα να ρωτήσω μπορεί σε αυτήν την περίπτωση να εκδοθεί ηλεκτρονική ταυτότητα ; Ευχαριστώ
  25. Καλησπέρα. Σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα κατάτμησης σωστά το αναφέρεις. Ελάχιστη επιφάνεια 10.000 τμ. Όμως δεν θα δημιουργήσεις οικοδομήσιμα. Πριν την κατάτμηση πρέπει να απασχολήσει το αν το γήπεδο είναι οικοδομήσιμο. Λόγω του μη αναγνωρισμένου δρόμου έχεις πρόβλημα (λόγω απόφασης ΣτΕ). Η γραμμή της παραλίας προκειμένου να λάβει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα της και να συνδεθεί με υφιστάμενο οδικό δίκτυο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μια διαδικασία ανάλογη πράξης αναλογισμού αποζημιώσεων όπως σε ένα οικόπεδο εντός Ρ.Σ (προ ν.1337). Άρα σήμερα, το γήπεδο αυτό δεν είναι οικοδομήσιμο. Επειδή κάποιοι θα ισχυριστούν ότι ο νόμος 3212/03 είναι σε ισχύ (και έτσι είναι) ας έρθει κάποιος τολμηρός να υπογράψει καθαρή δήλωση ότι είναι άρτιο και οικοδομήσιμο (ενώ γνωρίζουμε ότι σχεδόν το σύνολο των ΥΔΟΜ της χώρας δεν εκδίδουν Ο.Α σε τέτοια ακίνητα) και να τον τρέχουν μετά στα δικαστήρια για αποζημίωση χιλιάδων Ευρώ. Δυστυχώς συνάδελφε με τα ως τώρα δεδομένα την εκτός σχεδίου δόμηση (όπως την γνωρίσαμε) θα πρέπει να την ξεχάσουμε.
  26. Καλησπέρα. Παραθέτω πραγματικά δεδομένα σε μία παρόμοια περίπτωση και θα ήθελα τη γνώμη σας. Γεωτεμάχιο εμβαδού >20.000μ2 έχει πρόσωπο σε αγροτική οδό περίπου 48μ. Το γεωτεμάχιο είναι σε απόσταση >500μ από όρια οικισμού, εντός Ζώνης Natura, σε περιοχή χωρίς θεσμοθετημένο ΓΠΣ ή ΖΟΕ ή άλλο θεσμικό εργαλείο. Υπάρχει μία σκέψη για την κατάτμησή του σε δύο επιμέρους γεωτεμάχια όπου το κάθε ένα θα έχει εμβαδόν >10.000μ2 που είναι και το όριο Natura. Το θέμα είναι ότι με το υφιστάμενο πρόσωπο των 48μ, δεν μπορεί να γίνει, υποθέτω, η κατάτμηση λόγω των ισχυουσών διατάξεων για την ύπαρξη προσώπου >25μ σε κοινόχρηστη οδό. Με δεδομένο όμως ότι υπάρχει το γεωτεμάχιο ως έχει, έχει μεγάλο πρόσωπο στην παραλία που έχει καθορισθεί (με ΦΕΚ αρχών 1980) οριογραμμή αιγιαλού και παραλίας και ζώνη παραλίας, υπάρχει δυνατότητα χρήσης του προσώπου αυτή για να θεωρηθεί ότι καλύπτεται το >25μ σε κοινόχρηστο χώρο παρά το ότι δεν είναι κοινόχρηστη οδός; Εννοείται ότι η επίτευξη δουλείας διόδου για την σύνδεση της αγροτικής οδού με την παραλία είναι κάτι εύκολο να γίνει, όπως επίσης από το υφιστάμενο πρόσωπο των 48μ η όποια κατάτμηση θα διαχωρίσει το υφιστάμενο πρόσωπο και στα δύο νέα υπό σχεδιασμό τμήματα εκ των οποίων το ένα θα έχει σίγουρα >25μ πρόσωπο. Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις όποιες σκέψεις ή προτάσεις από αντίστοιχη εμπειρία. Ανεβάζω και ένα σκαρίφημα για να έχετε μία άποψη. Στα ανατολικά με μπλε είναι η αγροτική οδός, ενώ στα δυτικά είναι η ζώνη παραλίας.
  27. Σαφώς και κοιτάμε. Ο 8-1 ορίζει τη σεισμική δράση, από την οποία αντλεί στοιχεία ο 8-3. Λέει κάπου στον 8-3 ότι λαμβάνουμε τιμή συντελεστή σπουδαιότητας, ίση με μονάδα για όλες τις Σ.Ε.; Εάν όχι, τότε κατι τέτοιο οδηγεί σε διαφορετικά αποτελέσματα από τον εθνικό κανονισμό. Οπότε ναι, υπάρχει πρόβλημα εκεί. Εάν όμως κάπου το αναφέρει και μου έχει ξεφύγει, τότε πάω πάσο. Σε κάθε περίπτωση, έχω υποβάλει και ερώτημα στον ΟΑΣΠ. Με βάση αυτή τη θεώρηση, ένας μελετητής θα πρέπει να λαμβάνει γΙ ίσο με μονάδα, όταν λύνει με ΚΑΔΕΤ και ίσο με όσο ορίζεται από κάθε κατηγορία κατασκευής, όταν επιλύει με ΕΚ8-3. Σε ευχαριστώ για τον χρόνο που διέθεσες. Επισυνάπτω την ίδια ενότητα (4.4.2.1) του προτελευταίου σχεδίου του ΚΑΔΕΤ (2021), από την οποία φαίνεται ότι κάτι άλλαξε πριν λάβει την τελική του μορφή (καμία μνεία σε γΙ ίσο με μονάδα) :
  28. Στο κείμενο που τόνισες το μόνο που θα μπορούσε να σε μπερδεύει είναι η άστοχη χρήση του "αντίστοιχα". Τα υπόλοιπα είναι σαφή. Στο θέμα του γΙ, επίσης τα πράγματα είναι σαφή. Δεν έχουμε νέα κατασκευή έχουμε έλεγχο υπάρχοντος. Οπότε δεν κοιτάμε 8-1 αλλά 8-3. Ακριβώς ίδια με τον ΚΑΔΕΤ είναι και η αντιμετώπιση των ελέγχων υπάρχοντος του ΦΕΚ 350Β/16. Παραθέτω και ένα απόσπασμα για τον σεισμό στον ΚΑΔΕΤ, του Χρονόπουλου (2016).
  29. Καμπανάκι για τον καιρό και τον καύσωνα που επελαύνει την χώρα και θα παραμείνει έως και την Παρασκευή 27/6 όπου αναμένεται να κορυφωθεί, χτυπά ο μετεωρολόγος Θοδωρής Κολυδάς. Πότε είναι λανθασμένες οι μετρήσεις της θερμοκρασίας από τα αυτοκίνητα και πού μπορεί να φτάσει πραγματικά η ζέστη, εξηγεί με νέα ανάρτησή του ο πρώην διευθυντής της ΕΜΥ. Καύσωνας: 70°C στο ταμπλό – Τι δεν λένε τα θερμόμετρα αυτοκινήτου Σε περιόδους έντονου καύσωνα, οι θερμοκρασίες που καταγράφονται από τα αυτοκίνητα συχνά δίνουν μια παραπλανητική εικόνα της θερμικής κατάστασης του περιβάλλοντος, εξηγεί Θοδωρής Κολυδάς, επισημαίνοντας πως οι επίσημες μετρήσεις από τους μετεωρολογικούς σταθμούς γίνονται με αυστηρές προδιαγραφές: σε ύψος δύο μέτρων από το έδαφος, σε σκιερό και καλά αεριζόμενο περιβάλλον. Ωστόσο, η θερμική επιβάρυνση που βιώνει ο πολίτης, ειδικά στο αστικό περιβάλλον και ακόμη περισσότερο μέσα σε ένα όχημα, μπορεί να διαφέρει δραματικά. Η θερμότητα που παγιδεύεται και συσσωρεύεται σε μεταλλικές και γυάλινες επιφάνειες, η αντανάκλαση της ηλιακής ακτινοβολίας από την άσφαλτο και τα κτίρια, αλλά και το φαινόμενο της «αστικής θερμικής νησίδας», προκαλούν σημαντικές υπερβάσεις στις πραγματικές συνθήκες. Σε σχετικό του άρθρο ο Θεόδωρος Κολυδάς παραθέτει χαρακτηριστικό πίνακα. Πού φτάνει η θερμοκρασία όταν ο ήλιος χτυπά το αυτοκίνητο Χαρακτηριστικά, αν η επίσημη θερμοκρασία είναι 40°C, η πραγματική θερμοκρασία που μπορεί να μετρηθεί κοντά σε θερμαινόμενες επιφάνειες —όπως ένα παράθυρο αυτοκινήτου που βρίσκεται εκτεθειμένο στον ήλιο— ενδέχεται να φτάσει ή και να ξεπεράσει τους 60 με 70 βαθμούς Κελσίου. Όπως σημειώνει ο κ. Κολυδάς, πρόκειται για μια σημαντική διαφοροποίηση που δεν πρέπει να παραβλέπεται. View full είδηση
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.