Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Σήμερα
-
Στην καρδιά της Μπουχάρα, όπου κάποτε τα καραβάνια εμπορεύονταν μετάξι και μπαχαρικά κάτω από τον ήλιο της ερήμου, κάτι νέο σιγοβράζει και όλα ξεκινούν με μια συνταγή. Από τις 5 Σεπτεμβρίου έως τις 20 Νοεμβρίου 2025, αυτή η Δημιουργική Πόλη της UNESCO θα φιλοξενήσει την εναρκτήρια Μπιενάλε της Μπουχάρα, ένα δεκαήμερο ταξίδι σύγχρονης τέχνης, κοινοτικών τελετουργιών και γαστρονομικών αφηγήσεων. Με τίτλο "Συνταγές για ραγισμένες καρδιές", η Μπιενάλε μετατρέπει μια πόλη θρύλων σε μια ζωντανή σκηνή όπου η θλίψη, η μνήμη και η χαρά επαναπροσδιορίζονται μέσω του φαγητού, της μουσικής, της ποίησης και της χειροτεχνίας. Σε επιμέλεια της διεθνούς καλλιτεχνικής προσωπικότητας Diana Campbell και κατ' εντολή της Gayane Umerova, προέδρου του Ιδρύματος Ανάπτυξης Τέχνης και Πολιτισμού του Ουζμπεκιστάν (ACDF), η Μπιενάλε περιλαμβάνει πάνω από 70 παραγγελίες που δημιουργήθηκαν στο Ουζμπεκιστάν, ενεργοποιώντας μαδρασάδες και καραβανσεράι αιώνων με τρόπους που η Μπουχάρα δεν έχει ξαναδεί. "Η Μπουχάρα έχει διαμορφώσει τον κόσμο και στο παρελθόν: μέσω της γνώσης, της χειροτεχνίας και των ανταλλαγών", λέει η Umerova. "Αυτή η Μπιενάλε είναι ένας τρόπος να της δώσουμε τα εργαλεία για να το ξανακάνει, μέσω της δημιουργικότητας και του διαλόγου". Ουζμπεκικά χαλιά που πωλούνται στη Μπουχάρα Courtesy of Uzbekistan Art and Culture Development Foundation Δεν είναι απλώς μια έκθεση. Μια αισθητηριακή τελετουργία Αντί να ανοίξει με ένα κόκκινο χαλί ή έναν τοίχο γκαλερί, η Μπιενάλε ξεκινά με το άρωμα της ζύμωσης. Στο Cafe Oshqozon, ο βουδιστής μοναχός και σεφ Jeong Kwan θα ετοιμάσει kimchi την πρώτη ημέρα - μόνο για να το ξεθάψει ξανά δέκα εβδομάδες αργότερα για ένα τελικό γεύμα, ωριμασμένο από τον χρόνο και τη σιωπή. Τοποθεσία της Μπιενάλε της Μπουχάρα, Cafe Oshqozon Courtesy of Uzbekistan Art and Culture Development Foundation Είναι μια μεταφορά για την ίδια την εκδήλωση. Το "Συνταγές για ραγισμένες καρδιές" διερευνά πώς ο χρόνος, η παράδοση και η φροντίδα μπορούν να θεραπεύσουν. Κάθε στοιχείο - από το φαγητό μέχρι τη γλυπτική, τα υφάσματα και τον ήχο - αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου πειράματος συναισθηματικής αποκατάστασης. Η Νταϊάνα Κάμπελ, γνωστή για το έργο της στη Σύνοδο Κορυφής Τέχνης της Ντάκα το αποκαλεί μια "πολυαισθητηριακή πανδαισία που έχει τις ρίζες της στο πνεύμα φιλοξενίας και το διανοητικό βάθος της Μπουχάρα". Και προσθέτει: "Δεν κοιτάς απλώς την τέχνη. Τη μυρίζεις, τη γεύεσαι, την αισθάνεσαι στα χέρια και τα κόκαλά σου". Από το αλάτι και τη ζάχαρη στον πηλό και τον κώδικα Τα έργα τέχνης καλύπτουν διάφορους κλάδους και γεωγραφίες. Η αιγυπτιακής καταγωγής καλλιτέχνης τροφίμων Laila Gohar δημιουργεί αναμνήσεις μέσω του Navat, ενός παραδοσιακού κρυστάλλου ζάχαρης που παρασκευάζεται από σαφράν και χυμό σταφυλιού. Η Κολομβιανή καλλιτέχνης Delcy Morelos κατασκευάζει έναν θόλο από χώμα, άμμο και μπαχαρικά. Η Ουζμπέκα καλλιτέχνης Oyjon Khayrullaeva, σε συνεργασία με τον κεραμίστα Abdurauf Taxirov, κατασκευάζει ψηφιδωτά όργανα - ένα στομάχι πάνω από την είσοδο της καφετέριας, πνεύμονες και καρδιές τοποθετημένες σε όλη την πόλη που συνδέουν τους χώρους ως μέρη ενός συλλογικού σώματος. Και έπειτα υπάρχει ο Subodh Gupta, ο οποίος επαναχρησιμοποιεί σμάλτα από παραδοσιακές κουζίνες σε έναν πανύψηλο θόλο, μέσα στον οποίο οι επισκέπτες τρώνε πιάτα που συνδέουν την Ινδία και το Ουζμπεκιστάν. "Πρόκειται για την κατάρρευση της απόστασης - μεταξύ χωρών, μεταξύ κλάδων, μεταξύ ανθρώπων", λέει. Όλα τα έργα κατασκευάζονται στο Ουζμπεκιστάν, πολλά σε συνεργασία με τοπικούς τεχνίτες. "Αυτό ήταν αδιαπραγμάτευτο", λέει η Umerova. "Δεν θέλαμε μια έκθεση τέχνης. Θέλαμε κάτι που να μιλάει από εδώ, ακόμη και όταν φτάνει στον κόσμο". Στο επίκεντρο της Μπιενάλε βρίσκεται το House of Softness, μια μετατροπή του Madrasa Gavkushon του 16ου αιώνα σε χώρο για δημόσια προγράμματα, εργαστήρια για παιδιά και παραμύθια. Ο καλλιτέχνης και αρχιτέκτονας Suchi Reddy σχεδίασε ένα προστατευτικό στέγαστρο εμπνευσμένο από το ουζμπεκικό ikat που ρίχνει μοτίβα θεραπείας στην αυλή. Εδώ, ένα τριήμερο συμπόσιο με τίτλο "Η τέχνη της επιδιόρθωσης" θα συγκεντρώσει στοχαστές, ιστορικούς και καλλιτέχνες για να εξερευνήσουν την επιδιόρθωση ως φυσική και πολιτική πράξη. "Η διαγραφή είναι μια μορφή σπαραγμού", λέει η Aziza Izamova, μια Ουζμπέκα μελετήτρια στο Χάρβαρντ που ηγείται της εκδήλωσης. "Και έτσι, η επιδιόρθωση για να θυμηθούμε - είναι μια πράξη αντίστασης". Artist Nomin Zezegmaa at the façade of the Khoja Kalon Courtesy of Uzbekistan Art and Culture Development Foundation Νέοι επιμελητές από όλη την Ασία θα συγκεντρωθούν επίσης στη Μπουχάρα για ένα εργαστήριο σχετικά με τον τρόπο ανάθεσης έργων που δεν υπάρχουν ακόμη. Είναι ένα κατάλληλο μάθημα για μια πόλη που αναδιαμορφώνει το μέλλον της. Η μουσική, επίσης, ρέει στις φλέβες της Μπιενάλε. Κάθε πανσέληνος θα σηματοδοτείται από ένα τελετουργικό τελετουργικό karnay - το μακρύ ουζμπεκικό κέρας που χρησιμοποιείται στους γάμους για να καλέσει συμβολικά νερό στην έρημο. Αυτές οι παραστάσεις, υπό την καθοδήγηση των Himali Singh Soin και David Soin Tappeser, συγχωνεύουν την τοπική παράδοση με την παγκόσμια περιβαλλοντική συνείδηση. Αλλού, η Φιλαρμονική της Μπουχάρα θα συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως ο Tarek Atoui, φέρνοντας κοντά τις αραβικές και τις μουσικές παραδόσεις της Κεντρικής Ασίας. Εβδομαδιαίες πομπές στους δρόμους και αυθόρμητες παραστάσεις θα ζωντανέψουν την πόλη με ρυθμό και μνήμη. Το φαγητό δεν είναι ένα παράλληλο πρόγραμμα, είναι η ψυχή της Μπιενάλε. Από τις τελετουργίες ζύμωσης μέχρι τα νομαδικά δημητριακά, τα γεύματα έχουν σχεδιαστεί για να εξερευνήσουν την απώλεια, την ανθεκτικότητα και το ανήκειν. Ουζμπέκοι σεφ όπως ο Bahriddin Chustiy και ο Pavel Georganov θα μοιραστούν πιάτα εμποτισμένα με μνήμη, ενώ προσκεκλημένοι σεφ όπως η Fatmata Binta από τη Σιέρα Λεόνε και η Zuri Camille de Souza από την Ινδία θα συνδέσουν τις ουζμπέκικες παραδόσεις με τη δυτικοαφρικανική και τη γαστρονομική κληρονομιά του Goan. Η τελευταία εβδομάδα φιλοξενεί το Φεστιβάλ Πολιτισμών Ρυζιού, με ρύζι plov, paella, pulao και jollof μαγειρεμένο στην ύπαιθρο, περιτριγυρισμένο από ιστορίες και τραγούδια. "Δεν πρόκειται για υψηλή γαστρονομία", λέει η Umerova. "Πρόκειται για το πώς μαζευόμαστε, πώς θεραπευόμαστε, πώς θυμόμαστε - μέσω του φαγητού". Οι εσωτερικοί χώροι του Ayozjon Caravansaray Ευγενική προσφορά του Ιδρύματος Ανάπτυξης Τέχνης και Πολιτισμού του Ουζμπεκιστάν Γιατί Μπουχάρα; "Η Μπουχάρα δεν είναι ένα σκηνικό", λέει η Umerova. "Είναι ο πρωταγωνιστής". Για πάνω από δύο χιλιετίες, η πόλη υπήρξε κέντρο πνευματικών, επιστημονικών και καλλιτεχνικών ανταλλαγών. Ωστόσο, στον σύγχρονο κόσμο της τέχνης, παρέμεινε περιθωριακή, μέχρι τώρα. Η Μπιενάλε αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης εθνικής στρατηγικής για την επανένταξη του Ουζμπεκιστάν στα παγκόσμια πολιτιστικά δίκτυα. Με την υποστήριξη του Προέδρου Shavkat Mirziyoyev, το ACDF έχει δρομολογήσει έργα αποκατάστασης, μουσεία και δημιουργικές πλατφόρμες σε ολόκληρη τη χώρα και διεθνώς, συμπεριλαμβανομένου του περιπτέρου της Μπιενάλε της Βενετίας και της Expo 2025 στην Οσάκα. Ceiling detail of a building in Bukhara Courtesy of Uzbekistan Art and Culture Development Foundation "Αυτό δεν είναι ήπια ισχύς", επιμένει η Ουμέροβα. "Είναι δομική δύναμη. Ο πολιτισμός δημιουργεί θέσεις εργασίας. Διαμορφώνει το μέλλον. Χτίζει ταυτότητα που δεν είναι αντιδραστική ή νοσταλγική - αλλά ζωντανή, γενναιόδωρη και προσανατολισμένη προς το μέλλον". Η Μπουχάρα είναι προσβάσιμη με τρένο υψηλής ταχύτητας από την Τασκένδη και τη Σαμαρκάνδη, με μπουτίκ ξενοδοχεία και ξενώνες που βρίσκονται ανάμεσα στην αρχιτεκτονική της που έχει χαρακτηριστεί μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς από την UNESCO. Η Μπιενάλε είναι εντελώς δωρεάν και ανοιχτή στο κοινό. Οι ξένοι επισκέπτες μπορούν να περιμένουν ένα συναρπαστικό πρόγραμμα στα ουζμπεκικά, ρωσικά και αγγλικά, καθώς και μια γαστρονομική σκηνή όπου η ιστορία σερβίρεται με κάθε πιάτο. Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στη διεύθυνση bukharabiennial.uz/en και στο Instagram στο @bukhara.biennial. View full είδηση
-
- μπιενάλε
- ουζμπεκιστάν
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
Στην καρδιά της Μπουχάρα, όπου κάποτε τα καραβάνια εμπορεύονταν μετάξι και μπαχαρικά κάτω από τον ήλιο της ερήμου, κάτι νέο σιγοβράζει και όλα ξεκινούν με μια συνταγή. Από τις 5 Σεπτεμβρίου έως τις 20 Νοεμβρίου 2025, αυτή η Δημιουργική Πόλη της UNESCO θα φιλοξενήσει την εναρκτήρια Μπιενάλε της Μπουχάρα, ένα δεκαήμερο ταξίδι σύγχρονης τέχνης, κοινοτικών τελετουργιών και γαστρονομικών αφηγήσεων. Με τίτλο "Συνταγές για ραγισμένες καρδιές", η Μπιενάλε μετατρέπει μια πόλη θρύλων σε μια ζωντανή σκηνή όπου η θλίψη, η μνήμη και η χαρά επαναπροσδιορίζονται μέσω του φαγητού, της μουσικής, της ποίησης και της χειροτεχνίας. Σε επιμέλεια της διεθνούς καλλιτεχνικής προσωπικότητας Diana Campbell και κατ' εντολή της Gayane Umerova, προέδρου του Ιδρύματος Ανάπτυξης Τέχνης και Πολιτισμού του Ουζμπεκιστάν (ACDF), η Μπιενάλε περιλαμβάνει πάνω από 70 παραγγελίες που δημιουργήθηκαν στο Ουζμπεκιστάν, ενεργοποιώντας μαδρασάδες και καραβανσεράι αιώνων με τρόπους που η Μπουχάρα δεν έχει ξαναδεί. "Η Μπουχάρα έχει διαμορφώσει τον κόσμο και στο παρελθόν: μέσω της γνώσης, της χειροτεχνίας και των ανταλλαγών", λέει η Umerova. "Αυτή η Μπιενάλε είναι ένας τρόπος να της δώσουμε τα εργαλεία για να το ξανακάνει, μέσω της δημιουργικότητας και του διαλόγου". Ουζμπεκικά χαλιά που πωλούνται στη Μπουχάρα Courtesy of Uzbekistan Art and Culture Development Foundation Δεν είναι απλώς μια έκθεση. Μια αισθητηριακή τελετουργία Αντί να ανοίξει με ένα κόκκινο χαλί ή έναν τοίχο γκαλερί, η Μπιενάλε ξεκινά με το άρωμα της ζύμωσης. Στο Cafe Oshqozon, ο βουδιστής μοναχός και σεφ Jeong Kwan θα ετοιμάσει kimchi την πρώτη ημέρα - μόνο για να το ξεθάψει ξανά δέκα εβδομάδες αργότερα για ένα τελικό γεύμα, ωριμασμένο από τον χρόνο και τη σιωπή. Τοποθεσία της Μπιενάλε της Μπουχάρα, Cafe Oshqozon Courtesy of Uzbekistan Art and Culture Development Foundation Είναι μια μεταφορά για την ίδια την εκδήλωση. Το "Συνταγές για ραγισμένες καρδιές" διερευνά πώς ο χρόνος, η παράδοση και η φροντίδα μπορούν να θεραπεύσουν. Κάθε στοιχείο - από το φαγητό μέχρι τη γλυπτική, τα υφάσματα και τον ήχο - αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου πειράματος συναισθηματικής αποκατάστασης. Η Νταϊάνα Κάμπελ, γνωστή για το έργο της στη Σύνοδο Κορυφής Τέχνης της Ντάκα το αποκαλεί μια "πολυαισθητηριακή πανδαισία που έχει τις ρίζες της στο πνεύμα φιλοξενίας και το διανοητικό βάθος της Μπουχάρα". Και προσθέτει: "Δεν κοιτάς απλώς την τέχνη. Τη μυρίζεις, τη γεύεσαι, την αισθάνεσαι στα χέρια και τα κόκαλά σου". Από το αλάτι και τη ζάχαρη στον πηλό και τον κώδικα Τα έργα τέχνης καλύπτουν διάφορους κλάδους και γεωγραφίες. Η αιγυπτιακής καταγωγής καλλιτέχνης τροφίμων Laila Gohar δημιουργεί αναμνήσεις μέσω του Navat, ενός παραδοσιακού κρυστάλλου ζάχαρης που παρασκευάζεται από σαφράν και χυμό σταφυλιού. Η Κολομβιανή καλλιτέχνης Delcy Morelos κατασκευάζει έναν θόλο από χώμα, άμμο και μπαχαρικά. Η Ουζμπέκα καλλιτέχνης Oyjon Khayrullaeva, σε συνεργασία με τον κεραμίστα Abdurauf Taxirov, κατασκευάζει ψηφιδωτά όργανα - ένα στομάχι πάνω από την είσοδο της καφετέριας, πνεύμονες και καρδιές τοποθετημένες σε όλη την πόλη που συνδέουν τους χώρους ως μέρη ενός συλλογικού σώματος. Και έπειτα υπάρχει ο Subodh Gupta, ο οποίος επαναχρησιμοποιεί σμάλτα από παραδοσιακές κουζίνες σε έναν πανύψηλο θόλο, μέσα στον οποίο οι επισκέπτες τρώνε πιάτα που συνδέουν την Ινδία και το Ουζμπεκιστάν. "Πρόκειται για την κατάρρευση της απόστασης - μεταξύ χωρών, μεταξύ κλάδων, μεταξύ ανθρώπων", λέει. Όλα τα έργα κατασκευάζονται στο Ουζμπεκιστάν, πολλά σε συνεργασία με τοπικούς τεχνίτες. "Αυτό ήταν αδιαπραγμάτευτο", λέει η Umerova. "Δεν θέλαμε μια έκθεση τέχνης. Θέλαμε κάτι που να μιλάει από εδώ, ακόμη και όταν φτάνει στον κόσμο". Στο επίκεντρο της Μπιενάλε βρίσκεται το House of Softness, μια μετατροπή του Madrasa Gavkushon του 16ου αιώνα σε χώρο για δημόσια προγράμματα, εργαστήρια για παιδιά και παραμύθια. Ο καλλιτέχνης και αρχιτέκτονας Suchi Reddy σχεδίασε ένα προστατευτικό στέγαστρο εμπνευσμένο από το ουζμπεκικό ikat που ρίχνει μοτίβα θεραπείας στην αυλή. Εδώ, ένα τριήμερο συμπόσιο με τίτλο "Η τέχνη της επιδιόρθωσης" θα συγκεντρώσει στοχαστές, ιστορικούς και καλλιτέχνες για να εξερευνήσουν την επιδιόρθωση ως φυσική και πολιτική πράξη. "Η διαγραφή είναι μια μορφή σπαραγμού", λέει η Aziza Izamova, μια Ουζμπέκα μελετήτρια στο Χάρβαρντ που ηγείται της εκδήλωσης. "Και έτσι, η επιδιόρθωση για να θυμηθούμε - είναι μια πράξη αντίστασης". Artist Nomin Zezegmaa at the façade of the Khoja Kalon Courtesy of Uzbekistan Art and Culture Development Foundation Νέοι επιμελητές από όλη την Ασία θα συγκεντρωθούν επίσης στη Μπουχάρα για ένα εργαστήριο σχετικά με τον τρόπο ανάθεσης έργων που δεν υπάρχουν ακόμη. Είναι ένα κατάλληλο μάθημα για μια πόλη που αναδιαμορφώνει το μέλλον της. Η μουσική, επίσης, ρέει στις φλέβες της Μπιενάλε. Κάθε πανσέληνος θα σηματοδοτείται από ένα τελετουργικό τελετουργικό karnay - το μακρύ ουζμπεκικό κέρας που χρησιμοποιείται στους γάμους για να καλέσει συμβολικά νερό στην έρημο. Αυτές οι παραστάσεις, υπό την καθοδήγηση των Himali Singh Soin και David Soin Tappeser, συγχωνεύουν την τοπική παράδοση με την παγκόσμια περιβαλλοντική συνείδηση. Αλλού, η Φιλαρμονική της Μπουχάρα θα συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως ο Tarek Atoui, φέρνοντας κοντά τις αραβικές και τις μουσικές παραδόσεις της Κεντρικής Ασίας. Εβδομαδιαίες πομπές στους δρόμους και αυθόρμητες παραστάσεις θα ζωντανέψουν την πόλη με ρυθμό και μνήμη. Το φαγητό δεν είναι ένα παράλληλο πρόγραμμα, είναι η ψυχή της Μπιενάλε. Από τις τελετουργίες ζύμωσης μέχρι τα νομαδικά δημητριακά, τα γεύματα έχουν σχεδιαστεί για να εξερευνήσουν την απώλεια, την ανθεκτικότητα και το ανήκειν. Ουζμπέκοι σεφ όπως ο Bahriddin Chustiy και ο Pavel Georganov θα μοιραστούν πιάτα εμποτισμένα με μνήμη, ενώ προσκεκλημένοι σεφ όπως η Fatmata Binta από τη Σιέρα Λεόνε και η Zuri Camille de Souza από την Ινδία θα συνδέσουν τις ουζμπέκικες παραδόσεις με τη δυτικοαφρικανική και τη γαστρονομική κληρονομιά του Goan. Η τελευταία εβδομάδα φιλοξενεί το Φεστιβάλ Πολιτισμών Ρυζιού, με ρύζι plov, paella, pulao και jollof μαγειρεμένο στην ύπαιθρο, περιτριγυρισμένο από ιστορίες και τραγούδια. "Δεν πρόκειται για υψηλή γαστρονομία", λέει η Umerova. "Πρόκειται για το πώς μαζευόμαστε, πώς θεραπευόμαστε, πώς θυμόμαστε - μέσω του φαγητού". Οι εσωτερικοί χώροι του Ayozjon Caravansaray Ευγενική προσφορά του Ιδρύματος Ανάπτυξης Τέχνης και Πολιτισμού του Ουζμπεκιστάν Γιατί Μπουχάρα; "Η Μπουχάρα δεν είναι ένα σκηνικό", λέει η Umerova. "Είναι ο πρωταγωνιστής". Για πάνω από δύο χιλιετίες, η πόλη υπήρξε κέντρο πνευματικών, επιστημονικών και καλλιτεχνικών ανταλλαγών. Ωστόσο, στον σύγχρονο κόσμο της τέχνης, παρέμεινε περιθωριακή, μέχρι τώρα. Η Μπιενάλε αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης εθνικής στρατηγικής για την επανένταξη του Ουζμπεκιστάν στα παγκόσμια πολιτιστικά δίκτυα. Με την υποστήριξη του Προέδρου Shavkat Mirziyoyev, το ACDF έχει δρομολογήσει έργα αποκατάστασης, μουσεία και δημιουργικές πλατφόρμες σε ολόκληρη τη χώρα και διεθνώς, συμπεριλαμβανομένου του περιπτέρου της Μπιενάλε της Βενετίας και της Expo 2025 στην Οσάκα. Ceiling detail of a building in Bukhara Courtesy of Uzbekistan Art and Culture Development Foundation "Αυτό δεν είναι ήπια ισχύς", επιμένει η Ουμέροβα. "Είναι δομική δύναμη. Ο πολιτισμός δημιουργεί θέσεις εργασίας. Διαμορφώνει το μέλλον. Χτίζει ταυτότητα που δεν είναι αντιδραστική ή νοσταλγική - αλλά ζωντανή, γενναιόδωρη και προσανατολισμένη προς το μέλλον". Η Μπουχάρα είναι προσβάσιμη με τρένο υψηλής ταχύτητας από την Τασκένδη και τη Σαμαρκάνδη, με μπουτίκ ξενοδοχεία και ξενώνες που βρίσκονται ανάμεσα στην αρχιτεκτονική της που έχει χαρακτηριστεί μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς από την UNESCO. Η Μπιενάλε είναι εντελώς δωρεάν και ανοιχτή στο κοινό. Οι ξένοι επισκέπτες μπορούν να περιμένουν ένα συναρπαστικό πρόγραμμα στα ουζμπεκικά, ρωσικά και αγγλικά, καθώς και μια γαστρονομική σκηνή όπου η ιστορία σερβίρεται με κάθε πιάτο. Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στη διεύθυνση bukharabiennial.uz/en και στο Instagram στο @bukhara.biennial.
-
- μπιενάλε
- ουζμπεκιστάν
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
Εγκατάσταση συστημάτων POS σε μηχανικούς
gktpgeue replied to kapas2004's θέμα in Δράσεις-Προτάσεις προς φορείς
Διαβάζω σε ειδήσεις ότι πρέπει να γίνει υποχρεωτική "διασύνδεση POS με IRIS μέχρι το Νοέμβριο 2025". Όντως πρέπει να γίνει διασύνδεση POS με IRIS ή τα μπέρδεψαν οι δημοσιογράφοι και εννοούν είναι υποχρεωτικό το POS και το IRIS γενικά; - Χθες
-
Καλησπέρα, Ζητάω τα φώτα σας γιατί έχω μπερδευτεί.. Σε οικόπεδο με επιτρεπόμενη δόμηση 200 τ.μ έχει κατασκευαστεί βάση αδείας μια κατοικία 180 τ.μ. Ο ιδιοκτήτης έκανε στη συνέχεια αυθαίρετες κατασκευές επιφάνειας 90 τ.μ. Το αυθαίρετο είναι Κατηγορίας 4 ή 5;; Ισχύει το 90 τ.μ. > 80 τ.μ. (=0,40 x 200) και άρα είναι Κατηγορία 5 ή ισχύει το 180+90= 270 τ.μ. < 200 + 80 τ.μ = 280 τ.μ. και άρα είναι Κατηγορία 4;; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
-
Σ' ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Ναι. Γι' αυτή τη σήμανση μιλάω. Μίλησα με εταιρεία που κάνει πιστοποιήσεις & με το Πολυτεχνείο. Μου είπαν ότι χρειάζεται πιστοποίηση κατασκευαστή για κάθε είδος που χρησιμοποιώ. Αυτά μπαίνουν στο φάκελο που καταθέτω, ελέγχονται & αν είναι όλα οκ προχωράμε. Το θέμα είναι πως ακόμη & τα μεγάλα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών δεν έχουν πιστοποίηση για τα είδη που χρησιμοποιώ. Πχ: Τροφοδοτικό έχει σήμανση ce. Δεν έχει όμως πιστοποιητικό!!! Τους έχω στείλει mail & περιμένω. Ίσως καθυστερούν λόγω καλοκαιριού & αδειών. Θα επανέλθω το Σεπτέμβριο.
-
spinalgr1990 started following αυτοματος κλιμακοστασίου
-
Didonis started following Βεβαίωση Υδραυλικού - ΥΔ (ΠΔ112) - Νέα Παροχή ΕΥΔΑΠ
-
Βεβαίωση Υδραυλικού - ΥΔ (ΠΔ112) - Νέα Παροχή ΕΥΔΑΠ
Didonis replied to eject's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
δεν είναι επιτρεπτό η αναζήτηση επαγγελματιών στο Δημόσιο Φόρουμ. Μπορείς να κάνεις την αναζήτηση σου στις Αγγελίες του σάιτ. Το θέμα έχει ολοκληρωθεί και κλειδώνει.- 1 απάντηση
-
- υδραυλικος
- ευδαπ
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
mikegad started following Συντελεστής δόμησης Γ.Ο.Κ. '73
-
Καλημέρα, Σε ένα πλήρως τακτοποιημένο διαμέρισμα (Ν.4178/2013) για το οποίο θέλω να αιτηθώ μια νέα απλή παροχή νερού από την ΕΥΔΑΠ, η Πολεοδομία Ηλιούπολης, μου ζήτησε μια ΥΔ (ΠΔ112) από υδραυλικό. Απ ότι καταλαβαίνω, τέτοια ΥΔ μπορούν να εκδώσουν μόνο αδειούχοι υδραυλικοί. Έχω μπερδευτεί, μιας και οι μηχανικοί μπορούν να εκδώσουν βεβαίωση σύνδεσης με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας μέσω του portal του ΤΕΕ σε 5 λεπτά. Επειδή ο υδραυλικός που είχε κάνει την εγκατάσταση το 2016, δεν είναι πλέον εν ζωή, αν κάποιος έχει να μου προτείνει υδραυλικό, θα το εκτιμούσα.
- 1 απάντηση
-
- υδραυλικος
- ευδαπ
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Δομικό σύστημα πλακών με διατομές διπλού ταυ και συμπαγή τούβλα
Alexios replied to terry's θέμα in Φέρουσα Τοιχοποιία
O κλασσικός σοβάς (περί αυτού πρόκειται εν έτει 1920) περιέχει ασβέστη που οξειδώνει το μέταλλο όπως φαίνεται και στη φωτογραφία. -
Νέο τοπίο δημιουργείται από τις 11 Αυγούστου, καθώς θα τεθεί σε ισχύ η νέα νομοθετική ρύθμιση για τις τραπεζικές προμήθειες σε αναλήψεις μετρητών από ΑΤΜ, όπως προβλέπεται στην τροπολογία από τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που ψηφίστηκε με το σχέδιο νόμου για τον Εθνικό Τελωνειακό Κώδικα. Συνοπτικά, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, προβλέπονται τα εξής: Μηδενισμός των χρεώσεων για αναλήψεις μετρητών από το δίκτυο ΑΤΜ των τραπεζών. Κατάργηση των χρεώσεων σε δημοτικές κοινότητες όπου λειτουργεί μόνο ένα ΑΤΜ, είτε αυτό ανήκει σε τράπεζα είτε σε τρίτο πάροχο. Θέσπιση εθνικού πλαφόν ύψους 1,5 ευρώ για αναλήψεις από ΑΤΜ τρίτων παρόχων στις υπόλοιπες περιπτώσεις. Δωρεάν ερωτήσεις υπολοίπου και εναρμόνιση παρόχων με τις χρεώσεις των τραπεζών για τα εμβάσματα. Το ΑΠΕ- ΜΠΕ σταχυολόγησε τέσσερα βασικά σημεία, επεξηγώντας και τις αλλαγές που επέρχονται. 1η Αλλαγή: Συναλλαγές με χρήση ΑΤΜ για ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ επιχείρησης ή νομικής οντότητας που εκμεταλλεύεται ΑΤΜ, στις δημοτικές κοινότητες, στις οποίες υπάρχει μόνο ένα ΑΤΜ. Η παρούσα περίπτωση εφαρμόζεται και για δήμους που αποτελούνται μόνο από δημοτικές ενότητες. Υπήρξε βελτίωση, καθώς προστέθηκε το «η παρούσα περίπτωση εφαρμόζεται και για δήμους που αποτελούνται μόνο από δημοτικές ενότητες», ώστε να περιλαμβάνει και δήμους που δεν έχουν δημοτικές κοινότητες. Επομένως πλέον το μέτρο ισχύει και για δημοτικές ενότητες. 2η Αλλαγή: Συναλλαγές με χρήση ΑΤΜ για ανάληψη μετρητών, το οποίο εκμεταλλεύεται πάροχος υπηρεσιών πληρωμών με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας που έχει εκδώσει πάροχος υπηρεσιών πληρωμών που είναι μέλος της εταιρείας «ΔΙΑΣΔιατραπεζικά Συστήματα». Η ρύθμιση αυτή μηδενίζει τις προμήθειες όταν ένας κάτοχος κάρτας που έχει εκδοθεί από τράπεζα που είναι μέλος της ΔΙΑΣ (π.χ. όλες οι συστημικές, CREDIA, Optima) κάνει ανάληψη από το ΑΤΜ μιας τράπεζας. Παραδείγματα: Κάτοχος κάρτας της Eurobank μπορεί να κάνει ανάληψη από ATM της Τράπεζας Πειραιώς. Κάτοχος κάρτας της Εθνικής Τράπεζας μπορεί να κάνει ανάληψη από ATM της Optima. Ο κάτοχος κάρτας VIVA δεν εμπίπτει στην παρούσα διάταξη και είναι εκτός ρύθμισης. Όπως και ο κάτοχος κάρτας τράπεζας του εξωτερικού δεν εμπίπτει στην παρούσα διάταξη και είναι εκτός ρύθμισης 3η Αλλαγή: Συναλλαγές με χρήση ΑΤΜ για ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ, το οποίο εκμεταλλεύεται επιχείρηση ή νομική οντότητα, με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας που έχει εκδώσει πάροχος υπηρεσιών πληρωμών, ο οποίος συμμετέχει άμεσα ή έμμεσα στη διοίκηση ή στο κεφάλαιο της επιχείρησης ή νομικής οντότητας που εκμεταλλεύεται το συγκεκριμένο ΑΤΜ, Η ρύθμιση αυτή εφαρμόζεται στις περιπτώσεις που μία τράπεζα και ένας operator ATM έχουν σχέση. Π.χ. Cashflex και Πειραιώς. Σε αυτήν την περίπτωση δεν υπάρχει χρέωση για την ανάληψη μετρητών 4η Αλλαγή: Οι προμήθειες και οι κάθε είδους χρεώσεις των επιχειρήσεων ή νομικών οντοτήτων που εκμεταλλεύονται ΑΤΜ της παρ. 1 της τροπολογίας, δεν υπερβαίνουν, ανά συναλλαγή, το ποσό του 1,50 ευρώ για ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, που έχει εκδώσει πάροχος υπηρεσιών πληρωμών της παρ. 1, με την επιφύλαξη των περ. β) έως γ) της παρ. 1. Η ρύθμιση αυτή βάζει πλαφόν 1,5 ευρώ για τις αναλήψεις μετρητών από ATM που ανήκουν σε ATM Operators (Euronet, Cashflex), εφόσον ο εκδότης της κάρτας με τον ATM Operator δεν έχουν σχέση. Παραδείγματα: Κάτοχος κάρτας της Εθνικής Τράπεζας που κάνει ανάληψη από ΑΤΜ Euronet θα έχει μέγιστη χρέωση 1,50 ευρώ. Κάτοχος κάρτας Optima που κάνει ανάληψη από ΑΤΜ Cashflex, θα έχει μέγιστη χρέωση 1,50 ευρώ. Κάτοχος κάρτας αλλοδαπού πιστωτικού ιδρύματος που κάνει ανάληψη από ΑΤΜ Cashflex ή Euronet ή άλλου τρίτου παρόχου, δεν έχει μέγιστη χρέωση. Δηλαδή, ακολουθείται η τιμολογιακή πολιτική χρέωσης της ξένης τράπεζας χωρίς πλαφόν. View full είδηση
-
Νέο τοπίο δημιουργείται από τις 11 Αυγούστου, καθώς θα τεθεί σε ισχύ η νέα νομοθετική ρύθμιση για τις τραπεζικές προμήθειες σε αναλήψεις μετρητών από ΑΤΜ, όπως προβλέπεται στην τροπολογία από τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που ψηφίστηκε με το σχέδιο νόμου για τον Εθνικό Τελωνειακό Κώδικα. Συνοπτικά, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, προβλέπονται τα εξής: Μηδενισμός των χρεώσεων για αναλήψεις μετρητών από το δίκτυο ΑΤΜ των τραπεζών. Κατάργηση των χρεώσεων σε δημοτικές κοινότητες όπου λειτουργεί μόνο ένα ΑΤΜ, είτε αυτό ανήκει σε τράπεζα είτε σε τρίτο πάροχο. Θέσπιση εθνικού πλαφόν ύψους 1,5 ευρώ για αναλήψεις από ΑΤΜ τρίτων παρόχων στις υπόλοιπες περιπτώσεις. Δωρεάν ερωτήσεις υπολοίπου και εναρμόνιση παρόχων με τις χρεώσεις των τραπεζών για τα εμβάσματα. Το ΑΠΕ- ΜΠΕ σταχυολόγησε τέσσερα βασικά σημεία, επεξηγώντας και τις αλλαγές που επέρχονται. 1η Αλλαγή: Συναλλαγές με χρήση ΑΤΜ για ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ επιχείρησης ή νομικής οντότητας που εκμεταλλεύεται ΑΤΜ, στις δημοτικές κοινότητες, στις οποίες υπάρχει μόνο ένα ΑΤΜ. Η παρούσα περίπτωση εφαρμόζεται και για δήμους που αποτελούνται μόνο από δημοτικές ενότητες. Υπήρξε βελτίωση, καθώς προστέθηκε το «η παρούσα περίπτωση εφαρμόζεται και για δήμους που αποτελούνται μόνο από δημοτικές ενότητες», ώστε να περιλαμβάνει και δήμους που δεν έχουν δημοτικές κοινότητες. Επομένως πλέον το μέτρο ισχύει και για δημοτικές ενότητες. 2η Αλλαγή: Συναλλαγές με χρήση ΑΤΜ για ανάληψη μετρητών, το οποίο εκμεταλλεύεται πάροχος υπηρεσιών πληρωμών με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας που έχει εκδώσει πάροχος υπηρεσιών πληρωμών που είναι μέλος της εταιρείας «ΔΙΑΣΔιατραπεζικά Συστήματα». Η ρύθμιση αυτή μηδενίζει τις προμήθειες όταν ένας κάτοχος κάρτας που έχει εκδοθεί από τράπεζα που είναι μέλος της ΔΙΑΣ (π.χ. όλες οι συστημικές, CREDIA, Optima) κάνει ανάληψη από το ΑΤΜ μιας τράπεζας. Παραδείγματα: Κάτοχος κάρτας της Eurobank μπορεί να κάνει ανάληψη από ATM της Τράπεζας Πειραιώς. Κάτοχος κάρτας της Εθνικής Τράπεζας μπορεί να κάνει ανάληψη από ATM της Optima. Ο κάτοχος κάρτας VIVA δεν εμπίπτει στην παρούσα διάταξη και είναι εκτός ρύθμισης. Όπως και ο κάτοχος κάρτας τράπεζας του εξωτερικού δεν εμπίπτει στην παρούσα διάταξη και είναι εκτός ρύθμισης 3η Αλλαγή: Συναλλαγές με χρήση ΑΤΜ για ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ, το οποίο εκμεταλλεύεται επιχείρηση ή νομική οντότητα, με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας που έχει εκδώσει πάροχος υπηρεσιών πληρωμών, ο οποίος συμμετέχει άμεσα ή έμμεσα στη διοίκηση ή στο κεφάλαιο της επιχείρησης ή νομικής οντότητας που εκμεταλλεύεται το συγκεκριμένο ΑΤΜ, Η ρύθμιση αυτή εφαρμόζεται στις περιπτώσεις που μία τράπεζα και ένας operator ATM έχουν σχέση. Π.χ. Cashflex και Πειραιώς. Σε αυτήν την περίπτωση δεν υπάρχει χρέωση για την ανάληψη μετρητών 4η Αλλαγή: Οι προμήθειες και οι κάθε είδους χρεώσεις των επιχειρήσεων ή νομικών οντοτήτων που εκμεταλλεύονται ΑΤΜ της παρ. 1 της τροπολογίας, δεν υπερβαίνουν, ανά συναλλαγή, το ποσό του 1,50 ευρώ για ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, που έχει εκδώσει πάροχος υπηρεσιών πληρωμών της παρ. 1, με την επιφύλαξη των περ. β) έως γ) της παρ. 1. Η ρύθμιση αυτή βάζει πλαφόν 1,5 ευρώ για τις αναλήψεις μετρητών από ATM που ανήκουν σε ATM Operators (Euronet, Cashflex), εφόσον ο εκδότης της κάρτας με τον ATM Operator δεν έχουν σχέση. Παραδείγματα: Κάτοχος κάρτας της Εθνικής Τράπεζας που κάνει ανάληψη από ΑΤΜ Euronet θα έχει μέγιστη χρέωση 1,50 ευρώ. Κάτοχος κάρτας Optima που κάνει ανάληψη από ΑΤΜ Cashflex, θα έχει μέγιστη χρέωση 1,50 ευρώ. Κάτοχος κάρτας αλλοδαπού πιστωτικού ιδρύματος που κάνει ανάληψη από ΑΤΜ Cashflex ή Euronet ή άλλου τρίτου παρόχου, δεν έχει μέγιστη χρέωση. Δηλαδή, ακολουθείται η τιμολογιακή πολιτική χρέωσης της ξένης τράπεζας χωρίς πλαφόν.
-
Έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2025 θα μπορούν να υποβάλουν δικαιολογητικά για την επιδότηση προσωρινής στέγασης όσοι επλήγησαν από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2023 σύμφωνα με νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ειδικότερα όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3953/Β΄/23.07.2025) με τίτλο «Χορήγηση επιδότησης προσωρινής στέγασης με τη μορφή επιδότησης ενοικίου / συγκατοίκησης», εκδόθηκε για την κάλυψη των αναγκών προσωρινής στέγασης των κατοίκων που επλήγησαν από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2023 στις εξής περιοχές: • Περιφέρεια Θεσσαλίας: Π.Ε. Μαγνησίας, Σποράδων, Καρδίτσας, Λάρισας, Τρικάλων • Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας: Π.Ε. Φθιώτιδας και Εύβοιας • Περιφέρεια Αττικής: Π.Ε. Ανατολικής Αττικής. Σύμφωνα με την ΚΥΑ, καταληκτική ημερομηνία υποβολής των απαιτούμενων, κατά περίπτωση, δικαιολογητικών προς τη Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (ΓΔΑΕΦΚ) του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, ορίζεται η 12η Σεπτεμβρίου 2025. Η προθεσμία αυτή αφορά όλα τα τρίμηνα που έχουν παρέλθει έως και τη δημοσίευση της απόφασης (23.07.2025), ανεξαρτήτως αν έχουν εγκριθεί προηγούμενες αιτήσεις ή όχι. Με τον τρόπο αυτό, δίνεται επιπλέον χρόνος για την υποβολή των δικαιολογητικών και σε όσους έχουν χάσει τις αρχικές προθεσμίες, αλλά έχουν ήδη λάβει επίδομα για το 1ο ή και επόμενα τρίμηνα μέσω των διαδικασιών «επίσπευσης» ή «εμπροσθοβαρούς επιδότησης». Διευκρινίζεται ότι: Σε περίπτωση που από τον έλεγχο των εμπρόθεσμων ως ανωτέρω, υποβαλλόμενων δικαιολογητικών, για τα τρίμηνα που έχουν παρέλθει μέχρι τη 23.07.2025 (ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης σε ΦΕΚ), προκύπτει απαίτηση για διόρθωση ή συμπλήρωση/προσκόμιση επιπλέον δικαιολογητικών, αυτά υποβάλλονται εντός προθεσμίας δύο μηνών από την έγγραφη ενημέρωση των αιτούντων. Μετά την παρέλευση της δίμηνης αυτής προθεσμίας χωρίς την υποβολή των ζητηθέντων εγγράφων, η αίτηση θα τίθεται στο αρχείο. Από εδώ και στο εξής, οι αιτήσεις για όλα τα επόμενα τρίμηνα θα πρέπει να υποβάλλονται εντός ενός μηνός από τη λήξη του αιτούμενου τριμήνου και υποχρεωτικά να συνοδεύονται από το σύνολο των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Σε διαφορετική περίπτωση, θα καταχωρούνται επίσης στο αρχείο. View full είδηση
-
- δικαιολογητικά
- αιτήσεις
-
(and 3 more)
Με ετικέτα:
-
Έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2025 θα μπορούν να υποβάλουν δικαιολογητικά για την επιδότηση προσωρινής στέγασης όσοι επλήγησαν από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2023 σύμφωνα με νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ειδικότερα όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3953/Β΄/23.07.2025) με τίτλο «Χορήγηση επιδότησης προσωρινής στέγασης με τη μορφή επιδότησης ενοικίου / συγκατοίκησης», εκδόθηκε για την κάλυψη των αναγκών προσωρινής στέγασης των κατοίκων που επλήγησαν από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2023 στις εξής περιοχές: • Περιφέρεια Θεσσαλίας: Π.Ε. Μαγνησίας, Σποράδων, Καρδίτσας, Λάρισας, Τρικάλων • Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας: Π.Ε. Φθιώτιδας και Εύβοιας • Περιφέρεια Αττικής: Π.Ε. Ανατολικής Αττικής. Σύμφωνα με την ΚΥΑ, καταληκτική ημερομηνία υποβολής των απαιτούμενων, κατά περίπτωση, δικαιολογητικών προς τη Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (ΓΔΑΕΦΚ) του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, ορίζεται η 12η Σεπτεμβρίου 2025. Η προθεσμία αυτή αφορά όλα τα τρίμηνα που έχουν παρέλθει έως και τη δημοσίευση της απόφασης (23.07.2025), ανεξαρτήτως αν έχουν εγκριθεί προηγούμενες αιτήσεις ή όχι. Με τον τρόπο αυτό, δίνεται επιπλέον χρόνος για την υποβολή των δικαιολογητικών και σε όσους έχουν χάσει τις αρχικές προθεσμίες, αλλά έχουν ήδη λάβει επίδομα για το 1ο ή και επόμενα τρίμηνα μέσω των διαδικασιών «επίσπευσης» ή «εμπροσθοβαρούς επιδότησης». Διευκρινίζεται ότι: Σε περίπτωση που από τον έλεγχο των εμπρόθεσμων ως ανωτέρω, υποβαλλόμενων δικαιολογητικών, για τα τρίμηνα που έχουν παρέλθει μέχρι τη 23.07.2025 (ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης σε ΦΕΚ), προκύπτει απαίτηση για διόρθωση ή συμπλήρωση/προσκόμιση επιπλέον δικαιολογητικών, αυτά υποβάλλονται εντός προθεσμίας δύο μηνών από την έγγραφη ενημέρωση των αιτούντων. Μετά την παρέλευση της δίμηνης αυτής προθεσμίας χωρίς την υποβολή των ζητηθέντων εγγράφων, η αίτηση θα τίθεται στο αρχείο. Από εδώ και στο εξής, οι αιτήσεις για όλα τα επόμενα τρίμηνα θα πρέπει να υποβάλλονται εντός ενός μηνός από τη λήξη του αιτούμενου τριμήνου και υποχρεωτικά να συνοδεύονται από το σύνολο των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Σε διαφορετική περίπτωση, θα καταχωρούνται επίσης στο αρχείο.
-
- δικαιολογητικά
- αιτήσεις
-
(and 3 more)
Με ετικέτα:
-
maroudas started following Έγκριση Αρχαιολογίας - Κατεδάφιση Υπογείου
-
Konstantinos215 started following Έγκριση Αρχαιολογίας - Κατεδάφιση Υπογείου
-
Συνάδελφοι καλησπέρα, Στην περιοχή του Πειραιά που είναι κυρηγμένος Αρχαιολογικός χώρος καλούμαι να εκδόσω άδεια κατεδάφισης. Πήρα έγκριση από την Αρχαιολογία στην οποία αναγράφεται "Δεν έχουμε κατ'αρχήν αντίρρηση στην κατεδάφιση έως τη στάθμη δαπέδου του ισογείου". Αυτή είναι η by default πρόταση που γράφουν ώστε να μην γίνουν εκσκαφές κάτω ή γύρω από τη θεμελίωση και "περάσουν" ως κατεδάφιση. Το πρόβλημα είναι ότι το κτίριο έχει υπόγειο το οποίο δεν λαμβάνουν υπόψιν τους κατά την έκδοση της απόφασης. Στην πραγματικότητα επειδή υπάρχει και η έγκριση από τη νεωτέρων μνημείων δεν εξετάζουν καν το φάκελο, απλά εκδίδουν μια back to back στανταρ απόφαση, με τη φράση που ανέφερα παραπάνω. Η απόφαση δεν παίρνει τροποποιήσεις Έχει αντιμετωπίσει κάποιος ίδιο ζήτημα με κατεδάφιση υπογείου και απόφαση αρχαιολογίας; Πως το χειριστήκατε;
- Τελευταία εβδομάδα
-
Eπομένως το κτίριο έπαψε να προϋφίσταται ως προ 55 και νομίμως υφιστάμενο και έτσι έχουν ένα παντελώς αυθαίρετο κτίριο το οποίο ενδέχεται να μπορεί να τακτοποιηθεί σε κατηγορία 2 αν αποδειχθεί ότι η αυθαίρετη ανακατασκευή έγινε προ 1983. Να υποθέσω ότι έγινε και προσθήκη σκελετού Ο.Σ; Αν το οικόπεδο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο και το κτίριο δύναται να νομιμοποιηθεί συμφέρει η νομιμοποίηση.
- 743 απαντήσεις
-
- προ 55
- βεβαίωση προ 55
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
κατεδαφίστηκε και ξαναχτίστηκε τo 1983
- 743 απαντήσεις
-
- προ 55
- βεβαίωση προ 55
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
@Alessio καταρχήν τα +12 τ.μ. ήταν η μέγιστη επιτρεπόμενη "bonus" απόληξη κλιμακοστασίου ... Μην ξεχνάμε τότε μέτραγαν ΟΛΑ στον συντελεστή "εκμετάλλευσης" (aka συντελεστής δόμησης). Ο τρόπος αναγωγής που βλέπεις είναι ο προβλεπόμενος για υπολογισμό υπολοίπου δόμησης σε περίπτωση προσθήκης (ή νομιμοποίησης) όταν ο συντελεστής δόμησης είχε αλλάξει από την τελευταία άδεια, όπως στην περίπτωσή σου. Τότε δεν εμπλέκονταν τα χιλιοστά οριζοντίων ιδιοκτησιών στην έκδοση οικοδομικών αδειών... Αντιθέτως οι ιδιοκτήτες μπορούσαν να εκμεταλλευθούν οποιοδήποτε υπόλοιπο ΣΔ υπάρχει αρκεί να συμετείχαν όλοι στην οικοδομική άδεια. Το σκεπτικό είναι πολύ απλό και πολύ λογικό ... Πρώτα βρίσκεις τι ποσοστό της επιτρεπόμενης δόμησης είχες υλοποιήσει με τον παλιό ΣΔ, οπότε βλέπεις τι ποσοστό απομένει και πολλαπλασιάζεις με τον νέο ΣΔ Φυσικά και ο επόμενος έχει μεγαλύτερη αναλογικά δόμηση αφού ο συντελεστής δόμησης αυξήθηκε... Αν είχε μειωθεί, θα ήταν πιο σφιχτά τα πράγματα...
-
Την τελευταία εβδομάδα μου βγάζει το παρακάτω: Δεν υπήρξε αντιστοίχιση μεταξύ ΑΦΜ και ΑΜ ΤΕΕ. Καποια στιγμή είχε λυθεί αλλά επανήλθε? Συμβαίνει και σε άλλους?
-
Didonis started following Συντελεστής δόμησης Γ.Ο.Κ. '73
-
Για να ξεκολλήσεις πάρε ως δεδομένο τα max που προβλέπει το διάγραμμα κάλυψης της εποχής και με βάση αυτό υπολογίζεις τα ποσοστά υπερβάσεων σου .... (τσεκ κι αν η άδεια έχει σφραγίδα "υπόκειται σε μελλοντικό έλεγχο")
-
Φαίνεται να θεωρεί Π.Κ=50% οπότε 3 όροφοι --->3*0,50=1,50 (ως Σ.Δ). Τα 12 τμ ίσχυαν σε όλα τα συστήματα δόμησης του ΓΟΚ 73 και ήταν επιτρεπόμενη κατασκευή στο δώμα (έως 5% της επιφάνειας κτιρίου και από 12 έως και 50 τμ). Για την υπόλοιπη σπαζοκεφαλιά υπολογισμών δεν μπορώ να σε βοηθήσω.