Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
Καλησπέρα, αυθαίρετη κατασκευή (σκαλοπάτια οικοδομής πάνω στο κοινόχρηστο πεζοδρόμιο) μπορεί να κατεδαφιστεί με έγκριση εκτέλεσης εργασιών? Στο πεδίο ''δικαιολογητικά δικαιώματος υπαγωγής/όροι υπηρεσίας'' μπορώ να ανεβάσω την Έκθεση της Πολεοδομίας για το αυθαίρετο? (δεν υπάρχει και κάποιο άλλο σχετικό έγγραφο). Όσον αφορά τις αναθέσεις-αναλήψεις, αν συμφωνούν μόνο οι 2 από τους 3 συνιδιοκτήτες της οικοδομής, μπορώ να προχωρήσω με την έκδοση της Πράξης ή θέλει 100% συναίνεση. Αν εκδώσω την Πράξη έχοντας ΥΔ μόνο από τους 2 ιδιοκτήτες ενώ ο 3ος διαφωνεί, μπορεί να έχω και εγώ πρόβλημα?
-
Εννομο συμφέρον έχω και τους το έχω αποδείξει, για αυτό και μου έστειλαν τα αρχικά κλειδιά. Ο δικηγόρος μου είπε ότι παιρνουμε τα στοιχεία με εισαγγελική παραγγελία, αλλά ο εισαγγελέας απαιτεί έγγραφη άρνηση της πολεοδομίας να χορηγήσει τα στοιχεία , παρά το έννομο δικαίωμα. Εχει λάθος;
-
ΙΑΣΟΝΑΣ started following Αρνηση πολεοδομίας να δώσει στοιχεία όμορης οικοδομής
-
Αρνηση πολεοδομίας να δώσει στοιχεία όμορης οικοδομής
ΙΑΣΟΝΑΣ replied to MaSc's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
Ζητήστε ό,τι θέλετε (να είστε απολύτως σαφής σε αυτό) από την πολεοδομία εγγράφως, αποδεικνύοντας βεβαίως ότι, έχετε έννομο συμφέρον για το λόγο αυτό. Αν δεν αποδείξετε έννομο συμφέρον δεν έχουν απολύτως καμία υποχρέωση να σας δώσουν το οτιδήποτε... Αν περάσει το εύλογο χρονικό διάστημα που ορίζει ο νόμος (ξέρει ο δικηγόρος σας) να κάνετε τότε έγγραφη καταγγελία για αυθαιρεσίες στον όμορο κ.λπ. Υ.Γ. Με εισαγγελική παραγγελία ή μήνυση δεν πρόκειται να πετύχετε απολύτως τίποτα! - Σήμερα
-
Εκείνοι όπως και ο δικηγόρος μου, προτείνουν, να ζητήσω να απαντήσουν εγγράφως αρνητικά, ώστε να ζητηθεί εισαγγελική παραγγελία και μήνυση κατά της υπαλλήλου.
-
Αρνηση πολεοδομίας να δώσει στοιχεία όμορης οικοδομής
ekechagi replied to MaSc's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
Οι μηχανικοί που συνεργάζεσαι δεν έχουν να προτείνουν κάτι; -
Γεια σας. Διαθέτω ενα 2οροφο ακίνητο, μεσοτοιχία με έτερο ακίνητο. Ο ιδιοκτήτης του άρχισε να οικοδομεί και επειδή μου έχει δημιουργήσει ένα σοβαρό πρόβλημα συν ότι οι μηχανικοί που συνεργάζομαι, βλεπουν αυθαιρεσίες και υπερβάσεις, ζήτησα απο την αρμόδια πολεοδομία τα στοιχεία της οικοδομικκής άδείας. Μου έστειλαν κλειδιά για το στέλεχος της αδείας και το διάγραμμα δόμησης. Οι μηχανικοί χρειάζονται επιπλεόν στοιχεία και μου ζήτησαν κατόψεις, τομές κλπ. Επανήλθα με συμπληρωματικό αίτημα στην πολεοδομία, το οποίο η υπαλληλος αγνόησε. Σε τηλεφωνική μου επικοινωνία μετα από αρκετές ημέρες, αρνήθηκε να μου δώσει τα στοιχεία, λόγω προσωπικών δεδομένων. Απαντησε ότι έχει εντολή από τον δήμο, να αποστέλει μονο το διάγραμμα δόμησης. Είναι όντως σωστό αυτό που είπε και αν ναι, δε μπορω εγώ που έχω έννομο συμφέρον, να έχω πρόσβαση;
-
Την έντονη δυσαρέσκεια του ΣΜΕΔΕΚΕΜ προκαλεί το Προεδρικό Διάταγμα 194/25 για τις οριοθετήσεις των οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων, καθώς με τις νέες ρυθμίσεις έρχονται αλλαγές στην υφιστάμενη κατάσταση οικοδομησιμότητας ακινήτων. Με το Προεδρικό Διάταγμα της 11.4.2025 (ΦΕΚ 194 Δ) καθορίζονται τα κριτήρια, ο τρόπος και οι διαδικασίες οριοθέτησης των οικισμών της χώρας με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών, καθώς και οι χρήσεις γης και οι γενικοί όροι και περιορισμοί δόμησης αυτών. Η δημοσίευση και έναρξη ισχύος του Π.Δ. προκάλεσε σοβαρές ανησυχίες, ως προς το περιεχόμενο και τη μεθοδολογία σύνταξής του, καθώς οι διατάξεις του επιφέρουν εκτεταμένες αρνητικές συνέπειες στη δυνατότητα δόμησης, την αξία της περιουσίας και τη δυνατότητα ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών και των μικρών οικισμών. Επισημαίνεται ό.τι το νέο Π.Δ. θέτει το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και οι διατάξεις του δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του Π.Δ. οριοθέτησης του οικισμού. Ως «οριοθέτηση» νοείται ο καθορισμός του ορίου του οικισμού και του πολεοδομικού κανονισμού αυτού στο πλαίσιο εκπόνησης Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΤΠΣ), Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) ή αυτοτελούς προεδρικού διατάγματος οριοθέτησης. Δεδομένου ό,τι σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη οι μελέτες των Τοπικών και Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων του Προγράμματος Πολεοδομικών Μεταρρυθμίσεων «Κωνσταντίνος Δοξιάδης», καθώς και των αυτοτελών Π.Δ. οριοθέτησης, οι μελετητές οφείλουν να γνωρίζουν και να λαμβάνουν υπόψη τα οριζόμενα στο νέο Π.Δ., σε συνδυασμό με τις προδιαγραφές που έχουν ήδη θεσμοθετηθεί. Σημειώνεται ό,τι όσον αφορά τις αυτοτελείς μελέτες οριοθέτησης οικισμών είχε εκδοθεί η Υπουργική Απόφαση με αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΠΟΛΣ/73670/1765/2022 «Μεθοδολογία οριοθέτησης οικισμών», ενώ για τις μελέτες ΤΠΣ και ΕΠΣ είχε αναρτηθεί από τον Μάρτιο του 2024 στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΝ το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος οριοθέτησης των οικισμών, το οποίο θα έπρεπε οι μελετητές να λάβουν υπόψη. Τον Σεπτέμβριο του 2024, το αρχικό αυτό σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος πέρασε από τον έλεγχο του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ, Απόφαση 74/2024), το οποίο ήγειρε πλήθος αντιρρήσεων επί αυτού, κυρίως όσον αφορά στη ζώνη Γ, η οποία οριζόταν ως η ζώνη έξω από τις Ζώνες Α, Β και Β1 (συνεκτικό τμήμα προ του 1923, συνεκτικό τμήμα που δημιουργήθηκε από το 1923 έως το 1983, διάσπαρτο τμήμα που δημιουργήθηκε από το 1923 έως το 1983 αντίστοιχα), έως το όριο του οικισμού που είχε καθοριστεί με προγενέστερη μη ακυρωθείσα διοικητική πράξη. Εν συνεχεία, αφού υποβλήθηκε εκ νέου προς έλεγχο στο ΣτΕ τον Δεκέμβριο του 2024, εκδόθηκε το νέο προεδρικό διάταγμα τον Απρίλιο του 2025, χωρίς να περιλαμβάνεται σε αυτό η Ζώνη Γ. Η μεθοδολογία του νέου Προεδρικού Διατάγματος για την οριοθέτηση των οικισμών έχει ήδη προκαλέσει έντονη κριτική, όχι μόνο για τις επιπτώσεις του εξαιτίας των διατάξεων που περιορίζουν τη δόμηση, αλλά και για τις ίδιες τις διαδικασίες και τα κριτήρια που χρησιμοποιεί, με αποτέλεσμα να επηρεάζονται αρνητικά χιλιάδες ιδιοκτήτες, οι οποίοι χάνουν το δικαίωμα δόμησης σε εκτάσεις που είχαν αποκτηθεί με σκοπό την οικοδόμηση, εγείροντας ζητήματα ακόμη και παραβίασης του πολεοδομικού κεκτημένου. Γενικότερα, η μεθοδολογία οριοθέτησης των οικισμών και ο καθορισμός των επιτρεπόμενων χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης χαρακτηρίζεται από γενικευτική, αυστηρή και ανελαστική προσέγγιση, με ανεπαρκή τεκμηρίωση. Τι σημαίνει μείωση ορίων οικισμών Ειδικότερα: Η κατάρτιση και έγκριση του Προεδρικού Διατάγματος έγινε χωρίς ουσιαστική διαβούλευση και αγνοήθηκαν οι ιδιαιτερότητες των μικρών οικισμών και οι ανάγκες των κατοίκων, ο διαχωρισμός των οικισμών σε ζώνες γίνεται με διαφορετικά δικαιώματα δόμησης, βάσει αυθαιρέτων και γενικών κριτήριων ζωοποίησης, χωρίς αξιολόγηση πραγματικής πολεοδομικής ή γεωγραφικής κατάστασης, χωρίς προσαρμογή στις τοπικές συνθήκες, το ανάγλυφο ή το ιστορικό καθεστώς ενός οικισμού, χωρίς να εξετάζεται η λειτουργική ενότητα οικισμών που έχουν αναπτυχθεί με φυσικό και οργανικό τρόπο, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο ρόλος και ο χαρακτήρας του οικισμού στην ευρύτερη περιοχή, τόσο σε δημοτικό όσο και σε πολλές περιπτώσεις σε περιφερειακό επίπεδο (δευτερεύουσα ή παραθεριστική κατοικία, τουριστικός πόλος κ.λπ.),δηλαδή, γενικά, επικρατεί μια λογική «κοπτοραπτικής», χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η πραγματική κατάσταση στο έδαφος. Άμεση η ανάγκη βελτίωσης του Προεδρικού Διατάγματος Έτσι: Οικόπεδα εκτός Ζώνης Β ή Β1 έως το παλιό όριο χάνουν το δικαίωμα δόμησης, ακόμη και αν έχουν πρόσωπο σε δρόμο, καθώς οι οικισμοί χωρίζονται σε τρεις ζώνες: -Ζώνη Α (προ του 1923), -Ζώνη Β (συνεκτικό 1923–1983), και -Ζώνη Β1 (διάσπαρτη ανάπτυξη 1923–1983). Κτίσματα που δεν εμφανίζονται σε αεροφωτογραφίες πριν το έτος 1985, και που αποτελούν τον διαμορφωμένο πολεοδομικό ιστό του οικισμού, δεν συμπεριλαμβάνονται στα όρια αυτού, καθώς όλα τα στοιχεία που αφορούν κτίσματα πρέπει να ανάγονται υποχρεωτικά σε χρόνο προγενέστερο του έτους 1985. Οικισμοί, κάποιοι εκ των μάλιστα με ιδιαίτερη δυναμική σήμερα, δεν μπορούν να οριοθετηθούν με τις διατάξεις που περιγράφονται στο νέο Π.Δ., αφού, είτε δεν εμφανίζονται στην απογραφή της ΕΛΣΤΑΤ έτους 1981 (προαπαιτούμενο για την οριοθέτηση του οικισμού), είτε δεν προκύπτει η ύπαρξη του οικισμού ως αυτοτελούς οικιστικού συνόλου, καθώς θα πρέπει να εντοπίζεται έως το 1985 σύνολο με δέκα (10) τουλάχιστον κτίρια (π.χ. κατοικίες, αποθήκες) ή και άλλες κοινόχρηστες ή κοινωφελείς λειτουργίες ή κοινόχρηστοι χώροι (π.χ. σχολείο, εκκλησία, πλατεία). Οικισμοί ή και μεγάλα τμήματα αυτών δεν μπορούν να οριοθετηθούν ή να αποτελούν τμήματα αυτών, καθώς εμπίπτουν σε περιοχές που εξαιρούνται από το όριο αυτού, καθώς σε πολλές περιπτώσεις: -Εντοπίζονται ολόκληροι οικισμοί ή και τμήματα αυτών που στο πλαίσιο επανέγκρισης ή αναοριοθέτησης εμπίπτουν εντός της έκτασης πλάτους διακοσίων (200) μ. από τον άξονα υπεραστικών τμημάτων του βασικού (πρωτεύοντος) εθνικού οδικού δικτύου, -μεγάλα τμήματα των οικισμών εμπίπτουν σε διατάξεις που αφορούν στην ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας (ποιος ο λόγος να προσδιορίζεται το όριο του οικισμού στην γραμμή δόμησής που προκύπτει από την απόσταση του χαρακτηρισμένου οδικού δικτύου όταν ούτως ή άλλως το κτίριο θα τοποθετείτο στην απόσταση που ορίζεται με το π.δ. 209/1998;), -εντοπίζονται ολόκληροι οικισμοί ή και τμήματα αυτών εντός της ζώνης των 250 μ. από υφιστάμενα κοιμητήρια. Η γραμμή δόμησης, η θέση του κτιρίου στο οικόπεδο και η οικοδομησιμότητα στους οικισμούς, κυρίως τους παραλιακούς, καθώς και ο καθορισμός και αποτύπωση κοινόχρηστων διόδων πλάτους τουλάχιστον τεσσάρων (4,00) μ., που συνδέουν το εσωτερικό δίκτυο κοινόχρηστων χώρων του οικισμού με τη ζώνη παραλίας στους τελευταίους, δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο μελέτης στο πλαίσιο μελέτης ΤΠΣ ή ΕΠΣ, αφού, ούτε η κλίμακα βοηθάει, ούτε το υπόβαθρο στο οποίο συντάσσεται, καθώς θα έπρεπε να υπάρχει τοπογραφική αποτύπωση και εφαρμογή, όπου υφίστανται θεσμικές γραμμές και όρια (γραμμή αιγιαλού και παραλίας κ.λπ.). Τίθεται το ερώτημα, τι γίνεται σε περιπτώσεις που δεν έχει οριοθετηθεί η γραμμή αιγιαλού και παραλίας. Υπάρχουν ασάφειες ως προς τη διαδικασία οριοθέτησης και κυρίως ως προς τον χρόνο που θα αναρτηθούν τα διαγράμματα οριοθέτησης των οικισμών στην περίπτωση που καθορίζονται μέσω των μελετών ΤΠΣ και ΕΠΣ, έτσι ώστε να ενημερωθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι πολίτες για το τι γίνεται με τις ιδιοκτησίες τους, και να υποβάλουν τυχόν ενστάσεις-αντιρρήσεις. Συγκεκριμένα: Θα αναρτηθούν αυτοτελώς, θα κριθούν οι ενστάσεις-αντιρρήσεις, και θα ακολουθήσει η διαδικασία διαβούλευσης της μελέτης ΤΠΣ ή ΕΠΣ ή η ανάρτηση των διαγραμμάτων θα γίνει ταυτόχρονα με τη διαβούλευση της ΣΜΠΕ και της Κύριας Μελέτης των ΤΠΣ και ΕΠΣ; Έχουν ληφθεί υπόψη αυτοί οι χρόνοι για την έγκαιρη ολοκλήρωση του προγράμματος που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας; Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω είναι προφανές ότι η διαδικασία οριοθέτησης των οικισμών στο πλαίσιο μελετών ΤΠΣ και ΕΠΣ δεν είναι εφικτή, πολύ δε περισσότερο στον χρονικό ορίζοντα που ορίζεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, και θα έπρεπε να αποτελεί αντικείμενο αυτοτελών μελετών οριοθέτησης. Σε κάθε περίπτωση, το Προεδρικό Διάταγμα στη σημερινή του μορφή δεν υπηρετεί την ισόρροπη και δίκαιη ανάπτυξη της υπαίθρου, καθώς η εφαρμογή του ενδέχεται να οδηγήσει στον περιορισμό των αναπτυξιακών δυνατοτήτων των περιοχών και στην ερημοποίηση της υπαίθρου. Αντιθέτως, ενισχύει την απαξίωση της μικρής ιδιοκτησίας και την πιθανή συγκέντρωση γης σε λίγους μεγάλους επενδυτές, ενώ ταυτοχρόνως υπονομεύει την τοπική οικονομία και προκαλεί κοινωνική δυσαρέσκεια. Η ανάγκη για άμεση αναθεώρηση και διαβούλευση με τους επιμέρους φορείς, με γνώμονα την κοινωνική δικαιοσύνη, τη χωρική λογική και τη δημοκρατική συμμετοχή είναι επιτακτική. πηγή: Εργοληπτικόν Βήμα Νο_144 της ΠΕΣΕΔΕ
-
- οριοθέτηση
- οικισμός
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Την έντονη δυσαρέσκεια του ΣΜΕΔΕΚΕΜ προκαλεί το Προεδρικό Διάταγμα 194/25 για τις οριοθετήσεις των οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων, καθώς με τις νέες ρυθμίσεις έρχονται αλλαγές στην υφιστάμενη κατάσταση οικοδομησιμότητας ακινήτων. Με το Προεδρικό Διάταγμα της 11.4.2025 (ΦΕΚ 194 Δ) καθορίζονται τα κριτήρια, ο τρόπος και οι διαδικασίες οριοθέτησης των οικισμών της χώρας με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών, καθώς και οι χρήσεις γης και οι γενικοί όροι και περιορισμοί δόμησης αυτών. Η δημοσίευση και έναρξη ισχύος του Π.Δ. προκάλεσε σοβαρές ανησυχίες, ως προς το περιεχόμενο και τη μεθοδολογία σύνταξής του, καθώς οι διατάξεις του επιφέρουν εκτεταμένες αρνητικές συνέπειες στη δυνατότητα δόμησης, την αξία της περιουσίας και τη δυνατότητα ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών και των μικρών οικισμών. Επισημαίνεται ό.τι το νέο Π.Δ. θέτει το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και οι διατάξεις του δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του Π.Δ. οριοθέτησης του οικισμού. Ως «οριοθέτηση» νοείται ο καθορισμός του ορίου του οικισμού και του πολεοδομικού κανονισμού αυτού στο πλαίσιο εκπόνησης Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΤΠΣ), Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) ή αυτοτελούς προεδρικού διατάγματος οριοθέτησης. Δεδομένου ό,τι σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη οι μελέτες των Τοπικών και Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων του Προγράμματος Πολεοδομικών Μεταρρυθμίσεων «Κωνσταντίνος Δοξιάδης», καθώς και των αυτοτελών Π.Δ. οριοθέτησης, οι μελετητές οφείλουν να γνωρίζουν και να λαμβάνουν υπόψη τα οριζόμενα στο νέο Π.Δ., σε συνδυασμό με τις προδιαγραφές που έχουν ήδη θεσμοθετηθεί. Σημειώνεται ό,τι όσον αφορά τις αυτοτελείς μελέτες οριοθέτησης οικισμών είχε εκδοθεί η Υπουργική Απόφαση με αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΠΟΛΣ/73670/1765/2022 «Μεθοδολογία οριοθέτησης οικισμών», ενώ για τις μελέτες ΤΠΣ και ΕΠΣ είχε αναρτηθεί από τον Μάρτιο του 2024 στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΝ το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος οριοθέτησης των οικισμών, το οποίο θα έπρεπε οι μελετητές να λάβουν υπόψη. Τον Σεπτέμβριο του 2024, το αρχικό αυτό σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος πέρασε από τον έλεγχο του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ, Απόφαση 74/2024), το οποίο ήγειρε πλήθος αντιρρήσεων επί αυτού, κυρίως όσον αφορά στη ζώνη Γ, η οποία οριζόταν ως η ζώνη έξω από τις Ζώνες Α, Β και Β1 (συνεκτικό τμήμα προ του 1923, συνεκτικό τμήμα που δημιουργήθηκε από το 1923 έως το 1983, διάσπαρτο τμήμα που δημιουργήθηκε από το 1923 έως το 1983 αντίστοιχα), έως το όριο του οικισμού που είχε καθοριστεί με προγενέστερη μη ακυρωθείσα διοικητική πράξη. Εν συνεχεία, αφού υποβλήθηκε εκ νέου προς έλεγχο στο ΣτΕ τον Δεκέμβριο του 2024, εκδόθηκε το νέο προεδρικό διάταγμα τον Απρίλιο του 2025, χωρίς να περιλαμβάνεται σε αυτό η Ζώνη Γ. Η μεθοδολογία του νέου Προεδρικού Διατάγματος για την οριοθέτηση των οικισμών έχει ήδη προκαλέσει έντονη κριτική, όχι μόνο για τις επιπτώσεις του εξαιτίας των διατάξεων που περιορίζουν τη δόμηση, αλλά και για τις ίδιες τις διαδικασίες και τα κριτήρια που χρησιμοποιεί, με αποτέλεσμα να επηρεάζονται αρνητικά χιλιάδες ιδιοκτήτες, οι οποίοι χάνουν το δικαίωμα δόμησης σε εκτάσεις που είχαν αποκτηθεί με σκοπό την οικοδόμηση, εγείροντας ζητήματα ακόμη και παραβίασης του πολεοδομικού κεκτημένου. Γενικότερα, η μεθοδολογία οριοθέτησης των οικισμών και ο καθορισμός των επιτρεπόμενων χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης χαρακτηρίζεται από γενικευτική, αυστηρή και ανελαστική προσέγγιση, με ανεπαρκή τεκμηρίωση. Τι σημαίνει μείωση ορίων οικισμών Ειδικότερα: Η κατάρτιση και έγκριση του Προεδρικού Διατάγματος έγινε χωρίς ουσιαστική διαβούλευση και αγνοήθηκαν οι ιδιαιτερότητες των μικρών οικισμών και οι ανάγκες των κατοίκων, ο διαχωρισμός των οικισμών σε ζώνες γίνεται με διαφορετικά δικαιώματα δόμησης, βάσει αυθαιρέτων και γενικών κριτήριων ζωοποίησης, χωρίς αξιολόγηση πραγματικής πολεοδομικής ή γεωγραφικής κατάστασης, χωρίς προσαρμογή στις τοπικές συνθήκες, το ανάγλυφο ή το ιστορικό καθεστώς ενός οικισμού, χωρίς να εξετάζεται η λειτουργική ενότητα οικισμών που έχουν αναπτυχθεί με φυσικό και οργανικό τρόπο, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο ρόλος και ο χαρακτήρας του οικισμού στην ευρύτερη περιοχή, τόσο σε δημοτικό όσο και σε πολλές περιπτώσεις σε περιφερειακό επίπεδο (δευτερεύουσα ή παραθεριστική κατοικία, τουριστικός πόλος κ.λπ.),δηλαδή, γενικά, επικρατεί μια λογική «κοπτοραπτικής», χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η πραγματική κατάσταση στο έδαφος. Άμεση η ανάγκη βελτίωσης του Προεδρικού Διατάγματος Έτσι: Οικόπεδα εκτός Ζώνης Β ή Β1 έως το παλιό όριο χάνουν το δικαίωμα δόμησης, ακόμη και αν έχουν πρόσωπο σε δρόμο, καθώς οι οικισμοί χωρίζονται σε τρεις ζώνες: -Ζώνη Α (προ του 1923), -Ζώνη Β (συνεκτικό 1923–1983), και -Ζώνη Β1 (διάσπαρτη ανάπτυξη 1923–1983). Κτίσματα που δεν εμφανίζονται σε αεροφωτογραφίες πριν το έτος 1985, και που αποτελούν τον διαμορφωμένο πολεοδομικό ιστό του οικισμού, δεν συμπεριλαμβάνονται στα όρια αυτού, καθώς όλα τα στοιχεία που αφορούν κτίσματα πρέπει να ανάγονται υποχρεωτικά σε χρόνο προγενέστερο του έτους 1985. Οικισμοί, κάποιοι εκ των μάλιστα με ιδιαίτερη δυναμική σήμερα, δεν μπορούν να οριοθετηθούν με τις διατάξεις που περιγράφονται στο νέο Π.Δ., αφού, είτε δεν εμφανίζονται στην απογραφή της ΕΛΣΤΑΤ έτους 1981 (προαπαιτούμενο για την οριοθέτηση του οικισμού), είτε δεν προκύπτει η ύπαρξη του οικισμού ως αυτοτελούς οικιστικού συνόλου, καθώς θα πρέπει να εντοπίζεται έως το 1985 σύνολο με δέκα (10) τουλάχιστον κτίρια (π.χ. κατοικίες, αποθήκες) ή και άλλες κοινόχρηστες ή κοινωφελείς λειτουργίες ή κοινόχρηστοι χώροι (π.χ. σχολείο, εκκλησία, πλατεία). Οικισμοί ή και μεγάλα τμήματα αυτών δεν μπορούν να οριοθετηθούν ή να αποτελούν τμήματα αυτών, καθώς εμπίπτουν σε περιοχές που εξαιρούνται από το όριο αυτού, καθώς σε πολλές περιπτώσεις: -Εντοπίζονται ολόκληροι οικισμοί ή και τμήματα αυτών που στο πλαίσιο επανέγκρισης ή αναοριοθέτησης εμπίπτουν εντός της έκτασης πλάτους διακοσίων (200) μ. από τον άξονα υπεραστικών τμημάτων του βασικού (πρωτεύοντος) εθνικού οδικού δικτύου, -μεγάλα τμήματα των οικισμών εμπίπτουν σε διατάξεις που αφορούν στην ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας (ποιος ο λόγος να προσδιορίζεται το όριο του οικισμού στην γραμμή δόμησής που προκύπτει από την απόσταση του χαρακτηρισμένου οδικού δικτύου όταν ούτως ή άλλως το κτίριο θα τοποθετείτο στην απόσταση που ορίζεται με το π.δ. 209/1998;), -εντοπίζονται ολόκληροι οικισμοί ή και τμήματα αυτών εντός της ζώνης των 250 μ. από υφιστάμενα κοιμητήρια. Η γραμμή δόμησης, η θέση του κτιρίου στο οικόπεδο και η οικοδομησιμότητα στους οικισμούς, κυρίως τους παραλιακούς, καθώς και ο καθορισμός και αποτύπωση κοινόχρηστων διόδων πλάτους τουλάχιστον τεσσάρων (4,00) μ., που συνδέουν το εσωτερικό δίκτυο κοινόχρηστων χώρων του οικισμού με τη ζώνη παραλίας στους τελευταίους, δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο μελέτης στο πλαίσιο μελέτης ΤΠΣ ή ΕΠΣ, αφού, ούτε η κλίμακα βοηθάει, ούτε το υπόβαθρο στο οποίο συντάσσεται, καθώς θα έπρεπε να υπάρχει τοπογραφική αποτύπωση και εφαρμογή, όπου υφίστανται θεσμικές γραμμές και όρια (γραμμή αιγιαλού και παραλίας κ.λπ.). Τίθεται το ερώτημα, τι γίνεται σε περιπτώσεις που δεν έχει οριοθετηθεί η γραμμή αιγιαλού και παραλίας. Υπάρχουν ασάφειες ως προς τη διαδικασία οριοθέτησης και κυρίως ως προς τον χρόνο που θα αναρτηθούν τα διαγράμματα οριοθέτησης των οικισμών στην περίπτωση που καθορίζονται μέσω των μελετών ΤΠΣ και ΕΠΣ, έτσι ώστε να ενημερωθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι πολίτες για το τι γίνεται με τις ιδιοκτησίες τους, και να υποβάλουν τυχόν ενστάσεις-αντιρρήσεις. Συγκεκριμένα: Θα αναρτηθούν αυτοτελώς, θα κριθούν οι ενστάσεις-αντιρρήσεις, και θα ακολουθήσει η διαδικασία διαβούλευσης της μελέτης ΤΠΣ ή ΕΠΣ ή η ανάρτηση των διαγραμμάτων θα γίνει ταυτόχρονα με τη διαβούλευση της ΣΜΠΕ και της Κύριας Μελέτης των ΤΠΣ και ΕΠΣ; Έχουν ληφθεί υπόψη αυτοί οι χρόνοι για την έγκαιρη ολοκλήρωση του προγράμματος που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας; Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω είναι προφανές ότι η διαδικασία οριοθέτησης των οικισμών στο πλαίσιο μελετών ΤΠΣ και ΕΠΣ δεν είναι εφικτή, πολύ δε περισσότερο στον χρονικό ορίζοντα που ορίζεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, και θα έπρεπε να αποτελεί αντικείμενο αυτοτελών μελετών οριοθέτησης. Σε κάθε περίπτωση, το Προεδρικό Διάταγμα στη σημερινή του μορφή δεν υπηρετεί την ισόρροπη και δίκαιη ανάπτυξη της υπαίθρου, καθώς η εφαρμογή του ενδέχεται να οδηγήσει στον περιορισμό των αναπτυξιακών δυνατοτήτων των περιοχών και στην ερημοποίηση της υπαίθρου. Αντιθέτως, ενισχύει την απαξίωση της μικρής ιδιοκτησίας και την πιθανή συγκέντρωση γης σε λίγους μεγάλους επενδυτές, ενώ ταυτοχρόνως υπονομεύει την τοπική οικονομία και προκαλεί κοινωνική δυσαρέσκεια. Η ανάγκη για άμεση αναθεώρηση και διαβούλευση με τους επιμέρους φορείς, με γνώμονα την κοινωνική δικαιοσύνη, τη χωρική λογική και τη δημοκρατική συμμετοχή είναι επιτακτική. πηγή: Εργοληπτικόν Βήμα Νο_144 της ΠΕΣΕΔΕ View full είδηση
-
- οριοθέτηση
- οικισμός
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Χρηματοδοτική «ένεση» 17,5 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB) δέχεται η ελληνική εταιρεία Joltie, με στόχο την ενίσχυση και επέκταση του δημόσιου δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο. Η επένδυση, που υλοποιείται μέσω του προγράμματος InvestEU, προβλέπει την εγκατάσταση περίπου 2.200 νέων φορτιστών έως το 2029, βάζοντας γερά θεμέλια για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και τη μετάβαση σε πιο βιώσιμες μεταφορές, σύμφωνα με δημοσίευμα του Euronews. Με την κίνηση αυτή ενισχύεται η υποδομή που απαιτείται για την απανθρακοποίηση των μεταφορών, τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και την προσφορά μιας πιο πράσινης, προσιτής και λειτουργικής καθημερινότητας για τους οδηγούς. Η επένδυση εντάσσεται στον στρατηγικό σχεδιασμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Πράσινη Μετάβαση και τους στόχους του InvestEU για τη «Μετακίνηση του Μέλλοντος». Παράλληλα, στηρίζει τον οδικό χάρτη της Climate Bank και τις πολιτικές μεταφορών της EIB, κλείνοντας υφιστάμενα κενά της αγοράς και επιταχύνοντας την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων. Όπως δήλωσε ο Αντιπρόεδρος της Τράπεζας Γιάννης Τσακίρης, «η συνεργασία με τη Joltie θα ενισχύσει τις υποδομές φόρτισης σε Ελλάδα και Κύπρο, καθιστώντας την ηλεκτροκίνηση πιο προσιτή και οικονομικά συμφέρουσα. Με τη στήριξη του InvestEU, η χρηματοδότηση θα λειτουργήσει ως καταλύτης για ιδιωτικές επενδύσεις και θα ενισχύσει την τοπική ικανότητα να πετύχουμε τους κλιματικούς μας στόχους». Γ. Πεχλιβάνογλου (Joltie): Η ηλεκτροκίνηση είναι ήδη εδώ Η Joltie, που ιδρύθηκε το 2022 και έχει έδρα την Αττική, έχει ήδη εγκαταστήσει περίπου το ένα τρίτο των φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων της Ελλάδας, ενώ λειτουργεί πάνω από 500 μονάδες σε Ελλάδα και Κύπρο. Με τη νέα αυτή χρηματοδότηση, η εταιρεία σχεδιάζει να επεκτείνει το δίκτυο σε περιοχές που μέχρι σήμερα παραμένουν λιγότερο εξυπηρετούμενες, όπως τα απομακρυσμένα νησιά και οι περιφερειακές πόλεις, ενισχύοντας την παρουσία της σε μια αγορά ηλεκτροκίνησης που αναπτύσσεται ραγδαία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. «Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι το μέλλον, είναι ήδη εδώ», δήλωσε ο CEO της εταιρείας Γιώργος Πεχλιβάνογλου, υπογραμμίζοντας ότι η επένδυση της EIB αποτελεί θεσμική αναγνώριση του μοντέλου της Joltie και επιταχύνει την ανάπτυξη ενός δικτύου φόρτισης υψηλής διαθεσιμότητας. «Στόχος μας είναι περισσότερες επιλογές και πραγματική ευκολία για τους οδηγούς σε Ελλάδα και Κύπρο, με τεχνολογία σχεδιασμένη και κατασκευασμένη εδώ, συμβάλλοντας σε μια πιο καθαρή καθημερινότητα», πρόσθεσε. View full είδηση
-
Χρηματοδοτική «ένεση» 17,5 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB) δέχεται η ελληνική εταιρεία Joltie, με στόχο την ενίσχυση και επέκταση του δημόσιου δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο. Η επένδυση, που υλοποιείται μέσω του προγράμματος InvestEU, προβλέπει την εγκατάσταση περίπου 2.200 νέων φορτιστών έως το 2029, βάζοντας γερά θεμέλια για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και τη μετάβαση σε πιο βιώσιμες μεταφορές, σύμφωνα με δημοσίευμα του Euronews. Με την κίνηση αυτή ενισχύεται η υποδομή που απαιτείται για την απανθρακοποίηση των μεταφορών, τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και την προσφορά μιας πιο πράσινης, προσιτής και λειτουργικής καθημερινότητας για τους οδηγούς. Η επένδυση εντάσσεται στον στρατηγικό σχεδιασμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Πράσινη Μετάβαση και τους στόχους του InvestEU για τη «Μετακίνηση του Μέλλοντος». Παράλληλα, στηρίζει τον οδικό χάρτη της Climate Bank και τις πολιτικές μεταφορών της EIB, κλείνοντας υφιστάμενα κενά της αγοράς και επιταχύνοντας την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων. Όπως δήλωσε ο Αντιπρόεδρος της Τράπεζας Γιάννης Τσακίρης, «η συνεργασία με τη Joltie θα ενισχύσει τις υποδομές φόρτισης σε Ελλάδα και Κύπρο, καθιστώντας την ηλεκτροκίνηση πιο προσιτή και οικονομικά συμφέρουσα. Με τη στήριξη του InvestEU, η χρηματοδότηση θα λειτουργήσει ως καταλύτης για ιδιωτικές επενδύσεις και θα ενισχύσει την τοπική ικανότητα να πετύχουμε τους κλιματικούς μας στόχους». Γ. Πεχλιβάνογλου (Joltie): Η ηλεκτροκίνηση είναι ήδη εδώ Η Joltie, που ιδρύθηκε το 2022 και έχει έδρα την Αττική, έχει ήδη εγκαταστήσει περίπου το ένα τρίτο των φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων της Ελλάδας, ενώ λειτουργεί πάνω από 500 μονάδες σε Ελλάδα και Κύπρο. Με τη νέα αυτή χρηματοδότηση, η εταιρεία σχεδιάζει να επεκτείνει το δίκτυο σε περιοχές που μέχρι σήμερα παραμένουν λιγότερο εξυπηρετούμενες, όπως τα απομακρυσμένα νησιά και οι περιφερειακές πόλεις, ενισχύοντας την παρουσία της σε μια αγορά ηλεκτροκίνησης που αναπτύσσεται ραγδαία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. «Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι το μέλλον, είναι ήδη εδώ», δήλωσε ο CEO της εταιρείας Γιώργος Πεχλιβάνογλου, υπογραμμίζοντας ότι η επένδυση της EIB αποτελεί θεσμική αναγνώριση του μοντέλου της Joltie και επιταχύνει την ανάπτυξη ενός δικτύου φόρτισης υψηλής διαθεσιμότητας. «Στόχος μας είναι περισσότερες επιλογές και πραγματική ευκολία για τους οδηγούς σε Ελλάδα και Κύπρο, με τεχνολογία σχεδιασμένη και κατασκευασμένη εδώ, συμβάλλοντας σε μια πιο καθαρή καθημερινότητα», πρόσθεσε.
-
Κάτι παρόμοιο έπαθα κι εγώ — δεν μπορούσα να καταθέσω τα έγγραφα λόγω τεχνικών περιορισμών του συστήματος. Τελικά βρήκα λύση μόνο αφού υπέβαλα επίσημη καταγγελία στο κεντρικό γραφείο. Μέχρι τότε με ταλαιπωρούσαν με συνεχείς καθυστερήσεις και καμία ξεκάθαρη απάντηση. Είναι απίστευτο πόσο δύσκολο κάνουν κάτι που θα έπρεπε να είναι απλό.
-
Δοκιμαστικος Μηχανικος joined the community
-
ΧΛΙΑΡΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ joined the community
-
Καλησπέρα, εχω οικόπεδο εντός οριοθετημένου οικισμού με εμβαδόν 400 τ.μ ..το πρόβλημα ειναι ότι δεν υπάρχουν τίτλοι παρα μόνο μια ένορκη βεβαίωση ότι ο σημερινός κύριος του οικοπέδου το απέκτησε το 1995 με ατυπη δωρεά χωρίς συμβόλαιο από τον πατερα του ... Υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος να διασφαλιστεί η παρέκκλιση προ του 85 ? ευχαριστώ
-
Δίκιο έχεις συνάδελφε. Προφανώς δε μου είπε αυτό... αλλά εγώ κατάλαβα ότι με βόλεψε. Τώρα διάβασα τις διαδικασίες και προχωράω ανάλογα. Θέλω να κλείσω την άδεια και να αλλάξω το εργοταξιακό σε οικιακό. Ο ηλεκτρολόγος δε δίνει υπεύθυνη δήλωση ηλεκτρολόγου εγκαταστάτη. Όμως για την αλλαγή και για τη ΔΕΔΔΗΕ θα χρειαστεί να τη δώσει...
-
@smak5 υπάρχει κανονικά πλέον και η διαδικασία για θεώρηση έντυπης άδειας μέσω του συστήματος ε-άδειες. Διάβασε τις σχετικές οδηγίες για να να καταοπιστείς. Δεν μπορώ να καταλάβω ποιός σου είπε να "πας κατευθείαν" για ηλεκτροδότηση, είναι αδύνατο αυτό χωρίς θεώρηση του έντυπου του στελέχους
-
Τα νέα κόλπα του ΝΟΚ : Πατάρια και Σοφίτες.
topo2 replied to JTB's θέμα in ΝΟΚ (Νέος Οικοδομικός Κανονισμός)
Καλησπέρα συνάδελφοι, έχω να βγάλω μία οικοδομική άδεια για μία ισόγεια κατοικία με σοφίτα. Πρόκειται για εκτός σχεδίου περιοχή με μέγιστο ύψος ισογείου κτιρίου 4 m + 1.20 m (H στέγης) = 5.20 m. Έχω κάνει το εξής σχέδιο της τομής του κτιρίου που επισυνάπτω παρακάτω. Θα ήθελα να ρωτήσω αν η στέγη πρέπει σε όλες τις πλευρές του κτιρίου να καταλήγει στο δικό της 0 (εδώ στα 4 m) ή αν είναι αποδεκτό κάποια εξωτερική τοιχοποιία να είναι και πιο ψηλή (αναφέρομαι στα 4.70 m έτσι όπως φαίνονται στο σχέδιο στη δεξιά πλευρά). Τέλος, επιτρέπεται να βγάλω εξώστες στην σοφίτα σωστά ? Ευχαριστώ πολύ. -
Είναι πριν τον ΚΕΝΑΚ η άδεια. Είναι έντυπη του 2006. Μου είπαν πως μπορώ να πάω κατευθείαν για οριστική ρευματοδότηση.
-
Μελέτη χρονικού προγραμματισμού
Chr1st0s replied to ιταλος's θέμα in Έγκριση Δόμησης-Άδεια Δόμησης Ν.4030/11
Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις! Καταλήγω στο ότι μάλλον αρκεί να ενημερώνω απλώς το διάγραμμα GANTT κάθε κάποιους μήνες (στα πλαίσια της επίβλεψης) και θα το κοινοποιώ στον ιδιοκτήτη. -
Ας οργανωθούμε γιατί χανόμαστε... Αν η δικαιοσύνη είναι τυφλή και θέλουν να τυφλώσουν και τους μηχανικούς, κάντε εικόνα μόνοι σας που θα καταλήξει η ιστορία... Φιλοσοφίες θα πουν κάποιοι... Το δυσκολότερο μέρος της φιλοσοφίας και της θεωρίας είναι η εφαρμογή. Οπότε ας μην τα παρατήσουμε στα δύσκολα...
-
Γειά σας συνάδελφοι, έχω κληρωθεί ως β' ενεργειακός επιθεωρητής στο πλαίσιο του προγράμματος "Εξοικονομώ 2023" και έχω την εξής απορία. Ο ωφελούμενος σύμφωνα με το Α'ΠΕΑ και τα τιμολόγια τοποθέτηση μόνωση στέγης και ηλιακό θερμοσίφωνα. Ωστόσο, ύστερα από επικοινωνία για αυτοψία μου είπε οτι δεν είναι προσβάσιμη η στέγη ώστε να επαληθεύσω την τοποθέτηση ηλιακού θερμοσίφωνα και την τοποθέτηση μόνωσης. Πως πρέπει να κινηθώ τώρα ; Ούτε φωτογραφίες έχει βγάλει ώστε να το επαληθεύσω με αυτό τον τρόπο.
-
oksec joined the community
-
Georgesari joined the community
- Χθες
-
Απόκλιση εμβαδού οικοπέδου σε Πράξη Εφαρμογής
[email protected] replied to csou's θέμα in Τοπογραφικά-Χωροταξικά
@geokar74 Ως σύντομη απάντηση στις ερωτήσεις σου, εκφέρω κ εγώ την άποψή μου: Εν έτει 2025 κατισχύει όλων η αποτύπωση. Ο λόγος είναι ότι εν έτει 2025 υπάρχουν οι ελεγκτές δόμησης, που έχουν συγκρεκριμένες προδιαγραφές ελέγχου σε ό,τι παραδοτέο δίνεις. Αν εσύ σήμερα μετράς κάτι διαφορετικό από τα αναγραφόμενα στην κυρωμένη Π.Ε., τότε ακολουθείς το παρακάτω checklist: ελέγχεις τις στήλες του πίνακα της πράξης για να βεβαιωθείς ότι ο μελετητής ήθελε ή δεν ήθελε τακτοποιήσεις μεταξύ όμορων ιδιοκτησιών αν έχεις τακτοποιήσεις, ελέγχεις αν οι μάντρες είναι παλιές (άρα και δεν υλοποιήθηκαν οι τακτοποιήσεις, άρα κατισχύει η πράξη), ενώ αν οι μάντρες είναι νέες τότε επαληθεύεις αν είναι σωστές ελέγχεις αν έχεις ρυμοτόμηση ή προσκύρωση βάσει πίνακα και βάσει κορυφών ΟΤ της αποτύπωσης ελέγχεις μήκη πλευρών κατά τους τίτλους ιδιοκτησίας, στην περίπτωση που έχεις μάντρες που δεν γνωρίζεις σε ποιόν ανήκουν κατά το πάχος τους Αν εφαρμόσεις σωστά τα παραπάνω και η τελική επιφάνεια της αποτύπωσης διαφέρει από την Π.Ε., τότε αν είσαι εντός επιτρεπόμενων αποκλίσεων αναφέρεις και τις 2 επιφάνειες και τεκμηριώνεις ότι η επιφάνεια αποτύπωσης είναι αποδεκτή παρά τη μη ταύτισή της με αυτή της πράξης. Αν δεν είσαι εντός επιτρεπόμενων αποκλίσεων και είσαι βέβαιος ότι τα εφάρμοσες όλα σωστά, απαιτείται διορθωτική, δυστυχώς. Η οποία διορθωτική, πάλι δυστυχώς, πιθανότατα να σε πάει ντόμινο σε 5-10 όμορα οικόπεδα και ίσως και όλα τα οικόπεδα του οικοδομικού τετραγώνου και αν είσαι τυχερός στην ατυχία σου, το σφάλμα θα περιοριστεί στο ΟΤ που σε ενδιαφέρει και δεν θα επεκτείνεται και σε απέναντι ΟΤ. Ποιός νόμος λέει ότι απαιτείται διορθωτική σε αυτή την περίπτωση? Ο νόμος ότι θα παραδώσεις τελικά ένα κουραδόχαρτο και θα κουτσουρέψεις τίτλους ιδιοκτησίας πιθανώς ανεπανόρθωτα. Θα βρεις πολύ υλικό εδώ μέσα, τα συζητούσαμε πριν 15 χρόνια με την τρελοπαρέα τότε. Αυτά