Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Η ερώτησή μου δεν είχε να κάνει με οριοθέτηση ρέματος, (γραμμές πλημύρας κτλ) για να σας ανακουφίσω λίγο. Όπως μου έδωσαν απάντηση τα άλλα μέλη του φορουμ, και ξέχασα να τους απαντήσω και να τους ευχαριστήσω πιο παλιά, έχει να κάνει με τη διαφορά μεταξύ των δύο αναπαραστάσεων. Το πώς θα χρησιμοποιήσω αυτή την πληροφορία που έλαβα στο έργο που έχω αναλάβει, χωρίς να το περιγράψω εδώ, δεν ξέρω, είναι αγενές, όπως κάνω τώρα που γράφω λέξεις άσχετες με τον τίτλο του θέματος;
  3. Καλησπέρα σας. Σε πολυκατοικία εντός Αθηνών,χωρίς σύσταση, έκανα τακτοποίηση όλου του κτιρίου με Μ.4495/2017. Για να γίνει συμβόλαιο σύστασης η συμβολαιογράφος ζήτησε μία ταυτότητα για όλο το κτίριο. Στην καταχώρηση επιφανειών, πχ σε έναν όροφο με 2 διαμερίσματα, θα δημιουργήσω τρείς γραμμές μία για κάθε διαμέρισμα και μία για το κλιμακοστάσιο;
  4. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. Συμφωνώ με @avgoust και σύμφωνα με τον Ν.4495/2017 - άρθρο 99 παραγρ. (η) στατικός έλεγχος των παραβάσεων: αα) μελέτη στατικής επάρκειας πραγματοποιείται για κάθε κατασκευή που ανήκει σε μία από τις κατωτέρω περιπτώσεις, εκτός των περιπτώσεων των κατηγοριών 1, 2 και 3 του άρθρου 96 και κτηρίων σπουδαιότητας Σ1 σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό (ΕΑΚ): (σ.σ.: Βλ. ΥΑ.19409/2018 Άρθρο 1) ααα) κάθε ανεξάρτητη κατασκευή που είναι εξ ολοκλήρου αυθαίρετη, βββ) οι αυθαίρετες κατασκευές που έχουν υπαχθεί στον Ν.4178/2013 και, με βάση ένα τουλάχιστον από τα υποβληθέντα Δελτία Ελέγχου Δομικής Τρωτότητας Αυθαιρέτου (ΔΕΔΟΤΑ) που την αφορούν, κατατάσσεται σε υψηλής (Υ) προτεραιότητας περαιτέρω ελέγχου, γγγ) για κάθε αυθαίρετη προσθήκη ή τροποποίηση ή αλλαγή χρήσης που έχει εκτελεστεί ή εγκατασταθεί σε κτήρια κατηγορίας σπουδαιότητας Σ2, Σ3 και Σ4, σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό και εφόσον μιλάμε για κατηγορίας 5 παραβάσεις στον 4178 τα παραπάνω (ααα) (βββ) (γγγ) ισχύουν σήμερα. Διευκρίνηση @ΙΑΣΟΝΑΣ ο διαχειριστής σήμερα της δήλωσης 4495 είναι ο ίδιος που την μετέφερε από 4178 επομένως καλείται σήμερα να κάνει αυτό που δεν έκανε τότε όπως το περιγράφεις..
  5. Σήμερα
  6. Ένα ηχηρό «όχι» έλαβε από τις αρμόδιες Διευθύνσεις του υπουργείου Πολιτισμού το επενδυτικό πλάνο της μετατροπής του κτιρίου της εφημερίδας ΕΣΤΙΑ στην «καρδιά» της Αθήνας σε ξενοδοχείο, με την προσθήκη και καθ’ ύψος κατασκευής, συμπεριλαμβανομένου και δώματος με πισίνα. Μάλιστα το υπουργείο επιστρέφει το φάκελο της προμελέτης και ζητεί την επανασύνταξή της, δεδομένου ότι όπως είναι τώρα «οι προτεινόμενες επεμβάσεις προκαλούν βλάβη στο μνημείο». Πιο συγκεκριμένα, το ΥΠΠΟ αποφάσισε τη μη έγκριση και επιστροφή: Της προμελέτης που αφορά καταρχάς την αποκατάσταση του χαρακτηρισμένου ως μνημείο κτηρίου της εφημερίδας ΕΣΤΙΑ, επί της οδού Άνθιμου Γαζή 7, δεύτερον την προσθήκη καθ’ ύψος εξαώροφου κτηρίου με υπόγειο και δώμα με πισίνα, και τρίτον την αλλαγή χρήσης από χώρο κύριας χρήσης (γραφείο) σε χώρο κύριας χρήσης (ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων). Της μελέτης συντήρησης ζωγραφικού διακόσμου και διατηρητέων μορφολογικών στοιχείων του κτηρίου. Η αιτία της απόρριψης του φακέλου είναι ότι οι προτεινόμενες επεμβάσεις προκαλούν βλάβη στο μνημείο και γι’ αυτό το λόγο, όλες οι μελέτες «πρέπει να επανασυνταχθούν προκειμένου να είναι συμβατές μεταξύ τους και να είναι πλήρεις λαμβάνοντας υπόψη το εύρος και το είδος των επεμβάσεων επί του μνημείου και την ανάπτυξη του νέου τμήματος επί της οδού Καρύτση, προκειμένου να μην αντίκειται στους κτηριοδομικούς κανονισμούς». Σε ξένα κεφάλαια η ιδιοκτησία του ακινήτου Επισημαίνεται εδώ ότι το ακίνητο επί της οδού Ανθίμου Γαζή είναι ιδιοκτησίας της εταιρίας ESTIA JJC Α.Ε. Ανάπτυξης Ακινήτων, η οποία ανήκει σε ξένα επενδυτικά κεφάλαια. Οι ξένοι επενδυτές αγόρασαν το ακίνητο το 2023 και έκτοτε προχωρούν τις αδειοδοτικές διαδικασίες που είναι ιδιαίτερα απαιτητικές για το ακίνητο που στέγαζε τα γραφεία, τα πιεστήρια και το τυπογραφείο της εφημερίδας ΕΣΤΙΑ. Το ακίνητο μάλιστα χαρακτηρίστηκε με Υπουργική Απόφαση του 2024 ως μνημείο, δεδομένου ότι αποτελεί τυπικό δείγμα νεοκλασικής αρχιτεκτονικής του δεύτερου μισού του 19ου αιώνα. Στο πλάνο των επενδυτών περιλαμβάνεται και η καθαίρεση του όμορου μη χαρακτηρισμένου κτηρίου με αποκατάσταση της διατηρητέας από το Υπουργείο Περιβάλλοντος όψης του επί της οδού Καρύτση 8, καθώς και η προσθήκη εξαώροφου κτηρίου με υπόγειο και δώμα με πισίνα. View full είδηση
  7. Ένα ηχηρό «όχι» έλαβε από τις αρμόδιες Διευθύνσεις του υπουργείου Πολιτισμού το επενδυτικό πλάνο της μετατροπής του κτιρίου της εφημερίδας ΕΣΤΙΑ στην «καρδιά» της Αθήνας σε ξενοδοχείο, με την προσθήκη και καθ’ ύψος κατασκευής, συμπεριλαμβανομένου και δώματος με πισίνα. Μάλιστα το υπουργείο επιστρέφει το φάκελο της προμελέτης και ζητεί την επανασύνταξή της, δεδομένου ότι όπως είναι τώρα «οι προτεινόμενες επεμβάσεις προκαλούν βλάβη στο μνημείο». Πιο συγκεκριμένα, το ΥΠΠΟ αποφάσισε τη μη έγκριση και επιστροφή: Της προμελέτης που αφορά καταρχάς την αποκατάσταση του χαρακτηρισμένου ως μνημείο κτηρίου της εφημερίδας ΕΣΤΙΑ, επί της οδού Άνθιμου Γαζή 7, δεύτερον την προσθήκη καθ’ ύψος εξαώροφου κτηρίου με υπόγειο και δώμα με πισίνα, και τρίτον την αλλαγή χρήσης από χώρο κύριας χρήσης (γραφείο) σε χώρο κύριας χρήσης (ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων). Της μελέτης συντήρησης ζωγραφικού διακόσμου και διατηρητέων μορφολογικών στοιχείων του κτηρίου. Η αιτία της απόρριψης του φακέλου είναι ότι οι προτεινόμενες επεμβάσεις προκαλούν βλάβη στο μνημείο και γι’ αυτό το λόγο, όλες οι μελέτες «πρέπει να επανασυνταχθούν προκειμένου να είναι συμβατές μεταξύ τους και να είναι πλήρεις λαμβάνοντας υπόψη το εύρος και το είδος των επεμβάσεων επί του μνημείου και την ανάπτυξη του νέου τμήματος επί της οδού Καρύτση, προκειμένου να μην αντίκειται στους κτηριοδομικούς κανονισμούς». Σε ξένα κεφάλαια η ιδιοκτησία του ακινήτου Επισημαίνεται εδώ ότι το ακίνητο επί της οδού Ανθίμου Γαζή είναι ιδιοκτησίας της εταιρίας ESTIA JJC Α.Ε. Ανάπτυξης Ακινήτων, η οποία ανήκει σε ξένα επενδυτικά κεφάλαια. Οι ξένοι επενδυτές αγόρασαν το ακίνητο το 2023 και έκτοτε προχωρούν τις αδειοδοτικές διαδικασίες που είναι ιδιαίτερα απαιτητικές για το ακίνητο που στέγαζε τα γραφεία, τα πιεστήρια και το τυπογραφείο της εφημερίδας ΕΣΤΙΑ. Το ακίνητο μάλιστα χαρακτηρίστηκε με Υπουργική Απόφαση του 2024 ως μνημείο, δεδομένου ότι αποτελεί τυπικό δείγμα νεοκλασικής αρχιτεκτονικής του δεύτερου μισού του 19ου αιώνα. Στο πλάνο των επενδυτών περιλαμβάνεται και η καθαίρεση του όμορου μη χαρακτηρισμένου κτηρίου με αποκατάσταση της διατηρητέας από το Υπουργείο Περιβάλλοντος όψης του επί της οδού Καρύτση 8, καθώς και η προσθήκη εξαώροφου κτηρίου με υπόγειο και δώμα με πισίνα.
  8. Σε ευχαριστώ Pavlos33. Το τροχόσπιτο με άδεια κυκλοφορίας θεωρείται γενικώς πολεοδομικά σταθερή κατασκευή εξαιτίας της σύνδεσής του με τα δίκτυα. Σε περίπτωση ελέγχου, ο ιδιοκτήτης δεν επιλέγει τη νομιμοποίηση και διατήρηση αλλά την ''κατεδάφιση'' εντός 30 ημερών η οποία , στη συγκεκριμένη περίπτωση, συνίσταται στην αποσύνδεση απο τα δίκτυα (θυμίζω πως δε θα υπάρχει άλλη μόνιμη κατασκευή στο γήπεδο) αφού μόλις αποσυνδεθεί, ξαναγίνεται οδικό τροχόσπιτο. Συνοπτικά, πως το διαβάζεις αυτό ? Δηλαδή ανεξάρτητα απο ΥΔΟΜ, αν κληθείς για έκδοση βεβαίωσης σε τέτοιο γήπεδο, θα τη δώσεις ως αδόμητο αν ξεκουμπώσει ο ιδιοκτήτης το καλώδιο και τη σωλήνα απο το κατα τα άλλα νόμιμα παρκαρισμένο ΙΧ τροχόσπιτο ? Ο νομοθέτης αν δεν κάνω λάθος, έδωσε δικαίωμα μιας και μόνο ''κατεδάφισης'' στα προκατ και τις παράγκες και σε περίπτωση υποτροπής, πηγαίνεις αναγκαστικά σε νομιμοποίηση/πρόστιμα διατήρησης μάλλον για να μην τα ξαναστήσεις μετά τον έλεγχο και την ''κατεδάφιση'' ενώ στα τροχόσπιτα δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη στο ΝΟΚ. Μήπως μόνη η παράνομη ρευματοδότηση/υδροδότηση ενός ΙΧ τροχόσπιτου δεν είναι επαρκείς συνθήκες για να θεωρήθει πολεοδομικά ελεγχόμενο αλλά απαιτείται και σταθερή σύνδεση με το έδαφος ? (πλατφόρμες, στέγαστρα,βόθροι εντός του ελεγχόμενου γηπέδου κλπ) . Το θέμα με το ΔΕΔΔΗΕ είναι ξεχωριστό και δε ξέρω πως θα μπορούσε να αποδειχθεί η πηγή ή η μόνιμη φύση/διάρκεια της ρευματοδότησης (στη βάση πως μετά τον υποτιθέμενο έλεγχο της ΥΔΟΜ, τα όποια πειστήρια σύνδεσης με δίκτυα θα εξαφανιστούν ως μέρος της νόμιμης διαδικασίας ''κατεδάφισης''), ούτε έχω εντοπίσει σαφώς ποιές κυρώσεις προβλέπονται σε αυτές τις περιπτώσεις (ρευματοκλοπή δεν είναι) .
  9. Χθες
  10. Το τροχόσπιτο αποτελεί όχημα και λαμβάνει άδεια από το Υπ. Συγκοινωνιών. Εμπίπτει στις διατάξεις του ΚΟΚ και των ειδικότερων διατάξεων για τα τροχόσπιτα. Το πρόσφατο διάστημα υπήρξε και κάποια τροποποίηση στο νόμο για το που επιτρέπεται να σταθμεύει και για πόσο διάστημα, καθώς και στον μέγιστο αριθμό τροχόσπιτων τα οποία επιτρέπεται να σταθμεύουν ακόμη και σε ιδιόκτητη έκταση. Ανατρέχεις στην google search και τα βρίσκεις. Στα πλαίσια του φόρουμ όπως αντιλαμβάνεσαι δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τις πραγματικές συνθήκες και καταστάσεις ενός ακινήτου. Το τι μπορεί να συμβεί αν σε πιάσουν, δεν αποτελεί αντικείμενο δικό μας. Γενικώς ισχύει ότι έχει αναφέρει ο συνάδελφος. Υπάρχει ένα πρόστιμο ανέγερσης για την αυθαίρετη κατασκευή (έτσι θα θεωρηθεί) και ένα πρόστιμο διατήρησης για όσο το αφήνεις. Ένα δεύτερο σκέλος που αφορά τον ΔΕΔΗΕ είναι η παράνομη ρευματοδότηση από όμορο ακίνητο. Τα παραπάνω, πέραν των προστίμων, πιθανώς να σε οδηγήσουν και στο δικαστήριο (συμβουλεύεσαι δικηγόρο). Εν κατακλείδι, μέσω του φόρουμ ή γενικότερα στο διαδίκτυο όποια απάντηση και να λάβεις, να μην ξεχάσεις ότι αν και εφόσον έρθει η ώρα της καταγγελίας θα είσαι ο μόνος και αποκλειστικός υπεύθυνος. Εδώ δεν μπορούμε και δεν μας επιτρέπει η δεοντολογία μας να "ξεπλύνουμε" παράνομες πράξεις δίνοντας "hacks" παράκαμψης νόμιμων διαδικασιών. Κλείνοντας να πω ότι μην ξεχνάς ότι ο μόνος νόμιμος τρόπος είναι η έκδοση οικοδομικής άδειας σε οικόπεδο άρτιο και οικοδομήσιμο. Διαφορετικά, σε μη οικοδομήσιμο ή σε άλλο που δεν εκδίδεται Ο.Α κάθε κατασκευή είναι αυθαίρετη και επισύρει ποινές.
  11. καλή δουλειά! 6446_8.rar
  12. Καλησπέρα, έχει κανείς το Τοπ. Διαγρ. 1/5000, 6446/8 (Παλλήνη - Λεωφ. Μαραθώνος) ? Ευχαριστώ
  13. Καλησπέρα... @akis73 Πειραιάς 469008.55 , 4199937.16
  14. Ήρθαμε στις 19:20 της Πέμπτης στο περίπτερό σας για τα βιβλία, και δεν υπήρχε ψυχή!!!
  15. @ALCHEMIST23 Από την στιγμή που η δήλωση μεταφέρθηκε στον 4495 υπάγεται στις διατάξεις του 4495 και ξεχνάμε τι είπαμε και τι κάναμε στον 4178. Αν στον 4495 θέλει ΜΣΕ , υπόχρεος μηχανικός εκπόνησης είναι αυτός στον οποίο είναι σήμερα η δήλωση , οχι ο προηγούμενος.
  16. Καλησπέρα σας Παύλο, Όπως προσπάθησα να διευκρινίσω μεταξύ άλλων στο προηγούμενο post, αλλά με τα πολλά, βρέθηκα εκτός θέματος του νήματος.. Τελικά όσον αφορά την ερμηνεία της Εγκ2, ο υπόγειος χώρος που αναφέρω, με ανεξάρτητη είσοδο, ως κατασκευασμένος με ΓΟΚ 73 όπου τα υπόγεια μπορούσαν να εξέχουν έως 2,00μ (ελάχιστα σίγουρος είμαι για αυτό το συμπέρασμα!), μπορεί να ρυθμιστεί με μειωτικό 0,50 ή η Εγκύκλιος μας περιορίζει στα 1,50μ του ΓΟΚ 85 και τέλος? Με εκτίμηση, Βασίλης
  17. Κυρίως επέλεξα το ''Ας πούμε'' γιατί αυτό προτιμώ , δεν είναι υβριστικό, δεν παραβιάζει κάποιο κανονισμό και θέτει ένα υποθετικό ερώτημα, οι απαντήσεις στο οποίο είναι φυσικά προαιρετικές.
  18. Αναφέρω ποια θα έπρεπε να είναι η ακριβής τεχνική λύση εξ' αρχής ή και εκ των υστέρων. Δημιουργία ντρενάζ με διαβάθμιση αδρανών, παράλληλες προς τον τοίχο κλίσεις, διάτρητη σωλήνα παράλληλα προς τον τοίχο επενδεδυμένη με γεωύφασμα διάτρητο για να μην βουλώσει και εξαγωγή των νερών μακριά από τον τοίχο. Εκ των υστέρων αυτό απαιτεί εκσκαφή αρκετά κυβικά και επανάχωση με τον παραπάνω τρόπο (κάτω τα αδρανή) πάνω το τελικό χώμα. Αρκετά κυβικά χωματουργικά και ώρες η τσάπα +φορτηγό για την προσωρινή απομάκρυνση, συν τα λοιπά έξοδα για αδρανή σωλήνες διαμόρφωση. Τα τούνελ που αναφέρεις (δεν φαίνονται στις φωτο) πιθανώς να οφείλονται σε διαφορετικές καθιζήσεις εδάφους. Τώρα, αν το χώμα φεύγει από τα ανοίγματα της μάντρας (αν έχω αντιληφθεί σωστά την κατάσταση), μπορείς από την εξωτερική πλευρά να στερώσεις ψιλό πλέγμα σε συνδυασμό με διάτρητο γεωύφασμα ώστε να επιτρέπει στα νερά να φεύγουν χωρίς να φεύγει το χώμα. Ιδανικά, θα έπρεπε να σκάψεις μέχρι τα χαμηλά ανοίγματα και να βάλεις πίσω τους (από την δική σου πλευρά) χονδρόκοκα αδρανή (σε διάμετρο χαλικιού τουλάχιστον) και να τα σκεπάσεις με γεωύφασμα. Άλλες λύσεις από την επιφάνεια του εδάφους δεν υπάρχουν πέραν της επανάχωσης στις τρύπες που άνοιξαν.
  19. Καλησπέρα, γνώμη μου είναι ότι επειδή η αλλαγή θέσης επηρρεάζει το διάγραμμα δόμησης, πρέπει να προχωρήσεις σε αναθεώρηση και όχι απλή ενημέρωση.
  20. Στα 550 εκατ. ευρώ φθάνει το όφελος στο εμπορικό ισοζύγιο από τις εξαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας πριν κλείσει ακόμα η χρονιά καθώς οι εξαγωγές κινούνται σε επίπεδα - ρεκόρ, 25 φορές πάνω σε σχέση με πέρυσι. Η εξέλιξη εκτός από οικονομική σημασία (ελάφρυνση του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών) έχει και γεωπολιτική σημασία καθώς η Ελλάδα γίνεται τροφοδότης των γειτονικών χωρών και της ευρωπαϊκής αγοράς) αλλά έχει και μια ενεργειακή διάσταση. Που είναι το γεγονός ότι το ελληνικό σύστημα για σημαντικό χρονικό διάστημα λειτουργεί πιο ανταγωνιστικά σε σχέση με τα συστήματα των γειτονικών χωρών εξαγωγής της ενέργειας, διαφορετικά δεν θα υπήρχε, προφανώς, έδαφος για εξαγωγές. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι τιμές χονδρικής στη ΝΑ Ευρώπη δεν παραμένουν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τη Δυτική Ευρώπη, εξαιτίας δομικών αδυναμιών της εσωτερικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Όπως επισημαίνει σε δήλωσή του προς το ΑΠΕ ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νίκος Τσάφος: «H χώρα μας το 2024 πέτυχε να καταστεί καθαρός εξαγωγέας ηλεκτρικής ενέργειας για πρώτη φορά από το 2000. Μάλιστα το 2019, μετά από τεσσερισήμισι χρόνια με τον ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία, οι εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας είχαν φτάσει να καλύπτουν το 18% των αναγκών μας γεγονός που πρώτον, επιβάρυνε το εμπορικό μας ισοζύγιο με 400 εκατ. ευρώ, δεύτερον αύξανε τις τιμές στην προσπάθεια μας να προσελκύσουμε ενέργεια και τρίτον μας εξέθετε σε διάφορους κινδύνους όπως π.χ. μια βλάβη σε καλώδιο ή εργοστάσιο σε άλλη χώρα. Αντίθετα, το 2024 οι εξαγωγές ηλεκτρικές ενέργειας είχαν σαν αποτέλεσμα να εμφανίζουμε εμπορικό πλεόνασμα 122 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για μια εξαιρετικά θετική εξέλιξη καθώς αν οι εισαγωγές μας είχαν μείνει για παράδειγμα στα επίπεδα του 2019, με τις τιμές του 2024, θα μας στοίχιζε περί το 1 δισ. ευρώ. Ως εκ τούτου το ότι καταφέραμε μέσα σε πέντε χρόνια από εισαγωγείς να καταστούμε εξαγωγείς ενέργειας αντανακλά το συγκριτικό πλεονέκτημα που έχει αποκτήσει πλέον η χώρα μας στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και αποτελεί αναμφίβολα μια θετική παρακαταθήκη για το μέλλον». Ο ίδιος, μιλώντας την περασμένη εβδομάδα στο έβδομο Renewable & Storage forum ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «εννιά στις δέκα ημέρες είμαστε εξαγωγικοί και αντί να ψάχνουμε για εισαγωγές, σήμερα ψάχνουμε να πουλήσουμε ενέργεια». Τι δείχνουν τα στοιχεία Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 2019 οι εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας έφθασαν σε αξία τα 500,6 εκατ. Ευρώ ενώ οι εξαγωγές ήταν μόλις 100,6 εκατ. Επομένως το ισοζύγιο ήταν αρνητικό κατα 400 εκατ. σε βάρος της χώρας μας. Το 2025, κατά το πρώτο 8μηνο για το οποίο υπάρχουν στοιχεία οι εισαγωγές ρεύματος πλησίασαν τα 500 εκατ. και οι εξαγωγές τα 650 εκατ. Συνεπώς το ισοζύγιο έγινε θετικό κατά 150 εκατ. Ευρώ που σημαίνει ότι το συνολικό όφελος σε σχέση με το 2019 διαμορφώνεται στα 550 εκατ. Προφανώς έως το τέλος του έτους το όφελος θα αυξηθεί. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ για το πρώτο εξάμηνο του 2025 το ισοζύγιο (εξαγωγές μείον εισαγωγές) διευρύνθηκε από 22 γιγαβατώρες για το σύνολο του 2024 σε 571 GWh για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου, καθώς οι εξαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας κατέγραψαν ιστορικό υψηλό. Η επίδοση αυτή έρχεται μετά το ορόσημο του 2024 οπότε η Ελλάδα, όπως σημειώνει ο ΑΔΜΗΕ, μετατράπηκε για πρώτη φορά σε καθαρό εξαγωγέα ηλεκτρισμού, ανατρέποντας μία παράδοση δεκαετιών με εισαγωγικό ισοζύγιο. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην προσθήκη νέου παραγωγικού δυναμικού από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας η συνολική ισχύς του οποίου υπερβαίνει σήμερα τα 16 γιγαβάτ. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ View full είδηση
  21. Στα 550 εκατ. ευρώ φθάνει το όφελος στο εμπορικό ισοζύγιο από τις εξαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας πριν κλείσει ακόμα η χρονιά καθώς οι εξαγωγές κινούνται σε επίπεδα - ρεκόρ, 25 φορές πάνω σε σχέση με πέρυσι. Η εξέλιξη εκτός από οικονομική σημασία (ελάφρυνση του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών) έχει και γεωπολιτική σημασία καθώς η Ελλάδα γίνεται τροφοδότης των γειτονικών χωρών και της ευρωπαϊκής αγοράς) αλλά έχει και μια ενεργειακή διάσταση. Που είναι το γεγονός ότι το ελληνικό σύστημα για σημαντικό χρονικό διάστημα λειτουργεί πιο ανταγωνιστικά σε σχέση με τα συστήματα των γειτονικών χωρών εξαγωγής της ενέργειας, διαφορετικά δεν θα υπήρχε, προφανώς, έδαφος για εξαγωγές. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι τιμές χονδρικής στη ΝΑ Ευρώπη δεν παραμένουν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τη Δυτική Ευρώπη, εξαιτίας δομικών αδυναμιών της εσωτερικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Όπως επισημαίνει σε δήλωσή του προς το ΑΠΕ ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νίκος Τσάφος: «H χώρα μας το 2024 πέτυχε να καταστεί καθαρός εξαγωγέας ηλεκτρικής ενέργειας για πρώτη φορά από το 2000. Μάλιστα το 2019, μετά από τεσσερισήμισι χρόνια με τον ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία, οι εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας είχαν φτάσει να καλύπτουν το 18% των αναγκών μας γεγονός που πρώτον, επιβάρυνε το εμπορικό μας ισοζύγιο με 400 εκατ. ευρώ, δεύτερον αύξανε τις τιμές στην προσπάθεια μας να προσελκύσουμε ενέργεια και τρίτον μας εξέθετε σε διάφορους κινδύνους όπως π.χ. μια βλάβη σε καλώδιο ή εργοστάσιο σε άλλη χώρα. Αντίθετα, το 2024 οι εξαγωγές ηλεκτρικές ενέργειας είχαν σαν αποτέλεσμα να εμφανίζουμε εμπορικό πλεόνασμα 122 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για μια εξαιρετικά θετική εξέλιξη καθώς αν οι εισαγωγές μας είχαν μείνει για παράδειγμα στα επίπεδα του 2019, με τις τιμές του 2024, θα μας στοίχιζε περί το 1 δισ. ευρώ. Ως εκ τούτου το ότι καταφέραμε μέσα σε πέντε χρόνια από εισαγωγείς να καταστούμε εξαγωγείς ενέργειας αντανακλά το συγκριτικό πλεονέκτημα που έχει αποκτήσει πλέον η χώρα μας στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και αποτελεί αναμφίβολα μια θετική παρακαταθήκη για το μέλλον». Ο ίδιος, μιλώντας την περασμένη εβδομάδα στο έβδομο Renewable & Storage forum ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «εννιά στις δέκα ημέρες είμαστε εξαγωγικοί και αντί να ψάχνουμε για εισαγωγές, σήμερα ψάχνουμε να πουλήσουμε ενέργεια». Τι δείχνουν τα στοιχεία Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 2019 οι εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας έφθασαν σε αξία τα 500,6 εκατ. Ευρώ ενώ οι εξαγωγές ήταν μόλις 100,6 εκατ. Επομένως το ισοζύγιο ήταν αρνητικό κατα 400 εκατ. σε βάρος της χώρας μας. Το 2025, κατά το πρώτο 8μηνο για το οποίο υπάρχουν στοιχεία οι εισαγωγές ρεύματος πλησίασαν τα 500 εκατ. και οι εξαγωγές τα 650 εκατ. Συνεπώς το ισοζύγιο έγινε θετικό κατά 150 εκατ. Ευρώ που σημαίνει ότι το συνολικό όφελος σε σχέση με το 2019 διαμορφώνεται στα 550 εκατ. Προφανώς έως το τέλος του έτους το όφελος θα αυξηθεί. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ για το πρώτο εξάμηνο του 2025 το ισοζύγιο (εξαγωγές μείον εισαγωγές) διευρύνθηκε από 22 γιγαβατώρες για το σύνολο του 2024 σε 571 GWh για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου, καθώς οι εξαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας κατέγραψαν ιστορικό υψηλό. Η επίδοση αυτή έρχεται μετά το ορόσημο του 2024 οπότε η Ελλάδα, όπως σημειώνει ο ΑΔΜΗΕ, μετατράπηκε για πρώτη φορά σε καθαρό εξαγωγέα ηλεκτρισμού, ανατρέποντας μία παράδοση δεκαετιών με εισαγωγικό ισοζύγιο. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην προσθήκη νέου παραγωγικού δυναμικού από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας η συνολική ισχύς του οποίου υπερβαίνει σήμερα τα 16 γιγαβάτ. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
  22. @Pavlos33 Πώς μπορώ να αναπληρώσω το χώμα μέσα σε ένα στενό τούνελ που πάει διαγώνια κάτω πολλά μέτρα; Εξάλλου ίσα-ίσα θέλω να παραμείνει η δίοδος για το νερό, χωρίς όμως να συμπαρασύρει και χώμα.
  23. Λάθος φίλτατοι! Ο διαχειριστής μηχανικός της δήλωσης αυτής στέλνοντας τη δήλωση σε επόμενο στάδιο, "τικάρει" στο αντίστοιχο πεδίο ότι, έχει στη διάθεσή του όλα τα απαραίτητα έγγραφα, σχέδια κ.λπ., δηλαδή, με απλά λόγια την ευθύνη υποβολής μιας ΜΣΕ έχει ο διαχειριστής μηχανικός!!! Υ.Γ.1. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο συμφωνούμε με τον ιδιοκτήτη, πρίν αναλάβουμε μια τέτοια δήλωση την extra αμοιβή μας για τη ΜΣΕ κ.λπ. Υ.Γ.2, Ο ιδιοκτήτης δεν φέρει απολύτως καμία ευθύνη για αυτό! Υ.Γ.3. Όποιος διαφωνεί με αυτό ή ελπίζει σε κάτι διαφορετικό, ας μην προσπαθήσει να πάει σε δικαστήριο μετά από αγωγή του ιδιοκτήτη του ακινήτου για τις υποχρεώσεις του μηχανικού του!!! Υ.Γ.4. Ο παλιός μηχανικός απλώς ξεφορτώθηκε έξυπνα μια "δύσκολη" δήλωση και πλέον δεν φέρει απολύτως καμία ευθύνη!
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.