Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Το ρυμοτομικό υπερισχύει και λογικά μόνο τροποποίησή του με Π.Δ. μπορεί να μετατρέψει την καμπύλη σε γωνία. Βέβαια καλύτερος σύμβουλος είναι πάντα η Πολεοδομία. Αν μάλιστα το ΔΕ δεν αφορά την συγκεκριμένη γωνία, απλώς την απεικονίζει, δεν το λαμβάνεις κάν υπ' όψιν σου.
  3. Σήμερα
  4. Μάλιστα. Η πιστοποίηση έρχεται μετά από δοκιμές. Που αναγράφεται ποιες είναι οι δοκιμές που πρέπει να περνάει το κάθε είδος εξαρτήματος ή υλικού; Και το κυριότερο, φτάνει μόνο να ξέρεις ότι τα εξαρτήματα του φωτιστικού σου είναι πιστοποιημένα; Δεν πρέπει να πιστοποιηθεί και όλο συναρμολογημένο;
  5. Καλησπέρα, καλή εβδομάδα, Σε ένα οικοδομικό τετράγωνο του Πειραιά υπάρχει τροποποίηση του ρυμοτομικού της δεκαετίας του 70 που δείχνει την γωνία της ιδιοκτησίας μου (Ρ.Γ.) κυκλική (υπάρχει πρασιά, η Ο.Γ. είναι πιο μέσα), ένα νεότερο διάγραμμα εφαρμογής του '92 δείχνει το όριο της ιδιοκτησίας ορθή γωνία. Πιο από τα δύο υπερισχύει;
  6. Καλησπέρα, Μπορώ να τακτοποιήσω μαζί διάνοιξη ανοιγμάτων (κατηγορία 4) και μετατόπιση/αλλαγή διαστάσεων (κατηγορία 3) ανοιγμάτων ως μία λοιπή παράβαση με αναλυτικό προϋπολογισμό; Επίσης μελέτη στατικής επάρκειας για την διάνοιξη ανοιγμάτων (σε τοιχοποιία πλήρωσης) φαίνεται ότι δεν μπορώ να αποφύγω με βάση το άρθρο 99, σωστά; Ισχύει κάτι διαφορετικό; Ευχαριστώ πολύ,
  7. @aquar από την περιγραφή που δίνεις φαίνεται ότι αφορά κλειστό χώρο, άρα καταχωρείται κανονικά στις επιφάνειες. Δεν προκύπτει από κάπου ότι μπορεί να περιγραφεί στο πεδίο των λοιπών κατασκευών.
  8. Ανοίγει ο δρόμος για την πραγματοποίηση επενδύσεων στην παραγωγή βιομεθανίου και άλλων ανανεώσιμων καυσίμων, καθώς έκλεισε ο κύκλος κατάρτισης των κανονιστικών πράξεων που απαιτούνταν για την ενσωμάτωση τους στο ενεργειακό σύστημα της χώρας. Συγκεκριμένα δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης οι αποφάσεις της ΡΑΑΕΥ που αφορούν τους κανόνες τεκμηρίωσης της παραγωγής υδρογόνου από ενέργεια προερχόμενη από ΑΠΕ και της διακίνησης του βιομεθανίου μέσω των δικτύων φυσικού αερίου. Οι δυο αποφάσεις που έρχονται σε συνέχεια του νόμου που ψηφίστηκε από τη Βουλή για τα δυο καύσιμα έπρεπε να εκδοθούν έως το τέλος Ιουλίου καθώς συμπεριλαμβάνονται στους στόχους για την έγκριση του έκτου αιτήματος της Ελλάδας προκειμένου να εκταμιευθούν πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης ύψους 2,1 δισ. ευρώ σε επιχορηγήσεις. Τα σχέδια των μεγάλων ενεργειακών παικτών Πρέπει να σημειωθεί ότι όλοι οι μεγάλοι ενεργειακοί παίκτες της χώρας σχεδιάζουν επενδύσεις είτε στο υδρογόνο όπως για παράδειγμα η Motor Oil και η ΔΕΗ, είτε στο βιομεθάνιο όπως η ΔΕΠΑ Εμπορίας, ενώ οι διαχειριστές των δικτύων φυσικού αερίου όπως ο ΔΕΣΦΑ αλλά και η ΕΝΑΟΝ προετοιμάζονται για τη διακίνηση μέσω των δικτύων τους των ανανεώσιμων αερίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΔΕΠΑ Εμπορίας έχει επενδύσει σε έργα βιομεθανίου, στοχεύοντας στην αξιοποίηση πλεοναζουσών ποσοτήτων ακατέργαστου βιοαερίου για την παραγωγή βιομεθανίου υψηλής καθαρότητας. Η ΕΝΑΟΝ από την πλευρά της θεωρεί ότι ο νόμος που ψηφίστηκε από τη Βουλή είναι ένα πρώτο βήμα, αλλά χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμη, και δηλώνει έτοιμη να διανείμει βιομεθάνιο μέσω των δικτύων της. Έτσι η απόφαση για το βιομεθάνιο προβλέπει την τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ, ώστε να συμπεριληφθεί η διακίνηση του μέσω των δικτύων μεταφοράς και διανομής φυσικού αερίου. Σχετική πρόταση υποβλήθηκε στη ΡΑΑΕΥ από τον ΔΕΣΦΑ και αφού έγινε η αναγκαία διαβούλευση η Αρχή εξέδωσε απόφαση τροποποίησης των Κωδικών Διαχείρισης των αρμόδιων Διαχειριστών, ώστε το ανανεώσιμο καύσιμο να μπορεί να διακινηθεί μέσω των υφιστάμενων δικτύων. Τι αφορά η απόφαση Οι βασικές αρχές της απόφασης αφορούν: α) Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του βιομεθανίου, δηλαδή τη σύσταση, την ανωτέρα και κατωτέρα θερμογόνο δύναμη και γενικά κάθε χαρακτηριστικό που απαιτείται προκειμένου το βιομεθάνιο να είναι συμβατό με το φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται στη χώρα, το οποίο διοχετεύεται μέσω των αγωγών μεταφοράς ή διανομής, είτε ως συμπιεσμένο είτε ως υγροποιημένο, β) τα δικαιολογητικά που υποβάλλει ο ενδιαφερόμενος και την εν γένει διαδικασία, για τη σύνδεση της μονάδας με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου ή το δίκτυο διανομής φυσικού αερίου, γ) τις λεπτομέρειες για την έκδοση από τον αρμόδιο Διαχειριστή της οριστικής πρότασης σύνδεσης, περιλαμβανομένου του ύψους του διαχειριστικού τέλους αυτής και της κατασκευής Μ.Ε.Μ., δ) τον τύπο, το περιεχόμενο και κάθε άλλο θέμα των συμβάσεων σύνδεσης με το Ε.Σ.Φ.Α. ή με το αντίστοιχο δίκτυο διανομής φυσικού αερίου και κατασκευής και λειτουργίας της Μ.Ε.Μ., περιλαμβανομένων των πρότυπων κειμένων των ανωτέρω συμβάσεων και των εγγυήσεων και ρητρών για τη διασφάλιση της τήρησης των υποχρεώσεων των αντισυμβαλλομένων, ε) τις τεχνικές απαιτήσεις μέτρησης της Μ.Ε.Μ. με σκοπό τον ποιοτικό έλεγχο, τη μέτρηση και την τηλεμετάδοση των δεδομένων του παραγόμενου βιομεθανίου, και στ) κάθε περαιτέρω λεπτομέρεια για τη σύνδεση των μονάδων βιομεθανίου με το Ε.Σ.Φ.Α. ή το Δίκτυο διανομής, καθώς και τους όρους που πληρούνται για την υλοποίηση και λειτουργία αντιστροφής της ροής, από το Δίκτυο διανομής, προς το Ε.Σ.Φ.Α View full είδηση
  9. Ανοίγει ο δρόμος για την πραγματοποίηση επενδύσεων στην παραγωγή βιομεθανίου και άλλων ανανεώσιμων καυσίμων, καθώς έκλεισε ο κύκλος κατάρτισης των κανονιστικών πράξεων που απαιτούνταν για την ενσωμάτωση τους στο ενεργειακό σύστημα της χώρας. Συγκεκριμένα δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης οι αποφάσεις της ΡΑΑΕΥ που αφορούν τους κανόνες τεκμηρίωσης της παραγωγής υδρογόνου από ενέργεια προερχόμενη από ΑΠΕ και της διακίνησης του βιομεθανίου μέσω των δικτύων φυσικού αερίου. Οι δυο αποφάσεις που έρχονται σε συνέχεια του νόμου που ψηφίστηκε από τη Βουλή για τα δυο καύσιμα έπρεπε να εκδοθούν έως το τέλος Ιουλίου καθώς συμπεριλαμβάνονται στους στόχους για την έγκριση του έκτου αιτήματος της Ελλάδας προκειμένου να εκταμιευθούν πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης ύψους 2,1 δισ. ευρώ σε επιχορηγήσεις. Τα σχέδια των μεγάλων ενεργειακών παικτών Πρέπει να σημειωθεί ότι όλοι οι μεγάλοι ενεργειακοί παίκτες της χώρας σχεδιάζουν επενδύσεις είτε στο υδρογόνο όπως για παράδειγμα η Motor Oil και η ΔΕΗ, είτε στο βιομεθάνιο όπως η ΔΕΠΑ Εμπορίας, ενώ οι διαχειριστές των δικτύων φυσικού αερίου όπως ο ΔΕΣΦΑ αλλά και η ΕΝΑΟΝ προετοιμάζονται για τη διακίνηση μέσω των δικτύων τους των ανανεώσιμων αερίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΔΕΠΑ Εμπορίας έχει επενδύσει σε έργα βιομεθανίου, στοχεύοντας στην αξιοποίηση πλεοναζουσών ποσοτήτων ακατέργαστου βιοαερίου για την παραγωγή βιομεθανίου υψηλής καθαρότητας. Η ΕΝΑΟΝ από την πλευρά της θεωρεί ότι ο νόμος που ψηφίστηκε από τη Βουλή είναι ένα πρώτο βήμα, αλλά χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμη, και δηλώνει έτοιμη να διανείμει βιομεθάνιο μέσω των δικτύων της. Έτσι η απόφαση για το βιομεθάνιο προβλέπει την τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ, ώστε να συμπεριληφθεί η διακίνηση του μέσω των δικτύων μεταφοράς και διανομής φυσικού αερίου. Σχετική πρόταση υποβλήθηκε στη ΡΑΑΕΥ από τον ΔΕΣΦΑ και αφού έγινε η αναγκαία διαβούλευση η Αρχή εξέδωσε απόφαση τροποποίησης των Κωδικών Διαχείρισης των αρμόδιων Διαχειριστών, ώστε το ανανεώσιμο καύσιμο να μπορεί να διακινηθεί μέσω των υφιστάμενων δικτύων. Τι αφορά η απόφαση Οι βασικές αρχές της απόφασης αφορούν: α) Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του βιομεθανίου, δηλαδή τη σύσταση, την ανωτέρα και κατωτέρα θερμογόνο δύναμη και γενικά κάθε χαρακτηριστικό που απαιτείται προκειμένου το βιομεθάνιο να είναι συμβατό με το φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται στη χώρα, το οποίο διοχετεύεται μέσω των αγωγών μεταφοράς ή διανομής, είτε ως συμπιεσμένο είτε ως υγροποιημένο, β) τα δικαιολογητικά που υποβάλλει ο ενδιαφερόμενος και την εν γένει διαδικασία, για τη σύνδεση της μονάδας με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου ή το δίκτυο διανομής φυσικού αερίου, γ) τις λεπτομέρειες για την έκδοση από τον αρμόδιο Διαχειριστή της οριστικής πρότασης σύνδεσης, περιλαμβανομένου του ύψους του διαχειριστικού τέλους αυτής και της κατασκευής Μ.Ε.Μ., δ) τον τύπο, το περιεχόμενο και κάθε άλλο θέμα των συμβάσεων σύνδεσης με το Ε.Σ.Φ.Α. ή με το αντίστοιχο δίκτυο διανομής φυσικού αερίου και κατασκευής και λειτουργίας της Μ.Ε.Μ., περιλαμβανομένων των πρότυπων κειμένων των ανωτέρω συμβάσεων και των εγγυήσεων και ρητρών για τη διασφάλιση της τήρησης των υποχρεώσεων των αντισυμβαλλομένων, ε) τις τεχνικές απαιτήσεις μέτρησης της Μ.Ε.Μ. με σκοπό τον ποιοτικό έλεγχο, τη μέτρηση και την τηλεμετάδοση των δεδομένων του παραγόμενου βιομεθανίου, και στ) κάθε περαιτέρω λεπτομέρεια για τη σύνδεση των μονάδων βιομεθανίου με το Ε.Σ.Φ.Α. ή το Δίκτυο διανομής, καθώς και τους όρους που πληρούνται για την υλοποίηση και λειτουργία αντιστροφής της ροής, από το Δίκτυο διανομής, προς το Ε.Σ.Φ.Α
  10. Καλημέρα, Προσθέτω την γνώση μου στο forum γιατί προσωπικά δεν είχα κάποιον γνωστό να με πληροφορήσει, ούτε μπορούσα να βρω κάπου πληροφορίες για το θέμα από ανθρώπους που να ξέρουν εκ των έσω πώς λειτουργεί η ενοικίαση πτυχίου. Έχω μελετητικό πτυχίο Α τάξης από το 2022 σε όλες τις μελέτες αντικειμένου πολιτικού μηχανικού. Το πτυχίο το είχα βγάλει έτσι, χωρίς να έχει προκύψει κάποια ανάγκη και έκτοτε το καμαρώνω. Ασχολούμαι με ιδιωτικές δουλειές και στο κοντινό μέλλον δεν βλέπω να αλλάζει αυτό. Είχα πάντα στο μυαλό μου να το νοικιάσω σε κάποια εταιρεία για να αναβαθμίζεται και να παίρνω και εγώ κάποια χρήματα και πρόσφατα το επιχείρησα για να δω τι παίζει. Σε πρόσφατη επικοινωνία μου (Ιούλιος 2025) με εταιρεία 5ης τάξης (Ανώνυμη Εταιρεία), μου ειπώθηκε ότι η μηνιαία αμοιβή για πτυχίο Α τάξης είναι 50€, για Β τάξης100€ και για Γ τάξης 150€. Αυτά είναι χρήματα κάθε μήνα, ανά κατηγορία μελέτης. Δηλαδή η εν λόγω εταιρεία ήθελε το πτυχίο μου για 2 κατηγορίες μελετών που δραστηριοποιείται και μου έδινε 100€ (2*50€) τον μήνα. Αυτό αφορούσε μόνο στην ενοικίαση, χωρίς καμία άλλη ενασχόλησή μου με τις μελέτες. Μου είπανε ότι λόγω Α τάξης δεν φέρω καμία ευθύνη ουσιαστικά, καθώς τα σχέδια και οι τεχνικές εκθέσεις υπογράφονται από μηχανικούς με πτυχία Γ τάξης. Η ένταξη του πτυχίου στην εταιρεία γίνεται με την αγορά μιας μετοχής της εταιρείας, οπότε ουσιαστικά θα γινόμουν μέτοχος και θα παραχωρούσα και το πτυχίο μου. Για την ιστορία, δεν δέχτηκα την προσφορά τους και γενικώς εγκατέλειψα και την ιδέα, γιατί είχα στο μυαλό μου άλλα χρήματα, περίπου τόσα ώστε να καλύπτουν τις ασφαλιστικές εισφορές. Αλλά δεν είχα καμία γνώση και απ' ότι φαίνεται αυτές οι τιμές παίζουν, άντε λίγο πάνω σε περίπτωση που αυτή η εταιρεία δεν πλήρωνε. Πολύ μακριά πάντως από αυτό που είχα στο μυαλό μου. Ελίζω να βοηθηθεί κάποιος νέος που ψάχνει σχετικά με το θέμα.
  11. Εάν μια κατασκευή δεν έχει 1/4 ως δικό της τοίχο, δηλαδή δύο πλευρές είναι η ξερολιθιά της περίφραξης, μια πλευρά είναι τοίχος του σπιτιού και η άλλη είναι κατασκευασμένος τοίχος από τσιμεντόλιθους με ένα κενό για πόρτα, έχει ύψος 2,2μ με στέγη λαμαρίνας πάνω σε έναν ξύλινο σκελετό που πατάει στις 3 πλευρες . Αυτό τώρα είναι κλειστός χώρος, κτίσμα, αποθήκη. Δεν μπορώ να το γράψω σα σκέπαστρο ή ύπόστεγο, σωστά;
  12. NantiaSS

    Νόμος 4495/2017

    Ευχαριστώ πολύ!⭐
  13. Από που το είδες ότι δεν καλύπτονται; Επισυνάπτω απάντηση του helpdesk: Σχετικά με το δεύτερο ερώτημα σας, ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με σχετική διευκρίνιση του ΥΠΕΝ προς το ΤΕΕ η βεβαίωση μηχανικού για εργασίες του άρθρου 30 για το πρόγραμμα "εξοικονομώ 2023" (όχι το πρόγραμμα εξοικονομώ 2021) είναι επιλέξιμη δαπάνη στο πλαίσιο του προγράμματος "εξοικονομώ 2023". Σημειώστε ότι τα όρια της αμοιβής της βεβαίωσης καθορίζετε στον οδηγό του προγράμματος αναλυτικά. Παρακαλούμε δείτε την ενότητα 4.2 Επιλέξιμος Προϋπολογισμός λοιπών δαπανών.
  14. Καλησπέρα, αν κατάλαβα καλά θες να φτιάξεις κάτι σαν μπαζωμένο εξώστη ή περιτοίχιση τμήματος του προκηπίου; Αυτό δεν γίνεται προφανώς με ΕΕΔΜΚ και θέλει και κανονική άδεια, ενώ μπορεί να μην γίνεται κιόλας (πχ. αν η άδεια είναι σχετικά καινούργια και υπάρχει έλεγχος φύτευσης). Εφόσον θα τροποποιηθούν μελέτες χρειάζεται να υποβληθούν νέες, άρα μιλάμε για ύδρευση, αποχ/ση, ηλεκτρικά και ότι γενικά αλλάζει. Τα ηλεκτρολογικά τα υπόγραφει συν/φος κατάλληλος ειδικότητας (πχ. ΜΜ/ΗΜ).
  15. Ο μεγάλος διαγωνισμός για την επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, συνολικού ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ, έχει προσελκύσει εύλογα το ενδιαφέρον των μεγαλύτερων παικτών της εγχώριας κατασκευαστικής αγοράς. Ήδη μεγάλοι εργολάβοι έχουν συστρατευθεί για τη διεκδίκηση του έργου, με τις ισχυρές κοινοπραξίες: ΤΕΡΝΑ – REDEX και ΑΒΑΞ – ΜΕΤΚΑ. Το ενδιαφέρον πλέον στρέφεται στον όμιλο ΑΚΤΩΡ που συμπληρώνει το πάζλ και για τον οποίο απομένει να φανεί το επόμενο διάστημα αν θα συμπράξει με άλλον όμιλο ή θα επιλέξει να κατέβει αυτόνομα, αξιοποιώντας την εκτενή εμπειρία του σε έργα αντίστοιχου μεγέθους. Σημειώνεται πως ΤΕΡΝΑ και REDEX, έχουν ήδη ξεκινήσει εργασίες στο αεροδρόμιο στο πλαίσιο του έργου των 188 εκατ. που έχουν αναλάβει για την κατασκευή πίστας στάθμευσης αεροσκαφών και νέου πολυώροφου πάρκινγκ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαγωνιστική διαδικασία για το κυρίως έργο, προϋπολογισμού 1 δισ. βρίσκεται σε προετοιμασία, με τις μελέτες να έχουν ήδη προχωρήσει σημαντικά, ενώ τα πρώτα επίσημα στοιχεία και οι οριστικές αποφάσεις αναμένονται στις αρχές Αυγούστου, μέσα από σχετικές ανακοινώσεις του ΔΑΑ. Παρ’ όλα αυτά, το πιθανότερο σενάριο για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού τοποθετείται χρονικά στις αρχές του 2026. Η διαδικασία προβλέπει επίσης στενή συνεργασία των υποψηφίων με τη σχεδιαστική ομάδα, καθώς η επέκταση του τερματικού σταθμού περιλαμβάνει πλήθος επιμέρους έργων, τα οποία θα υλοποιηθούν με υψηλό βαθμό πολυπλοκότητας. Ειδικότερα, ο διαγωνισμός προβλέπει δύο φάσεις – η πρώτη αφορά τη «Πρώιμη Εμπλοκή Αναδόχου» (Early Contractor Involvement – E.C.I.), και η δεύτερη την κύρια φάση της κατασκευής, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες ο διαγωνισμός αφορά ενιαία εργολαβία καθώς δεν είναι εύκολο να «σπάσει» το έργο σε μικρότερα τμήματα. Κύριος στόχος είναι η επέκταση να γίνει χωρίς καμία διακοπή στη λειτουργία του αεροδρομίου. Ειδικότερα, η εν λόγω αναβάθμιση αφορά την επέκταση του κύριου και του δορυφορικού τερματικού σταθμού και αποσκοπεί στην αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας του αεροδρομίου στους 40 εκατ. επιβάτες έως το 2032. Ο σχεδιασμός του έργου έχει προχωρήσει σημαντικά και βασίζεται στη συνεργασία διεθνών και ελληνικών γραφείων καθώς την αρχιτεκτονική μελέτη υπογράφει η κοινοπραξία «Anemos», η οποία αποτελείται από τα γραφεία Grimshaw, Haptic και K-Studio. Η επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών περιλαμβάνει την προσθήκη νέων κτιρίων στα βόρεια και νότια του υφιστάμενου αεροσταθμού, με βασικά χαρακτηριστικά τη μεγάλη γυάλινη πρόσοψη με βιοκλιματικά σκίαστρα, την ανοιχτή τριώροφη πλατεία με μεσογειακή φύτευση και την κυρτή είσοδο που θα λειτουργεί ως ενιαίος δημόσιος χώρος υποδοχής. Ο νέος σχεδιασμός δίνει έμφαση στη λειτουργικότητα και τη βιωσιμότητα, με διακριτές ζώνες επιβατών, φυσικό φως, φυτεμένα αίθρια και σύνδεση του δορυφορικού σταθμού με τον κεντρικό μέσω σήραγγας. Το έργο εφαρμόζει τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού και στοχεύει στην πιστοποίηση LEED Gold, ενσωματώνοντας παθητικά ενεργειακά συστήματα, ανανεώσιμες πηγές και έξυπνα δίκτυα υποδομών. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – REDEX ξεκινούν εργασίες Την ίδια ώρα σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πρώτο μεγάλο πακέτο έργων που σχετίζεται με την επικείμενη επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, συνολικού προϋπολογισμού 188 εκατ. ευρώ. Το έργο αυτό, που λειτουργεί ως προπομπός για την επερχόμενη μεγάλη κατασκευαστική φάση, περιλαμβάνει την κατασκευή νέας πίστας στάθμευσης αεροσκαφών και ενός σύγχρονου πολυώροφου πάρκινγκ. Ανάδοχος είναι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – REDEX, η οποία ανέλαβε το συμβόλαιο μέσω διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας που ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2025. Οι εργασίες οι οποίες βρίσκονται σε πολύ αρχικό στάδιο έχουν ήδη ξεκινήσει, με τη λειτουργία του υφιστάμενου πάρκινγκ μικρής διάρκειας να διακόπτεται από τις 10 Ιουλίου. Η ολοκλήρωση και των δύο αυτών έργων έχει ορίζοντα το δεύτερο τρίμηνο του 2027, ενώ η πλήρης διάρκεια της σύμβασης, που περιλαμβάνει και τη φάση συντήρησης, φτάνει έως τα μέσα του 2029. Η πρώτη εργολαβία, αξίας 88 εκατ. ευρώ, αφορά την ανέγερση επταώροφου κτιρίου στάθμευσης, ακριβώς απέναντι από το ξενοδοχείο Sofitel και πλησίον της πεζογέφυρας. Το νέο πάρκινγκ θα αναπτυχθεί σε επιφάνεια 98.600 τ.μ. και θα προσφέρει 3.365 θέσεις. Τα δύο χαμηλότερα επίπεδα προορίζονται για εταιρείες ενοικίασης οχημάτων, με υποστηρικτικές λειτουργίες όπως γραφεία και πλυντήρια, ενώ οι πέντε υπόλοιποι όροφοι θα καλύπτουν ανάγκες βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας στάθμευσης. Θα περιλαμβάνονται και υποδομές φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα, ενισχύοντας τον πράσινο χαρακτήρα του έργου. Το δεύτερο κομμάτι της εργολαβίας, ύψους 100 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει τη δημιουργία νέας πίστας στη βορειοδυτική πλευρά του αεροδρομίου, με 32 θέσεις στάθμευσης για αεροσκάφη τύπου C και δύο επιπλέον θέσεις για μεγαλύτερα αεροσκάφη τύπου E. Το έργο περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή δύο φυσούνων επιβίβασης και ενός σταθμού εξυπηρέτησης αεροσκαφών 4.860 τ.μ., ενώ η συνολική επιφάνεια ανάπτυξης φτάνει τα 260.000 τ.μ. Οι επενδύσεις προχωρούν σε πρώτη φάση με εξασφαλισμένο δανεισμό ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ και έσοδα 240 εκατ. από το προαιρετικό πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος. View full είδηση
  16. Ο μεγάλος διαγωνισμός για την επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, συνολικού ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ, έχει προσελκύσει εύλογα το ενδιαφέρον των μεγαλύτερων παικτών της εγχώριας κατασκευαστικής αγοράς. Ήδη μεγάλοι εργολάβοι έχουν συστρατευθεί για τη διεκδίκηση του έργου, με τις ισχυρές κοινοπραξίες: ΤΕΡΝΑ – REDEX και ΑΒΑΞ – ΜΕΤΚΑ. Το ενδιαφέρον πλέον στρέφεται στον όμιλο ΑΚΤΩΡ που συμπληρώνει το πάζλ και για τον οποίο απομένει να φανεί το επόμενο διάστημα αν θα συμπράξει με άλλον όμιλο ή θα επιλέξει να κατέβει αυτόνομα, αξιοποιώντας την εκτενή εμπειρία του σε έργα αντίστοιχου μεγέθους. Σημειώνεται πως ΤΕΡΝΑ και REDEX, έχουν ήδη ξεκινήσει εργασίες στο αεροδρόμιο στο πλαίσιο του έργου των 188 εκατ. που έχουν αναλάβει για την κατασκευή πίστας στάθμευσης αεροσκαφών και νέου πολυώροφου πάρκινγκ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαγωνιστική διαδικασία για το κυρίως έργο, προϋπολογισμού 1 δισ. βρίσκεται σε προετοιμασία, με τις μελέτες να έχουν ήδη προχωρήσει σημαντικά, ενώ τα πρώτα επίσημα στοιχεία και οι οριστικές αποφάσεις αναμένονται στις αρχές Αυγούστου, μέσα από σχετικές ανακοινώσεις του ΔΑΑ. Παρ’ όλα αυτά, το πιθανότερο σενάριο για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού τοποθετείται χρονικά στις αρχές του 2026. Η διαδικασία προβλέπει επίσης στενή συνεργασία των υποψηφίων με τη σχεδιαστική ομάδα, καθώς η επέκταση του τερματικού σταθμού περιλαμβάνει πλήθος επιμέρους έργων, τα οποία θα υλοποιηθούν με υψηλό βαθμό πολυπλοκότητας. Ειδικότερα, ο διαγωνισμός προβλέπει δύο φάσεις – η πρώτη αφορά τη «Πρώιμη Εμπλοκή Αναδόχου» (Early Contractor Involvement – E.C.I.), και η δεύτερη την κύρια φάση της κατασκευής, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες ο διαγωνισμός αφορά ενιαία εργολαβία καθώς δεν είναι εύκολο να «σπάσει» το έργο σε μικρότερα τμήματα. Κύριος στόχος είναι η επέκταση να γίνει χωρίς καμία διακοπή στη λειτουργία του αεροδρομίου. Ειδικότερα, η εν λόγω αναβάθμιση αφορά την επέκταση του κύριου και του δορυφορικού τερματικού σταθμού και αποσκοπεί στην αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας του αεροδρομίου στους 40 εκατ. επιβάτες έως το 2032. Ο σχεδιασμός του έργου έχει προχωρήσει σημαντικά και βασίζεται στη συνεργασία διεθνών και ελληνικών γραφείων καθώς την αρχιτεκτονική μελέτη υπογράφει η κοινοπραξία «Anemos», η οποία αποτελείται από τα γραφεία Grimshaw, Haptic και K-Studio. Η επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών περιλαμβάνει την προσθήκη νέων κτιρίων στα βόρεια και νότια του υφιστάμενου αεροσταθμού, με βασικά χαρακτηριστικά τη μεγάλη γυάλινη πρόσοψη με βιοκλιματικά σκίαστρα, την ανοιχτή τριώροφη πλατεία με μεσογειακή φύτευση και την κυρτή είσοδο που θα λειτουργεί ως ενιαίος δημόσιος χώρος υποδοχής. Ο νέος σχεδιασμός δίνει έμφαση στη λειτουργικότητα και τη βιωσιμότητα, με διακριτές ζώνες επιβατών, φυσικό φως, φυτεμένα αίθρια και σύνδεση του δορυφορικού σταθμού με τον κεντρικό μέσω σήραγγας. Το έργο εφαρμόζει τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού και στοχεύει στην πιστοποίηση LEED Gold, ενσωματώνοντας παθητικά ενεργειακά συστήματα, ανανεώσιμες πηγές και έξυπνα δίκτυα υποδομών. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – REDEX ξεκινούν εργασίες Την ίδια ώρα σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πρώτο μεγάλο πακέτο έργων που σχετίζεται με την επικείμενη επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, συνολικού προϋπολογισμού 188 εκατ. ευρώ. Το έργο αυτό, που λειτουργεί ως προπομπός για την επερχόμενη μεγάλη κατασκευαστική φάση, περιλαμβάνει την κατασκευή νέας πίστας στάθμευσης αεροσκαφών και ενός σύγχρονου πολυώροφου πάρκινγκ. Ανάδοχος είναι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – REDEX, η οποία ανέλαβε το συμβόλαιο μέσω διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας που ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2025. Οι εργασίες οι οποίες βρίσκονται σε πολύ αρχικό στάδιο έχουν ήδη ξεκινήσει, με τη λειτουργία του υφιστάμενου πάρκινγκ μικρής διάρκειας να διακόπτεται από τις 10 Ιουλίου. Η ολοκλήρωση και των δύο αυτών έργων έχει ορίζοντα το δεύτερο τρίμηνο του 2027, ενώ η πλήρης διάρκεια της σύμβασης, που περιλαμβάνει και τη φάση συντήρησης, φτάνει έως τα μέσα του 2029. Η πρώτη εργολαβία, αξίας 88 εκατ. ευρώ, αφορά την ανέγερση επταώροφου κτιρίου στάθμευσης, ακριβώς απέναντι από το ξενοδοχείο Sofitel και πλησίον της πεζογέφυρας. Το νέο πάρκινγκ θα αναπτυχθεί σε επιφάνεια 98.600 τ.μ. και θα προσφέρει 3.365 θέσεις. Τα δύο χαμηλότερα επίπεδα προορίζονται για εταιρείες ενοικίασης οχημάτων, με υποστηρικτικές λειτουργίες όπως γραφεία και πλυντήρια, ενώ οι πέντε υπόλοιποι όροφοι θα καλύπτουν ανάγκες βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας στάθμευσης. Θα περιλαμβάνονται και υποδομές φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα, ενισχύοντας τον πράσινο χαρακτήρα του έργου. Το δεύτερο κομμάτι της εργολαβίας, ύψους 100 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει τη δημιουργία νέας πίστας στη βορειοδυτική πλευρά του αεροδρομίου, με 32 θέσεις στάθμευσης για αεροσκάφη τύπου C και δύο επιπλέον θέσεις για μεγαλύτερα αεροσκάφη τύπου E. Το έργο περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή δύο φυσούνων επιβίβασης και ενός σταθμού εξυπηρέτησης αεροσκαφών 4.860 τ.μ., ενώ η συνολική επιφάνεια ανάπτυξης φτάνει τα 260.000 τ.μ. Οι επενδύσεις προχωρούν σε πρώτη φάση με εξασφαλισμένο δανεισμό ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ και έσοδα 240 εκατ. από το προαιρετικό πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος.
  17. @Pavlos33 Καλημέρα, πρόκειται για αυθαίρετη διάνοιξη ανοιγμάτων (κατ. 4) και μετατόπιση / αλλαγή διαστάσεων ανοιγμάτων (κατ. 3)
  18. @ppanag σε ευχαριστώ πολύ για την ανάλυση, ήταν πραγματικά πολύ χρήσιμη. Μοιάζει λοιπόν ότι το ΔΚ της ΟΑ της νομιμοποίησης του υπογείου στέκει, επομένως θα βασιστώ σε αυτό. Μια διευκρίνιση μόνο στην κατακλείδα σου: ο ΣΔ μειώθηκε, από 3Χ0,5 σε 3Χ0,4, επομένως οι γείτονες χτίζουν λιγότερο. Και μου έκανε εντύπωση όπως ξανάγραψα, που ένα χρόνο πριν κατά την έκδοση ΟΑ για τον Α' όροφο, ο συντάξας μηχανικός αγνόησε αυτό τον τρόπο υπολογισμού και δεν ενέταξε το ισόγειο στον παλαιό ΣΔ. Τεσπα, είναι πια αρχαία ιστορία. Ευχαριστώ άπαντες για την άμεση βοήθεια, καλό Αύγουστο σε όλους!
  19. Καλημέρα σε όλους, Όσοι είστε διακοπές εύχομαι να περνάτε καλά και όσοι έχετε μείνει στην πόλη καλή δύναμη. Έχω την εξής περίπτωση, η οποία γενικά φαίνεται απλή και κλασική. Δηλαδή ένα μεγάλο ισόγειο κατάστημα που ο ιδιοκτήτης θέλει να το κάνει 2 κατοικίες. Όλη η οικοδομή είναι δική του οπότε δεν χρειάζεται συναίνεση για την αλλαγή της όψης. Βγάζω και άδεια ΜΚ για τις εσωτερικές διαρρυθμίσεις και όλα καλά. Αυτός θέλει όμως να βγάλει και μπαλκόνια έστω μικρά. Δηλαδή κλείσιμο μπροστά πέραν της οικοδομικής. Φανταστείτε να είναι προβολή του α ορόφου και ας είναι και μικρότερα σε πλάτος. Γίνεται αυτό; Και όσον αφορά στην ΜΚ τώρα πρέπει να κατατεθεί και ηλεκτρολογική μελέτη λόγω διαχωρισμού και δημιουργία επιμέρους δωματίων και αν ναι ποιος μπορεί να την υπογράψει; Μόνο ηλεκτρολόγος;
  20. Χθες
  21. Εξαρτάται τι είδους αυθαιρεσίες είναι αυτές που έχεις εντάξεις στην κατηγορία 3. Στο άρθρο 100 δεν εντάσσονται αυθαίρετες κατασκευές που αντιστοιχούν σε επιφάνεια χώρου εκτός από αυτές που ρητά αναφέρονται (π.χ ΗΧ, κιόσκια, στέγαστρα κλπ). Άρα, αν π.χ έχεις αυθαίρετη αποθήκη κατηγορίας 3, αυτή δεν μπορεί να υπαχθεί στο άρθρο 100 σε μια λοιπή παράβαση.
  22. @Pavlos33 Σας ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση, πρόκειται για οριζόντια ιδιοκτησία, πράγματι. Οπότε θα μπορούσα να τακτοποιήσω την διάνοιξη ανοιγμάτων που έχω «εντάξει» στην κατηγορία 4 μαζί με παραβάσεις της Κατηγορίας 3 με αναλυτικό; Από ότι καταλαβαίνω θα χρειαστεί να ανήκουν στην ίδια κατηγορία ή να πρόκειται για παραβάσεις της Κατ.3 με περιπτώσεις της παρ. 5 Αρ. 100
  23. @Mariella Καλησπέρα. Δεν έχεις διευκρινίσει αν το ακίνητο είναι οριζόντια ιδιοκτησία. Αν ο νέος χώρος βρίσκεται εντός του νομίμου περιγράμματος της Ο.Ι, τότε έχεις αλλαγή εσωτερικής διαρρύθμισης. Ναι μεν δεν αποτελεί αυθαιρεσία πλην, θα το αναφέρεις και θα το αποτυπώσεις στη νέα κάτοψη αποτύπωσης που θα κάνεις. Το Ε9 μια χαρά σε καλύπτει ως αποδεικτικό, αρκεί να το τροποποιήσει ο ιδιοκτήτης μέσω του λογιστή του για να φαίνεται το σωστό εμβαδόν (αυτό που θα μετρήσεις) και η σωστή παλαιότητα (αν δεν είναι σωστή). Αν έχεις και αλλαγή όψεων (πχ αλλαγές διαστάσεων εξωτερικών ανοιγμάτων, νέα ανοίγματα ή καταργηθέντα κλπ) μπορείς με αναλυτικό άρθρο 100.
  24. (Μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Καλησπέρα συνάδελφοι, Σε υπόθεση τακτοποίησης υπάρχει ένας μικρός εσωτερικός χώρος εντός κατοικίας (2,5 τ.μ. ) από τοίχους γυψοσανίδας και ψευδοροφή όπως επίσης και δύο ανοίγματα που δεν φαίνονται στα σχέδια της άδειας. Θα μπορούσα να εντάξω τον χώρο από γυψοσανίδα στην κατηγορία 1.β. του αρ. 30 Ν.4495/17 ως «β) μικρής έκτασης εσωτερικές επισκευές ή διασκευές που δεν μεταβάλλουν τη φέρουσα κατασκευή του κτιρίου, […]» ; Επίσης, για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής των ανοιγμάτων οι αεροφωτογραφίες θεωρώ πως δεν καλύπτουν την συγκεκριμένη περίπτωση μιας και δεν διακρίνονται. Τα δημόσια έγγραφα (Ε9 ) και πάλι δεν αποτελούν αποδεικτικό στοιχείο. Υπάρχει κάποιο άλλο στοιχείο που θα μπορούσα να καταθέσω; Τέλος, όσον αφορά στο εμβαδόν των ανοιγμάτων ως αυθαίρετων κατασκευών, υπολογίζω την επιφάνεια που καλύπτουν σε όψη; Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο σας,
  25. Λες: "..Το πρόβλημα είναι ότι το κτίριο έχει υπόγειο το οποίο δεν λαμβάνουν υπόψιν τους κατά την έκδοση της απόφασης...", οπότε: Αν η αίτηση είχε τίτλο και Τεχνική Έκθεση με σαφή περιγραφή του κτιρίου (π.χ. Κατεδάφιση ισογείου κτίσματος και καθαίρεση υπογείου" και περιγραφόταν αναλυτικά ο τρόπος καθαίρεσης του υπογείου, τότε η απάντηση της Αρχαιολογίας είναι αρνητική ως προς το Υπόγειο. Αν από την αίτηση δεν προέκυπτε η ύπαρξη του υπογείου ή δεν περιγραφόταν ο τρόπος που θα γίνουν οι εργασίες καθαίρεσης του υπογείου ή ήταν γενικά ασαφής στην περιγραφή του κτιρίου τότε θα πρέπει να ακολουθήσει και νέο αίτημα για κατεδάφιση άλλων χώρων που δεν περιγράφονταν στην πρώτη αίτηση.
  26. Καλησπέρα, Μπορείτε να μου πείτε την τιμή ζώνης για Χ: 142702.43 και Υ: 4402635.65 ;; Ευχαριστώ.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.