Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
Δεν μου έχει τύχει παρόμοια περίπτωση, ωστόσο σύμφωνα με την παρ. 5.7.2. απαγορεύεται η χρήση του ανελκυστήρα πυροσβεστών για μεταφορά απορριμμάτων και γενικά αντικειμένων, συνεπώς αυτά θα πρέπει να μεταφέρονται με ένα συνήθη ανελκυστήρα (άρα 2 ανελκυστήρες στο κτίριο). Επειδή όμως αυτό είναι προσωπική εκτίμηση (μιας και το άρθρο δεν είναι τόσο ξεκάθαρο) θα σου συνιστούσα να μιλήσεις με τη νομική υπηρεσία της Πυροσβεστικής (ίσως και σε συνεννόηση με τον προϊστάμενο της Πυροσβεστικής) για να σου απαντήσουν / κατευθύνουν.
-
ΟΩΝ started following Διάνοιξη οπής σε πλάκα
-
Καλημέρα συνάδελφοι, Έχω μία διάνοιξη οπής σε πλάκα για τοποθέτηση εσωτερικού κλιμακοστασίου. Μήπως θα μπορούσε κάποιος να με βοηθήσει ,αν το έχει αντιμετωπίσει, στον υπολογισμό των εισφορών και του ΙΚΑ; Ευχαριστώ
-
Συγνωμη. Τακτοποίηση θα γινει
- Σήμερα
-
DSTECH joined the community
-
Καλημέρα, Εξετάζω κατάστημα ισογείου με αποθήκη υπογείου, που ενώνονται με εσωτερική σκάλα, με Ο.Α. του 1969 (μικροφίλμ) Στις κατόψεις της αρχικής άδειας το υπόγειο φαίνεται ενιαίος χώρος, στο ισόγειο αναγράφονται όλα τα καταστήματα απλώς ως "κατάστημα" χωρίς ξεχωριστή αρίθμηση/ονομασία κλπ. και δεν ταυτίζεται το περίγραμμα κανενός με την υφιστάμενη κατάσταση. Στην κάτοψη υπογείου της αναθεώρησης οι χώροι εμφανίζονται με αρίθμηση/ονομασία και έχει αλλάξει τελείως η διαμόρφωσή τους. Το υπόγειο του καταστήματος που εξετάζω φαίνεται κανονικά και φαίνεται και η εσωτερική σκάλα προς το κατάστημα του ισογείου. Όμως η κάτοψη ισογείου της αναθεώρησης δεν βρέθηκε και χορηγήθηκε βεβαίωση απώλειας. Θεωρείτε μπορώ να κάνω υπαγωγή το υπόγειο-ισόγειο ως εξ' ολοκλήρου αυθαίρετο (Κατ.1) για να αποφύγω την μερική ανασύσταση;
-
Καλημέρα, διάβασα παλιότερα posts και πήρα την απάντησή μου, ωστόσο θα θέσω το ερώτημα, μήπως και δεν έχω καταλάβει κάτι σωστά. Ένας ιδιοκτήτης έχει δύο ξεχωριστά οικόπεδα με ξεχωριστά ΚΑΕΚ, όμορα μεταξύ τους, εντός εγκ. ρυμ. σχεδίου με λειτουργούν κτηματολόγιο. Τώρα τα πουλάει σε έναν αγοραστή και τα δύο. Θεωρείται ουσιαστικά ότι μεταβιβάζεται ένα ενιαίο οικόπεδο, ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΊΤΑΙ συμβολαιογραφική πράξη συνένωσης. Όμως για να μεταγραφεί το συμβόλαιο, λογικά απαιτείται και Δ.Γ.Μ. για συνένωση των ΚΑΕΚ. Μπορείτε να μου επιβεβαιώσετε αν έχω καταλάβει σωστά? Να προσθέσω ότι έχει εκδοθεί άδεια κατεδάφισης για ενιαίο οικόπεδο (που δείχνει τη βούληση του ιδιοκτήτη). Πέραν από την ΑΠ-1296/06 του Αρείου Πάγου, υπάρχει κάτι άλλο στη νομοθεσία που θα μπορούσα να διαβάσω, να δω μήπως τίθενται τίποτα προϋποθέσεις που δεν τηρούνται στην περίπτωσή μου. Ευχαριστώ προκαταβολικά.
-
Δεν μπορεί να λειτουργήσει ως χώρος κύριας χρήσης. Και φυσικά δεν μπορεί να νομιμοποιηθεί !!
-
Κατ' αρχας, για να εχεις διαφορετικη χωροθετηση ΘΣΑ, θα πρεπει αυτες να ανηκουν στις υποχρεωτικες ΘΣΑ του ν 1221 και να εχουν χωροθετηθει διαφορετικα στην συσταση σε σχεση με την αδεια . Εαν οι ΘΣΑ της αδειας και της συστασης δεν αλλαζουν, αλλα η σταθμευση γινεται "διαφορετικα" για λογους ευκολιας εισοδο-εξοδου, αυτο δεν αποτελει αυθαιρεσια.
-
Επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την αόρατη απειλή από τα βαρέα μέταλλα που καταλήγει στο πιάτο μας. Η ανάλυση, που αξιοποίησε δεδομένα από πάνω από 1.000 τοπικές μελέτες και τεχνητή νοημοσύνη, αποκαλύπτει μια σοβαρή, αλλά συχνά αόρατη, περιβαλλοντική απειλή που αφορά έως και 1,4 δισεκατομμύρια ανθρώπους που ζουν σε περιοχές υψηλού κινδύνου. Η μόλυνση ξεκινά από το έδαφος και φτάνει στο τραπέζι μας Η μόλυνση του εδάφους με βαρέα μέταλλα οφείλεται τόσο σε φυσικά αίτια όσο και σε ανθρώπινες δραστηριότητες όπως η εξόρυξη, η βιομηχανική ρύπανση και η χρήση φυτοφαρμάκων. Τα στοιχεία δείχνουν ότι: Η βιοσυσσώρευση τοξικών μετάλλων περνά στην τροφική αλυσίδα μέσω των καλλιεργειών και των ζώων. Προκαλεί σοβαρά προβλήματα υγείας: βλάβες στο δέρμα, το νευρικό σύστημα και τα όργανα, αλλά και καρκινογενέσεις. Μειώνει την γεωργική απόδοση και υποβαθμίζει την ποιότητα του νερού. Η Dr Liz Rylott, βιολόγος στο Πανεπιστήμιο του Γιορκ, που δεν συμμετείχε στη μελέτη, τονίζει: «Αυτά τα φυσικά δηλητήρια έχουν διεισδύσει στο έδαφος, το φαγητό και το νερό μας, με ανυπολόγιστες συνέπειες για την υγεία και το περιβάλλον μας» Η "πράσινη μετάβαση" επιδεινώνει το πρόβλημα Η αυξανόμενη ζήτηση για μέταλλα όπως το κοβάλτιο και το νικέλιο, απαραίτητα για την κατασκευή ανεμογεννητριών, μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων και φωτοβολταϊκών, ενδέχεται να επιδεινώσει τη ρύπανση. «Η προσπάθειά μας να στραφούμε σε "πράσινες" τεχνολογίες, χωρίς σωστή διαχείριση, μπορεί να εντείνει την τοξικότητα στο έδαφος», προειδοποιεί η Rylott. Περιοχές υψηλού κινδύνου Η μελέτη διαπιστώνει ότι η ευρύτερη παρουσία καδμίου εντοπίζεται σε: Νότια και Ανατολική Ασία Τμήματα της Μέσης Ανατολής Περιοχές της Αφρικής Περίπου 900 εκατομμύρια έως 1,4 δισεκατομμύρια άνθρωποι ζουν σε περιοχές με αυξημένο κίνδυνο έκθεσης. «Η ρύπανση με βαρέα μέταλλα δεν γνωρίζει σύνορα. Για την αντιμετώπισή της, απαιτείται διεθνής συνεργασία», σημειώνει η Rylott. «Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα σοβαρή σε χώρες μεσαίου και χαμηλού εισοδήματος, όπου οι επιπτώσεις στην υγεία και τη γεωργία επιτείνουν τη φτώχεια». Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επιμολυσμένες καλλιέργειες μπαίνουν σε παγκόσμιες αλυσίδες τροφίμων, κάτι που αυξάνει την έκθεση και σε χώρες όπου η μόλυνση του εδάφους δεν είναι τόσο διαδεδομένη. View full είδηση
-
Τοξικά βαρέα μέταλλα μολύνουν το 1/6 της παγκόσμιας γεωργικής γης
GTnews posted μια είδηση in Περιβάλλον
Επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την αόρατη απειλή από τα βαρέα μέταλλα που καταλήγει στο πιάτο μας. Η ανάλυση, που αξιοποίησε δεδομένα από πάνω από 1.000 τοπικές μελέτες και τεχνητή νοημοσύνη, αποκαλύπτει μια σοβαρή, αλλά συχνά αόρατη, περιβαλλοντική απειλή που αφορά έως και 1,4 δισεκατομμύρια ανθρώπους που ζουν σε περιοχές υψηλού κινδύνου. Η μόλυνση ξεκινά από το έδαφος και φτάνει στο τραπέζι μας Η μόλυνση του εδάφους με βαρέα μέταλλα οφείλεται τόσο σε φυσικά αίτια όσο και σε ανθρώπινες δραστηριότητες όπως η εξόρυξη, η βιομηχανική ρύπανση και η χρήση φυτοφαρμάκων. Τα στοιχεία δείχνουν ότι: Η βιοσυσσώρευση τοξικών μετάλλων περνά στην τροφική αλυσίδα μέσω των καλλιεργειών και των ζώων. Προκαλεί σοβαρά προβλήματα υγείας: βλάβες στο δέρμα, το νευρικό σύστημα και τα όργανα, αλλά και καρκινογενέσεις. Μειώνει την γεωργική απόδοση και υποβαθμίζει την ποιότητα του νερού. Η Dr Liz Rylott, βιολόγος στο Πανεπιστήμιο του Γιορκ, που δεν συμμετείχε στη μελέτη, τονίζει: «Αυτά τα φυσικά δηλητήρια έχουν διεισδύσει στο έδαφος, το φαγητό και το νερό μας, με ανυπολόγιστες συνέπειες για την υγεία και το περιβάλλον μας» Η "πράσινη μετάβαση" επιδεινώνει το πρόβλημα Η αυξανόμενη ζήτηση για μέταλλα όπως το κοβάλτιο και το νικέλιο, απαραίτητα για την κατασκευή ανεμογεννητριών, μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων και φωτοβολταϊκών, ενδέχεται να επιδεινώσει τη ρύπανση. «Η προσπάθειά μας να στραφούμε σε "πράσινες" τεχνολογίες, χωρίς σωστή διαχείριση, μπορεί να εντείνει την τοξικότητα στο έδαφος», προειδοποιεί η Rylott. Περιοχές υψηλού κινδύνου Η μελέτη διαπιστώνει ότι η ευρύτερη παρουσία καδμίου εντοπίζεται σε: Νότια και Ανατολική Ασία Τμήματα της Μέσης Ανατολής Περιοχές της Αφρικής Περίπου 900 εκατομμύρια έως 1,4 δισεκατομμύρια άνθρωποι ζουν σε περιοχές με αυξημένο κίνδυνο έκθεσης. «Η ρύπανση με βαρέα μέταλλα δεν γνωρίζει σύνορα. Για την αντιμετώπισή της, απαιτείται διεθνής συνεργασία», σημειώνει η Rylott. «Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα σοβαρή σε χώρες μεσαίου και χαμηλού εισοδήματος, όπου οι επιπτώσεις στην υγεία και τη γεωργία επιτείνουν τη φτώχεια». Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επιμολυσμένες καλλιέργειες μπαίνουν σε παγκόσμιες αλυσίδες τροφίμων, κάτι που αυξάνει την έκθεση και σε χώρες όπου η μόλυνση του εδάφους δεν είναι τόσο διαδεδομένη. -
Σε ανακοίνωσή του το ΣτΕ αναφορικά με τα πρακτικά επεξεργασίας του ΣτΕ για την οριοθέτηση των οικισμών αναφέρει: Με τα ΠΕ 74/2024 και 17/2025 κρίθηκε νόμιμο με παρατηρήσεις σχέδιο διατάγματος με αντικείμενο τον καθορισμό κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και τον καθορισμό χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης. Με το εν λόγω σχέδιο αποσκοπήθηκε η ενοποίηση δύο διαφορετικών νομοθεσιών που ισχύουν σήμερα, από τις οποίες η μία, του έτους 1981, ρυθμίζει τους οικισμούς πριν το 1923 (διότι τότε εισήχθη η νομοθεσία περί σχεδίων πόλεων) και η άλλη, του 1985, ρυθμίζει τους οικισμούς που είναι μεταγενέστεροι του 1923, φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς σε απογραφή προ του έτους 1983 (συγκεκριμένα προ της 14.3.1983, ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 1337/1983) με πληθυσμό κάτω των 2.000 κατοίκων και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των 2000 κατοίκων (από 2.3.1981 π.δ. και από 24.4.1985 π.δ. αντιστοίχως). Κρίθηκε δε ότι νομίμως προτείνεται από την άποψη αυτή το σχέδιο διατάγματος, εφόσον διαλαμβάνονται ειδικές ρυθμίσεις για τους προϋφιστάμενους του 1923 οικισμούς, οι οποίοι υπάγονται σε ειδικό καθεστώς προστασίας, ομοίως, δε, και ως προς τους παραδοσιακούς οικισμούς, για τους οποίους επίσης προβλέπονται ειδικότερες ρυθμίσεις. Με τα ανωτέρω ΠΕ, μεταξύ άλλων, κρίθηκαν τα εξής: 1. Στο Κεφάλαιο Α του σχεδίου με τίτλο "Καθορισμός ορίου οικισμού" περιλαμβάνονται ρυθμίσεις, ως προς τα κριτήρια και τον τρόπο οριοθέτησης των οικισμών, που είναι δεσμευτικές για τον μελετητή αλλά και τη Διοίκηση που θα εγκρίνει την οριοθέτηση. Η έγκριση αυτή μπορεί να γίνει είτε αυτοτελώς, να πρόκειται, δηλαδή, για απλή οριοθέτηση, είτε να γίνει στο πλαίσιο της έγκρισης Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου, το οποίο εντάσσεται στη διαδικασία του πολεοδομικού σχεδιασμού και αποτελεί το πρώτο του στάδιο. 2. Ως προς την πρόβλεψη Ζωνών εντός του ορίου του οικισμού (Α-συνεκτικό τμήμα προϋφιστάμενο του 1923, Β-συνεκτικό τμήμα που δημιουργήθηκε από το 1923 έως το 1983 και Β1-διάσπαρτο τμήμα αυτού) κρίθηκε ότι και αυτή προτείνεται νομίμως. Κρίθηκε, ειδικότερα, ότι ήταν ορθή και νόμιμη η διαπίστωση του Υπουργείου για την ανάγκη να καθιερωθεί διάκριση ζωνών εντός του οικισμού και να θεσπιστούν διακριτοί όροι και περιορισμοί δόμησης ανά ζώνη, με βάση τον χρόνο δημιουργίας και τα ειδικότερα χαρακτηριστικά της καθεμιάς ή και της πολεοδομικής συγκρότησής του (συνεκτικά, διάσπαρτα τμήματα κλπ). Κρίθηκε ότι αυτό συμβάλλει στην προστασία του προϋφιστάμενου του 1923 τμήματος ή τμημάτων του οικισμού, στη διατήρηση της ιδιαίτερης φυσιογνωμίας, της βιωσιμότητας και ενίσχυσης της ανθεκτικότητάς του. 3.Ως προς τη Ζώνη Γ, όμως, οι σχετικές διατάξεις τους σχεδίου κρίθηκαν μη νόμιμες. Κατά την προτεινόμενη ρύθμιση στην εν λόγω Ζώνη θα περιλαμβάνονταν εκτάσεις (πλην δασικών και εν γένει προστατευόμενων περιοχών) που όχι μόνον είχαν περιληφθεί εντός οριοθετήσεων που είχαν γίνει στο παρελθόν αναρμοδίως (κυρίως με νομαρχιακές αποφάσεις) και όχι με π.δ., αλλά και δεν είχαν τις προϋποθέσεις να ενταχθούν εντός του ορίου οικισμού, σύμφωνα, άλλωστε, με τα κριτήρια που περιλαμβάνονται στις νομίμως προτεινόμενες ρυθμίσεις του ίδιου του σχεδίου. Στην πραγματικότητα επρόκειτο για εκτάσεις που βάσει των χαρακτηριστικών τους θα έπρεπε να βρίσκονται εκτός των ορίων οικισμού, και οι οποίες θα ήταν δομήσιμες μόνο βάσει των διατάξεων για την εκτός σχεδίου δόμηση. Σε κάθε δε περίπτωση, ακόμη, δηλαδή και αν αυτές θεωρούνταν ως εντός οικισμού, πρόκειται για εκτάσεις που δεν είναι όλες δομήσιμες είτε διότι δεν έχουν πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο (νομίμως αναγνωρισμένο με πολιτειακή πράξη) είτε για λόγους αρτιότητας ή άλλους λόγους. Όπως κρίθηκε, η αναγνώριση της Ζώνης Γ θα συνιστούσε κατ'ουσία επέκταση οικισμού (η οποία θα διευκόλυνε τη δόμηση -με μικρότερες αρτιότητες κ.λπ. -, χωρίς η ζώνη αυτή να έχει πολεοδομηθεί με καθορισμό κοινόχρηστων χώρων κ.λπ.), η οποία απαγορεύεται ρητά τόσο στον εξουσιοδοτικό νόμο (άρ. 12 ν. 4759/2020) όσο και στις διατάξεις του ίδιου του σχεδίου, που αφορά αποκλειστικά στην αποτύπωση των ορίων των οικισμών και όχι επέκτασή τους. Η εν λόγω επέκταση, βέβαια, δεν αποκλείεται, αλλά είναι δυνατή μόνο κατόπιν προηγούμενης πολεοδόμησης των εκτάσεων που αφορά η επέκταση, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον νόμο (άρ. 12 παρ. 6 και 8 ν. 4759/2020). Απαραίτητη προϋπόθεση για την πολεοδόμηση αυτή είναι η προηγούμενη θεσμοθέτηση εγκεκριμένου ΤΠΣ (ή ΕΠΣ) και, μέχρι την έγκριση των σχεδίων αυτών, η ύπαρξη εγκεκριμένου ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ, που προέβλεπε η νομοθεσία ήδη από τα έτη 1983 και 1997, ενώ για την έγκριση της πολεοδόμησης και επέκτασης οικισμού εφαρμόζονται ειδικές διατάξεις (άρ. 31 παρ. 1 ν. 4067/2012, άρ. 19 ν. 2508/1997, άρ. 89 παρ. 2 ΚΒΠΝ). Εξάλλου, εάν η Διοίκηση κρίνει αναγκαία και σκόπιμη την επέκταση των ορίων των οικισμών της Χώρας για την οικιστική ή άλλου είδους αξιοποίησή τους, θα πρέπει να προωθήσει κατά προτεραιότητα την πολεοδόμηση των αναγκαίων εκτάσεων για την εξυπηρέτηση αυτού του σκοπού, κατά τα ειδικότερα προβλεπόμενα και σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που τίθενται στις σχετικές διατάξεις. Πράγματι, μόνο μέσω της πολεοδόμησης εξασφαλίζονται οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι καθώς και οι αναγκαίες υποδομές για την οικιστική αξιοποίηση των εν λόγω εκτάσεων σε συνθήκες ικανές να καλύψουν τις ανάγκες των κατοίκων τους από άποψη υγιεινής, ασφάλειας, οικονομίας και αισθητικής, δηλαδή εξασφαλίζονται οι βέλτιστες δυνατές συνθήκες διαβιώσεως αυτών, σύμφωνα και με τα οριζόμενα στο άρθρο 24 παρ. 2 του Συντάγματος. 4. Το Κεφάλαιο Β του σχεδίου για τους όρους, περιορισμούς δόμησης και χρήσεις γης εντός οικισμού περιλαμβάνει ρυθμίσεις που σε μεγάλο βαθμό επαναλαμβάνουν ήδη ισχύοντες κανόνες δικαίου. Επισημάνθηκε, όμως, από το Συμβούλιο της Επικρατείας ότι πρόκειται για διατάξεις που συνιστούν κατ’αρχήν το πλαίσιο καθορισμού όρων και περιορισμών δόμησης και χρήσεων γης των οικισμών, απευθύνονται δε προς τους μελετητές που συντάσσουν τις απαιτούμενες προς τον σκοπό αυτό μελέτες. Οι μελέτες αυτές θα πρέπει να κινηθούν στο πλαίσιο που καθορίζει το διάταγμα, να διατυπώσουν τη σχετική πρόταση πολεοδομικού κανονισμού του οικισμού ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τη φυσιογνωμία του και, στη συνέχεια, να την υποβάλουν προς τη Διοίκηση για έγκριση. Ως εκ τούτου, οι εν λόγω διατάξεις δεν επιτρέπεται να εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης για την έκδοση οικοδομικών αδειών χωρίς να έχει προηγηθεί η έκδοση του διατάγματος οριοθέτησης του οικισμού. View full είδηση
-
Σε ανακοίνωσή του το ΣτΕ αναφορικά με τα πρακτικά επεξεργασίας του ΣτΕ για την οριοθέτηση των οικισμών αναφέρει: Με τα ΠΕ 74/2024 και 17/2025 κρίθηκε νόμιμο με παρατηρήσεις σχέδιο διατάγματος με αντικείμενο τον καθορισμό κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και τον καθορισμό χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης. Με το εν λόγω σχέδιο αποσκοπήθηκε η ενοποίηση δύο διαφορετικών νομοθεσιών που ισχύουν σήμερα, από τις οποίες η μία, του έτους 1981, ρυθμίζει τους οικισμούς πριν το 1923 (διότι τότε εισήχθη η νομοθεσία περί σχεδίων πόλεων) και η άλλη, του 1985, ρυθμίζει τους οικισμούς που είναι μεταγενέστεροι του 1923, φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς σε απογραφή προ του έτους 1983 (συγκεκριμένα προ της 14.3.1983, ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 1337/1983) με πληθυσμό κάτω των 2.000 κατοίκων και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των 2000 κατοίκων (από 2.3.1981 π.δ. και από 24.4.1985 π.δ. αντιστοίχως). Κρίθηκε δε ότι νομίμως προτείνεται από την άποψη αυτή το σχέδιο διατάγματος, εφόσον διαλαμβάνονται ειδικές ρυθμίσεις για τους προϋφιστάμενους του 1923 οικισμούς, οι οποίοι υπάγονται σε ειδικό καθεστώς προστασίας, ομοίως, δε, και ως προς τους παραδοσιακούς οικισμούς, για τους οποίους επίσης προβλέπονται ειδικότερες ρυθμίσεις. Με τα ανωτέρω ΠΕ, μεταξύ άλλων, κρίθηκαν τα εξής: 1. Στο Κεφάλαιο Α του σχεδίου με τίτλο "Καθορισμός ορίου οικισμού" περιλαμβάνονται ρυθμίσεις, ως προς τα κριτήρια και τον τρόπο οριοθέτησης των οικισμών, που είναι δεσμευτικές για τον μελετητή αλλά και τη Διοίκηση που θα εγκρίνει την οριοθέτηση. Η έγκριση αυτή μπορεί να γίνει είτε αυτοτελώς, να πρόκειται, δηλαδή, για απλή οριοθέτηση, είτε να γίνει στο πλαίσιο της έγκρισης Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου, το οποίο εντάσσεται στη διαδικασία του πολεοδομικού σχεδιασμού και αποτελεί το πρώτο του στάδιο. 2. Ως προς την πρόβλεψη Ζωνών εντός του ορίου του οικισμού (Α-συνεκτικό τμήμα προϋφιστάμενο του 1923, Β-συνεκτικό τμήμα που δημιουργήθηκε από το 1923 έως το 1983 και Β1-διάσπαρτο τμήμα αυτού) κρίθηκε ότι και αυτή προτείνεται νομίμως. Κρίθηκε, ειδικότερα, ότι ήταν ορθή και νόμιμη η διαπίστωση του Υπουργείου για την ανάγκη να καθιερωθεί διάκριση ζωνών εντός του οικισμού και να θεσπιστούν διακριτοί όροι και περιορισμοί δόμησης ανά ζώνη, με βάση τον χρόνο δημιουργίας και τα ειδικότερα χαρακτηριστικά της καθεμιάς ή και της πολεοδομικής συγκρότησής του (συνεκτικά, διάσπαρτα τμήματα κλπ). Κρίθηκε ότι αυτό συμβάλλει στην προστασία του προϋφιστάμενου του 1923 τμήματος ή τμημάτων του οικισμού, στη διατήρηση της ιδιαίτερης φυσιογνωμίας, της βιωσιμότητας και ενίσχυσης της ανθεκτικότητάς του. 3.Ως προς τη Ζώνη Γ, όμως, οι σχετικές διατάξεις τους σχεδίου κρίθηκαν μη νόμιμες. Κατά την προτεινόμενη ρύθμιση στην εν λόγω Ζώνη θα περιλαμβάνονταν εκτάσεις (πλην δασικών και εν γένει προστατευόμενων περιοχών) που όχι μόνον είχαν περιληφθεί εντός οριοθετήσεων που είχαν γίνει στο παρελθόν αναρμοδίως (κυρίως με νομαρχιακές αποφάσεις) και όχι με π.δ., αλλά και δεν είχαν τις προϋποθέσεις να ενταχθούν εντός του ορίου οικισμού, σύμφωνα, άλλωστε, με τα κριτήρια που περιλαμβάνονται στις νομίμως προτεινόμενες ρυθμίσεις του ίδιου του σχεδίου. Στην πραγματικότητα επρόκειτο για εκτάσεις που βάσει των χαρακτηριστικών τους θα έπρεπε να βρίσκονται εκτός των ορίων οικισμού, και οι οποίες θα ήταν δομήσιμες μόνο βάσει των διατάξεων για την εκτός σχεδίου δόμηση. Σε κάθε δε περίπτωση, ακόμη, δηλαδή και αν αυτές θεωρούνταν ως εντός οικισμού, πρόκειται για εκτάσεις που δεν είναι όλες δομήσιμες είτε διότι δεν έχουν πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο (νομίμως αναγνωρισμένο με πολιτειακή πράξη) είτε για λόγους αρτιότητας ή άλλους λόγους. Όπως κρίθηκε, η αναγνώριση της Ζώνης Γ θα συνιστούσε κατ'ουσία επέκταση οικισμού (η οποία θα διευκόλυνε τη δόμηση -με μικρότερες αρτιότητες κ.λπ. -, χωρίς η ζώνη αυτή να έχει πολεοδομηθεί με καθορισμό κοινόχρηστων χώρων κ.λπ.), η οποία απαγορεύεται ρητά τόσο στον εξουσιοδοτικό νόμο (άρ. 12 ν. 4759/2020) όσο και στις διατάξεις του ίδιου του σχεδίου, που αφορά αποκλειστικά στην αποτύπωση των ορίων των οικισμών και όχι επέκτασή τους. Η εν λόγω επέκταση, βέβαια, δεν αποκλείεται, αλλά είναι δυνατή μόνο κατόπιν προηγούμενης πολεοδόμησης των εκτάσεων που αφορά η επέκταση, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον νόμο (άρ. 12 παρ. 6 και 8 ν. 4759/2020). Απαραίτητη προϋπόθεση για την πολεοδόμηση αυτή είναι η προηγούμενη θεσμοθέτηση εγκεκριμένου ΤΠΣ (ή ΕΠΣ) και, μέχρι την έγκριση των σχεδίων αυτών, η ύπαρξη εγκεκριμένου ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ, που προέβλεπε η νομοθεσία ήδη από τα έτη 1983 και 1997, ενώ για την έγκριση της πολεοδόμησης και επέκτασης οικισμού εφαρμόζονται ειδικές διατάξεις (άρ. 31 παρ. 1 ν. 4067/2012, άρ. 19 ν. 2508/1997, άρ. 89 παρ. 2 ΚΒΠΝ). Εξάλλου, εάν η Διοίκηση κρίνει αναγκαία και σκόπιμη την επέκταση των ορίων των οικισμών της Χώρας για την οικιστική ή άλλου είδους αξιοποίησή τους, θα πρέπει να προωθήσει κατά προτεραιότητα την πολεοδόμηση των αναγκαίων εκτάσεων για την εξυπηρέτηση αυτού του σκοπού, κατά τα ειδικότερα προβλεπόμενα και σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που τίθενται στις σχετικές διατάξεις. Πράγματι, μόνο μέσω της πολεοδόμησης εξασφαλίζονται οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι καθώς και οι αναγκαίες υποδομές για την οικιστική αξιοποίηση των εν λόγω εκτάσεων σε συνθήκες ικανές να καλύψουν τις ανάγκες των κατοίκων τους από άποψη υγιεινής, ασφάλειας, οικονομίας και αισθητικής, δηλαδή εξασφαλίζονται οι βέλτιστες δυνατές συνθήκες διαβιώσεως αυτών, σύμφωνα και με τα οριζόμενα στο άρθρο 24 παρ. 2 του Συντάγματος. 4. Το Κεφάλαιο Β του σχεδίου για τους όρους, περιορισμούς δόμησης και χρήσεις γης εντός οικισμού περιλαμβάνει ρυθμίσεις που σε μεγάλο βαθμό επαναλαμβάνουν ήδη ισχύοντες κανόνες δικαίου. Επισημάνθηκε, όμως, από το Συμβούλιο της Επικρατείας ότι πρόκειται για διατάξεις που συνιστούν κατ’αρχήν το πλαίσιο καθορισμού όρων και περιορισμών δόμησης και χρήσεων γης των οικισμών, απευθύνονται δε προς τους μελετητές που συντάσσουν τις απαιτούμενες προς τον σκοπό αυτό μελέτες. Οι μελέτες αυτές θα πρέπει να κινηθούν στο πλαίσιο που καθορίζει το διάταγμα, να διατυπώσουν τη σχετική πρόταση πολεοδομικού κανονισμού του οικισμού ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τη φυσιογνωμία του και, στη συνέχεια, να την υποβάλουν προς τη Διοίκηση για έγκριση. Ως εκ τούτου, οι εν λόγω διατάξεις δεν επιτρέπεται να εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης για την έκδοση οικοδομικών αδειών χωρίς να έχει προηγηθεί η έκδοση του διατάγματος οριοθέτησης του οικισμού.
-
Eleni1963 joined the community
-
Καλημέρα σας, σε διαμέρισμα με παρακολούθημα θέση στάθμευσης επί πυλωτής, η θέση στάθμευσης απεικονίζεται στην κάτοψη της σύστασης οριζόντιων ιδιοκτησιών διαφορετικά από ότι χρησιμοποιείται στην πραγματικότητα (Η πραγματικότητα είναι με τις κόκκινες γραμμές). Θεωρείτε ότι η διαφορετική χωροθέτηση της εν λόγω θέσης στάθμευσης διευθετείται με υπαγωγή στο νόμο 4495/2017, άρθρο 100, παράγραφος 9 ή χρειάζεται επιπλέον και τροποποίηση της σύστασης των οριζόντιων ιδιοκτησιών. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
- Χθες
-
teotsi21 joined the community
-
klasmenis joined the community
-
Όχι. Δεν μπορείς να δώσεις βεβαίωση ΧΚΧ για τον χώρο αυτό. Πλέον είναι 2,50.
-
Το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ετοιμάζει δύο νομοσχέδια που θα αλλάξουν το πλαίσιο καταγραφής και διαχείρισης της μεγάλης ακίνητης περιουσίας του δημοσίου, με στόχο να αξιοποιηθεί τόσο για επενδύσεις όσο και για νέα προγράμματα κοινωνικής στέγασης. Σε ό,τι αφορά τις δωρεές προς το δημόσιο, το νομοσχέδιο προβλέπει: Τη δημιουργία Εθνικού Μητρώου Ευεργετών και Δωρητών, το οποίο θα διαχειρίζεται μια ηλεκτρονική πλατφόρμα μέσω της οποίας οι δωρητές θα μπορούν να υποβάλλουν τις προτάσεις τους. Η Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες θα έχει πρόσβαση στα στοιχεία των δωρεών, ειδικά για ποσά άνω των 500.000 ευρώ. Την καθιέρωση φορολογικών κινήτρων, όπως η απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος (22%) για ιδρύματα και κληροδοτήματα που καταγράφονται ως ενεργά στο σχετικό μητρώο, αλλά και η κατάργηση του φόρου δωρεάς (0,5%) για δωρεές προς κοινωφελή ιδρύματα. Για τις σχολάζουσες κληρονομιές, όπου μέχρι σήμερα δεν υπήρχε άμεση καταγραφή, οι νέες ρυθμίσεις θα περιλαμβάνουν: Άμεση ενημέρωση του δημοσίου για την ύπαρξη κληρονομικών δικαιωμάτων μέσω διασύνδεσης με το Εθνικό Μητρώο Πολιτών και τα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Δημιουργία Μητρώου κηδεμόνων, εκκαθαριστών και ελεγκτών κληρονομιών του Δημοσίου, στο οποίο θα μπορούν να εγγράφονται δικηγόροι, λογιστές και ελεγκτικές εταιρείες. Επιτάχυνση της διαδικασίας εκκαθάρισης με βάση την αξία της κληρονομιάς. Εκδίκαση υποθέσεων αμφισβήτησης του κληρονομικού δικαιώματος του Δημοσίου από το Μονομελές Πρωτοδικείο. Όσον αφορά την ακίνητη περιουσία του δημοσίου, κεντρικό ρόλο στην αξιοποίησή της θα έχει η ΕΤΑΔ. Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η χαρτογράφηση 36.000 ακινήτων, με στόχο την ομαδοποίησή τους και τη δημιουργία εταιρειών αξιοποίησης στις οποίες θα συμμετέχουν και ιδιώτες. Θα δημιουργηθούν ομάδες ακινήτων για τις οποίες θα προκηρύσσονται διαγωνισμοί αξιοποίησης, με τον πρώτο διαγωνισμό να αφορά 1.000 ακίνητα. Παράλληλα, προβλέπεται και η αξιοποίηση εμβληματικών ακινήτων του δημοσίου μέσω ξεχωριστών διαγωνιστικών διαδικασιών. View full είδηση
-
Το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ετοιμάζει δύο νομοσχέδια που θα αλλάξουν το πλαίσιο καταγραφής και διαχείρισης της μεγάλης ακίνητης περιουσίας του δημοσίου, με στόχο να αξιοποιηθεί τόσο για επενδύσεις όσο και για νέα προγράμματα κοινωνικής στέγασης. Σε ό,τι αφορά τις δωρεές προς το δημόσιο, το νομοσχέδιο προβλέπει: Τη δημιουργία Εθνικού Μητρώου Ευεργετών και Δωρητών, το οποίο θα διαχειρίζεται μια ηλεκτρονική πλατφόρμα μέσω της οποίας οι δωρητές θα μπορούν να υποβάλλουν τις προτάσεις τους. Η Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες θα έχει πρόσβαση στα στοιχεία των δωρεών, ειδικά για ποσά άνω των 500.000 ευρώ. Την καθιέρωση φορολογικών κινήτρων, όπως η απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος (22%) για ιδρύματα και κληροδοτήματα που καταγράφονται ως ενεργά στο σχετικό μητρώο, αλλά και η κατάργηση του φόρου δωρεάς (0,5%) για δωρεές προς κοινωφελή ιδρύματα. Για τις σχολάζουσες κληρονομιές, όπου μέχρι σήμερα δεν υπήρχε άμεση καταγραφή, οι νέες ρυθμίσεις θα περιλαμβάνουν: Άμεση ενημέρωση του δημοσίου για την ύπαρξη κληρονομικών δικαιωμάτων μέσω διασύνδεσης με το Εθνικό Μητρώο Πολιτών και τα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Δημιουργία Μητρώου κηδεμόνων, εκκαθαριστών και ελεγκτών κληρονομιών του Δημοσίου, στο οποίο θα μπορούν να εγγράφονται δικηγόροι, λογιστές και ελεγκτικές εταιρείες. Επιτάχυνση της διαδικασίας εκκαθάρισης με βάση την αξία της κληρονομιάς. Εκδίκαση υποθέσεων αμφισβήτησης του κληρονομικού δικαιώματος του Δημοσίου από το Μονομελές Πρωτοδικείο. Όσον αφορά την ακίνητη περιουσία του δημοσίου, κεντρικό ρόλο στην αξιοποίησή της θα έχει η ΕΤΑΔ. Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η χαρτογράφηση 36.000 ακινήτων, με στόχο την ομαδοποίησή τους και τη δημιουργία εταιρειών αξιοποίησης στις οποίες θα συμμετέχουν και ιδιώτες. Θα δημιουργηθούν ομάδες ακινήτων για τις οποίες θα προκηρύσσονται διαγωνισμοί αξιοποίησης, με τον πρώτο διαγωνισμό να αφορά 1.000 ακίνητα. Παράλληλα, προβλέπεται και η αξιοποίηση εμβληματικών ακινήτων του δημοσίου μέσω ξεχωριστών διαγωνιστικών διαδικασιών.
-
KONSOT joined the community
-
Ntinos_ joined the community
-
Καλησπέρα, ένα μικρό update. Συμβουλευτήκαμε δικηγόρο και αφού μελέτησε τα συμβόλαια και τη σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας μας είπε ότι έχουμε δίκιο και είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν το μερίδιο που τους αναλογεί. Το επόμενο βήμα είναι να φέρουμε κάποιον μηχανικό ή εταιρεία που αναλαμβάνει μονώσεις να μας πιστοποιήσει ότι υπάρχει πρόβλημα και στη συνέχεια να κάνουμε εξώδικο. Σε περίπτωση που δεν συγκινηθούν συνεχίζουμε με ασφαλιστικά μέτρα και αγωγή.
-
(Έγινε μεταφορά στην ενότητα για ιδιώτες. Didonis) Καλησπέρα, για τις εργασίες εκσκαφής βάθους 1,5 μ. για δημιουργία πισίνας με άδεια μικρής κλίμακας, σε πίσω ακάλυπτο οικοπέδου με μεσοπολεμική κατοικία, όχι κηρυγμένη διατηρητέα, εκτός ιστορικού κέντρου στο Μετς, γνωρίζετε εάν απαιτείται η έγκριση της αρχαιολογίας? Ευχαριστώ πολύ
-
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει παράταση υποβολής αιτήσεων έως την 31η Μαΐου του 2025, στο Πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης «Προώθηση της ενεργειακής απόδοσης στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης». Το πρόγραμμα, μέσω παρεμβάσεων ενεργειακής αναβάθμισης και βελτίωσης της λειτουργικής αποδοτικότητας σε αντλιοστάσια των ΔΕΥΑ, στοχεύει στη μείωση της κατανάλωσης πρωτογενούς ενέργειας στα αντλιοστάσια ύδρευσης ή/και αποχέτευσης τουλάχιστον κατά 20% και στη μείωση των ετήσιων εκπομπών CO₂ επίσης κατά 20%. Οι αιτήσεις για ένταξη στο Πρόγραμμα κατατίθενται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας προσβάσιμης από τον σύνδεσμο: https://deya-repower.gov.gr/. Οι ενδιαφερόμενοι για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να καλούν στο τηλέφωνο: 213 151 3740 (καθημερινές, 9:00 π.μ. – 5:00 μ.μ.). Ο Οδηγός του Προγράμματος, καθώς και νέα ανανεωμένη έκδοση συχνών ερωτήσεων είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του Προγράμματος. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προέβη στην παράταση με σκοπό τη διευκόλυνση των υποψήφιων δικαιούχων στην προσπάθεια συλλογής και ορθής υποβολής των απαιτούμενων δικαιολογητικών που προβλέπεται στον οδηγό του προγράμματος. Οι ενδιαφερόμενες ΔΕΥΑ καλούνται να αξιοποιήσουν τη νέα προθεσμία, προχωρώντας στην υποβολή των αιτήσεών τους. Το Πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης–NextGeneration EU.
-
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει παράταση υποβολής αιτήσεων έως την 31η Μαΐου του 2025, στο Πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης «Προώθηση της ενεργειακής απόδοσης στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης». Το πρόγραμμα, μέσω παρεμβάσεων ενεργειακής αναβάθμισης και βελτίωσης της λειτουργικής αποδοτικότητας σε αντλιοστάσια των ΔΕΥΑ, στοχεύει στη μείωση της κατανάλωσης πρωτογενούς ενέργειας στα αντλιοστάσια ύδρευσης ή/και αποχέτευσης τουλάχιστον κατά 20% και στη μείωση των ετήσιων εκπομπών CO₂ επίσης κατά 20%. Οι αιτήσεις για ένταξη στο Πρόγραμμα κατατίθενται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας προσβάσιμης από τον σύνδεσμο: https://deya-repower.gov.gr/. Οι ενδιαφερόμενοι για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να καλούν στο τηλέφωνο: 213 151 3740 (καθημερινές, 9:00 π.μ. – 5:00 μ.μ.). Ο Οδηγός του Προγράμματος, καθώς και νέα ανανεωμένη έκδοση συχνών ερωτήσεων είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του Προγράμματος. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προέβη στην παράταση με σκοπό τη διευκόλυνση των υποψήφιων δικαιούχων στην προσπάθεια συλλογής και ορθής υποβολής των απαιτούμενων δικαιολογητικών που προβλέπεται στον οδηγό του προγράμματος. Οι ενδιαφερόμενες ΔΕΥΑ καλούνται να αξιοποιήσουν τη νέα προθεσμία, προχωρώντας στην υποβολή των αιτήσεών τους. Το Πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης–NextGeneration EU. View full είδηση
-
-
CivilN joined the community
-
ΕΚΔΟΣΗ ΗΛ. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΜΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΟΡ. ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ;
Pavlos33 replied to ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΤΣΟΥΧΛΟΣ's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
Καλησπέρα. Καλό μήνα. Δύσκολη περίπτωση και να δείτε πως θα ξεμπλέξετε. Το πρωτογενές ζήτημα είναι η καταπάτηση της Ο.Ι αποθήκης από την όμορη ιδιοκτησία. Δεν έχουμε περίπτωση διαφορετικής διαμερισμάτωσης για να επικαλεστεί το ν. 5142/24. για μονομερή τροποποίηση σύστασης. Η μεταφορά χιλιοστών θα μπορούσε να γίνει αν η Ο.Ι υφίστατο και στην πραγματικότητα. Εδώ έχουμε μια Ο.Ι να υφίσταται μόνο στους τίτλους χωρίς να μπορεί να δωθεί ταύτιση για την θέση, τα όρια και την έκτασή της. Εξετάστηκε η περίπτωση, επαναφοράς τοίχου στην προβλεπόμενη θέση σύμφωνα με το σχέδιο της σύστασης; Μετά ο συνάδελφος μπορεί να τακτοποιήσει παράβαση Δ.Δ (πιθανώς η άδεια να δείχνει το υπόγειο ενιαίο χώρο και ο διαχωρισμός του να φαίνεται μόνο στην κάτοψη της σύστασης).