Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Τα φωτοβολταϊκά θα αποτελούν κεντρικό πυλώνα της ηλεκτροπαραγωγής στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με τα στοιχεία έκθεσης που δημοσίευσε την Τρίτη ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) με τίτλο “Renewables 2025: Analysis and forecasts to 2030”, μέχρι το 2030 ευρωπαϊκές χώρες όπως η Πορτογαλία, η Ισπανία και η Ελλάδα, θα αντλούν τουλάχιστον το ένα τρίτο της ηλεκτρικής τους ενέργειας από φωτοβολταϊκά. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η χώρα μας θα βρίσκεται στην ένατη θέση ως προς το μερίδιο συμμετοχής των φωτοβολταϊκών στην ηλεκτροπαραγωγή, ενώ στην τέταρτη θέση αναμένεται να βρίσκεται η Κύπρος. Το υψηλότερο μερίδιο θα υπάρχει στο Λουξεμβούργο, ενώ στη δεύτερη θέση θα βρίσκεται η Χιλή. Και στις δύο χώρες το μερίδιο της συμμετοχής των φωτοβολταϊκών στην ηλεκτροπαραγωγή θα ξεπερνάει το 40% του συνόλου. Παράλληλα, ο IEA αναφέρει πως οι βόρειες ευρωπαϊκές χώρες θα έχουν τα υψηλότερα ποσοστά αιολικής ενέργειας στο μείγμα ηλεκτροπαραγωγής τους. Η Λιθουανία θα γίνει παγκόσμιος ηγέτης, με την αιολική ενέργεια να αντιστοιχεί σε πάνω από 60% της παραγωγής ρεύματος το 2030. Ακολουθεί στενά η Δανία, όπου η υπεράκτια αιολική ενέργεια προβλέπεται να ξεπεράσει την παραγωγή από χερσαία αιολικά πάρκα. Η Ιρλανδία θα παράγει πάνω από το ήμισυ της ηλεκτρικής της ενέργειας από τον άνεμο, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο η αιολική ενέργεια (κυρίως από υπεράκτια έργα) θα καλύψει ποσοστό πάνω από 40% έως το 2030, ξεπερνώντας το φυσικό αέριο. Η ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Ελλάδα μείωσε δραματικά την εξάρτηση από εισαγωγές ορυκτών καυσίμων για ηλεκτροπαραγωγή Από το 2010 οι ΑΠΕ έχουν αναπτυχθεί με ταχύτατους ρυθμούς σε διεθνές επίπεδο. Ο IEA αποτύπωσε στο σενάριο “Low-RES” πώς θα ήταν τα μείγματα ηλεκτροπαραγωγής πολλών χωρών, αν δεν υπήρχε η ραγδαία ανάπτυξη των ΑΠΕ από το 2010 και ύστερα. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως οι χώρες που είναι σε μεγάλο βαθμό εξαρτημένες από εισαγωγές ορυκτών καυσίμων για την ηλεκτροπαραγωγή τους, θα αντιμετώπιζαν προβλήματα ενεργειακής ασφάλειας και ασφάλειας τιμών. Ειδικότερα, επισημαίνεται πως ελλείψει ανάπτυξης ανανεώσιμων πηγών, χώρες όπως η Γερμανία, η Ιταλία, οι Κάτω Χώρες, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Δανία, η Τουρκία, η Χιλή, η Ταϊλάνδη και η Ιαπωνία θα βασίζονταν σε μεγαλύτερο βαθμό σε ηλεκτροπαραγωγή από ορυκτά καύσιμα, αυξάνοντας την ευπάθειά τους σε διακοπές τροφοδοσίας. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι περιορισμένοι εγχώριοι πόροι ορυκτών καυσίμων αποτελούν εδώ και καιρό τον βασικό παράγοντα πίσω από τα κίνητρα για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Το 2023, περίπου το ένα τέταρτο της ηλεκτροπαραγωγής της ΕΕ καλύφθηκε από εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα. Χωρίς την ανάπτυξη αιολικών, φωτοβολταϊκών και βιοενέργειας την προηγούμενη δεκαετία, αυτό το ποσοστό θα είχε φτάσει σχεδόν το 50%. Η επίπτωση είναι πιο εντυπωσιακή για τη Δανία, τις Κάτω Χώρες, τη Γερμανία και την Ελλάδα, όπου η διαφορά θα μπορούσε να φτάσει έως και 30–50 ποσοστιαίες μονάδες. Στο σενάριο Low-RES, οι προκλήσεις ενεργειακής ασφάλειας κατά την ενεργειακή κρίση του 2022 θα ήταν σημαντικά πιο σοβαρές. Αναφορικά με την Ελλάδα συγκεκριμένα, από το 2010 έως το 2023 η ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη χώρα μας μείωσε την εξάρτηση της ηλεκτροπαραγωγής από εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα από ποσοστό 75% σε 40%, δηλαδή κατά 35 ποσοστιαίες μονάδες. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 47% μείωση σε σχέση με το σενάριο χωρίς ΑΠΕ, δείχνοντας τη σημαντική συμβολή τους στην ενεργειακή ασφάλεια. Το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή προβλέπεται να αυξηθεί από 32% το 2024 σε 43% έως το 2030, ενώ το μερίδιο των μεταβλητών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (VRE), δηλαδή των αιολικών και των φωτοβολταϊκών, αναμένεται σχεδόν να διπλασιαστεί, φτάνοντας στο 28%. Αν και η υδροηλεκτρική ενέργεια υπήρξε ιστορικά η κυρίαρχη τεχνολογία ανανεώσιμης ενέργειας, η ταχεία ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών και των αιολικών αλλάζει την ισορροπία. Το 2024, το μερίδιο παραγωγής από όλες τις πηγές VRE ξεπέρασε αυτό της υδροηλεκτρικής ενέργειας. Για την Ευρώπη, η οποία διαθέτει σήμερα το μεγαλύτερο μερίδιο παγκόσμιας παραγωγής από VRE, η διείσδυση αιολικής και ηλιακής ενέργειας στην ηλεκτροπαραγωγή αναμένεται να αυξηθεί από 25% το 2024 σε πάνω από 40% έως το 2030. View full είδηση
  3. Τα φωτοβολταϊκά θα αποτελούν κεντρικό πυλώνα της ηλεκτροπαραγωγής στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με τα στοιχεία έκθεσης που δημοσίευσε την Τρίτη ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) με τίτλο “Renewables 2025: Analysis and forecasts to 2030”, μέχρι το 2030 ευρωπαϊκές χώρες όπως η Πορτογαλία, η Ισπανία και η Ελλάδα, θα αντλούν τουλάχιστον το ένα τρίτο της ηλεκτρικής τους ενέργειας από φωτοβολταϊκά. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η χώρα μας θα βρίσκεται στην ένατη θέση ως προς το μερίδιο συμμετοχής των φωτοβολταϊκών στην ηλεκτροπαραγωγή, ενώ στην τέταρτη θέση αναμένεται να βρίσκεται η Κύπρος. Το υψηλότερο μερίδιο θα υπάρχει στο Λουξεμβούργο, ενώ στη δεύτερη θέση θα βρίσκεται η Χιλή. Και στις δύο χώρες το μερίδιο της συμμετοχής των φωτοβολταϊκών στην ηλεκτροπαραγωγή θα ξεπερνάει το 40% του συνόλου. Παράλληλα, ο IEA αναφέρει πως οι βόρειες ευρωπαϊκές χώρες θα έχουν τα υψηλότερα ποσοστά αιολικής ενέργειας στο μείγμα ηλεκτροπαραγωγής τους. Η Λιθουανία θα γίνει παγκόσμιος ηγέτης, με την αιολική ενέργεια να αντιστοιχεί σε πάνω από 60% της παραγωγής ρεύματος το 2030. Ακολουθεί στενά η Δανία, όπου η υπεράκτια αιολική ενέργεια προβλέπεται να ξεπεράσει την παραγωγή από χερσαία αιολικά πάρκα. Η Ιρλανδία θα παράγει πάνω από το ήμισυ της ηλεκτρικής της ενέργειας από τον άνεμο, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο η αιολική ενέργεια (κυρίως από υπεράκτια έργα) θα καλύψει ποσοστό πάνω από 40% έως το 2030, ξεπερνώντας το φυσικό αέριο. Η ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Ελλάδα μείωσε δραματικά την εξάρτηση από εισαγωγές ορυκτών καυσίμων για ηλεκτροπαραγωγή Από το 2010 οι ΑΠΕ έχουν αναπτυχθεί με ταχύτατους ρυθμούς σε διεθνές επίπεδο. Ο IEA αποτύπωσε στο σενάριο “Low-RES” πώς θα ήταν τα μείγματα ηλεκτροπαραγωγής πολλών χωρών, αν δεν υπήρχε η ραγδαία ανάπτυξη των ΑΠΕ από το 2010 και ύστερα. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως οι χώρες που είναι σε μεγάλο βαθμό εξαρτημένες από εισαγωγές ορυκτών καυσίμων για την ηλεκτροπαραγωγή τους, θα αντιμετώπιζαν προβλήματα ενεργειακής ασφάλειας και ασφάλειας τιμών. Ειδικότερα, επισημαίνεται πως ελλείψει ανάπτυξης ανανεώσιμων πηγών, χώρες όπως η Γερμανία, η Ιταλία, οι Κάτω Χώρες, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Δανία, η Τουρκία, η Χιλή, η Ταϊλάνδη και η Ιαπωνία θα βασίζονταν σε μεγαλύτερο βαθμό σε ηλεκτροπαραγωγή από ορυκτά καύσιμα, αυξάνοντας την ευπάθειά τους σε διακοπές τροφοδοσίας. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι περιορισμένοι εγχώριοι πόροι ορυκτών καυσίμων αποτελούν εδώ και καιρό τον βασικό παράγοντα πίσω από τα κίνητρα για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Το 2023, περίπου το ένα τέταρτο της ηλεκτροπαραγωγής της ΕΕ καλύφθηκε από εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα. Χωρίς την ανάπτυξη αιολικών, φωτοβολταϊκών και βιοενέργειας την προηγούμενη δεκαετία, αυτό το ποσοστό θα είχε φτάσει σχεδόν το 50%. Η επίπτωση είναι πιο εντυπωσιακή για τη Δανία, τις Κάτω Χώρες, τη Γερμανία και την Ελλάδα, όπου η διαφορά θα μπορούσε να φτάσει έως και 30–50 ποσοστιαίες μονάδες. Στο σενάριο Low-RES, οι προκλήσεις ενεργειακής ασφάλειας κατά την ενεργειακή κρίση του 2022 θα ήταν σημαντικά πιο σοβαρές. Αναφορικά με την Ελλάδα συγκεκριμένα, από το 2010 έως το 2023 η ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη χώρα μας μείωσε την εξάρτηση της ηλεκτροπαραγωγής από εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα από ποσοστό 75% σε 40%, δηλαδή κατά 35 ποσοστιαίες μονάδες. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 47% μείωση σε σχέση με το σενάριο χωρίς ΑΠΕ, δείχνοντας τη σημαντική συμβολή τους στην ενεργειακή ασφάλεια. Το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή προβλέπεται να αυξηθεί από 32% το 2024 σε 43% έως το 2030, ενώ το μερίδιο των μεταβλητών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (VRE), δηλαδή των αιολικών και των φωτοβολταϊκών, αναμένεται σχεδόν να διπλασιαστεί, φτάνοντας στο 28%. Αν και η υδροηλεκτρική ενέργεια υπήρξε ιστορικά η κυρίαρχη τεχνολογία ανανεώσιμης ενέργειας, η ταχεία ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών και των αιολικών αλλάζει την ισορροπία. Το 2024, το μερίδιο παραγωγής από όλες τις πηγές VRE ξεπέρασε αυτό της υδροηλεκτρικής ενέργειας. Για την Ευρώπη, η οποία διαθέτει σήμερα το μεγαλύτερο μερίδιο παγκόσμιας παραγωγής από VRE, η διείσδυση αιολικής και ηλιακής ενέργειας στην ηλεκτροπαραγωγή αναμένεται να αυξηθεί από 25% το 2024 σε πάνω από 40% έως το 2030.
  4. Σήμερα
  5. Ίσως και μία άλλη λύση είναι να εκδόσεις ΕΕΔΜΚ για εσωτερικές διαρρυθμίσεις που θα γίνουν τώρα, αποτυπώνοντας σε σχέδιο την σημερινή κατάσταση, διότι υπάρχει πάντα η δυνατότητα εσωτερικών διαρρυθμίσεων.
  6. Ευχαριστώ συνάδελφε, ναι, κατευθείαν πήγαν σε αγωγή.
  7. Μπορούμε να εφαρμόσουμε την περίπτωση ιη) του Άρθρου 30 , δηλαδή να εκδώσουμε βεβαίωση για δημιουργία χώρου εισόδου στην περίφραξη του οικοπέδου (πλάτους έως 2,50 Μ) χωρίς να πάρουμε έγκριση από κάποιο φορέα, όταν εντός του οικοπέδου υπάρχει κτίριο χαρακτηρισμένο διατηρητέο ή απαιτούνται σχετικές εγκρίσεις και ας αφορά μόνον την περίφραξη οικοπέδου και όχι το ίδιο το κτίριο;
  8. Η συνήθης διαδικασία είναι αυτή της διόρθωσης ορίων με συναίνεση ομόρων. Έγινε αυτό και μετά η αγωγή, ή κατ' ευθείαν στο δεύτερο? Πάντως, μη σε ανησυχεί η αγωγή στο Δήμο. Θα τους κοινοποιηθεί, και θα απαντήσουν (μετά από έλεγχο) ότι δεν έχουν πρόβλημα. Το μόνο κακό, είναι ότι θα πληρώσουν δικηγόρο...
  9. Καλημέρα συνάδελφοι. Πελάτης μου είχε καταπατηθεί από το όμορό του οικόπεδο και μου είχε ανατεθεί η σύνταξη Δ.Γ.Μ. Όπως είναι φυσικό, κατά την αποτύπωση προέκυψαν διαφορές ήσσονος σημασίας (εντός συμβατότητας) και με τα λοιπά όμορα γεωτεμάχια. Κατόπιν παρότρυνσης του δικηγόρου, και όπως συμβαίνει συνήθως σε αγωγές, το τελικό αιτούμενο ακίνητο έπρεπε να ταυτίζεται με τα πραγματικά όρια και να ζητηθούν όλες οι μικροδιορθώσεις. Ένα εκ των επηρεαζόμενων γεωτεμαχίων ήταν και ο δρόμος στον οποίο υπήρχε πρόσωπο, από τον οποίο ζητήθηκε μία μικρή λωρίδα. Το Δ.Γ.Μ. λοιπόν επηρέαζε όλα τα όμορα ακίνητα, έστω και λίγο. Προς έκπληξή μου λοιπόν, είδα πρόσφατα ότι η αγωγή που έγινε προς τον όμορο ιδιοκτήτη, περιλαμβάνει ως εναγόμενο και τον ιδιοκτήτη του δρόμου, δηλαδή το Δήμο. Και η απορία μου είναι η εξής: Είναι προφανές ότι το επίδικο τμήμα είναι μόνο αυτό που έχει καταπατηθεί από τον όμορο. Τα υπόλοιπα τμήματα που διορθώνονται, δεν είναι λόγω καταπάτησης, αλλά λόγω διαφοράς με τη σχεδίαση του κτηματολογίου και δεν αποτελούν ουσιώδεις διορθώσεις. Θεωρείτε ότι ορθώς ο δικηγόρος έκανε αγωγή και στο Δήμο? Δεν θα έπρεπε να προβλέπεται άλλη διαδικασία για αυτές τις περιπτώσεις? (όπως στη Διόρθωση ορίων με συναίνεση του ομόρου κλπ)
  10. Στο άρθρο 29 του Ν. 4495/17 διευκρινίζεται ποιές εργασίες συμμετέχουν στον προϋπολογισμό και ποιές όχι. Εσείς, με βάση αυτά που αναφέρονται εκεί, θεωρείτε ότι οι εργασιές του άρθρου 30 συμμετέχουν στον προϋπολογισμό ή όχι; Για το αν μπορεί να το διασταυρώσει η ΥΔΟΜ, ας απαντήσει η ΥΔΟΜ, που ξέρει καλύτερα τι μπορεί να διασταυρώσει .... έχουμε δει πολλά!
  11. @inaste44 Σου απάντησε ο @ΙΑΣΟΝΑΣ, και συμπλήρωσε και ο @dimitris GM. Δεν είναι προϋπόθεση η ρύθμιση αυθαίρετων κατασκευών για την αποδοχή κληρονομιάς. Δεδομένου ότι στις αεροφωτογραφίες προ 1983 δεν εμφανίζεται, έχεις Κατηγορία 5, χωρίς δυνατότητα τακτοποίησης. Το μόνο που μπορεί να γίνει είναι η ακριβής αποτύπωση του εμβαδού (όπως θα γινόταν σε διαδικασία ρύθμισης), προκειμένου να παραδοθεί στη συμβολαιογράφο για την ορθή αποτύπωση των στοιχείων στην αποδοχή. (ο θανών, κλίνεται)
  12. Συνοψίζοντας .... 1) Κτήριο προ του '55 2) Άδεια του '93 για επισκευές 3) ΥΑ που επιτρέπει την αλλαγή χρήσης απο οικία σε γραφεία 4α) Σήμερα <τακτοποίηση για κάποιες διαφορές στο περίγραμμα του κτιρίου>... (άρα αύξηση επιφάνειας?) 4β) Σήμερα χρήση γραφείων Κατά την άποψη μου... Απο το 1) και σε συνδυασμό με τα 4α) και κυρίως 4β) (ολική αλλαγή χρήσης του κτηρίου), ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ έκδοση οικ. άδειας ==> ΠΔ 41/18
  13. Συγκεκριμένη νομική αναφορά δεν υπάρχει. Προκύπτει εμμέσως από την ισχύουσα νομοθεσία (κτίρια εντός του ίδιου οικοπέδου). Αλλά αφού είναι τόσο "κάθετη" ας αποδείξει αυτή την ορθότητα της άποψής της. Στην τελική, παίρνεις βεβαίωση από Υ.ΔΟΜ.
  14. Το φιλόδοξο σχέδιο που ανακοίνωσε τον περασμένο Απρίλιο η Ευρώπη, για να τριπλασιάσει τη χωρητικότητα των data center τεχνητής νοημοσύνης μέσα στα επόμενα 5 χρόνια και να γίνει κόμβος σε παγκόσμιο επίπεδο, σκοντάφτει σε ένα τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει εδώ και δεκαετίες χωρίς λύση κυρίως ο νότος: τη λειψυδρία. Η ταχεία ανάπτυξη των κέντρων δεδομένων, τα οποία τροφοδοτούν όλες τις πτυχές της ψηφιακής οικονομίας, από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις ηλεκτρονικές τραπεζικές συναλλαγές έως εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT, έχει προκαλέσει τεράστια ανησυχία ιδιαίτερα σε χώρες που ήδη έχουν προβλήματα λειψυδρίας, ανάμεσα τους και η Ελλάδα. Οι χώρες του Ευρωπαικού νότου αντιμετωπίζουν εδώ και δεκαετίες μόνιμο πρόβλημα έλλειψης νερού με το 30% του πληθυσμού τους να επηρεάζεται άμεσα, καθώς η ζήτηση για νερό υπερβαίνει την διαθέσιμη προσφορά του κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες. Το πρόβλημα λοιπόν είναι ότι τα κέντρα δεδομένων απαιτούν μεγάλες ποσότητες νερού για να μην υπερθερμανθούν, όπως και οι άνθρωποι. Αμερικανικοί κολοσσοί τεχνολογίας όπως η Amazon, η Microsoft και η Meta έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια σε νέες εγκαταστάσεις στην Ισπανία, ενώ η Google έχει σχέδια για την ανάπτυξη τριών κόμβων στην Αττική. Ο Kevin Grecksch, αναπληρωτής καθηγητής επιστήμης, πολιτικής και διαχείρισης υδάτων στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης δήλωσε στο CNBC, ότι τα σχέδια για την κατασκευή κέντρων δεδομένων σε περιοχές που αντιμετωπίζουν προβλήματα νερού σε όλη την Ευρώπη αντικατοπτρίζουν την έλλειψη ολοκληρωμένης σκέψης από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. «Οι πολιτικοί προσπαθούν να αξιοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη γιατί τη βλέπουν ως επενδύση στο μέλλον με νέες θέσεις εργασίας, όμως δεν εξετάζουν τη βιωσιμότητα του σχεδίου τους» υπογραμμίζει ο Grecksch. Τα Data Centers χρειάζονται άνυδρα μέρη Η ταχεία ανάπτυξη κέντρων δεδομένων σε όλη την Ευρώπη εγείρει ωστόσο, πολλά αναπάντητα ερωτήματα, όπως τι θα γίνει με τη χρήση νερού όταν οι δημόσιες εταιρείες ύδρευσης θα κληθούν να αποφασίσουν ποιος έχει προτεραιότητα στο νερό. «Τα κέντρα δεδομένων τείνουν να κατασκευάζονται σε άνυδρα ή ημι-άνυδρα κλίματα επειδή αυτό είναι το προτιμώμενο περιβάλλον για διακομιστές. Ωστόσο, αυτές οι περιοχές αντιμετωπίζουν προβλήματα λειψυδρίας ή είναι επιρρεπεί στην ξηρασία», είπε ο Grecksch. Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δήλωσε ότι οι πολιτικές της Κοινής Πρωτοβουλίας για την Ευρωπαϊκή Υπολογιστική Υψηλών Επιδόσεων (EuroHPC JU) περιλαμβάνουν την επιλογή τοποθεσιών για την κατασκευή εργοστασίων Τεχνητής Νοημοσύνης με βάση κριτήρια που δίνουν προτεραιότητα στην ενεργειακή απόδοση και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα. «Η πράσινη πληροφορική θα συνεχίσει να επιδιώκεται μέσω ενεργειακά αποδοτικών υπερυπολογιστών βελτιστοποιημένων για την Τεχνητή Νοημοσύνη, χρησιμοποιώντας τεχνικές όπως η δυναμική εξοικονόμηση ενέργειας και οι τεχνικές επαναχρησιμοποίησης, όπως η προηγμένη ψύξη και η ανακύκλωση της παραγόμενης θερμότητας», δήλωσε ο εκπρόσωπος στο CNBC. Η ΕΕ αναφέρθηκε στον νέο υπερυπολογιστή «JUPITER» στο Γιούλιχ της Γερμανίας ως «ένα εξαιρετικό παράδειγμα ευρωπαϊκής αριστείας» στην αντιμετώπιση της ενεργειακής απόδοσης, λέγοντας ότι το σύστημα λειτουργεί εξ ολοκλήρου με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και διαθέτει «προηγμένη» ψύξη και επαναχρησιμοποίηση ενέργειας. Ποιος έχει προτεραιότητα στο νερό; Όμως, στην Αραγονία της Βορειοανατολικής Ισπανίας, μια περιοχή με σοβαρό πρόβλημα λειψυδρίας η κατάσταση δεν μπορεί να είναι τόσο ιδανική. Η Amazon σχεδιάζει να ανοίξει τρία κέντρα δεδομένων, τα οποία υποστηρίζει ότι θα δημιουργήσουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, με τους αγρότες και τους κατοίκους της περιοχής να αντιδρούν έντονα καθώς αναρωτιούνται «ποιος θα έχει προτεραιότητα στο νερό όταν θα υπάρχει έλλειψη. Αυτοί ή ο τεχνολογικός γίγαντας;» Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το μικρό αγγλικό χωριό Κάλχαμ στο Όξφορντσαϊρ, έχει επιλεγεί ως η πρώτη από τις λεγόμενες «ζώνες ανάπτυξης» της τεχνητής νοημοσύνης της βρετανικής κυβέρνησης. Όμως η απόφαση να κατασκευαστούν αυτά τα κέντρα σε μια περιοχή που βρίσκεται κοντά σε μία από τις πρώτες δεξαμενές νερού της χώρας που λειτουργεί εδώ και 30 χρόνια, έχει προκαλέσει φόβους ότι θα μπορούσε να εξαντλήσει τα αποθέματα. Ελλάδα και Ισπανία στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος Ανάλυση της S&P Global τον περασμένο μήνα ανέφερε ότι χώρες όπως η Ισπανία και η Ελλάδα – που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λειψυδρίας από τη δεκαετία του 2020 – έχουν βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τεχνολογικών κολοσσών που προσφέρουν στις κυβερνήσεις τους το δόλωμα της ανάπτυξης μέσω των επενδύσεων για να εξαντλήσουν τους υδάτινους πόρους τους. Ο Michael Winterson, γενικός γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κέντρων Δεδομένων (EUDCA), η οποία εκπροσωπεί τα συμφέροντα της ευρωπαϊκής κοινότητας διαχειριστών κέντρων δεδομένων, δήλωσε ότι η κατανάλωση νερού είναι μια ανησυχία που η βιομηχανία λαμβάνει σοβαρά υπόψη. «Το επόμενο μεγάλο βήμα που θέλει να κάνει η EUDC στην Ευρώπη, είναι η χρήση μη πόσιμου νερού σε αυτές τις βιομηχανίες» υπογράμμισε ο Winterson όπως η Microsoft, που δοκιμάζει σχέδια κέντρων δεδομένων που καταναλώνουν μηδενικό νερό για ψύξη. Το ίδιο και η Start Campus στο Sines της Πορτογαλίας που ισχυρίζεται ότι επιτυγχάνει μηδενική WUE ανακυκλώνοντας θαλασσινό νερό μέσω των συστημάτων της. «Πρόκειται για τρισεκατομμύρια δολάρια ΑΕΠ και εκατομμύρια θέσεις εργασίας στον τομέα της τεχνολογίας μόνο στην Ευρώπη — οι οποίες κατά μέσο όρο πληρώνουν σημαντικά υψηλότερους μισθούς από τον εθνικό μέσο όρο μισθών. Ένα κέντρο δεδομένων 20 [μεγαβάτ] χρησιμοποιεί παρόμοια ποσότητα νερού με ένα γήπεδο γκολφ! Πόσο ΑΕΠ δημιουργούν τα γήπεδα γκολφ; Τι είδους θέσεις εργασίας;» δήλωσε ο Winterson. Η ΕΕ ανησυχεί για την κρίση νερού Οι Ευρωπαίοι νομοθέτες έχουν προειδοποιήσει ωστόσο, για την αυξανόμενη κρίση νερού στην περιοχή, λέγοντας ότι υπάρχει πιεστική ανάγκη να αντιμετωπιστούν ζητήματα όπως η έλλειψη, η επισιτιστική ασφάλεια και η ρύπανση σε μια εποχή που η Ευρώπη είναι η ήπειρος που θερμαίνεται ταχύτερα στον πλανήτη. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος, δήλωσε στα τέλη του περασμένου μήνα ότι οι υδάτινοι πόροι της περιοχής βρίσκονται επί του παρόντος υπό «σοβαρή πίεση», με την έλλειψη νερού να επηρεάζει το ένα τρίτο του πληθυσμού και της επικράτειας της Ευρώπης. Στην Ολλανδία, το 2022, η Meta ανέστειλε τα σχέδιά της για την κατασκευή ενός μεγάλου κέντρου δεδομένων στην περιοχή Zeewolde εν μέσω αντιρρήσεων για περιβαλλοντικές ανησυχίες, ιδιαίτερα για την υψηλή κατανάλωση ενέργειας και νερού. Η Ιρλανδία, η οποία έχει υιοθετήσει εδώ και καιρό την ανάπτυξη κέντρων δεδομένων για να διευκολύνει μια άνθηση της Τεχνητής Νοημοσύνης, πρόσφατα τέθηκε επίσης υπό έλεγχο από περιβαλλοντικές ομάδες, με πολλούς από αυτούς τους κόμβους να συγκεντρώνονται γύρω από το Δουβλίνο. Ολλανδία και Ιρλανδία έχουν επιβάλει αποτελεσματικές απαγορεύσεις στη δημιουργία νέων κέντρων δεδομένων τα επόμενα χρόνια, λόγω ανησυχιών για τη χωρητικότητα του δικτύου και τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις.
  15. Το φιλόδοξο σχέδιο που ανακοίνωσε τον περασμένο Απρίλιο η Ευρώπη, για να τριπλασιάσει τη χωρητικότητα των data center τεχνητής νοημοσύνης μέσα στα επόμενα 5 χρόνια και να γίνει κόμβος σε παγκόσμιο επίπεδο, σκοντάφτει σε ένα τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει εδώ και δεκαετίες χωρίς λύση κυρίως ο νότος: τη λειψυδρία. Η ταχεία ανάπτυξη των κέντρων δεδομένων, τα οποία τροφοδοτούν όλες τις πτυχές της ψηφιακής οικονομίας, από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις ηλεκτρονικές τραπεζικές συναλλαγές έως εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT, έχει προκαλέσει τεράστια ανησυχία ιδιαίτερα σε χώρες που ήδη έχουν προβλήματα λειψυδρίας, ανάμεσα τους και η Ελλάδα. Οι χώρες του Ευρωπαικού νότου αντιμετωπίζουν εδώ και δεκαετίες μόνιμο πρόβλημα έλλειψης νερού με το 30% του πληθυσμού τους να επηρεάζεται άμεσα, καθώς η ζήτηση για νερό υπερβαίνει την διαθέσιμη προσφορά του κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες. Το πρόβλημα λοιπόν είναι ότι τα κέντρα δεδομένων απαιτούν μεγάλες ποσότητες νερού για να μην υπερθερμανθούν, όπως και οι άνθρωποι. Αμερικανικοί κολοσσοί τεχνολογίας όπως η Amazon, η Microsoft και η Meta έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια σε νέες εγκαταστάσεις στην Ισπανία, ενώ η Google έχει σχέδια για την ανάπτυξη τριών κόμβων στην Αττική. Ο Kevin Grecksch, αναπληρωτής καθηγητής επιστήμης, πολιτικής και διαχείρισης υδάτων στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης δήλωσε στο CNBC, ότι τα σχέδια για την κατασκευή κέντρων δεδομένων σε περιοχές που αντιμετωπίζουν προβλήματα νερού σε όλη την Ευρώπη αντικατοπτρίζουν την έλλειψη ολοκληρωμένης σκέψης από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. «Οι πολιτικοί προσπαθούν να αξιοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη γιατί τη βλέπουν ως επενδύση στο μέλλον με νέες θέσεις εργασίας, όμως δεν εξετάζουν τη βιωσιμότητα του σχεδίου τους» υπογραμμίζει ο Grecksch. Τα Data Centers χρειάζονται άνυδρα μέρη Η ταχεία ανάπτυξη κέντρων δεδομένων σε όλη την Ευρώπη εγείρει ωστόσο, πολλά αναπάντητα ερωτήματα, όπως τι θα γίνει με τη χρήση νερού όταν οι δημόσιες εταιρείες ύδρευσης θα κληθούν να αποφασίσουν ποιος έχει προτεραιότητα στο νερό. «Τα κέντρα δεδομένων τείνουν να κατασκευάζονται σε άνυδρα ή ημι-άνυδρα κλίματα επειδή αυτό είναι το προτιμώμενο περιβάλλον για διακομιστές. Ωστόσο, αυτές οι περιοχές αντιμετωπίζουν προβλήματα λειψυδρίας ή είναι επιρρεπεί στην ξηρασία», είπε ο Grecksch. Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δήλωσε ότι οι πολιτικές της Κοινής Πρωτοβουλίας για την Ευρωπαϊκή Υπολογιστική Υψηλών Επιδόσεων (EuroHPC JU) περιλαμβάνουν την επιλογή τοποθεσιών για την κατασκευή εργοστασίων Τεχνητής Νοημοσύνης με βάση κριτήρια που δίνουν προτεραιότητα στην ενεργειακή απόδοση και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα. «Η πράσινη πληροφορική θα συνεχίσει να επιδιώκεται μέσω ενεργειακά αποδοτικών υπερυπολογιστών βελτιστοποιημένων για την Τεχνητή Νοημοσύνη, χρησιμοποιώντας τεχνικές όπως η δυναμική εξοικονόμηση ενέργειας και οι τεχνικές επαναχρησιμοποίησης, όπως η προηγμένη ψύξη και η ανακύκλωση της παραγόμενης θερμότητας», δήλωσε ο εκπρόσωπος στο CNBC. Η ΕΕ αναφέρθηκε στον νέο υπερυπολογιστή «JUPITER» στο Γιούλιχ της Γερμανίας ως «ένα εξαιρετικό παράδειγμα ευρωπαϊκής αριστείας» στην αντιμετώπιση της ενεργειακής απόδοσης, λέγοντας ότι το σύστημα λειτουργεί εξ ολοκλήρου με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και διαθέτει «προηγμένη» ψύξη και επαναχρησιμοποίηση ενέργειας. Ποιος έχει προτεραιότητα στο νερό; Όμως, στην Αραγονία της Βορειοανατολικής Ισπανίας, μια περιοχή με σοβαρό πρόβλημα λειψυδρίας η κατάσταση δεν μπορεί να είναι τόσο ιδανική. Η Amazon σχεδιάζει να ανοίξει τρία κέντρα δεδομένων, τα οποία υποστηρίζει ότι θα δημιουργήσουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, με τους αγρότες και τους κατοίκους της περιοχής να αντιδρούν έντονα καθώς αναρωτιούνται «ποιος θα έχει προτεραιότητα στο νερό όταν θα υπάρχει έλλειψη. Αυτοί ή ο τεχνολογικός γίγαντας;» Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το μικρό αγγλικό χωριό Κάλχαμ στο Όξφορντσαϊρ, έχει επιλεγεί ως η πρώτη από τις λεγόμενες «ζώνες ανάπτυξης» της τεχνητής νοημοσύνης της βρετανικής κυβέρνησης. Όμως η απόφαση να κατασκευαστούν αυτά τα κέντρα σε μια περιοχή που βρίσκεται κοντά σε μία από τις πρώτες δεξαμενές νερού της χώρας που λειτουργεί εδώ και 30 χρόνια, έχει προκαλέσει φόβους ότι θα μπορούσε να εξαντλήσει τα αποθέματα. Ελλάδα και Ισπανία στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος Ανάλυση της S&P Global τον περασμένο μήνα ανέφερε ότι χώρες όπως η Ισπανία και η Ελλάδα – που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λειψυδρίας από τη δεκαετία του 2020 – έχουν βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τεχνολογικών κολοσσών που προσφέρουν στις κυβερνήσεις τους το δόλωμα της ανάπτυξης μέσω των επενδύσεων για να εξαντλήσουν τους υδάτινους πόρους τους. Ο Michael Winterson, γενικός γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κέντρων Δεδομένων (EUDCA), η οποία εκπροσωπεί τα συμφέροντα της ευρωπαϊκής κοινότητας διαχειριστών κέντρων δεδομένων, δήλωσε ότι η κατανάλωση νερού είναι μια ανησυχία που η βιομηχανία λαμβάνει σοβαρά υπόψη. «Το επόμενο μεγάλο βήμα που θέλει να κάνει η EUDC στην Ευρώπη, είναι η χρήση μη πόσιμου νερού σε αυτές τις βιομηχανίες» υπογράμμισε ο Winterson όπως η Microsoft, που δοκιμάζει σχέδια κέντρων δεδομένων που καταναλώνουν μηδενικό νερό για ψύξη. Το ίδιο και η Start Campus στο Sines της Πορτογαλίας που ισχυρίζεται ότι επιτυγχάνει μηδενική WUE ανακυκλώνοντας θαλασσινό νερό μέσω των συστημάτων της. «Πρόκειται για τρισεκατομμύρια δολάρια ΑΕΠ και εκατομμύρια θέσεις εργασίας στον τομέα της τεχνολογίας μόνο στην Ευρώπη — οι οποίες κατά μέσο όρο πληρώνουν σημαντικά υψηλότερους μισθούς από τον εθνικό μέσο όρο μισθών. Ένα κέντρο δεδομένων 20 [μεγαβάτ] χρησιμοποιεί παρόμοια ποσότητα νερού με ένα γήπεδο γκολφ! Πόσο ΑΕΠ δημιουργούν τα γήπεδα γκολφ; Τι είδους θέσεις εργασίας;» δήλωσε ο Winterson. Η ΕΕ ανησυχεί για την κρίση νερού Οι Ευρωπαίοι νομοθέτες έχουν προειδοποιήσει ωστόσο, για την αυξανόμενη κρίση νερού στην περιοχή, λέγοντας ότι υπάρχει πιεστική ανάγκη να αντιμετωπιστούν ζητήματα όπως η έλλειψη, η επισιτιστική ασφάλεια και η ρύπανση σε μια εποχή που η Ευρώπη είναι η ήπειρος που θερμαίνεται ταχύτερα στον πλανήτη. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος, δήλωσε στα τέλη του περασμένου μήνα ότι οι υδάτινοι πόροι της περιοχής βρίσκονται επί του παρόντος υπό «σοβαρή πίεση», με την έλλειψη νερού να επηρεάζει το ένα τρίτο του πληθυσμού και της επικράτειας της Ευρώπης. Στην Ολλανδία, το 2022, η Meta ανέστειλε τα σχέδιά της για την κατασκευή ενός μεγάλου κέντρου δεδομένων στην περιοχή Zeewolde εν μέσω αντιρρήσεων για περιβαλλοντικές ανησυχίες, ιδιαίτερα για την υψηλή κατανάλωση ενέργειας και νερού. Η Ιρλανδία, η οποία έχει υιοθετήσει εδώ και καιρό την ανάπτυξη κέντρων δεδομένων για να διευκολύνει μια άνθηση της Τεχνητής Νοημοσύνης, πρόσφατα τέθηκε επίσης υπό έλεγχο από περιβαλλοντικές ομάδες, με πολλούς από αυτούς τους κόμβους να συγκεντρώνονται γύρω από το Δουβλίνο. Ολλανδία και Ιρλανδία έχουν επιβάλει αποτελεσματικές απαγορεύσεις στη δημιουργία νέων κέντρων δεδομένων τα επόμενα χρόνια, λόγω ανησυχιών για τη χωρητικότητα του δικτύου και τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις. View full είδηση
  16. Χθες
  17. Ευχαριστώ πάρα πολύ για τη βοήθεια! Αναφέρει στην ΥΑ αρχικά το ΝΟΚ αρθρ 6 παρ. 3 γ: "γ) Για επεμβάσεις ή προσθήκες σε διατηρητέα κτίρια ή την κατασκευή νέων κτιρίων σε ακίνητα στα οποία υπάρχουν διατηρητέα κτίρια, μπορούν να ορίζονται με τη διαδικασία που καθορίζεται στην παράγραφο 3α συμπληρωματικοί ειδικοί όροι και περιορισμοί δόμησης ή χρήσης κατά παρέκκλιση από κάθε γενική ή ειδική διάταξη εφόσον δεν αλλοιώνονται τα στοιχεία που συνέτειναν στο χαρακτηρισμό τους ως διατηρητέων. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής μπορούν να καθορίζονται το είδος των επεμβάσεων, η διαδικασία και γενικότερα οι λεπτομέρειες εφαρμογής της διάταξης αυτής." και στο τέλος ορίζει πως: "εκτός των χρήσεων που καθορίζονται με τις διατάξεις του ........ , επιτρέπεται και η χρήση «χώρος γραφείων». " Διαβάζω στις "Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων (π.δ. 41/2018)" 10/5/2019: Στην περίπτωση εργασιών για τις οποίες δεν απαιτείται έκδοση οικοδομικής άδειας (π.χ απαιτείται έκγριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας ή γίνεται ενημέρωση φακέλου κατά τα ισχύοντα στον ν.4495/2017) εφαρμόζονται οι κατά περίπτωση διατάξεις πυροπροστασίας του χρόνου κατασκευής του κτιρίου και δεν απαιτείται συμμόρφωση με τις διατάξεις του π.δ. 41/18." και παρακάτω Ειδικά για την αλλαγή χρήσης κτιρίου ή την προσθήκη δόμησης λειτουργικά εξαρτημένης σε κτίρια μελετημένα με το π.δ. 71/88, ο νέος κανονισμός εφαρμόζεται εφόσον πρόκειται να εκτελεστούν εργασίες για τις οποίες απαιτείται έκδοση οικοδομικής άδειας και το κτίριο μελετάται σύμφωνα με τις προϋποθέσεις – απαιτήσεις του άρθρου 4 του κανονισμού. Στην περίπτωση αλλαγή χρήσης κτιρίου ή τμήματος αυτού για την οποία δεν απαιτείται οικοδομική άδεια, αλλά ενημέρωση φακέλου, συντάσσεται μελέτη πυροπροστασίας σύμφωνα με το π.δ. 71/88 βάσει του οποίου είχε εκδοθεί η αρχική μελέτη. Ομοίως μελέτη με το π.δ. 71/88 συντάσσεται και στην περίπτωση που απαιτείται υποβολή της στο πλαίσιο έκδοσης άδειας μικρής κλίμακας σε κτίρια μελετημένα με το π.δ. 71/88. Ο χρόνος κατασκευής είναι προ'55 - με οικοδομική άδεια επισκευής το '93 οπότε δεν απαιτείται συμμόρφωση με τον π.δ. 41/18 απο ότι καταλαβαίνω και μελετάται το κτίριο με τον 71/88; Παρακακάτω στις διευκρινήσεις γράφει: "Στα προ της ισχύος του π.δ. 71/88 κτίρια, ο νέος κανονισμός εφαρμόζεται μόνο στην περίπτωση αλλαγής χρήσης του συνόλου της επιφανείας τους,...." Με έχει μπερδέψει πολύ γιατί στα παλαιότερα και με εξ' ολοκλήρου αλλαγή χρήσης πάει με τον νέο κανονισμό ενώ στις άδειες μετά το 1989 με τον παλαιό... Στη δική μας περίπτωση η αλλαγή χρήσης έχει συντελεστεί στο παρελθόν με την ΥΑ και όχι με την ΕΕΜΚ που θα εκδώσουμε στο μέλλον οπότε όπως το καταλαβαίνω μαλλον πάμε με τον παλιό; Τη στιγμή που η τελευταία οικοδομική άδεια εκδόθηκε το 1993, το κτίριο είχε μελετηθεί με τον 71/88; Ευχαριστώ πολύ και πάλι...
  18. Η Υπουργική Απόφαση τι στοιχεία λέει στο λαμβάνοντας υπόψη και καταλήγει σε ολική αλλαγή χρήση γραφείων? Πιστεύω απο εκεί πρέπει να ξεκινήσεις...κι αν δεν υπάρξουν εκπλήξεις, μάλλον πάει με 41/18!
  19. επειδή για να εκδοθεί άδεια μικρής κλίμακας θα πρέπει ο προϋπόλογισμός να είναι μικρότερος των 25000, τι γίνεται στη περίπτωση που εκδοθεί βεβαίωση άρθρου 30 αλλα και μικρής κλίμακας ώστε να ''σπάσουν'' οι εργασίες κσι νσ προκύψει μικρότερος των 25000 στην μικρής κλίμακας? Μπορεί να το διασταυρώσει η ΥΔΟΜ?
  20. Κτίριο διατηρητέο ΥΠΕΧΩΔΕ προ '55. Η τελευταία άδεια ήταν το 1994 και βλέπω στο σεντόνι πως είχαν κατατεθεί μόνον σχέδια ενεργητικής πυροπροστασίας και όχι παθητικής (είναι δυνατόν;). Το κτίριο είχε χρήση κατοικία και με Υπουργική Απόφαση απέκτησε γραφείων το 2023. Ολοκληρώνεται και μία τακτοποίηση για κάποιες διαφορές στο περίγραμμα του κτιρίου. Τώρα θα εκδόσουμε ΕΕΜΚ για εσωτερικές διαρρυθμίσεις. Εχω τις εξής ερωτήσεις: α) καθώς όπως φαίνεται το '93 δεν είχαν κατατεθεί σχέδια παθητικής πυροπροστασίας πρέπει να καταθέσω τώρα για τις διαρρυθμίσεις καθώς τροποποιείται η κάτοψη; β) αν ναι, τα συντάσσω με το ΠΔ 71/88; Ευχαριστώ πολύ για την όποια βοήθεια
  21. Δεν καταλαβαίνω ποιό είναι το πρόβλημα. Όταν ο ιδιοκτήτης ζητήσει επανασύνδεση στο όνομα του η παροχή γίνεται οικιακή (με διαφορετικές χρεώσεις σς σχέση με την επαγγελματική), δεν αλλάζει τίποτα όσον αφορά την ηλεκτρολογική εγκατάσταση καθαυτή (μετρητής, ισχύς, κλπ..). Όταν το νοικιάσει, ο ενοικιαστής θα μεταφέρει την παροχή στο όνομα του και αν είναι εταιρεία θα γίνει επαγγελματική.
  22. Στον απόηχο της ανακοίνωσης της στρατηγικής Apply AI, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρά σε νέα χρηματοδότηση ύψους €342 εκατ. για 83 Ευρωπαϊκά Κέντρα Ψηφιακής Καινοτομίας (European Digital Innovation Hubs - EDIHs). Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο Digital Europe Programme (2025-2027) και έχει στόχο να ενισχύσει το δίκτυο των EDIHs σε όλα τα κράτη-μέλη και τις συνδεδεμένες χώρες, με σαφή προσανατολισμό στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI). Με τη νέα αυτή φάση, 102 EDIHs σε ολόκληρη την Ευρώπη θα λάβουν τη διάκριση STEP Seal, που αναγνωρίζει υψηλής ποιότητας προτάσεις για την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε στρατηγικές τεχνολογίες. Πλέον, τα EDIHs επαναπροσδιορίζονται ως Experience Centres for AI, στηρίζοντας τη νέα πολιτική «AI First» της Ε.Ε., η οποία ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις να ενσωματώνουν την Τεχνητή Νοημοσύνη ως μέρος της λύσης στις προκλήσεις τους, αξιολογώντας παράλληλα τα οφέλη και τους κινδύνους της. Τα European Digital Innovation Hubs μετατρέπονται σε Experience Centres for AI, στηρίζοντας τη στρατηγική «AI First» της Ε.Ε. Τα EDIHs λειτουργούν ήδη ως «one-stop shops», που βοηθούν χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) και δημόσιους οργανισμούς να εκσυγχρονίσουν τις λειτουργίες τους μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας. Προσφέρουν πρόσβαση σε τεχνική τεχνογνωσία και υποδομές δοκιμών, παρέχουν συμβουλές χρηματοδότησης, υπηρεσίες εκπαίδευσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων, αλλά και καθοδήγηση για τη συμμόρφωση με τον Κανονισμό AI Act. Η χρηματοδότηση των €342 εκατ. προέρχεται κατά 50% από το Digital Europe Programme και κατά 50% από τα κράτη-μέλη, τις περιφέρειες και ιδιωτικούς φορείς. Με αυτό το μικτό μοντέλο, τα EDIHs λειτουργούν ως συνδετικός κρίκος μεταξύ της ευρωπαϊκής καινοτομίας και των τοπικών οικονομιών, διατηρώντας περιφερειακή παρουσία, αλλά και ευρωπαϊκή συνεργασία. Ψηφιακό οικοσύστημα Η Επιτροπή θέτει ως στόχο τη δημιουργία ενός ζωντανού πανευρωπαϊκού δικτύου που θα ενώνει EDIHs, ΜμΕ, δημόσιους φορείς και ερευνητικά κέντρα, προωθώντας συνεργασίες, ανταλλαγή γνώσης και μεταφορά τεχνολογίας. Το Digital Transformation Accelerator (DTA) θα λειτουργεί ως κεντρική πλατφόρμα συντονισμού, φιλοξενώντας την ψηφιακή πύλη του δικτύου, εργαλεία αξιολόγησης και το Digital Maturity Assessment Tool, το οποίο αναπτύχθηκε από το Joint Research Centre της Κομισιόν. Το εργαλείο αυτό θα επιτρέπει σε όλα τα EDIHs να μετρούν την ψηφιακή ωριμότητα των επιχειρήσεων που υποστηρίζουν, αξιολογώντας μετρήσιμα τον αντίκτυπό τους. Σημαντικό στοιχείο είναι και η σύνδεση των EDIHs με άλλα δίκτυα, όπως το Enterprise Europe Network (EEN), τα European Industrial Clusters (EIC) και το Start-up Europe, ώστε να προσφέρουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες υποστήριξης στις επιχειρήσεις. Στρατηγική επένδυση Η ανανέωση και διεύρυνση του δικτύου των 83 EDIHs αποτελεί κομβικό βήμα στην υλοποίηση του AI Continent Action Plan και της στρατηγικής Apply AI. Μετατρεπόμενα σε πραγματικά κέντρα εμπειρίας AI, τα EDIHs θα λειτουργήσουν ως πρώτη γραμμή υποστήριξης για τις επιχειρήσεις, που θέλουν να αξιοποιήσουν την Τεχνητή Νοημοσύνη. Η Επιτροπή έχει ήδη προαναγγείλει δεύτερη πρόσκληση χρηματοδότησης τον Νοέμβριο του 2025, προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω το δίκτυο και να διασφαλιστεί ότι καμία περιοχή της Ευρώπης δεν θα μείνει πίσω στην ψηφιακή μετάβαση. View full είδηση
  23. Στον απόηχο της ανακοίνωσης της στρατηγικής Apply AI, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρά σε νέα χρηματοδότηση ύψους €342 εκατ. για 83 Ευρωπαϊκά Κέντρα Ψηφιακής Καινοτομίας (European Digital Innovation Hubs - EDIHs). Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο Digital Europe Programme (2025-2027) και έχει στόχο να ενισχύσει το δίκτυο των EDIHs σε όλα τα κράτη-μέλη και τις συνδεδεμένες χώρες, με σαφή προσανατολισμό στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI). Με τη νέα αυτή φάση, 102 EDIHs σε ολόκληρη την Ευρώπη θα λάβουν τη διάκριση STEP Seal, που αναγνωρίζει υψηλής ποιότητας προτάσεις για την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε στρατηγικές τεχνολογίες. Πλέον, τα EDIHs επαναπροσδιορίζονται ως Experience Centres for AI, στηρίζοντας τη νέα πολιτική «AI First» της Ε.Ε., η οποία ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις να ενσωματώνουν την Τεχνητή Νοημοσύνη ως μέρος της λύσης στις προκλήσεις τους, αξιολογώντας παράλληλα τα οφέλη και τους κινδύνους της. Τα European Digital Innovation Hubs μετατρέπονται σε Experience Centres for AI, στηρίζοντας τη στρατηγική «AI First» της Ε.Ε. Τα EDIHs λειτουργούν ήδη ως «one-stop shops», που βοηθούν χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) και δημόσιους οργανισμούς να εκσυγχρονίσουν τις λειτουργίες τους μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας. Προσφέρουν πρόσβαση σε τεχνική τεχνογνωσία και υποδομές δοκιμών, παρέχουν συμβουλές χρηματοδότησης, υπηρεσίες εκπαίδευσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων, αλλά και καθοδήγηση για τη συμμόρφωση με τον Κανονισμό AI Act. Η χρηματοδότηση των €342 εκατ. προέρχεται κατά 50% από το Digital Europe Programme και κατά 50% από τα κράτη-μέλη, τις περιφέρειες και ιδιωτικούς φορείς. Με αυτό το μικτό μοντέλο, τα EDIHs λειτουργούν ως συνδετικός κρίκος μεταξύ της ευρωπαϊκής καινοτομίας και των τοπικών οικονομιών, διατηρώντας περιφερειακή παρουσία, αλλά και ευρωπαϊκή συνεργασία. Ψηφιακό οικοσύστημα Η Επιτροπή θέτει ως στόχο τη δημιουργία ενός ζωντανού πανευρωπαϊκού δικτύου που θα ενώνει EDIHs, ΜμΕ, δημόσιους φορείς και ερευνητικά κέντρα, προωθώντας συνεργασίες, ανταλλαγή γνώσης και μεταφορά τεχνολογίας. Το Digital Transformation Accelerator (DTA) θα λειτουργεί ως κεντρική πλατφόρμα συντονισμού, φιλοξενώντας την ψηφιακή πύλη του δικτύου, εργαλεία αξιολόγησης και το Digital Maturity Assessment Tool, το οποίο αναπτύχθηκε από το Joint Research Centre της Κομισιόν. Το εργαλείο αυτό θα επιτρέπει σε όλα τα EDIHs να μετρούν την ψηφιακή ωριμότητα των επιχειρήσεων που υποστηρίζουν, αξιολογώντας μετρήσιμα τον αντίκτυπό τους. Σημαντικό στοιχείο είναι και η σύνδεση των EDIHs με άλλα δίκτυα, όπως το Enterprise Europe Network (EEN), τα European Industrial Clusters (EIC) και το Start-up Europe, ώστε να προσφέρουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες υποστήριξης στις επιχειρήσεις. Στρατηγική επένδυση Η ανανέωση και διεύρυνση του δικτύου των 83 EDIHs αποτελεί κομβικό βήμα στην υλοποίηση του AI Continent Action Plan και της στρατηγικής Apply AI. Μετατρεπόμενα σε πραγματικά κέντρα εμπειρίας AI, τα EDIHs θα λειτουργήσουν ως πρώτη γραμμή υποστήριξης για τις επιχειρήσεις, που θέλουν να αξιοποιήσουν την Τεχνητή Νοημοσύνη. Η Επιτροπή έχει ήδη προαναγγείλει δεύτερη πρόσκληση χρηματοδότησης τον Νοέμβριο του 2025, προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω το δίκτυο και να διασφαλιστεί ότι καμία περιοχή της Ευρώπης δεν θα μείνει πίσω στην ψηφιακή μετάβαση.
  24. Ευχαριστώ για την απάντηση σου. Η σύσταση είναι παλιά και οταν έγινε τα κτίσματα υπηρχαν ήδη. Τωρα που θα κατεδαφιστεί το κτίριο της κάθετης 1 για να γίνει ένα καινούργιο, λογικά κι εγώ πιστεύω πως εφοσον το καινούργιο θα είναι σε απόσταση δ απο το υπάρχουν της κάθετης 2, δεν υπάρχει απαγόρευση για να ανοιχθεί παράθυρο στον τοίχο του παραμενοντος κτιρίου της κάθετης 2. Απλά δεν ξέρω το ακριβές νομικό εδάφιο να το υποστηρίξω και η μηχανικός της κάθετης 1 είναι "κάθετη" ότι απαγορεύεται.
  25. Αν το πας ως "υπεραγορά δομικών υλικών" μπορεί να το πετύχεις
  26. Προφανώς, διότι δεν γίνεται συμβ/κή πράξη χωρίς αυτά.
  27. Διότι είναι οιονεί δρόμος σχεδίου (π.χ. δημοτικός). 25 μ. θέλεις για τους αναγωρισμένους (προ 23) αγροτικούς.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.