Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
καλησπέρα, εχω τσεκάρει μελετη στατικής επάρκειας, αλλά δεν ανοίγει το αρχείο για να το εισάγω. στην δυνατότητα επιλογής στο αντίστοιχο αρχείο λέει : Δεν είναι δυνατή η επιλογή του τύπου αρχείου λόγω μη ικανοποίησης των σχετιζόμενων προαπαιτουμένων. Σε ανάλογη περίπτωση το είχα υποβάλλει, τώρα δεν καταλαβαίνω γιατί....
- Σήμερα
-
Υπεγράφη η Υπουργική Απόφαση για την εφαρμογή του δυναμικού (πορτοκαλί) τιμολογίου. Η έναρξη προσφοράς των νέων πορτοκαλί τιμολογίων θα ενισχύσει το εύρος επιλογών των καταναλωτών (πράσινο, μπλε, κίτρινο, πορτοκαλί) και κατ’ επέκταση θα συμβάλει στην μείωση του ενεργειακού κόστους και στην ελάφρυνση των βαρών για ελληνικές επιχειρήσεις και νοικοκυριά. Η νέα επιλογή για τους καταναλωτές έχει ως στόχο να επωφεληθούν αυτοί από τις χαμηλότερες τιμές που διαμορφώνονται στη χονδρεμπορική αγορά, ιδίως τις μεσημεριανές ώρες υπερπαραγωγής των ΑΠΕ. Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση, η προσφορά των πορτοκαλί τιμολογίων αναμένεται να εκκινήσει από τους προμηθευτές από την 1η Φεβρουαρίου 2026 για τους μεγάλους πελάτες (επιχειρήσεις, βιοτεχνίες κ.α.) και από την 1η Απριλίου 2026 για τους μικρούς πελάτες (νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις). View full είδηση
-
- ηλεκτρικό ρεύμα
- τιμολόγιο
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Υπεγράφη η Υπουργική Απόφαση για την εφαρμογή του δυναμικού (πορτοκαλί) τιμολογίου. Η έναρξη προσφοράς των νέων πορτοκαλί τιμολογίων θα ενισχύσει το εύρος επιλογών των καταναλωτών (πράσινο, μπλε, κίτρινο, πορτοκαλί) και κατ’ επέκταση θα συμβάλει στην μείωση του ενεργειακού κόστους και στην ελάφρυνση των βαρών για ελληνικές επιχειρήσεις και νοικοκυριά. Η νέα επιλογή για τους καταναλωτές έχει ως στόχο να επωφεληθούν αυτοί από τις χαμηλότερες τιμές που διαμορφώνονται στη χονδρεμπορική αγορά, ιδίως τις μεσημεριανές ώρες υπερπαραγωγής των ΑΠΕ. Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση, η προσφορά των πορτοκαλί τιμολογίων αναμένεται να εκκινήσει από τους προμηθευτές από την 1η Φεβρουαρίου 2026 για τους μεγάλους πελάτες (επιχειρήσεις, βιοτεχνίες κ.α.) και από την 1η Απριλίου 2026 για τους μικρούς πελάτες (νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις).
-
- ηλεκτρικό ρεύμα
- τιμολόγιο
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Αντλία θερμότητας: κατανάλωση και άλλα συγκριτικά στοιχεία
Παύλος Καζαντ. replied to Stiv79's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
Φέτος με το εξοικονομώ περάσαμε αντλία θερμότητας Toyotomi Hydria 8αρα. Η αντλία λόγο χώρου βρίσκεται στην ταράτσα, η πολυκατοικία είναι τετραοροφη και εγώ μένω στον τρίτο. Το σπίτι είναι 73τμ. Έχω 5 σώματα, μια μετσετοκρεμαστρα και το μποιλερ που λειτουργεί σαν σώμα. Στην αρχή η αντλία λειτουργούσε με θερμοκρασία χώρου με τα νερά στους 50 βαθμούς, αλλά δεν ήμασταν άνετα με την θερμοκρασία. Ανοίξαμε την αντιστάθμιση και τώρα δουλεύει με νερά και θερμοκρασία χώρου Έχουμε βάλει Στους 18 τα νερα στους 36 βαθμούς Στους -11 τα νερά στους 42 βαθμούς Το ΔΤ το κατέβασα απο το 8 στο 3 Θερμοκρασία χώρου απο 18-24 το πήγαμε 21-24 Στο σπίτι έχουμε από 23-24 βαθμούς σταθερά όλη μέρα και ήμαστε άνετα. Με εξωτερική την ημέρα μέχρι 11 και το βράδυ πέφτει στους 2-4 Το πρόβλημα είναι τα πάρα πολλά start-off.. σχεδόν κάθε μία ώρα κλείνει. Για παράδειγμα φτάνουν τα νερά στους 40 με επιστροφή 37,5 και κλείνει... μόλις πέσει η θερμοκρασία του νερού στους 35-36 τότε ανοίγει. Αυτό γίνετε όλη μέρα. Μέχρι τώρα ανάλογα την εξωτερική θερμοκρασία καίμε την ημέρα από 15-18 kwh. Τι μπορώ να κάνω ώστε να μειώσω τα start-off?- 917 απαντήσεις
-
- ενδοδαπέδια
- αντλία
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Kαλησπέρα. Μπορω να ρωτησω μηπως ξερει κανεις τα εξής Μπηκα επιβλέπων σε ενα εργο μονο για να βγει η άδεια και στην συνεχεια να αντικατασταθω απο μηχανικό του αναδόχου. Ομως το έργο αρχισε χωρις ενημερωση μου , χωρις να τηρει τις διαδικασίες που εγραφε η μελετη τροπος εκσκαφης κτλ. Πως μπορω να παραιτηθω απο την επιβλεψη την οποία αλλαωστε δεν προσεφερα? Σε πολλες μελετες πριν την εναρξη των κατασκευων γινοταν αντικατάσταση ολων των επιβλεποντων με διαδικασια που αρχισε στο συστημα ο Αρχιτεκτων. Ο ιδιοκτητης του εργου εχει μηχανικό επι τόπου άλλα θέλει πιστεύω να συνεχίσει ετσι με αλλον αυτοφοράκια και δεν προχωρα την διαδικασία αντικατάστασης. Ηλεκτρονικα γινεται να παραιτηθω στο συστημα? Πρεπει να παω στην ΥΔΟΜ να στηθω στην ουρά; Και με τι χαρτιά; Ξερετε μηπως; Τελος γινεται να βγει μια άδεια χωρις να οριστει επιβλέποντας; Αν οχι το συστημα ειναι στημενο εναντιον του μηχανικού που ειναι ερμαιο του καθε εργολάβου που μπορει να αρχισει χωρις καμια ειδοποιηση κατασκευη. Καραουλι θα στηνουμε στα έργα?
-
αλλαγή εσωτερικής διαρρύθμισης
galini eir replied to athakons's θέμα in Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου
Δυστυχως δεν είχε αναρτήσει κάτοψη. Καλά τα λέγατε τοτε. -
Designenginner joined the community
-
Καλησπέρα συνάδελφοι, Σε πενταώροφο κτίριο με οικοδομική άδεια του 1992, ο 5ος όροφος προβλεπόταν στην άδεια ως εξής: Το 50% του ορόφου αποτελούσε ανοικτή εσοχή και το υπόλοιπο 50% χώρους γραφείων, στους οποίους η πρόσβαση γινόταν μέσω εξόδου από το κλειστό κλιμακοστάσιο προς τον ανοικτό χώρο. Στην εγκεκριμένη κάτοψη και σύσταση οριζόντιων ο ανοιχτός χώρος δεν αναφέρεται ως Κ/Χ ή με αποκλειστική χρήση. Από το αρχικό στάδιο της κατασκευής, ο όροφος υλοποιήθηκε στο σύνολό του ως κλειστός χώρος. Σήμερα: Το 50% της οριζόντιας ιδιοκτησίας έχει περιέλθει σε νέο ιδιοκτήτη μέσω αναγκαστικού πλειστηριασμού. Το υπόλοιπο 50% ανήκει σε θανόντα ιδιοκτήτη χωρίς κληρονόμους. Έχει προηγηθεί καταγγελία, αυτοψία από ΥΔΟΜ και έχουν επιβληθεί τα αντίστοιχα πρόστιμα. Έχω δύο ερωτήματα: Σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 9 του Ν.4495/2017, για τροποποίηση σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας απαιτείται συναίνεση άνω του 50%. Στην παρούσα περίπτωση, όπου το υπόλοιπο 50% είναι «ορφανό», θεωρείτε ότι υπάρχει πρακτική ή νομική δυνατότητα να προχωρήσει τροποποίηση σύστασης; Εφόσον η αυθαιρεσία μπορεί να υπαχθεί πολεοδομικά με βάση το άρθρο 98 παρ. 4 του Ν.4495/2017, άρα να τακτοποιηθεί και να ανασταλούν τα πρόστιμα, είναι ορθό να θεωρήσουμε ότι: το πολεοδομικό σκέλος μπορεί να κλείσει, αλλά παραμένει αδύνατη η τροποποίηση σύστασης και συνεπώς η πλήρης μεταβιβασιμότητα του ακινήτου; Μου διαφεύγει κάποια κρίσιμη διάταξη ή πρακτική που θα μπορούσε να αλλάξει το παραπάνω συμπέρασμα; Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο και τις απόψεις σας.
-
Σιδηρόδρομος και Μετρό Το καλοκαίρι του 2026 θα είναι πλήρως λειτουργικός ο σιδηρόδρομος Αθήνας – Θεσσαλονίκης, με όλα τα συστήματα ασφαλείας, ενώ στα τέλη Ιανουαρίου έρχεται διαγωνισμός για 15 νέους συρμούς στο μετρό, όπως ανέφερε ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών στο 2ο Διεθνές Συνέδριο «Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο», που διοργανώνει το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΜΕΔΕ). Προανήγγειλε ότι στο τέλος της επόμενης χρονιάς θα γίνουν για πρώτη φορά μακροχρόνιες συμβάσεις συντήρησης (service level agreements) για μεγάλα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου, πχ. ενιαίο τμήμα το Αθήνα – Θεσσαλονίκη . «Η χώρα μας πρέπει να σταματήσει να λειτουργεί με μπαλώματα. Το 2026 θα είναι η τελευταία χρονιά, που θα έχουμε αποσπασματικές συμβάσεις», είπε χαρακτηριστικά. Συνόψισε τον σχεδιασμό για τον ελληνικό σιδηρόδρομο στο τρίπτυχο «νέα υποδομή – νέα τρένα – νέοι σταθμοί». Σε αυτό το πλαίσιο, θα γίνουν σε δύο φάσεις οι αναβαθμίσεις των δύο κεντρικών σιδηροδρομικών σταθμών Αθήνας και Θεσσαλονίκης, με μια πρώτη ανακαίνιση ώστε να αποκτήσουν μια αξιοπρεπή εικόνα. Εν συνεχεία, θα προχωρήσει η επέκταση των δύο σταθμών, μέσω συνεργειών, προκειμένου να αποτελέσουν νέα τοπόσημα για τις δύο πόλεις. Όσον αφορά στα νέα τρένα, ο αναπληρωτής υπουργός υπογράμμισε ότι στην επαναδιαπραγμάτευση με τη Hellenic Train έχει τεθεί ρήτρα, ώστε εάν δεν υλοποιηθεί η δέσμευση για επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ σε 23 καινούργια τρένα ως το 2027, τότε «το δημόσιο αποκτά για πρώτη φορά το δικαίωμα να καταγγείλει τη σύμβαση και να τη σπάσει». Εστίασε, ακόμη, στη σημασία της συμφωνίας που υπεγράφη την περασμένη εβδομάδα στις Βρυξέλλες για την κατασκευή του Κάθετου Άξονα Ελλάδας-Βουλγαρίας-Ρουμανίας. «Για πρώτη φορά, δημιουργείται ένας σύγχρονος, γρήγορος κάθετος άξονας που θα βγάλει την Ελλάδα από τη σιδηροδρομική απομόνωση. Ανοίγει τον δρόμο για την απεξάρτηση της Ευρώπης από τα Στενά του Βοσπόρου», εξήγησε ως προς τη γεωπολιτική διάσταση της συμφωνίας. Το κυκλοφοριακό της Αθήνας Στο πεδίο της ευρείας συζήτησης που έχει ανοίξει για το κυκλοφοριακό τόνισε: «Στην Αθήνα, έχουμε υπερσυγκέντρωση πληθυσμού, τη στιγμή που οι υποδομές της πόλης δεν σηκώνουν τόσο κόσμο, χρειαζόμαστε αποκέντρωση». Ανέδειξε, δε, τον τρόπο με τον οποίο περιφερειακές πόλεις όπως το Κιάτο, η Λιβαδειά, η Χαλκίδα, μπορούν με τη συμβολή και του τρένου να λειτουργήσουν ως hubs για επιχειρήσεις και εργαζόμενους, που θα μπορούν να μετεγκατασταθούν εκεί. Ως προς την ανανέωση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, ο αναπληρωτής υπουργός προανήγγειλε διαγωνισμό για 15 καινούργιους συρμούς για τις γραμμές 2 και 3 του μετρό, τον ερχόμενο Φεβρουάριο. «Παράλληλα, ξεκινάμε την ανάταξη 12 παλαιότερων συρμών, που είναι παροπλισμένοι, προκειμένου του χρόνου το φθινόπωρο να έχουμε βελτίωση των χρονοαποστάσεων, κυρίως στη Γραμμή 3», τόνισε. Ειδικότερα, για τον ηλεκτρικό, επισήμανε ότι, παρά τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις του αναδόχου για τις οποίες επιβλήθηκε πρόστιμο 3,8 εκατ. ευρώ, ο πρώτος ανακαινισμένος συρμός θα φτάσει τον Μάρτιο του 2026. Εφόσον πάνε καλά οι δοκιμές ανά μήνα θα έρχεται και ένας επιπλέον συρμός από τους συνολικά 14, μειώνοντας τη χρονοσυχνότητα από τα 8 λεπτά που είναι σήμερα στα 5 λεπτά. Σχετικά με τις οδικές συγκοινωνίες ανέφερε πως μέχρι τον Μάρτιο του 2026 θα φτάσουμε στα 1.076 καινούργια λεωφορεία, ενώ ήδη προσεγγίζουν τα 1.000. «Οδηγούς δεν έχουμε. Από το 2021 ως το 2025, είχαμε συνεχή μείωση. Αυτή η τάση αντιστρέφεται από τον Μάιο και μετά», σημείωσε. Προανήγγειλε, μάλιστα, ειδικό bonus ενεργού οδηγού αστικών συγκοινωνιών. Όπως εξήγησε, με τους 300 νέους οδηγούς από την ενεργή προκήρυξη και τα νέα λεωφορεία, οι χρονοαποστάσεις θα μειωθούν κατά 30%. «Με τον καθαρισμό των λεωφορειολωρίδων, που για πρώτη φορά επιτηρούνται με κάμερες και από τον Ιανουάριο ξεκινούν τα πρόστιμα μέσω του gov.gr, θα έχουμε περαιτέρω βελτίωση». View full είδηση
-
- τμεδε
- σιδηρόδρομος
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
Σιδηρόδρομος και Μετρό Το καλοκαίρι του 2026 θα είναι πλήρως λειτουργικός ο σιδηρόδρομος Αθήνας – Θεσσαλονίκης, με όλα τα συστήματα ασφαλείας, ενώ στα τέλη Ιανουαρίου έρχεται διαγωνισμός για 15 νέους συρμούς στο μετρό, όπως ανέφερε ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών στο 2ο Διεθνές Συνέδριο «Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο», που διοργανώνει το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΜΕΔΕ). Προανήγγειλε ότι στο τέλος της επόμενης χρονιάς θα γίνουν για πρώτη φορά μακροχρόνιες συμβάσεις συντήρησης (service level agreements) για μεγάλα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου, πχ. ενιαίο τμήμα το Αθήνα – Θεσσαλονίκη . «Η χώρα μας πρέπει να σταματήσει να λειτουργεί με μπαλώματα. Το 2026 θα είναι η τελευταία χρονιά, που θα έχουμε αποσπασματικές συμβάσεις», είπε χαρακτηριστικά. Συνόψισε τον σχεδιασμό για τον ελληνικό σιδηρόδρομο στο τρίπτυχο «νέα υποδομή – νέα τρένα – νέοι σταθμοί». Σε αυτό το πλαίσιο, θα γίνουν σε δύο φάσεις οι αναβαθμίσεις των δύο κεντρικών σιδηροδρομικών σταθμών Αθήνας και Θεσσαλονίκης, με μια πρώτη ανακαίνιση ώστε να αποκτήσουν μια αξιοπρεπή εικόνα. Εν συνεχεία, θα προχωρήσει η επέκταση των δύο σταθμών, μέσω συνεργειών, προκειμένου να αποτελέσουν νέα τοπόσημα για τις δύο πόλεις. Όσον αφορά στα νέα τρένα, ο αναπληρωτής υπουργός υπογράμμισε ότι στην επαναδιαπραγμάτευση με τη Hellenic Train έχει τεθεί ρήτρα, ώστε εάν δεν υλοποιηθεί η δέσμευση για επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ σε 23 καινούργια τρένα ως το 2027, τότε «το δημόσιο αποκτά για πρώτη φορά το δικαίωμα να καταγγείλει τη σύμβαση και να τη σπάσει». Εστίασε, ακόμη, στη σημασία της συμφωνίας που υπεγράφη την περασμένη εβδομάδα στις Βρυξέλλες για την κατασκευή του Κάθετου Άξονα Ελλάδας-Βουλγαρίας-Ρουμανίας. «Για πρώτη φορά, δημιουργείται ένας σύγχρονος, γρήγορος κάθετος άξονας που θα βγάλει την Ελλάδα από τη σιδηροδρομική απομόνωση. Ανοίγει τον δρόμο για την απεξάρτηση της Ευρώπης από τα Στενά του Βοσπόρου», εξήγησε ως προς τη γεωπολιτική διάσταση της συμφωνίας. Το κυκλοφοριακό της Αθήνας Στο πεδίο της ευρείας συζήτησης που έχει ανοίξει για το κυκλοφοριακό τόνισε: «Στην Αθήνα, έχουμε υπερσυγκέντρωση πληθυσμού, τη στιγμή που οι υποδομές της πόλης δεν σηκώνουν τόσο κόσμο, χρειαζόμαστε αποκέντρωση». Ανέδειξε, δε, τον τρόπο με τον οποίο περιφερειακές πόλεις όπως το Κιάτο, η Λιβαδειά, η Χαλκίδα, μπορούν με τη συμβολή και του τρένου να λειτουργήσουν ως hubs για επιχειρήσεις και εργαζόμενους, που θα μπορούν να μετεγκατασταθούν εκεί. Ως προς την ανανέωση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, ο αναπληρωτής υπουργός προανήγγειλε διαγωνισμό για 15 καινούργιους συρμούς για τις γραμμές 2 και 3 του μετρό, τον ερχόμενο Φεβρουάριο. «Παράλληλα, ξεκινάμε την ανάταξη 12 παλαιότερων συρμών, που είναι παροπλισμένοι, προκειμένου του χρόνου το φθινόπωρο να έχουμε βελτίωση των χρονοαποστάσεων, κυρίως στη Γραμμή 3», τόνισε. Ειδικότερα, για τον ηλεκτρικό, επισήμανε ότι, παρά τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις του αναδόχου για τις οποίες επιβλήθηκε πρόστιμο 3,8 εκατ. ευρώ, ο πρώτος ανακαινισμένος συρμός θα φτάσει τον Μάρτιο του 2026. Εφόσον πάνε καλά οι δοκιμές ανά μήνα θα έρχεται και ένας επιπλέον συρμός από τους συνολικά 14, μειώνοντας τη χρονοσυχνότητα από τα 8 λεπτά που είναι σήμερα στα 5 λεπτά. Σχετικά με τις οδικές συγκοινωνίες ανέφερε πως μέχρι τον Μάρτιο του 2026 θα φτάσουμε στα 1.076 καινούργια λεωφορεία, ενώ ήδη προσεγγίζουν τα 1.000. «Οδηγούς δεν έχουμε. Από το 2021 ως το 2025, είχαμε συνεχή μείωση. Αυτή η τάση αντιστρέφεται από τον Μάιο και μετά», σημείωσε. Προανήγγειλε, μάλιστα, ειδικό bonus ενεργού οδηγού αστικών συγκοινωνιών. Όπως εξήγησε, με τους 300 νέους οδηγούς από την ενεργή προκήρυξη και τα νέα λεωφορεία, οι χρονοαποστάσεις θα μειωθούν κατά 30%. «Με τον καθαρισμό των λεωφορειολωρίδων, που για πρώτη φορά επιτηρούνται με κάμερες και από τον Ιανουάριο ξεκινούν τα πρόστιμα μέσω του gov.gr, θα έχουμε περαιτέρω βελτίωση».
-
- τμεδε
- σιδηρόδρομος
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
sot.tsouli started following ΣΑΥ ΦΑΥ και Τεχνική έκθεση κατεδάφισης
-
MENDO1 joined the community
-
ASI ZIS joined the community
-
Παύλος Καζαντ. joined the community
-
επιφανειες Επιφάνειες στην ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίων
Pavlos33 replied to Pavlos33's θέμα in Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου
@stavgian Καλημέρα. Καταρχήν να έχεις υπόψη σου ότι το σύστημα της ΗΤΚ δεν είναι και το πιο καλό σε ό,τι αφορά την διάκριση χρήσεων. Προσωπικά θα σου έλεγα να την καταχωρήσεις στους Κ.Χ λόγω του ότι είναι οριζόντια ιδιοκτησία και όχι παρακολούθημα κάποιου διαμερίσματος, εναρμονιζόμενος και με τις καταχωρήσεις που γίνονται στο Ε9 (βλ. σημείωση παρακάτω) . Εξυπακούεται ότι σε κάθε περίπτωση στην τεχνική έκθεση αναγράφεται η υφιστάμενη χρήση και όποια άλλα στοιχεία κρίνουμε απαραίτητα (π.χ οριζόντια ιδιοκτησία με χρήση αποθήκη, επιφάνειας τάδε με ποσοστό συνιδιοκτησία 3/1000 στο υπόγειο του κτιρίου κλπ). Για να δεις το πόσο μπορεί να επέλθει σύγχυση στις χρήσεις, αρκεί να σκεφτείς ότι κατά τον κτιριοδομικό(*) μια αποθήκη αφορά βοηθητική χρήση. Επομένως, κατά την άποψή μου η προτεραιότητα πρέπει να δίνεται στην σωστή περιγραφή στο κείμενο της τεχνικής έκθεσης, έτσι ώστε η συμβολαιογράφος μετέπειτα να έχει ξεκάθαρη εικόνα για να περιγράψει και να προσδιορίσει την αντικειμενική αξία. (*) Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/66006/2360 Έγκριση Κτιριοδομικού Κανονισμού.ΦΕΚ 3985/Β/22.6.2023/ άρθρο 2 Χώροι βοηθητικής χρήσης είναι χώροι που δεν προορίζονται για την εξυπηρέτηση της βασικής χρήσης του κτιρίου και την παραμονή των χρηστών του σε αυτούς, όπως είναι χώροι κυκλοφορίας, διάδρομοι, προθάλαμοι, κλιμακοστάσια, χώροι υγιεινής, μηχανοστάσια, αποθήκες, χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, κτίρια παραμονής ζώων. Το ελεύθερο ύψος των χώρων βοηθητικής χρήσης είναι τουλάχιστον 2.20μ. (...) Στην καρτέλα χρήσεις (στον παρακάτω πίνακα) η επιλογή χρήσεων αφορά τις κύριες χρήσεις κατά κτιριοδομικό (**). Επομένως, σε εκείνη τη σειρά δεν θα πας να βάλεις χρήση "Αποθήκευση", αλλά χρήση "Κατοικία" (αν π.χ έχεις μια πολυκατοικία διαμερισμάτων) (**) ΑΡΘΡΟ 3 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤΑ ΧΡΗΣΗ 1.Τα κτίρια ή τα τμήματά τους και τα δομικά έργα τα- ξινομούνται σύμφωνα με τη χρήση τους στις ακόλουθες κατηγορίες: Α. Κατοικία Β. Προσωρινή διαμονή. Γ. Συνάθροιση κοινού. Δ. Εκπαίδευση. Ε. Υγεία και Κοινωνική Πρόνοια. Ζ. Σωφρονισμός Η. Εμπόριο Θ. Γραφεία Ι. Βιομηχανία - Βιοτεχνία Κ. Αποθήκευση Λ. Στάθμευση αυτοκινήτων και πρατήρια υγρών καυ- σίμων. Μ. Λοιπές χρήσεις. Σημ. απόσπασμα ΠΟΛ 1237/14 : Αποθήκες. Αποθήκη θεωρείται το κτίσμα, το οποίο, σύμφωνα με την άδεια οικοδομής ή τον τίτλο κτήσης, είναι βοηθητικός χώρος, δεν εντάσσεται στην κατηγορία των γεωργικών ή κτηνοτροφικών αποθηκών και η πραγματική χρήση του ταυτίζεται με αυτήν της άδειας οικοδομής, ανεξάρτητα από το μέγεθος και τον όροφο στον οποίο βρίσκεται. Στη στήλη αυτή αναγράφονται σε χωριστή γραμμή η αποθήκη η οποία είναι αυτοτελής οριζόντια ιδιοκτησία. Εφόσον η αποθήκη δεν αποτελεί αυτοτελή οριζόντια ιδιοκτησία, αναγράφεται ως βοηθητικός χώρος της ιδιοκτησίας, της οποίας αποτελεί παρακολούθημα. Οι βοηθητικοί χώροι / αποθήκες, που δεν αποτελούν αυτοτελείς οριζόντιες ιδιοκτησίες, βρίσκονται στους κοινόχρηστους ή κοινόκτητους χώρους πολυκατοικίας και δεν ανήκουν, ως παρακολούθημα, σε οριζόντια ιδιοκτησία της πολυκατοικίας, δεν αναγράφονται στη δήλωση στοιχείων ακινήτων. -
Ένας παράγοντας που επηρεάζει σημαντικά τις χονδρικές τιμές ρεύματος – και κατ’ επέκταση τις τιμές ρεύματος που πληρώνουν τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις – είναι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων. Το λεγόμενο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών ή αλλιώς EU ETS είναι ο βασικός μηχανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Πρόκειται για μια αγορά “cap and trade”, δηλαδή ένα σύστημα στο οποίο η ΕΕ θέτει ένα ανώτατο όριο (cap) στην ποσότητα CO2 που επιτρέπεται να εκπέμψουν συγκεκριμένοι τομείς της οικονομίας, όπως η ηλεκτροπαραγωγή και η βαριά βιομηχανία. Κάθε επιχείρηση που υπάγεται στο σύστημα πρέπει να κατέχει δικαιώματα εκπομπής, δηλαδή να αγοράζει άδειες για κάθε τόνο CO2 που εκπέμπει. Οι παραγωγοί ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο ή λιγνίτη επιβαρύνονται με το κόστος των δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων. Όσο πιο ψηλά είναι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών, τόσο πιο πολύ αυξάνεται το κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Σε χώρες όπως η Ελλάδα, όπου η χονδρική τιμή ρεύματος καθορίζεται συνήθως από το φυσικό αέριο ή τον λιγνίτη, αυξημένη τιμή δικαιωμάτων εκπομπών, συχνά σημαίνει αυξημένη τιμή ρεύματος για τους καταναλωτές. Τα τελευταία δέκα χρόνια η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Από περίπου 5,5 ευρώ/τόνο που βρισκόταν στις αρχές του 2016, έφτασε τα 105 ευρώ τον Μάρτιο του 2023. Ως προς το 2025, ενώ τον Απρίλιο η τιμή των δικαιωμάτων βρισκόταν στα 63 ευρώ/τόνο περίπου, πλέον έχει φτάσει σχεδόν τα 84 ευρώ/τόνο, με προοπτικές περαιτέρω ανόδου τους επόμενους μήνες. Σύμφωνα με το Montel, οι τιμές των δικαιωμάτων εκπομπών θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 100 ευρώ ανά τόνο τους πρώτους μήνες του 2026. Είναι φυσικό πως το κόστος παραγωγής ρεύματος από μονάδες που καίνε λιγνίτη επηρεάζεται πολύ περισσότερο σε σχέση με μονάδες ηλεκτροπαραγωγής που καίνε φυσικό αέριο, αφού ο λιγνίτης είναι αρκετά πιο ρυπογόνος. Παρόλα αυτά, οι μονάδες που καίνε φυσικό αέριο επηρεάζονται κι αυτές σημαντικά από την τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών. Η Ελλάδα έχει καταφέρει σχεδόν να εξαλείψει την εξάρτησή της από τον λιγνίτη (αν και τον αξιοποιεί περισσότερο αυτό το διάστημα λόγω χειμώνα), όμως εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από το φυσικό αέριο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) δεν μπορούν να καλύψουν το σύνολο ή το συντριπτικά μεγαλύτερο μερίδιο του ελληνικού μείγματος ηλεκτροπαραγωγής, λόγω και της έλλειψης επαρκών υποδομών αποθήκευσης ενέργειας. Για κάθε άνοδο 10 ευρώ στην τιμή των δικαιωμάτων ρύπων, το κόστος παραγωγής των μονάδων φυσικού αερίου αυξάνεται κατά περίπου 4,5 έως 5 ευρώ ανά μεγαβατώρα. Αυτό οδηγεί σε αυξήσεις στη χονδρική αγορά ρεύματος. Ωστόσο, θα πρέπει να επισημανθεί πως η αύξηση της τιμής των δικαιωμάτων ρύπων αντισταθμίζεται σε κάποιο βαθμό από τις μειωμένες χονδρικές τιμές φυσικού αερίου στην Ευρώπη τους τελευταίους μήνες. Με άλλα λόγια, το μειωμένο χονδρικό κόστος του φυσικού αερίου «σώζει» κάπως, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, τις τιμές ρεύματος από το αυξανόμενο κόστος των εκπομπών ρύπων. Βεβαίως, αν επαληθευτούν οι προβλέψεις και η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών συνεχίσει να αυξάνεται και ξεπεράσει τα 100 ευρώ/τόνο μέχρι το καλοκαίρι, τότε το κόστος παραγωγής ρεύματος θα αυξηθεί σημαντικά. Γιατί αυξάνονται οι τιμές των δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων; Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που αυξάνουν τις τιμές αυτών των αδειών ρύπων. Ένας παράγοντας είναι η εποχικότητα. Οι χαμηλές θερμοκρασίες του χειμώνα και σε κάποιες περιπτώσεις η μειωμένη παραγωγή από ΑΠΕ, κάνουν αναγκαία την καύση μεγαλύτερων ποσοτήτων φυσικού αερίου ή λιγνίτη για την παραγωγή ρεύματος στην Ευρώπη. Κάθε μεγαβατώρα που παράγεται από ορυκτά καύσιμα πρέπει να συνοδεύεται από την αντίστοιχη «άδεια» ρύπανσης. Συνεπώς, ο ανταγωνισμός για την αγορά αδειών αυξάνεται, κάτι που ανεβάζει την τιμή τους. Άλλος παράγοντας είναι η κλιματική πολιτική της ΕΕ. Η Ένωση, βάσει της νομοθεσίας της, μειώνει σταδιακά τα δικαιώματα ρύπων που είναι διαθέσιμα στην αγορά, με σκοπό να δώσει κίνητρο στις επιχειρήσεις της να ρυπαίνουν λιγότερο και να στραφούν σε πιο καθαρές λύσεις. Σύμφωνα με το Montel, το ανώτατο όριο εκπομπών του EU ETS θα μειωθεί κατά 4,3% το επόμενο έτος, ενώ επιπλέον 27 εκατ. άδειες ρύπων θα αφαιρεθούν. Οι επενδυτές και οι ενεργειακές εταιρείες «διαβάζουν» αυτή τη στενότητα στην προσφορά και προχωρούν σε προληπτικές αγορές, ωθώντας τις τιμές προς τα πάνω. Τρίτος παράγοντας είναι η διεύρυνση των κλάδων που πρέπει να αγοράζουν τέτοιες άδειες. Σταδιακά εντάσσεται και η ευρωπαϊκή ναυτιλία στους τομείς που υποχρεούνται να αγοράζουν άδειες ρύπων. Το 2025 οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πληρώσουν για το 40% των εκπομπών του 2024, το 2026 για το 70% των εκπομπών του 2025 και από το 2027 για το 100% των εκπομπών. Αυτό σημαίνει πως αναζητούν πλέον εκατομμύρια δικαιώματα εκπομπών για να καλύψουν τα ταξίδια των πλοίων τους, δημιουργώντας έναν νέο, ισχυρό αγοραστή που ανταγωνίζεται τις παραδοσιακές εταιρείες ηλεκτρισμού. Με άλλα λόγια, αυξάνεται ο ανταγωνισμός για άδειες ρύπων, ενώ οι διαθέσιμες άδειες μειώνονται. Αυτό οδηγεί σε αύξηση των τιμών τους και κατ’ επέκταση σε αύξηση κόστους παραγωγής για τις επιχειρήσεις, η οποία συχνά μεταφέρεται στους καταναλωτές. Σημαντικό πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες αλουμινίου, χάλυβα και τσιμέντου, που υπάγονται επίσης στο EU ETS. Η αύξηση της τιμής των δικαιωμάτων εκπομπών αυξάνει το κόστος παραγωγής τους και τις κάνει λιγότερο ανταγωνιστικές σε σχέση με εταιρείες που παράγουν εκτός Ευρώπης. Για να το αντιμετωπίσει αυτό η Ευρωπαϊκή Ένωση, σκοπεύει να εφαρμόσει από τον Ιανουάριο του 2026 τον λεγόμενο Μηχανισμό Συνοριακής Προσαρμογής Άνθρακα (CBAM), ο οποίος είναι ουσιαστικά ένας δασμός άνθρακα για τα εισαγόμενα προϊόντα από εταιρείες εκτός Ευρώπης. Το μέτρο αυτό έχει ως στόχο να προστατεύσει την ευρωπαϊκή βιομηχανία από τον αθέμιτο ανταγωνισμό, καθώς εταιρείες που παράγουν τα προϊόντα τους σε χώρες με χαλαρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς, έχουν οικονομικό πλεονέκτημα. Τέλος, αξίζει να επισημανθεί πως τα έσοδα από τα δικαιώματα ρύπων κατευθύνονται στους προϋπολογισμούς των κρατών μελών της ΕΕ. Στην Ελλάδα, μεγάλο μέρος αυτών των εσόδων καταλήγει στο Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης, ενώ συχνά μέρος των εσόδων επιστρέφεται στους καταναλωτές μέσω επιδοτήσεων όταν οι τιμές ρεύματος είναι πολύ υψηλές. View full είδηση
-
- ηλεκτρικό ρεύμα
- δικαιώματα
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Ένας παράγοντας που επηρεάζει σημαντικά τις χονδρικές τιμές ρεύματος – και κατ’ επέκταση τις τιμές ρεύματος που πληρώνουν τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις – είναι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων. Το λεγόμενο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών ή αλλιώς EU ETS είναι ο βασικός μηχανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Πρόκειται για μια αγορά “cap and trade”, δηλαδή ένα σύστημα στο οποίο η ΕΕ θέτει ένα ανώτατο όριο (cap) στην ποσότητα CO2 που επιτρέπεται να εκπέμψουν συγκεκριμένοι τομείς της οικονομίας, όπως η ηλεκτροπαραγωγή και η βαριά βιομηχανία. Κάθε επιχείρηση που υπάγεται στο σύστημα πρέπει να κατέχει δικαιώματα εκπομπής, δηλαδή να αγοράζει άδειες για κάθε τόνο CO2 που εκπέμπει. Οι παραγωγοί ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο ή λιγνίτη επιβαρύνονται με το κόστος των δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων. Όσο πιο ψηλά είναι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών, τόσο πιο πολύ αυξάνεται το κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Σε χώρες όπως η Ελλάδα, όπου η χονδρική τιμή ρεύματος καθορίζεται συνήθως από το φυσικό αέριο ή τον λιγνίτη, αυξημένη τιμή δικαιωμάτων εκπομπών, συχνά σημαίνει αυξημένη τιμή ρεύματος για τους καταναλωτές. Τα τελευταία δέκα χρόνια η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Από περίπου 5,5 ευρώ/τόνο που βρισκόταν στις αρχές του 2016, έφτασε τα 105 ευρώ τον Μάρτιο του 2023. Ως προς το 2025, ενώ τον Απρίλιο η τιμή των δικαιωμάτων βρισκόταν στα 63 ευρώ/τόνο περίπου, πλέον έχει φτάσει σχεδόν τα 84 ευρώ/τόνο, με προοπτικές περαιτέρω ανόδου τους επόμενους μήνες. Σύμφωνα με το Montel, οι τιμές των δικαιωμάτων εκπομπών θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 100 ευρώ ανά τόνο τους πρώτους μήνες του 2026. Είναι φυσικό πως το κόστος παραγωγής ρεύματος από μονάδες που καίνε λιγνίτη επηρεάζεται πολύ περισσότερο σε σχέση με μονάδες ηλεκτροπαραγωγής που καίνε φυσικό αέριο, αφού ο λιγνίτης είναι αρκετά πιο ρυπογόνος. Παρόλα αυτά, οι μονάδες που καίνε φυσικό αέριο επηρεάζονται κι αυτές σημαντικά από την τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών. Η Ελλάδα έχει καταφέρει σχεδόν να εξαλείψει την εξάρτησή της από τον λιγνίτη (αν και τον αξιοποιεί περισσότερο αυτό το διάστημα λόγω χειμώνα), όμως εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από το φυσικό αέριο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) δεν μπορούν να καλύψουν το σύνολο ή το συντριπτικά μεγαλύτερο μερίδιο του ελληνικού μείγματος ηλεκτροπαραγωγής, λόγω και της έλλειψης επαρκών υποδομών αποθήκευσης ενέργειας. Για κάθε άνοδο 10 ευρώ στην τιμή των δικαιωμάτων ρύπων, το κόστος παραγωγής των μονάδων φυσικού αερίου αυξάνεται κατά περίπου 4,5 έως 5 ευρώ ανά μεγαβατώρα. Αυτό οδηγεί σε αυξήσεις στη χονδρική αγορά ρεύματος. Ωστόσο, θα πρέπει να επισημανθεί πως η αύξηση της τιμής των δικαιωμάτων ρύπων αντισταθμίζεται σε κάποιο βαθμό από τις μειωμένες χονδρικές τιμές φυσικού αερίου στην Ευρώπη τους τελευταίους μήνες. Με άλλα λόγια, το μειωμένο χονδρικό κόστος του φυσικού αερίου «σώζει» κάπως, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, τις τιμές ρεύματος από το αυξανόμενο κόστος των εκπομπών ρύπων. Βεβαίως, αν επαληθευτούν οι προβλέψεις και η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών συνεχίσει να αυξάνεται και ξεπεράσει τα 100 ευρώ/τόνο μέχρι το καλοκαίρι, τότε το κόστος παραγωγής ρεύματος θα αυξηθεί σημαντικά. Γιατί αυξάνονται οι τιμές των δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων; Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που αυξάνουν τις τιμές αυτών των αδειών ρύπων. Ένας παράγοντας είναι η εποχικότητα. Οι χαμηλές θερμοκρασίες του χειμώνα και σε κάποιες περιπτώσεις η μειωμένη παραγωγή από ΑΠΕ, κάνουν αναγκαία την καύση μεγαλύτερων ποσοτήτων φυσικού αερίου ή λιγνίτη για την παραγωγή ρεύματος στην Ευρώπη. Κάθε μεγαβατώρα που παράγεται από ορυκτά καύσιμα πρέπει να συνοδεύεται από την αντίστοιχη «άδεια» ρύπανσης. Συνεπώς, ο ανταγωνισμός για την αγορά αδειών αυξάνεται, κάτι που ανεβάζει την τιμή τους. Άλλος παράγοντας είναι η κλιματική πολιτική της ΕΕ. Η Ένωση, βάσει της νομοθεσίας της, μειώνει σταδιακά τα δικαιώματα ρύπων που είναι διαθέσιμα στην αγορά, με σκοπό να δώσει κίνητρο στις επιχειρήσεις της να ρυπαίνουν λιγότερο και να στραφούν σε πιο καθαρές λύσεις. Σύμφωνα με το Montel, το ανώτατο όριο εκπομπών του EU ETS θα μειωθεί κατά 4,3% το επόμενο έτος, ενώ επιπλέον 27 εκατ. άδειες ρύπων θα αφαιρεθούν. Οι επενδυτές και οι ενεργειακές εταιρείες «διαβάζουν» αυτή τη στενότητα στην προσφορά και προχωρούν σε προληπτικές αγορές, ωθώντας τις τιμές προς τα πάνω. Τρίτος παράγοντας είναι η διεύρυνση των κλάδων που πρέπει να αγοράζουν τέτοιες άδειες. Σταδιακά εντάσσεται και η ευρωπαϊκή ναυτιλία στους τομείς που υποχρεούνται να αγοράζουν άδειες ρύπων. Το 2025 οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πληρώσουν για το 40% των εκπομπών του 2024, το 2026 για το 70% των εκπομπών του 2025 και από το 2027 για το 100% των εκπομπών. Αυτό σημαίνει πως αναζητούν πλέον εκατομμύρια δικαιώματα εκπομπών για να καλύψουν τα ταξίδια των πλοίων τους, δημιουργώντας έναν νέο, ισχυρό αγοραστή που ανταγωνίζεται τις παραδοσιακές εταιρείες ηλεκτρισμού. Με άλλα λόγια, αυξάνεται ο ανταγωνισμός για άδειες ρύπων, ενώ οι διαθέσιμες άδειες μειώνονται. Αυτό οδηγεί σε αύξηση των τιμών τους και κατ’ επέκταση σε αύξηση κόστους παραγωγής για τις επιχειρήσεις, η οποία συχνά μεταφέρεται στους καταναλωτές. Σημαντικό πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες αλουμινίου, χάλυβα και τσιμέντου, που υπάγονται επίσης στο EU ETS. Η αύξηση της τιμής των δικαιωμάτων εκπομπών αυξάνει το κόστος παραγωγής τους και τις κάνει λιγότερο ανταγωνιστικές σε σχέση με εταιρείες που παράγουν εκτός Ευρώπης. Για να το αντιμετωπίσει αυτό η Ευρωπαϊκή Ένωση, σκοπεύει να εφαρμόσει από τον Ιανουάριο του 2026 τον λεγόμενο Μηχανισμό Συνοριακής Προσαρμογής Άνθρακα (CBAM), ο οποίος είναι ουσιαστικά ένας δασμός άνθρακα για τα εισαγόμενα προϊόντα από εταιρείες εκτός Ευρώπης. Το μέτρο αυτό έχει ως στόχο να προστατεύσει την ευρωπαϊκή βιομηχανία από τον αθέμιτο ανταγωνισμό, καθώς εταιρείες που παράγουν τα προϊόντα τους σε χώρες με χαλαρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς, έχουν οικονομικό πλεονέκτημα. Τέλος, αξίζει να επισημανθεί πως τα έσοδα από τα δικαιώματα ρύπων κατευθύνονται στους προϋπολογισμούς των κρατών μελών της ΕΕ. Στην Ελλάδα, μεγάλο μέρος αυτών των εσόδων καταλήγει στο Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης, ενώ συχνά μέρος των εσόδων επιστρέφεται στους καταναλωτές μέσω επιδοτήσεων όταν οι τιμές ρεύματος είναι πολύ υψηλές.
-
- ηλεκτρικό ρεύμα
- δικαιώματα
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
-
Επιφάνειες στην ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίων
stavgian replied to Pavlos33's θέμα in Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου
Καλημέρα Συνάδελφοι, Θα ήθελα να σας ρωτήσω το εξής: Η πελάτισσα μου έχει μια αποθήκη ξεχωριστή οριζόντια ιδιοκτησία (ποσοστό συνιδιοκτησίας 3/00) και θα ήθελα να ρωτήσω στην ητκ στην καρτέλα Επιφάνειες θα συμπληρωθούν τα τ.μ. στην κύριο χώρο ή στον βοηθητικό; Ευχαριστώ Μην ανοίγεις χωρίς ουσιαστικό λόγο νέο θέμα και χωρίς πρώτα να κάνεις αναζήτηση σε ήδη υπάρχον, με ίδιο ή παραπλήσιο περιεχόμενο. Το θέμα σου συγχωνεύτηκε στο παρόν. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos33 -
-
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 231/Α'/12.12.2025 ο Ν. 5261/25 "Ρυθμίσεις για τη δέσμευση, χρήση, μεταφορά και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα - Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2009/31/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2009 σχετικά με την αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα σε γεωλογικούς σχηματισμούς και για την τροποποίηση της οδηγίας 85/337/ΕΟΚ του Συμβουλίου, των οδηγιών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου 2000/60/ΕΚ, 2001/80/ΕΚ, 2004/35/ΕΚ, 2006/12/ΕΚ και 2008/1/ ΕΚ και του κανονισμού (ΕΚ) 1013/2006 (L 140)". Στο νόμο προβλέπονται οι παρακάτω περιπτώσεις παρατάσεων πολεοδομικών και χωροταξιών ρυθμίσεων: Άρθρο 75 Παρατάσεις πολεοδομικών και χωροταξικών ρυθμίσεων 1. Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρ. 6 του άρθρου 29 του ν. 4067/2012 (Α’ 79), περί της ισχύος των οικοδομικών αδειών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της περ. (α) της παρ. 3 του άρθρου 6 του από 8.7.1993 προεδρικού διατάγματος (Δ’ 795), προκειμένου να ολοκληρωθούν οι όψεις και η τυχόν στέγη του κτιρίου και να ενταχθούν στην περ. γ) της παρ. 5 του άρθρου 42 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027. 2.α) Η προθεσμία της περ. γ) της παρ. 2 του άρθρου 51 του ν. 4178/2013 (Α’ 174), περί εκσυγχρονισμού και κτιριακής επέκτασης σε νόμιμες χρήσεις κτιρίων ή εγκαταστάσεων, οι οποίες διατηρούνται, καθώς και σε χρήσεις οι οποίες προβλέπονται από οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν σύμφωνα με το άρθρο 26 του ν. 2831/2000 (Α’ 140), παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. β) Η προθεσμία του όγδοου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 51 του ν. 4178/2013, περί αναστολής της υποχρέωσης μετεγκατάστασης ή απομάκρυνσης πρατηρίων καυσίμων, υγραερίου, φυσικού αερίου και των συνοδών χρήσεων αυτών με νόμιμη χρήση, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. 3. Οι προθεσμίες των περ. α) και β) του τρίτου εδαφίου της περ. ια) του άρθρου 99 του ν. 4495/2017, περί υποβολής δικαιολογητικών υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του ν. 4495/2017, παρατείνονται μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2027 και για τριάντα έξι (36) επιπλέον μήνες από τη λήξη τους, αντίστοιχα. 4. Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 122 του ν. 4495/2017, περί αυθαίρετων κατασκευών στο Δέλτα του Έβρου, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. 5. Η προθεσμία στο τέλος του εισαγωγικού εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 125ΚΑ του ν. 4495/2017, περί μη εφαρμογής της περ. ι) του άρθρου 28 του ν. 4495/2017 περί άδειας νομιμοποίησης για αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις που εγκαθίστανται μετά την 1η Μαΐου 2024, παρατείνεται από τη λήξη της έως την 30ή Νοεμβρίου 2025. 6. Η προθεσμία της παρ. 11 του άρθρου 51 του ν. 4643/2019 (Α’ 193), περί υποβολής δικαιολογητικών στις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4178/2013, οι οποίες δεν μεταφέρονται στον ν. 4495/2017 και τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4014/2011 (Α’ 209) που έχουν μεταφερθεί στον ν. 4178/2013, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027. 7.α) Ως προς την προθεσμία του άρθρου 52 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), περί ισχύος των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και των τυχόν αναθεωρήσεων αυτών: αα) η προθεσμία έκδοσης των αναφερόμενων αδειών παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2023, αβ) η προθεσμία ισχύος τους παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027. β) Η προθεσμία του άρθρου 71 του ν. 4342/2015 (Α’ 143), περί ισχύος οικοδομικών αδειών υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027. 8.α) Η προθεσμία στο τέλος του εισαγωγικού εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020 (Α’ 245), περί υποβολής αίτησης για έκδοση οικοδομικής άδειας ή προέγκρισης μετά από υποβολή αιτήματος για έκδοση έγγραφης βεβαίωσης, ήτοι η 31η Δεκεμβρίου 2024, η οποία είχε παραταθεί με την περ. στ) της παρ. 1 του άρθρου 35 του ν. 5167/2024 (Α’ 207) έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025, παρατείνεται έως την 30ή Ιουνίου 2026. β) Η ισχύς των προεγκρίσεων που εκδίδονται δυνάμει της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020, παρατείνεται έως την 30ή Ιουνίου 2026, σε περίπτωση προγενέστερης λήξης τους. 9. Η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 45 του ν. 5106/2024 (Α’ 63), περί εκπόνησης σχεδίων αστικής ανθεκτικότητας, παρατείνεται από τη λήξη της, έως την 31η Μαΐου 2026. 10. Η προθεσμία του άρθρου 72 του ν. 4843/2021 (Α’ 215), περί παράτασης αναστολής οικοδομικών εργασιών στην περιοχή του όρους Υμηττού και των Μητροπολιτικών Πάρκων Γουδή Ιλισσίων, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026, υπό την επιφύλαξη της υπ’ αρ. 26229/1123/1987 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (Δ’ 749), περί όρων και διαδικασίας έκδοσης αδειών οικοδομής για την εκτέλεση στρατιωτικών έργων. 11. Η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 270 του ν. 5037/2023 (Α’ 78), περί αναστολής οικοδομικών αδειών στις εκτός σχεδίου περιοχές της νήσου Μυκόνου, παρατείνεται έως την έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και όχι πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2026. 12. Η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 77 του ν. 5151/2024 (Α’ 173), περί αναστολής έκδοσης οικοδομικών αδειών για νέα κτίρια ή επεκτάσεις υφιστάμενων κτιρίων και πισινών ή άλλων υδάτινων επιφανειών στην περιοχή της Καλντέρας στις νήσους Θήρας και Θηρασιάς που εμφαίνεται ως Ζώνη Ζ’ στο Παράρτημα Δ’ του ν. 5151/2024, παρατείνεται έως την έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και όχι πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2026. https://search.et.gr/el/fek/?fekId=791008 View full είδηση
-
- παράταση
- πολεοδομία
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 231/Α'/12.12.2025 ο Ν. 5261/25 "Ρυθμίσεις για τη δέσμευση, χρήση, μεταφορά και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα - Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2009/31/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2009 σχετικά με την αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα σε γεωλογικούς σχηματισμούς και για την τροποποίηση της οδηγίας 85/337/ΕΟΚ του Συμβουλίου, των οδηγιών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου 2000/60/ΕΚ, 2001/80/ΕΚ, 2004/35/ΕΚ, 2006/12/ΕΚ και 2008/1/ ΕΚ και του κανονισμού (ΕΚ) 1013/2006 (L 140)". Στο νόμο προβλέπονται οι παρακάτω περιπτώσεις παρατάσεων πολεοδομικών και χωροταξιών ρυθμίσεων: Άρθρο 75 Παρατάσεις πολεοδομικών και χωροταξικών ρυθμίσεων 1. Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρ. 6 του άρθρου 29 του ν. 4067/2012 (Α’ 79), περί της ισχύος των οικοδομικών αδειών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της περ. (α) της παρ. 3 του άρθρου 6 του από 8.7.1993 προεδρικού διατάγματος (Δ’ 795), προκειμένου να ολοκληρωθούν οι όψεις και η τυχόν στέγη του κτιρίου και να ενταχθούν στην περ. γ) της παρ. 5 του άρθρου 42 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027. 2.α) Η προθεσμία της περ. γ) της παρ. 2 του άρθρου 51 του ν. 4178/2013 (Α’ 174), περί εκσυγχρονισμού και κτιριακής επέκτασης σε νόμιμες χρήσεις κτιρίων ή εγκαταστάσεων, οι οποίες διατηρούνται, καθώς και σε χρήσεις οι οποίες προβλέπονται από οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν σύμφωνα με το άρθρο 26 του ν. 2831/2000 (Α’ 140), παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. β) Η προθεσμία του όγδοου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 51 του ν. 4178/2013, περί αναστολής της υποχρέωσης μετεγκατάστασης ή απομάκρυνσης πρατηρίων καυσίμων, υγραερίου, φυσικού αερίου και των συνοδών χρήσεων αυτών με νόμιμη χρήση, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. 3. Οι προθεσμίες των περ. α) και β) του τρίτου εδαφίου της περ. ια) του άρθρου 99 του ν. 4495/2017, περί υποβολής δικαιολογητικών υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του ν. 4495/2017, παρατείνονται μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2027 και για τριάντα έξι (36) επιπλέον μήνες από τη λήξη τους, αντίστοιχα. 4. Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 122 του ν. 4495/2017, περί αυθαίρετων κατασκευών στο Δέλτα του Έβρου, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. 5. Η προθεσμία στο τέλος του εισαγωγικού εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 125ΚΑ του ν. 4495/2017, περί μη εφαρμογής της περ. ι) του άρθρου 28 του ν. 4495/2017 περί άδειας νομιμοποίησης για αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις που εγκαθίστανται μετά την 1η Μαΐου 2024, παρατείνεται από τη λήξη της έως την 30ή Νοεμβρίου 2025. 6. Η προθεσμία της παρ. 11 του άρθρου 51 του ν. 4643/2019 (Α’ 193), περί υποβολής δικαιολογητικών στις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4178/2013, οι οποίες δεν μεταφέρονται στον ν. 4495/2017 και τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4014/2011 (Α’ 209) που έχουν μεταφερθεί στον ν. 4178/2013, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027. 7.α) Ως προς την προθεσμία του άρθρου 52 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), περί ισχύος των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και των τυχόν αναθεωρήσεων αυτών: αα) η προθεσμία έκδοσης των αναφερόμενων αδειών παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2023, αβ) η προθεσμία ισχύος τους παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027. β) Η προθεσμία του άρθρου 71 του ν. 4342/2015 (Α’ 143), περί ισχύος οικοδομικών αδειών υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027. 8.α) Η προθεσμία στο τέλος του εισαγωγικού εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020 (Α’ 245), περί υποβολής αίτησης για έκδοση οικοδομικής άδειας ή προέγκρισης μετά από υποβολή αιτήματος για έκδοση έγγραφης βεβαίωσης, ήτοι η 31η Δεκεμβρίου 2024, η οποία είχε παραταθεί με την περ. στ) της παρ. 1 του άρθρου 35 του ν. 5167/2024 (Α’ 207) έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025, παρατείνεται έως την 30ή Ιουνίου 2026. β) Η ισχύς των προεγκρίσεων που εκδίδονται δυνάμει της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020, παρατείνεται έως την 30ή Ιουνίου 2026, σε περίπτωση προγενέστερης λήξης τους. 9. Η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 45 του ν. 5106/2024 (Α’ 63), περί εκπόνησης σχεδίων αστικής ανθεκτικότητας, παρατείνεται από τη λήξη της, έως την 31η Μαΐου 2026. 10. Η προθεσμία του άρθρου 72 του ν. 4843/2021 (Α’ 215), περί παράτασης αναστολής οικοδομικών εργασιών στην περιοχή του όρους Υμηττού και των Μητροπολιτικών Πάρκων Γουδή Ιλισσίων, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026, υπό την επιφύλαξη της υπ’ αρ. 26229/1123/1987 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (Δ’ 749), περί όρων και διαδικασίας έκδοσης αδειών οικοδομής για την εκτέλεση στρατιωτικών έργων. 11. Η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 270 του ν. 5037/2023 (Α’ 78), περί αναστολής οικοδομικών αδειών στις εκτός σχεδίου περιοχές της νήσου Μυκόνου, παρατείνεται έως την έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και όχι πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2026. 12. Η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 77 του ν. 5151/2024 (Α’ 173), περί αναστολής έκδοσης οικοδομικών αδειών για νέα κτίρια ή επεκτάσεις υφιστάμενων κτιρίων και πισινών ή άλλων υδάτινων επιφανειών στην περιοχή της Καλντέρας στις νήσους Θήρας και Θηρασιάς που εμφαίνεται ως Ζώνη Ζ’ στο Παράρτημα Δ’ του ν. 5151/2024, παρατείνεται έως την έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και όχι πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2026. https://search.et.gr/el/fek/?fekId=791008
-
- παράταση
- πολεοδομία
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Maria98 joined the community
-
panxar started following Νόμος 4495/2017
-
Μήπως θα μπορούσε κάποιος να με ενημερώσει σχετικά με τη νομοθεσία που διέπει και τις εγκρίσεις που απαιτούνται για άδεια ίδρυσης και λειτουργίας πολιτιστικού κέντρου στο Δήμο Αθηναίων; Το κέντρο θα λειτουργεί ως χώρος έκθεσης έργων ζωγραφικής/φωτογραφίας/βίντεο, και επίσης ως χώρος σεμιναρίων, διαλέξεων και εκδηλώσεων. Εμβαδό 62 τμ με δυνατότητα επέκτασης σε άλλα 50 τμ. Ευχαριστώ πολύ!
- Χθες
-
Αυτή η επαναφορά σου Συνάδελφε, είναι καταπληκτική. Τα Ευχαριστώ μας, είναι λίγα, μπροστά στην όντως τεράστια διευκόλυνση, με την εξαιρετική κωδικοποίηση που κάνεις. Να σε προτείνω στο ΤΕΕ ως μόνιμο συνεργάτη και υπόδειγμα, για ομάδα εργασίας στην κωδικοποίηση;; είναι σοβαρό. Αν σε φέρει η τύχη στην Ζάκυνθο, σου χρωστάω κεράσματα.
-
95eli_suriopou joined the community
-
1)Aρθρο 5, ΝΟΚ: "Εάν από τη μεταβολή επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο, στα στοιχεία του διαγράμματος δόμησης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αλλαγή των τεχνικών μηχανολογικών εγκαταστάσεων ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης" Δεν επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο στο Δ.Κ., ή στα φορτία της στατικής μελέτης (ισόγειο χωρίς υπόγειο) ή των Η/Μ από διέλευση τους στον επάνω όροφο. 2)Άρθρο 29, παρ.2ιζ, Ν4495: "ιζ) εσωτερικές διαρρυθμίσεις, καθώς και εργασίες αλλαγής χρήσης για τις οποίες σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν. 4067/2012, όπως ισχύει, δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής αδείας, με την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται τα στοιχεία του φέροντος οργανισμού του κτιρίου και δεν μεταβάλλονται προς το δυσμενέστερο τα φορτία και η κατηγορία σεισμικής σπουδαιότητας σύμφωνα με τον ΕΑΚ" Μήπως μπορώ να χρησιμοποιήσω το άρθρο αυτό, υποβάλλοντας νέες μελέτες Η/Μ εγκαταστάσεων , ενερ.-παθ. πυροπροστασία & ΑμΕΑ;
-
Οικοδομική άδεια του 2011 προβλέπει ισόγειο κατάστημα το οποίο βρίσκεται στη φάση ολοκλήρωσης. Με ενημέρωση φακέλου θα υποβάλλω τροποποιήσεις ως προς τα αρχιτεκτονικά και υποβολή νέας μελέτης που δεν προβλεπόταν τότε για ¨Προσβασιμότητα". Πρόκειται να λειτουργήσει ως καφετέρια με καθήμενους και με θεωρητικό πληθυσμό >50 ατόμων. Άρα μόλις ολοκληρωθεί το κτίριο, πρέπει να κάνω "αλλαγή χρήσης από κατάστημα σε συνάθροιση κοινού". Γίνεται με ΕΕΔΜΚ υποβάλλοντας νέες μελέτες πυρασφάλειας & Η/Μ εγκαταστάσεων;
-
Kαλησπέρα @galini eir . Yπό την προϋπόθεση ότι όλα τα υπόλοιπα είναι σωστά, δηλαδή υπάρχει πληρότητα στις δυο δηλώσεις Ν. 1337/83 και τα σχέδια αποτυπώνουν την υφιστάμενη κατάσταση, ασχολούμαστε με την διαφοροποίηση των 10 τ.μ που έκλεισαν. Ο τρόπος υπολογισμού προστίμου είναι αυτός που ανέφερες, δηλαδή με αναλυτικό (1 Λ.Π άρθρου 100). Όμως, αν πεις ότι ο Η.Χ έκλεισε μετά το 1983 δυστυχώς δεν μπορείς να υποβάλλεις δήλωση εκτός και αν υπάρχει κάποια εξαίρεση (κληρονομική διαδοχή, πλειστηριασμός κλπ). Οι δυο φάσεις Ν. 1337 δεν σημαίνουν Ο.Α για την τακτοποίηση. Στο Ε9 τους οι ιδιοκτήτες ποιο εμβαδόν κτιρίου δηλώνουν όλα αυτά τα χρόνια και με ποιο έτος παλαιότητας;
-
Καλησπέρα, Σε ακίνητο εκτός σχέδιο εχουμε Α και Β φάση Τρίτση με αποδεικτικά κατασκευής 1978, επιπλέον αυτών το 1985 "κλειστηκαν" 10 τ.μ. ημιυπαίθριου χώρου όπως αυτός παρουσιάζεται στα σχεδια που παραδώθηκαν στη Β' φάση. Η ερωτήση μου είναι τακτοποιώ το σύνολο του ακινήτου ως Κατ.2 χώρις Ο.Α. τα επιπλέον τ.μ. μπορούν να ρυθμιστούν α) ως λοιπή παράβαση με αναλυτικό, εφόσον φαίνεται ο Η/Υ στα σχέδια της Β φάσης, β) ως κατ. 4 ή γ)θεωρούνται κατ. 5 και δεν μπορούν να τακτοποιηθουν;
