Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Πάτρα: Ένας νεκρός και τραυματίες από κατάρρευση της γέφυρας ενώ εκτελούνταν εργασίες κατεδάφισης


    Σε τρεις συλλήψεις έχουν προχωρήσει οι Αρχές για την κατάρρευση της γέφυρας στην Πάτρα που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο ενός ανθρώπου και τον τραυματισμό άλλων 12. Οι αστυνομικοί πέρασαν χειροπέδες στον υπεύθυνο του έργου και σε δύο χειριστές που την ώρα της πτώσης εργάζονταν στο σημείο. Η γέφυρα που καταπλάκωσε και σκότωσε έναν 33χρονο ήταν κλειστή από τις 20 Ιουλίου. Οι ακριβείς συνθήκες της τραγωδίας δεν έχουν αποσαφηνιστεί.

    Η εταιρεία που είχε αναλάβει το έργο εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει τα εξής: «Η ΑΒΑΞ ΑΕ γνωστοποιεί ότι σήμερα Κυριακή 23/7/23 στο 206 χλμ της Εθνικής Οδού Πατρών-Πύργου εκτελούσε προγραμματισμένες εργασίες κατεδάφισης γέφυρας (φορέας κατεύθυνσης προς Πάτρα). Μετά τη διακοπή των εργασιών και παρά την απαγόρευση της κυκλοφορίας και τα μέτρα που είχαν ληφθεί, στο χώρο βρέθηκαν άτομα μη έχοντα εργασία τα οποία τραυματίστηκαν (ένα από τα οποία θανάσιμα) από τμήματα της γέφυρας που κατέρρευσαν. 

    H Εταιρεία από την πρώτη στιγμή συνεργάζεται στενά με τις αρχές στο πλαίσιο διερεύνησης του συμβάντος. Η ΑΒΑΞ ΑΕ εκφράζει τα βαθύτατα συλλυπητήριά της στους οικείους του θανόντα και εύχεται ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες».

    Η γέφυρα ήταν κλειστή από τις 20 Ιουλίου και πραγματοποιούνταν εργασίες. Ο Άκης Τσελέντης είχε προειδοποιήσει για τους κινδύνους πριν από 4 χρόνια αλλά δυστυχώς τα χρόνια που ακολούθησαν δεν βρέθηκε λύση. Τους κινδύνους είχε επισημάνει και ο Ευθύμιος Λέκκας που είχε μιλήσει για σοβαρά προβλήματα στατικότητας.

    Σύμφωνα με μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων ακούγονται φωνές κάτω από τη γέφυρα που κατέρρευσε ενώ στις έρευνες χρησιμοποιείται και drone. Οι εικόνες παραπέμπουν στον καταστροφικό σεισμό του Αιγίου το 1995 και τη μάχη για τον απεγκλωβισμό ανθρώπων από πολυκατοικία που είχε καταρρεύσει.

    Οι δίδυμες γέφυρες παρουσίαζαν βλάβες και προβλήματα στατικής επάρκειας. Τα έργα αποκατάστασης ξεκίνησαν το 2021 με κόστος 6.517.287,49 ευρώ για την επισκευή επί της Περιμετρικής (Β601 και Κ635). Οι γέφυρες, μήκους 167 μέτρων και 169 μέτρων αντίστοιχα σε κάθε κλάδο κυκλοφορίας, βρίσκονται στην αρχή της Παράκαμψης των Πατρών. 

    Στο σημείο βρίσκονται ασθενοφόρα και άνδρες της πυροσβεστικής που με τα χέρια και εκπαιδευμένο σκύλο ψάχνουν κάτω από τους τόνους μπετό που έχουν πέσει. Οι εικόνες από το σημείο είναι συγκλονιστικές.

    PATRA-3-scaled.jpg

    PATRA-5-scaled.jpg

    PATRA-8-scaled.jpg

    PATRA-6-scaled.jpg

    PATRA-7-scaled.jpg

    «Τη βαθιά θλίψη τους και τα συλλυπητήριά τους, με αφορμή το δυστύχημα που έγινε στην Πάτρα, αλλά και τις ευχές τους για ταχεία ανάρρωση προς τους τραυματίες που νοσηλεύονται», εξέφρασαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας και οι υφυπουργοί, Χριστίνα Αλεξοπούλου και Νίκος Ταχιάος.

    Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών, «από τις πρώτες στιγμές και χωρίς καθυστέρηση η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έπραξε τα ακόλουθα: η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, μετέβη άμεσα στον χώρο του δυστυχήματος και συμμετείχε στη σύσκεψη που έγινε στο Κέντρο Επιχειρήσεων.

    Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, μετέβη άμεσα στην Πάτρα, όπου είχε επαφές με όλους τους συναρμόδιους φορείς. Επίσης, η Χριστίνα Αλεξοπούλου, σε συνεννόηση με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, επικοινώνησε με την Εισαγγελία.

    Παράλληλα, εκλήθη η παραχωρησιούχος εταιρεία, προκειμένου εκπρόσωποί της να μεταβούν άμεσα στην Πάτρα, όπου και πραγματοποιείται σύσκεψη με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου».

    Έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις έχουν τεθεί σε ισχύ στην μεγάλη περιμετρική της Πάτρας. Ειδικότερα, σύμφωνα με την αστυνομία, έχει διακοπεί η κυκλοφορία στο ρεύμα προς Αθήνα και η κίνηση των οχημάτων εκτρέπεται στον κόμβο της Εγλυκάδας.

    Επίσης, έχει διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στην οδό Διοδώρου, στην Πάτρα, η οποία βρίσκεται κοντά στο τμήμα της μεγάλης περιμετρικής που κατέρρευσε.

    Ρεπορτάζ: Αναστασία Σταματοπούλου


    Πηγή: https://www.newsit.gr/topikes-eidhseis/patra-oi-protes-syllipseis-gia-tin-katarreysi-tis-gefyras-i-anakoinosi-tis-etaireias/3824703/



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Λυπηρά πράγματα. Το ερώτημα όμως συνάδελφοι είναι το εξής. Αν εγώ τώρα σας ανέβαζα μια φώτο με μια πινέζα απο το google maps με μια αλλη επικίνδυνη γέφυρα στη Νεα Ιωνία που την έχω βάλει στο μάτι και την αποφεύγω από το 2015, θα ενοχλούταν κανείς απο το ΤΕΕ που βλέπει ή κάποιος απλός χρήστης να το κάνει θέμα στο δήμαρχο της περιοχής? Μαλλον οχι γιαυτό προτείνω ουσιαστικά να γίνει εδώ στο michanikos.gr αυτό που πρότεινε και ο Τσελέντης και γιαυτό το λόγο δέχτηκα και την ποινή -10 στο παρελθόν. Ένας διαδικτυακός χώρος έκφρασης παραπόνων που θα μεταφέρονται στο κράτος. Και τους συλλόγους και το ΤΕΕ προσθέτω εγώ.

    Link to comment
    Share on other sites

    Δεν γίνεται να λειτουργεί ένα αξιοκρατικό κράτος δικαίου με αναφορές σε ιδιωτικά φόρουμ.

    Τέλος πάντων, εδώ (Πάτρα) μιλάμε για αστοχίες σε όλα τα μέτωπα.

    1. Λάθη στον αρχικό σχεδιασμό και κατασκευή.
    2. Λειτουργία ενώ υπήρχε πρόβλημα.
    3. Εργασία Κυριακή.
    4. Εργασία σε ώρες που απαγορεύονταν με πρόσφατο ψήφισμα.
    5. Μη κατάλληλα μέτρα ασφάλειας και απαγόρευσης πρόσβασης.
    6. Μη κατάλληλος σχεδιασμός και πλάνο εφαρμογής κατεδάφισης της γέφυρας.
    7. Πιθανή ανικανότητα χειριστών μηχανημάτων.

    Οι τεχνικές εταιρείες, όταν παίρνουν τα έργα, καλά είναι. Τώρα θα φταίει ο μικρός τεχνικός ασφαλείας που τον βάλανε να υπογράψει. Μα καλά, ποιος τους είπε να δουλέψουν έτσι, τέτοια μέρα, τέτοια ώρα. Είναι απλά τρελό.

    Απλά κάποιοι πρέπει να μπουν μέσα.

    Φυσικά θα φάει φταίξιμο και η "κοινωνική ομάδα". Δεν έχει μάθει τίποτα τόσα χρόνια περί ατομικής ευθύνης που του λέει ο πρωθυπουργός του 40%? τσ τσ τσ.

    Αυτές τις μέρες είναι λες και το σύμπαν να σου λέει "Καλά ρε, Μητσοτάκη 40%? Φάε τώρα γκαντεμιά." Το θέμα πιθανόν να θαφτεί. Με τόσα που γίνονται τι να πρώτο προλάβουν και τα αγαπητά ΜΜΕ.

    Τα μάτια σας 14, απλά.

    Link to comment
    Share on other sites

    7 λεπτά πριν, Apollon said:

    ... Μα καλά, ποιος τους είπε να δουλέψουν έτσι, τέτοια μέρα, τέτοια ώρα. Είναι απλά τρελό.

    Απλά κάποιοι πρέπει να μπουν μέσα..

    Δηλαδή αν δούλευαν Δευτέρα η γέφυρα δεν θα έπεφτε αλλά έπεσε επειδή δούλεψαν Κυριακή ?

    Link to comment
    Share on other sites

    2 λεπτά πριν, avgoust said:

    ....αλλά έπεσε επειδή δούλεψαν Κυριακή ?

    σίγουρα το ημέρα και ώρα δεν έχει καμία σχέση (γενικά)

    Αλλά..... και υπάρχει ένα τεράστιο αλλά....

    όταν ο/οι χειριστές των μηχανημάτων δουλεύουν και τους βαράει ο Ήλιος με 40 και βαθμούς θερμοκρασία αέρα και αρκετούς βαθμούς πιο πολύ όλα τα μεταλλικά αντικείμενα και εργαλεία και χειριστήρια που τα βαράει ο Ήλιος..... ε... δεν περιμένεις να μπορούν να κάνουν την πιο προσεκτική εργασία !!!

    και ένα δεύτερο αλλά

    Όταν είσαι ανάδοχος ή υπεύθυνος του έργου και είναι ημέρα αργίας συν το γεγονός ότι υπάρχει ΕΙΔΙΚΟ απαγορευτικό εργασίας σε εξωτερικούς χώρους αυτές τις ώρες και εσύ βάζεις τους εργαζόμενους να δουλεύουν, συμπεραίνουμε ότι ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ και τόσο τυπικός ακόμα και σε άλλα μέτρα ασφαλείας που θα πρέπει να έχεις....

    Οπότε η βασική ευθύνη σίγουρα υπάρχει η οποία όμως θα έχει σημαντική επιβάρυνση και από αυτά ....

    άποψη μου

    Link to comment
    Share on other sites

    Αν σταθούμε στα θύματα και όχι στις εργασίες που γινόταν τότε δυο συμπεράσματα (έστω και πρόχειρα) βγαίνουν.

    1) Δεν υπήρχαν επαρκή μέτρα ασφαλείας ώστε να μην μπορεί κανείς να πλησιάσει σε απαγορευμένο χώρο

    και- ή

    2) Οι Ρομα δεν καταλαβαίνουν από αυτά ,ορμάνε όπου να ναι (βλ. και θύματα από ηλεκτροπληξία στην προσπάθεια τους να κλέψουν καλώδια από κολόνες της ΔΕΗ) και το πολύ πολύ να δείρουν ή και να σκοτώσουν ακόμα (βλ. πρόσφατο περιστατικό δολοφονίας φύλακα) προκειμένου να πάρουν υλικά .

     

    Link to comment
    Share on other sites

    20 λεπτά πριν, kfil said:

    Αν σταθούμε στα θύματα και όχι στις εργασίες που γινόταν....

    Συνήθως δεν δικάζονται τα θύματα αλλά οι θήτες.....

    Φυσικά υπάρχει και η ταχτική από συνηγόρους των θητών στα δικαστήρια να κάνουν πάσα ή προσπάθεια πάσας ευθυνών στα θύματα για να πέσουν στα μαλακά οι θήτες...

    πχ βιασμοί κλασικό παράδειγμα "κύριε Πρόεδρε φόραγε ρούχα ΧΧΧ και κουνούσε ΨΨΨ" κλπ..... 

     

    Και πράγματι ναι .... οι κοπελιές τους αρέσει να έχουν ότι ρούχα τους κολακεύουν και καλά κάνουν...

    και οι Ρομά με την συχνή αρνητική (τουλάχιστον) πρακτική που έχουν σε αρκετά πράγματα είναι ένα τεράστιο πρόβλημα....

    Δεν τις βιάζουμε όμως επειδή είναι όμορφες

    Δεν τους ρίχνουμε όμως μια γέφυρα στο κεφάλι επειδή ζουν όπως ζουν  ...... 

     

    Κι όταν πέφτει μια γέφυρα η οποία από το 2019 είχε διαπιστωθεί ότι είχε πρόβλημα δεν συσχετίζουμε ποιος περνούσε από κάτω .... αλλά γιατί έπεσε με εργασίες από πάνω ....

    Μέσα στην πόλη της Πάτρας είναι.... Δηλαδή αν ήταν ζευγαράκι Φοιτητών από κάτω θα κάναμε συσχετισμό τι είναι και τι κάνει εκει?

    Edited by Didonis
    Link to comment
    Share on other sites

    ενδιαφέρον θα ειχε να μαθαιναμε τι τύπου γέφυρα ήταν, αν είχε τίποτα προεντάσεις που 'σκάσανε' κτλ.

    Η κατεδάφιση γεφυρών είναι διαφορετική ανάλογα με τον τύπο του φορέα (προεντεταμένες δοκοι, box section, συμμικτες κτλ).

    Link to comment
    Share on other sites

    29 λεπτά πριν, Didonis said:

    Συνήθως δεν δικάζονται τα θύματα αλλά οι θήτες.....

    Φυσικά υπάρχει και η ταχτική από συνηγόρους των θητών στα δικαστήρια να κάνουν πάσα ή προσπάθεια πάσας ευθυνών στα θύματα για να πέσουν στα μαλακά οι θήτες...

    πχ βιασμοί κλασικό παράδειγμα "κύριε Πρόεδρε φόραγε ρούχα ΧΧΧ και κουνούσε ΨΨΨ" κλπ..... 

     

    Και πράγματι ναι .... οι κοπελιές τους αρέσει να έχουν ότι ρούχα τους κολακεύουν και καλά κάνουν...

    και οι Ρομά με την συχνή αρνητική (τουλάχιστον) πρακτική που έχουν σε αρκετά πράγματα είναι ένα τεράστιο πρόβλημα....

    Δεν τις βιάζουμε όμως επειδή είναι όμορφες

    Δεν τους ρίχνουμε όμως μια γέφυρα στο κεφάλι επειδή ζουν όπως ζουν  ...... 

     

    Κι όταν πέφτει μια γέφυρα η οποία από το 2019 είχε διαπιστωθεί ότι είχε πρόβλημα δεν συσχετίζουμε ποιος περνούσε από κάτω .... αλλά γιατί έπεσε με εργασίες από πάνω ....

    Μέσα στην πόλη της Πάτρας είναι.... Δηλαδή αν ήταν ζευγαράκι Φοιτητών από κάτω θα κάναμε συσχετισμό τι είναι και τι κάνει εκει?

    Το και , ή το ή που έβαλα τα καλύπτει όλα.

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.