Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Το Υποδομών επεκτείνει το «μοντέλο» των μισθωμένων πτυχίων και στις εταιρείες που εκτελούν αποκλειστικά ιδιωτικά έργα. Τι προβλέπει σχέδιο νόμου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση. Ποιο ρόλο αναλαμβάνει το ΤΕΕ
       
      Την ίδια στιγμή που οι διοικήσεις εργοληπτικών επιχειρήσεων δημοσίων έργων διαμαρτύρονται για την, ενίοτε πλασματική, υποχρεωτική "στελέχωση" από μηχανικούς, οι οποίοι απλώς μισθώνουν το πτυχίο τους στις επιχειρήσεις και δεν χρειάζεται να εργάζονται (!), το υπουργείο Υποδομών επεκτείνει το μοντέλο και στις εταιρείες που εκτελούν αποκλειστικά ιδιωτικά έργα.
       
      Για δεκαετίες, και προκειμένου να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων, οι τεχνικές εταιρείες έπρεπε να απασχολούν μηχανικούς συγκεκριμένων ειδικοτήτων (ανάλογα με το έργο που διεκδικούν) και συγκεκριμένων κατηγοριών μελετητικών πτυχίων.
       
      Σε πολλές περιπτώσεις, οι συγκεκριμένοι μηχανικοί μίσθωναν τα πτυχία τους έναντι αμοιβής χωρίς να εργάζονται στις τεχνικές εταιρείες.
       
      Η κρίση περιόρισε το φαινόμενο, αλλά προ έτους η διοίκηση του εργοληπτικού συνδέσμου ΣΑΤΕ είχε ζητήσει από το Τεχνικό Επιμελητήριο (ΤΕΕ) να βρεθεί φόρμουλα. Ορισμένοι από τους μηχανικούς που μίσθωναν τα πτυχία, αξίωναν κανονικές αποζημιώσεις όταν η τεχνική εταιρεία σταματούσε τη συνεργασία!
       
      Αλλη άποψη φαίνεται πως είχε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών καθώς, με βάση το σχέδιο νόμου που τέθηκε αργά προχθες το βράδυ σε δημόσια διαβούλευση, ιδρύονται, μεταξύ άλλων, και τα "Mητρώα Μελετητικών Επιχειρήσεων Ιδιωτικών Έργων" και "Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Ιδιωτικών Έργων".
       
      Προβλέπεται πως "επιχείρηση εγγεγραμμένη στα Mητρώα Μελετητικών Επιχειρήσεων Ιδιωτικών Έργων και Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Ιδιωτικών Έργων στελεχώνεται αποκλειστικά από φυσικά πρόσωπα εγγεγραμμένα στο Μητρώο Εμπειρίας Μελετητών ή και στο Μητρώο Εμπειρίας Κατασκευαστών".
       
      Οσοι αντιδρούν στις προβλέψεις του σχεδίου νόμου θεωρούν πως η φάμπρικα με τα μισθωμένα πτυχία μηχανικών (χωρίς ενίοτε να εργάζονται κιόλας, όπως προαναφέρθηκε) επεκτείνεται τώρα και στις εταιρείες που εκτελούσαν αποκλειστικά ιδιωτικά έργα.
       
      Η άλλη πλευρά υποστηρίζει, πάντως, πως δε μπορεί να συνεχιστεί το σημερινό καθεστώς της ασυδοσίας όσον αφορά τα στελέχη, το επίπεδο υπηρεσιών και τον έλεγχο συμβάσεων στα έργα. Επιπλέον, όπως είχε υποστηρίξει και στο παρελθόν ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, η στελέχωση με μηχανικούς δεν θα είναι εικονική γιατί θα γίνονται έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
       
      Προσθέτουν πως με το σχέδιο νόμου καθορίζονται και δικλείδες ασφαλείας που δεν υπάρχουν σήμερα όπως η πρόβλεψη πως οι μηχανικοί του δημοσίου, "απαγορεύεται πριν την παρέλευση επταετίας από τη συνταξιοδότησή τους ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο αποχώρησης τους από την υπηρεσίας (παραίτηση, απόλυση κ.λπ.), να στελεχώνουν μελετητικές και εργοληπτικές επιχειρήσεις και εταιρίες συμβούλων (...), που αναλαμβάνουν δημόσια έργα και μελέτες και να έχουν οποιαδήποτε σχέση εργασίας ή μίσθωσης έργου με αυτές για την ανάληψη και εκτέλεση δημοσίων έργων".
       
      Οι άσπονδοι φίλοι του κ. Σπίρτζη επικεντρώνονται και στον πρόσθετο ρόλο που θα διαδραματίζει το ΤΕΕ (και τα έσοδα που θα έχει) του οποίου ήταν πρόεδρος επί χρόνια. Μεταξύ άλλων το ΤΕΕ αναλαμβάνει τη δημιουργία και τήρηση ηλεκτρονικών βάσεων δεδομένων, πραγματοποιεί εκπαιδευτικά σεμινάρια που είναι υποχρεωτικά για την εγγραφή στα νέα ηλεκτρονικά μητρώα, κ.λπ.
       
      Επισημαίνουν, επίσης, πως "η μανία του υπουργού με τα μητρώα - προβλέπεται η σύσταση πλήθους ηλεκτρονικών μητρώων στο σχέδιο νόμου - μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση και όχι σε μείωση της γραφειοκρατίας".
       
      Πηγή: euro2day.gr
      Περισσότερα...

      30

    • Engineer

      Το «Φαινόμενο της ρευματοκλοπής και η διαχείρισή του» αποτέλεσε το τρίτο από τα θέματα στην παρουσίαση-εσπερίδα που διεξήγαγε η ΡΑΕ το απόγευμα της Παρασκευής 16/09/2016 στη ΔΕΘ.
       
      Το θέμα ανέπτυξε ο κ. Γεώργιος Μουτζορογεώργος, μέλος της Μονάδας Προστασίας Καταναλωτών και Περιβάλλοντος της ΡΑΕ, ο οποίος μίλησε για το φαινόμενο της ρευματοκλοπής που έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, καθώς και για τη διαχείριση του φαινομένου αυτού εκ μέρους της ΡΑΕ.
       
      Όπως ανέφερε ο ομιλητής, συνηθέστερη περίπτωση ρευματοκλοπής συνιστά η επέμβαση στο μετρητή ή σε άλλο στοιχείο της μετρητικής διάταξης που αποσκοπεί στην αλλοίωση της καταγραφόμενης ενέργειας. Με βάση τα ευρήματα των αυτοψιών και ελέγχων που διενεργεί ο Διαχειριστής του Δικτύου διακρίνονται οι ακόλουθες περιπτώσεις:
       
      α) Διαπιστωμένες ρευματοκλοπές όπου τα τεχνικά ευρήματα είναι εμφανή, απτά και αδιάσειστα και τεκμηριώνουν κατά τρόπο αναμφισβήτητο την τέλεση της ρευματοκλοπής σε συνδυασμό με την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς και
       
      β) Πιθανολογούμενες ρευματοκλοπές όπου υπάρχουν μεν κάποια ευρήματα, ωστόσο αυτά αποτελούν ενδείξεις αλλά όχι αποδείξεις τέλεσης της ρευματοκλοπής.
       
      Ακολούθως, παρουσιάστηκαν στατιστικά στοιχεία που αφορούν το πλήθος των εντοπισμένων ρευματοκλοπών, καθώς και το ποσοστό εντοπισμένων ρευματοκλοπών ανά 1000 χρήστες Χαμηλής Τάσης για τα έτη 2011-2016 (έως Αύγουστο 2016). Με βάση τα στοιχεία της τελευταίας υποβληθείσας μελέτης από το Διαχειριστή του Δικτύου (έτος 2014), το ποσοστό των τεχνικών απωλειών ανέρχεται σε 5,29%, το ποσοστό της μη καταγραφείσας ενέργειας (μη τεχνικές απώλειες) σε 2,31% ενώ το ποσοστό της συνολικής απολεσθείσας ενέργειας σε 7,60% επί της συνολικά εγχεόμενης ενέργειας στο Διασυνδεδεμένο Δίκτυο.
       
      Ακόμη, τονίστηκε η κοινωνική προέκταση του φαινομένου των Ρευματοκλοπών καθώς οι παραβατικές συμπεριφορές αγγίζουν όλα τα κοινωνικά στρώματα και τις κατηγορίες καταναλωτών. Περαιτέρω, αναλύθηκαν οι στοχευμένες δράσεις στις οποίες πρόκειται να προβεί η Αρχή για την εξάλειψη του φαινομένου των ρευματοκλοπών.
       
      Ειδικότερα, τονίστηκε ότι η ΡΑΕ σε συνεργασία με τον αρμόδιο φορέα για τη Διαχείριση του Δικτύου, θα προβεί στην αναθεώρηση της εσωτερικής οδηγίας No 83. Επίσης, προς την κατεύθυνση αυτή, η ΡΑΕ θα εκδώσει στο άμεσο μέλλον Κανονιστική Απόφαση στο πλαίσιο του Κώδικα Διαχείρισης Δικτύου (ΚΔΔ), στην οποία θα προβλέπονται οι ενέργειες που πρέπει να λαμβάνουν χώρα από τον εντοπισμό της ρευματοκλοπής μέχρι τον υπολογισμό της αξίας της απολεσθείσας ενέργειας με πλήρη ενημέρωση και διαφάνεια για τους καταναλωτές.
       
      Με τις δράσεις αυτές, πρόκειται να βελτιωθεί η προστασία του κοινωνικού συνόλου από αντισυμβατικές και παραβατικές ενέργειες ορισμένων καταναλωτών καθώς και η προστασία της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
       
      Τέλος, τονίστηκε ότι τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα που θα προκύψουν από τη διαχείριση των ρευματοκλοπών προς όφελος των καταναλωτών θα στηριχθούν σε 3 άξονες. Πρώτος άξονας θα είναι η αποτελεσματικότητα των χειρισμών από τον αρμόδιο φορέα (ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.). Δεύτερο άξονα θα αποτελέσει η διαφάνεια των ενεργειών με ενημέρωση των καταναλωτών, συλλογή και φύλαξη όλων των αποδεικτικών στοιχειών και τρίτος άξονας θα είναι η ισότιμη και χωρίς διακρίσεις μεταχείριση των καταναλωτών μέσω τυποποίησης όλων των διαδικασιών και των παρεχόμενων πληροφοριών σε όλες τις περιπτώσεις ρευματοκλοπών ανά την επικράτεια.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/76-tis-ilektrikis-energeias-hanetai-apo-reymatoklopes-kai-tehnikes-apoleies
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Τρεις νέες αποφάσεις επιβολής κυρώσεων σε ισάριθμους ενεργειακούς επιθεωρητές εξέδωσε το ΥΠΕΝ, με την υπογραφή του κ. Σκουρλέτη.
       
      Αναλυτικά, σύμφωνα με τις αποφάσεις, επιβάλλονται τα παρακάτω:
       
      1η περίπτωση:
      χρηματικό πρόστιμο ύψους πεντακοσίων (500) Ευρώ, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 56 του Ν.4409/2016 (ΦΕΚ Α' 136), καθώς, κατόπιν ελέγχου διαπιστώθηκε ότι υπέπεσε σε παραβάσεις των κείμενων διατάξεων κατά την έννοια του άρθρου 56, παρ.1 εδάφια α), β) και ε) του προαναφερόμενου Νόμου.
      Ειδικότερα, διαπιστώθηκε ότι υπέπεσε στις εξής παραβάσεις:
      ανέγραφε ανακριβή ενεργειακά στοιχεία επί του Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης κτηρίου,
      υπέβαλλε ανακριβή στοιχεία,
      εκπλήρωνε πλημμελώς τα επιστημονικά και επαγγελματικά του καθήκοντα και τις συμβατικές του υποχρεώσεις.

      2η περίπτωση:
      αποκλεισμό από τη διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων για περίοδο ενάμιση (1,5) έτους καιχρηματικό πρόστιμο τριών χιλιάδων διακοσίων τριάντα δύο Ευρώ και ογδόντα δύο λεπτών (3.232,82 Ευρώ), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 56 του Ν. 4409/2016 (ΦΕΚ Α 136), καθώς, κατόπιν ελέγχου διαπιστώθηκε ότι υπέπεσε σε παραβάσεις των εδαφίων α), β), ε) και στ) της παρ. 1 του άρθρου 56, του προαναφερόμενου νόμου.
      Ειδικότερα, διαπιστώθηκε ότι υπέπεσε στις εξής παραβάσεις:
      ανέγραφε ανακριβή ενεργειακά στοιχεία επί των Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης κτιρίων,
      υπέβαλλε ανακριβή στοιχεία,
      εκπλήρωνε πλημμελώς τα επιστημονικά και επαγγελματικά του καθήκοντα και τις συμβατικές του υποχρεώσεις,
      συντρέχουν στο πρόσωπό του ασυμβίβαστα για τη διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων.

      3η περίπτωση:
      χρηματικό πρόστιμο χιλίων εξακοσίων σαράντα δύο Ευρώ και σαράντα λεπτών (1.642,40) Ευρώσύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 56 του Ν.4409/2016 (ΦΕΚ Α' 136), καθώς, κατόπιν ελέγχου διαπιστώθηκε ότι υπέπεσε σε παραβάσεις των κείμενων διατάξεων κατά την έννοια του άρθρου 56, παρ.1 εδάφια α), β), ε) και στ) του προαναφερόμενου νόμου.
      Ειδικότερα, διαπιστώθηκε ότι υπέπεσε στις εξής παραβάσεις:
      ανέγραφε ανακριβή ενεργειακά ή άλλα στοιχεία επί των Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης κτιρίων,
      υπέβαλλε ανακριβή στοιχεία,
      εκπλήρωνε πλημμελώς τα επιστημονικά και επαγγελματικά του καθήκοντα και τις συμβατικές του υποχρεώσεις,
      συντρέχουν στο πρόσωπο του νομικά ή άλλα κωλύματα ή ασυμβίβαστα

      Περισσότερα...

      19

    • Engineer

      Νέες δυνατότητες και χρήσεις παρέχει πλέον στους πολίτες και σε ολόκληρη τη Σύρο, η ολοκλήρωση των εργασιών τηλεθέρμανσης του κολυμβητηρίου, μέσω της απορριπτόμενης θερμότητας από την μονάδα παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος στο νησί.
       
      «Πρόκειται για ένα έργο πνοής με σύγχρονες προδιαγραφές βάσει της πράσινης τεχνολογίας, που θα επιτρέψει τη λειτουργία του Δημοτικού Κολυμβητηρίου για τουλάχιστον δέκα μήνες το χρόνο», επισημαίνει ο δήμαρχος Γιώργος Μαραγκός, σημειώνοντας ότι «αλλάζει τα δεδομένα, καθώς παρέχει νέες δυνατότητες χρήσης του κολυμβητηρίου από τα παιδιά, τους νέους και τους αθλητές, ενώ μας δίνει δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης του αθλητικού τουρισμού».
       
      Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε, προσθέτει ο κ Μαραγκός, ότι υπάρχουν πολλά και σημαντικά προβλήματα στις γηρασμένες δημοτικές αθλητικές εγκαταστάσεις του νησιού μας και, «με πλήρη συναίσθηση ευθύνης, αντιλαμβανόμαστε την ανάγκη άμεσης αντιμετώπισής τους.
       
      Δεδομένης, της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας και του δραματικού περιορισμού των πόρων της τοπικής αυτοδιοίκησης, ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης, αναζητά διαρκώς τρόπους αναβάθμισης των αθλητικών υποδομών του, ιεραρχώντας τις ανάγκες τους και επιδιώκοντας την ωρίμανση των αναγκαίων έργων (μελέτες, αδειοδοτήσεις), προκειμένου, αφενός να εξασφαλίσει κατάλληλες και ασφαλείς εγκαταστάσεις για παιδιά και αθλητές και αφετέρου να προάγει το αθλητικό πνεύμα».
       
      Σημειώνεται ότι το εν λόγω σύστημα θερμαίνει το νερό χρήσης του κολυμβητηρίου καθώς και το κτίριο, εφόσον απαιτηθεί, ενώ ατο σύντομο διάστημα που θα παραμένει ανενεργό, θα πραγματοποιούνται οι εργασίες συντήρησης.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Tilethermainomeno_to_dimotiko_kolumbitirio_Surou/#.V-p9tvmLTDc
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ξεμπλοκάρουν για τα καλά οι πληρωμές για απαλλοτριώσεις εκτάσεων για αρχαιολογικούς σκοπούς.
       
      Δίνεται έτσι ανάσα σε ιδιοκτήτες που και την περιουσία τους έχασαν και δεν πήραν την αποζημίωση που τους είχε οριστεί.
       
      Πλέον το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠ), που είχε παγώσει τα τελευταία χρόνια και δεν έδινε φράγκο θα ξεκινήσει πληρωμές.
       
      Το 2015 έγινε μία πρώτη αρχή, με την καταβολή 3.710.796,63 ευρώ, και το 2016 υπάρχει μια ακόμα πιο αποφασιστική συνέχεια, με άλλα 8.641.743,94 ευρώ. Συνολικά πρόκειται για 12.352.540,57 ευρώ την τελευταία διετία, που αφορούν σε 32 υποθέσεις απαλλοτριώσεων οι οποίες, ανάλογα με την περίπτωση, μπορεί να έχουν και πολλαπλούς δικαιούχους.
       
      Παράλληλα, το διοικητικό συμβούλιο και οι υπηρεσίες του ΤΑΠ, από κοινού με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού, διαμόρφωσαν σαφή και αδιάβλητα κριτήρια για τη σειρά προτεραιότητας, ώστε να υπάρχει ίση και δίκαιη αντιμετώπιση.
       
      Σύμφωνα με αυτά προτάσσονται οι υποθέσεις με οριστική τιμή, η οποία έχει προκύψει με απόφαση Εφετείου, συμπεριλαμβανομένων των υποθέσεων με πρωτόδικες δικαστικές αποφάσεις, που για διάφορους λόγους δεν πρόκειται να εξεταστούν σε επίπεδο Εφετείου (π.χ. μη προσφυγή των διαδίκων στο Εφετείο).
       
      Ακολουθούν οι απευθείας εξαγορές, δηλαδή οι υποθέσεις στις οποίες επιτυγχάνεται εξωδικαστική συμφωνία για το τίμημα.
       
      Έπονται οι υποθέσεις με προσωρινή τιμή, η οποία έχει προκύψει με πρωτόδικη δικαστική απόφαση, για τις οποίες εκκρεμεί η εξέτασή τους στο Εφετείο.
       
      Η εσωτερική σειρά προτεραιότητας για κάθε μία από τις παραπάνω κατηγορίες καθορίζεται με βάση την ημερομηνία της αρχικής γνωμοδότησης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για την απαλλοτρίωση.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Peftei_chrima_gia_akinita_pou_ta_%C2%ABefage%C2%BB_o_Politismos/#.V-pYb_mLS70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Διοικούσα Επιτροπή του Τομέα Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων 'Εργων (ΤΣΜΕΔΕ) του ΕΤΑΑ αποφάσισε ομόφωνα, στη σημερινή συνεδρίασή της, μετά από αίτημα του προέδρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας Γιώργου Στασινού και εισήγηση του προέδρου της Κωνσταντίνου Μακέδου, να εισηγηθεί στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΤΑΑ, στη συνεδρίαση της προσεχούς Τετάρτης, την εκ νέου παράταση εξόφλησης των ασφαλιστικών εισφορών που αφορούν στο Α΄ εξάμηνο του 2016 για έναν ακόμη μήνα, άνευ προσαυξήσεων εκπροθέσμου και με παράλληλη διατήρηση των διακανονισμών, της ασφαλιστικής ικανότητας και ενημερότητας των υπόχρεων, ώστε οι ασφαλισμένοι να ανταπεξέρχονται στις ασφαλιστικές και φορολογικές τους υποχρεώσεις με ομαλότερους όρους.
       
      Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη παράταση αποφασίσθηκε στις 15/6 και εκπνέει στις 30 Σεπτεμβρίου 2016.
       
      Με νεότερη ανακοίνωση θα υπάρξει ενημέρωση για τη σχετική απόφαση του ΔΣ του ΕΤΑΑ.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/38956/
      Περισσότερα...

      60

    • Engineer

      Τα μεγάλα έργα του ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ όπως είχαν δοθεί στη δημοσιότητα το Φθινόπωρο του 2014 περιελάμβαναν μία σημαντική γκάμα έργων για την επόμενη μέρα στην προσπάθεια για την επιστροφή της ανάπτυξης της χώρας.
       
      Συνολικά είκοσι τρία μεγάλα έργα υποδομής κόστους 5,2 δισ ευρώ ήταν το αρχικό "πακέτο" έργων στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 - 2020» του νέου ΕΣΠΑ.
       
      Από εκείνο το πακέτο με τη δημοσίευση του είχε γίνει γνωστό πως υπήρχε το σημαντικό πρόβλημα της υπερδέσμευσης κεφαλαίων που έφτανε σε ποσοστό 140%. Βέβαια θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η υπερδέσμευση πολλές φορές όσο και αν ακούγεται παράδοξο είναι απαραίτητη γιατί είναι σύνηθες το φαινόμενο να έχουμε λόγω των εκπτώσεων στις δημοπρατήσεις μικρότερο κόστος αλλά και κάποια έργα να μην καταφέρουν να τραβήξουν το σύνολο της χρηματοδότησης που έχουν δεσμεύσει
       
      Το ενδιαφέρον που έχει σήμερα αυτός ο κατάλογος έργων είναι που βρίσκεται το κάθε έργο και σήμερα το ypodomes.com θα επιχειρήσει να κάνει μία αποτύπωση της κατάστασης τους. Αναλυτικά:
       
      Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο - Πάτρα
      Εδώ είμαστε μόλις στην ολοκλήρωση της προμελέτης. Θα χρειαστεί διαβούλευση με την τοπική κοινωνία για να βρέθει η αρεστή σε όλους τομή. Είναι από τα έργα που προβληματίζουν καθώς δεν είναι καθόλου σίγουρη η υλοποίηση του.
       
      Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) - Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ρίο
      Εδώ έχουμε δύο τμήματα. Το τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος προχωρά στα έργα υποδομής ενώ στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο έχουμε σε εξέλιξη ένα διαγωνισμό για την υποδομή. Αναμένεται μία δημοπράτηση για επιδομή-ηλεκτροκίνηση που σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ θα δημοπρατηθεί μέσα στο 2017.
       
      Ηλεκτροκίνηση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας και εντοπισμένες παρεμβάσεις μικρής έκτασης σε υποδομή-επιδομή
      Εδώ είμαστε προς το παρόν σε μελέτες και δεν προβλέπεται σύντομα η δημοπράτηση.
       
      Αναβάθμιση ΠΑΘΕ/Π: τμήμα ΣΚΑ - Οινόη (χωρίς τη σύνδεση με ΣΚΑ)
      Έργο απαραίτητο για την βελτίωση της υποδομής της γραμμής που βρίσκεται σε μελέτες. Είναι από τα έργα που αναμένονται και έχει ήδη καθυστερήσει δεδομένης της αύξησης που παρουσιάζεται σε αυτόν τον διάδρομο.
       
      Επέκταση προαστιακού σιδηροδρόμου Αττικής από Κορωπί μέχρι Λαύριο και σύνδεση λιμένα Λαυρίου
      Εδώ έχουμε ένα έργο που έχει κατατεθεί ως μέρος πρότασης από το Υπουργείο Υποδομών στο Πακέτο Γιουνκέρ. Είναι άγνωστο το πότε και πως θα δημοπρατηθεί λόγω αυτής της κίνησης. Αν δεν ξεκαθαρίσει δεν θα το δούμε γρήγορα να δημοπρατείται.
       
      Κατασκευή αυτοκινητόδρομου «Πάτρα - Πύργος»
      Το μοναδικό έργο της λίστας που είναι σε δημοπράτηση. Έχουν προκηρυχθεί 4 εργολαβίες απο τις 8, ύστερα από τη σαλαμοποίηση που υπέστη και αναμένονται οι επόμενες 4. Η έναρξη του έργου δεν προβλέπεται πριν το Φθινόπωρο το 2017.
       
      Κατασκευή αυτοκινητόδρομου «Καλό Νερό - Τσακώνα»
      Έργο που βρίσκεται σε μελέτες και επιπλέον είναι μέρος πρότασης του ΥΠΟΜΕΔΙ για χρηματοδότηση από το Πακέτο Γιουνκέρ. Πιθανότητα να το δούμε να χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ μικρή.
       
      Κατασκευή του τμήματος «Λαμία - Ξυνιάδα» του αυτοκινητόδρομου «Κεντρικής Ελλάδας» (Ε65)
      Είναι σε εξέλιξη η κατάθεση του Φακέλου Μεγάλου Έργου και η έγκριση του από την ΕΕ. Εφόσον έγκριθεί η εργολαβία αυτή θα ξεκινήσει χωρίς δημοπράτηση από την κατασκευαστική κοινοπραξία του Ε65 μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2017.
       
      Κατασκευή της Οδικής Παράκαμψης Χαλκίδας
      Αυτό το έργο είναι σε μελέτες, πιθανότατα θα σπάσει σε 3 εργολαβίες, όμως η υλοποίηση του θα εξαρτηθεί από την πορεία υλοποίησης άλλων έργων του ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Αν φτάσουν τα χρήματα θα το δούμε να δημοπρατείται.
       
      Ολοκλήρωση της κατασκευής οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με τον Δυτικό Άξονα Βορρά - Νότου - φάση Β' (έργο γέφυρα)
      Εργο με μεγάλα προβλήματα, τα έργα έχουν σταματήσει εδώ και καιρό, όπως όλα δείχνουν οδεύουμε προς τη δημοπράτηση εντός του 2017 μίας εργολαβίας σκούπας με σκοπό ο αυτοκινητόδρομος να λειτουργήσει πλήρης το 2020.
       
      Μετρό Θεσσαλονίκης Βασική Γραμμή - Ολοκλήρωση κατασκευής και προμήθεια συρμών - Φάση Β΄ (έργο γέφυρα)
      Το έργο αναστήθηκε φέτος, προς το παρόν πάει καλά και με τη σημερινή εικόνα θα λειτουργήσει το 2020. Δεν επίκειται κάποια νέα δημοπράτηση καθώς είναι έργο γέφυρα που έχει ξεκινήσει από το προ-προηγούμενο ΕΣΠΑ.
       
      Επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης έως Καλαμαριά - Κύριες εργασίες και προμήθεια συρμών - Φάση Β΄ (έργο γέφυρα)
      Το έργο προχωρά καλά και αναμένεται να λειτουργήσει με κατασκευαστικούς χρόνους το 2021. Δεν επίκειται κάποια νέα δημοπράτηση καθώς είναι έργο γέφυρα που έχει ξεκινήσει από το προηγούμενο ΕΣΠΑ.
       
      Επέκταση του Μετρό Αθήνας, τμήμα Χαϊδάρι - Πειραιάς & συρμοί του μετρό Αθήνας - Ολοκλήρωση κατασκευής και θέση σε λειτουργία - Φάση Β΄ (έργο γέφυρα)
      Το έργο είναι σε εξέλιξη με επιμέρους προβλήματα και προς το παρόν είναι άγνωστο το πότε θα λειτουργήσει. Δεν επίκειται κάποια νέα δημοπράτηση καθώς είναι έργο γέφυρα που έχει ξεκινήσει από το προ-προηγούμενο ΕΣΠΑ.
       
      Μετρό Αθήνας Γραμμή 4 - Τμήμα Άλσος Βεΐκου - Γουδή
      Το μεγαλύτερο έργο για αυτό το ΕΣΠΑ καθώς μιλάμε για 1,4δισ ευρώ. Η δημοπράτηση του αναμένεται τους επόμενους μήνες, με μεγαλύτερη πιθανότητα αυτο να γίνει το 2017.
       
      Διευθέτηση ρέματος Εσχατιάς
      Σε εξέλιξη εργολαβία, αναμένεται ακόμα μία που είναι σε μελέτες.
       
      Ύδρευση Κέρκυρας
      Το έργο είναι σε μελέτες και αναμένεται η δημοπράτηση.
       
      Εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων και δίκτυα αποχέτευσης οικισμών Νέας Μάκρης και Μαραθώνα
      Το έργο είναι σε μελέτες και αναμένεται επίσης η δημοπράτηση του.
       
      Εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων και δίκτυα αποχέτευσης οικισμών Ραφήνας και Αρτέμιδας
      Το έργο παραμένει σε μελέτες.
       
      Μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων Άνω Λιοσίων
      Εδώ αναμένονται εξελίξεις μετά την ακύρωση των σχετικών διαγωνισμών το 2015.
       
      Μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων Φυλής
      Το ίδιο
       
      Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΟΕΔΑ) Νοτιανατολικού Τομέα Θεσσαλονίκης
      Αναμένονται επίσης ανακοινώσεις
       
      Οριζόντια Διαχείριση απορριμμάτων Πελοποννήσου με ΣΔΙΤ
      Η κατάσταση στην Πελοπόννησο παραμένει ασαφής και δεν υπάρχει κοινή γραμμή για να λυθεί το πρόβλημα, πόσο μάλλον για να υπάρξει υλοποίηση έργου.
       
      Φράγμα Χαβρία
      Το έργο είναι σε μελέτες.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/36459-se-ti-katastasi-einai-ta-erga-pou-eixan-eksaggelthei-to-2014-gia-to-neo-espa-2014-2020
      Περισσότερα...

      0

    • kan62

      To Υπουργείο Υποδομών,Μεταφορών και Δικτύων θέτει σε δημόσια διαβούλευση το ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:
       
      «Διαδικασίες κεντρικού ελέγχου και διαφάνειας στο σύστημα παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων και υποδομών, δομές στρατηγικού σχεδιασμού δημόσιων υποδομών και λοιπές διατάξεις»
       
      Ο Υπουργός κ. Χρήστος Σπίρτζης καλεί όλους τους πολίτες και τους κοινωνικούς φορείς να συμμετέχουν από σήμερα στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την αναμόρφωση και εκσυγχρονισμό του συστήματος παραγωγής δημοσίων και ιδωτικών τεχνικών έργων και υποδομών της χώρας και τη θεσμοθέτηση διαδικασιών κεντρικού ελέγχου και διαφάνειας αυτών επί του σχεδίου νόμου, προκειμένου να καταθέσουν τις προτάσεις τους, μέχρι και την Δευτέρα 17-10-2016 .
       
      Πηγή: http://www.opengov.gr/yme/?p=3781
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Αίτημα πρόσληψης συνολικά 76 μονίμων υπαλλήλων έχει υποβάλλει προς το ΑΣΕΠ ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) Α.Ε., για τις ανάγκες των υπηρεσιών του στους Νομούς Αττικής, Αρκαδίας, Εβρου, Ηρακλείου, Θεσσαλονίκης, Λάρισας, Αιτωλοακαρνανίας και Κοζάνης.
       
      Ο ΑΔΜΗΕ που είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία, συντήρηση και ανάπτυξη του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, αποτελεί 100% θυγατρική της ΔΕΗ, ωστόσο είναι πλήρως ανεξάρτητος λειτουργικά και διοικητικά.
       
      Κάθε χρόνο καταφεύγει σε εκατοντάδες εποχικές προσλήψεις -κυρίως τεχνικών ειδικοτήτων- για να καλύψει τις ανάγκες του, ενώ για μόνιμο προσωπικό έχει αιτηθεί τις εξής ειδικότητες:
       
      ΠΕ Διπλωματούχους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς,
      ΠΕ Διπλωματούχους Τοπογράφους Μηχανικούς,
      ΠΕ Διπλωματούχους Χημικούς Μηχανικούς,
      ΠΕ Διπλωματούχους Μηχανικούς, Αναλυτές - Προγραμματιστές (Μηχανικούς Η/Υ),
      ΤΕ Πτυχιούχους Αναλυτές Προγραμματιστές,
      ΤΕ Πτυχιούχους Διοικητικού - Λογιστικού,
      ΔΕ Ηλεκτροτεχνικούς Δικτύων,
      ΔΕ Ηλεκτροτεχνικούς Σταθμών - Υποσταθμών,
      ΔΕ Ηλεκτροτεχνίτες Εγκαταστάσεων και Εξοπλισμού,
      ΔΕ Μηχανοτεχνικούς Εγκαταστάσεων και Εξοπλισμού,
      ΔΕ Χειριστές Μηχανημάτων Τεχνικών Εργων και
      ΔΕ Οδηγούς.
       
      Περισσότερες πληροφορίες στα τηλ. : 210 5192273 και 210 5192598.
       
      Πηγή: http://www.economy365.gr/article/14293/prokiryxi-76-monimon-theseon-se-12-eidikotites-apo-ton-admie
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      να σημαντικό για τους καταναλωτές ζήτημα και συγκεκριμένα τη δομή των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος και τις επιμέρους χρεώσεις σε αυτούς, ανέλυσε η ειδική επιστήμονας της ΡΑΕ Ελένη Στεργιοπούλου, κατά την τελευταία από τις εσπερίδες που διοργάνωσε η ΡΑΕ στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της ΔΕΘ.
       
      Αρχικά τονίστηκε από την ομιλήτρια ότι οι χρεώσεις που απαρτίζουν έναν εκκαθαριστικό λογαριασμό ηλεκτρικής ενέργειας αφορούν τις χρεώσεις Προμήθειας ή αλλιώς ανταγωνιστικές χρεώσεις, τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, τις χρεώσεις προς τρίτους, καθώς και τους διάφορους φόρους και τέλη και το ΦΠΑ. Η διακριτή εμφάνιση των ανωτέρω χρεώσεων είναι υποχρεωτική από το 2011 και συμβάλει στη διαφάνεια και στη σωστή ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τα ποσά που πληρώνουν.
       
      Ακολούθως, αναλύθηκαν οι επιμέρους χρεώσεις του εκκαθαριστικού λογαριασμού ηλεκτρικής ενέργειας. Οι χρεώσεις Προμήθειας ή ανταγωνιστικές χρεώσεις καθορίζονται ελεύθερα από τους Προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, διαφέρουν ανά Προμηθευτή, αφορούν την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας (kWh) και αντανακλούν το κόστος προμήθειας και παραγωγής του εκάστοτε Προμηθευτή. Στη συνέχεια, αναλύθηκαν οι ρυθμιζόμενες χρεώσεις των εκκαθαριστικών λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας και τονίστηκε ότι οι τιμές τους καθορίζονται με Νόμους, Υπουργικές Αποφάσεις και Αποφάσεις ΡΑΕ, ενώ επισημάνθηκε ότι οι χρεώσεις αυτές παραμένουν ίδιες ανεξαρτήτως Προμηθευτή. Οι κατηγορίες ρυθμιζόμενων χρεώσεων είναι οι εξής:
       
      · Τέλη Χρήσης Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας υπέρ του Διαχειριστή του Συστήματος Μεταφοράς (ΑΔΜΗΕ) για τη λειτουργία-συντήρηση-επέκταση του Συστήματος Μεταφοράς
       
      · Τέλη Χρήσης Εθνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας υπέρ του Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής (ΔΕΔΔΗΕ) για τη λειτουργία-συντήρηση-επέκταση του Δικτύου Διανομής
       
      · Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) υπέρ των προστατευόμενων καταναλωτών, ώστε τα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά να απολαμβάνουν τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας αντίστοιχα με αυτά του Διασυνδεδεμένου Δικτύου, για την παροχή Ειδικών Τιμολογίων στους Πολύτεκνους, καθώς και για την παροχή του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ) στους δικαιούχους του.
       
      · ΕΤΜΕΑΡ (Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων) υπέρ των παραγωγών ΑΠΕ. Η ρυθμιζόμενη αυτή χρέωση αποτελεί τη συνεισφορά όλων των καταναλωτών στη μείωση εκπομπών αερίων ρύπων μέσω της προώθησης των ΑΠΕ.
       
      Περαιτέρω, αναφέρθηκαν οι χρεώσεις προς τρίτους που αφορούν τα Δημοτικά Τέλη, το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας και τη Δημόσια Τηλεόραση, ενώ άλλα τέλη και φόροι που περιλαμβάνονται στους λογαριασμούς είναι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) (Ν. 3336/2005), ο οποίος από το 2010 υπολογίζεται στους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς επί της αξίας του ρεύματος και υπόκειται σε ΦΠΑ, το Ειδικό τέλος 5‰ Ν. 2093/1992, το οποίο υπολογίζεται στους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς επί της αξίας του ρεύματος προσαυξημένης με τη χρέωση του EΦK και δεν υπόκειται σε ΦΠΑ, καθώς και ο ΦΠΑ με μειωμένο συντελεστή 13%.
       
      Συνεχίζοντας η κα Στεργιοπούλου ανέλυσε τη συμμετοχή των χρεώσεων στη διαμόρφωση των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τα έτη 2012-2014 τονίζοντας ότι, κατά μέσο όρο οι χρεώσεις προμήθειας αντανακλούσαν το 40% του λογαριασμού ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ ειδικά για την Ελλάδα επισημάνθηκε, ότι το έτος 2014 οι χρεώσεις προμήθειας αντανακλούσαν το 53% της συνολικής αξίας του λογαριασμού ηλεκτρικής ενέργειας.
       
      Κλείνοντας την παρουσίασή της, η κα Στεργιοπούλου ανέφερε πιθανούς τρόπους μείωσης των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας. Ως προς το σκέλος προμήθειας ανέφερε ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν Προμηθευτή ανάλογα με το τιμολόγιο που είναι προς το συμφέρον τους, έτσι ώστε σε συνδυασμό με την κατανάλωσή τους να επιβαρύνονται λιγότερο. Ως προς το σκέλος των ρυθμιζόμενων χρεώσεων οι καταναλωτές οφείλουν να μεριμνούν για τη μείωση της κατανάλωσής τους παρακολουθώντας τακτικά το μετρητή τους, να εξοικονομούν ενέργεια και να περιορίζουν την άσκοπη χρήση ενεργοβόρων συσκευών, διότι με τον τρόπο αυτό μειώνονται και τα ποσά των ρυθμιζόμενων χρεώσεων. Τέλος, τονίστηκε ότι στο μέλλον με τη χρήση των έξυπνων μετρητών, οι οποίοι είναι ηλεκτρονικές μετρητικές διατάξεις αμφίδρομης τηλεμετάδοσης στοιχείων, θα επιτυγχάνεται η βέλτιστη διαχείριση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, αφού θα υπάρχει η δυνατότητα της άμεσης παρακολούθησης της κατανάλωσης και της ωριαίας τιμής ηλεκτρικής ενέργειας από το χώρο του καταναλωτή, καθώς επίσης και της διαφοροποίησης της ωριαίας τιμής κατανάλωσης ανά περίοδο αιχμής.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/poies-einai-oi-hreoseis-stoys-logariasmoys-reymatos-kai-ti-prepei-na-prosehei-o-katanalotis
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Αμβέρσα έγινε λίγο πιο πλούσια: Παραδόθηκε και άνοιξε ένα από τα νέα κτίρια της διοίκησης του λιμανιού, το οποίο είχε σχεδιαστεί από την Ζάχα Χαντίντ.
       
      Είναι ένα από τα τελευταία έργα στα οποία έβαλε την υπογραφή της η αρχιτέκτονας, που πέθανε από καρδιακή προσβολή σε ηλικία 65 ετών, και η μορφή του είναι αναφορά στο εμπόριο διαμαντιών, το οποίο συνέβαλε σημαντικά στη οικονομική ισχύ της πόλης.
       
      Το ίδιο το κτίριο στέγαζε στο παρελθόν πυροσβεστικό σταθμό και η Χαντίντ σχεδίασε την «προσθήκη» στην οροφή του ώστε να θυμίζει διαμάντι.
       
      Η επέκταση βασίζεται, εξωτερικά, σε τρίγωνα τα οποία στη μία πλευρά σχηματίζουν επίπεδες πλευρές και στην άλλη, εκείνη προς την πλευρά της θάλασσας, είναι ανακανόνιστα.
       
      Το «ακανόνιστο» αποτέλεσμα εντείνεται από το συνδυασμό διαφανών και αδιαφανών τζαμιών - και κορυφώνεται χάρη στην ίδια τη θέση του κτιρίου, πάνω στη θάλασσα, η οποία αντανακλάται στην επιφάνειά του.
       

       

       

       

       

       

       
      Πηγή: http://news.in.gr/culture/article/?aid=1500103712
      Περισσότερα...

      26

    • Engineer

      Στο πολυνομοσχέδιο για την εφαρμογή της συμφωνίας με τους εταίρους που κατατέθηκε στη Βουλή, περιελήφθησαν οι διατάξεις για την αναδιοργάνωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και την εφαρμογή του λεγόμενου "target model" που προβλέπουν οι Κοινοτικές Οδηγίες.
       
       
       
       
      Πρόκειται για το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που είχε τεθεί σε διαβούλευση στις αρχές του μήνα. Οι βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου προβλέπουν τη δημιουργία νέων αγορών ενέργειας που θα επιτρέπουν σε προμηθευτές και παραγωγούς καλύτερο προγραμματισμό και διαχείριση του ρίσκου, με στόχο την ανταγωνιστικότερη λειτουργία του συστήματος και την επίτευξη καλύτερων τιμών για τους καταναλωτές.
      Συγκεκριμένα, με το νομοσχέδιο, δημιουργούνται:
       
      - Χονδρική Αγορά Προθεσμιακών Προϊόντων Ηλεκτρικής Ενέργειας.
      - Αγορά Επόμενης Ημέρας, στην οποία πραγματοποιούνται συναλλαγές αγοράς και πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας με υποχρέωση φυσικής παράδοσης την επόμενη ημέρα.
      - Ενδοημερήσια Αγορά στην οποία πραγματοποιούνται συναλλαγές αγοράς και πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας με υποχρέωση φυσικής παράδοσης, μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής Εντολών Συναλλαγών στην Αγορά Επόμενης Ημέρας και αφορούν την Ημέρα Εκπλήρωσης Φυσικής Παράδοσης.
      - Αγορά εξισορρόπησης με την οποία εξασφαλίζονται οι απαιτούμενες εφεδρείες ισχύος.
       
      Με άλλες διατάξεις του νομοσχεδίου λαμβάνεται μέριμνα για την προστασία των εργαζομένων στις Εταιρίες Παροχής Αερίου οι οποίες σύμφωνα με ρυθμίσεις που έχουν ήδη ψηφιστεί, πρέπει να διαχωρίσουν τις δραστηριότητες των δικτύων από την εμπορία και προβλέπεται ότι για διάστημα 5 ετών από την ολοκλήρωση της απόσχισης του κλάδου προμήθειας ή διανομής, οι υφιστάμενες ή νέες εταιρίες που θα ιδρυθούν δεν θα μπορούν να απολύσουν προσωπικό που προέρχεται από τις υφιστάμενες ΕΠΑ ή τη ΔΕΠΑ.
       
      Ρυθμίζονται επίσης λεπτομέρειες για την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου, ενώ για τα τέλη του ΔΕΣΦΑ ορίζεται τέλος, ότι η χρονική περίοδος στην οποία θα κατανεμηθεί η είσπραξη της διαφοράς που οφείλεται στην εταιρία για τα έτη 2006 - 2015 θα καθοριστεί από τη ΡΑΕ (προηγούμενη ρύθμιση που καταργείται προέβλεπε την κατανομή της οφειλής σε 40 χρόνια).
       
      ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
       
      ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Allazei_tin_agora_energeias_to_polunomoschedio_/#.V-jC5_mLS70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το 9ο Μουσείο του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ), το Μουσείο Αργυροτεχνίας, εγκαινίασε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κύριος Προκόπιος Παυλόπουλος. Με το Μουσείο αυτό το ΠΙΟΠ ολοκληρώνει το Δίκτυο των θεματικών του Μουσείων, ένα σημαντικό έργο για τον πολιτισμό, τον τουρισμό και την περιφέρεια, με διεθνή αναγνώριση.
       
      Το Μουσείο Αργυροτεχνίας βρίσκεται στο Κάστρο Ιωαννίνων, και συγκεκριμένα στον δυτικό προμαχώνα της νοτιανατολικής ακρόπολης (Ιτς Καλέ). Καταλαμβάνει τις δύο στάθμες του προμαχώνα, καθώς και το κτίσμα των παλαιών μαγειρείων που εφάπτεται σε αυτόν. Το αναξιοποίητο μέχρι σήμερα τμήμα του Κάστρου αναμορφώθηκε με υποδειγματικό τρόπο από το Ομιλο Πειραιώς προκειμένου να φιλοξενήσει τη μόνιμη έκθεση του Μουσείου.
       
      Σκοπός του Μουσείου είναι η διάσωση της γνώσης για την ηπειρωτική αργυροτεχνία, η διάχυση πληροφοριών στο ευρύ κοινό σχετικά με την τεχνολογία της, καθώς και η σύνδεση αυτής της τεχνολογίας με τα κοινωνικά χαρακτηριστικά της εποχής στην οποία αναπτύχθηκε κι ήκμασε.
       
       
      Πρόκειται για μουσείο θεματικό, τεχνολογικό, αφού πραγματεύεται την τεχνολογία της αργυροχοίας κατά την προβιομηχανική περίοδο, αλλά ταυτόχρονα και για μουσείο περιφερειακό αφού εστιάζει κυρίως στην ιστορία της περιοχής της Ηπείρου.
       
      Χρονικά η έκθεση καλύπτει κατά βάση, την μεταβυζαντινή περίοδο, από τον 15ο αιώνα κι έπειτα, χωρίς ωστόσο να λείπουν κι αναφορές στο απώτερο παρελθόν, καθώς η τεχνολογία που χρησιμοποιείται για την παραγωγή των ασημικών ανάγεται συχνά σε πολύ παλιότερες περιόδους.
       
      Οι εκθεσιακοί χώροι αναπτύσσονται στα δύο επίπεδα του προμαχώνα. Στο πρώτο επίπεδο ξετυλίγεται το βασικό μέρος της έκθεσης, το οποίο αναφέρεται στην ιστορία και την τεχνολογία της αργυροτεχνίας στην Ήπειρο. Ο επισκέπτης με την βοήθεια ποικίλων εποπτικών μέσων ανακαλύπτει παραδοσιακές τεχνικές, μαθαίνει για τα στάδια τους και για το τελικό προιόν.
       

       
      Στο δεύτερο επίπεδο και μέσα σε διαφανές κέλυφος παρουσιάζεται η συλλογή ηπειρωτικών αργυρών αντικειμένων από τον 18ο ως τον 20ο αιώνα.
       

       
       
      Το Μουσείο, χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ, κατόπιν προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Πολιτισμού, του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς και του Δήμου Ιωαννιτών.
       

       
       
      Εντάσσεται στο δίκτυο Μουσείων που έχει δημιουργήσει το Πολιτιστικό Ίδρυμα του Ομίλου Πειραιώς, το οποίο με βάση την εμπειρία που διαθέτει, εκτιμά ότι θα προσελκύει τουλάχιστον εξήντα χιλιάδες επισκέπτες ετησίως.
       

       

       
      Πηγή: https://www.alfavita.gr/arthron/koinonia/ioannina-egkainiastike-entyposiako-moyseio-argyrotehnias
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πάνω από 20 οχήματα και λοιπά μηχανήματα του στρατού κατέφτασαν περί τις 12 το μεσημέρι της Πέμπτης στονΛιμένα Θάσου προκειμένου να συνδράμουν στις εργασίες για την αντιπλημμυρική θωράκιση της Θάσου μετά την μεγάλη πυρκαγιά που μετέτρεψε σε στάχτη 68.000 στρέμματα. Ορισμένα από τα οχήματα αυτά κατέφτασαν με το πλοίο της γραμμής, ωστόσο άλλα αποβιβάστηκαν από το αρματαγωγό "ΧΙΟΣ" του Πολεμικού Ναυτικού.
       
      Η αποβίβαση έγινε χωρίς προβλήματα, παρά το γεγονός ότι η παρουσία τόσων οχημάτων του στρατού στο νησί αποτέλεσε ένα πρωτόγνωρο θέαμα. Το μεγαλύτερο στοίχημα των μηχανημάτων του στρατού, τα οποία στην συνέχεια μετακινήθηκαν στο παλιό στρατιωτικό αεροδρόμιο του Πρίνου και διασκορπίστηκαν στα σημεία που θα εκτελεστούν τα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, είναι αυτό με τον χρόνο, καθώς ήδη οι πρώτες βροχές -έστω και αδύναμες- έχουν κάνει την εμφάνισή τους και σε περίπτωση που η Θάσος βρεθεί απροετοίμαστη η καταστροφή θα είναι πολύ μεγαλύτερη. Οι εργασίες θα κρατήσουν βάσει προγράμματος μέχρι και τις 26 Οκτώβρη.
       
      Λίγα λόγια για το αρματαγωγό Χίος L-173
       
      Το Α/Γ ΧΙΟΣ (L 174) καθελκύσθηκε στις 16 Δεκεμβρίου 1988 και παραδόθηκε στο Ελληνικό Ναυτικό στις 30 Μαϊου με πρώτο κυβερνήτη τον Αντχο Γ. Ντούνη. Η παράσταση του Θυρεού αποτελείται από άγκυρα, στο άνω αριστερό μέρος και χαρτογραφική απεικόνιση της ομώνυμης νήσου με ναυτικό ανεμολόγιο, στο κάτω δεξιό.
      Τεχνικά χαρακτηριστικά
      Εκτόπισμα 4.400 τόνοι Μήκος / πλάτος / βύθισμα 116 / 15,3 / 3,4 μέτρα Ταχύτητα 16 κόμβοι Πλήρωμα 120 Μεταφορική ικανότητα 22 άρματα μάχης, οχήματα, τζιπ και πυροβόλα ανάλογα με την επιχείρηση μεταφοράς, 287 άνδρες και δυνατότητα μεταφοράς ενός ελικοπτέρου Σύστημα πρόωσης 2 Wartsila 16V25 diesel 10000hp Οπλισμός 1 πυροβόλο OTO Melara 76/62,
      2 δίδυμα αντιαερoπορικά BOFORS 40L/70,
      2 αντιαερπορικά πυροβόλα Rheinmetall 20 χιλ.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Νέο πρόγραμμα αγροτικών φωτοβολταϊκών επεξεργάζεται η κυβέρνηση και μάλιστα για ένταξη στο ΕΣΠΑ από όπου θα προκύψουν και επιδοτήσεις. Το αποκάλυψε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης μιλώντας σε εκδήλωση στη Μαντινεία της Αρκαδίας.
      Ωστόσο το νέο πρόγραμμα θα έχει κάποιες σημαντικές διαφορές από το προηγούμενο.
       
      Η κυριότερη είναι ότι η λειτουργία του θα βασίζεται στη λογική της αυτοπαραγωγής, με συμψηφισμό της παραγωγής με την κατανάλωση της αγροτικής εκμετάλλευσης (αντλίες, κτηνοτροφικές μονάδες κλπ), δηλαδή το net metering. Άρα ο καλλιεργητής δεν θα εισπράττει από το δίκτυο (δηλαδή τους άλλους καταναλωτές) αμοιβή για κάθε κιλοβατώρα που προσφέρει.
       
      Θα γνωρίζει όμως ότι για τα επόμενα 20 ή 25 χρόνια, το κόστος γα τις κιλοβατώρες που παράγει το φωτοβολταϊκό του θα είναι σταθερό και ανάλογο με το κόστος του κεφαλαίου που επένδυσε.
       
      Επίσης ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, άφησε να εννοηθεί ότι θα δίνεται η δυνατότητα στον καλλιεργητή να εγκαθιστά φωτοβολταϊκά όχι μόνο κοντά στο σημείο κατανάλωσης, αλλά και σε άλλα σημεία.
       
      Μένει όμως να δούμε την προκήρυξη και τα κίνητρα που προσφέρει, καθώς όλες οι κυβερνήσεις έχουν συνηθίσει τους αγρότες με παροχές και ενισχύσεις άλλου τύπου.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/chameleon/article-blog-chameleon/1451218/erhetai-h-nea-genia-agrotikon-fotovoltaikon.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πτώση της τάξεως του 95% έχουν καταγράψει οι επενδύσεις για την ανέγερση νέων κατοικιών στην Ελλάδα κατά το διάστημα από το 2007 μέχρι το τέλος του δεύτερου τριμήνου του έτους, ενώ η μείωση της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας κατά την περίοδο από το 2005 έως το τέλος του πρώτου φετινού εξαμήνου αγγίζει το 93% (με βάση την επιφάνεια). Πρόκειται για εικόνα ενδεικτική της έντασης της κρίσης στην αγορά ακινήτων, η οποία ίσως έχει υποστεί το ισχυρότερο πλήγμα από τους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών. Τα σχετικά στοιχεία παρουσίασε η Τράπεζα της Ελλάδος, στο πλαίσιο σχετικής εκδήλωσης για τη μετάφραση στα ελληνικά και την εφαρμογή στην Ελλάδα των εκτιμητικών προτύπων του RICS (Royal Institute of Chartered Surveyors).
       
      Οπως αντιλαμβάνεται κανείς, η περίφημη «ατμομηχανή» της οικονομίας τα χρόνια που προηγήθηκαν της οικονομικής κρίσης και κυρίως κατά την περίοδο από το 1997 μέχρι το 2008, με τις υψηλές προσδοκίες από την ένταξη στην ΟΝΕ, τα έργα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την πτώση των επιτοκίων με την ταυτόχρονη απελευθέρωση της αγοράς στεγαστικής πίστης, κατέληξε εν τέλει σε φαινόμενο τύπου «φούσκας» στην αγορά ακινήτων. Οι συνέπειες είναι ορατές σήμερα με τη μορφή των μη εξυπηρετούμενων στεγαστικών δανείων, που θα ήταν ασφαλώς αισθητά λιγότερα, αν η οικονομική κρίση δεν ήταν τόσο έντονη και κυρίως τόσο μεγάλης διάρκειας.
       
      Είναι χαρακτηριστικό ότι όλοι οι επιμέρους δείκτες της αγοράς ακινήτων καταγράφουν πτώση. Οι τιμές των κατοικιών έχουν υποχωρήσει κατά 45% στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και κατά 41,5% πανελλαδικά, από το 2008 μέχρι σήμερα. Οι τιμές των γραφείων και των καταστημάτων μειώθηκαν κατά σχεδόν 30% από τις αρχές του 2010 μέχρι το τέλος του 2015. Ωστόσο, οι μειώσεις αυτές αφορούν τα ακίνητα υψηλότερων ποιοτικών προδιαγραφών, καθώς στα ακίνητα μεγαλύτερης ηλικίας που βρίσκονται σε λιγότερο εμπορικά σημεία, η πτώση αγγίζει το 45-50% κατά μέσον όρο. Παράλληλα, σύμφωνα με τους επαγγελματίες της αγοράς ακινήτων δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα κάποια προοπτική ανάκαμψης στο άμεσο μέλλον. Με βάση τις τελευταίες εκτιμήσεις και λαμβάνοντας υπόψη το μακροοικονομικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί, οι τιμές θα συνεχίσουν να κινούνται πτωτικά και κατά τη διάρκεια των προσεχών τριμήνων και σίγουρα για όλο το 2017, με προοπτική σταθεροποίησης το 2018. Ωστόσο, ανάλογες εκτιμήσεις είχαν εκφραστεί και το 2014, τοποθετώντας την έναρξη της ανάκαμψης το 2016. Εν συνεχεία, οι διαδοχικές εκλογικές αναμετρήσεις και η εκ νέου επιδείνωση του οικονομικού κλίματος, όπως επίσης και η διατήρηση του μείγματος της οικονομικής πολιτικής, με έμφαση στην υπερφορολόγηση και την επίτευξη υψηλών δημοσιονομικών πλεονασμάτων, εξανέμισαν κάθε ελπίδα τόνωσης της αγοράς ακινήτων, μέσω της αύξησης της ζήτησης.
       
      Ηδη, άλλωστε, η οικοδομική δραστηριότητα παραμένει σε ελεύθερη πτώση. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο, η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα σημείωσε πτώση της τάξεως του 17,3% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, 21,7% στην επιφάνεια και 22,2% στον όγκο, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο Ιανουαρίου - Ιουνίου 2015.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/875905/article/oikonomia/epixeirhseis/katerreyse-o-klados-ths-oikodomhs-sth-diarkeia-ths-krishs
      Περισσότερα...

      1

    • stayros

      Σωρεία σοβαρών παραλείψεων σε κρίσιμους τομείς διαπιστώθηκε στον έλεγχο που έγινε στην Attica Bank από την ΤτΕ για λογαριασμό του SSM.
       
      Προβλήματα εντοπίστηκαν σε θέματα διοίκησης, διαχείρισης πιστωτικού κινδύνου και στο μηχανογραφικό της σύστημα. Επίσης παρατυπίες διαπιστώθηκαν και κατά τη διαδικασία της πρόσφατης αύξησης μετοχικού κεφαλαίου στο πλαίσιο της ανακεφαλαιοποίησής της.
       
      Σύμφωνα με το πόρισμα του ελέγχου στην Attica Bank που δημοσιεύει η εφημερίδα Έθνος, η τράπεζα δεν διέθετε ούτε στοιχειώδες σύστημα Excel ώστε να υπολογίζεται αυτόματα το επιτόκιο euribor και τα περιθώρια κέρδους στις χορηγήσεις. Δηλαδή ο υπολογισμός των επιτοκίων δεν γινόταν αυτόματα από το σύστημα, αλλά υπολογίζονταν με το χέρι – manually, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το πόρισμα.
       
      Η Τράπεζα Αττικής σε περίπτωση κυβερνοεπίθεσης (cyber attack) -σαν αυτή που δέχθηκαν το καλοκαίρι του 2015 όλες οι ελληνικές τράπεζες- δεν μπορούσε να την αντιμετωπίσει και ο κίνδυνος ήταν μεγάλος να «κρασάρει» το σύστημα και να χάσει όλα τα στοιχεία δανείων και καταθέσεων.
       
      Ακόμα η τράπεζα δεν είχε back up, δηλαδή σύστημα ανάκτησης των δεδομένων της, γεγονός που μπορεί να συμβεί «μετά από ένα μεγάλο καταστροφικό γεγονός» όπως αναφέρει το πόρισμα.
       
      Το μηχανογραφικό σύστημα δεν πέρναγε από κανένα έλεγχο, ούτε μία φορά τον χρόνο, με αποτέλεσμα να υπάρχει ο κίνδυνος αν έπεφτε το σύστημα να πέσει και η τράπεζα.
      Τα λάθη ήταν πολλά και στο σύστημα που κατέγραφε τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο πόρισμα από λάθος δεν υπολογίστηκαν μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα (NPEs) ύψους 72 εκατ. ευρώ.
       
      Συγκεκριμένα 555 δανειολήπτες είχαν από εταιρικά και δάνεια λιανικής 72 εκατ. ευρώ που δεν τα εξυπηρετούσαν στην ώρα τους και η τράπεζα θα έπρεπε να είχε λάβει τις ανάλογες προβλέψεις. Το Excel δεν μπορούσε από λάθος στο σύστημα να «δει» αυτά τα δάνεια και η τράπεζα δεν είχε λάβει τις ανάλογες προβλέψεις.
       
      Αποτέλεσμα του «τυφλού» συστήματος είναι η Τράπεζα Αττικής να έχει σήμερα τους χειρότερους δείκτες μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων στο 57%. Σε δανειακό χαρτοφυλάκιο ύψους 3,9 δισ. ευρώ (30 Μαρτίου 2016) τα καθυστερούμενα δάνεια ήταν 2,2 δισ. ευρώ και οι προβλέψεις 1,5 δισ. ευρώ. Ολα τα συστήματα της τράπεζας που κοστολογούσαν το ρίσκο και έπαιρναν προβλέψεις για τα δάνεια, αλλά και στάθμιζαν την πιστοληπτική ικανότητα των πελατών της ήταν διάτρητα και απαρχαιωμένα.
       
      Η Attica Bank, που έφτασε τις προηγούμενες μέρες ένα βήμα πριν από τον γκρεμό, καθώς θα βρισκόταν υπό επιτροπεία και θα πήγαινε σε εκκαθάριση, είχε πολλά θέματα και σε επίπεδο διοίκησης. Η εταιρική διακυβέρνηση χώλαινε, καθώς υπήρχαν μέλη στο ΔΣ της τράπεζας και στις Επιτροπές που δεν πληρούσαν τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις του νόμου 4346/2015 για τις τραπεζικές διοικήσεις. Ιδιαίτερη αναφορά κάνει το πόρισμα και στη διαδικασία της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου λόγω της ανακεφαλαιοποίησης.
       
      Οπως σημειώνουν οι ελεγκτές, μέρος της αύξησης κεφαλαίου της Attica Βank και συγκεκριμένα 57,35 εκατ. είναι παράτυπα γιατί θεωρούνται ότι καλύφθηκαν με αυτοχρηματοδότηση. Με απλά λόγια η τράπεζα χρησιμοποίησε 57,35 εκατ. για να καλύψει μέρος της αύξησης κεφαλαίου και με ίδια μέσα και μέσω δανεισμού.
      Επίσης το πόρισμα αναφέρεται σε ομάδα δανείων, τα οποία χορηγήθηκαν χωρίς να τηρηθούν οι τραπεζικοί κανόνες και η τραπεζική δεοντολογία. Διαπιστώνει το πόρισμα ότι πολλά δάνεια δεν έχουν νομική κάλυψη. Και ότι κάποια από αυτά βρίσκονται στην κυριολεξία στον αέρα.
       
      Επίσης χορηγούνταν δάνεια χωρίς να έχουν ληφθεί ουσιαστικές εξασφαλίσεις. Και σε πολλές περιπτώσεις οι εγγυήσεις δεν παρέχουν ουσιαστικές εξασφαλίσεις. Τα κριτήρια χορήγησης δανείων σε ορισμένα δάνεια είναι διάτρητα.
       
      Το πόρισμα διαπιστώνει επίσης ότι ο μηχανισμός παρακολούθησης του δανείου από την εκταμίευση έως ότου καταστεί μη εξυπηρετούμενο ήταν επίσης διάτρητος. Με αποτέλεσμα σε πολλά δάνεια η Attica Βank ενώ τα collaterals (εγγυήσεις) έχαναν την αξία τους δεν ζητούσε από τους επιχειρηματίες να φέρουν νέες εγγυήσεις.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=830910
      Περισσότερα...

      13

    • Engineer

      Σε δημόσια, ηλεκτρονική διαβούλευση τέθηκε το σχέδιο νόμο του υπουργείου Οικονομίας για την απλοποίηση διαδικασιών σύστασης επιχειρήσεων.
       
      Ο αρμόδιος υπουργός, Γιώργος Σταθάκης, κάλεσε τους κοινωνικούς εταίρους και κάθε ενδιαφερόμενο να συμμετάσχει στη διαδικασία, καταθέτοντας προτάσεις, με στόχο τη βελτίωση των διατάξεων του νομοσχεδίου.
       
      Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως τις 5 Οκτωβρίου.
       
      Δείτε το σχέδιο νόμου ΕΔΩ.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/finance/story/1150119/se-dimosia-diabouleusi-o-nomos-gia-tin-aplopoiisi-sustasis-epixeiriseon
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.