Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Στις αγορές όπου το πολιτικό κλίμα βελτιώνεται και τα περιουσιακά στοιχεία είναι λιγότερο «ευάλωτα» σε εξωτερικούς παράγοντες επικεντρώνονται εφέτος οι ξένοι επενδυτές.
       
      Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg μεταξύ των ξεκάθαρων φαβορί των επενδυτών για τη νέα χρονιά είναι οι αγορές της Ρωσίας και της Ινδίας, καθώς και τα Βραζιλιάνικα εταιρικά ομόλογα και το φθηνό Μεξικάνικο πέσο.
       
      ΡΩΣΙΑ
       
      Για τους επενδυτές που δανείζονται σε νομίσματα με χαμηλά επιτόκια και αγοράζουν με υψηλές αποδόσεις, το ρωσικό ρούβλι αποτελεί το κορυφαίο στοίχημα. Η UBS αναφέρει σε ανάλυσή της ότι το ρωσικό νόμισμα θα μπορούσε ενδεχομένως να αποδώσει έως και 26% κατά τη διάρκεια των επόμενων 12 μηνών μεταξύ των χωρών ΕΜΕΑ. Εκτός από το να έχει σχετικά υψηλά επιτόκια η Ρωσία επωφελείται από την άνοδο των τιμών του πετρελαίου.
       
       
      Ν. ΑΦΡΙΚΗ
       
      Ορισμένοι επενδυτές βλέπουν την δύναμη του Προέδρου Jacob Zuma να φθίνει γεγονός που τονώνει τόσο τις μετοχές όσο και τα ομόλογα της χώρας. Δεδομένου μάλιστα ότι κάποιοι λένε ότι η χώρα θα αποφύγει πιθανώς μια υποβάθμιση του χρέους της παραμένει στην «σφαίρα» των ελκυστικών επιλογών.
       
      ΜΕΞΙΚΟ
       
      Το νόμισμα είναι το πιο ελκυστικό μεταξύ των αναπτυσσόμενων χωρών της Λατινικής Αμερικής. Δεν είναι μόνο το φθηνό πέσο, αλλά και το γεγονός ότι θα επωφεληθεί αν η νέα προεδρία των ΗΠΑ είναι λιγότερο προστατευτική από το αναμενόμενο, λέει ο Διαχειριστής της Ebury Partners, Enrique Diaz – Alvarez.
       
      ΒΡΑΖΙΛΙΑ
       
      Παραμένουν φθηνά τα ομόλογα της Petrobras ενώ ανοδικά κινούνται και τα ομόλογα των Banco do Brasil και Smarco.
       
      ΧΙΛΗ
       
      Οι μετοχές της χώρας θα επωφεληθούν από την άνοδο στην τιμή του χαλκού και την προοπτική μιας πιο φιλικής προς τις επιχειρήσεις πολιτικής μετά τις προεδρικές εκλογές του 2017, σύμφωνα με την Morgan Stanley και την JP Morgan Chase & Co και την BTG Pactual Group.
       
      ΙΝΔΟΝΗΣΙΑ
       
      Πολλές από τις μεγάλες εταιρίες που απαρτίζει ο δείκτης αναφοράς του Bloomberg, επικεντρώνονται είτε στον καταναλωτή είτε στα μεταλλεύματα και αναμένεται να επωφεληθούν το 2017 εάν οι τιμές του άνθρακα και του νικελίου συνεχίσουν να αυξάνονται. Οι υψηλές αποδόσεις των Ινδονησιακών ομολόγων είναι ένα «αιώνιο αγαπημένο» των επενδυτών δεδομένου μάλιστα ότι το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών έχει μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια καθιστώντας τη χώρα λιγότερο ευάλωτη σε υψηλότερο κόστος δανεισμού από τις ΗΠΑ απ’ ότι τα προηγούμενα χρόνια.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Ta_fabori_ton_ependuton_gia_ti_nea_chronia_/#.WGta-lOLS70
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Με άλλο μάτι, σαφώς ευνοϊκότερο, βλέπουν πλέον στο ΥΠΕΝ την υπόθεση της μετατροπής του εξαντλημένου κοιτάσματος φυσικού αερίου στον κόλπο της Καβάλας, σε υπόγεια αποθήκη αερίου.
       
      Είναι και αυτή μία από τις συνέπειες που είχε η πρόσφατη κρίση εφοδιασμού της ενεργειακής αγοράς, η οποία ανέδειξε, μεταξύ άλλων, την ανάγκη αποθήκευσης αερίου, ενός καυσίμου που φαίνεται ότι θα αποτελεί βασικό «παίχτη» του ενεργειακού ισοζυγίου της χώρας, όσο και αν ο λιγνίτης θα συνεχίσει να παίζει τον βαρύνοντα ρόλο του.
       
      «Φαίνεται ότι η Ρεβυθούσα είναι μεν πολύτιμη αλλά δεν είναι επαρκής», δηλώνουν στο energypress αρμόδια στελέχη, ενόψει της νέας προσπάθειας εκπόνησης συνολικού στρατηγικού σχεδιασμού για την ενεργειακή αγορά. Τα ίδια στελέχη εκτιμούν ότι θα υπάρξουν κινήσεις ώστε η υπόθεση της υπόγειας αποθήκης να ξεμπλοκάρει από το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο με τη σειρά του δεν δείχνει ιδιαίτερο ζήλο για την αξιοποίηση του χώρου που έχει περιέλθει στην ιδιοκτησία του.
       
      Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει το ΤΑΙΠΕΔ την υπόθεση δεν είναι η πρώτη φορά που έρχεται στο προσκήνιο. Τον Ιούλιο ο τότε υπουργός ΠΕΝ Πάνος Σκουρλέτης αφήνοντας σαφείς αιχμές ανέφερε στη Βουλή: «είναι αλήθεια ότι το ΤΑΙΠΕΔ στο οποίο έχει μεταφερθεί το συγκεκριμένο περιουσιακό στοιχείο δεν έχει δείξει κανένα ενδιαφέρον όλα αυτά τα χρόνια, παρά το γεγονός ότι σε όλη την Ευρώπη η αποθήκευση αερίου έχει πολύ μεγάλη σημασία και είναι περιζήτητοι τέτοιοι χώροι».
       
      Ακόμα και ο ίδιος ο πρώην Υπουργός Ενέργειας Γιάννης Μανιάτης που είχε υπογράψει τη μεταβίβαση του χώρου στο ΤΑΙΠΕΔ εμφανίζεται δυσαρεστημένος από το γεγονός ότι δεν υπήρξε καμία αξιοποίηση όλα αυτά τα χρόνια, είχε μάλιστα στείλει, ως υπουργός, σχετικές επιστολές προς την τότε διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ.
       
      Πληροφορίες του energypress αναφέρουν ότι η Ομάδα Εργασίας που είχε συσταθεί στο ΥΠΕΝ για τη διερεύνηση των δυνατοτήτων αξιοποίησης της Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου «Νότια Καβάλα» πρόκειται να εισηγηθεί να προχωρήσουν οι διαδικασίες αξιοποίησης ακόμα και αν κάτι τέτοιο σημαίνει ότι θα τεθεί θέμα για «επιστροφή» της αρμοδιότητας και της ευθύνης από το ΤΑΙΠΕΔ στην κυβέρνηση.
       
      Η επιχειρηματολογία στηρίζεται, τόσο στο ζήτημα της ασφάλειας εφοδιασμού, όσο και στο ότι μια υπόγεια αποθήκη θα μπορούσε να συμβάλλει στην ενίσχυση του ενεργειακού γεωπολιτικού ρόλου της χώρας μας και να ενταχθεί στην ευρύτερη προσπάθεια ανάδειξής της σε ενεργειακό κόμβο. Στα κριτήρια της Ομάδας Εργασίας προφανώς περιλαμβάνονται οι ανάγκες αποθήκευσης που φαίνεται ότι θα δημιουργηθούν στην ευρύτερη περιοχή μετά την πλήρη ανάπτυξη των κοιτασμάτων του Ισραήλ και της Κύπρου. Επίσης η προοπτική λειτουργίας του αγωγού ΤΑΡ το 2020 που αναβαθμίζει το ρόλο μιας υπόγειας αποθήκης φυσικού αερίου, όπως αυτή της Καβάλας, καθώς στη διαδρομή του αγωγού δεν υπάρχει σε λειτουργία άλλη αποθήκη. Στις δε γειτονικές με την Ελλάδα χώρες, η μόνη αποθήκη φυσικού αερίου σε λειτουργία, είναι αυτή του Σίρεν στη Βουλγαρία, με περιορισμένες όμως δυνατότητες αποθήκευσης και παροχής αερίου στο σύστημα.
       
      Αντίστοιχα, λόγοι ασφάλειας εφοδιασμού είναι αυτοί που κάνουν την Ευρωπαϊκή Ένωση να επιδιώκει τη δημιουργία τέτοιων χώρων, γεγονός που αποδεικνύεται από το ότι το έργο είχε αρχικώς ενταχθεί στα Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος της Ε.Ε. (PCI) για να απενταχθεί πέρυσι, στο βαθμό που η υπόθεση δεν είχε κάποια θετική εξέλιξη.
       
      Πρόταση από το 2011
       
      Ας σημειωθεί ότι το κοίτασμα αυτό συνεχίζει να ελέγχει η Energean Oil, η ελληνική εταιρεία που εκμεταλλεύεται τα κοιτάσματα της περιοχής, ενώ στο τέλος Νοεμβρίου του 2015 με υπουργική απόφαση επεκτάθηκε για ακόμη δύο συν ένα χρόνια η άδεια εκμετάλλευσης που κατέχει η συγκεκριμένη εταιρεία, καθώς σε αντίθετη περίπτωση το Δημόσιο θα έπρεπε να βρεί τρόπο και κονδύλια για τη φύλαξη και συντήρησή της θαλάσσιας πλατφόρμας.
       
      Η προοπτική μετατροπής του κοιτάσματος σε υπόγεια αποθήκη, είχε εξεταστεί από το 2011 τόσο από την ίδια την Energean (η οποία σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της διατηρεί το ενδιαφέρον), όσο και από το Ελληνικό Δημόσιο, αλλά και από τον ΔΕΣΦΑ. Στο τέλος του 2011 πριν λήξει η ισχύς της άδειας εκμετάλλευσης, αποφασίστηκε το συγκεκριμένο περιουσιακό στοιχείο να ενταχθεί στο ΤΑΙΠΕΔ προς αποκρατικοποίηση μέσω διεθνούς διαγωνισμού.
       
      Ωστόσο η διαδικασία αυτή ποτέ δεν προχώρησε εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ, παρά το ότι ενδιαφέρον είχε εκδηλωθεί από εταιρείες όπως η Edison, αλλά και η Energean.
       
      Αναφορικά με τις προοπτικές της, στελέχη της ενεργειακής αγοράς υπογραμμίζουν ότι η σημασία της είναι μεγάλη για την αναβάθμιση της ενεργειακής ασφάλειας. Η μετατροπή του συγκεκριμένου κοιτάσματος σε αποθήκη, θα προσφέρει στο εθνικό σύστημα, αλλά και στις γειτονικές χώρες, πρόσβαση σε περίπου 500 εκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, τα οποία θα αποθηκεύονται από τους χρήστες της αποθήκης, για να διατεθούν όταν το απαιτεί η ζήτηση και οι τιμές είναι ικανοποιητικές.
       
      Αρχική μελέτη που είχε γίνει πριν από μερικά χρόνια, υπολόγιζε το ύψος της συνολικής επένδυσης σε περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ. Από το ποσό αυτό μεγάλο μέρος αφορά στο κόστος ποσότητας περίπου 500 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων αερίου που θα παραμένουν ανενεργά στην αποθήκη. Δηλαδή από το περίπου ένα δισ. κυβικά που είναι η χωρητικότητα της αποθήκης, θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο το μισό για εμπορικούς σκοπούς.
       
      Σημειώνεται ότι για τους όρους λειτουργίας της υπόγειας αποθήκης, ο ΔΕΣΦΑ κατά το παρελθόν είχε εκφράσει την άποψη ότι αυτή θα πρέπει να αποτελεί συστατικό του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου με απολύτως ρυθμιζόμενη λειτουργία, ασχέτως του ιδιοκτησιακού καθεστώτος και του ποιος είναι ο λειτουργός. Από την πλευρά της η Energean επανειλημμένα έχει προτείνει την αξιοποίησή της από την ίδια, μέσω της μετατροπής της σημερινής άδειας εκμετάλλευσης σε άδεια αποθήκευσης φυσικού αερίου, κάτι που επιτρέπει η ισχύουσα νομοθεσία.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/nees-skepseis-gia-tin-ypogeia-apothiki-tis-kavalas-meta-ta-prosfata-provlimata-trofodosias-sto
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Παρατείνεται μέχρι την 28η Φεβρουαρίου 2017 η προθεσμία για την υποχρεωτική ηλεκτρονική εγγραφή και καταχώριση επιχειρήσεων και οργανισμών στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων (ΗΜΑ). Ταυτόχρονα, παρατείνεται η προθεσμία για την ηλεκτρονική υποβολή της έκθεσης αποβλήτων για τα έτη 2015 και 2016, μέχρι την 31η Μαΐου 2017.
       
      Το Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων (ΗΜΑ) έχει τεθεί σε λειτουργία στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://wrm.ypeka.gr/, όπου έχει αναρτηθεί και σχετικό εγχειρίδιο οδηγιών χρήσης (“Υποστήριξη”). Πρόκειται για online ηλεκτρονική βάση δεδομένων, όπου καταχωρούνται ηλεκτρονικά (με ευθύνη των υπόχρεων επιχειρήσεων, Δήμων και Οργανισμών) στοιχεία για το είδος και την ποσότητα των παραγόμενων αποβλήτων, καθώς και για τη μέθοδο διαχείρισης που εφαρμόζεται, με σκοπό να υπάρξει πλήρης αποτύπωση της παραγωγής και διακίνησης των αποβλήτων στη χώρα μας και φυσικά έλεγχός της από τις αρμόδιες υπηρεσίες και αρχές.
       
      Το ΗΜΑ αποσκοπεί στην :
       
      - τήρηση μητρώου όλων των εμπλεκόμενων στην παραγωγή και διαχείριση αποβλήτων
       
      - ποιοτική και ποσοτική καταγραφή των αποβλήτων και ιχνηλασιμότητά τους
       
      - δυνατότητα διασταύρωσης στοιχείων και διευκόλυνση περιβαλλοντικών ελέγχων
       
      - δυνατότητα αποτελεσματικότερων επιθεωρήσεων για αντιμετώπιση περιβαλλοντικών παραβάσεων
       
      - βελτίωση της δυνατότητας παραγωγής αναφορών και εκθέσεων, καθώς και του επιστημονικού/ερευνητικού έργου.
       
      - έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση μέσω διαδικτύου των εμπλεκόμενων, καθώς και του κοινού
       
      - διασύνδεση και διαλειτουργικότητα με ηλεκτρονικά μητρώα άλλων δημοσίων αρχών
       
      - εξοικονόμηση πόρων, χρόνου και διοικητικού φόρτου
       
      Σε κάθε οργανισμό, επιχείρηση ή ΟΤΑ Α’ βαθμού, καθώς και σε κάθε εγκατάσταση ή δραστηριότητα που εγγράφεται και καταχωρείται ηλεκτρονικά στο ΗΜΑ, αποδίδεται ένας μοναδικός “Αριθμός Μητρώου ΗΜΑ”. Η λειτουργία του καθορίζεται από την ΚΥΑ 43942/4026/2016 (Β’ 2992) «Οργάνωση και λειτουργία Ηλεκτρονικού Μητρώου Αποβλήτων (ΗΜΑ), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 42 του Ν.4042/2012 (Α’ 24), όπως ισχύει».
       
      Η διαχείριση του ΗΜΑ ασκείται από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΥΠΕΝ, ενώ η εποπτεία λειτουργίας και εφαρμογής είναι αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Προστασίας Βιοποικιλότητας, Εδάφους και Διαχείρισης Αποβλήτων του ΥΠΕΝ.
       
      Η δημιουργία του ΗΜΑ υποστηρίχθηκε και από τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών και Επιχειρήσεων Ανακύκλωσης (ΣΕΠΑΝ).
       
      Πηγή: https://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=200839
      Περισσότερα...

      14

    • Engineer

      Σε εγκύκλιο του υπουργείου Εργασίας επισημαίνεται ότι η ενημερότητα θα χορηγείται προς τους ενδιαφερόμενους από τις αρμόδιες υπηρεσίες, οι οποίες όμως από την 1/1/17 και μετά θα αποτελούν υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.
       
      Διευκρινίζεται επίσης ότι οι Βεβαιώσεις Ασφαλιστικής Ενημερότητας εκδίδονται για λογαριασμό Νομικών Προσώπων ή Φυσικών Προσώπων που είναι υποκείμενα καταβολής ασφαλιστικών εισφορών ή είναι κατά νόμο υπεύθυνοι νομικών προσώπων, σύμφωνα με την μέχρι σήμερα ισχύουσα νομοθεσία, για την είσπραξη εκκαθαρισμένων απαιτήσεων από το Δημόσιο και Οργανισμούς του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα, για την μεταβίβαση κινητής και ακίνητης περιουσίας, για τη θεώρηση βιβλίων και στοιχείων από ΔΟΥ, κ.λ.π.
       
      Ασφαλιστικά ενήμεροι είναι όσοι δεν οφείλουν στον Φορέα ληξιπρόθεσμες και απαιτητές εισφορές ή οφείλουν και έχουν προβεί σε τμηματική καταβολή των εισφορών, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία ρύθμισης οφειλών και τηρούν τους όρους αυτής.
       
      Στις περιπτώσεις ασφαλισμένων / εργοδοτών οι οποίοι μέχρι 31/12/2016 απευθύνονταν σε περισσότερους φορείς προκειμένου να τους χορηγηθεί Βεβαίωση Ασφαλιστικής Ενημερότητας, θα εξακολουθούν να λαμβάνουν, κατά τα ανωτέρω, Βεβαίωση Ασφαλιστικής Ενημερότητας από τις αρμόδιες κατά την 31/12/2016 υπηρεσίες κάθε εντασσόμενου φορέα.
       
      Τα ανωτέρω εφαρμόζονται για κάθε παραστατικό το οποίο θα εκδίδεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες κάθε εντασσόμενου στον ΕΦΚΑ φορέα και επέχει θέση ασφαλιστικής ενημερότητας, όπως πιστοποιητικά οφειλής που χορηγούνται σε περίπτωση υπαγωγής σε ρύθμιση και τήρησης των όρων της κ.λπ.
       
      Πηγή: www.dikaiologitika.gr
      Περισσότερα...

      122

    • Engineer

      Για διαφορετικούς λόγους κι αιτίες αυτά είναι τα τεχνολογικά προϊόντα που εξαφανίστηκαν από τις βιτρίνες των καταστημάτων, ηλεκτρονικών και μη, το 2016.
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/reportaz/video/7624/ta-texnologika-proionta-poy-exafanistikan-to-2016
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σημαντικό ρόλο στην κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων της χώρας -που έχει προσδιοριστεί από διάφορες μελέτες, σε περίπου 3,2 δισ. ευρώ- θα έχει το 2017 το Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ), όπως αναφέρει σε άρθρο του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου, Κώστας Γαλιάτσος.
       
       
      Ο κ. Γαλιάτσος εξηγεί ότι το 2016 δημιουργήθηκε το υπόβαθρο «που θα επιτρέψει στο ταμείο να αναλάβει την ευθύνη που του αναλογεί, στην υποβοήθηση της οικονομικής ανάπτυξης που ξεκινά το 2017». Τις χρηματοοικονομικές δραστηριότητες του ΕΤΕΑΝ, για τη νέα χρονιά, τις ταξινομεί ο κ. Γαλιάτσος στους τέσσερις παρακάτω βασικούς τομείς:
       
       
      Εγγυοδοτική δραστηριότητα
       
      Όπως εξηγεί ο ίδιος, «το 2016, καταβλήθηκε το σύνολο των οφειλών (238,4 εκατ. ευρώ) από καταπτώσεις εγγυήσεων των προηγούμενων ετών, καθιστώντας έτσι εφικτή την αναζωογόνηση της παραδοσιακής λειτουργίας του ΕΤΕΑΝ, δηλαδή της εγγυοδοσίας, η οποία έχει ατονήσει τα τελευταία 7 χρόνια, και πρόκειται να επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο κατά το 2017».
       
      Η δραστηριότητα αυτή θα ασκηθεί σε τρεις διαφορετικούς τομείς:
       
      - Εγγύηση των δανείων που θα χορηγήσουν οι τράπεζες σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, από διαθέσιμα τα οποία θα χορηγηθούν από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων(EIB).
       
      Όπως υπενθυμίζει ο κ. Γαλιάτσος, την ίδια μέρα που υπογράφηκε η δημιουργία του Ταμείου Επιχειρηματικών Συμμετοχών, υπογράφηκε επίσης η συμφωνία μεταξύ Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (EIB) και ελληνικών τραπεζών για τη χορήγηση δανείων συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ. Κατά τη χορήγηση των δανείων από τα κεφάλαια αυτά προς τις επιχειρήσεις, το ΕΤΕΑΝ θα συζητήσει με τις τράπεζες την παροχή εγγύησης. Με τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεται εκτός από την αύξηση της ρευστότητας (που παρέχεται από την EIB) και κατά συνέπεια της μείωσης του χρηματοδοτικού κενού, η μείωση των απαιτούμενων εξασφαλίσεων από τις επιχειρήσεις και των κεφαλαιακών απαιτήσεων για τις τράπεζες. Τα δύο τελευταία επιτυγχάνονται μέσω των εγγυήσεων του ΕΤΕΑΝ.
       
      - Χορήγηση συμπληρωματικής εγγύησης στις εγγυήσεις των προγραμμάτων COSME του Ευρωπαϊκού Επενδυτικού Ταμείου (EIF) προς τις ελληνικές τράπεζες.
       
      «Μέχρι τώρα έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα αυτό, χαρτοφυλάκια δανείων συνολικού ύψους 330 εκατ. ευρώ. Για πρώτη φορά στην ιστορία του, το ΕΤΕΑΝ θα χορηγήσει εγγυήσεις για χαρτοφυλάκια δανείων και όχι για μεμονωμένα δάνεια. Επίσης, για πρώτη φορά στην ιστορία του θα διαμορφώσει τα εγγυοδοτικά προγράμματα, σε συνεργασία με τις ίδιες τις τράπεζες» όπως υπογραμμίζει ο ίδιος.
       
      - Εγγύηση δανείων από διαθέσιμα των ίδιων των τραπεζών. Όπως εξηγεί ο κ. Γαλιάτσος, το ΕΤΕΑΝ θα χορηγήσει εγγυήσεις στα δάνεια που χορηγούν οι τράπεζες από δικά τους διαθέσιμα και χωρίς εγγύηση από άλλο ευρωπαϊκό φορέα, με στόχο τη μείωση των απαιτούμενων εξασφαλίσεων και κεφαλαιακής επάρκειας.
       
      «Στις δύο τελευταίες περιπτώσεις μειώνεται έμμεσα το χρηματοδοτικό κενό, γιατί δημιουργούνται συνθήκες για τη χορήγηση δανείων, που σε άλλη περίπτωση δεν θα ήταν δυνατόν να χορηγηθούν» όπως εξηγεί ο πρόεδρος του ΕΤΕΑΝ.
       
      Χρηματοδοτικά εργαλεία
       
      Σε ό,τι αφορά στα χρηματοδοτικά εργαλεία του ταμείου, όπως είπε, «τους τελευταίους μήνες του 2016 έγιναν όλες οι απαραίτητες ενέργειες που κατέληξαν στη συμφωνία χρηματοδότησης μεταξύ ΕΤΕΑΝ και ελληνικού Δημοσίου, ώστε στους πρώτους μήνες του 2017 να είναι έτοιμη η λειτουργία του νέου Ταμείου Επιχειρηματικότητας (ΤΕΠΙΧ ΙΙ). Είναι ένα εργαλείο συνεπένδυσης από το ΕΤΕΑΝ και τις τράπεζες, τα διαθέσιμα από πλευράς ΕΤΕΑΝ είναι 400 εκατ. ευρώ και μαζί με τη μόχλευση αναμένεται να φτάσουν το 1 δισ. ευρώ».
       
      Ωστόσο, όπως σημειώνει ο κ. Γαλιάτσος, υπάρχει και η δέσμευση από το υπουργείο Οικονομίας ενός σημαντικού ποσού για τη χρηματοδότηση ενός ξεχωριστού Ταμείου Μικροπιστώσεων, το οποίο θα αποτελεί αντικείμενο διαχείρισης από το ΕΤΕΑΝ και θα παρέχει δάνεια σε πολύ μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες μέχρι σήμερα δεν έχουν πρόσβαση σε καμία μορφή χρηματοδότησης. Κατά συνέπεια, το χρηματοδοτικό κενό σε αυτήν την περίπτωση, ισούται με το σύνολο της ζήτησης από αυτές τις επιχειρήσεις.
       
      Συνδυασμός επιδοτήσεων και χρηματοδοτήσεων
       
      Ακόμη, ο ίδιος γνωστοποίησε ότι το ΕΤΕΑΝ θα αναλάβει αυξημένες ευθύνες στο Ταμείο Εξοικονομώ ΙΙ (ΤΕΞΟΙΚ ΙΙ) - σε σχέση με το αντίστοιχο Ταμείο της προηγούμενης περιόδου -το οποίο διαθέτει πόρους ύψους 500 εκατ. ευρώ.
       
      Όπως σημείωσε: «με τις συντονισμένες προσπάθειες των υπουργείων Οικονομίας, Ενέργειας και του ΕΤΕΑΝ κατέστη δυνατή η υπαγωγή και η υποδειγματική και ταχύτατη εξυπηρέτηση 8.518 συνολικά δικαιούχων από τις παλαιές αιτήσεις του προγράμματος Εξοικονόμηση κατ' Οίκον (ΤΕΞΟΙΚ) οι οποίες είχαν σταματήσει να εξυπηρετούνται από το 2013. Επίσης, έγιναν όλες οι προεργασίες για τη λειτουργία τους πρώτους μήνες του 2017, του νέου ταμείου (ΤΕΞΟΙΚ ΙΙ)».
       
      Μετοχική συμμετοχή
       
      Ο κ. Γαλιάτσος ανέφερε επίσης ότι στην εκπνοή του 2016, το ΕΤΕΑΝ απέκτησε το σύνολο των μετοχών του Ταμείου Νέας Οικονομίας (ΤΑΝΕΟ) το οποίο έτσι κατέστη θυγατρική του και θα αναλάβει το ρόλο της συμβολής στην υλοποίηση των στόχων του Ταμείου Επιχειρηματικών Συμμετοχών (EquiFund), του οποίου διαχειριστής είναι το EIF.
       
      Όπως υπενθυμίζει, το Ταμείο Επιχειρηματικών Συμμετοχών προβλέπεται να διοχετεύσει στην αγορά μαζί με τη μόχλευση που θα προκύψει, ποσό που θα προσεγγίσει το 1 δισ. ευρώ. Το πιο σημαντικό όμως επίτευγμα αυτού του ταμείου, είναι ότι θα παρέχει χρηματοδοτικούς πόρους σε επιχειρήσεις όπως είναι οι νεοφυείς και καινοτόμες, που πολύ δύσκολα θα τους αποκτούσαν σε άλλη περίπτωση.
       
      «Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι οι δραστηριότητες αυτές είναι οι πιο βασικές και αυτές που η προετοιμασία τους έχει φτάσει σε ένα τέτοιο επίπεδο ωριμότητας, ώστε να μπορούν να ενταχθούν σίγουρα στον προϋπολογισμό δράσεων του 2017. Παράλληλα όμως προετοιμάζονται και άλλες δραστηριότητες, που ευελπιστούμε ότι πολύ σύντομα θα μπορούν να υλοποιηθούν. Συνολικά το ΕΤΕΑΝ δεσμεύεται ότι το 2017 θα προσφέρει ό,τι είναι αναγκαίο από τη δική του πλευρά, ώστε να υποβοηθηθεί η δραστηριότητα των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων της χώρας μας και κατ' επέκταση η οικονομική ανάπτυξη» καταλήγει στο άρθρο του ο κ. Γαλιάτσος.
       
      Πηγή: http://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/oikonomia/136835/to-etean-kai-i-kalypsi-tou-xrimatodotikoy-kenoy-ton-mikron-kai-mesaion-epixeiriseon
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Αύξηση κατά 8,9% εμφάνισε στο 11μηνο του 2016 (Ιανουάριος - Νοέμβριος) η αεροπορική κίνηση στην Ελλάδα, καθώς οι αφίξεις διαμορφώθηκαν σε 16,6 εκατ. επιβάτες, όπως προκύπτει από το στατιστικό δελτίο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). Όπως προκύπτει, ακόμη, σημαντικά αυξημένες, κατά 13,4%, ήταν οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις μόνο για τον Νοέμβριο, ενώ οι οδικές αφίξεις κατέγραψαν άνοδο της τάξης του 11,3%, περιορίζοντας τη μείωση του ενδεκάμηνου στο +0,3%.
       
      Μεγάλη αύξηση παρατηρήθηκε τον Νοέμβριο, σύμφωνα με τον ΣΕΤΕ, στην αεροπορική κίνηση στο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, όπου αυξήθηκε κατά 15,1% (82.259 αφίξεις), άνοδος υψηλότερη από αυτή του «Ελ. Βενιζέλος» (13,5%), αλλά και των υπολοίπων αεροδρομίων της χώρας. Ο αριθμός των επιβατών στα δύο αεροδρόμια, στο 11μηνο, ανήλθε σε 1,62 εκατ. και 4,31 εκατ. άτομα, αντιστοίχως, υπερβαίνοντας τις επιδόσεις του συνόλου του 2015. Συνολικά, για όλα τα αεροδρόμια, κατεγράφησαν 38.000 αφίξεις περισσότερες αφίξεις.
       
      Αντίστοιχα, το 11μηνο έκλεισε με το «Μακεδονία» να βλέπει τις αφίξεις να αυξάνονται κατά 10,4% και στο «Βενιζέλος» κατά 8,7%. Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα ελληνικά αεροδρόμια, η Κρήτη, το Ιόνιο και οι Κυκλάδες παρουσιάζουν αύξηση των διεθνών αεροπορικών αφίξεων κατά 12,9%, 13,2% και 11,3%, αντίστοιχα, σε σχέση με πέρυσι. Στον αντίποδα, η Κως, η Σάμος και η Μυτιλήνη κινούνται με αρνητικό πρόσημο, 11,2%, 23% και 57,2%, αντίστοιχα.
       
      Αεροπορικές αφίξεις εσωτερικού
       
      Παράλληλα, σύμφωνα με την επίσκοπηση του ΣΕΤΕ, καταγράφεται αύξηση των αεροπορικών αφίξεων εσωτερικού κατά 6,5% τον Νοέμβριο. Συγκεκριμένα κατεγράφησαν 519 χιλιάδες αεροπορικές μετακινήσεις έναντι 487 χιλιάδων το 2015. Δεδομένου του κομβικού ρόλου του ΔΑΑ στις εσωτερικές αεροπορικές μετακινήσεις, το ποσοστό μεταβολής στον ΔΑΑ (+11,4% τρέχον έτος) αντικατοπτρίζεται και στο ποσοστό συνολικής μεταβολής των περιφερειακών αεροδρομίων (+12,0%). Με θετικό πρόσημο έκλεισε ο Νοέμβριος και για την πλειοψηφία των προορισμών: Θεσσαλονίκη +13,5%, Κυκλάδες +19,4%, Ιόνιο +8,5%, και Kρήτη +12,1%. Πτώση εμφάνισαν τα Δωδεκάνησα, κατά 0,8%. Τέλος, με εξαίρεση τα αεροδρόμια της Kαλαμάτας και της Καρπάθου, αύξηση παρουσιάζεται στην αεροπορική κίνηση εσωτερικού στο εντεκάμηνο.
       
      Πηγή: http://www.ergonblog.gr/2016/12/11.html
       
       
      Δείτε αναλυτικά στατιστικά στοιχεία από τον ΣΕΤΕ παρακάτω:
       
      http://voria.gr/elfinder/2016%2012.pdf
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Από το 2008 κατά μέσο όρο 26,4 εκατομμύρια άνθρωποι εγκαταλείπουν ετησίως τα σπίτια τους από τις φυσικές καταστροφές. Για τη σοβαρή αυτή ανθρωπιστική κρίση ο ΟΗΕ αλλά και οι διεθνείς εταίροι του εργάζονται με σκοπό να υποστηρίξουν τις ευάλωτες χώρες και κοινότητες σε όλο τον κόσμο στα θέματα μετανάστευσης και μετατόπισης πληθυσμών.
       
      Με τις πρωτοβουλίες αλλά και δράσεις τους γίνεται μια προσπάθεια ώστε να μειωθούν οι κίνδυνοι των φυσικών καταστροφών και να βοηθηθούν οι κοινότητες να χτίσουν τις «πράσινες άμυνες» για να προετοιμαστούν αλλά και να προσαρμοστούν στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Ακόμη, ο ΟΗΕ μαζί με ανθρωπιστικούς οργανισμούς εργάζεται ώστε να μειωθεί το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
       
      Τον περασμένο Μάιο στην Παγκόσμια Ανθρωπιστική Σύνοδο, ο Πρωθυπουργός του Τουβαλού έκανε έκκληση για ένα ψήφισμα του ΟΗΕ με το οποίο να δημιουργηθεί η νομοθετική προστασία για τους ανθρώπους που εκτοπίζονται από τις επιδράσεις της κλιματικής αλλαγής, συμπεριλαμβανομένου των κοινοτήτων οι κάτοικοι των οποίων έχουν απομακρυνθεί τα σπίτια τους εξαιτίας της ανόδου των θαλασσών, της λειψυδρίας και άλλων απειλών.
       
      Ήδη, το νησιωτικό έθνος του Κιριμπάτι έχει προετοιμαστεί να μεταφέρει ολόκληρο τον πληθυσμό της στα Φίτζι, αν η στάθμη της θάλασσας συνεχιστεί να αυξάνεται. Μάλιστα έχει αγοράσει έκταση στα νησιά Φίτζι προκειμένου να μεταφέρει 100.000 άτομα από τον πληθυσμό του καθώς επιταχύνονται οι συνέπειες της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CF%80%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%AC%CE%BC%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B2%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%BF/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το θρυλικό «Πράσινο» λεωφορείο βγήκε ξανά στους δρόμους του Πειραιά σήμερα, παραμονή Πρωτοχρονιάς, όχι για να εξυπηρετήσει πολίτες αλλά για να τους θυμίσει τις παλιές καλές εποχές.
       
      Το συγκεκριμένο όχημα ανακατασκευάστηκε χάρη στη φροντίδα των αδερφών Λαζαρόπουλου και παραπέμπει έτσι πίσω σε όχι και τόσο πολύ παλιές εποχές. Πριν 15 χρόνια, το 2001, είχε κάνει το τελευταίο του δρομολόγιο Πειραιάς – Αθήνα, αφού πάντως τα τελεταία χρόνια της λειτουργίας του είχε χάσει το χαρακτηριστικό πράσινο χρώμα του και είχε υιοθετήσει το μπλε όλων των άλλων λεωφορείων.
       
      Για δεκαετίες πάντως νωρίτερα το Πράσινο αποτελούσε σταθερό σημείο αναφοράς (μαζί με τον Ηλεκτρικό επίσης των ΗΣΑΠ) στη σύνδεση του Πειραιά με την Αθήνα. Μάλιστα ήταν το μοναδικό Μέσο που λειτουργούσε, όπως θα έλεγαν οι σημερινοί τεχνοκράτες 24/7/365.
       

       

       

       

       
       
      Επτά μέρες την εβομάδα, όλο το 24ωρο (ανά μισή ώρα από τις 6 το πρωί ως τις 12 το βράδυ και ανά μια ώρα από τις 12 ως τις 6 το πρωί), όλες τις μέρες του χρόνου. Ένα ιδιαίτερο «πορθμείο» που συνέδεε το «νησί» με την πρωτεύουσα.
       
      Με αφετηρία στου Βρυώνη, Σαχτούρη και Χατζηκυριακού (αργότερα η αφετηρία μεταφέρθηκε στην περιοχή του Καμπά, σήμερα Γυμναστήριο Π.Σαλπέα), διέτρεχε όλο τον κεντρικό Πειραιά και από την Ευαγγελίστρια μέσω Τζαβέλλα, κατέβαινε στην παλιά παραλιακή, ανέβαινε τη Θησέως, έστριβε δεξιά στη Χαροκόπου, στη συνέχεια έμπαινε στην Αθήνα και είχε τερματισμό στη Φιλελλήνων, στο Σύνταγμα. Μια αξιόπιστη για την εποχή του σύνδεση Αθήνας – Πειραιά, γι’ αυτό και ιδιαίτερα αγαπημένη.
       

       
      Πηγή - Περισσότερα: Το πράσινο λεωφορείο-θρύλος του Πειραιά και πάλι στους δρόμους (pics) | E-Radio.gr Ειδήσεις
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Καλή χρονιά, χρόνια πολλά και ευτυχισμένο και δημιουργικό το νέο έτος.
       
      Σας ευχόμαστε το 2017 να είναι γεμάτο υγεία, ευημερία, ευτυχία και επαγγελματική άνοδο σε όλους τους συναδέλφους και τις οικογένειές τους.
      Περισσότερα...

      19

    • Engineer

      Ένα video αφιέρωμα της ΕΡΓΟΣΕ για τα έργα που έχουν πραγματοποιηθεί κατά τα τελευταία 20 χρόνια.
       

       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/videos/item/37936-video-20-xronia-ergose-erga-kai-katorthomata
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η υπουργός Περιβάλλοντος της Γαλλίας Σεγκολέν Ρουαγιάλ εγκαινίασε επίσημα στο Τουρούβρ-ω-Περς τον πρώτο ηλιακό δρόμο αυτή την εβδομάδα, μήκους ενός χιλιομέτρου και διαθέτοντας 2.880 ηλιακούς συλλέκτες. Ο δρόμος έχει σχεδιαστεί για να παράγει επαρκή ισχύ για το φωτισμό των δρόμων στο χωριό των 3.400 κατοίκων.
       
      Η κατασκευή του λεγόμενου πρώτου δρόμου ηλιακών πάνελ στον κόσμο, χρηματοδοτήθηκε με 5 εκατομμύρια ευρώ. Τα ηλιακά πάνελ καλύπτονται με ρητίνη, συμπεριλαμβανομένων πέντε στρωμάτων πυριτίου, για να εξασφαλιστεί η ανθεκτικότητα τους.
       
      Σύμφωνα με την ανάδοχο εταιρεία Wattway, ο δρόμος αναμένεται να παράγει 280 μεγαβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως, με την καθημερινή παραγωγή να ποικίλει ανάλογα με τον καιρό. Η εταιρεία εκτιμά επίσης ότι θα παράγονται 767 κιλοβατώρες κάθε μέρα, που μπορούν να φτάσουν ακόμα και τις 1.500 την ημέρα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
       
      Ο νέος δρόμος θα δοκιμαστεί για δύο χρόνια με τη διάρκεια ζωής και την παραγωγή να είναι οι δύο βασικοί παράγοντες υπό εξέταση. Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Ζαν-Σαρλ Μπρουαζάτ φάνηκε συγκρατημένα αισιόδοξος.
       

       
       
      «Είμαστε ακόμα σε πειραματικό στάδιο. Η κατασκευή ενός μέρους δοκιμής αυτής της κλίμακας είναι μια πραγματική ευκαιρία για καινοτομία. Αυτή η δοκιμή μας επέτρεψε να βελτιωθεί η διαδικασία εγκατάστασης φωτοβολταϊκών πάνελ, καθώς και η κατασκευή τους», δήλωσε.
       
      Ωστόσο το έργο έχει δεχτεί κριτική για το υψηλό κόστος. «Είναι χωρίς αμφιβολία μια τεχνική πρόοδος, αλλά προκειμένου να προωθηθούν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας υπάρχουν άλλες προτεραιότητες από μια συσκευή για την οποία είμαστε πιο σίγουροι ότι είναι πολύ ακριβή παρά το ότι δουλεύει», δήλωσε στη Le Monde ο αντιπρόεδρος του Δικτύου για την Ενεργειακή Μετάβαση, Μαρκ Τζεντλίτσκα.
       
      Απώτερος στόχος της Γαλλίας είναι να καλύψει 1.000 χιλιόμετρα δρόμων με ηλιακούς συλλέκτες.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1187164/gallia-anoikse-o-protos-dromos-iliakon-sullekton
      Περισσότερα...

      19

    • Engineer

      Εκδόθηκε η εγκύκλιος με την οποία διευκρινίζονται θέματα σχετικά με την ασφάλιση των ελεύθερων επαγγελματιών.
       
      Σύμφωνα με τον Ν.4387/2016 υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών και ο νέος τρόπος υπολογισμού αφορά εκτός από τους μέχρι τώρα ασφαλισμένους σε ΟΑΕΕ και ΕΤΑΑ, τους υγειονομικούς, τους δικηγόρους που βρίσκονται σε αναστολή επαγγέλματος, τα μέλη και τους μετόχους οργανισμών, Κοινοπραξιών, και κάθε μορφής εταιρειών πλην των ΑΕ και των ΙΚΕ οι οποίοι υπάγονταν στον ΟΑΕΕ (έμποροι, βιοτέχνες), τα μέλη των Δ.Σ και τους μετόχους άνω του 3% Ανώνυμων Εταιρειών με αντικείμενο επιχειρήσεων επαγγελματική, βιοτεχνική, ή εμπορική δραστηριότητα Επίσης αφορά τους διαχειριστές Ιδιωτικών Κεφαλαιουχικών Εταιρειών, τους μοναδικούς εταίρους Μονοπρόσωπων ΙΚΕ, και τους ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων που είναι παράλληλα εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Αγροτών
       
      Τρόπος υπολογισμού ασφαλιστικών εισφορών
       
      Από 1 Ιανουαρίου 2017 η βάση υπολογισμού των πόσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών, καθορίζεται με βάση το καθαρό φορολογητέο αποτέλεσμα από την άσκηση δραστηριότητας κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος.
       
      Εάν η προσδιοριζόμενη βάση υπολογισμού των πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών είναι μικρότερη του ποσού που αντιστοιχεί στον κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών στο ύψος που εκάστοτε διαμορφώνεται, καθώς και στις περιπτώσεις ζημιών ή μηδενικών κερδών, ως μηνιαία βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών λαμβάνεται το ύψος του εκάστοτε προβλεπόμενου κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών. (σήμερα 586 ευρώ)
       
      Εάν η προσδιοριζόμενη βάση υπολογισμού των πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών είναι μεγαλύτερη του ποσού που αντιστοιχεί στο δεκαπλάσιο του κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών, ως μηνιαία βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών λαμβάνεται το ύψος του 10πλάσιου του εκάστοτε προβλεπόμενου κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.
       
      Στις περιπτώσεις που κάποιο από τα πρόσωπα καταβάλλει ασφαλιστικές εισφορές ως μισθωτός, μηνιαία βάση υπολογισμού των πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών αποτελεί το άθροισμα του εισοδήματος από την παροχή των μισθωτών υπηρεσιών και του καθαρού φορολογητέου αποτελέσματος από άλλη δραστηριότητα
       
      Στις περιπτώσεις πολλαπλής δραστηριότητας, η κάθε μία εκ των οποίων δημιουργεί υποχρέωση υπαγωγής στην ασφάλιση σύμφωνα με τις γενικές, ειδικές ή καταστατικές διατάξεις του ΟΑΕΕ και του ΕΤΑΑ όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του Ν. 4387/2016 ως μηνιαία βάση υπολογισμού των πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών αποτελεί το άθροισμα του καθαρού φορολογητέου αποτελέσματος από έκαστη δραστηριότητα.
       
      Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες, πέραν των ανωτέρω, ασκείται και μία ή περισσότερες δραστηριότητες υπακτέες στην ασφάλιση του ΟΓΑ, σύμφωνα με τις γενικές, ειδικές ή καταστατικές διατάξεις του, όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του Ν. 4387/2016, μηνιαία βάση υπολογισμού των πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών αποτελεί το άθροισμα του καθαρού φορολογητέου αποτελέσματος από έκαστη δραστηριότητα.
       
      Βάση ισολογισμού των πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών κατά την έννοια της παρούσας απόφασης προκύπτει από το πιο πρόσφατο εκκαθαρισμένο φορολογικό έτος. Τυχόν διαφορά που προκύπτει μετά από τον υπολογισμό των προβλεπόμενων ασφαλιστικών εισφορών βάσει του πραγματικού εισοδήματος του προηγούμενου φορολογικού έτους συμψηφίζεται ισομερώς κατανεμημένη σε μηνιαία βάση έως το μήνα Δεκέμβριο εκάστου έτους.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Ekdothike_i_egkuklios_gia_nees_asfalistikes_eisfores_/#.WGYrBlN94_4
      Περισσότερα...

      112

    • Engineer

      Με το ποσό των περίπου 9 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτηθούν 150 Δήμοι της χώρας, για την εκπόνηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), όπως αποφάσισε το Πράσινο Ταμείο και ανακοίνωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
       
      Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, στην τελευταία συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου αποφασίσθηκε να ενταχθούν οι 150 Δήμοι, ως δικαιούχοι χρηματοδότησης συνολικού προϋπολογισμού 8.991.000 €, στον άξονα προτεραιότητας 4 «Αστική Βιώσιμη Κινητικότητα» του Χρηματοδοτικού Προγράμματος «Λοιπές δράσεις περιβαλλοντικού ισοζυγίου 2016».
       
      Τα ΣΒΑΚ αποσκοπούν στην προώθηση ισόρροπης ανάπτυξης και την καλύτερη ενοποίηση των διαφόρων τρόπων αστικής κινητικότητας. Δίνουν έμφαση στον πολίτη και στην προώθηση αλλαγών στη συμπεριφορά μετακίνησης. Εξετάζουν συνολικά τον τρόπο λειτουργίας μιας αστικής περιοχής και προτείνουν την ενσωμάτωση των δράσεων για την αστική κινητικότητα σε μια ευρύτερη, βιώσιμη αστική και εδαφική στρατηγική.
       
      Καταρτίζονται λαμβάνοντας υπόψη διάφορα πεδία χάραξης πολιτικής και τομείς, όπως, οι μεταφορές, οι χρήσεις γης και η χωροταξία, το περιβάλλον, η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, η οδική ασφάλεια, κλπ. Παρέχουν στην τοπική αυτοδιοίκηση συγκεκριμένες προτάσεις για τον τρόπο εφαρμογής στρατηγικών αστικής κινητικότητας.
       
      Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την ένταξη των Δήμων στο πρόγραμμα βασίστηκε σε αντικειμενικά κριτήρια (πληθυσμός, πυκνότητα πληθυσμού, περιφερειακή κατάταξη, ύπαρξη τερματικών σταθμών, σταθερή τουριστική έλξη – εποχική πληθυσμιακή αύξηση), καθώς και στο βαθμό ωριμότητας κάθε Δήμου, δηλαδή, στην ύπαρξη ή μη κυκλοφοριακών μελετών και πρόσφατων κυκλοφοριακών και πολεοδομικών δεδομένων. Το Πράσινο Ταμείο συνεργάσθηκε για την εφαρμογή της μεθοδολογίας με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης.
       
      Δείτε αναλυτικά τον πίνακα με τους Δήμους που χρηματοδοτούνται και τα ποσά που θα λάβουν, πατώντας ΕΔΩ: http://greenagenda.gr/wp-content/uploads/2016/12/%CE%94%CE%A4%CE%A0%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CE%A4%CE%B1%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CE%BF.docx
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/30740/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα απεριόριστα δεδομένα κινητής φαίνεται να οδηγούν μερικές χώρες σε υψηλή κατανάλωση, σύμφωνα με έκθεση της Tefficient. Για παράδειγμα, στη Νότιο Κορέα, οι χρήστες της κινητής καταναλώνουν 3,8 GB το μήνα ανά κάρτα SIM. Ωστόσο και πάλι, βρίσκονται αρκετά πίσω από τους Φινλανδούς, οι οποίοι καταναλώνουν σχεδόν τα διπλάσια, 7,2 GB μηνιαίως ανά SIM.
       
      Τη Νότιο Κορέα ακολουθούν οι Σουηδία, Αυστρία, Δανία και Ιρλανδία, με μέσο όρο 2 GB ανά SIM το μήνα (η Νορβηγία βρίσκεται λίγο πιο πίσω).
       

       
      Ο λόγος βέβαια στο ότι η Φινλανδία είναι μια κατηγορία από μόνη της οφείλεται στο γεγονός ότι οι χρήστες στη Φινλανδία μπορούν να σερφάρουν πραγματικά απεριόριστα.
       
      Δεν είναι τυχαίο ότι οι συνδρομητές της Φινλανδικής DNA έχουν τη μεγαλύτερη κατανάλωση από τις υπό εξέταση χώρες, με μέσο όρο 9,8 GB το μήνα ανά SIM, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται άλλη μια Φινλανδική πάροχος, η Elisa, με 8,6 GB ανά SIM. Απεριόριστη κατανάλωση δεδομένων προσφέρουν και οι πάροχοι κινητής στην Αυστρία. Αρκετά γενναιόδωροι είναι και οι Δανοί με τα πακέτα που προσφέρουν (13 ευρώ για 15 GB), αλλά δεν είναι ακόμη απεριόριστα.
       
      Η έκθεση της Tefficient καταδεικνύει ότι στις χώρες που τα δεδομένα είναι απεριόριστα (ή αρκετά υψηλά), οι πάροχοι κινητής δεν λαμβάνουν «τρομερά» έσοδα από τα δεδομένα, ωστόσο, καταφέρνουν να διατηρούν την εμπιστοσύνη του πελάτη, κάτι που θεωρούν πολύ πιο σημαντικό για τη διατήρηση του μεριδίου τους στην αγορά.
       
      Στον αντίποδα, οι χώρες με τη μικρότερη κατανάλωση δεδομένων κινητής είναι οι Ελλάδα, Βέλγιο, Τσεχία, Ρουμανία, Ολλανδία, Πορτογαλία και Γερμανία.
       
      Πηγή: http://www.emea.gr/%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B1-%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%83%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1/501110/501110/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ολοκληρώθηκε σήμερα η ιδιωτικοποίηση της Κασσιόπης στην Κέρκυρα, με την υπογραφή της μεταβίβασης του συνόλου του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «Επενδύσεις Ακινήτων Νέας Κέρκυρας Α.Ε.», η οποία είχε συσταθεί από το ΤΑΙΠΕΔ για το σκοπό της αξιοποίησης του ανωτέρω ακινήτου και την καταβολή της πρώτης δόσης του τιμήματος ύψους 10 εκατ. ευρώ.
       
      Στο συγκεκριμένο διαγωνισμό είχε πλειοδοτήσει η σύμπραξη των εταιριών με τις επωνυμίες «NCH New Europe Property Fund II L.P.» και «NCH Balkan Fund L.P.». Η κυρία Λίλα Τσιτσογιαννοπούλου, Εντεταλμένη Σύμβουλος του Ταμείου και ο κ. Ανδρέας Σάντης για λογαριασμό του Πλειοδότη, υπέγραψαν την πώληση των μετοχών της ανωτέρω εταιρείας ειδικού σκοπού (SPV).
       
      Το οικονοµικό αντάλλαγµα για την απόκτηση του δικαιώµατος της επιφάνειας από την NCH Capital ανήλθε σε 23 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον 2,3 εκατ. ευρώ αφορούν σε πιθανή συμμετοχή του ΤΑΙΠΕ∆ στη μελλοντική υπεραξία του ακινήτου µετά από 6 χρόνια.
       
      Τέλος, σε 75 εκατ. ευρώ εκτιµάται το σύνολο της επένδυσης για την ήπια ανάπτυξη του ακινήτου κατά την ίδια χρονική περίοδο. Η συνολική έκταση του ακινήτου στην Κασσιόπη της Κέρκυρας ανέρχεται σε 490.000 τ.µ., μεταβιβάζονται τα 438.228,89 τ.µ., εκ των οποίων άνω των 320.000 τ.µ. θα παραµείνουν προσβάσιµα στο ευρύ κοινό, ενώ στην υπόλοιπη έκταση ο επενδυτής θα έχει το δικαίωμα να αξιοποιήσει περίπου 35.000 τ.µ. για ήπια τουριστική ανάπτυξη.
       
      Η κυρία Τσιτσογιαννοπούλου, Εντεταλμένη Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ δήλωσε σχετικά: «Η αξιοποίηση της περιοχής “Ερημίτης” της Κέρκυρας αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα εφαρμογής των ΕΣΧΑΔΑ, με σημαντικά οφέλη στην τοπική κοινωνία. Σήμερα ολοκληρώνεται η ιδιωτικοποίηση, η οποία θα εκκινήσει μια σημαντική τουριστική επένδυση, που μπορεί να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ, με δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, αναβάθμιση υφιστάμενων, αλλά και κατασκευή νέων υποδομών, ενθάρρυνση του αειφόρου παράκτιου τουρισμού, διασφάλιση της προστασίας περιβάλλοντος και ανάδειξη του φυσικού κάλλους των 490 στρεμμάτων που περιλαμβάνει το ειδικό σχέδιο.
       
      Αναμένεται να δημιουργήσει τουριστική, οικονομική αλλά και κοινωνική ανάπτυξη συνολικά στα νησιά του Ιονίου, ενισχύοντας το τουριστικό προϊόν και τις αφίξεις στα νησιά του Ιονίου».
       

       
      Η NCH Capital Inc. με έδρα τη Νέα Υόρκη, είναι διαχειριστής επενδυτικών Η NCH Capital Inc. με έδρα τη Νέα Υόρκη, είναι διαχειριστής επενδυτικών κεφαλαίων με μεγάλη εμπειρία σε διεθνείς επενδύσεις. Οι δραστηριότητες της επεκτείνονται σε όλη την Ευρώπη και διαχειρίζεται κεφάλαια αξίας 3 δισ. δολαρίων. Θεωρείται ένα από τα πιο δραστήρια funds στην περιοχή των Βαλκανίων και της ΝΑ Ευρώπης, με παρουσία σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Kai_episimos_stin_NCH_Capital_i_Kassiopi/#.WGVwg1N97Dc
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο 1,4 δισ. ευρώ φθάνει πλέον το κόστος της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης. Κι αυτό χωρίς να συνυπολογιστούν τα ποσά που θα επιδικαστούν στις εκκρεμούσες διαιτησίες, η συμπληρωματική σύμβαση για τον σταθμό «Βενιζέλου και ο διαγωνισμός για την απόκτηση επιπλέον συρμών. Και φυσικά η επέκταση προς Καλαμαριά, που θα κοστίσει ακόμα 518 εκατ. ευρώ. Το έργο είναι το μόνο που κατ’ εξαίρεση συνεχίζεται σε τρία Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης.
       
      Η βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης (13 σταθμοί, 9,6 χλμ.) ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2006 και έπειτα από πολλές περιπέτειες συνεχίζεται με (αδιαπραγμάτευτο, πλέον) ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020. Προ ημερών η ειδική γραμματέας Διαχείρισης Τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων, Ευγενία Φωτονιάτα, υπέγραψε την απόφαση ένταξης στο νέο ΕΣΠΑ των έργων που απομένουν:
       
      • Η διάνοιξη της υπόλοιπης σήραγγας, από τον σταθμό «Ανάληψης» έως τη Νέα Ελβετία (ο πρώτος κλάδος αναμένεται να διανοιχθεί έως τα τέλη Ιανουαρίου και ο δεύτερος τον Φεβρουάριο).
       
      • Η ολοκλήρωση των έργων πολιτικού μηχανικού στους σταθμούς.
       
      • Τα αρχιτεκτονικά τελειώματα, οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και οι διαμορφώσεις περιβάλλοντος χώρου.
       
      • Η προμήθεια 24 συρμών. Να σημειωθεί ότι η αρχική σύμβαση προέβλεπε 18 συρμούς, ωστόσο με την επικαιροποίηση της επιβατικής κίνησης εκτιμήθηκε ότι θα χρειαστούν ακόμα 6. Ο διαγωνισμός για την απόκτησή τους λογικά θα γίνει από κοινού με τους 6 συρμούς που προβλέπονται για την επέκταση προς Καλαμαριά.
       
      Σύμφωνα με την απόφαση, το σύνολο της δημόσιας δαπάνης που εντάσσεται στο ΕΣΠΑ υπολογίζεται στα 719,5 εκατ., εκ των οποίων τα 664,4 είναι επιλέξιμα. Τα υπόλοιπα 24,7 εκατ. ευρώ αφορούν σε αποζημιώσεις που επιδικάστηκαν μέσω διαιτησίας και 30,4 εκατ. σε δαπάνες επίβλεψης του έργου.
       
      Ετσι, σύμφωνα με στοιχεία της Αττικό Μετρό, η χρηματοδοτική εικόνα της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης διαμορφώνεται ως εξής:
       
      • Οι συνολικές επιλέξιμες δαπάνες ανέρχονται σε 1,1 δισ., εκ των οποίων 195,9 εκατ. από το Γ΄ ΚΠΣ, 254,6 εκατ. από το ΕΣΠΑ 2007-2015 και 664,4 εκατ. από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
       
      • Οι μη επιλέξιμες δαπάνες ανέρχονται σε 301,1 εκατ. ευρώ.
       
      • Οσον αφορά τις οικονομικές εκκρεμότητες Δημοσίου-εργολάβου για ζητήματα του παρελθόντος, σε διαιτησία έχουν παραπεμφθεί διεκδικήσεις συνολικού ύψους 1,18 δισ. ευρώ. Μέχρι στιγμής, έχουν επιδικαστεί στον εργολάβο 127,1 εκατ. ευρώ, ενώ εκκρεμούν αποφάσεις για διεκδικήσεις ύψους 255,6 εκατ.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/889553/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/panw-apo-14-dis-gia-96-xlm-toy-metro-8essalonikhs
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σημαντικές αυξήσεις αναμένονται στις τιμές των καυσίμων από την 1η Ιανουαρίου, όταν και θα ισχύσουν οι αυξήσεις στους έμμεσους φόρους.
       
      Συγκεκριμένα, ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στη βενζίνη θα αυξηθεί κατά 3 λεπτά το λίτρο, από τα 0,67 στα 0,7 ευρώ.
       
      Σε ό,τι αφορά το πετρέλαιο κίνησης, η επιβάρυνση θα φτάσει έως και τα 8 λεπτά ανά λίτρο.
       
      Επίσης, στο υγραέριο κίνησης ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης θα αυξηθεί κατά 10 λεπτά το λίτρο, φτάνοντας τα 0,43 ευρώ από τα 0,33 σήμερα.
       
      Η τελική τιμή εκτιμάται ότι ίσως αυξηθεί σημαντικά μέσα στο 2017, καθώς οι διεθνείς τιμές των καυσίμων αναμένονται να σκαρφαλώσουν σε αρκετά υψηλότερα από τα περσινά επίπεδα.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/erhontai-ayxiseis-sta-kaysima-kinisis-apo-tin-1i-ianoyarioy
      Περισσότερα...

      11

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.