Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Arche

    Arche

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.219


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.322


  3. Ροδοπουλος

    Ροδοπουλος

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.104


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      4.740


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/05/2018 in Δημοσιεύσεις

  1. καθόλου δεν συμφωνώ ότι κρίνοντας από στατική άποψη το κατάστημα είναι δυσμενέστερο. ένα ισόγειο κατάστημα δεν έχει πιο πολλά φορτία από ένα διαμερισμα α, β ορόφου. Απο εκει και υστερα στατιστικα το βλεπει ο νομοθετης αναρωτιομαστε τι να ενοουν, και διευκρινιζω οτι ο πρωτος γραφοντας το ειπε, δεν το ξερω αν το ειπε ο νομθετης, δεν το ξερω αν ετσι το λεει ο νομος... Προσπαθω να αντιληφθώ ποιά χρήση θεωρείται δυσμενέστερη. ... να πεις βεβαια η χρηση βοηθητικος δυσμενεστερη ειναι απο κυριος χωρος .... τελος παντων δεν το μπορω να το αντιληφθω, τωρα οσον αφορα την δυσκολια των ημ δεν το θεωρω σπουδαιο, καποιο μπανιο θα εχει, δεν εχει μπανιο το μαγαζι?... ενταξει αν παρουμε την πιθανοτητα οτι δεν θα εχει καποια ντουσιερα το να αποχετευτει μια ντουσιερα αν δεν υπαρχει 1 καιαν ζητειται....δεν ειναι πολυ δυσολο αφου θα υπαρχει η απ/τευση, αν δεν υπαρχει βεβαια αλλαζει, αν θελει αδεια, πιστευω οτι το πιθανοτερο θα θελει
    1 point
  2. για την θεωρητικη μεσοτοιχια...εδω [στην τελευταια σελιδα εχει αποφαση] για την εφαρμογη του αρθρου 25, διατηρω αμφιβολιες.
    1 point
  3. πολυ καλο για να ναι αληθινο.. αφου εχεις και ΥΔ τοτε δεν πας με αναλυτικο για το υψος, αλλα με συντελεστη ΥΥ ή περιμενεις διευκρινισεις
    1 point
  4. το Ζαχαροπλαστείο θεωρείται επιχείρηση μαζικής εστιάσης (άρθρο 2 νέας Υγειονομικής διάταξης ΦΕΚ 2161β/2017) 5.Δ.1 Επιχειρήσεις Μαζικής Εστίασης πλήρους επεξεργασίας(πλήρους γεύματος): επιχειρήσεις που διαθέ- τουν τρόφιμα τα οποία παρασκευάζονται με πολλούς και σύνθετους χειρισμούς στην ίδια την επιχείρηση ή τρόφιμα που προέρχονται από νομίμως λειτουργούσες επιχειρήσεις. Στις επιχειρήσεις αυτές ανήκουν τα εστιατόρια, ψητο- πωλεία, ψαροταβέρνες, ταβέρνες, σνακ μπαρ, ουζερί, μπυραρίες, μεζεδοπωλεία, παραδοσιακά καφενεία με παρασκευαστήριο, Οβελιστήρια, πιτσαρίες, ζαχαροπλα- στεία με παρασκευαστήριο. Επομένως αν δεν έχεις πρόβλημα με τη χρήση γης μέχρι εδώ όλα καλά! Όσο για το αν απαιτείται άδεια ή όχι η Νομοθεσία άλλαξε και ισχύει πλέον ο Ν 4495/17 (που δεν απαιτεί άδεια αν δεν αλλάζουν προς το δυσμενέστερο φορτία -μελέτες και διάγραμμα κάλυψης Οι μελέτες του 1975 (της Ο.Α σου) είναι αρχιτ/νά και στατικά (στις οποίες τίποτα δεν αλλάζει για την περίπτωσή σου) Τα παρασκευαστήρια θεωρούνται εργαστήρια τα επιτρέπονται ακόμη και σε αποθήκες (πόσο μάλλον σε κατάστημα που εσύ έχεις) Η πυρ/κή μελέτη που απαιτείται σήμερα πηγαίνει με την ΝΕΑ Πυρ διάταξη (και δεν θεωρείται ως αλλαγή μελέτης επί το δυσμενέστερο) Επομένως κατά την γνώμη μου δεν έχεις πρόβλημα
    1 point
  5. 1 point
  6. με ποια κριτηρια κρινεται μια χρηση ως δυσμενεστερη, δηλαδη στο παρον "δυσμενεστερη" ενοει την χρηση "κατοικια" ή την χρηση "καταστημα ενοει ως δυσμενεστερη ο νομοθετης" ? Κατανοω οτι με προβλημα στον κατασκευαστικό κλάδο και τον χώρο της οικοδομής, των ιδιοκτητών ακινήτων έφτασε το γεγονός της κατοχής ακινήτου να θεωρείται πρόβλημα, επαναλαμβάνω όμως την αρχική μου ερώτηση, δυσμενέστερο είναι τελικά να έχεις σπίτι η κατάστημα? Ευχαριστώ τους Συναδέλφους για την απαντηση τους, οσους απαντησουν
    1 point
  7. να πάτε σε ένα μηχανικό, ενεργειακό επιθεωρητή, κλπ και να του πείτε να σας κάνει μια υποχρεωτική βάση νόμου επίλυση Glaser. Η υγροθερμομόνωση δεν είναι κοκορέτσι όπου τα καρυκεύματα μπαίνουν όπως γουστάρουμε. Αν δεν ξέρει να πάτε σε κάποιον άλλον που να ξέρει.
    1 point
  8. Εσύ αν θα δώσεις σχέδια θα πρέπει να είναι σύμφωνα με την υφιστάμενη κατάσταση. Από κει και πέρα αν η συμβολαιογράφος θέλει βεβαίωση θα πρέπει να γίνει τακτοποίηση. Αν όχι μπορείς να την κάνεις και μετά. Κι εγώ απ' όσο ξέρω για την αποδοχή δεν χρειάζεται αλλά για τη σύσταση χρειάζεται. Οπότε η σωστή σειρά είναι 1.Αποδοχή 2.Υπαγωγή 3.Σύσταση
    1 point
  9. Από μόλις τώρα προσπάθεια εισόδου ... ετοιμάζονται .... δείτε την εικόνα ...
    1 point
  10. ...υπό διωγμό από την blogόσφαιρα των επιτηδείων του "prasinaloga.gr". Για να βάλουμε το μυαλό μας να δουλέψει στις ανανεώσιμες ώστε να τις προσαρμόσουμε στη μορφολογία και τις ανάγκες του τόπου, ή σε άλλες καθαρές τεχνολογίες δεν το συζητώ. Ούτε να καθίσουμε να σκεφτούμε πως είναι στημένα και τι ακριβώς εκμεταλλεύονται τα αιολικά της Γερμανίας και της Δανίας. Άντε να πουλήσουμε καμία "κουμούτσα" στα κορόιδα, να τη βγάλουμε και φέτος. Το "αγοράζω - φυτεύω - πληρώνω" θα το βρούμε μπροστά μας. Και όποιος μιλήσει για το πρόβλημα τον τοποθετούν αμέσως οι ανεγκέφαλοι στους υποστηρικτές του λιγνίτη και των εισαγωγών ενέργειας. Ωραίο το βιντεάκι που ανέβασες, αλλά πρόσεξε ότι είναι αγροτική - παραγωγική περιοχή δλδ έχει οργανωμένες καλλιέργειες. Εδώ πράγματι οι Α/Γ δένουν άριστα με το περιβάλλον.
    1 point
  11. Τους μλκ ..δίνουν παράταση χωρίς ακόμα να έχουν ανεβάσει τα ειδοποιητήρια .
    1 point
  12. .....με το καλο οι Πολιτικοι Μηχανικοι να σταματησουν να κανουν Αρχιτεκτονικες μελετες ακινητων....
    1 point
  13. εφόσον έχετε αποκλειστική χρήση δεν θα χρειαστείται συναίνεση από τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες για να ολοκλήρωθεί η τακτοποίηση, για περισσότερες πληροφορίες πρέπει να παρέχετε και άλλα στοιχεία. επίσης συμβουλέψτε το μηχανικό σας να κάνει εγγραφή εδώ στο σαιτ και αν ψάχνοντας το δεν βρει απαντήσεις , ας ρωτήσει στη σχετική ενότητα. Το να συμβουλέψουμε εσας (που μπορεί να μην γνωρίζετε τεχνικές λεπτομέρειες) για να τα πείτε μετά στο μηχανικό δεν είναι ο σωστός τρόπος.
    1 point
  14. Μονο εταιρία πιστοποιημένη για μέτρηση κατα ISO με θερμοροομέτρο συμβουλέυσει για το αν η ενεργειακή κλάση του ακινήτου ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα!!!
    1 point
  15. Άρθρο 94 Κυρώσεις αυθαίρετων κατασκευών μετά την 28η.7.2011 2. Τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης αυθαιρέτων υπολογίζονται ως εξής: α) το πρόστιμο ανέγερσης είναι ίσο με την αξία του αυθαιρέτου (Αα) επί το συντελεστή περιβαλλοντικής επιβάρυνσης (Σπ). Η αξία του αυθαιρέτου υπολογίζεται ως το γινόμενο της επιφάνειάς του, πολλαπλασιαζόμενης επί την τιμή ζώνης (Τ.Ζ.) της περιοχής του ακινήτου, όπως αυτή ισχύει κατά την ημερομηνία διαπίστωσης της παράβασης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών ή όπου δεν υπάρχει σύστημα αντικειμενικών αξιών στη συγκεκριμένη περιοχή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 109 του παρόντος. Ο συντελεστής περιβαλλοντικής επιβάρυνσης ορίζεται σε: αα) 1,20: για αυθαίρετες κατασκευές που βρίσκονται εντός προστατευόμενων περιοχών, δηλαδή εντός περιοχών Natura, δασών, ρεμάτων, αιγιαλού-παραλίας και αρχαιολογικού χώρου ζώνης Α, ββ) 1,00: για τις υπόλοιπες περιπτώσεις αυθαιρέτων
    1 point
  16. Αγαπητέ GRTOPO και λοιποί φίλοι, η απόκλιση 2% στο εμβαδόν ξεκινάει από απαίτηση της Εφορίας και θα την βρείτε στους νόμους Ν. 3427/2005 αρθ. 21 παρ. 2 (βάζει επιπρόσθετο όρο max διαφορά αξίας ακινήτου 1500 ευρώ) Ν. 2579/98 αρθ. 14 παρ. 5,6,7 Ν. 2459/97 αρθ. 19 Οσον αφορά στα άλλα, δεν είμαστε μεν δικηγόροι αλλά υποχρεούμαστε στην εφαρμογή τίτλου για να προφυλάξουμε τα συμφέροντά μας πρώτα και κατόπιν τον ίδιο τον πελάτη. Αν μας αποκρύψουν μεταγενέστερα στοιχεία θα είναι πρόδηλο πάνω στο διάγραμμά μας όπου απλά δεν θα αναγράφονται στη λίστα με τους τίτλους. Αν δε ξεχαστεί λίγο ο στοχοφόρος σου ή κλωτσήσει λιγάκι το laser σ' ένα οικόπεδο 350 τμ, μια διαφορά της τάξης του 1% σίγουρα την έχεις από χέρι (θεώρησε 5 εκ ομοιόθετη περιβάλλουσα) οπότε το 2% δεν φαντάζει και μεγάλο έγκλημα κατα της ανθρωπότητας προκειμένου να βαδίσεις γρήγορα. Αν πρόκειται όμως να στριμώξεις κτήριο πρέπει να το διπλοτριπλοσκεφτείς και να κάνεις οπωσδήποτε συνένοχο και τον πελάτη και τον μελετητή.
    1 point
  17. ... αμφιβαλω αν βρισκεται σε λαθος θεση στην αδεια, τεινω προς την αποψη να πιστεψω οτι στην ταρατσα βρισκεται σε λαθος θεση
    0 points
  18. Αγαπητέ KOnstantine IB. Με όλο το Σεβασμό, μένεις μεταξεταστέος και έλα ξανα το Σεπτέμβρη να ξαναδώσεις εξετασεις. Δλδ πραγματικά, πως τα καταφέρνετε και σε 10 σειρες γράφοται τοσες ανακρίβειες..... τίνα πω, έλλειψη πληροφόρησης ή εσκεμμένη παραπληροφόρηση? Όταν μπερδεύονται οι επιστημονικές προσεγγίσεις με τις πολιτικές, τ΄τοε χάνεται η μπαλα. Ας κάνω μία πρόσπάθεια να κάνω copy-paste αυτα που γράφεις και να σχολιάσω όπου μπορώ. 1. Είναι γεγονός ότι οι ΒΑΠΕ τελικά είναι πανάκριβες και γι αυτό το λόγο δεν αποσβένονται γρήγορα - ποτέ θα έλεγα. Ξεκινάμε με τα εξής: Α) Δεν υπάρχει εννοια ΒΑΠΕ. Το ΒΑΠΕ έχει δημιουργηθεί απο συγκεκριμένες πολιτικές σκοπιμότητες. Β) Υποθέτω οσοι εχουν επενδυσει σε ΑΠΕ δεν θα πάρουν ποτέ πισω τα λεφτά τους.... μπορει αυτοί κάτι αν ξέρουν παραπάνω απο΄εσένα. Αποσβέσεις απο΄5-10 χρόννια νομιζω μια χαρά ειναι ε? 2.Αποτελεί παραλογισμό να αναπτύσσονται όχι από αυτοτροφοδοτούμενα ιδιωτικά κεφάλαια αλλά χρεώνοντας για άλλη μια φορά το ήδη καταχρεωμένο Ελληνικό Κράτος. Α) ΑΠό που να πρωτοξεκινήσω? ΚΑταρχήν πώς χρεώνουν το κρατος? Ιδιωτικά κεφαλαια δεν επενδυονται? (μαζί με δανεισμό).ΌΠως δλδ ΚΑΘΕ επενδυση που γίνεται. Δλδ τι θέλεις? 3. Επίσης αποτελεί παραλογισμό μια χώρα με πλουσιότατα κοιτάσματα λιγνίτη, φ.α. και πετρελαίου να...εισάγει ρεύμα από τη Γερμανία και τις άλλες κατασκευάστριες χώρες των ηλιακών και αιολικών γεννητριών, γιατί αυτό συμβαίνει στην ουσία με τις "τεχνολογίες" αυτές. Α) Ενταξει, εχεις ξεφυγει. Καταρχήν, τα...πλούσια κοιτασματα πετρελαιου κτλ, ας τα βγάλουμε πρώτα, και μετά βλέπουμε. Τωρα αν εσυ θεωρείς πως πρέπει να κάψουμε όσο πιο γρηγορα γινεται το μοναδικο - αυτη τη στιγμή - εγχωριο καυσιμο που εχουμε, δικαίωμα σου. Επίτρεψε μου ωστόσο να διαφωνώ λόγω ρυπανσης περιβάλλοντος. ¨ΟΣο για το τελευατίο επιχείρημα - εχεις δικιο (ειρωνικό): Προφανώς, τους ατμοστρόβιλους των λιγνητικών εργοστασίων τους φτιάχνουμε εδώ.....Καλά απαντησε ο αλλος συναδελφος, πως εξοικονομεις συνάλλαγμα από εισαγωγή καυσίμων (εκτός και εάν ενοχλείσαι που δεν αγοράζουμε περισσότερο Φ.Α. από την Ρωσια)... 4. Να μην πούμε για τα παιχνίδια GAR και Soros ως προς το θέμα αυτό όπου εν όψει της εισόδου της χώρας στο "μηχανισμό στήριξης" και εντελώς πίσω από την πλάτη μας συμφωνήθηκαν τεράστια ποσά επένδυσης στις ΒΑΠΕ και τέλος να μην πούμε και ποιες τράπεζες παγκόσμιας εμβέλειας χρηματοδοτούν τα προγράμματα αυτά (με το αζημίωτο φυσικά). Τι λες τωρα ρε παιδί μου! Βρεχει λεφτά στον τομέα των ΑΠΕ και δεν τα βλέπω? Για στείλε μας λιγο που τα βρισκουμε όλα αυτά. Κ¨οφτε τις μπύρες....
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.