Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. AlexisPap

    AlexisPap

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.172


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      18.981


  3. georgios_m

    georgios_m

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.409


  4. COSTAS T

    COSTAS T

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      188


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 31/07/2018 in Δημοσιεύσεις

  1. Πράγματι, οι απόψεις των "ειδικών" συγκλίνουν σε ένα κοινό σημείο: - Υπήρχαν δέντρα, τα δέντρα είναι εύφλεκτα, τα δέντρα κάηκαν... - Ανάμεσα στα δέντρα είχε και σπίτια, κάηκαν και τα σπίτια... Πρόκειται ασφαλώς για μεγάλη και χρήσιμη επιστημονική ανακάλυψη...
    2 points
  2. Δες εδώ τη δήλωσή σου, αν έχεις κάνει οριστική δήλωση και η συμβολαιογράφος (άραγε γιατί μπήκε στον κόπο να την αναζητήσει;) δεν την βλέπει προφανώς κάτι λάθος κάνει και δεν τη βρίσκει.
    1 point
  3. α) Το σύμβουλο ξεχωριστά. Μελετητές ναι β) Ναι από ότι θυμάμαι αρχικά. Μετά όταν ξαναμπήκα το είχε επιβεβαιωμένο
    1 point
  4. Οι υπεύθυνοι για την αερολογία αυτή, που μερικές φορές καταντάει εκνευριστική, δεν είναι αυτοί που την εκφράζουν αλλά αυτοί (κυρίως δημοσιογράφοι) που γνωρίζουν την αλήθεια και την αποκρύπτουν. Όταν λοιπόν αποκρύπτεις την αλήθεια λες ψέματα, ανεξάρτητα από το αν αυτά που λες είναι επιμέρους αλήθειες. Μια προηγούμενη ενασχόλησή μου με Δήμους, υπήρξα συμβασιούχος μηχανικός σε αρκετούς από αυτούς, μου έδωσε την ευκαιρία να καταλάβω μερικά πράγματα παραπάνω. 1) Ο Δήμος, ακόμη και αν αυτός είναι πλήρως αστοποιημένος π.χ. Αθηναίων, Πειραιώς, Περιστερίου κλπ, δεν έχει δικαίωμα να κόψει το οποιοδήποτε δένδρο από πεζοδρόμιο, ή δρόμο, ή φυσικό άλσος, χωρίς άδεια από το αρμόδιο δασαρχείο. Ομοίως και η Περιφέρεια. Υπό αυτή την έννοια όλες οι κατηγορίες στους δημάρχους, περί του ότι δεν καθάρισαν τα δάση, δεν έκοψαν δένδρα κλπ είναι αβάσιμη, εκτός εάν η Δικαιοσύνη αποφανθεί το αντίθετο. Είναι όμως υπόθεση που πρέπει να πάει στη δικαιοσύνη και όχι σε λαϊκά δικαστήρια. 2) Τα αυθαίρετα κτίσματα ΔΕΝ νομιμοποιούνται, τακτοποιούνται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Όποιος θέλει λοιπόν να εξετάσει το ζήτημα, μπορεί να ανατρέξει στον επαίσχυντο νόμο περί τακτοποίησης και να δει τι λέει και ποιοι τον δημιούργησαν. Αρκεί να σημειώσουμε ότι ο νόμος αυτός έγινε από έμπνευση και επιβολή υπουργού οικονομικών με διαφωνία του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ. Κοινώς η τακτοποίηση είναι η παράταση της παρανομίας! 3) Επίσης στη δικαιοσύνη πρέπει να κριθεί και το αν ο κρατικός μηχανισμός έδρασε όπως έπρεπε. Η δήλωση πρωθυπουργού ότι αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη, σημαίνει ότι αναλαμβάνει και την προσωπική, αφού αυτός συντόνιζε τις ενέργειες της Πυροσβεστικής, της ΕΛ.ΑΣ, του Στρατού και της Πολιτικής Προστασίας. Άρα πρέπει να καταλήξει και αυτός στη δικαιοσύνη και την ελληνική και την ευρωπαϊκή.
    1 point
  5. Επειδή έχουμε δει πολλά στα ακίνητα να συμβαίνουν. Πάρε τηλ. τη συμβ/φο και ζήτησε από το αρχείο της το συμβόλαιο και το τοπογραφικό. Ρώτησέ τη αν υπάρχει κάποιο νεότερο διορθωτικό. Ας επιβεβαιωθεί πρώτα αυτό. Κατά τη γνώμη μου αν στο συμβόλαιο τελικά δεν περιγράφεται, οριοθετείται και εμβαδομετρείται, η δουλεία να κάνουν διορθωτικό. Έτσι θα έχεις κλείσει το σοβαρό μέτωπο που θα αφορά τον τίτλο του ακινήτου πριν πας Πολεοδομία. Για τα υπόλοιπα ανέβασε τοπογραφικό που να μας δείχνεις την πρόταση που λες και το υφιστάμενο κτίριο. Εξυπακούεται ότι στο τοπογραφικό θα έχουν αποτυπωθεί τα πάντα. Η δουλεία διόδου απλώς περιορίζει τη χρήση της συγκεκριμένης εδαφικής λωρίδας υπό την έννοια ότι ο ιδιοκτήτης του δουλεύοντος ακινήτου, δεν μπορεί να κτίσει πάνω σε αυτή, να την κλείσει, ή να φυτέψει δέντρα εμποδίζοντας τη διέλευση στον ιδιοκτήτη του δεσπόζοντος ακινήτου. Η επιφάνεια της δουλείας προσμετρά στην αρτιότητα του οικοπέδου. Επίσης, αν είσαι σε οικισμό η υποχρεωτική πλάγια απόσταση είναι 2,50 μ ή 0,00.
    1 point
  6. Πρώτη φορά, μετά από τόσα χρόνια, κατάλαβα την διαδικασία τακτοποίησης αυθαιρέτων. http://www.in.gr/2018/07/31/politics/kommata/otan-o-spirtzis-eksigouse-pos-na-nomimopoiiseis-aythaireto-sto-mati/
    1 point
  7. Σε γενικές γραμμές γίνεται έρευνα αγοράς και γίνεται χρήση συγκριτικών στοιχείων. Το ερώτημα, όπως το θέτεις είναι ελλιπές, γιατί αυτό που μετρά είναι ο σκοπός της εκτίμησης, που ανάλογα μπορεί να υπάρξουν πιέσεις είτε για προς τα πάνω, είτε για προς τα κάτω, αλλά όπως και να έχει οι διαφοροποιήσεις θα κυμαίνονται το πολύ μεταξύ 10 - 15% από τον μέσο όρο της αγοράς. Όχι δηλαδή κάτι σημαντικό και εντός του εύρους των αποδεκτών αποκλίσεων. Επίσης, να σημειώσω ότι δεν είναι πάντα οι τράπεζες, που επιθυμούν χαμηλές τιμές, αλλά το κυριότερο απ' όλα, ότι οι πιστοποιημένοι εκτιμητές τηρούν έναν κώδικα δεοντολογίας, που προβλέπει να μην υποκύπτουν σε πιέσεις, που θα θέτουν σε αμφισβήτηση την εργασία τους και το επιστημονικό τους κύρος. Σε γενικές γραμμές την προστατεύουμε την ποιότητα της δουλειάς μας.
    1 point
  8. η φωτια ξεκινησε 2,5-3 χιλιόμετρα μακρια από τον οικισμο στο ματι και ηταν διαχειρησιμη ως αναφορα το θερμικο φορτιο και το ένα μετωπο δεν αντιμετωπιστηκε όμως με τα καταλληλα μεσα στην αρχη και εφτασε στο ματι ραφηνα με θηριωδη θερμικο φορτιο που καμμια πυροσβεστικη στον κοσμο δεν μπορει να αντιμετωπισει εφόσον τους ξεφυγε και εφτασε στο λυρειο ιδρυμα επρεπε να γινει γενικος συναγερμος και η κρατικη μηχανη να ενεργοποιηθεί , να κοψουν αεροπλάνα από τα αλλα μετωπα και να τα στειλουν στην ραφηνα συγχρόνως επρεπε η αστυνομια να σημανει γενικη εκκένωση της περιοχης . τι εκαναν ;;; στηθηκαν στην λεωφόρο μαραθωνως και δεν εδωσαν καμμια μαχη γιατι απέναντι τους ειχαν φλογες 30 μετρων, απολυτα λογικο μεσα σε μιση ωρα εγινε ολοκαύτωμα , τα λαθη είναι τρομερα δια γυμνου οφθαλμου , αλλα ηταν πραγματικα ,μια πολύ ατυχη στιγμη για την χωρα και τους ανθρώπους που βρισκονταν σε αυτή την εδαφικη περιοχη , από κει και περα τι σχεση εχουν τα αυθαιρετα που λενε στις ειδήσεις αν ηταν νομιμα εντος πευκοδάσους εσεις τι λετε δεν θα καιγόντουσαν ;;; ποσοι νομιμοι οικισμοι ειναι εντος πευκοδάσους , το παιχνιδι χαθηκε πολύ πιο πριν και από το γεγονος ότι η περιοχη δεν ειχε προσβαση στο νερο με γκρεμους αρκετων μετρων .
    1 point
  9. Και με τα υφιστάμενα πεύκα τι θα γίνει; Ολα τα βόρεια είναι Τίγκα στο πεύκο, να περιμένουμε να καούμε δηλαδή; Σε λίγο θα μας πούνε να φυτέψουν γκαζόν
    1 point
  10. Στους δασολόγους όλα αυτά είναι γνωστά. Απλά τις αναδασώσεις δε τις σχεδιάζουν απαραίτητα οι σχετικοί επιστήμονες αλλά μπορεί και στις προβληματικές περιοχές που κάηκαν επανηλλειμένα ώστε να χρειάζεται να αναδασωθούν, οι προσομοιώσεις να έδωσαν το πεύκο σαν μοναδική λύση. Ποιός ξέρει; Εάν δεν διαβάσουμε μελέτες δε μπορούμε να πούμε τίποτα.
    1 point
  11. 1. Δεν κριτικάρουμε ανώνυμα. 10+ χρόνια εδω μέσα μας ξέρουν και οι πέτρες, -2. Γράφεις, οτι ηταν αρχικό πόρισμα. Δεκτόν. Απο ποιούς? Ποιος το ζήτησε? Πως μπορεί να βγει πόρισμα σε 4 μερες μετά απο την τραγωδια? 3. Για δες λιγο τι κανουν αλλες χωρες. Οι Αγγλοι μετα το Greenfelt ανεθεσαν στους κορυφαιους του engineering να διερευνησουν και να αναφέρουν. Καλά καταλαβες, ΟΧΙ σε τίποτα ερευνητές του Πανεπιστημιου, αλλά στις ίδιες τις εταιρίες που κάνουν τις μελέτες. Και αυτοί ανταποκρίθηκαν παρέχοντας τους κορυφαίους στον τομέα τους (π.χ για δες Dr Barbara Lane report - section 1 - 4. iink https://www.grenfelltowerinquiry.org.uk/evidence/dr-barbara-lanes-expert-report 4. Τί εννοεις οταν λες ότι ' καθε ασχετος εχει αποψη για ολα τα θεματα?΄. Ποιους αποκαλείς έτσι και με ποιο δικαίωμα? Ξαναγραφω λοιπον, ΝΤΡΟΠΗ τους που 4 μερες μετα την τραγωδια, η σπουδη τους ηταν να βγαλουν λαδι τους γελοιους διαχειριστες της τραγωδιας (Κυβερνηση, περιφερεια, δημο).
    1 point
  12. Τα υποδειγματα ειναι για τα μπαζα συμφωνω Δεν μας μπερδευουν ομως, ειναι σαφη σε πολλα σημεια. Κατα περιπτωση οντως χρειαζονται διευκρινισεις
    1 point
  13. Το αν μπορούμε να επιλέξουμε κάποιο λιγότερο εύφλεκτο φυτό (ίσης βιομάζας/m2) δεν είναι σίγουρο, διότι ένα τέτοιο φυτό μπορεί να απαιτεί περισσότερο νερό ή πλουσιότερο έδαφος. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε όμως είναι να εκμεταλλευόμαστε το πευκοδάσος αντί να το αφήνουμε να αποθηκεύει ρητήνες ή αν δε μπορούμε να το κάνουμε αυτό, να σκιαγραφούμε μια περιοχή μη επισκέψιμη πάνω από τάδε θερμοκρασία + τάδε μποφώρ.
    1 point
  14. πευκο , το απόλυτο μέσο καταστροφής, ισως θα πρεπει να ξανασκεφτούμε με ποιο δεντρο μπορουμε να κάνουμε αναδάσωση στην καθε πυρόπληκτη περιοχή.
    1 point
  15. nik αφου ξερεις από Αμερική χρηματα υπαρχουν στην ελλαδα και μαλιστα παρα πολλα ένα παράδειγμα ο προυπολογισμος της αχρηστης ΕΡΤ αρκει για να αγοραζει η ελλαδα αρκετα καναντερ τον χρονο και να γλιτωνει πολλους νεκρους αρκει επισης για να οργανωθεί υπηρεσια για φυσικες καταστροφες με εποπτεια on line από δορυφόρους το εθνικο αστεροσκοπειο εχει τετοιο πρόγραμμα αλλα το πελατειακο κρατος της χωρας και οι πολιτες της δεν το επιτρεπει , δεν το θελει . ξερεται επισης ολοι σας από προσωπικη εμπειρεια ότι οι δημοι εισπρατουν πολλα χρηματα από τους υπηκόους τους αλλα τα χρηματα κατευθύνονται μονο για αχρηστους ψηφοθηρικούς διορισμούς και όχι στην προληψη και την οργανωση από καταστροφες την ανατποδοση των φορων στους πολιτες. την οργανωση την συμμετοχη των πολιτων στην ενημερωση . ποιος ειδοποιησε τους κατοικους στο ματι ότι ο θανατος τους πλησιαζει ;;;;;
    1 point
  16. αναρωτιεμαι ? θα βρεθει καποιος να ζητησει ενα συγνωμη για την ολιγωρια ,τις λαθος εκτιμησεις , τις λαθος ενεργειες .......εχω κ το τραγο που λεει οτι φταινε τα αφαφτιστα ...δεν το παταει κ αυτος ο κιμ ....
    1 point
  17. Τα υποδείγματα είναι για τα μπάζα Στο dxf, το μόνο που χρειάζεται είναι τα στοιχεία των απαιτούμενων layers. Αυτά (και μόνον αυτά) καταχωρίζονται στη β.δ. του Ε.Κ. Το pdf (ακριβές αντίγραφο του τοπογραφικού που κατατίθεται στο συμβ/φο) δεν χρειάζεται να έχει αποσπάσματα και ο.δ. Μας μπερδεύουν χωρίς λόγο
    1 point
  18. Δυστυχώς ΔΕΝ θελουμε να φτιαξουμε κράτος και να σοβαρευτούμε ως κοινωνία. Θέλουμε αυθαιρετα, θελουμε να μπαζώνουμε ρεματα, θελουμε να κλεινουμε την παραλια η τον δρόμο με την μαντρα μας. θέλουμε και όλα αυτα που μας κανουν μπανανια της Ευρωπης. Μας αρεσουν. Όταν γίνει το κακό λεμε να φτιάξουμε κράτος κλπ κλπ λπ και την επομένη επιστρέφουμε στα γνωστά. Αν ρωτήσεις 100 ανθρώπους αν θα ήθελαν τις αλλαγές που απαιτουνται για να γίνουμε κράτος, πάνω απο τους 85 θα απαντήσουν αμεσως και με βεβαιότητα ΟΧΙ. Τα σοβαρά κράτη είναι για τους κουτόφραγκους, εμεις έχουμε greek φιλότιμο και greek λεβεντια. Εως την επόμενη τραγωδία λοιπον... με τις υγειες μας.
    -1 points
  19. η τραγικη κατασταση για την χωρα μας είναι ότι η πλειοψηφεια των πολιτων δεν θελει να οργανωθεί το ελληνικο κρατος συμφωνα με τα προτυπα δυτικοευρωπαϊκών χωρων περιεργο δεν είναι αυτό ;;; δεχομαστε να πληρωνουμε φορους σουηδιας και να εχουμε αντιμετωπιση αφρικανικου κρατους που βρισκεται σε εμφυλιο πολεμο και πληρη διαλυση . εχω την εντυπωση ότι τα κτυπηματα θα είναι αδυσώπητα.
    -1 points
  20. Στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στις ΗΠΑ που γνωρίζω, υπάρχει η ένοια της τοπικής αυτοδιοίκησης σε επίπεδο περιφέρειας ή περιφερειακής ενότητας καλύτερα (county). Η κάθε county λοιπόν έχει αυτοδιοίκητη αστυνομία, πυροσβεστική και λοιπές υπηρεσίες , έχει τον δικό της προυπολογισμό, προσλαμβάνει αυτή και λογικά αυτή επιλέγει και αν θα έχει π.χ. καναντερ κτλ. . Η κάθε county επομένως αναλόγως τον πληθυσμό που έχει κάνει σχεδιασμό και βάζει τους κατάλληλους φόρους για να συντηρεί ένα μίνι κρατικό μηχανισμό. Οι φόροι σαν τον ΕΝΦΙΑ είναι περιφερειακοί και είναι τεράστιοι. Δηλαδή δεν πας να αγοράσεις ένα σπιτάκι στο Μάτι και λες μετά οκ πληρώνω έναν ΕΝΦΙΑ και κάτι Δ.Τ. και άντε γεια. Έχεις μεγάλες υποχρεώσεις και για αυτό υπάρχουν σχεδιασμένοι οικισμοί με υπηρεσίες. Δεν είναι κακό να βάζουν το Μάτι στο σχέδιο και να έχουμε Μάτια μέσα στα πεύκα. Κακό είναι ότι έχουμε απλά εξοχικά όπου να ναι χωρίς σχεδιασμένους οικισμούς. Αλλά από την άλλη μπορούμε να ανταπεξέλθουμε οικονομικά σε αυτό ? Τώρα που οι ευθύνες θα κατανεμηθούν σε ένα σωρό φορείς , κράτος, περιφέρεια, δήμος, πυροσβεστική, πολεμική αεροπορία, άντε βγάλε άκρη...
    -1 points
  21. δυστυχώς, για άλλη μια φορά, οι (κομματικές) κραυγές θα σκεπάσουν την όποια λογική άποψη και οι ψηφοφόροι θα παρακολουθούν εκστασιασμένοι τα διαδραματιζόμενα στην τηλεοπτική αρένα, έτοιμοι να αναδείξουν τον επόμενο νικητή διότι ελάχιστοι είναι αυτοί που μπορούν να κοιταχτούν στον καθρέφτη, και να αντιμετωπίσουν τα αποτελέσματα των πράξεών τους με ειλικρίνεια κι όσο ο μαζάνθρωπος-πίθηκος δεν προσπαθεί να ανέβει στο επίπεδο του ανθρώπου, τόσο θα εθιζόμαστε σε παρόμοια φαινόμενα
    -1 points
  22. Oι ΄" φωστηρες" οπως τους αποκαλεις, ανεξαρτητα με το ποιοι ειναι καθε φορα, προειδοποιουν εδώ και πολλά χρόνια. Αλλά ειναι πιο ευκολο να κριτικαρουμε ανωνυμα, μεσω forum, απο το να διαβαζουμε η να εκφερουμε την αποψη μας επωνυμα. Αρχικο πορισμα ηταν. Μας ενοχλει ενα συμπερασμα μιας ερευνητικης ομαδας ενω αποδεχομαστε την καθημερινη και πολλες φορες στοχευμενη παραπληροφορηση απο αναρμοδιους μεσω internet η τηλεοραση, χωρις αντιδρασεις. Ο καθε ασχετος εχει αποψη για ολα τα θεματα.
    -1 points
  23. http://www.in.gr/2018/07/29/greece/vradyflegeis-vomves-mati-kineta-kai-rafina/ φαίνεται, πως όλες οι απόψεις των ειδικών συγκλίνουν σε κοινό σημείο και πριν αρχίσουμε να ρίχνουμε βέλη ένθεν κακείθεν, ας αναρωτηθούμε τι θα έκανε ο καθείς εξ ημών, αν ήταν στη θέση οιουδήποτε κρινόμενου ας αρχίσουμε να φερόμαστε ως homo sapiens και όχι ως σκυλάκια του Παβλοφ και προς τούτο τροφή για (περι)σκεψη
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.