Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/12/2018 σε όλες τις περιοχές
-
Συμφωνώ με τον @BAS Στη Βρετανία έχουμε πολλούς μηχανικούς απόφοιτους ΤΕΙ με τη συντριπτική πλειοψηφία να είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού. Ένας από αυτούς είναι και ο υποφαινόμενος. Ας μιλήσω για εμένα (ένεκα κουβέντας στο παρόν νήμα): Λόγω των σπουδών μου στην Ελλάδα ως ΠΜ ΤΕ + του μεταπτυχιακού + της εργασιακής εμπειρίας (10 χρόνια κλείσαμε) έγινα Chartered Engineer στο Engineering Council (ΤΕΕ) και Τακτικό Μέλος του ICE (92000+ μέλη σε μία χώρα 66.000.000, και φέτος συμπληρώσαμε 200 χρόνια παρουσίας). Εδώ, έχω ας πούμε ό,τι ΕΔ έχει ένας ΠΜ ΠΕ στην Ελλάδα. Ας πούμε, διότι πρακτικά, δεν υπάρχει κάποιος νόμος που να μου λέει τι υπογράφω. Όμως, Chartered γίνεσαι με την προϋπόθεση ότι το ICE είναι σίγουρο πως πληροίς τις προϋποθέσεις να αναλάβεις ευθύνη μόνο από τη στιγμή που γνωρίζεις το αντικείμενο και άρα ξέρεις τι να υπογράψεις. Ακόμα, ο πελάτης διαλέγει τους μηχανικούς του μιας και καταθέτουμε βιογραφικό για να μπούμε στην ομάδα έργου, επομένως φέρει και αυτός ευθύνη (CDM2015 - νομοθεσία). Υπάρχουν αρκετοί ακόμα σαν και εμένα στο εξωτερικό. Σε διάφορες χώρες. Πέρα από τις στατικές μελέτες γεφυρών που εκπονώ και υπογράφω, γράφω τα βρετανικά πρότυπα των στατικών μελετών, εκπαιδεύω επίσημα και άλλους μηχανικούς να γίνουν Τακτικά Μέλη στο ICE, και διάφορα άλλα που με στρεσάρουν κάθε μέρα. Έχω και Διπλωματούχο που στοχεύει για το CEng. Σκέψεις: Για ποιο λόγο κάποιοι σαν και εμάς να επιστρέψουμε στην Ελλάδα και να εργαστούμε ως ΠΜ (Braindrain) ; Για ποιο λόγο να επιστρέψουμε και να φέρουμε τεχνογνωσία ; Για ποιο λόγο να επιστρέψουμε και να επενδύσουμε κάνοντας πχ μία εταιρεία με πολύ συγκεκριμένο αντικείμενο σε ένα νομοθετικό / γραφειοκρατικό χάος (Οικονομική ανάπτυξη) ; Πως είναι δυνατών τα ΕΔ στην Ελλάδα να έχουν να κάνουν με τα χρόνια σπουδών χωρίς να μετράει η πραγματική εργασιακή εμπειρία; Πως είναι δυνατών ένας ΠΜ στην Ελλάδα να είναι ΠΜ+ΑΜ+ΤΜ ή ένας ΑΜ ή ΤΜ να έχει δικαιώματα επί στατικών; Πως γίνεται 5-10 μπαγλαμάδες να σταματούν την εργασία χιλιάδων επαγγελματιών; Πως γίνεται κάποιοι που δεν με ξέρουν, δεν τους ξέρω, (προφανώς δεν τους ξέρει κανείς πέρα από τα κομματόσκυλά τους) να καθορίζουν το μέλλον ανθρώπων; Πόσο μάλλον να κάποιοι σαν αυτούς να μας πούνε πως το επιστημονικό μας υπόβαθρο περιορίζεται σε 2 ορόφους. Το 2019. Πως γίνεται για τους μεν κατόχους μεταπτυχιακού να είναι δίκαιο να αποκτήσουν περισσότερα ΕΔ βάση του κυρίου Γιαβρόγλου, αλλά όμως να μην είναι δυνατόν γιατί.. δεν προβλέπεται; Γιατί δεν το προβλέπεις τότε; Πως γίνεται να αναδημοσιεύσαν τον νόμο του 1930 το 2018 για τους ΠΕ και να θέλουν να βγάλουν τα ΒΔ για τους ΤΕ το 2019; Πως γίνεται να έχουμε ΠΕ και ΤΕ; Είναι δυνατών να υπάρχει η λογική "καλύτερο πρόγραμμα σπουδών - καλύτερα ΕΔ'' ; Δηλαδή ένας μηχανικός (ας πούμε ΤΕ) δεν είναι σε θέση να βρει τη λύση, ή ακόμα να καταλάβει που φτάνει η επιστημονική του γνώση και να ζητήσει βοήθεια; Πως γίνεται να δίδασκα κάποτε σε «ιδιωτικά κολέγια (γελάει ο κόσμος) » και αύριο μεθαύριο οι απόφοιτοί τους να έχουν περισσότερα ΕΔ από εμάς; Τι νόημα έχουν οι βαθμοί του σχολείου (αν είναι δυνατών), μπροστά στην επαγγελματική εμπειρία. Υπάρχουν άλλες χώρες -της ΕΕ τουλάχιστον- που τόσο ευαγγελίζεται η Ελλάδα ότι είναι περήφανο μέλος που να έχουν τέτοιο σύστημα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που να καθορίζει τι θα σπουδάζει ο καθένας (δημόσια και "δωρεάν" παιδεία). Αύριο μπορώ να αγοράσω ένα MEng εδώ και να γραφτώ στο ΤΕΕ με αναγνώριση ακαδημαϊκών προσόντων. Τότε θα είμαι "ικανός" για την Ελλάδα. Πως γίναμε έτσι ως χώρα (και να ήταν μόνο αυτό) ; Γιατί να επιστρέψουμε εφόσον ερχόμαστε τακτικά για διακοπές; Το να προτείνω κάτι έχει σημασία; Θα με ακούσει κανείς; Παρ’ όλα αυτά, η προσωπική μου άποψη είναι ότι ΕΔ δεν θα πρέπει να έχει κανείς χωρίς εργασιακή εμπειρία + κάποιου είδους σοβαρές εξετάσεις + ετήσια αποδεδειγμένη εκπαίδευση για πάντα. Δεν είναι χαζοί εδώ. Απλά, δεν υπάρχουν συντεχνίες. Τώρα, για τα της Ελλάδας; Λυπάμαι για πολλά, κυρίως που από το 2010 – 2100 (τουλάχιστον) άνθρωποι με γνώσεις, όνειρα, και όρεξη για δουλειά, ΠΕΑ και αυθαίρετα θα κάνουνε, είτε ΠΕ είτε ΤΕ και θα μαλώνουνε στα φόρα για το MIT λες και θα το δουν από κοντά ποτέ τους.. ΥΓ: Μέχρι σήμερα, οι πλειοψηφία των ΠΜ ΠΕ που προσωπικά γνωρίζω θεωρεί το δίκαιο μας αυτονόητο. Τώρα, κάποιοι που μιλάνε για βαθμούς του σχολείου στο λατρευτό μας φόρουμ, είναι ασφαλώς <25 ετών που το σιδέρωμα το έχουν δει μόνο στο youtube (σε καλή ανάλυση, διότι κάποιοι από εμάς το youtube αρχικά το βλέπαμε σε ανάλυση < <144p !! ). Καλό Σαββατόβραδο από εμένα.5 points
-
Και φυσικά κόπηκε. Άρα άμα δε μάθει το τύπο ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ δε θα λέγετε. Όποιος πήρε πτυχίο λοιπόν, που είναι το 15% περίπου των εισακτέων δε μπορεί να μπαίνει στο ίδιο καλάθι με αυτούς που περάσανε και φύγανε νύχτα από τα ΤΕΙ. Αλλιώς να βάλουμε στο ίδιο καλάθι και τους διπλωματούχους με αυτους που μπαίνουν με 2 και 3 στα πολυτεχνεία επειδή είναι μουσουλμάνοι, με μεταγραφές από Βουλγαρίες κτλ. Αυτοί ούτε εξίσωση πρώτου βαθμού δεν λύνουν, άρα όλοι οι διπλωματούχοι είναι αγράμματοι; Πιο ηλίθια σκέψη από το να συγκρίνεις εισακτέο με απόφοιτο χρειάζεται κόπο για να βρεθεί... Να μιλήσω εγώ για απόφοιτο ΜΜ ΕΜΠ με μεταπτυχιακό που δεν ήξερε βασικότατα πράγματα για αντλίες; Που του έλεγα για τον ΕΛΟΤ HD384 και με κοίταζε σα χαζός; Ο πιο άχρηστος μηχανικός που έχω συναντήσει. Νομίζεις ότι θεωρώ όλους τους ΜΜ ΕΜΠ το ίδιο άχρηστους επειδή βρήκα ένα τέτοιον μπροστά μου;2 points
-
+1000 στο post του Earl (2 post πριν), συμφωνώ απόλυτα. Στην Ελλάδα μην ελπίζεις σε τίποτα, δεν πρόκειται να αλλάξει το παραμικρό γιατί κουμάντο κάνει το ΤΕΕ. Αυτή η άποψή μου είναι και μια απάντηση στον Bas, που τρέφει φρούδες ελπίδες για κάτι καλύτερο.2 points
-
Προφανώς δεν έχεις κανένα λόγο να γυρίσεις πίσω . Θα σου δείξω και τι έλεγε ένας μεγάλος Ελληνας , πολλές δεκαετίες πίσω... Γεώργιος Παπανικολάου (Τεστ ΠΑΠ) . Γραμμένο 1 αιώνα και πλέον πίσω . Από την άλλη όμως το να φεύγει ο κόσμος από εδώ είναι τραγικό . Από κάθε άποψη . Εθνική , Οικονομική , Κοινωνική . Οπότε καλό θα είναι να πετάμε τα κομματόσκυλα στον σκουπιδοτενεκέ μαζί με τις ιδέες τους .2 points
-
Αλέξιε με μονοψήφια χρόνια να απομένουν μέχρι το μέγιστο όριο των 67 για την σύνταξη και την κρίση που έχει η οικοδομή , ελάχιστα με ενδιαφέρουν προσωπικά τα ΕΔ . Συζητάω όμως και προσπαθώ να είμαι δίκαιος , για το γαμώτο που λένε ... Επειδή πριν 40 χρόνια μίλαγα στις συνελεύσεις για αυτά και κατεβάζαμε παράταξη με μόνο θέμα αυτά ... Αλλά τις πρώτες θέσεις τις είχαν το πολισάριο , η νικαράγουα και η πράγα ... επίσημα , γιατί ανεπίσημα τον είχαν οι προσδοκίες για διορισμούς , όπως και έγινε... Από την άλλη όταν το 50 % των μελών του τεε είναι εκ του εξωτερικού , το να λέμε για βάσεις εισαγωγής , πλησιάζει στα όρια του γραφικού .1 point
-
Τα βασικά κόστη είναι τα οπλισμένα σκυροδέματα θεμελίωσης και περιμετρικών τοιχίων, ο σίδηρος (μοντάρισμα-. μεταφορά τελική τοποθέτηση βαφή), πλαγιοκάλυψη και οροφοκάλυψη με πάνελ (αγορά-τοποθέτηση) που θα συνθέσουν το μεγαλύτερο ποσοστό κατασκευαστικού κόστους. Εκτιμώ ότι υπό την προυπόθεση να μην υπάρχουν ιδιαίτερα χωματουργικά και για ένα σύνηθες βιομηχανικό δάπεδο, μια ένδειξη μέσου κόστους δεν θα πρέπει αυτό να ξεπεράσει τα 300 Ε/τμ.1 point
-
Έναν οδηγό αδειοδότησης αιολικών πάρκων στην Ελλάδα δημιούργησε η ΕΛΕΤΑΕΝ με στόχο την πληρέστερη πληροφόρηση των υποψήφιων επενδυτών. Στον οδηγό αναλύονται τα επιμέρους βήματα της αδειοδοτικής διαδικασίας με βάση την εθνική νομοθεσία με απώτερο στόχο τη διευκόλυνση των επενδύσεων και την ανάπτυξη της αιολικής ενέργειας στη χώρα μας. Το σχετικό κείμενο προετοιμάστηκε από τα μέλη της ΕΛΕΤΑΕΝ, Π. Παπασταματίου, Αν. Βλαμάκη, Στ. Αρμένη και Σ. Βαγενά. Τον οδηγό μπορείτε να τον βρείτε εδώ στα αγγλικά: http://eletaen.gr/wp-content/uploads/2018/12/2018-12-06-wf-licensing-in-greece-en-dec-2018.pdf1 point
-
Αλέξιε σχολιάζω κάποιες φορές τα μόρια εισαγωγής , γιατί κάποιοι και από τις δύο πλευρές , τα χρησιμοποιούν παραπλανητικά , μόνο και μόνο για να ανυψώσουν το εγώ τους και ΔΕΝ περιλαμβάνω τον Λάχανο σε αυτόν ... Αυτού του φτάνει το κουσούρι ότι είναι γαύρος... Οπότε θα τον περιλάβω τώρα... Λάχανε θα μπορούσα να σου πω πολλά παραδείγματα για να σου δείξω ότι ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ συμφωνώ και διαφωνώ με τα δικά σου , αλλά δεν έχει νόημα η περιπτωσιολογία . Η ουσία είναι ότι στα τει έμπαιναν και μπαίνουν άτομα από την μέση τεχνική εκπαίδευση που σε μαθηματικά , φυσική , χημεία υστερούν πολύ . Ακόμα σίγουρα το επίπεδο δεν είναι υψηλό , ιδιαίτερα τα χρόνια της αφθονίας θέσεων εισακτέων , αλλά και εξ αιτίας της έλλειψης ΕΔ , που οδήγησε σε απαξίωση τον χώρο . Αλλη αντίληψη υπήρχε για τον χώρο το 70 , άλλη το 90 , άλλη το 2010 . Από το 95 και μετά ήταν πολύ φτηνό να φύγεις στο εξωτερικό , από το να πας σε ένα επαρχιακό πανεπιστήμιο ή τει . Πόσο μάλλον όταν είχες το πλεονέκτημα της γνώσης της ξένης γλώσσας , των διαφορετικών οριζόντων , αλλά και των ΕΔ . Ακόμα και αν πήγαινες και πανεπιστήμιο σούπερμαρκετ πτυχίων . Αλλωστε λαδάκι έχει πολύ η χώρα μας . Ετσι τα τελευταία χρόνια , στα τει ίδιαίτερα της επαρχίας εκεί που ήταν και οι χαμηλές βάσεις , πήγαιναν παιδιά που δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να πάνε αλλού . Αν και από αυτούς η πλειοψηφία έπαιρνε την αναβολή και πήγαινε αλλού . Από την άλλη όμως , μεγάλη πτώση στην παιδεία υπάρχει τα τελευταία 20 χρόνια τουλάχιστον και το είδα και ως πατέρας , στα διάφορα παιδιά γνωστών και φίλων . Και βέβαια η ευθύνη είναι των εκπαιδευτικών και του κράτους και των κομμάτων . Τα παιδιά ό, τι τα διδάξεις , αυτό θα μάθουν . Οπότε να ξεκαθαρίσουμε το όλο εκπαιδευτικό σύστημα , γιατί τώρα απλά βαράμε τους αδύναμους κρίκους , επειδή δεν μας παίρνει να βαρέσουμε τους δυνατούς γιατί θα μας βαρέσουν αυτοί ...1 point
-
Καλημέρα @laxanos, Άποψή σου, αλλά νομίζω πως το παράδειγμά σου για τα μαθηματικά του σχολείου είναι λίγο άστοχο. Απ’ ότι θυμάμαι τα μαθηματικά πχ που διδαχτήκαμε στη σχολή ήταν αρκετά κλικ παραπάνω. Επίσης, και εκεί είχε εξετάσεις, πήραμε βαθμούς, περάσαμε τα μαθήματα και τελείωσε η ιστορία των φοιτητικών χρόνων. Ακόμα, η δική μου λογική είναι πως οι όποιες αστοχίες αποφεύγονται με τον έλεγχο των υπολογισμών από άλλον μηχανικό. Τουλάχιστον αυτό κάνουμε εδώ. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για πολύπλοκες περίεργες κατασκευές που το ’60 θεωρούνταν «πρωτοποριακές». Εκεί όχι άλλος μηχανικός, άλλη εταιρεία κάνει τον έλεγχο (δηλαδή συγκρίνουμε τα αποτελέσματά μας).. Και πάλι, κάποιος για να αναλάβει κάτι θα πρέπει να θεωρεί πως έχει τις γνώσεις και την εμπειρία να το φέρει εις πέρας. Αλλιώς πάντα υπάρχουν άλλα tasks στο γραφείο. Αναφορικά με τα άλλα συμφωνούμε μιας, α) και εγώ έκανα μαθήματα και εργασίες σε φοιτητές δομικών, ΠΜ, και «κολεγίου» πριν κάμποσα χρόνια όπως ανέφερα. Που πάει να πει για να αναζητούν εργασίες και ιδιαίτερα το επίπεδό τους είναι χαμηλό ή απλά βαριούνται (ξέρω κόσμο και κοσμάκη που βγάζει το ψωμί του έτσι – και καλά κάνει). β) (Συνεργάζομαι αυτή τη περίοδο με απόφοιτο το Cambridge ο οποίος είναι διάνοια. Αυτό δεν νομίζω να έχει να κάνει με τις σπουδές). Επίσης τι πάει να πει Cambridge, ΜΙΤ και διάφορα άλλα; Όλοι είμαστε επαγγελματίες και φυσικά δεν έχω δει κανέναν να συγκρίνει τα πτυχία του με άλλους στο εξωτερικό. Αυτό είναι περίπου ελληνικό παράδοξο. Επίσης τα παραπάνω, δεν νομίζω να έχουν καμία σχέση με τον τρόπο απόδοσης ΕΔ πέρα του ότι ενισχύουν την άποψη πως κανείς δεν πρέπει να έχει ΕΔ με το που τελειώνει μία σχολή.1 point
-
@aganatios αλλο πραγμα το γενικο πολεοδομικο σχεδιο (καθοριζει χρησεις γης και ενδεχομενως και συντελεστες δομησης) και αλλο πραγμα το ρυμοτομικο σχεδιο (καθοριζει ρυμοτομικες, χρησεις γης σε ΟΤ και συντελεστες δομησης). Τα ΓΠΣ ειναι τριτογενης πολεοδομικος σχεδιασμος, τα ρυμοτομικα σχεδια ειναι τεταρτογενης. Σε μια ιδεατη κατασταση, εχουμε πει οτι η σειρα θα ηταν: χωροταξικο, ρυθμιστικο, γενικο πολεοδομικο, ρυμοτομικο. Ειδικα στην περιπτωση που ενα ΓΠΣ επεται του ρυμοτομικου (πολυ συνηθισμενο, μαλλον ο κανονας ειναι παρα η εξαιρεση) ΚΑΙ φερνει δυσμενεις αλλαγες στους συντελεστες δομησης, τοτε ισχυουν οι συντελεστες δομησης του ΓΠΣ έναντι του ρυμοτομικου. Εχω πανω απο πενταετια να τον διαβασω, αλλα νομιζω οτι ειναι ο 2508/1997 (με επιφυλαξη ο αριθμος). Δεν νομιζω ομως οτι ενα ΓΠΣ μπορει να αλλαζει ρυμοτομικες, αυτες αλλαζουν μονο με τροποποιηση ρυμοτομικου. Στην περίπτωση που περιγραφεις, μαλλον υπαρχει ρυμοτομικο μετα το 1983 (δεν θα υπηρχε λογος εκπονησης ΠΕ χωρις ρυμοτομικο, αρα οι ιδιοκτησιες που προκυπτουν υπαγονται στις διαταξεις του 1337/83), οι ρυμοτομικες εχουν καθοριστει, αλλα αφου δεν εχει κυρωθει η πραξη εφαρμογης τοτε η τελικη επιφανεια των ιδιοκτησιων δεν εχει οριστικοποιηθεί (ενδεχεται να υπαρξουν διαφορες, οχι στις ρυμοτομικες ομως). Οσο για την επιφανεια που δηλωνεις πριν την κυρωση της ΠΕ, αυτη αποτελειται απο 3 τμηματα: 1. η αρχικη 2. η ρυμοτομουμενη 3. η καθαρη μετα τη ρυμοτομηση και μεχρι την κυρωση της ΠΕ το οικοπεδο δυναται να οικοδομηθει μετα απο βεβαιωση απο την αρμοδια υπηρεσια. Ελπιζω να ξεδιαλυνονται τα πραγματα για σενα.1 point
-
Φίλε μου, καλώς η κακώς, το μόνο σύστημα αξιολόγησης και δίκαιο κατ εμέ είναι οι βαθμοί σε συγκεκριμένα μαθήματα. Είτε είσαι 25 είτε 30 είτε 130 αν θεωρείς ότι όποιος γράφει 3-5- ή 12 μαθηματικά είναι για διπλωματούχος μηχανικός σε μια κοινωνία που σέβεται τον εαυτό της τότε και ο μπαρμπα μήτσος που πιανε το χέρι τ στο χτίσιμο είναι διπλωματούχος μηχανικός. Τετοια λογική του στύλ: Του κόβει αυτουνού στα μηχανολογικά! Πιάνει το χέρι του! είναι δυστυχώς αιτία για τις όποιες αστοχίες, μικρές ή μεγάλες, βλέπουμε καθημερινά! Επίσης όσο σιδέρωμα και να δείς δε σημαίνει οτι γίνεσαι και καλός μηχανικός. Γιατι το θέμα "καλός μηχανικός" είναι τόσο γενικό και αόριστο που εύκολα σε ένα μικρό σεντονάκι μπορώ να σου αποδείξω ότι ο καλύτερος είναι ο χειρότερος.... Άλλωστε, το βλέπω κάτι δε σημαίνει απολύτως τπτ. Και γω βλέπω τον Κωστα τον Φορτούνη να κεντάει στο γήπεδο αλλά εγώ δεν μπορώ να το κάνω!!! Ίσα ίσα, για να γυρίσω σε μας, οι επι τω έργω, συνήθως, για να μην πώ πάντα, πάσχουν φέροντας την όλη παθογένεια της λογικής εργοταξίου με ότι αυτό συνεπάγεται. Υ.Γ Επειδή εγώ προσωπική άποψη δεν έχω, κατά καιρούς εχω κάνει μαθήματα σε αποφοίτους τ.ε.ι είτε δομικών είτε υποδομής.. Επίσης, έχω νταραβεριστεί και με συναδέρφους απ το MIT το Stanford κλπ... Υ.Γ Ένα πρόσφατο που μου έρχεται στο μυαλό είναι σε μάθημα υδραυλικής. Εχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να μάθει ο συνάδερφος τον τύπο της παροχής. Έναν τύπο σε 2 μήνες συναντήσεων ό οποίος αρκούσε για να περάσει το μάθημα. Εν τέλει ο συνάδερφος έγραψε λάθος τύπο εφευρίσκοντας μια δύναμη^2. Μου έκανε εντύπωση ο αφοπλιστικός τρόπος που μου δικαιολόγησε ότι δεν έγινε και κάτι με ένα τετράγωνο.... Λέω το παράδειγμα, ένα απ τα πολλά, όχι γιατί φταίει το παιδί ή κάποιο απ τα παιδιά. Φταίει το κράτος που αυτά τα παιδιά δεν τα αποτρέπει έμμεσα ή άμεσα απ το να γίνουν μηχανικοί.!1 point
-
Bas Αδικα ασχολείσαι με μόρια εισαγωγής και τα λοιπά παρεπόμενα, αυτά στην Ευρώπη είναι απλά ξεπερασμένα. Επί του θέματος πιστεύω πως το σύστημα του Η.Β. είναι το ορθολογικότερο και το αντικειμενικότερο, δίνοντας το δικαίωμα της εξέλιξης ακόμα και σε εμπειροτέχνες δίχως καν πτυχίο. Εδώ στην Ελλάδα ξεχνάμε - με δόλο βέβαια - το κομμάτι της εφαρμογής-κατασκευής το οποίο θεωρούμε τριτεύον ενώ είναι εξ ίσου πρωτεύον με τη μελέτη. Την άριστη μελέτη μια κακή κατασκευή απλά τη πετάει στα σκουπίδια, παραδείγματα ουκ έστιν αριθμός. Φαντάσου έναν αρχιτέκτονα ή τοπογράφο την ώρα που παραλαμβάνει ξυλότυπο και πρέπει να ελέγξει τις αγκυρώσεις τις ματίσεις τη ποιότητα των υλικών ή π.χ. την ανάγκη αλλαγής μιας διατομής - από 5Φ16 σε 4Φ18.1 point
-
Έπεσα μέσα στην υπόθεση που έκανα. Αν και το σχήμα δεν φαίνεται καθόλου καλά θα το προσπαθήσω. Υπήρχε μία αποθήκη 9,00τμ μέσα στην πυλωτή. Κατά το χτίσιμο το κτήριο μετακινήθηκε , μαζί του και η αποθήκη των 9,00τμ, σε νέα σύννομη θέση και για το κτήριο και κατ' επέκταση και για την αποθήκη. Μέχρι εδώ έχουμε 1Κ3. Μετά έγιναν και οι υπερβάσεις. Αλλαγή χρήσης των 9,00τμ που είχαν μετρήσει στην δόμηση ,άρα αυτά θα πάνε με αναλυτικό και 31,00τμ που θα πάνε με ΥΔ. Δημιουργία ανοικτού η/χ που θα πάει με αναλυτικό. Ας συμφωνήσουμε μέχρι εδώ και μετά βλέπουμε. Συναινέσεις , κατηγορίες, κ.λ.π..... υ.γ. Αν μπορείς ανέβασε πιο καθαρό σχέδιο.1 point
-
Σίγουρα, οι ΗΧ υπολογίζονται με αναλυτικό και δεν έχουν καμία συμμετοχή στην προσαύξηση προστίμου λόγω υπέρβασης δόμησης ή κάλυψης. Για την κατηγορία 4, προσωπική άποψη εκφράζοντας η διατύπωση της παραγράφου αυτής δεν κάνει νόημα, αν αφορά Η.Χ (ανοικτούς χώρους δηλαδή) και αυτό γιατί λέει ότι: Ημιυπαίθριοι χώροι δε συνυπολογίζονται μέχρι του ποσοστού υπέρβασης 80% του πολεοδομικού μεγέθους κάλυψης και δόμησης, με την προϋπόθεση ότι έχουν ενταχθεί στους νόμους 3775/2009, 3843/2010, 4014/2011 και 4178/2013>. Οι Η.Χ που εντάχθηκαν στους παραπάνω νόμους δυο νόμους, ήταν αυτοί οι οποίοι αυθαίρετα έκλεισαν και άλλαξαν χρήση σε κύρια. Άρα αν πάμε αντίστροφα τη διατύπωση, αν δεν είχαν ενταχθεί στους νόμους αυτούς (δηλαδή οι αυθαίρετα κλεισμένοι Η.Χ που δεν τακτοποιήθηκαν) τότε θα συνυπολογίζονταν η επιφάνειά τους και δεν θα ίσχυε το απαλλακτικό όριο του 80%. Στον προηγούμενο νόμο οι κλεισμένοι ΗΧ που ειχαν ρυθμιστεί με τον 3843 προσμετρούσαν κανονικά στην εύρεση κατηγορίας.1 point
-
Ο άνθρωπος -laxanos- δεν έχει προσωπική άποψη, συμφωνεί απόλυτα με τον Μπαρδάκη και εκφράζει μια απόλυτη αγωνία να τον υπερασπιστεί, εξ ου και τα περί δήθεν αναζήτησης μεγάλης αγωνίας τεκταινόμενα.1 point
-
Laxanos με την καλησπέρα μου, Γι΄αυτό που θέτεις, θεωρώ ότι: Α) ως γνωστόν σε αυθ. κατασκευές >1983 με Υ.Δ, προκύπτει για όλες αυτές ένας συντ. ΚΑΤ4-5 που παραπέμπει για όλες στην ΚΑΤ 4 ή την ΚΑΤ.5 εκτός βεβαίως αυτών που βρίσκονται στην πρασιά που υποχρεωτικά πηγαίνουν στην ΚΑΤ.5 Δεν νοείται δηλαδή η ξεχωριστή κρίση των κατασκευών για την "εξατομικευμένη" κατηγοριοποίηση τους που θα μπορούσε τότε τάχα να έδινε αλλού ΚΑΤ4 και αλλού ΚΑΤ5. Προκειμένου λοιπόν για αυθ. κατασκευές (Υ.Δ), αυτές μπορούν να είναι όλες οι εκτός πρασιάς στην ΚΑΤ4, ενώ οι εντός πρασιάς πάντα στην ΚΑΤ.5 Β) στην περίπτωση συνύπαρξης (>1983) αυθ. κατασκευών με Υ.Δ και χώρων με αυθ. αλλαγή χρήσης γής εκτός σχεδίου (αρ.96.δ.γγ), έχομε ότι οι μεν κατασκευές με Υ.Δ κρίνονται με τον συντ. ΚΑΤ4-5 οπότε μπορεί αναλόγως να ενταχθούν στην ΚΑΤ.4 ή ΚΑΤ.5, η δε α/χ γης υποχρεωτικά σε εκτός σχεδίου εντάσσεται στην ΚΑΤ.5. Αιτιολογικά πρέπει να αναφερθεί ότι η αυθ. α/χ γης σε νόμιμο κτίσμα δεν επιβαρύνεται ούτε συσχετίζεται ποτέ με Υ.Δ . Πράγματι, αν ίσχυε το αντίθετο, τότε θα μπορούσε π.χ να νομιμοποιηθεί αυθ. α/χ από κατάστημα σε συνεργείο επισκ. αυτοκινήτων εντός περιοχής αμιγούς κατοκίας (!!) με υπόλοιπο Σ.Δ ή μεταφορά Σ.Δ.! Αυτό όμως ΔΕΝ επιτρέπεται, ούτε έχει γίνει ποτέ. Ούτε επίσης ποτέ μπορεί να κριθεί ως κατεδαφιστέο ένα νόμιμο κτίσμα επειδή εγκαταστάθηκε εκεί αυθαιρέτως χρήση που δεν επιτρέπεται. Για την αυθαίρετη εγκατάσταση απαγορευμένης χρήσης όμως, βάσει νομοθεσίας, μπορεί να επιβληθεί η παύση λειτουργίας της, όπως π.χ η σφράγιση του εν λόγω συνεργείου αυτοκινήτων και όχι βεβαίως η κατεδάφιση του νομίμου κτίσματος . Αυτό γινόταν και παλαιότερα που δεν υπήρχαν οι νόμοι τακτοποίησης αυθαιρέτων. Συμπερασματικά λοιπόν οι αυθ. κατασκευές ΚΑΤ.5 δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται ως προς τον Σ.Δ και την Υ.Δ από κοινού και να συγκαταλέγονται μαζί με τις αυθ. α/χ γης ΚΑΤ.5 (του αρ. 96.δ.γγ), που σημαίνει: · ΔΕΝ νοείται να αθροίζονται από κοινού οι επιφάνειες τους για τον υπολογισμό του συντ.(Υ.Δ) ΚΑΤ4-5 · κρίνονται ξεχωριστά οι κατασκευές από τις χρήσεις για την ένταξη σε ΚΑΤ4 ή ΚΑΤ5 · άρα είναι δυνατόν να συνυπάρχουν η ΚΑΤ4 για Υ.Δ αυθ. κατασκευών, με την ΚΑΤ5 για αυθ. α/χ γης σε εκτός σχεδίου. ή εντός σχεδίου σε περιοχή που όμως ΔΕΝ επιτρέπεται (γγ). (EDIT η διαγραφή) EDIT: Η ανεξάρτητη κρίση της Υ.Δ των αυθ. κατασκευών από τις αυθ. χρήσεις γης φαίνεται καθαρά και από το αρ.97: " Η αναστολή ή και η εξαίρεση από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ισχύει για κτίρια ....................................................................................... και εφόσον η χρήση τους δεν απαγορεύεται από τις πολεοδομικές διατάξεις για τις χρήσεις γης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 51 του ν. 4030/2011 (Α΄ 249) ή δεν απαγορευόταν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας ή κατά το χρόνο εγκατάστασης της αυθαίρετης χρήσης." που σημαίνει ότι ενώ ένα ολικά αυθ. κτίσμα σε περιοχή αμιγούς κατοικίας θα μπορούσε να τακτοποιηθεί με οριστική εξαίρεση κατεδάφισης (ΚΑΤ5+περιβαλ.ισοζύγιο) ως εμπορικό κατάστημα (χαρτοπωλείο), .. ΔΕΝ επιτρέπεται εντούτοις απολύτως η τακτοποίηση/νομιμοποίηση του ως συνεργείου αυτοκινήτων. Επίσης: φαίνεται από το αρ.99.6 : Η υπαγωγή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις των νόμων 3775/2009 (Α΄ 122), 3843/2010 (Α΄ 62), 4014/2011, 4178/2013 και του παρόντος δεν συ- νεπάγεται απαλλαγή αυτών των κατασκευών από άλλες προβλεπόμενες ή απαιτούμενες εγκρίσεις, όρους και προδιαγραφές που αφορούν τη λειτουργία της συγκε- κριμένης χρήσης. που σημαίνει π.χ ότι στην περίπτωση εκτός σχεδίου αυθ. α/χ γης από αποθήκη σε συνεργείο αυτοκινήτων, (εκτός περιοχής τυχόν απαγορεύσεων Γ.Π.Σ) τότε ΝΑΙ μεν τακτοποιείται το αυθ. κτίσμα με την χρήση του συνεργείου ως ΚΑΤ.5 (περίπτ. γγ), όμως μπορεί να του απαγορευθεί να λειτουργήσει από τις υπηρεσίες του Υπ. Μεταφορών (προδιαγραφές κτιρίου) ή π.χ λόγω έλλειψης κυκλοφοριακής σύνδεσης ! Τελικώς δηλαδή το κτίσμα μπορεί να επιτρέπεται να υφίσταται τακτοποιημένο, ΟΧΙ όμως σε κάθε περίπτωση και η χρήση του !1 point
-
Καταρχήν, διάβασα τις απόψεις όσων τοποθετήθηκαν επί του αρχικού μου ερωτήματος. Ουσιαστικά ο @atsalovergas αναφέρθηκε σε πλήρη εδ ίδια με αυτά των αποφοίτων πολυτεχνείου, ο δε @BAS είναι πιό πολύ της άποψης της απόκτησης ε.δ μέσω επαγγελματικής εμπειρίας. Ο @Alexios, ο οποίος αναζητά με μεγάλη αγωνία την απάντηση μου, έχει εμμονή με τον κ. Μπαρδάκη. Τον άνθρωπο δεν τον γνωρίζω προσωπικά, ούτε παραταξιακά, αλλά είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι σαν μηχανικός είναι πάρα πολύ δυνατός. Δε μπαίνω σε λεπτομέρειες γιατί είναι εκτός θέματος. Αρχικώς, έχοντας εκφραστεί και κατά καιρούς, θεωρώ, ότι ο θεσμός των ΤΕΙ είναι, πέραν από πατέντα, πλήρως αποτυχημένος. Ζω και εργάζομαι σε πόλη που ζούσε απ το ΤΕΙ παράγοντας bar-tenders και σερβιτόρους για διάφορα μαγαζιά ή νησιά καθώς και διατηρώντας μέχρι και σήμερα καθηγητές χωρίς καν διδακτορικό τίτλο!!!!!!!!! Όπως ζούσε η δική μου η πόλη, δυστυχώς ζούσε όλη η επαρχία. Εισαγωγή σε σχολές μηχανικών με 3 στα μαθηματικά με 5 στη φυσική με διάθεση για πολιτική καριέρα και κατανάλωση βότκας. Άρα, για να ξεκινήσω από το τι πρέπει να γίνει στο σήμερα, θεωρώ δεδομένη την κατάργηση των ΤΕΙ ή την συγχωνευσή τους σε λιγότερα-ουσιαστικότερα τμήματα καθώς και την εισαγωγή κατώτατων ορίων επιδόσεων για είσοδο σε πολυτεχνικές σχολές και αντίστοιχα, εναπομείναντα, ΤΕΙ. Δεν πλατιάζω, τα χω γράψει αλλού και δεν αφορούν το θέμα το ε.δ αυτών καθ' αυτών. Όμως, υπάρχει το θέμα με του ήδη αποφοιτήσαντες οι οποίοι δραστηριοποιούνται μεν σήμερα ατύπως δε. Το θέμα είναι οτι οι απόφοιτοι ΤΕΙ όπως και πολυτεχνίων έχουν μεγάλη διαφοροποίηση σε θέμα γνώσεων. Για παράδειγμα οι απόφοιτοι του λεγόμενου "μικρού πολυτεχνείου" δε νομίζω να έχουν σχέση, τηρούμενων των κατά εποχή αναλογιών, με τους απόφοιτους των χρονιών εισαγωγής στο δομικών έργων με 6000μόρια. Ή οι απόφοιτοι π.μ του δπθ με εισαγωγή στα 12500μόρια με τους αντίστοιχους που μπήκαν με 19000. Αρα, ερχεται και εδώ να προστεθεί η ανάγκη αυστηροποίησης των κριτηρίων εισόδου. Στο δια ταύτα, δε θερώ τόσο κακό το κείμενο αν δοθεί η κατα τον @BAS δυνατότητα ανέλιξης ανάλογα με την δραστηριότητα. Δεν μπορώ να δεχθώ την εξ αρχής κοινή αφετηρία καθώς είμαι σε θέση να γνωρίζω τη χαοτική διαφορά του μέσου απόφοιτου στην αφετηρία. Το τονίζω στην αφετηρία και ότι αναφέρομαι στον μέσο απόφοιτο κάθε ιδρύματος. Απ την αλλη έχει ο καθείς δικαίωμα στην ανέλιξη και θεωρώ οτι θα πρέπει να μπορεί να ανελιχθεί μέσω της αποδεδειγμένης επαγγελματικής εμπερίας. Υ.Γ Πριν γράψω μίλησα με φίλο απόφοιτο του τει έργων υποδομής και κατόπιν απόφοιτο π.μ εμπ μέσω κατατακτηρίων. Στην ερώτηση μου σχετικά με το αν θεωρεί, έχοντας προσωπική άποψη και έχοντας βιώσει-δει τις διαφορές, οτι είναι δίκαιη και κυρίως κοινωνικά ασφαλής, η εξίσωση σε ε.δ στην αφετηρία, η απάντηση που πήρα ήταν: "Το 40-50% στο ΤΕΙ δεν ήξερε, δυστυχώς , να λύσει 2βάθμια εξίσωση" Δυστυχώς αυτό το 40-50% είναι αυτό που τραβάει την ιστορία προς κάτω! Και είναι αυτό που ΔΕΝ θα έπρεπε να βρεθεί σε πανεπιστημιακό ίδρυμα όπως είναι τα ΤΕΙ... Υ.Γ2 Για τα πάσης φύσεως κολέγια του εξωτερικού εχω πολύ χειρότερη άποψη. Άλλωστε, σημαντικό ποσοστό από κολέγια του κ@λου ποτέ δεν καταφέρνει να περάσει τα μαθήματα αναγνώρισης σε ελληνικό πολυτεχνείο... Υ.Γ 3 Τα down votes δεν τα εχω βάλει εγώ όπως θα υποψιαστείτε αρκετοί. Άλλωστε, επι της ουσίας που είναι η ανάγκη θεσμοθέτησης ε.δ δεν διαφωνούμε νομίζω0 points
-
Τα επαγγέλματα πληροφορικάριος, πληροφορικός, προγραμματιστής, μηχανικός υπολογιστών, χάκερ, επιστήμονας υπολογιστών, ημμυτης κτλ που λέμε στην Ελλάδα, στην Γερμανία και τις Γερμανοκρατούμενες (όχι αγγλοσαξονικές) ΗΠΑ, μεταφράζονται και μπορούν να σημαίνουν 1000 διαφορετικά πράγματα με ετήσιους μισθούς από 20.000 έως και 500.000 (δυτικές ακτές ΗΠΑ). Πάντως προγραμματισμό προγραμματισμό μόνο κάτι γυφτο-ινδοί κάνουν σε αυτές τις χώρες. Οι μάγκες απλά διαβάζουν papers και δημοσιεύσεις, καταλαβαίνουν, σκέφτονται, μελετάνε, καταλήγουν σε συμπεράσματα και απλά επιβλέπουν τους ινδούς, χωρίς οι ίδιοι να έχουν άμεση συμμετοχή στο programming. Ανάρμοστο-προσβλητικό περιεχόμενο Διάβασε τους κανόνες συμμετοχής, Γιάννης-1 points
-
laxanos Προσωπική άποψη επί του θέματος δεν έχεις - αλλιώς κατάθεσέ την - όσο για το Υ.Γ. σαν αστείο ήταν καταπληκτικό, κάτι τέτοια λέγαμε την εποχή του γυμνασίου και σκοτώναμε την ώρα μας.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
ΠΔ 94/2025: Το νέο πλαίσιο για τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 94/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 196/11.11.2025, θεσπίζεται ολοκληρωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο για την περιβαλλοντική αντιστάθμιση των κινήτρων δόμησης που παρέχει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ).
Το νέο σύστημα στοχεύει στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ αυξημένης δόμησης και αστικού περιβάλλοντος, μέσω της εκπόνησης και έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.).
Το Π.Δ. εφαρμόζει τις προβλέψεις των άρθρων 66–71 του ν. 5197/2025 και εισάγει μια νέα διοικητική διαδικασία η οποία καθορίζει:
τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου,
τη διαδικασία έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων,
το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος,
τις προϋποθέσεις εκκίνησης οικοδομικών εργασιών για άδειες που αξιοποιούν αυξημένους συντελεστές.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Οι πρώτοι πίνακες αποτελεσμάτων 102.508 εγκεκριμένων και 13.351 απορριπτέων αιτήσεων
GTnews posted μια είδηση in Επικαιρότητα,
Αναρτήθηκαν από το ΥΠΕΝ τα αποτελέσματα των πρώτων αποφάσεων που αφορούν στο πρόγραμμα «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ».
Η απόφαση που αφορά με θέμα: Έγκριση προσωρινών και οριστικών αποτελεσμάτων υποβολής αιτήσεων του προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΔΙ34653Π8-1ΓΠ
Σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140497/820/ 18.12.2024 (Β’ 6969) κοινή υπουργική απόφαση Προκήρυξης του Προγράμματος «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει αποφασίστηκε:-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι αλλαγές στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών των τεχνικών ασφαλείας
Engineer posted μια είδηση in Εργασιακά,
Δημοσιεύθηκαν στον Ν.5239/25 με τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» στο ΦΕΚ 178/Α'/17.10.2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι αλλαγές για το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών που αφορούν τους τεχνικούς ασφαλείας.
Πιο συγκεκριμένα:
Άρθρο 30 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας - Τροποποίηση άρθρου 502 Κώδικα Εργατικού Δικαίου
Tο άρθρο 502 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 502 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφάλειας
1. Στις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες της κατηγορίας Α’ του άρθρου 500, και σε εκείνες της κατηγορίας Β’ του ίδιου άρθρου, που απασχολούν εξακόσια πενήντα (650) άτομα και άνω, ο τεχνικός ασφάλειας πρέπει να έχει
τα προσόντα της περ. α) ή β) της παρ. 1 του άρθρου 501.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
Engineer posted μια είδηση in webTV,
Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.
Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.
Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).
Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
