Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. studiokristo

    studiokristo

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      0


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      19.338


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      7.600


  4. sdim

    sdim

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.808


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 31/08/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Εγώ έδωσα πανελλήνιες στα 40 μου παιδιά και επιτέλους έκανα το όνειρό μου πραγματικότητα!
    4 points
  2. Ο νόμος 4495 (όπως και ο προηγούμενος 4178) πράγματι ορίζει κάποιες εξαιρέσεις για τις οποίες η βεβαίωση νομιμότητας να μην συνοδεύεται από το τοπογραφικό διάγραμμα της προηγούμενης παρ. 4 του άρθρου 83. Όμως, στην πράξη σε πολλές περιπτώσεις θα χρειαστεί νέο τοπογραφικό, καθώς θα πρέπει κάποιος να υπογράψει αρτιότητα οικοδομησιμότητα Ν. 651/77 και ειδικά σε παλιά τοπογραφικά όχι μόνο δεν ήταν ακριβή, αλλά στις θέσεις των ακινήτων έχουν αλλάξει και οι όροι δόμησης. Επιπλέον, (προσωπικά το εφαρμόζω), είναι καλό για την δική μας διασφάλιση στις τακτοποιήσεις να κάνουμε νέο τοπογραφικό. 4. Η βεβαίωση του μηχανικού συνοδεύεται από τοπογραφικό διάγραμμα, σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές και τα οριζόμενα στο ν.651/1977 (Α207), εξαρτημένο από το κρατικό σύστημα συντεταγμένων και συνοδευόμενο από τη μεθοδολογία εξάρτησης και τις συντεταγμένες των τριγωνομετρικών σημείων του κρατικού συστήματος συντεταγμένων που χρησιμοποιήθηκαν για την εξάρτηση. Αν το οικόπεδο προέρχεται από πράξη εφαρμογής και διαθέτει συντεταγμένες σε σύστημα αναφοράς, διαφορετικό από το ΕΓΣΑ ‘87, πρέπει να αναφέρονται και οι συντεταγμένες σύμφωνα με αυτό. (...) 5. Δεν απαιτείται το ανωτέρω τοπογραφικό διάγραμμα στις εξής περιπτώσεις : α) για ακίνητα εντός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου ή εντός ορίων οικισμού για τα οποία μέχρι την έναρξη ισχύος του ν.4178/2013 έχει καταρτιστεί συμβολαιογραφική πράξη σύστασης οριζοντίων / καθέτων ιδιοκτησιών ή έχει εκδοθεί οικοδομική άδεια, β) σε κάθε περίπτωση για ακίνητα εντός σχεδίου για τα οποία έχει κυρωθεί πράξη εφαρμογής, γ) για ακίνητα εκτός σχεδίου πόλης, μη άρτια και μη οικοδομήσιμα, σύμφωνα με το εμβαδόν του τίτλου, δ) για ακίνητα που προέρχονται από αναδασμό και διανομή, εφόσον η αντικειμενική αξία τους δεν υπερβαίνει τις δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ, εξαιρουμένων αυτών που βρίσκονται εντός καθορισμένης Ζ.Ο.Ε..
    1 point
  3. Πολυτεχνική Σχολή Α.Π.Θ., ηρωϊκή γενιά 1976... :-)) (Ακούει κανείς;;; :-)) )
    1 point
  4. Για πρόβολο μήκους 2.50 μ και τα συγκεκριμένα φορτία (άσε που υπάρχει και Ρ=150 kg στο ελεύθερο άκρο) 18 εκ. ή έστω 20 εκ. ΔΕΝ βγαίνει με τίποτα, άμα δε υπολογίσεις συστολή ξήρανσης και ερπυσμό άστα να πάνε, τουλάχιστον 25 εκ. Πρακτικός κανόνας προδιαστασιολόγησης : d = L/10 = 2.50/10 = 0.25 μ
    1 point
  5. Κάτι δεν έχεις καταλάβει σωστά. https://www.b2green.gr/el/post/54713/ta-kerdi-ton-michanikon-apo-to-exoikonomo-ii Συνεπώς, δεν είναι δουλειά του οι συμφωνίες μεταξύ ιδιοκτήτη και προμηθευτών-κατασκευαστών. Εκτός κι αν νομίζεις ότι με 200 € καθαρά, θα σου κάνει τα πάντα...
    1 point
  6. Εύγε Αντώνη με τις καλημέρες μου (λόγω και της ώρας πλέον). +1 ξανά.
    1 point
  7. Δημήτρη και Παύλο με της καλησπέρες μου, 1. Όσον αφορά στις διατάξεις ασφαλείας της υπεραστικής συγκοινωνίας και σύμφωνα με το αρ. 89.2.δ του ν.4495/17 περί απαγόρευσης υπαγωγής, βεβαίως και θα πρέπει, εφ΄όσον προκύπτει τέτοια παροδιότητα, να ελέγχεται η θέση του αυθαιρέτου ως προς το 50% της επιβεβλημένης ζώνης απαγόρευσης οικοδόμησης. Αν τότε το αυθαίρετο εμπίπτει στο πλάτος αυτό, απλά ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η τακτοποίηση και μεταβίβαση του. EDIT : Εξ΄άλλου, αντίστοιχος έλεγχος για την νομιμότητα της υπαγωγής , σε περίπτωση μετάθεσης του κτιρίου σε εκτός σχεδίου, θα πρέπει να γίνει για την περίπτωση να βρίσκεται το κτίσμα εντός οριοθετημένου η μή ρέματος, παραλίας, δασικής περιοχής, κ.λ.π 2. Όσον αφορά στο τι θεωρείται προκήπιο (πρασιά) για την εφαρμογή της τακτοποίησης, συμφωνώ και μεταφέρω εδώ τον ορισμό της πρασιάς κατά αρ.2.11 του ΓΟΚ '85: 11. Προκήπιο ή πρασιά είναι το τμήμα του οικοδομικού τετραγώνου, που βρίσκεται ανάμεσα στη ρυμοτομική γραμμή και τη γραμμή δόμησης ή οικοδομική γραμμή. και κατά αρ.2.70 ΝΟΚ '12: 70. Προκήπιο (ή πρασιά) είναι το τμήμα του οικοδομικού τετραγώνου, που βρίσκεται μεταξύ της ρυμοτομικής και οικοδομικής γραμμής, όπως αυτές ορίζονται από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο. Μετά από αυτούς τους σαφέστατους και ταυτόσημους ορισμούς περί προκηπίου, ΔΕΝ θα πρέπει να χωρεί καμία αμφιβολία στο ότι : Τίποτε άλλο δεν μπορεί να θεωρηθεί ως προκήπιο εκτός από το ως άνω οριζόμενο και πάντα εντός σχεδίου πόλεως.
    1 point
  8. Καλησπέρα Αντώνη. Θίγεις κάτι πολύ καλό στην τοποθέτησή σου. Οι μάγκες θέλησαν να εισάγουν και παραβίαση πρασιάς και μάλιστα σε κάθε εγκύκλιο τονίζουν ότι εξετάζοντα οι αυθαιρεσίες στο πλαίσιο του ΓΟΚ 85/00 (ΠΡΟ 2011). Οι ορισμοί και κατά ΓΟΚ και κατά ΝΟΚ όταν αναφέρονται σε ρυμοτομικές, οικοδομικές και προκήπια κάνουν παραπομπή σε εντός ρυμοτομικού σχεδίου. Ερχόμαστε τώρα στα διάφορα έγγραφα και ερμηνείες που κατά καιρούς έχουν εκδοθεί για το ότι η απόσταση από την οριογραμμή οδού και την γραμμή δόμησης που ορίζουν τα μέτρα ασφαλείας υπεραστικής συγκοινωνίας προσομοιώνεται με προκήπιο. Αν θυμάμαι καλά και στον ν. 4014 η κ. Λεμπέση στις σημειώσεις της πρότεινε κάτι αντίστοιχο. Θα πρέπει εδώ να δούμε για μια ακόμη φορά ότι άλλο πράγμα είναι η έκδοση μιας οικοδομικής άδειας (σε μια τέτοια θα μπορούσαμε να μελετήσουμε κατασκευές που επιτρέπονται στο προκήπιο αποδεχόμενοι την ερμηνεία) και άλλο η υπαγωγή αυθαιρεσιών. Στο χέρι μας είναι να καταρρίψουμε αυτή την ερμηνεία του προκηπίου στα εκτός σχεδίου αναφορικά με τις υπαγωγές αυθαιρέτων στην πράξη. Αν ήθελαν να μη δημιουργηθεί σύγχυση θα έπρεπε να βάλουν τον ίδιο επιβαρυντικό συντελεστή είτε σε παραβίαση Δ είτε σε παραβίαση προκηπίου, ή διαφορετικά ας έκαναν μια επεξήγηση ότι η παραβίαση προκηπίου αφορά μόνο τις εντός ρυμοτομικού σχεδίου περιοχές (το αυτονόητο δηλαδή)
    1 point
  9. niox, Εδώ όπως φαίνεται έχει γίνει πάρτυ μασκαρεμένων και ως προς το ιδιοκτησιακό (αυθαίρετη κατάτμηση), αλλά και ως προς το πολεοδομικό. 'Οσον αναφορά δε στην γενική ερώτηση : " Ήθελα να ρωτήσω, αν ο έλεγχος των αυθαιρεσιών - μεταξύ αυτών και της παραβίασης πλάγιας απόστασης - θα γίνει με βάσει τα δεδομένα της άδειας (το οικόπεδο της άδειας και την παρέκκλιση των 7,50μ.) ή με τα σημερινά δεδομένα? ".... αυτή πάγια απαντάται με το .... " ο έλεγχος αυθαιρέτων γίνεται ΠΑΝΤΑ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ" Κοντολογίς και μόνο από το "το κτίριο βρίσκεται σε άλλη θέση και δεν συμπίπτει σε κανένα σημείο με την εγκεκριμένη θέση της άδειας" θα πρέπει να δηλωθούν ΟΛΑ: ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ... Rorek, Βασικά βλέπω τα εξής: 1. Στα εκτός σχεδίου ΔΕΝ υφίσταται Ρ.Γ ούτε Ο.Γ => ΔΕΝ υφίσταται πρασιά μεταξύ γραμμών που ΔΕΝ υπάρχουν..... Η σχετική παράβαση λοιπόν αφορά σε παραβίαση Δ και επιβαρύνει με μικρότερο συντελεστή απ΄ότι θα ήταν για πρασιά. (1,4 αντί 1,8) Το πρόστιμο λοιπόν πρέπει να επανυπολογιστεί. 2. Στις περιπτώσεις "εξόδου" του κτιρίου σε εκτός νομίμου περιγράμματος περιοχή, η αντίστοιχη επιφάνεια επιβαρύνεται με Υ.Δ και Υ.Κ αναγκαστικά δε εδώ και με παραβίαση Δ. 3. Αν με τον επανυπολογισμό του προστίμου φανεί ότι συμφέρει να δηλωθεί ΟΛΟ το κτίριο ως αυθαίρετο, αυτό θα επιβαρύνει στο τέλος με (+30μ2) αγορά Σ.Δ από την ψηφ. τρ. γης για την εξαίρεση κατεδάφισης (ΚΑΤ.5), έστω και αν έχεις γλυτώσει αρχικά κάποιο ποσό προστίμου.... 4. Στην περίπτωση δήλωσης ΜΕ ΑΔΕΙΑ σαφώς και ΔΕΝ χρειάζεται Μ.Σ.Ε βάσει του 2.ια της απόφασης. ΑΝ όμως δηλωθεί ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ τότε μεταπίπτεις στην παρ. 1.αα όπου σαφώς η Μ.Σ.Ε χρειάζεται (έστω ουσιαστικά κατά παρωδία) ....
    1 point
  10. Ηρέμησε, και προσπάθησε να εκτιμήσεις την κατάσταση σωστά. Εδώ, δεν διαφημίζεται κανένα από τα μέλη του φόρουμ. Κι ούτε γνωριζόμαστε (πλην ελαχίστων περιπτώσεων) μεταξύ μας. Ασχολούμαι (και οι υπόλοιποι συνάδελφοι) μαζί σου γιατί το ζήτησες. Και προσπαθούμε να σου δείξουμε το σωστό δρόμο. Αν δεν ήθελες κάτι τέτοιο, μη ρίχνεις το φταίξιμο στο φόρουμ και σε μας.
    1 point
  11. Αν θυμάμαι καλά, οι μόνοι κανόνες που έχουν τεθεί επί του θέματος ήταν στην οδηγία που είχε βγάλει το ΤΕΕ για την κατανομή δαπανών. Εκεί ο τοίχος δίνεται πάντα στο διαμέρισμα. Διαιρείται μόνο στην περίπτωση μεσότοιχου διαμερισμάτων ...
    1 point
  12. Λεμόνι και κρίμα για το κόστος. Με το ασφαλτόπανο και το φράγμα έφτιαξες μια χύτρα ταχύτητας διότι το ελαφρομπετόν για να στεγνώσει θέλει περίπου 9 μήνες με προφύλαξη απο την βροχή. Το ελαφρομπετόν λοιπόν θα στεγνώνει σπρώχνοντας την πίεση υδρατμών πιθανότατα προς το ασφαλτόπανο. Το ασφαλτόπανο θα φουσκώσει και θα ξεκολλήσει. Τα εξαεριστικά είναι η μεγαλύτερη απάτη του πλανήτη για το απλό λόγο οτι ο υδρατμός δεν είναι άνθρωπος για να του πείς μετά την Έβγα δεξιά και μετά αριστερά μέχρι να βρεις το περίπτερο το Κώστα και μετά πάλι αριστερά για να βρεις το εξαεριστικό. περισσότερο διάβασμα εδω http://e-archimedes.gr/component/k2/item/6555-
    1 point
  13. Εσυ ειρωνευτηκες φιλε μας, οτι η τιμη των 35-40Ε/τμ ειναι για υλικα απο αλλο πλανητη.. Αν θες να κανεις σωστη δουλεια, κατω απο 30Ε/τμ δεν πεφτεις. Και 30Ε αν βρεις καποιον που να δουλευει μονος του και να βγαζει 25Ε μεροκαματο.
    1 point
  14. Φιλε μας, τι νομιζεις οτι κανουμε εδω? Πεταμε τιμες στην τυχη? Ή μηπως παιρνουμε προμηθεια? Μονο για να προετοιμασεις 180τμ (με την προυποθεση οτι εχεις περιμετρικο στηθαιο ή καποιο τουβλο ομορφα σοβατισμενο και οι υδροροες να εινιαι οπως πρεπει), θες 4Ε/τμ = 720Ε και ελαχιστο 2 ατομα, με 3 μερες δουλεια. Μας λες οτι μπαινεις με γαλοτσες στην ταρατσα... Εχεις υπολογισει ποσο υλικο θες για να γεμισεις 10εκ, τα 30-40τμ? Θες 3κμ.-4 κμ Αυτο ποιος θα στο κουβαλησει? Κουβα-κουβα? Οχι βεβαια. Θες πρεσσα = 200-300Ε μονο για την πρεσσα. Το υλικο κανει ευκολα 100Ε/κμ = 300-400Ε. Καπιος δε θα στο ριξει? Πρεπει να πληρωθει? Μαλλον ναι. Ελαχιστο, στην ξεφτιλλα θες 2 ημερομισθια = 80Ε. Αμεσως εχουμε φτασει 700+300+300+80Ε = 1380Ε. Με 600Ε που μενοιυν θα κανεις υγρομονωση σε 180τμ? Πλαστικο χρωμα να παρεις, σοβαρης εταιριεας κανει 60Ε το δοχειο και βγαζει στο ενα χερι 70τμ. Για να περασεις 3 χερια τα 180τμ που εχεις, θες 8 δοχεια = 480Ε. ΜΕ ΑΠΛΟ ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΜΟΝΩΣΗ. Αυτος που θα στο περασει να μην βγαλει 300Ε? (3 μερες δουλεια) Αρα, αμεσως, με ΑΠΛΟ ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΜΟΝΩΣΗ, θες 800Ε. Και συ μας λες οτι με 600Ε (που εμνειναν απο τα 2000Ε αν βγαλλεις τις ρυσεις) θες να κανεις σοβαρη υγρομονωση και το ψαχνεις κιολας "γιατι μια φορας κανεις σωστη δουλεια". Κουκουρουκου... Απλα μην ερθεις μετα απο 2 χρονια (μην πω 6 μηνες) και μας ζητας λυσεις στις κακοτεχνιες που θα σου εχουν κανει. ΥΓ. Κατσε εσυ να μου τα κοστολογησεις, να τα βγαλλεις 2000Ε. Και αν τα καταφερεις με συμφερει να φωναζω συνεργειο απο Αθηνα (ή οπου εισαι) να του πληρωνω διανομη και καθε μερα ψαρι.. ΥΓ. Τιμες που εγραψα χωρις ΦΠΑ.
    1 point
  15. Το κόστος μιας άδειας υπολογίζεται από νομοθεσία και συγκεκριμένα υπολογίζεται ελάχιστο κόστος αδείας. Από κει και πέρα όμως δεν σε εμποδίζει κανένας να πάρεις και παραπάνω χρήματα. Για τον υπολογισμό τώρα του κόστους μπορείς να αγοράσεις ένα από τα ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΜΟΙΒΩΝ που υπάρχουν στην αγορά, όπου υπολογίζουν πέραν των αμοιβών και τις κάθε είδους κρατήσεις, ΙΚΑ κτλ, ή να υπολογίσεις τις αμοιβές από το δωρεάν σύστημα του ΤΕΕ (αν και δεν θα σου το συνιστούσα επειδή είσαι άπειρος και ίσως κάνεις πιο εύκολα εκεί λάθη). Πριν κάνεις οτιδήποτε όμως, θα σου συνιστούσα να διαβάσεις πολύ καλά τον Γ.Ο.Κ. (Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός), γιατί χωρίς γνώση αυτού δεν θα καταλαβαίνεις τι υπολογίζεις, τι κάνεις, τι επιτρέπεται και τι όχι. Είναι καλό να διαβάσεις και τη νομοθεσία υπολογισμού των αμοιβών: 1. ΠΔ 696/1974 (ΦΕΚ Tεύχος Α, Φύλλο 301, Ετος 1974 (08-10-1974) 2. ΑΡΘΡΟ 82 (Π.Δ. 696/74 ως τροποποιήθη με το Π.Δ. 515/89) 3. Εγκύκλιος. 8/90 4. Εγκύκλιος 57/90 5. Εγκύκλιος 64/90 6. ΦΕΚ 635/Β/7.8.91 7. Εγκύκλιος 21/92 8. Εγκύκλιος 39556/92 9. Εγκύκλιος 7/97 10.ΦΕΚ 886 Β της 7.12.89 Κάποια πράγματα θα βρεις και στα downloads του Φόρουμ. Τέλος πολλές από τις εταιρείες προγραμμάτων λογισμικού υπολογισμού αμοιβών, διαθέτουν δοκιμαστικές εκδόσεις. Μπορείς λοιπόν να κατεβάσεις μία τέτοια και να πειραματιστείς. Αυτά από εμένα, καλή συνέχεια.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 94/2025: Το νέο πλαίσιο για τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων
      Με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 94/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 196/11.11.2025, θεσπίζεται ολοκληρωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο για την περιβαλλοντική αντιστάθμιση των κινήτρων δόμησης που παρέχει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ).

      Το νέο σύστημα στοχεύει στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ αυξημένης δόμησης και αστικού περιβάλλοντος, μέσω της εκπόνησης και έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.).

      Το Π.Δ. εφαρμόζει τις προβλέψεις των άρθρων 66–71 του ν. 5197/2025 και εισάγει μια νέα διοικητική διαδικασία η οποία καθορίζει:

      τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου,


      τη διαδικασία έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων,


      το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος,


      τις προϋποθέσεις εκκίνησης οικοδομικών εργασιών για άδειες που αξιοποιούν αυξημένους συντελεστές.
      • 0 απαντήσεις
    • «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Οι πρώτοι πίνακες αποτελεσμάτων 102.508 εγκεκριμένων και 13.351 απορριπτέων αιτήσεων
      Αναρτήθηκαν από το ΥΠΕΝ τα αποτελέσματα των πρώτων αποφάσεων που αφορούν στο πρόγραμμα «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ».

      Η απόφαση που αφορά με θέμα: Έγκριση προσωρινών και οριστικών αποτελεσμάτων υποβολής αιτήσεων του προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΔΙ34653Π8-1ΓΠ

      Σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140497/820/ 18.12.2024 (Β’ 6969) κοινή υπουργική απόφαση Προκήρυξης του Προγράμματος «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει αποφασίστηκε:
      • 0 απαντήσεις
    • Οι αλλαγές στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών των τεχνικών ασφαλείας
      Δημοσιεύθηκαν στον Ν.5239/25 με τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» στο ΦΕΚ 178/Α'/17.10.2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι αλλαγές για το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών που αφορούν τους τεχνικούς ασφαλείας.

      Πιο συγκεκριμένα:

      Άρθρο 30 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας - Τροποποίηση άρθρου 502 Κώδικα Εργατικού Δικαίου

      Tο άρθρο 502 διαμορφώνεται ως εξής:

      «Άρθρο 502 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφάλειας

      1. Στις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες της κατηγορίας Α’ του άρθρου 500, και σε εκείνες της κατηγορίας Β’ του ίδιου άρθρου, που απασχολούν εξακόσια πενήντα (650) άτομα και άνω, ο τεχνικός ασφάλειας πρέπει να έχει
      τα προσόντα της περ. α) ή β) της παρ. 1 του άρθρου 501.
      • 0 απαντήσεις
    • ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
      Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.

      Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.

      Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002
      • 0 απαντήσεις
    • Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
      Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).

      Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.