Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      9.056


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. m_nikos

    m_nikos

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.533


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/11/2019 in Δημοσιεύσεις

  1. Αυτό ακριβώς. Η βοηθητική χρήση προϋποθέτει και την ύπαρξη κύριας χρήσης. Σχετική αναφορά είχε γίνει και στην εγκ 3 ν. 4178. Αν το κτίσμα είναι παντελώς αυθαίρετο (χωρίς Ο.Α) δεν υπάρχει Υ.Κ.
    1 point
  2. "Απορρίφθηκε Πρωτόδικα η πρώτη αγωγή για την επιστροφή των εισφορών της Ειδικής Προσαύξησης"
    1 point
  3. Μιλάμε για αυτά που διαβάσαμε στο σχόλιο του vk. Λειτουργεί από το 1962 ως ΚΥΕ και του βάζουν πρόστιμο γιατί δεν έκανε αλλαγή χρήσης σε χώρο συνάθροισης κοινού. Δηλαδή ότι νάναι .. ή μάλλον ξέρουμε τι είναι αλλά ... Πρόστιμο μπαίνει μόνο σε αυθαίρετο και μόνο αφού πρώτα η ΥΔΟΜ εξετάσει ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ το φάκελο του ακινήτου. Εξετάζεται υποχρεωτικά από το ΣΥΠΟΘΑ. Η αλλαγή χρήσης ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ έγινε αυθαιρεσία το 1986 και ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΑΠΑΙΤΕΤΑΙ Η ΑΔΕΙΑ ΑΥΤΗ. Πολλές αλλαγές χρήσης γίνονται ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ χωρίς να απαιτείται άδεια. Το 1962 ότι δεν ήταν κατοικία ή ειδικό κτήριο ήταν κατάστημα. Ας θυμηθούμε τις στήλες στο δεύτερο φύλλο του αδειόφυλλου... Οι χώροι συνάθροισης κοινού χαρακτηρίζονται μετά το 1989 (Κτηριοδομικός). Μέχρι τότε έχουμε και ογκομετρικό προϋπολογισμό. Χρήσεις έχουμε από το 1987. Χώροι συνάθροισης κοινού μπορούν να φιλοξενήσουν χρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος, μπορεί όμως και να μην είναι απαραίτητο (κρεοπωλείο)... Δεν υπάρχει χρήση ΚΥΕ ! Για τον τρόπο που υπολογίστηκε το πρόστιμο δεν θα σχολιάσω ... απλά επιβεβαιώνει ότι από πίσω βρίσκεται καταγγελία και συνέργεια σε εκβιασμό. Τα πράγματα είναι απλά ... ΣΥΠΟΘΑ, ΣΕΔΔ, δικαστήρια και πολλή υπομονή !
    1 point
  4. http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wEaosRGzKxO6XdtvSoClrL8zS83ZvoDVVTnMRVjyfnPUeJInJ48_97uHrMts-zFzeyCiBSQOpYnTy36MacmUFCx2ppFvBej56Pu3hxZzkOTz5qZnsIAdk8Lv_e6czmhEembNmZCMxLMtclzsvv-mz3eGxrBecxFHeMIH_d11HEIv47Ec1v8h-3I Β1.3 Τύποι υπερυψωμένων λωρίδων σε οδοστρώματα ('σαμαράκια').
    1 point
  5. Δεν αρκεί απλώς μια δήλωση να μεταφερθεί στον 4178 από τον 4014. Οφείλει και να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις αυτού του νόμου, οι οποίες είναι διαφορετικές από του 4014. Σήμερα όμως που γίνεται η μεταφορά στον 4178, αυτός ΔΕΝ ισχύει και δεν μπορεί η δήλωση να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του.... Λειτουργεί, δηλαδή, ως "όχημα μεταφοράς" απλώς μια δήλωσης και όχι τίποτα παραπάνω (έτσι αποφάσισε το αγαπητό μας ΤΕΕ διότι βαρέθηκε να τροποποιήσει την ήδη υπάρχουσα εφαρμογή του).... Δεν μπορεί μεταφερόμενη δήλωση από τον 4014 στον 4178 σήμερα, να οριστικοποιηθεί!!! Οπότε αναγκαστικά για να υπαχθεί (εκ νέου) σε νόμο, οφείλει και πρέπει να μεταφερθεί εκ νέου από τον 4178 στον 4495!!! Εδώ θα πάρει πλέον την ορθή και νόμιμη μορφή της, θα προσαρμοστεί στις νέες αυξημένες απαιτήσεις αυτού (σαν να γίνεται από την αρχή) και στη συνέχεια θα εκδοθεί η Βεβαίωση 4495 για εγγραφή εμπράγματου δικαιώματος!!! Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή!!! Δεν είναι απλό "πράγμα" μια μετάβαση από τον 4014, μέσω του 4178, στον 4495.... Κουβαλάει μαζί του αυξημένες ευθύνες και λεπτομέρειες που χρήζουν προσοχής και αντιμετώπισης. Πρέπει να έχει ιδιαίτερο κόστος για τον ιδιοκτήτη (αλλιώς δουλεύετε για την ψυχή π.χ. του πατέρα σας.... και χαλάτε και την πιάτσα...)!!! P.S. Απαιτείται νέα αυτοψία και βεβαίως νέα σχέδια με τη νέα δήλωση του μηχανικού, νέα τεχνική έκθεση, νέα εξουσιοδότηση, νέα υπεύθυνη δήλωση, νέα τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου παραβάσεων ή ΜΣΕ κ.λπ.
    1 point
  6. μπορεις εδω οι προθεσμιες https://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/30136
    1 point
  7. Προσοχή. Δες με την δέουσα επιμέλεια αυτό που σου γράφω εδώ. Καλό είναι (έως πρέπει) να έχεις εξουσιοδότηση για ΚΑΘΕ υπαγωγή. πχ Αν το ίδιο ακίνητο αρχικά μπήκε στον 4014 μετά στον 4178 και μετά στον 4495 θες εξουσιοδότηση για 4014 εξουσιοδότηση για μεταφορά της ΑΑ δήλωσης στον 4178 εξουσιδότηση για μεταφορά της ΑΑ δήλωσης στον 4495 όλες με γνήσιο υπογραφής και φυσικά με ημερομηνία πρίν ή έως την ημερομηνία που έγινε η διαδικασία για να μη θεωρηθεί ότι ήταν δική σου πρωτοβουλία χωρίς εντολή του φερόμενου ιδιοκτήτη.
    1 point
  8. θα έλεγα το θέμα των σφηνοειδών δεν ξεπερνιέται απλά, αμα δεις στην κορυφή του φαναριού σου πόσες άκρες σκαλιών μαζεύονται, κόλαση θα γίνει εκεί με τα μάρμαρα σου. Αν ξέρεις κανένα παλιό Μηχανικό που έκανε ρύθμιση σκάλας με το χέρι, βρες τον να σου δείξει πως να τη ρυθμίσεις. Ουσιαστικά η ιδέα είναι ότι από Φανάρι θα πάρεις την γραμμή ανάβασης στους 45 πόντους, νομίζω, δεν θυμάμαι τώρα πόσο το λέει ο Neufert, εκεί σε όλα τα σκαλιά στη γραμμή ανάβασης θα πρέπει σε όλα τα σκαλιά να έχεις το πάτημα σου, πχ 25εκ. Κατόπιν προς το φανάρι θα κάνεις ρύθμιση, δηλαδή το πρώτο σκαλί προς το δάπεδο και στο φανάρι θα έχει πλάτος 25εκ. Εστω ότι η σκάλα σου έχει τα πρώτα σου σκαλιά πλάτος 25. Το δεύτερο όμως θα έχει προς την έξω πλευρά παράδειγμα 27 και προς το φανάρι 24, το επόμενο προς τα έξω 28 και στο φανάρι 22, έτσι ώστε στον "κορφιά" μην σου πέσουν οι άκρες τόσων σκαλιών να συναντιόνται σε μια τόσο μικρή περιοχή.
    1 point
  9. σωστό συμφωνώ η δήλωση καλώς μεταφέρθηκε στον 4178 και αν βρίσκεται εκεί, άστη εκεί. Αν την έφτασες στον 4495 περίμενε λίγο με την κατάσταση της. Θα πρέπει να ξαναπάς πάλι στο σπίτι και να δεις αν έχουν γίνει αυθαιρεσίες που δεν έχουν τακτοποιηθεί. Αν έχουν γίνει, και μετά τον Ιούλιο του 2011 έχουν γίνει, τότε πρόβλημα. Αν δεν έχουν γίνει και δεις την κατοικία όπως είχε τακτοποιηθεί το 2011, την αφήνεις στο 4495, αν σε αυτό έχει πάει και περαιώνεις. Θα βάλεις μια νέα δήλωση που θα αφορά το ίδιο ακίνητο και τους σημερινούς ιδιοκτήτες, θα εντοπίσεις το ακίνητο στο χάρτη και θα γράψεις τα λοιπά απαραίτητα στοιχεία. Δεν θα βάλεις αυθαιρεσίες (αν δεν έχει) και θα την χρησιμοποιήσεις μόνο για να εκδώσεις την βεβαίωση. Γράψε στην έκθεση το ακίνητο έχει τακτοποιηθεί με την με α/α: .................... δήλωση του Ν......./....... και έκδωσε τις βεβαιώσεις σου. Μια που το λέμε και μια που το λέει και ο φίλος ο Ιάσονας, να μην ξεχάσεις να πληρωθείς για την εργασία σου και να συμπληρώσεις την αμοιβήσου.
    1 point
  10. Εγώ αυτό που έχω καταλάβει είναι πως αν μια δήλωση έχει περαιωθεί / οριστικοποιηθεί με τον 4178 δεν είναι απαραίτητο να μεταφερθεί στον 4495. Ο 4014 κρίθηκε αντισυνταγματικός και επομένως θα χρειαστεί - σίγουρα πιστεύω - μεταφορά από τον 4014 στον 4178. Αν κάποιος συνάδελφος έχει διαφορετική άποψη παρακαλώ να το επισημάνει. Το σκεπτικό είναι πως αφού δεν είναι υποχρεωτική η μεταφορά στον 4495, και αφού με την υπαγωγή στον 4178 το ακίνητο έχει τακτοποιηθεί, τότε μελλοντικές βεβαιώσεις μπορούν απλά να επικαλούνται το "νομιμοποιητικό έγγραφο" της υπαγωγής εκείνης και να βεβαιώνουν πως το ακίνητο υπάγεται στις εξαιρέσεις. Αρκεί βέβαια να μην έχουν γίνει μετά νέες αυθαιρεσίες. Οι νέες βεβαιώσεις πρέπει να είναι του ν.4495/17. Με αυτό το σκεπτικό δημιουργείς μια νέα δήλωση στον 4495/17, εντοπίζεις το ακίνητο, βάζεις τους νέους ιδιοκτήτες, ΔΕΝ ΒΑΖΕΙΣ ΕΜΒΑΔΑ ΠΡΟΣ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑΤΙ ΟΛΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ 4178, και στην τεχνική έκθεση κάνεις σαφή και αναλυτική αναφορά πως το ακίνητο έχει υπαχθεί στις διατάξεις του 4178 με την ΑΑ τάδε δήλωση και τάδε ηλεκτρονικό κωδικό και έχει εξοφληθεί το πρόστιμο. Επομένως υπάγεται στις εξαιρέσεις του ν.4495.
    1 point
  11. Όταν λες 1ο εξοικονομώ εννοείς του 2018 ; Αν ναι, τότε σίγουρα έχει βγάλει άδεια τη ζητά το πρόγραμμα στον έλεγχο.
    1 point
  12. Κτιριοδομικός κανονισμός, άρθρο 13, και συγκεκριμένα 2. Για την κυκλοφορία ατόμων και μεταφορά αντικειμένων μεταξύ διαδοχικών ορόφων σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας, απαιτείται σε κάθε κτίριο μια τουλάχιστον κλίμακα ελεύθερου πλάτους τουλάχιστον 1,20 μ. Κατ' εξαίρεση,το ελεύθερο πλάτος της αρκεί να είναι 0,90 μ. σε κτίρια με χρήση κατοικίας με τρείς ή λιγότερους ορόφους (όπου προσμετράται και τυχόν PILOTIS), εκτός τυχόν υπογείου. Το ελεύθερο πλάτος της αρκεί να είναι 0,60 μέτρα, όταν είναι εσωτερική κλίμακα μιας ενιαίας κατοικίας. Τα αναφερόμενα ελεύθερα πλάτη είναι πλάτη ελεύθερα από κάθε εμπόδιο, εκτός από κουπαστές που δεν προεξέχουν περισσότερο από 0,10 μ. και εκτός από προεξοχές δοκών σε τοίχους που δεν προεξέχουν περισσότερο από 0,05 μ. (Βλέπε σχήμα 1). Η κλίμακα αυτή χρησιμοποιείται και σε περίπτωση κινδύνου και συνυπολογίζεται στο σύνολο των κλιμάκων που απαιτούνται για την ασφαλή διαφυγή ατόμων σε περίπτωση κινδύνου. Τυχόν μικρότερα ελεύθερα πλάτη που απαιτούνται κατ' εφαρμογή των επόμενων παραγράφων του παρόντος άρθρου, δεν εφαρμόζονται σε αυτή την κλίμακα του κτιρίου.
    1 point
  13. Αγαπητοί συνάδελφοι, κυρίως ελεύθεροι επαγγελματίες, μπλοκάκηδες, αυτοασφαλιζόμενοι στο ΤΣΜΕΔΕ, θα αναλύσω παρακάτω τι συνέβη στο ταμείο μας κ κατά συνέπεια τι συμβαίνει με τις εισφορές που θα πρέπει να πληρώνουμε από εδώ κ πέρα ώστε να βγάλουν όλοι τα συμπεράσματά τους κ να κινητοποιηθούν κ όχι μόνο όσοι δε θέλουμε/μπορούμε να πληρώνουμε τις τεράστιες εισφορές του ΤΣΜΕΔΕ. Το ταμείο μας ήταν ίσως το υγιέστερο όλων στην Ελλάδα κ από τα υγιέστερα στην Ευρώπη κ συνεπώς στον κόσμο. Αυτό οφείλονταν στις υψηλές εισφορές μας αλλά κ στον πολύ χαμηλό λόγο συνταξιούχων/εργαζόμενους αφού οι μηχανικοί έβγαιναν πολύ αργά στη σύνταξη, με αποτέλεσμα το ΤΣΜΕΔΕ να έχει τεράστιο αποθεματικό πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ. Το ΤΣΜΕΔΕ επίσης είναι ο βασικός μέτοχος της τράπεζας Αττικής όπως όλοι ξέρουμε, δηλαδή οι εισφορές μας επενδύθηκαν στην αγορά μετοχών αυτής της τράπεζας. Επιπλέον με νόμο το κράτος ΥΠΟΧΡΕΩΣΕ το ΤΣΜΕΔΕ (όπως κ τα υπόλοιπα ταμεία) να "επενδύσουν" τις εισφορές μας σε Ομόλογα Ελληνικού ΔΗΜΟΣΙΟΥ (ΟΕΔ). Το Δημόσιο δημιούργησε ένα τεράστιο χρέος 360δισ. ευρώ κυρίως την περίοδο που είμαστε στην Ευρωζώνη. Αυτό οφείλεται κατά βάση στην τεράστια αύξηση τόσο των δημοσίων υπαλλήλων (ΔΥ) [1] όσο κ των μισθών τους. Συγκεκριμένα στη δεκαετία από την ένταξή μας στο ευρώ οι μισθοί των ΔΥ ανέβηκαν κατά ... 110%! [2]. Το πάρτι συνεχίστηκε με τους κρατικοδίαιτους εργολάβους, τα νοσοκομεία, τους προμηθευτές κ το παραϊατρικό παραφαρμακευτικό κύκλωμα που ανέβασε τις φαρμακευτικές δαπάνες από 800εκ το 2001 σε 5,6 δισ. το χρόνο το 2010 [3]. Βάλτε τώρα μέσα κ τους ανάπηρους μαϊμού τα επιδόματα κ τις συντάξεις τους [4] κ τους εξοπλισμούς με τις αντίστοιχες μίζες (μικρά ποσοστά σε σχέση με τους μισθούς κ τις συντάξεις του δημόσιου τομέα) κ έχετε που πήγαν τα λεφτά κ ποιος δημιούργησε το ΔΗΜΟΣΙΟ χρέος. Στο [5] φαίνεται καθαρά ότι το ΔΗΜΟΣΙΟ ζει από τη χρηματοδότηση διαφόρων "τοκογλύφων" δανειστών που αγοράζουν τα ΟΕΔ που εκδίδει με την υπόσχεση αποπληρωμής μετά από πολλά χρόνια με ένα ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟ επιτόκιο λόγω του ότι η Ελλάδα μέχρι το 2009 θεωρούνταν αξιόπιστη ως μέλος της ευρωζώνης. Ένας από αυτούς τους τοκογλύφους δανειστές που πίνουν το αίμα του λαού είναι κ το ταμείο μας, το ΤΣΜΕΔΕ με πολλά δισ. εισφορών μας που "δάνεισε" ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ στο κράτος με νόμο. Τώρα λοιπόν με το PSI+ το ελληνικό ΔΗΜΟΣΙΟ (προσοχή Δημόσιο δεν ισούται ούτε με τη χώρα ούτε με το λαό της) αποφάσισε να δώσει πίσω στους δανειστές (χρηματοδότες) του λιγότερα από 30% των κεφαλαίων που του δάνεισαν! Μιλάμε για τεράστια ληστεία σε βάρος μας κ βίαιη αναδιανομή περιουσίας 107 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΕΥΡΩ από τους ιδιώτες (μεταξύ τους κ εμείς οι ασφαλισμένοι του ΤΣΜΕΔΕ) στους ΔΥ, στους κρατικοδίαιτους εργολάβους προμηθευτές, κ στα διάφορα λαμόγια που παρασιτούν σε βάρος μας κ δημιούργησαν το ΔΗΜΟΣΙΟ χρέος. Αυτό το αποφάσισε γιατί δε θέλει να αφήσει ούτε ΕΝΑΝ ΔΥ άνεργο (1,03 εκατομμύρια άνεργοι ιδιώτες) να πουλήσει ούτε ΜΙΑ ΔΕΚΟ, να κλείσει ούτε ΕΝΑΝ περιττό δημόσιο οργανισμό που "απασχολεί" αργόμισθους, να κάνει ΕΝΑ πόθεν έσχες ΔΥ για να εντοπίσει διεφθαρμένους κ φοροφυγάδες. Προσωπικά το δημόσιο με αυτήν τη ληστεία μου κλέβει δεκάδες χιλιάδες ευρώ σε εισφορές αφού πληρώνω ανελλειπώς κ υποχρεωτικά από το 1998 από την τσέπη μου! Τώρα ζητάνε τεράστιες αυξήσεις στις ήδη αυξημένες εισφορές του ΤΣΜΕΔΕ για να επιβιώσουν απλώς από τη ληστεία του ΔΗΜΟΣΙΟΥ [6]. Δηλαδή δε φτάνει που με καταέκλεψαν, θέλουν να με μαδήσουν ακόμα περισσότερο! Απλά υπολογίστε πόσα λεφτά πρέπει να δώσει ένας μηχανικός 37 ετών μέχρι τα 67 που θα βγει στη σύνταξη. Το ποσό είναι ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟ! Κ φυσικά η σύνταξη θα είναι για γέλια αφού μέχρι τότε το ΤΣΜΕΔΕ θα έχει σίγουρα συγχωνευτεί με ελλειμματικά κ μη βιώσιμα ταμεία όπως είναι η συνήθης τακτική του κράτους για να καλύπτει τρύπες κ να αναδιανέμει εισοδήματα από τους υγιείς οικονομικά στα λαμόγια! Ε λοιπόν αρκετά. Αρχικά δεν πρόκειται να τους πληρώσω. Σίγουρα δεν είναι ούτε λογικό, ούτε ηθικό κ μάλλον είναι παράνομο να ζητούν διαγραφή από ΤΕΕ. Πρέπει να τους κυνηγήσουμε. Προτείνω να γράψουμε εδώ κ για εναλλακτικούς τρόπους υγειονομικής ασφάλισης ώστε να μην εξαρτόμαστε από το ΤΣΜΕΔΕ. Δεν είναι δυνατό να μας έχουν σκλάβους για πάντα. Προτείνω επίσης να γράψουμε διαδικασίες για μεταφορά μας σε άλλα ταμεία που επιτρέπουν αναβολή επ'αόριστον καταβολής εισφορών εφόσον δεν ασκείς δραστηριότητα (κλειστά βιβλία). Κ τέλος να προσκαλέσουμε δικηγόρους από νομικά φόρουμς που έχουν ίσως παρόμοιο πρόβλημα για να μας καθοδηγήσουν. Είναι θέμα επιβίωσης. [1] https://danieljmitchell.files.wordpress.com/2011/11/greek-bureaucrats1.jpg [2] http://www.primeminister.gov.gr/2011/09/12/6534 (ctrl+F "Τρισέ") [3] http://briefingnews.gr/ygeia/item/16267 [4] http://www.inews.gr/37/maimou-anapiri-elave-17-epidomata-se-mia-mera.htm [5] http://www.epikairo.gr/images/stories/dimitris/412100859.jpg [6] http://www.amoives.gr/forum/%CE%BD%CE%AD%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CE%B9%CF%83%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AD%CF%82-%CF%84%CF%83%CE%BC%CE%B5%CE%B4%CE%B5-%CE%B1%CF%80%CF%8C-112012-t172.html
    1 point
  14. αίσχος! Αν αληθεύουν τα λεγομενα του "Συνφορουμιστα", οτι του έβαλαν 100Κ προστιμο, εχει αδεια για ταβερνα και δεν εχει να "λειτουργει ως χωρος συνάθροισης", "όπως τα λένε", Ντροπη μονο _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ μεταγενέστερο μήνυμα: Μου εξηγεί κάποιος την αρνητική ψήφο?
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.