Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      8.999


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.738


  3. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.350


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.981


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/12/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Ε, όχι και 17 ! ... 16/12 έγινε το update !
    3 points
  2. Διαδικασια στον Δημο Θεσσαλονικης α] Δεχεται δυο φορες την εβδομαδα -η ουρα σημερα εφτανε μεχρι τον δρομο -παιρνεις αριθμο προτεραιοτητας Χρειαζεσαι -Συμβολαιο Εγγραφα τακτοποιησεων με τους 3843/ 4014 ή λοιπούς νομους. βεβαιωση διακοπης απο ΔΕΔΗΕ [κατοψη μηχανικου εάν δεν προκύπτουν τα τμ] Φωτοτυπια ΑΔΤ/Εκκθαριστικου Μισθωτηριο [αν ηταν μισθωμενο] αδεια οικοδομης αν ειναι νεοανεγειρόμενη Εξουσιοδοτηση απο όλους τους λοιπους συνιδιοκτητες, αν παει ο ενας εξ αυτων [με ολα τα σχετικα των υπολοιπων] αυτα "ψυχη βαθειά" υγ Αυτος ο νομος για τους Δημους, ισχύει μεχρι τις 30-3. Μετα λήγει. Ο νομος περι τακτοποιησης ληγει στις 30-6. Αυτο σημαινει οτι, οσοι τακτοποιήσουν μετα τις 30-3 δεν θα μπορουν να υπαχθουν σε αυτον. Ούτε δυο προθεσμιες δεν μπορουν να συνταιριαξουν.
    2 points
  3. δεν έχει και δεν την ρωτάς κάν. αρκει οι 2 πράξεις να πάνε με την σειρά. Πρώτα λαμβάνεις τελική έγκριση απο την Νομιμοποίηση υφιστάμενο και την ίδια μέρα αφού θα έχεις έτοιμα τα σχέδια καταθέτεις την Αιτηση για την προσθήκη. Φυσικά θα πρέπει να συμπληρώσεις στα σχέδια της προσθήκης (Διάγραμμα Δόμησης κατόψεις κλπ) τον αριθμό πράξης που θα έχεις νομιμοποιήσει ή τακτοποιήσει ως προυφιστάμενα νόμιμα. οπότε μια μέρα ακόμα να κάνεις τις συμπληρώσεις.
    2 points
  4. Version X6.3

    85.829 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. Δεν μπορείς να εκδώσεις Βεβαίωση 4495 για μεταβίβαση, αν πρωτίστως δεν κάνεις υπαγωγή για ρύθμιση των αυθαιρεσιών....
    1 point
  6. tony Ότι έχεις υπαγάγει στον 4495 με διαδικασία Νομιμοποίησης με Άδεια των υπερβάσεων που έχεις υπόλοιπο Δόμησης κλπ. πας στην Νομιμοποίηση ή με τον ΓΟΚ που είχες την αρχική Άδεια ή με ΝΟΚ με ότι απαιτηθεί και νέο πακέτο. Αρα (άποψη μου) με βάση το ζητούμενο σου Να μπει στον 4495 Να γίνει Νομιμοποίηση υφισταμένου με ΓΟΚ (και όχι ΝΟΚ) Και να έχεις και προσθήκη καθ επέκταση με βάση τις ευεργετικές διατάξεις του ΝΟΚ κλιμακοστάσια κλπ. Η λύση είναι Βγάζεις 2 άδειες. Η πρώτη θα αφορά μόνο την νομιμοποίηση του υφιστάμενου. Επιλέγεις τον ΓΟΚ, ολοκληρώνεις, ολοκληρώνεις και την υπαγωγή στον 4495 Με βάση πια το νομιμοποιημένο και τακτοποιημένο ακίνητο βγάζεις ξεχωριστή νέα Άδεια Δόμησης για την προσθήκη που θες. Έχεις το δικαίωμα αρκεί να έχεις (αν θυμάμαι καλά) ελάχιστο υπόλοιπο Σ.Δ. με τον υπολογισμό του ΝΟΚ 10τ.μ. Και φυσικά στην κάθε άδεια καταθέτεις τις ανάλογες απαιτούμενες μελέτες.
    1 point
  7. Πέραν των αμοιβών (καθαρής αξίας) ίσως υπάρξει θέμα και με τον ΦΠΑ και το ΦΕΜ που αφορούν σε "κρατικά χρήματα". Σχετικά εδώ οι δύο (μέχρι στιγμής !!) σελίδες της συζήτησης.
    1 point
  8. Ο εξώστης σε ένα διαμέρισμα μπορεί να είναι κοινόκτητος αλλά ουσιαστικά (στις περισσότερες συστάσεις τελευταίων ετών το αναφέρουν) είναι αποκλειστικής χρήσης όσο αφορά το τμήμα εξώστη που ανήκει στο διαμέρισμα. Γενικότερα, ένας εξώστης θα μπορούσε να προσμετρά στη δόμηση και κάλυψη, αν το ποσοστο είχε υπερβεί το 20% της επιτρεπόμενης δόμησης (40% στο σύνολο, εκ των οποίων το 20% μέγιστο αφορούσε τους Η.Χ και προς το τέλος του ΓΟΚ 85 τροποποιήθηκε). Όμως στα πλαίσια υπαγωγής δεν εντέλλεσαι και δεν μπορείς να ελέγξεις κάτι τέτοιο σε μια πολυκατοικία. Αν η επιπλέον επιφάνεια εξώστη εντάσσεται στο ποσοστό που αναφέρει η κατηγορία 3 μπορείς να χορηγήσεις βεβαίωση (περίπτωση βεβαίωσης που αναφέρει εξαιρέσεις) χωρίς τακτοποίηση σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο του άρθρου 82 που παραπέμπει στις πολεοδομικές παραβάσεις του άρθρου 81 (εδάφιο ζ), τεκμηριώνοντας στην Τ.Ε της βεβαίωσης την εξαίρεση αυτή.
    1 point
  9. Εγώ και άδεια να μην χρειάζονταν (που χρειάζεται) και νέα μελέτη να μην απαιτούνταν (που απαιτείται) και με άλλο "τύπο - τρόπο" να το κατασκεύαζα και "λάθρα" ακόμα να το έφτιαχνα κ.λπ. τα παιδιά μου δεν θα τα έβαζα μέσα να κοιμούνται!!!! Είναι πάρα πολλά τα χρήματα που πρέπει κάποιος να δώσει τώρα για να καταστήσει αυτό το κτίριο αφενός μεν "στατικά επαρκές" με νέο extra όροφο, αφετέρου να του δώσει "ζωή" για άλλα 60 χρόνια ακόμα....
    1 point
  10. Panos Alex νομίζω μπορείς να τα καταθέσεις στο ταμείο παρακαταθηκών και δανείων, ώστε να κλείσουν οι αμοιβές των επιβλεπόντων μηχανικών, αφού επικοινωνήσεις με το ΤΕΕ και την ΥΔΟΜ
    1 point
  11. Γράφει και στα Κινέζικα αμα θες. Άνοιξε στο σχέδιο την επιλογή για να γράψεις κείμενο Επέλεξε γραμματοσειρά κάποια True Type πχ την Arial (αλλα και δεκάδες άλλες) Και γράψε Ελληνικά (με επιλογή στο πληκτρολόγιο σου Ελληνικά αντί Λατινικό αλφάβητο)
    1 point
  12. respect στον @georgegaleos και σε όσους άλλους συναδέλφους ουσιαστικά υποκαθιστούν εθελοντικά τις υπηρεσίες του κράτους όσον αφορά την πληροφόρησή μας.
    1 point
  13. Αν αποφασίσεις να κάνεις εφαρμογή της εγκ. 2 ν. 4495 η οποία ερμηνεύει διαφορετικά το νόμο, αφού στο κείμενο του νόμου αναγράφεται "χώροι σε υπόγειες στάθμες" και δεν γίνεται κανένας συσχετισμός με κανονισμούς, μπορείς και στην περίπτωση αυτή να κάνεις χρήση μειωτικού 0,50. Ο ΝΟΚ δεν εφαρμόζεται για την κρίση των αυθαίρετων κατασκευών προς υπαγωγή, εκτός από τις περιπτώσεις όπως πχ σοφίτες που δεν υπήρχαν σε κανένα ορισμό προγενέστερου του ΝΟΚ, οικοδομικού κανονισμού.
    1 point
  14. Δεν γνωρίζω αν έχει συμβεί σε κάποιον άλλον, αλλά θα σου εξηγήσω τόσο την αιτία που προκύπτει το ποσό αυτό όσο και το πως προκύπτει το ποσό αυτό των 694,38€. ΑΙΤΙΑ: Προφανώς ή δεν έκανες αίτηση για υπαγωγή σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία (άρθρο 39,του ν.4331/2015), ή έκανες και για κάποιον λόγο εξέπεσες της υπαγωγής ή αν έκανες δεν επέλεξες κατά τη διαδικασία της τότε δήλωσης την επιλογή ότι "Επιθυμώ αναδρομική ισχύ των παραπάνω μεταβολών από 01/01/2015" οπότε θα ξεκίνησαν από την 1/1/2016 (όπου πλέον δεν προκύπτουν αναδρομικά) ή κάτι άλλο που μου διαφεύγει/δεν γνωρίζω. ΠΩΣ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ: Πάμε τώρα να δούμε πως βγήκε αυτό το ποσό που αναφέρεις (694,38€) για τα αναδρομικά. Α) Να υποθέσω ότι στο τότε εκδοθέν ειδοποιητήριο του Α' 2015 οι εισφορές (πλην της ειδ. προσαύξησης η οποία καταργήθηκε καθώς και του 10εύρου υπέρ ΟΑΕΔ) ήταν της 1ης Ασφαλιστικής Κατηγορίας (θα στη γράφει/αναφέρει πάνω το τότε εκδοθέν ειδοποιητήριο του Α'2015 ) ΚΣ (άνω 5ετίας) = 138,67 x 6μήνες = 832,02€ ΕΦΑΠΑΞ = 27,73 x 6μήνες = 166,38€ ΕΠΙΚ (άνω 5ετίας) = 41,6 x 6μήνες = 249,60€ ΥΓΕΙΑ = 44,72 x 6μήνες = 268,32€ ΣΥΝΟΛΟ = 1.516,32€ Β) Σύμφωνα με τον ν.3986/11 το Α'15 θα ήσουν στην 3η Ασφαλσιτική Κατηγορία και επειδή μάλλον έγινε κάποιο από αυτά που έγραψα στην αρχή (και δεν πήγες σε κάποια κατώτερη κατηγορία), έπρεπε να καταβάλεις τις εισφορές της κατηγορίας αυτής (της 3ης), οι οποίες είναι: ΚΣ (άνω 5ετίας) = 202,17 x 6μήνες = 1.213,02 ΕΦΑΠΑΞ = 40,43 x 6μήνες = 242,58€ ΕΠΙΚ (άνω 5ετίας) = 60,65 x 6μήνες = 363,90€ ΥΓΕΙΑ = 65,20 x 6μήνες = 391,20€ ΣΥΝΟΛΟ = 2.210,70€ Άρα έπρεπε να πληρώσεις παραπάνω (Β μείον Α) = 2.210,70€ - 1.516,32€ = 694,38€ (αυτό δηλαδή που έχεις στο ειδοποιητήριο των αναδρομικών) Υ.Γ. Τα 348,42€ που προέκυψαν στα εξάμηνα που αναφέρεις προκύπτουν ανάλογα αλλά τότε ήσουν με βάση τον ν.3986/11 στην 2η Ασφαλιστική Κατηγορία.
    1 point
  15. Αν και με μια απλή αναζήτηση θα βρεις αυτό που θες, υπάρχουν ήδη σχετικά νήματα, δες ενδεικτικά τα παρακάτω. 1) https://www.efka.gov.gr/el/metroo-ergodoton 2) https://www.michanikos.gr/files/file/1440-εντυπα-ικα-για-εγκριση-εργασιών-μικρής-κλίμακας-εεμκ/ 3) https://www.efka.gov.gr/el/phone/book/48 edit: Ίσως είναι χρήσιμο, επειδή ήδη υπάρχει σχετικό νήμα, η συζήτηση να μεταφερθεί από κάποιον αρμόδιο εδώ.
    1 point
  16. Σύμφωνα με την παρ.2 Αρθ-12 του Ν-4612/19 ΦΕΚ-77/Α/23-5-19: Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και τυχόν αναθεωρήσεών τους, που εκδόθηκαν σύμφωνα με το ΠΔ/8-7-93 (ΦΕΚ-795/Δ/93) είτε σύμφωνα με τον Ν-4030/11 (ΦΕΚ-249/Α/11) κατά το χρονικό διάστημα από 1-3-2012 έως 31-12-2017, παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης τους έως 31-12-2021".
    1 point
  17. Εργασιες ΗΜ με ΕΕΜΚ δεν επιτρεπονται
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.