Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.350


  3. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      10.245


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      26.312


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/11/2020 in Δημοσιεύσεις

  1. Ναι,υπολογίζουμε τα πάντα κανονικά,διότι στον ιστορικό κλπ ακόμη και οι πολεοδομικές παραβάσεις της παρ.3,αντιμετωπίζονται ακριβώς όπως οι αυθαίρετες της παρ.1α και 1β.Άρα,αν εσύ έχεις μια παράβαση Κατηγορίας 3 μέσα στον ιστορικό τόπο,πάλι κατ.3 ονομάζεται και δηλώνεται.Αν όμως ερχόταν η υδόμ να καταγράψει αυθαιρεσίες εκεί ,δεν θα έκανε διάκριση μεταξύ πολεοδ.παραβάσεων και λοιπών αυθαιρέτων για καταλογισμό προστίμων σύμφωνα με το άρθρο 94,αλλά θα κατέγραφε τα πάντα ως αυθαίρετα.🕵️‍♀️
    2 points
  2. Nαι, το γνωρίζω το συγκεκριμένο εδάφιο. Εξού και το ερώτημα. Βέβαια η πλειοψηφία των συναδέρφων που ρωτώ σχετικά καθώς και κάποιες ερωτοαπαντήσεις του ΤΕΕ Πελοποννήσου (με όποια αξιοπιστία μπορεί να θεωρηθεί ότι έχουν) επιμένουν στην άποψη για ενιαία αντιμετώπιση στην αντίστοιχη περίπτωση! Ίσως η βάση ενιαίας αντιμετώπισης είναι ότι τα αυθαίρετα συμβολαιογραφικά δεν ανήκουν κάπου μέχρις ότου γίνει κάποια τροποποίηση της σύστασης οπότε η οικοδομή αντιμετωπίζεται ως αδιαίρετη με τα ποσοστά του καθενός. Αρα, ρυθμίζεται ως ενιαία, και εν συνεχεία μοιράζονται τα αυθαίρετα μέσω τροποποίησης της σύστασης. Βέβαια, δημιουργείται το θέμα του ποιος πληρώνει τί? Κι εγώ είμαι υπερ της τμηματικής ρύθμισης ανα Ο.Ι. Όμως κι εδώ δημιουργούνται ζητήματα. Αφενός τα κοινόχρηστα που είναι "Βομβα" που θα βγει στην επιφάνεια στην ταυτότητα. Αφετέρου, το συμβολαιογραφικό όπου πολλές ρυθμισμένες Ο.Ι αδυνατούν να εντάξουν τα αυθαίρετα μέσω τροποποίησης στη σύσταση. Από τα παραπάνω πιστεύω προκύπτει ότι και για τις 2 εκδοχές υπάρχουν επιχειρήματα. Το εδάφιο που παραθέτεις σίγουρα αφορά τμηματικές ρυθμίσεις Ο.Ι, όμως όταν μπουν όλα μέσα ίσως έχει "τρύπα" στο γεγονός ότι βλέπουμε πλέον το οικόπεδο και τα κτίσματα ως ενιαίες αυθαιρεσίες μιας οικοδομής με συγκυριότητα.
    1 point
  3. Ξαναδιάβασε το 116 παρ.9.α. :(το άρθρο με το οποίο ρυθμίζεις) 9. α) Αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις κατηγορίας 1, 2, 3 και 4 του άρθρου 96, καθώς και πολεοδομικές παραβάσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 81, σε αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και στο περιβάλλον μνημείων που προστατεύονται με τις διατάξεις του ν.3028/2002, εξαιρουμένων των ζωνών Α με την επιφύλαξη της περίπτωσης θ' της παραγράφου 2 του άρθρου 89 του παρόντος, καθώς και σε τόπους που έχουν διπλό χαρακτηρισμό (όπως παραδοσιακός οικισμός και ιστορικός τόπος) τακτοποιούνται κατόπιν γνωμοδότησης του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού με την εξής διαδικασία .... Ένας είναι ο τρόπος ρύθμισης αυθαιρέτων...απλά υπάρχουν αυθαίρετα και πολεοδομικές παραβάσεις του άρθρου 81.Όλα αυθαίρετα είναι...Δεν ξέρω πώς να σε πείσω γι αυτό.Θα αρχίσω να αμφιβάλλω κι εγώ..Περίμενε να σου επιβεβαιώσει τα παραπάνω και κάποιος άλλος συνάδελφος.
    1 point
  4. Και γιατί να μην πάει με την απόφαση όπου λέει: ια) το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο δεν επιφέρει αύξηση των κατακόρυφων φορτίων άνω του 20% για κατηγορία σπουδαιότητας Σ2 σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό (ΕΑΚ) και 10% για κατηγορίες σπουδαιότητας Σ3 και Σ4 για τη διηρημένη ιδιοκτησία αυτή ή το ανεξάρτητο κτίριο, Η μείωση των κινητών από 500 σε 200 επιφέρει μείωση κατά 60%, οπότε για να χρειαστεί ΜΣΕ θα πρέπει η αύξηση των μονίμων να είναι από 100-120 σε 420-400 κάτι που δεν νομίζω να είναι εύκολο να γίνει σε κατοικία... οπότε, γιοκ ΜΣΕ υ.γ. Αλήθεια, σε αυτήν την περίπτωση μπαίνει και διαμερισμάτωση και η αλλαγή χρήσης με αναλυτικό?
    1 point
  5. Μπορείς να βάλεις και περισότερες από δύο (όσες θες) στην ίδια βεβαίωση ... στις σημειώσεις (εννοείται όχι χειρόγραφα, αλλά πριν την εκδόσεις τις γράφεις στις σημειώσεις) Το αναφέρει στις οδηγίες:
    1 point
  6. Θεωρώ ότι όπως λες και εσύ, πρέπει να διαχωρίσεις τα επιμέρους τμήματα και να τα αποδώσεις στα όμορα ΚΑΕΚ. Πρέπει και λίγο να σκεφτείς πως θα είναι η εικόνα του Κτηματολογίου μετά την μεταβολή. Θα πρέπει να υπάρχει μια "κανονικότητα" στα σχήματα η οποία να ταιριάζει με την πραγματικότητα. Σκέψου πάντως μήπως για τις πολύ μικρές αλλαγές όπως αυτές που έχεις με τα ΚΑΕΚ 010,001 και 012 δεν απαιτήσεις μεταβολή στο Κτηματολόγιο. Θα διορθωθεί μόνο το όριο με τον δρόμο και με το ΚΑΕΚ 005 (που είναι και η σημαντική διαφορά) και τα άλλα θα μείνουν στο Κτηματολόγιο όπως είναι τώρα, προφανώς εντός ανοχών. Θα γλυτώσετε έτσι τις αντίστοιχες κοινοποιήσεις, τις ερωτήσεις των όμορων και τις εξηγήσεις ότι μετακινούμε το όριο π.χ. 10cm γιατί το όλο σύστημα είναι ηλίθιο.
    1 point
  7. Καλημέρα-γνώμη μου είναι ότι δεν χρειάζεται να ξανανοίξεις την δήλωση.Γράψε μια συμπληρωματική Τ.Ε. που θα λέει ότι "εκ παραδρομής στο πεδίο τεχνικής έκθεσης της δήλωσης συμπληρώθηκε ότι δεν απαιτείται συναίνεση μπλα μπλα μπλα....".Σφράγισε την και ανέβασε την στο σύστημα στο πεδίο της τεχνικής έκθεσης όπου βρίσκεται και η σωστή σου έκθεση.Δώσε και τις δύο εκθέσεις (σωστή Τ.Ε. συστήματος και συμπληρωματική που αναφέρω παραπάνω στον συμβολαιογράφο να τις επισυνάψει στο συμβόλαιο).
    1 point
  8. Καλημέρα-Η επεξήγηση της εγκυκλίου 2 για την παρ.1 του 81: Στην παρ.1 ορίζονται οι περιπτώσεις αυθαιρεσιών, οι οποίες περιλαμβάνουν τις αυθαίρετες κατασκευές, τις αυθαίρετες αλλαγές χρήσης και τις πολεοδομικές παραβάσεις. Με την παρ.1γ εισάγεται για πρώτη φορά η έννοια της πολεοδομικής παράβασης η οποία εξειδικεύεται στην παρ.3 του ιδίου άρθρου. Οι πολεοδομικές παραβάσεις που εξακολουθούν να είναι αυθαίρετες κατασκευές, αφορούν σε ακίνητα στα οποία έχει εκδοθεί οικοδομική άδεια και δεν βρίσκονται σε δάσος, αιγιαλό, παραλία, αρχαιολογικό χώρο ζώνης Α ή κοινόχρηστο χώρο, αλλά λόγω της περιορισμένης επίπτωσής τους στο περιβάλλον, αντιμετωπίζονται ευνοϊκότερα, χωρίς την επιβολή ποινικών κυρώσεων στους ιδιοκτήτες τους και με δυνατότητα διατήρησης υπό προϋποθέσεις σε ορισμένες εξ’ αυτών. Συνεπώς,στο ερώτημα σου,αυτό που διαφοροποιεί τις πολεοδομικές παραβάσεις από τις άλλες κατηγορίες αυθαιρεσιών είναι ότι δεν έχουν ποινικές κυρώσεις,παρά μόνο διοικητικές.Και αυτό που διάβασες πάλι στην εγκύκλιο στην παρ.3,είναι ότι: Οι παραπάνω διατάξεις αφορούν σε γήπεδα και οικόπεδα με οικοδομική άδεια και δεν εφαρμόζονται σε παραδοσιακούς οικισμούς, ιστορικούς τόπους, αρχαιολογικούς χώρους ζώνης Α, διατηρητέα κτίρια και σύνολα κτιρίων, καθώς και σε περιοχές Natura, δάση, ρέματα, αιγιαλό – παραλία. Επίσης, οι διατάξεις περί πολεοδομικών παραβάσεων δεν εφαρμόζονται σε υπό κατασκευή κτίρια για τα οποία δεν έχουν ολοκληρωθεί τα στάδια ελέγχου από τους Ελεγκτές Δόμησης. Στις παραπάνω περιπτώσεις, τυχόν πολεοδομικές παραβάσεις, αντιμετωπίζονται ως αυθαίρετες κατασκευές της παρ.1α) ή 1β) του άρθρου 81 χωρίς δυνατότητα οριστικής διατήρησης σύμφωνα με την παρ.4 περ. δ του άρθρου 94. Με άλλα λόγια ,ακόμη και οι πολεοδομικές παραβάσεις σε περιοχές όπως παραδοσιακούς,ιστορικούς κλπ κλπ δύναται να έχουν και ποινικές κυρώσεις. υ.γ. όλα αυτά δεν επηρεάζουν την υποβολή δήλωσης με πολεοδομικές παραβάσεις σε ιστορικό τόπο,παραδοσιακό οικισμό κλπ,με όλες τις γνωστές διαδικασίες και εγκρίσεις,διότι η δήλωση είναι οικειοθελής προσέλευση του ιδιοκτήτη για νομιμότητα.
    1 point
  9. Μόνο Είτε [1] μέσω ΕΡΓΑΝΗΣ είτε Χειρόγραφη Βεβαίωση τύπου Α΄ υπογεγεγραμένη από τον ενδιαφερόμενο για: Αυτοαπασχολούμενους/Ελ. Επαγγελματίες & Επιτηδευματίες Είτε μέσω ΕΡΓΑΝΗΣ είτε Χειρόγραφη Βεβαίωση τύπου Α΄ υπογεγεγραμένη από τον εργοδότη για: Μισθωτούς ----------------------------------------- Οπότε αν κάποιος είναι ή/και Αυτοαπασχολούμενος ή/και Ελ. Επαγγελματίας ή/και Επιτηδευματίε ή/και μισθωτός μπορεί θεωρητικά να έχει 4 έντυπα γαι να κυκλοφορεί ανάλογα την περίσταση με χρήση κάποιου(-ων) εντύπων [είναι θέμα πραγματικών γεγονότων ποιο(-α) έντυπο(-α) θα χρησιμοποιήσει.] διότι όποιος νύχτα περπατεί, πέτρες και ... 300€ ποινή αλλά και 10 χρόνια φυλακή ..πατεί. Δηλαδή αν κάποιος ε΄χει τις παρακάτω ιδιότητες, έιναι: και πολιτικός μηχανικός (=αυτοαπασχολούμενος) και έχει μια ατομική επιχείρηση κάβα ποτών (=ελ.επαγγελματίας) και είναι εταίρος σε μια εταιρεία κατασκευής στρογγυλών, πλακές, φωσφοριζέ κορδονιών για παπούτσια (επιτηδευματίας) και εργάζεται βραδυνές ώρες στην γραμματεία εταιρείας security (ως μισθωτός που δεν τον έχει θέσει ο εργοδότης του σε αναστολή εργασίας), και δεν τον έχει χωρίσει ακόμη η γυναίκα του διότι τα έσοδα δεν πάνε χαμένα ... αλλά και τα ... έξω(ναααα)δα ... είναι ακόμη ανεβασμένα/λειτουργικά τότε θα μπορεί ενδεικτικά να έχει π.χ. 4 βεβαιώσεις (ή και περισσότερες) και ανάλογα τα πραγματικά γεγονότα θα κάνει χρήση της(-ων) βεβαίωσης(-ων). Αν για οποιονδήποτε λόγο (π.χ. αλλαγή ωραρίου, η περιοχής, κλπ) χρειαστεί άλλη βεβαίωση ανάλογα την περίπτωση εκδίδεται νέα. [1] Εγινε ορθή επανάληψη της ανακοίνωσης του Υπ.εργασίας και δόθηκε η δυνατότητα και γαι την Βεβαίωση τύπου Α, διότι μάλλον θα μπούκωνε η ΕΡΓΑΝΗ αν έβγαιναν σε ένα βράδυ τόσα εκκατόμυρια βεβαιώσεις υποχρεωτικά από ΕΡΓΑΝΗ και μάλλοον ήταν και χρονικά δύσκολο ...
    1 point
  10. Μία λύση που κάναμε σε τέτοια περίπτωση ήταν ακριβώς δίπλα στην αφετηρία του έρκερ να βάλουμε 70εκ ημιυπαίθριο χώρο οπότε βγήκε η πόρτα κανονικά. Δεν ξέρω αν βοηθάει στην περίπτωση σου. Η έντονη γραμμή είναι η ΟΓ για να μην μπερδευτείς
    1 point
  11. Καλησπέρα, σχετικά με το ζζζ) αλλαγή χρήσης με την προϋπόθεση ότι δεν διαφοροποιείται η κατηγορία σπουδαιότητας και η οποία δεν επιφέρει αθροιστική αύξηση των κινητών και μόνιμων φορτίων πάνω από τριάντα τοις εκατό (30%) του μόνιμου φορτίου πριν από την παρέμβαση, νομίζω ότι η διάταξη αυτή αφορά καθαρά την αλλαγή χρήσης από καταστήματα σε κατοικίες ή γραφεία (ή τέλος πάντων τις περιπτώσεις που τα κινητά από 500kg/μ² γίνονται 200kg/μ², με την προϋπόθεση να αλλάζει η σπουδαιότητα) καθώς δεν μπορώ να φανταστώ άλλη περίπτωση που να ισχύει το ζζζ). Οπότε θεωρώ και εγώ, όπως γράφει και ο zazeng, ότι τα κινητά θα μπουν με αρνητικό πρόσημο.
    1 point
  12. Καλησπέρα, η άποψη μου είναι οτι στο 2020 είναι απαραίτητη η χρήση λογισμικού. Προσκοπικά χρησιμοποιώ τα προγράμματα και των 2 εταιριών. 4Μ χρησιμοποιώ : ψυκτικά φορτία, θερμομονωτική επάρκεια , θερμικές απώλειες πυρασφάλεια και ηλεκτρολογικά Τi Soft Χρησιμοποιώ : epa cad για ενεργειακή μελέτη και επιθεώρηση και aerion cad για μελέτες φυσικού αερίου. Η Τi Soft είναι πιο εκπαιδευτική στα προγράμματα της και επίσης τα διαθέτει για 1 μήνα δωρεάν προκειμένου να τα δοκιμάσεις. Τα αποτελέσματα τους θεωρώ πως είναι αξιόπιστά χωρίς όμως να τα εμπιστεύομαι με κλειστά μάτια. Γενικά ότι λογισμικό και να αγοράσεις πρέπει να αφιερώσεις χρόνο να το μάθεις.
    1 point
  13. Διαβασμένος και τολμηρός, απλώς... Σε ευχαριστώ!
    1 point
  14. Δεν θα την προσμετρούσα αποθήκη κατηγορίας 3 και όχι φυσικά επειδή το λέει το ΤΕΕ. Μπορεί να επηρεάζει ουσιαστικά τη δόμηση του ακινήτου, αλλά θεωρώ ότι στο ποσοστό υπέρβασης συνυπολογίζονται επιφάνειες που υπάγονται με ΥΔ στη λογική των τακτοποιήσεων και όχι του συντελεστή δόμησης. Με την έννοια της μικρής παράβασης (ή καλύτερα του χώρου που δεν έχει "σημαντική" χρήση/αξία), για παρόμοιο λόγο θεωρώ ότι το παράρτημα Α εξαιρεί και τους βοηθητικούς χώρους που δεν θα προσμετρούσαν στον συντελεστή δόμησης, αναφέροντας για συμμετοχή κύριων χώρων στο υπό συζήτηση ποσοστό. Για την επιλογή κατηγορίας δεν είμαι το ίδιο πεπεισμένος και ίσως η μόνη λογική εξαίρεσης και από εκεί είναι ότι ως παράβαση έχει ήδη κατηγοριοποιηθεί στη 3, για να εξεταστεί αν επηρεάζει και άλλη. Στην ουσία βέβαια ισχύει αυτό που λες περί "κρίση μηχανικού" και ο Ιάσονας παραθέτει τη δική του.
    1 point
  15. ισχυει η παρ. 2 του 103 η οποία πουθενα δεν γραφει για περιορισμο σε τμ. Μονον με νομο θα μπορουσαν να τροποποιησουν το αρθρο 103 και να να ορισουν "πλαφον" αλλα δεν το εκαναν, διοτι ετσι, θα συνομολογουσαν οτι "μεχρι την τροποποιηση" καλως γινονταν οι τακτοποιησεις χωρις περιορισμο και οτι μονον απο την τροποποιηση του νομου και μετα θα ίσχυε η "νεα ρυθμιση" Προτιμησαν μια "εγκυκλιο" η οποια δεν μπορει να παραγει δικαιο και να τροποποιει τον νομο, ούτε αναδρομικά ούτε στον παρον ουδέ στο μελλον. .
    1 point
  16. Επισυναπτω κατι πιο χρηστικο και συνοπτικο: Συμβουλιο Αρχιτεκτονικης. Εγκυκλιος 1.pdf
    1 point
  17. Εκτός από υψηλό επίπεδο μηχανικών, στη χώρα μας έχουμε υψηλό και το βιοτικό επίπεδο και τα σχετικά στάνταρτς για τις κατοικίες. Με βάση αυτά τα στάνταρτς το προκάτ θεωρείται μάλλον κουκλόσπιτο, παρά σπίτι. Σε άλλες χώρες, ακόμα και στις ΗΠΑ, αυτό μπορεί να είναι αποδεκτό. Στην Ελλάδα όχι. Γι' αυτό και η συντριπτική πλειοψηφία είναι σπίτια από μπετόν, με τούβλινους τοίχους, χοντρούς σοβάδες κλπ. Το παραμύθι με τα τρία γουρουνάκια μας διδάσκει το γιατί. Δεν κερδίζουμε κάτι υποστηρίζοντας το μπετόν. Απλά είναι τόσο καραμπινάτη η ποιοτική διαφορά που δε μπορούμε να μη την επισημάνουμε.
    0 points
  18. ενοεισα φαινεται τοτε πως έχετε προβλημα
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.