Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/04/2021 in Δημοσιεύσεις
-
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ Δηλώνω ότι, αναφορικώς με την υπ’ αρίθμ. 123456789 ΔΗΛΩΣΗ Ν.4495/2017, που έχει ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΚΩΔΙΚΟ 69438GGGG32E20451, όλα τα δικαιολογητικά στοιχεία, μελέτες, έγγραφα, σχέδια κ.λπ. αυτής, έχουν υποβληθεί εντός της προβλεπόμενης από το Ν.4495/2017 προθεσμίας στο ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΔΗΛΩΣΕΩΝ & ΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ ΤΟΥ Ν.4495/2017 του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ). Το παρόν σχέδιο είναι ταυτόσημο με αυτό, που έχει εισαχθεί σε ηλεκτρονική μορφή. O μηχανικός3 points
-
τετρις και παυλος [εδω πανε...παντα... μαζι...] τις καλησπερες μου https://www.michanikos.gr/forums/topic/43050-συνένωση-μη-άρτιου-με-κατά-παρέκκλιση-άρτιο-οικόπεδο/?tab=comments#comment-7826192 points
-
Καλησπέρα,συνδέεται και απαιτείται ΕΔ.😊2 points
-
ωχ... [οπως θαλεγε ο διδονης.... 1.000.000]😁2 points
-
αφου το Α και Β ανηκουν στον ίδιο, δες τε την πιθανοτητα "μερικης καταργησης" της συστασης δια συνενωσεως της Α και Β και επανασυστασης ή δια ανταλλαγης τμηματων... ή κατι παρομοιο. Μαλλον λυνεται το προβλημα συμβ/κα.2 points
-
H εξωτερική ανοικτή σκάλα που είναι επί εδάφους ποτέ δεν υπολογίζονταν σε κάλυψη και δόμηση. Αν το θέμα σου είναι η τακτοποίησή της, θα την υπολογίσεις με αναλυτικό ως μια λοιπή παράβαση ενσωματώνοντας στον ίδιο αναλυτικό και άλλες παραβάσεις (πχ αλλαγή όψεων, περιτοιχίσεις, τσιμεντοστρώσεις κλπ)1 point
-
Δεν σε απασχολεί βάσει ορισμού που υπάγονται οι παραβάσεις. Ο υπολογισμός προστίμου είτε θα γίνει με τις γενικές διατάξεις (επιφάνεια αυθαιρέτου τιμή ζώνης συντελεστές κλπ) ή θα γίνει με αναλυτικό δυνάμει του άρθρου 100. Η ασφαλής επιλογή για σένα είναι η πρώτη. Αν επιλέξεις την δεύτερη πρέπει να το πάρεις πάνω σου γράφοντας μια καλή τεκμηρίωση στην Τ.Ε1 point
-
Καλησπέρα,ο νόμος αναφέρεται σε Η/Χ που έχουν μετατραπεί σε κλειστούς χώρους,και δημιουργούν αυθαίρετη επιφάνεια δόμησης,όπως και όλοι οι νόμοι πριν από αυτόν, που αναφέρονται στην παράγραφο (3775/09 έως 4178/2013).Οι ανοιχτοί Η/Χ που δημιουργούνται κατά παράβαση της οικ.άδειας δεν συμμετέχουν,και ρυθμίζονται ως παραβάσεις αναλυτικού προϋπολογισμού.1 point
-
Όπως προανέφερε ο συνάδελφος, βάσει διατάξεων προ 23 οικισμών δεν είναι άρτιο και οικοδομήσιμο, αφού δεν εμπίπτει στα όρια του οικισμού. Βλέπεις αν μπορείς να εκδόσεις προέγκριση ως κατά παρέκκλιση άρτιο γήπεδο εκτός οικισμού, δυνάμει άρθρου 40 Ν. 4759/20 εφόσον αυτό έχει ελάχιστη επιφάνεια 750 τμ και έχει πρόσωπο σε δημοτική, επαρχιακή κλπ οδό.1 point
-
Θα γράψεις μια Τ.Ε.Σ.Ε 2 σειρές αναφέροντας το κριτήριο απαλλαγής, το οποίο σίγουρα είναι το κριτήριο 20% των φορτίων. Λογικά σου βγαίνει το κριτήριο. Αν δεν βγαίνει παίξε μπάλα με το κριτήριο επιφάνεια αυθ/της κατασκευής <25 τμ. Θα ήταν καθαρή τρέλα να βγάλεις υποχρέωση ΜΣΕ για μια σκάλα "σαλίγκαρο".1 point
-
Καλησπέρα, 1.Σωστά,κατά την γνώμη μου, σου απάντησαν από την Υδομ -έχεις άδεια σε ισχύ,άρα θα αναθεωρήσεις,ως προς τις αλλαγές που περιγράφεις.Από το άρθρο 40 του Ν.4759/2020,νομίζω ότι είναι σαφές,πώς έχοντας εκδώσει την προέγκριση της αναθεώρησης της αρχικής άδειας,εντός της διετίας από την έναρξη ισχύος του νόμου,δεν "κινδυνεύει" το δικαίωμα έκδοσης της άδειας,εντός του έτους ισχύος της προέγκρισης. Άρθρο 40,παρ.1,Ν4759:"Εάν, μέχρι την έγκριση Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου ή Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη από την έναρξη ισχύος του παρόντος χορηγηθεί προέγκριση οικονομικής άδειας, μπορούν να οικοδομούνται ακίνητα, τα οποία:......." 2.Το ότι όταν έχουμε μια άδεια σε ισχύ σε ένα ακίνητο,δεν πάμε να βγάλουμε κι άλλες παράλληλες,τεκμαίρεται από τις διατάξεις του ν.4495/2017 και τον τρόπο έκδοσης των οικοδομικών αδειών.Η άδεια περιγράφει όσες εργασίες γίνονται νόμιμα στο ακίνητο,για τα έτη ισχύος της,όλες δε οι αλλαγές που πιθανόν να συμβούν σε μελέτες,μηχανικούς,μεγέθη,εργασίες,αυθαίρετα κλπ. προβλέπονται σε αντίστοιχη διοικητική πράξη που εκδίδεται σε συνέχεια αυτής,ώστε κατά την διάρκεια των εργασιών να είναι όλα αδειοδοτημένα (Τμήμα Β-Κεφάλαιο Α,Άρθρα 28 έως 51,του Ν.4495) στην ισχύουσα την δεδομένη στιγμή,διοικητική πράξη. 3.Διάβασε προσεκτικά τα άρθρα που αναφέρω παραπάνω ,καθώς και το άρθρο 94 πολύ προσεκτικά.Διαδικασίες προβλέπονται στον νόμο για όλες τις περιπτώσεις.1 point
-
1 point
-
Όχι απαραίτητα, νομίζω το καλύτερο είναι να κάνεις τον έλεγχο για το 20% των κατακόρυφων φορτίων, τοπικά για την πλάκα και τη δοκό που τη στηρίζει. Τα 25μ² σε καλύπτουν σίγουρα για να το εξαιρέσεις (αν δεν έχεις άλλες υπερβάσεις) αλλά το λες και λίγο ζαβολιά. Όλα αυτά φυσικά από την προϋπόθεση οτι δεν είναι κατά την κρίση σου επικίνδυνο.1 point
-
Πάγια αρχή των σοβαρών επαγγελματιών (συνεπώς, και του παρόντος φόρουμ) είναι να μην εμπλέκονται σε δουλειές συναδέλφων, όταν αυτές είναι σε εξέλιξη. Αν δεν είσαι ευχαριστημένος με το μηχανικό σου σταμάτα τη συνεργασία σας, και ανέθεσε το υπόλοιπο της επίβλεψης σε άλλον.1 point
-
Οι περιπτώσεις που αναφέρεις δεν πρέπει να σου προκαλούν κάποια ανησυχία. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν λόγο για ανάκληση της υπαγωγής.1 point
-
Λάθος νομίζεις. Ο μηχανικός έχει τον πρώτο λόγο. Ακόμη και στο γώνιασμα, αλφάδιασμα, κλπ, ελέγχει τον κατασκευαστή. Ακόμη και τον τρόπο εργασίας του (υλικά, κλπ). Κι όλα αυτά γίνονται για για δικό σου όφελος.1 point
-
Καλησπέρα Έχω μια διαμόρφωση που παρουσιάζει τους παρακάτω όγκους, θα ήθελα να ρωτήσω ποιές από τις αριθμημένες επιφάνειες (πορτοκαλί) αποτελούν ανοιχτούς ημιυπαίθριους χώρους και ποιές απλά υπαίθριους χώρους. Ο προβληματισμός προκύπτει από το ότι οι επιφάνειες 1 και 3 ενώ έχουν στη μια πλευρά κάθετο στοιχείο (μπλέ χρώμα) του κτιρίου , κολλάνε από την άλλη στο γειτονικό κτίριο επομένως θα πρέπει να λογιστούν ως ΑΗΧ? Επίσης η επιφάνεια 2 ενώ έχει από τη μια πλευρά κάθετο στοιχείο, συνεχίζει ελευθερα ακολουθώντας τη γωνία του κτιρίου χωρίς κάθετο χώρισμα. Η επιφάνεια 4 φαίνεται ότι αποτελεί σίγουρα ΑΗΧ. Σε όλες τις περιπτώσεις η στέγαση είναι σταθερή και βατή ως εξώστης εκτός από την 4 όπου έχω στέγαστρο. όλες η επιφάνειες έχουν πλάτος 1.70μ. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων1 point
-
και στα κατα κανονα και στα κατα παρεκκλιση. "Ρύθμιση που θα απέβλεπε στην παρεμπόδιση της βελτίωσης σχήματος ή εμβαδού οικοπέδων ήδη αρτίων κατά κανόνα ή κατά την παρέκκλιση δια της συνενώσεώς τους με οποιοδήποτε νόμιμο τρόπο με άλλη όμορη έκταση, θα ήταν αντίθετη προς το πνεύμα της πολεοδομικής νομοθεσίας. "1 point
-
Αν το πάμε σε θέμα ύψους τα "σφάλαχτρα" όπως τα λένε στον τόπο μου μόνο χαμηλά δεν είναι, αφού φτάνουν και πολλές φορές ξεπερνάνε τα 2 μέτρα. Θα συμφωνήσω στο ότι ορθώς καταλογίζουν αποσπασματικές ενέργειες πολιτικής ηγεσίας, λόγω πιέσεων, αλλά θα συμφωνήσω επίσης στ ότι θα πρέπει επιτέλους να βρεθεί μια λογική λύση για εκτάσεις ανέκαθεν γεωργικές που μετά τον πόλεμο δάσωσαν. Το περιβάλλον και ο άνθρωπος είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι. Αν το σύνταγμα απαγορεύει τις αλλαγές, ίσως ήρθε καιρός για επικαιροποίηση. ΥΓ. Μια δεύτερη σκέψη. Υπάρχει γη που να έχει μόνο ασπάλαθους ή μόνο φρύγανα (πχ ασφάκες, ρίγανη κλπ); Συνήθως βλέπουμε μια ποικιλία βλάστησης σε μια-προς χαρακτηρισμό-γη. Σε μια τέτοισ-συνηθισμένη-περίπτωση, να μας πουν πως θα το αντιμετωπίσουν οι υπηρεσίες.1 point
-
1 point
-
Αν δεν έχει υπαχθεί σε κανένα νόμο προφανώς είναι εντελώς αυθαίρετο και οφείλει να υπαχθεί. Ακόμη όμως και αν έχει υπαχθεί σωστά στο Ν. 1337, κανείς δεν απαγορεύει στον ιδιοκτήτη να υπαχθεί στο Ν. 4495 κερδίζοντας έτσι την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση, λόγω κατηγορίας 1 ή 2.1 point
-
αυτο που διαβαζεις...αυτο λεει " 6. Στις εκτός σχεδίου περιοχές επιτρέπεται η συνένωση όμορων γηπέδων, υπό τις εξής προϋποθέσεις: α) το νέο γήπεδο που προκύπτει μετά τη συνένωση έχει εμβαδόν τουλάχιστον 4.000 τ.μ. και, β) τουλάχιστον ένα από τα γήπεδα που συνενώνονται είναι άρτιο και οικοδομήσιμο με τις διατάξεις που ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου." δξ γιατι το εγραψαν...και μεχρι σημερα μπορουσες να συνενωσεις ενα αρτιο με τον κανονα ή κατα παρεκκλιση με ενα μη αρτιο αγνωστοι αι βουλαι του νομοθετη. φαινεται ως εάν εαν εχεις 2 στρ. που χτιζουν με παρεκλιση, αλλά δεν μπορεις να συνενωσεις σε 3 παιρνοντας 1 στρ. διπλανο..γιατι δεν μαζευεις 4 στρ... "φαινεται" αλλα δεν το βλεπω να το εννούν [αν ξερουν τι εννοούν] Η αλλη ερμηνεια ειναι οτι, με οσα γραφουν, εάν ενωσεις 4 με ενα στρ. ακομα θα μπορεις να χρησιμοποιησεις τον συντελεστη στο συνολο των 5 στρ...ωραιο....😄 ειπαμε... αγνωστοι αι βουλαι του νομοθετη1 point
-
1 point
-
Κάτω από ημιυπαίθριο δεν θεωρείται επέκταση υπογείου διότι είναι εντός του περιγράμματος της κάλυψης του ισογείου!!!1 point
-
Καλησπέρα,η επιλογή Κατηγορίας για την σταυλική εγκατάσταση γίνεται όπως και για τις άλλες κατηγορίες αυθαιρέτων.Επομένως, α.οικοδομική άδεια υπάρχει? β.πόση επιφάνεια έχουν οι αυθαίρετες επεκτάσεις και πόση επιφάνεια υφίσταται νόμιμα βάσει άδειας? (αν η απάντηση στο ερώτημα α. είναι "δεν υπάρχει άδεια",αυτομάτως- και δυστυχώς κατ'εμέ- η Κατηγορία είναι 5) (αν υπάρχει άδεια πρέπει να γίνει η σύγκριση ποσοστών του άρθρου 96 για την επιλογή Κατηγορίας) Στο τελευταίο σου ερώτημα,δεν υπάρχει απάντηση στην παρούσα φάση,εκτός αν ανήκει η Κατηγορία 5 στις εξαιρέσεις που μπορούν να ενταχθούν στο άρθρο 96,Κατ.5 ,όπως διαμορφώθηκε με τον ν.4759.1 point
-
Εφόσον από ειδικότερες διατάξεις δεν προκύπτει διαφορετικό επιτρεπόμενο Δ,και το Δ (βάσει υπολογισμού) είναι 4μ.,το υλοποιημένο Δ=2,65μ. επιφέρει παραβίαση (4,00-2,65)/4,00=0,34>20%.1 point
-
Μια σύντομη παρέμβαση από εμένα, μόνο ως προς το σκέλος των Η/Μ εγκαταστάσεων,να σου πω ότι δεν χρειάζεται να επινοήσεις τίποτε,η φράση που αφορά στις Η/Μ εγκ/σεις, καταργήθηκε με την τροποποίηση της παρ.8 του άρθρου 100 από το άρθρο 82 του ν.4759 και είναι πλέον ως εξής: "8. Η διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, υπάγεται στις διατάξεις του παρόντος. Ύστερα από αίτηση οποιουδήποτε ενδιαφερόμενου ιδιοκτήτη διαμερίσματος, υποβάλλεται κάτοψη αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης του ορόφου. Στην περίπτωση αυτήν, ως ειδικό πρόστιμο καταβάλλεται εφάπαξ το παράβολο των διακοσίων πενήντα (250) ευρώ ανά όροφο."1 point
-
Καλημέρα σας-πρέπει να απευθυνθείτε σε Μηχανικό της επιλογής σας,που θα κάνει πρώτα αυτοψία και ύστερα θα συγκεντρώσει και τα απαραίτητα δικαιολογητικά που χρειάζεται για να σας προτείνει μια τεκμηριωμένη απάντηση για την λύση του προβλήματος σας.Για όλα τα προβλήματα υπάρχει τεχνική λύση,αλλά το ερώτημα σας δεν είναι δυνατόν να απαντηθεί χωρίς αυτοψία και έρευνα από ειδικό, που είναι ο Μηχανικός.Αυτός θα διαπιστώσει την πηγή του προβλήματος και θα αποφασίσει τον καλύτερο τρόπο επίλυσης.Επίσης,δεν θα σας προέτρεπα να προχωρήσετε μόνος σας σε κατασκευαστικές λύσεις που αφενός μπορεί να είναι δαπανηρές και χωρίς αποτέλεσμα, και αφετέρου μπορεί να μην είναι νόμιμες και να δημιουργήσετε μόνος σας κάποιο νέο πρόβλημα για εσάς...1 point
-
Καλημέρα Δέσποινα!Έχει σημασία στην περίπτωση σου αν το ισόγειο κατάστημα με πατάρι,αποτελεί αυτοτελή οριζόντια ιδιοκτησία ή αν δεν υπάρχει σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών.Τι εννοώ:αν ρυθμίζεις μόνο την αυτοτελή Ο.Ι. (κατάστημα με πατάρι), δεν μπορείς να συμπεριλάβεις στην δήλωση σου ως υπέρβαση δόμησης το κεντρικό κλιμακοστάσιο της οικοδομής σε αυτό το επίπεδο (ημιορόφου),καθώς είναι κοινόχρηστος της οικοδομής(ακόμη και αν εξυπηρετεί την πρόσβαση προς το πατάρι,ωστόσο αποτελεί το κεντρικό κλιμακοστάσιο που εξυπηρετεί και τους υπερκείμενους ορόφους,σωστά?).Αν πάλι,στο ακίνητο δεν υπάρχει σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών,και δημιουργήθηκε κλιμακοστάσιο του επιπέδου του ημιορόφου,το οποίο δεν υπήρχε στην οικοδομική άδεια,θα πρέπει να το δηλώσεις ως υπέρβαση δόμησης του ενιαίου ακινήτου.1 point
-
@civil76Καλησπέρα,- όχι,δεν είναι η βεβαίωση του 4495 από το σύστημα.Προστέθηκε μεν η παράγραφος,αλλά δεν έχει διευκρινιστεί περαιτέρω,με ποιον τρόπο θα βγαίνει αυτή η βεβαίωση,ή από ποιο πληροφοριακό σύστημα,ή αν μέχρι να ενταχθεί ως τύπος βεβαίωσης σε κάποιο από τα ηλεκτρονικά συστήματα θα μπορούσε να είναι έγγραφη. (Παρεμπιπτόντως,η λειτουργία,αν τεθεί σε εφαρμογή,θα έπρεπε να είναι στο e-adeies γιατί εκεί εντάσσεται θεματικά) Προς το παρόν,και μέχρι να δοθούν διευκρινήσεις,τουλάχιστον απ' ό,τι γνωρίζω,η παράγραφος δεν έχει εφαρμογή...1 point
-
Καλημέρα-η εφορεία αρχαιοτήτων για την υπαγωγή σήμερα θα γνωμοδοτήσει επί όλων των αυθαίρετων κατασκευών του ακινήτου που περιέχονται στην δήλωση...η διαδικασία που θα ακολουθήσει η δήλωση είναι αυτή του άρθρου 116.9.α. (ή 9β. σε περίπτωση που είναι Κατηγορίας 5 και εμπίπτει στις νέες εξαιρέσεις που δικαιούνται ακόμη υπαγωγή βάσει του τροποποιημένου άρθρου 96.παρ.ε,νέα παράγραφος 1),οπότε διαβάζεις την υποπερίπτωση 9α ή 9β ανάλογα που υπάγεται.1 point
-
1 point
-
Για κυριο Η/Ζ δεν υπαρχει περιπτωση να στο εγκρίνουν. Πας για αδεια Η/Ζ που δίνουν μονο αν δε μπορει να παει ρευμα εκει... Εφεδρικο αν ηθελες θα μπορουσες απο Δ/νση αναπτυξης .... αλλαξε προσφατα η μονοθεσία... ΦΕΚ 5674/β/20181 point
-
και στο πολύ χρήσιμο έγγραφο του συναδέλφου παραθέτω και το αρκετά παλιό χρονολογικά έγγραφο 31052/83 Εγγρ-31052/5908/7-6-83. Εαν σε άρτιο κατά παρέκκλιση οικόπεδο προστεθεί επιφάνεια άλλου παρακειμένου γηπέδου δεν χάνεται η κατά παρέκκλιση αρτιότητά του. Σας στέλνουμε αίτηση της κ. Ε.Μ. με την οποία ζητά πληροφορίες πολεοδομικής φύσεως και παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες. Για το θέμα που αναφέρεται στην αίτηση σας γνωρίζουμε τα εξής: Εάν σε γήπεδο το οποίο σύμφωνα με τις ισχύουσες στην περιοχή πολεοδομικές διατάξεις είναι άρτιο κατά παρέκκλιση προστεθεί σήμερα επιφάνεια άλλου παρακειμένου γηπέδου δεν χάνεται η κατά παρέκκλιση αρτιότητά του διότι με την αύξηση αυτή της επιφάνειας βελτιώνεται η κατά παρέκκλιση ιδιοκτησία.1 point
-
Από τη ΔΟΜΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Εγγρ-1182/27-2-13 (ΔΝΕ) Εγγρ-1182/2013 Εγγρ-1182/27-2-2013 Εγγρ-1182/13 Συνένωση (όμορων - συνεχόμενων) ιδιοκτησιών αρτίων κατά παρέκκλιση ('Ομορα - συνεχόμενα οικόπεδα ή γήπεδα) Σε απάντηση του Εγγρ-7161/2499/19-12-12, σας γνωρίζουμε ότι συμφωνούμε με τις απόψεις που διατυπώνονται στο Εγγρ-ΔΤΕ/β/42896/1117/17-11-09 για την συνένωση ομόρων κατά παρέκκλιση αρτίων γηπέδων ή οικοπέδων, καθώς και κατά παρέκκλιση αρτίων και μη αρτίων είτε αυτά βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου, διότι βελτιώνεται η κατά παρέκκλιση αρτιότητας τους (σχετ. οι Γνωμ-326/77 , Γνωμ-128/88 και Εγκ-39/88 ). ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚ. ΚΑΙ ΕΠΕΞ. ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ Ταχ. Δ/νση: Αμαλιάδος 17, Αθήνα Εγγρ-ΔΤΕ/β/42896/1117/09 (Δνση Τοπογραφικών Εφαρμογών) Εγγρ-ΔΤΕ/β/42896/1117/2009 Εγγρ-ΔΤΕ/β/42896/1117/17-11-09 Εγγρ-42896/1117/09 Εγγρ-ΔΤΕ/β/42896/1117/17-11-2009 Συνένωση (όμορων - συνεχόμενων) ιδιοκτησιών αρτίων κατά παρέκκλιση ('Ομορα - συνεχόμενα οικόπεδα ή γήπεδα) Σε απάντηση του παραπάνω εγγράφου σας σχετικά με την διατήρηση της κατά παρέκκλιση αρτιότητας κατά τη συμβολαιογραφική συνένωση ομόρων αρτίων κατά παρέκκλιση οικοπέδων εντός της εγκεκριμένης Πολεοδομικής Μελέτης οικισμού Καλυβών ( Αποφ-257/99 ΦΕΚ-296/Δ/99) έκαστο των οποίων εμπίπτει στο Αρθ-5 παρ.β της απόφασης έγκρισης της ΠΜ, σας πληροφορούμε ότι η άποψη της ΔΤΕ συγκλίνει με τη δική σας. Δηλαδή, είναι δυνατόν τα οικόπεδα αυτά να συνενωθούν και να προκύψει ενιαίο οικόπεδο που εμπίπτει πάλι στην κατά παρέκκλιση αρτιότητα, δεδομένου ότι η συνένωση αυτή βελτιώνει την κατά παρέκκλιση αρτιότητα που έχουν ήδη τα οικόπεδα. Σημειώνουμε ότι η αληθής έννοια της διάταξης της παρ.2β του Αρθ-6 του Ν-1577/85 που αναφέρει: "Οταν πρόκειται για οικόπεδο που "δημιουργείται" μετά τη δημοσίευση του Νόμου αυτού, να έχει τα ελάχιστα όρια εμβαδού και προσώπου που ισχύουν κατά κανόνα στην περιοχή...." είναι ότι: "Με την διάταξη αυτή επιδιώκεται τα οικόπεδα που προκύπτουν από κατάτμηση μεγαλύτερης έκτασης να έχουν τις προϋποθέσεις που τίθενται από το νόμο αυτό. Ρύθμιση που θα απέβλεπε στην παρεμπόδιση της βελτίωσης σχήματος ή εμβαδού οικοπέδων ήδη αρτίων κατά κανόνα ή κατά την παρέκκλιση δια της συνενώσεώς τους με οποιοδήποτε νόμιμο τρόπο με άλλη όμορη έκταση, θα ήταν αντίθετη προς το πνεύμα της πολεοδομικής νομοθεσίας. Κατά συνέπεια, για τον έλεγχο της αρτιότητας των οικοπέδων θα θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα οικόπεδα που προέρχονται από συνένωση δύο ή περισσοτέρων τμημάτων εφόσον το ένα τουλάχιστον από αυτά είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά τον κανόνα ή την παρέκκλιση σύμφωνα με τις προϋποθέσεις για την αρτιότητα που τίθενται από το ίδιο αυτό άρθρο και με την επιφύλαξη του Αρθ-24 του ιδίου νόμου". (Σ.Σ. Για το θέμα του παρόντος βλ. και Εγγρ-1182/13 της Διεύθυνσης Νομοθετικού 'Εργου του ΥΠΕΚΑ) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ Δ/ΝΣΗ ΤΟΠ. ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ Β Ταχ. Δ/νση: Αμαλιάδος 17, Αθήνα1 point
-
Αν το ρωτούσε αυτός κάποιος που είναι ΤΕ θα του σέρνατε πολλά Καλημέρα1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-