Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/06/2021 σε όλες τις περιοχές
-
3 points
-
οι νεώτεροί μου ας γνωρίζουν ότι Πολλά από αυτά τα κατακόρυφα ανοίγματα στις κολώνες προέρχονται από το γρήγορο ξεκαλούπωμα των κολωνών που συνήθως παλιά (επί εποχής μου) γινόταν την επόμενη μέρα από την σκυροδέτηση, οπότε ειδικά στις γωνίες κατά κάποιο τρόπο κουνιόταν το μπετό και με τον καιρό έμπαινε ο αέρας ο οπλισμός οξειδώνονταν και έκτοτε οι ρωγμές διευρύνονταν γίνονταν άμεσα οφθαλμοφανείς κ.ο.κ εξού και ο αντισεισμικός ορίζει πλέον το μετά από 2 ημέρες ξακαλούπωμα τους κάτι που πρέπει να το τηρείτε απαρέγκλιτα! Μην ακούτε τους παλιούς εργολάβους ... ή και συν/φους ...να εμείς τόσες οικοδομές κάναμε και τις ξεκαλουπώναμε την επομένη ή και το απόγευμα της ίδιας ημέρας2 points
-
αν η κάλυψη της περιοχής είναι μικρή και το οικόπεδο μικρό δεν σου συμφέρουν οι 2 κάθετες γιατί ναι μεν αφαιρούνται τα 2 κλιμ/σια από το συντ δόμησης αλλά δεν αφαιρούνται από την κάλυψη Αντίθετα αν η κάλυψη είναι μεγάλη σε συμφέρουν οι 2 κάθετες γιατί θα αφαιρέσεις τα εμβαδά των 2 κλιμ/σίων ενώ με την οριζόντια θα αφαιρούνταν μόνο το ένα2 points
-
Κι εγώ προσμετράω τις καμπύλες στη θλίψη, αλλά το θέμα δεν είναι τι θεωρώ εγώ, εσύ και ο καθένας, αλλά είναι τι εννοεί ο Κανονισμός. Φυσικά τίθεται και το θέμα του τι κάνουν τα διάφορα προγράμματα που χρησιμοποιούμε. Μεγάλο κεφάλαιο και αυτό. Πάντως, όσον αφορά στα απαιτούμενα πλάτη που προκύπτουν, σε συζήτηση με συνεργάτη μου ο οποίος έχει πολύ μεγάλη εμπειρία σε μελέτη και εργοτάξιο, μου λέει ότι απλά δεν δέχονται οι εργολάβοι αυτές τις διαστάσεις. Τους φαίνονται εξωπραγματικές. Οπότε πάω σε μικρότερες ράβδους, επικαλούμαι λίγο και το σχόλιο του Φαρδή, λίγο το φιλότιμο του Ο/Σ, άσε που το λογισμικό που χρησιμοποιώ δεν το ελέγχει καν... Αναφορικά πάντως, για τα πλάτη υποστυλωμάτων έχω αυτόν τον πίνακα για κατασκευές ΚΠΜ:1 point
-
Τσιγκούνης.....😄 κι εδω το πλάτος για τα καπούλια 2 αλόγων... απο Αρχαία Ρώμη .....1 point
-
Ναι συνάδελφε, ως προς το γενικό πνεύμα συμφωνώ. Νομίζω απαντήθηκε το ερώτημά σου αλλά επειδή δεν αντιμετωπίσθηκε το ζήτημα ''γέμισμα δαπέδων'' συνολικά, εσύ ξέρεις αν καλύφθηκες. Καλή συνέχεια!!1 point
-
να βγαλει την αδεια στο ονομα του ιδιοκτητη ο μηχανικος, που λεει οτι μπορει και να σου μεταβιβασει ο πωλητης το ακινητο με εκχωρηση των δικαιωματων εκ της υπ' αριθ....αδειας δομησης πιο απλο...δεν γινεται1 point
-
Τα πράγματα δεν είναι τόσα απλά όσο τα νομίζουμε. Το περλομπετόν θέλει πολύ προσοχή στο νερό ανάμειξης. Δηλαδή θέλει σταδιακή έγχυση νερού μέχρι το υλικό να γίνει ομοιόμορφο αλλά όχι υδαρές. Αν γίνει υδαρές ο περλίτης ως αφρώδες υλικό επιπλέει και επειδή έχει μικρή αντοχή τα πλακάκια δεν κολλάνε καλά και ακούγονται σαν κούφια. Επίσης επειδή ο περλίτης έχει μέσα αέρα όπου περνάνε σωληνώσεις θέρμανσης μπορεί να σε φουσκώσουν και να ξεκολλήσουν Οπότε προσοχή!1 point
-
πρεπει να συστησεις τριτη καθετη, αλλά αυτη δεν θα ειναι αχτιστη, οπως δεχομαστε επι αχτιστων κοινοχρηστων καθετων αλλά θα ειναι κτισμα "κοινοχρηστο" πλην ομως, ως κτισμα επι ξεχωριστης καθετου, δεν μπορει να "εξυπηρετει πολεοδομικα" τις δυο διπλανες... ουτε μπορω να αποδεχτω, ουτε πολεοδομικα ούτε εμπραγματως, σαν κοινοχρηστο δυο καθετων ενα κλιμακοστασιο, δλδ αναμεσα τους μια σκαλα Εξ αλλου τι κερδιζει να κανει δυο καθετες με κοινο κλιμακοστασιο οταν μπορει να εχει δυο οικοδομες με κοινη εισοδο και κοινο κλιμακοστασιο, σαν ανεξαρτητες ΟΙ... [όπως ειχα προαναφερει στην πρωτη απαντηση] Αν θες να κανεις μια οικοδομη, για λιγωτερα εξοδα ανοικοδομησης, μπορεις να καταργησεις την καθετη...δες αν υπαρχουν εξοδα...νομιζω πως δεν υπαρχουν, οπότε βγαζετε μια αδεια για μια οικοδομη αποτελουμενη απο δυο ΟΙ , κοινη εισοδο/σκαλα/ κλπ. κλασσικη ανοικοδομηση, με διανομη προ πασης ανεγερσης.1 point
-
1 point
-
πολυ σωστα τα περι καλυψης και κλιμακοστασιων. Πλην το ερωτημα ηταν το εξης έχω ένα οικόπεδο με σύσταση δύο καθέτων 50-50. Πρόκειται να εκδώσω άδεια για μία μεζονέτα στην κάθε κάθετη (το αγοράσανε δύο αδέλφια). Λογικά μπορώ να βγάλω μόνο μια άδεια, όπου η κάθε κάθετη θα έχει τα δικά της ποσοστά δόμησης, σωστά; [σωστα] Η ερώτηση είναι αν μπορώ να έχω κάποια κοινά σημεία, πχ κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο προς τον μελλοντικό τρίτο όροφο ή κοινό υπόγειο. Κάθε γνώμη ευπρόσδεκτη, ευχαριστώ! [επι αυτου η απαντηση ειναι , οχι] καλημερα Βασιλη1 point
-
1 point
-
1 point
-
Παρόμοιο ερώτημα (για υφιστάμενα κτίρια) είχε τεθεί κι εδώ Το ζητούμενο είναι η αύξηση της ωφέλιμης επιφάνειας κάθε κατοικίας με μείωση του κλιμακοστασίου. Κι όπως, πολύ σωστά, ανέφερες, μόνο με κατάργηση των κατακορύφων και σύσταση ο.ι. Όμως, η κάθε λύση (κάθετες ή οριζόντιες) έχει τα υπέρ και τα κατά. Τα οποία, ο μηχανικός οφείλει να αναλύσει στους ιδιοκτήτες ώστε να μη βρεθεί εκτεθειμένος αργότερα. συμπλ. Τελικά όλο αυτό θα γίνει για την πρόσβαση στο δώμα?1 point
-
η συσταση καθετων χωριζει το οικοπεδο σε "τμηματα" Καθε "τμημα" θεωρειται ξεχωριστο οικοπεδο με ανεξαρτητο σκελετο/χωρους/ χρησεις και χτιζει με βαση τα ποσοστα του στο ολο οικοπεδο. Ακομα και εαν χτισθουν εν επαφη με αρμο, καθε δωμα ανηκει στην καθε καθετη. Αν εξαντλησεις ολον τον σδ, συζηταμε ανευ λογου περι δικαιωματων στους "αερηδες" Αν θες να κανεις μια οικοδομη, για λιγωτερα εξοδα ανοικοδομησης, μπορεις να καταργησεις την καθετη...δες αν υπαρχουν εξοδα...νομιζω πως δεν υπαρχουν, οπότε βγαζετε μια αδεια για μια οικοδομη αποτελουμενη απο δυο ΟΙ , κοινη εισοδο/σκαλα/ κλπ. κλασσικη ανοικοδομηση, με διανομη προ πασης ανεγερσης. [Παντως, δεν καταλαβα τι ακριβως ψαχνεις]1 point
-
1 point
-
Eίναι στην κρίση σου ως μηχανικός να το δεχτείς ως προ 55, αρκεί όμως να μπορέσεις να το τεκμηριώσεις. Αν τώρα, μιλάμε για μια σχεδόν ανακατασκευή του κτιρίου, τότε φυσικά δεν έχουμε πλέον προ 55, οπότε το αντιμετωπίζεις όπως λες. Πριν συμφωνήσεις με τον πελάτη για την υπαγωγή, δες αν γίνεται μήπως τελικά σου βγαίνει κατηγορία 5.1 point
-
Δεν έλεγξα τις πράξεις σου, αλλά όντως με τις συγκεκριμένες διατάξεις (έλεγχος συνάφειας κόμβου) οδηγείται κανείς σε μεγάλα πλάτη υποστυλωμάτων. Σύμφωνα όμως με τον τίτλο της αντίστοιχης παραγράφου του ΕΚ8, η συγκεκριμένη διάταξη αφορά σε κόμβους δοκών-υποστυλωμάτων, δεν γίνεται αναφορά σε κόμβους δοκών-τοιχωμάτων. Όσον αφορά στις αγκυρώσεις, στο βιβλίο του Καραγιάννη που αναφέρεις, όπως και σε μερικά άλλα, υπολογίζονται τύμπανα τόσο για τους άνω όσο και τους κάτω οπλισμούς σύμφωνα με τη σχέση (8.1) του ΕΚ2 που ανέφερες. Ωστόσο, και οι άνω και οι κάτω οπλισμοί ενδέχεται να βρεθούν θλιβόμενες σε κάποιο συνδυασμό, και ο Ευρωκώδικας 2 λέει ρητά ότι άγκιστρα και καμπυλώσεις δεν συνεισφέρουν στην αγκύρωση θλιβόμενων ράβδων. Τι σημαίνει αυτό όμως δηλαδή; Ούτε στις πάνω ούτε στις κάτω επιτρέπεται να συνυπολογίζεται η καμπύλη; Υπερβολικό θα έλεγα, αλλά δεν έχω βρει απάντηση μέχρι τώρα. Υπάρχει βέβαια και η λιγότερο αυστηρή άποψη σύμφωνα με την οποία οι διατάξεις για θλιβόμενες ράβδους ισχύουν όχι γενικά για τις ράβδους που απλά βρίσκονται στη θλιβόμενη ζώνη, αλλά μόνο για αυτές που «απαιτούνται» (τονίζω τα εισαγωγικά) υπολογιστικά για την ανάληψη της ροπής σχεδιασμού. Βέβαια, οι ράβδοι αυτές, όταν μιλάμε για ικανοτικά μεγέθη, κανονικά πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν στην ανάλυση διατομής. Και πάλι όμως θα μπορούσε κανείς να πει, ότι ας προσμετρούνται στα ικανοτικά και ας μην είναι "σωστά" αγκυρωμένες, θα είναι υπερ της ασφάλειας, οκ τότε. Τώρα, στο πρακτικό κομμάτι για τις καμπυλώσεις. Παραβλέποντας τον περιορισμό που περιέγραψα παραπάνω (ο οποίος ενδεχομένως να είναι απλά δική μου παρερμηνεία του κανονισμού), και θεωρώντας ότι μπορεί να ληφθεί υπόψιν η συνεισφορά της καμπύλης, δεν μπορείς να έχεις πίνακα με στάνταρ τύμπανα ανά διάμετρο ράβδου και ποιότητα σκυροδέματος, διότι στη σχέση του Φmin (σχέση 8.1 του ΕΚ2) υπεισέρχεται 'έμμεσα και το μήκος l1 (οριζόντιο τμήμα εντός του υποστυλώματος, πριν την έναρξη της καμπύλης) το οποίο εξαρτάται από το πλάτος του υποστυλώματος, την επικάλυψη και τη διάμετρο του συνδετήρα του υποστυλώματος. Ο μόνος τρόπος για να το γενικεύεις και να φτιάξεις ένα τυποποιητικό πινακάκι για τις μελέτες, είναι να αγνοήσεις την απομείωση της Fbt, δηλαδή να θεωρήσεις l1=0, πράγμα το οποίο είναι μεν υπέρ της ασφάλειας, αλλά θα σε οδηγήσει σε μεγαλύτερα τύμπανα από αυτά που θα μπορούσες έχεις αν υπολόγιζες και το l1. Πχ κάπως έτσι: Οι τιμές αυτές είναι αρκετά μεγαλύτερες από το αντίστοιχο 20Φ του Πίνακα 17.1 του ΕΚΟΣ. Ας έχουμε υπόψιν όμως και την υποσημείωση του Πίνακα αυτού για την όχι τόσο ασυνήθιστη περίπτωση που οι ράβδοι είναι σε περισσότερες στρώσεις. Στον ΕΚ2 δεν υπάρχει αντίστοιχη διάταξη.1 point
-
Και για όσους έχουν την απορία πως λειτουργεί (όπως εγώ) https://www.tayhope.com/eu/tayhope_voiceover.mp4 Βέβαια υπάρχει και η Ελληνική (τζάμπα) λύση, να ενώσεις τα λουκέτα σαν κρίκους αλυσίδας. Ανοίγοντας το ένα ανοίγουν όλα. To δεματικό στην φώτο, παρέχει απόλυτη ασφάλεια απο παραβιάσεις...1 point
-
Αρχικά να πώ ότι δεν γνωρίζω το που βρίσκεται το επόμενο. και ότι το κείμενο που είχε ως συνοδευτικό ήταν στα αγγλικά και απλά του έκανα μια μετάφραση. Και μου φάνηκε ενδιαφέρον σαν τεχνική λύση/προσέγγιση. Πρόκειται για μια πόρτα που εμποδίζει την οδική πρόσβαση σε μερικούς πύργους τηλεποικοινωνιών. Το ερώτημα λοιπόν είναι: Γιατί τόσες πολλές κλειδαριές, και πώς θα το ανοίξει κάποιος; Και η απάντηση, ότι μπορεί να ανοίξει κάποιος την πύλη ξεκλειδώνοντας μόνο ένα λουκέτο. Ο τρόπος που έχει σχεδιαστεί (σχόλιο δικό μου και που δυστυχώς δεν τον αναφέρει στα σχόλια και θεωρώ ότι θα ήταν ενδιαφέρον να τον γνωρίζαμε) σημαίνει ότι πολλά άτομα μπορούν να χρησιμοποιήσουν την πύλη με το δικό τους ο καθένας λουκέτο και αν ένα άτομο χάσει τα κλειδιά του, πρέπει να αντικατασταθεί μόνο το λουκέτο του. Σε αντίθεση με το να υπήρχε ένα λουκέτο όπου αν κάποιος χάσει το κλειδί τότε θα πρέπει να βρεθούν όλοι όσοι έχουν πρόσβαση και να τους δοθεί το νέο κλειδί...με το πρόβλημα τότε κάποιος-οι να μην μπορούν να προσεγγίσουν την εργασία τους αφού μπορέι να μην έχουν ειδοποιηθεί.1 point
-
1 point
-
-1 points
-
Οι σκοποί του forum δεν είναι η αυτοδιαφήμιση. Το post της κυρίας είναι προκλητικό, απορώ με τους συντονιστές που εφαρμόζουν τη ρήση "δύο μέτρα και δύο σταθμά" σε όλη της τη μεγαλοπρέπεια.-1 points
-
α. Το έχω δημοσιεύσει στο "επιλογή διπλόσυχνου gps", αλλά δεν έχει ανταποκριθεί κανείς. β. Η ανάρτηση ήταν "μούφα" και ίσως έπεσες θύμα, αλλά αυτή είναι η αλήθεια όπως φάνηκε εκ του αποτελέσματος και του χρόνου !!!!!!! Αλλά τέλος πάντων ας μη ξανακάνουμε αυτή τη συζήτηση, νομίζω την έχουμε εξαντλήσει.-1 points
-
Το ΤΣΜΕΔΕ είναι απλά απαράδεκτο. Το υγιέστερο και το πιο εύρωστο ταμείο της χώρας - με δική του τράπεζα - κατακρατεί τα χρήματα των αφαλισμένων του για ένα χρόνο περίπου. Στη Πάτρα τα νοσήλεια κατατίθενται στο λογαριασμό των αφαλισμένων μετά από ένα χρόνο. Με λίγα λόγια όταν αρωστήσεις πρέπει να διαθέτεις χρήματα, αλλιώς ....... Σε περίπτωση δε εισαωγής σε νοσοκομείο τα πράγματα και τα έξοδα γίνονται επικίνδυνα. Αλλά τι περιμένουμε, όταν εμείς μένουμε αδρανείς και αιματοδοτούμε και χρηματοδοτούμε τέτοιους άχρηστους οργανισμούς !!!!!-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-