Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.738


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      18.965


  4. Κώστας Κουρούνης

    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      72


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/08/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. 5.3.7.3. Εξοπλισμός θυρών Κάθε πόρτα πρέπει να έχει κατάλληλο εξοπλισμό λειτουργίας, έτσι ώστε να ανοίγει αμέσως προς την πλευρά της όδευσης διαφυγής με προφανή και εύκολο τρόπο. Μήπως ως "κατάλληλος εξοπλισμός λειτουργίας" θεωρείται η μπάρα πανικού?
    1 point
  2. Είναι σαφές στο άρθρο 2 του ΝΟΚ : το άρθρο 25 παντού, το άρθρο 10Α μόνο εντός σχεδίου και το άρθρο 10 μόνο σε κάποιες περιοχές εντός σχεδίου.
    1 point
  3. Η βεβαίωση του Α 30 δεν αφορά σε διάρκεια ούτε σε νομιμότητα. Ο νόμος είναι σαφής ως προς αυτό και αναφέρει ότι ο μηχανικός βεβαιώνει "ότι στην περιοχή του ακινήτου για τις παραπάνω εργασίες δεν απαιτείται έγκριση από κάποιον φορέα". Αυτό και μόνο. Όλα τα υπόλοιπα, περί διάρκειας, νομιμότητας ακινήτου κλπ, βρίσκονται εκτός αναφοράς νόμου. " Πριν την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών, συντάσσεται υποχρεωτικά ηλεκτρονική βεβαίωση αρμόδιου μηχανικού, που εκδίδεται από πληροφοριακό σύστημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.), ότι στην περιοχή του ακινήτου για τις παραπάνω εργασίες δεν απαιτείται έγκριση από κάποιον φορέα. Σε περίπτωση που απαιτούνται εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα γίνεται ενημέρωση φακέλου με τις παραπάνω εγκρίσεις.
    1 point
  4. Ενα παραπλησιο θεμα αντιμετωπιζει η μεταπτυχιακη εργασια που επισυναπτεται (αφορα βεβαια μονο ανωδομη αλλα το σκεπτικο ειναι παρομοιο) dimopouloua_steel.pdf
    1 point
  5. Με τον Μηχανικό σου μίλησες πρώτα πριν αρχίσεις να ρωτάς εδώ? κι αν ναι τι σου είπε? Πως περιμένεις να έχουμε γνώση και κρίση μάλιστα τι είναι σωστό ή λάθος αφού δεν έχουμε καν τα δεδομένα (πλήρη και όχι ότι νομιζεις και λες) για να κρίνουμε? Εκτός αν δεν σε πειράζει να έχεις απαντήσεις άρα μάρες κουκουνάρες .....
    1 point
  6. Υπαγωγή γίνεται (με παράβολο προς νομιμοποίηση) με κατ.4 και με ποσοστά από 0 (συνήθως) μέχρι τα μέγιστα επιτρεπόμενα για την κατηγορία 4 ((αν ένα τμήμα απλά θα διατηρηθεί). Ενδεχόμενα να περιλαμβάνεται και κατεδάφιση. Η υπαγωγή λαμβάνει ως ποσοστά για την κατάταξη αυτά της αδείας που θα εκδοθεί. Προφανώς δεν κάνεις ποτέ αίτηση για κατ.5 γιατί φροντίζεις τα παραπάνω ποσοστά να κατεδαφιστούν. Ο νόμος είναι λίγο πιο περίπλοκος από το σύστημα και η πραγματικότητα του νόμου ... οπότε ποτέ με το σύστημα.
    1 point
  7. Το σύστημα δεν παράγει νόμο. Αυτό το "κάπου διάβασα ότι μπαίνουν μόνο οι κατηγορίες 1,2 4....ισχύει αυτό....? " σίγουρα δεν παράγει. Ο νόμος για τις περιπτώσεις αυτές έχει μόνο το άρθρο 106. Εκεί δεν αποκλείεται πουθενά νομιμοποίηση της κατηγορίας 5 εφόσον αυτή μπορεί να γίνει με τους ισχύοντες όρους δόμησης.
    1 point
  8. Η σωστή παράγραφος του άρθρου 82 είναι η εξής: β) έχουν απαλλαγεί από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 3 του ν.720/1977 (Α297). Δεν μας ενδιαφέρει αν το ακίνητο βρισκόταν εκτός ή εντός οικισμού. Αρκεί να υπάρχουν οι 2 υπεύθυνες δηλώσεις (περί προσωρινής και περί οριστικής εξαιρέσεως όπως ανέγραφε ή τότε σφραγίδα) και τα σύνοδα σχέδια (κάτοψη, τοπογραφικό, τομή) της δεύτερης Υ.Δ προκειμένου να ελεγχθεί σήμερα το ακίνητο για το αν η τότε δήλωση Ν. 720/77 -αποτύπωση, ταυτίζεται με την υφιστάμενη κατάσταση. Τα τότε τακτοποιημένα με το Ν. 720/77 (είχε κριθεί αντισυνταγματικός), συμπεριελήφθησαν στο Ν. 1337 και συνέχισαν να βρίσκονται (μέχρι και σήμερα) υπό καθεστώς αναστολής κυρώσεων, μέχρι να κριθούν οριστικά, είτε εξαιρετέα από την κατεδάφιση, είτε κατεδαφιστέα. Συνήθως, οι τότε ρυθμίσεις με Ν. 720/77, αλλά και με Ν. 1337/83 είχαν αρκετά λάθη και σήμερα, φροντίζουμε αυτά τα ακίνητα να τα τακτοποιούμε, καθώς το πρόστιμο γι αυτά είναι πολύ μικρό και το κέρδος μας είναι ότι μέσω της υπαγωγής στο Ν. 4495 τα ακίνητα αυτά λαμβάνουν οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση, λόγω κατηγορίας υπαγωγής 1 ή 2 (προ 75 ή προ 83 αντίστοιχα).
    1 point
  9. Να ρωτήσω και εγώ με τη σειρά μου, μπορώ να πάω στο φούρναρη για να ψωνίσω κάλτσες ? Αν πάω στις εκπτώσεις θα μου κάνει δώρο και δύο λάμπες που μου κάηκαν?
    1 point
  10. @dimitrisadΤην καταγραφή των αυθαιρεσιών του ακινήτου στα φύλλα καταγραφής της δήλωσης την ακολουθείτε κανονικά σαν να επρόκειτο για ένα ιδιωτικό κτίριο.Η κατηγορία επιλέγεται επίσης,όπως ακριβώς στο ιδιωτικό κτίριο.Μη ύπαρξη ΟΑ κι εφόσον δεν είναι Κατ.1 ή 2 ή Κατ.3 σημαίνει Κατ.5. Η διαφορά της δήλωσης υπάρχει μόνο στα επι μέρους δικαιολογητικά που απαιτούνται και φυσικά στο ότι στα γενικά στοιχεία της δήλωσης δηλώνετε "Τύπος Κτιρίου=Δημόσιο".☺
    1 point
  11. Καλησπέρα-Δεν υπάρχει λόγος να δηλωθούν!Μόνο να καταγραφούν ως προϋφιστάμενα για να δηλωθεί ότι εξαιρούνται της επιβολής κυρώσεων,και για την ολοκληρωμένη έννοια της υπαγωγής που αναφέρει τα στοιχεία νομιμότητας όλων των κτισμάτων επί του οικοπέδου. -εννοώ ότι καταγραφή των προϋφ.83 θα γίνει στην Τεχνική σου έκθεση αναλυτικά με τις επιφάνειες τους κλπ.,αλλά δεν υφίσταται θέμα δήλωσης αυτών που εξαιρούνται από κατεδάφιση ως αυθαίρετα-εξαιρούνται.
    1 point
  12. Εφόσον τηρούνται όλες οι προϋποθέσεις του άρθρου 112 : "Αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια με αποκλειστική χρήση κατοικία, που ευρίσκονται εντός στάσιμων οικισμών, όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 21 του ν.1337/1983, με την προϋπόθεση ότι οι στάσιμοι οικισμοί ευρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 2000 μ. από τη θάλασσα ή από χιονοδρομικά κέντρα και εφόσον οι αυθαίρετες κατασκευές έχουν συντελεσθεί μετά το έτος 1983 και μπορεί να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος, εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση με την καταβολή του αναλογούντος παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου, όπως υπολογίζεται με το Παράρτημα Α, μειωμένου κατά 30%. Για την υπαγωγή υποβάλλονται μόνο τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε και ζ του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας. Αν έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, για την υπαγωγή τα πιο πάνω στοιχεία υποβάλλονται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία"............τότε και η αποθήκη μπορεί να δηλωθεί στο πεδίο "Στάσιμοι οικισμοί" γιατί πρόκειται για βοηθητικό χώρο κατοικίας και όχι άλλη χρήση.Προσοχή απλά στην αποκλειστική χρήση κατοικίας,δηλαδή εάν στο οικόπεδο υπάρχει εγκατεστημένη άλλη χρήση πλην κατοικίας (για παράδειγμα έχει κι ένα κατάστημα),δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο μειωτικός συντελεστής.Καλή συνέχεια!🙃
    1 point
  13. Καλησπέρα-Δεν συντάσσουμε ΔΕΔΟΤΑ στον 4495.Υποβάλλουμε Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου στις περιπτώσεις που δεν απαιτείται Μελέτη Στατ.Επάρκειας.
    1 point
  14. Όχι ιδιόχρηση σημαίνει το χρησιμοποιώ "ο ίδιος"-άρα το Δημόσιο.Δεν έχω πρόσβαση στο σύστημα αυτή την στιγμή και δεν θυμάμαι τις κατηγορίες από έξω...Αυτό άφησε το για μετά...-αφορά την δήλωση-...γνώμη μου είναι να διασφαλίσεις πρώτα με τον δικηγόρο την υποχρέωση για ρύθμιση που απορρέει από την παραχώρηση -ή όχι- (εγώ ισχυρίζομαι σαφώς πως ναι!)
    1 point
  15. Συµβατότητα σχετικής θέσης και σχήµατος Ελέγχεται εάν το γεωτεµάχιο έχει εντοπιστεί στη σωστή περίπου θέση στο Κτηµατολογικό διάγραµµα σε σχέση µε σταθερά σηµεία και οριζοντιογραφικές λεπτοµέρειες που απεικονίζονται στα Κτηµατολογικά διαγράµµατα και στα χαρτογραφικά υπόβαθρα. ∆ιενεργείται αυτοψία, ιδίως στις αγροτικές περιοχές, µε το Κτηµατολογικό διάγραµµα σε χαρτογραφικό υπόβαθρο (τοπογραφικό ή ορθοφωτογραφία) καθώς και µε το τοπογραφικό διάγραµµα του ιδιώτη (αν υπάρχει), και πιστοποιείται η σχετική θέση του γεωτεµαχίου µε τοπογραφική αναγνώριση και φωτοερµηνεία σε σχέση µε οριζοντιογραφικές λεπτοµέρειες (δρόµοι, κτίσµατα, όµορα γεωτεµάχια, δένδρα, κλπ λεπτοµέρειες του ορθοφωτοχάρτη) ή/ µε άλλο πρόσφορο τρόπο π.χ. λήψη σηµείων GPS εντός ή στην περίµετρο του γεωτεµαχίου, βοηθητικές µετρήσεις κλπ. Η αυτοψία διενεργείται µε την παρουσία του ενδιαφεροµένου ή/εξουσιοδοτηµένου προσώπου για την υπόδειξη των ορίων. Στις αστικές περιοχές, όπου συνήθως ο εντοπισµός του γεωτεµαχίου µπορεί να τεκµηριωθεί µε σχετική ασφάλεια από τη διασταύρωση στοιχείων του Κτηµατολογικού και του Τοπογραφικού διαγράµµατος, όπως η διεύθυνση του ακινήτου και οι όµορες ιδιοκτησίες, δεν είναι απαραίτητη η διενέργεια αυτοψίας για την πιστοποίηση της σχετικής θέσης. Στη συνέχεια, εφόσον διαπιστωθεί ότι το γεωτεµάχιο εντοπίστηκε στη σωστή περίπου θέση, υλοποιείται στο απόσπασµα του Κτηµατολογικού διαγράµµατος η “Ζώνη Συµβατότητας Σχήµατος (Ζ.Σ.Σ)’’. Η Ζ.Σ.Σ. ορίζεται µεταξύ του περιγράµµατος του εσωτερικού και του εξωτερικού πολυγώνου µε πλευρές παράλληλες προς τις πλευρές του γεωτεµαχίου της Κτηµατογράφησης σε απόσταση L εκατέρωθεν. H απόσταση L θα καθοριστεί µε απόφαση της ΥΚΧΕ. Η τιµή L=1,25 * U0 (όπου U0 οι ανοχές της παρ. 8.2 του Τ.Π) θεωρείται ρεαλιστική και συµβατή µε τους περιορισµούς που τίθενται για τη µέγιστη επιτρεπόµενη απόκλιση ΕΑ του εµβαδού. Για κλ. 1: 1000 L = 0,50 µ. Για κλ. 1: 5000 L= 2,50 µ. - 6 - Συµβατότητα Σχήµατος υπάρχει όταν όλα τα σηµεία του περιγράµµατος του γεωτεµαχίου στο έδαφος ευρίσκονται µέσα στη “ζώνη συµβατότητας σχήµατος” του Κτηµατολογικού διαγράµµατος. Στη γενική περίπτωση η συµβατότητα σχήµατος µπορεί να πιστοποιηθεί, κατά την αυτοψία στο πεδίο µε αναγνώριση σταθερών σηµείων στο κτηµατολογικό υπόβαθρο και βοηθητικές µετρήσεις, χωρίς να απαιτείται η σύνταξη τοπογραφικού διαγράµµατος. Εάν, κατά την κρίση του διενεργούντος τον έλεγχο, απαιτείται και η σύνταξη τοπογραφικού διαγράµµατος, τότε συντάσσεται επίγειο τοπογραφικό διάγραµµα µε µέριµνα του επισπεύδοντος και ακολουθεί η παρακάτω συγκεκριµένη διαδικασία. Το Τοπογραφικό επιτίθεται µε τον κατάλληλο προσανατολισµό και µε βάση σταθερά σηµεία στο Κτηµατολογικό διάγραµµα γραφικά ή ψηφιακά. Στη συνέχεια επιχειρούνται µικρο-µετακινήσεις του τοπογραφικού για να διαπιστωθεί εάν πληρούται η συνθήκη Συµβατότητας Σχήµατος δηλαδή εάν υπάρχει θέση τέτοια ώστε το κατάλληλα προσανατολισµένο περίγραµµα του τοπογραφικού διαγράµµατος να µην βρίσκεται µέσα στη “ζώνη συµβατότητας σχήµατος” του Κτηµατολογικού διαγράµµατος. Το Τοπογραφικό διάγραµµα είναι επιθυµητό, αλλά όχι απαραίτητο, να είναι ενταγµένο στο προβολικό σύστηµα ΕΓΣΑ ’87 και συντάσσεται µε επίγειες µεθόδους επαρκούς ακρίβειας (GPS, ταχυµετρική αποτύπωση µε EDM ή/και µετρήσεις πλευρών και διαγωνίων σε µικρά γεωτεµάχια). Στην περίπτωση που ο ενδιαφερόµενος προσκοµίσει τοπογραφικό διάγραµµα (υφιστάµενο ή νέο) δεν είναι απαραίτητο να γίνει αυτοψία για τον έλεγχο της συµβατότητας του σχήµατος. Η κατά τα ανωτέρω διαδικασία πιστοποίησης της συµβατότητας του σχήµατος είναι απλούστατη. Επίσης η µη απαίτηση σύνταξης νέου τοπογραφικού διαγράµµατος ενταγµένου στο σύστηµα ΕΓΣΑ ’87 µε βάση τα στοιχεία της Κτηµατογράφησης, (τριγωνοµετρικά, σηµεία οριζοντιογραφικού ελέγχου κλπ.), διευκολύνει τους πολίτες και τους µηχανικούς και τους απαλλάσσει από την υποχρέωση σύνταξης νέων διαγραµµάτων υψηλού κόστους δεδοµένου και ότι στις πλείστες των περιπτώσεων, υπάρχουν παλαιότερα τοπογραφικά διαγράµµατα. 2.3.2. Συµβατότητα εµβαδού Η Συµβατότητα του εµβαδού ελέγχεται στο γραφείο και στηρίζεται στα στοιχεία του Κτηµατολογίου (απόσπασµα Κτηµατολογικού διαγράµµατος και µετρηθέν εµβαδόν) και στο εµβαδόν του επίγειου τοπογραφικού διαγράµµατος, εάν υπάρχει και υποβάλλεται, ή/ στην περίπτωση που δεν υποβάλλεται τοπογραφικό διάγραµµα στο δηλούµενο εµβαδόν ή/το εµβαδόν του τίτλου, όπως διευκρινίζεται παρακάτω. Συµβατότητα εµβαδού υπάρχει όταν η τιµή ∆Ε = ⏐Ε∆ – Ε⏐ είναι µικρότερη ή ίση από τη µέγιστη επιτρεπόµενη απόκλιση εµβαδού ΕΑ, που υπολογίζεται παρακάτω κατά περίπτωση, δηλαδή όταν ∆Ε ≤ ΕΑ Για το υπολογισµό της τιµής ΕΑ εφαρµόζονται οι εµπειρικοί τύποι που καθορίστηκαν στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ της παρούσας και παρατίθενται παρακάτω ανάλογα µε την κλίµακα της Κτηµατογράφησης. - 7 - ∆ιευκρινίζεται ότι είναι : Ε∆ = Το εµβαδόν του γεωτεµαχίου ως εξής : • το εµβαδόν που προκύπτει από τοπογραφικό διάγραµµα και συντάχθηκε µε επίγειες µετρήσεις καλλίτερης ακρίβειας από την ακρίβεια του Κτηµατολογίου • το δηλούµενο εµβαδόν, αν δεν υποβάλλεται διάγραµµα • το εµβαδόν του νεώτερου τίτλου, αν δεν υποβάλλεται διάγραµµα και δεν δηλώνεται εµβαδόν γεωτεµαχίου διαφορετικό από αυτό του τίτλου Ε = Το εµβαδόν του γεωτεµαχίου όπως καταγράφηκε στο Κτηµατολόγιο, στρογγυλεύεται σε ακέραια τετραγωνικά µέτρα Π = Η περίµετρος του γεωτεµαχίου στο Κτηµατολογικό διάγραµµα. Εάν η περίµετρος δεν αναγράφεται στο Κτηµατολογικό απόσπασµα, τότε θα µετριέται γραφικά από κορυφή σε κορυφή µε ακρίβεια 0,3 χλστ. της κλίµακας ανά πλευρά και το άθροισµα θα στρογγυλεύεται στο µεγαλύτερο ακέραιο µέτρο ΕΑ = Η µέγιστη επιτρεπόµενη απόκλιση του εµβαδού. Στρογγυλεύεται στο µεγαλύτερο ακέραιο µέτρο (α) Κτηµατογράφηση Κλ. 1:1000 (Αστικές Περιοχές) Η µέγιστη επιτρεπόµενη απόκλιση του εµβαδού ΕΑ δίνεται από τις σχέσεις (1) EA = Π ∗α όπου 4 1.30 E a = και 0,20µ ≤ α ≤ 0,30µ (1) Η τιµή α στρογγυλεύεται στο τρίτο δεκαδικό ψηφίο. Όταν η τιµή α προκύπτει µικρότερη από 0,20µ. ή/µεγαλύτερη από 0,30µ. τότε για τον υπολογισµό του ΕΑ λαµβάνεται υπόψη α=0,20µ. ή/ α=0,30µ. αντίστοιχα. Οι σχέσεις (1) εξειδικεύονται ανάλογα µε το εµβαδόν (Ε) του γεωτεµαχίου ως εξής (σχέση 2) : Για Ε < 350 µ2 ΕΑ = 0,30 * Π Για 350 µ2 ≤ Ε ≤ 1800 µ2 4 1,30 E EA = Π ∗ (2) Για Ε > 1800 µ2 ΕΑ = 0,20 * Π Eάν υιοθετηθεί σταθερή τιµή α=0,20 και συντελεστής σχήµατος R=4,50 ( ) Ε Π R = (σχέση α:β =3:1) προκύπτει η σχέση (3) E A = 0,20 ∗ Π ⇒ E A = 0,20 ∗ R ∗ E Ε Α = 0 ,90 ∗ Ε (3) Η σχέση (3) µπορεί να χρησιµοποιείται για ελέγχους και διορθωτικές ενέργειες κατά τις ενδιάµεσες φάσεις σύνταξης των κτηµατολογικών διαγραµµάτων (σύγκριση δηλωθείσας και µετρηθείσας έκτασης) αφενός διότι, εφόσον πληρούται, εξασφαλίζει σχεδόν πάντοτε τη συµβατότητα του εµβαδού, και αφετέρου διότι η µέτρηση κατά την φάση αυτή της περιµέτρου του γεωτεµαχίου απαιτεί σύνθετους χειρισµούς. - 8 - Πάντως οι τελικοί έλεγχοι και διορθώσεις για την αποκατάσταση της συµβατότητας του εµβαδού, θα γίνουν µε τις σχέσεις (1) ή (2) µετά την τοπολογική επεξεργασία των διαγραµµάτων. Τέλος στην περίπτωση που θεωρηθεί σκόπιµο να εκφρασθεί η απόκλιση του εµβαδού συναρτήσει µόνο του εµβαδού Ε, θεωρούµε δόκιµη τη σχέση (4) η οποία σε σύγκριση µε τις σχέσεις (1) ή (2) δίνει µεγαλύτερη επιτρεπόµενη απόκλιση ΕΑ στο 90%περίπου των γεωτεµαχίων. Ε Α = 1 ,20 ∗ Ε (4) Στον Πίνακα Κ-9 του ΠΑΡ/ΤΟΣ υπολογίζονται οι τιµές ΕΑ, α, Π, ΕΑ * 100/Ε για Ε= 200 τ.µ. µέχρι Ε = 50.000 τ.µ. ανά 200 τ.µ. και για τιµές Π = R ∗ E (R = 4,0 µέχρι 7,0) Επίσης δίνονται προς σύγκριση και οι τιµές των απλούστερων εµπειρικών τύπων (3) και (4). (β) Κτηµατογράφηση σε Κλ. 1:5000 (Αγροτικές Περιοχές) Η µέγιστη επιτρεπόµενη απόκλιση του εµβαδού ΕΑ δίνεται από τις σχέσεις (2) EA = Π ∗α όπου 4 9,00 E α = και 0,95µ. ≤ α ≤ 1,50µ. (5) Η τιµή α στρογγυλεύεται στο τρίτο δεκαδικό ψηφίο. Όταν η τιµή α προκύπτει µικρότερη από 0,95 ή µεγαλύτερη από 1,50µ. τότε για τον υπολογισµό του ΕΑ λαµβάνεται υπόψη αντίστοιχα α=0,95 µ. και α=1,50µ. Οι σχέσεις (3) εξειδικεύονται ανάλογα µε το εµβαδόν Ε του γεωτεµαχίου ως εξής (σχέση 6) : Για Ε < 1300 µ2 ΕΑ = 1,50 * Π Για 1300 µ2 ≤ Ε ≤ 8.050 µ2 4 9,00 E EA = Π ∗ (6) Για Ε > 8.050 µ2 ΕΑ = 0,95 * Π Eάν υιοθετηθεί σταθερή τιµή α=0,95 και συντελεστής σχήµατος R=4,50 ( ) Ε Π R = (σχέση α:β =3:1) προκύπτει η σχέση (7) E A = 0,95 ∗ Π ⇒ E A = 0,95 ∗ R ∗ E Ε Α = 4 ,20 ∗ Ε (7) Η σχέση (7) µπορεί χάριν ευκολίας, να χρησιµοποιείται για ελέγχους και διορθωτικές ενέργειες κατά τις ενδιάµεσες φάσεις σύνταξης των κτηµατολογικών διαγραµµάτων. Πάντως οι τελικοί έλεγχοι και διορθώσεις για την αποκατάσταση της συµβατότητας του εµβαδού, θα γίνουν µε τις σχέσεις (5) ή (6) µετά την τοπολογική επεξεργασία των διαγραµµάτων. Τέλος στην περίπτωση που θεωρηθεί σκόπιµο να εκφρασθεί η απόκλιση του εµβαδού συναρτήσει µόνο του εµβαδού Ε, θεωρούµε δόκιµη τη σχέση (8) η οποία σε σύγκριση µε τις σχέσεις (5) ή (6) δίνει µεγαλύτερη επιτρεπόµενη απόκλιση ΕΑ στο 95%περίπου των γεωτεµαχίων µε εµβαδόν µεγαλύτερο από 1500 µ2 Ε Α = 5 ,50 ∗ Ε (8) Για µικρότερα εµβαδά ανταποκρίνεται καλύτερα η σχέση Ε Α = 7,0 ∗ Ε -
    1 point
  16. 1.Το εμβαδόν κτηματολογίου (βλ.ΚΔ) 2.Ναι υπάρχει ορίζεται στην γεωμετρική συμβατότητα για εκτός σχεδίου,+-2,0μ. απόκλιση πλευράς το πολύ!-(συμπλ.από το ΤΔ)
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.