Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/08/2021 σε όλες τις περιοχές
-
1 point
-
1 point
-
εξαρταται τι ειδους "καταπατηση" εννοεις... και δεν ειναι 51%....το διορθωσαν [φυικα προστιθεται και το δικο του ποσοστο] [ΑΡΘΡΟ 098 - Ν. 4495/17] Αυθαίρετες κατασκευές σε κοινόκτητο ή κοινόχρηστο χώρο - Page 124 - Ν. 4495/17 - Αντιμετώπιση Αυθαίρετης Δόμησης - Michanikos.gr [ΑΡΘΡΟ 096 - Ν. 4495/17 ] Επιλογή κατηγορίας αυθαιρέτων κατασκευών - Page 58 - Ν. 4495/17 - Αντιμετώπιση Αυθαίρετης Δόμησης - Michanikos.gr1 point
-
Το δεύτερο. Δηλαδή: Όχι, υπέρβαση δόμησης έως 100 τ.μ.1 point
-
Καθημερινά θα χρειαστεί είτε λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων είτε άλλων αναγκαίων καταστάσεων να μετακινηθούμε σε διάφορα μέρη και οι χάρτες της Google είναι μία από τις πιο χρήσιμες υπηρεσίες που θα μας βοηθήσει στην πλοήγησή μας ώστε να βρεθούμε στο σημείο που επιθυμούμε κάθε στιγμή. Ίσως το ακόμη καλύτερο είναι πως η υπηρεσία συνεχώς βελτιώνεται πάντα με νέες δυνατότητες και αυτή την φορά προστίθεται σύντομα η λειτουργία υπολογισμών διοδίων και άλλων χρεώσεων που ενδέχεται να προκύψουν στη διαδρομή σας, επιτρέποντάς σας να αποφασίσετε εκ των προτέρων εάν πρέπει να αποφύγετε τους δρόμους με διόδια. Ενώ οι Google Maps δείχνουν την παρουσία δρόμων με διόδια εδώ και λίγο καιρό, προς το παρόν δεν εμφανίζουν τιμές διοδίων, όμως αυτό πρόκειται να αλλάξει σύντομα. Σύμφωνα με ένα μήνυμα που στάλθηκε στα μέλη του προγράμματος προεπισκόπησης των χαρτών, η υπηρεσία θα λάβει μια νέα δυνατότητα που θα εμφανίζει αυτόματα τις τιμές διοδίων και άλλα έξοδα στις διαδρομές οδήγησης. Η ιστοσελίδα Android Police σημειώνει ότι οι τιμές των διοδίων θα εμφανίζονται σε μια διαδρομή οδήγησης πριν ο χρήστης το επιλέξει, διευκολύνοντας τους χρήστες να βρουν την καλύτερη επιλογή που τους ταιριάζει καλύτερα. Αυτή η νέα δυνατότητα δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη στους χρήστες ούτε είναι διαθέσιμη στα μέλη του προγράμματος προεπισκόπησης των χαρτών της Google. Δεν είναι σαφές εάν αυτή η δυνατότητα θα περιοριστεί σε επιλεγμένες περιοχές όπως οι ΗΠΑ ή θα είναι διαθέσιμη σε όλες τις αγορές όπου προσφέρεται η χρήση της δημοφιλέστερης υπηρεσίας της Google. Τι άλλο έχει προστεθεί τελευταία στους Google Maps; Λίγες ημέρες νωρίτερα, η γνωστή υπηρεσία για iOS συσκευές απέκτησε τελικά ένα Dark Mode μαζί με ένα σωρό νέα widget αναζήτησης για πρόσβαση σε σημαντικές πληροφορίες απευθείας από την αρχική οθόνη. Πιο πρόσφατα, η Spin and Bird συνεργάστηκε με την Google για να ενσωματώσει τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα ποδήλατά τους να μπορούν να εντοπιστούν και ενοικιαστούν μέσω των χαρτών της Google.1 point
-
Να το πάμε ιστορικά Με το ΠΔ του 85, ορίζεται ότι τα νέα οικόπεδα πρέπει να έχουν πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο (δεν αναφέρει μήκος προσώπου). Παράλληλα, επιτρέπει στα κατά παρέκκλιση άρτια (ως προϋφιστάμενα του 85) να μην έχουν πρόσωπο σε διαμορφωμένο κ.χ. Με το ΠΔ 14-2-87 απαιτείται πρόσωπο για όλα (χωρίς να καθορίζεται μήκος) Αυτό όμως που ίσχυε, ήταν ότι το (όποιο) πρόσωπο θα πρέπει να είναι σε όλο το μήκος κάποιας πλευράς Το 2011, καθορίζονται συγκεκριμένα μήκη προσώπου για όσα δημιουργούνται μετά τη δημοσίευση του ΠΔ. Συνεπώς, για οικόπεδα που δημιουργήθηκαν πριν το 2011 δεν υπάρχει απαίτηση συγκεκριμένου μήκους προσώπου (αρκεί και 1 εκ. !!!), με την προϋπόθεση ότι θα είναι σε όλο το μήκος της συγκεκριμένης πλευράς.1 point
-
Αν μιλάμε για οριοθετημένο οικισμό δυνάμει του ΦΕΚ 181/Δ/85, για την κατά κανόνα αρτιότητα τα οικόπεδα που προκύπτουν μετά το 2011 (ΦΕΚ 289/Δ/4-11-2011) ελέγχονται ως προς το μήκος προσώπου. Για επιφάνεια οικοπέδου μέχρι και 500 τμ, απαιτείται ελάχιστο πρόσωπο 10 μ. Για επιφάνεια μεγαλύτερη των 500 τμ, απαιτείται τουλάχιστον 15 μ πρόσωπο. Τα περί οικοδομησιμότητας του άρθρου 6 συνεχίζουν να ισχύουν.1 point
-
Μπορείς και τώρα (θα κάνεις έλεγχο νομιμότητας πρώτα κλπ όπως τα ήξερες). Δες και την σχετική συζήτηση που επισυνάπτει ο @Kosmopolitis.1 point
-
@moneftsis 1) Τα χιλιοστά ιδιοκτησίας που συμπληρώνουμε είναι επί του οικοπέδου. 2) Εάν δεν έχει γίνει σύσταση οριζοντίου ιδιοκτησίας, καταχωρίζεται μία ιδιοκτησία. 3) Οι κοινόχρηστοι χώροι δεν είναι ιδιοκτησία. Το σύνολο των κοινοχρήστων χώρων του οικοπέδου καταχωρίζεται ξεχωριστά και δεν απαιτείται για την ολοκλήρωση της καταχώρισης της ιδιοκτησίας. @Elena Stefanaki Εάν δεν έχει γίνει καταχώριση του οικοπέδου, την κάνεις (μαζί με τον εντοπισμό) εσύ. Στην συνέχεια καταχωρίζεις την ιδιοκτησία που σε ενδιαφέρει. Ναι, έχεις τμήμα κάθετης χωρίς σύσταση οριζόντιας. Περιγραφικά, θα μπορούσαμε να αντιστοιχίσουμε το οικόπεδο (συνολικά) με έναν φάκελο που θα δημιουργηθεί μία φορά (από τον πρώτο μηχανικό που θα ασχοληθεί με το ακίνητο). Οι ιδιοκτησίες που έχουν συσταθεί στο οικόπεδο είναι οι υποφάκελοι του συνολικού φακέλου, την συμπλήρωση των οποίων αναλαμβάνουν εξουσιοδοτημένοι μηχανικοί. @Anemodoura Δεν χρειάζεται να γίνει νέο τοπογραφικό. @skyclad Ουσιαστικά πρόκειται περί παράτασης της δυνατότητας μεταβίβασης χωρίς να χρειάζεται ηλεκτρονική ταυτότητα. Η σχετική συζήτηση: Τρίμηνη παράταση ισχύος βεβαίωσης αυτοψίας μηχανικού.1 point
-
Όχι, Εάν η ημ/νια αυτοψίας είναι έως και 31/1/2021, η ισχύς της βεβαίωσης παρατείνεται έως και 30/9/2021. Για να το καταλάβεις πρέπει να σταματήσεις να σκέφτεσαι λογικά, κάντο και θα δείς!!😊😊1 point
-
.... και ξεκινάω με τους εξής προβληματισμούς μου : Στο νέο εξοικονομώ με βάση τα όσα έχουν εξαγγείλει, οι μόνες βελτιώσεις από το προηγούμενο είναι ότι : α) Καταργείται το όποιος προλάβει και μπαίνουν κριτήρια. β) Οι προϋπολογισμοί κατανέμονται ανά νομό και όχι ανά περιφέρεια. Κατά τα άλλα είναι πολύ χειρότερο από όλα τα μέχρι τώρα εξοικονομώ γιατί : α) Το κριτήριο 180 €/τ.μ. σε συνδυασμό με το ότι η εξοικονόμηση ενέργειας συμμετέχει σε ποσοστό 50% στην βαθμολογία αξιολόγησης της αίτησης, αποκλείει τις αιτήσεις που καταναλώνουν τον προϋπολογισμό τους σε όχι και τόσο αποδοτικές όσο αφορά την εξοικονόμηση παρεμβάσεις όπως η αλλαγή κουφωμάτων, οι τέντες, τα κλιματιστικά. Ελπίζω να το πάρουν χαμπάρι και να αντιδράσουν οι αντίστοιχοι επαγγελματικοί κλάδοι. β) Το κριτήριο 0,9 €/Κwh/τ.μ. ουσιαστικά αποκλείει τα κτίρια Δ κατηγορίας και ίσως και Ε. γ) Η επιδότηση μόνο 40% για τις ενοικιαζόμενες ή δωρεάν παραχωρούμενες κατοικίες είναι κατάφωρη αδικία σε σχέση με τα προηγούμενα εξοικονομώ. δ) Η απαίτηση για Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου ως προαπαιτούμενο για την υποβολή της αίτησης είναι τραγελαφική, αφού είναι αδύνατον να εφαρμοστεί τόσο σύντομα (μέχρι τον Οκτώβριο) και επίσης φαίνεται ότι την απαιτούν και από όσους τελικά δεν καταφέρουν να επιλεγούν. Ελπίζω τελικά να τροποποιηθεί αυτός ο όρος και να την απαιτήσουν μόνο από όσους τελικά επιλεγούν. Θα μπορούσα να απαριθμήσω και άλλα μειονεκτήματα αλλά δεν θέλω να γίνω κουραστικός1 point
-
πολλοί "φεύγουν" τώρα τελευταία... https://www.enikos.gr/international/charlie-watts-efyge-apo-ti-zoi-o-thrylikos-ntramer-ton-rolling-stones/1660328/1 point
-
Από τις "Ηλ. Υπηρεσίες" (πάνω δεξιά στην σελίδα του λογαριασμού μας), επιλέγουμε "Υποχρεώσεις κοινωνικής ασφάλισης" και ακολούθως "Εκκαθαρίσεις". Στην οθόνη θα εμφανιστούν τα έτη εκκαθάρισης. Επιλέγουμε το κουμπί "Εμφάνιση" δίπλα από το έτος που μας ενδιαφέρει. Το κουμπί "Δήλωση Συμψηφισμού" βρίσκεται περίπου στην μέση της οθόνης. Για ποσά μέχρι 50€ δεν μπορεί να γίνει επιστροφή παρά μόνο συμψηφισμός. Για μεγαλύτερα μπορούμε είτε να κάνουμε δήλωση συμψηφισμού είτε να μην κάνουμε -οπότε το ποσό προς επιστροφή θα πιστωθεί στον Τραπεζικό λογαριασμό (ΙΒΑΝ που έχουμε δηλώσει).1 point
-
Τα ΜΕΕΠ πήραν παράταση έως 31/12/2022 https://pesede.gr/el/simantiko-sto-arthro-74-toy-n-48212021-dinetai-paratasi-ishyos-vevaioseon-eggrafis-sto-meep-eos-kai1 point
-
1 point
-
[να τα μαζεψουμε ολα μαζί] 1] ΠΔ 13-//1981 (ΠΔ ΦΕΚ Δ 138 1981): :Οικισμοί προ 1923 εκτος σχεδίου. Οριοθέτηση-όροι δόμησης. Π.Δ. της 2/13.3.81: Περί των ληπτέων υπ' όψιν στοιχείων και του τρόπου καθορισμού των ορίων των προ της 16.8.1923 υφισταμένων οικισμών των στερουμένων εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου , ως και καθορισμού των όρων και περιορισμών δομήσεως των οικοπέδων αυτών.- (Δ 138). 2] ΠΔ 23-//1982 (ΠΔ ΦΕΚ Δ 588 1982): Οροι-περιορισμοί δόμησης οικισμών μέχρι 500 κατοίκους με εξαιρέσεις. Π.Δ. 6.12.82 "Καθορισμός όρων και περιορισμών δομήσεως οικισμών της χώρας". (ΦΕΚ 588 Δ της 23.12.1982) 3] ΠΔ 24-//1985 (ΠΔ ΦΕΚ Δ 181 1985): Οικισμοί μέχρι 2.000 κατοίκους.Ορια-κατηγορίες-όροι δόμησης. ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ της 24 Απρ. /3 Μαίου 1985 (ΦΕΚ Δ' 181) Τρόπος καθορισμού ορίων οικισμών της χώρας μέχρι 2.000 κατοίκους, κατηγορίες αυτών και καθορισμός όρων και περιορισμών δόμησής τους.1 point
-
καπως ετσι ξεκινησαν... "Καταφύγια και τελεφερίκ στον Όλυμπο" https://dasarxeio.com/2016/01/24/27390/ Επανηλθαν προσφατα με νεες ιδεες..... του νεοπαγους κατασκευασματος ΟΦΥΠΕΚΑ, που εκανε ο Χατζηδακης. https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/306807_olympos-ae-me-eisitirio... Μαλλον χλιαρά "διεψευσαν" απο το υπουργειο το θεμα... Κατα τα λοιπα, προφανως υπαρχουν διαμαρτυριες. https://dasarxeio.com/2021/08/23/100860/ Και, όπως φαινεται, η ΚΥΑ εχει εκδοθει... https://www.makthes.gr/thespizetai-eisitirio-gia-na-mpainoyn-oi-polites-ston-olympo-xepidoyn-oi-protes-antidraseis-fot-4270751 point
-
1 point
-
Δεν μπορεί να εφαρμοστεί η εναλλακτική σου λύση. Δύο δυνατότητες υπάρχουν. Είτε κάνεις μία δήλωση για όλο το κτίριο -συμπεριλαμβανομένων των κοινοχρήστων- είτε δηλώνεις ξεχωριστά τα κοινόχρηστα.1 point
-
"Η Ελλάδα έχει το πιο ακριβό ρεύμα της Ευρώπης". Ένας διαχρονικός δημοσιογραφικός βομβαρδισμός ο οποίος κανείς δεν ξέρει, που αποσκοπεί. Τη μία βαράνε στην προμήθεια και τους φταίνε οι λιγνιτικές, την άλλη βαράνε στη λιανική και τους φταίει ο ΑΔΜΗΕ κι εγώ το αφήνω ασχολίαστο, ειδικά μετά τις ολόσωστες παρατηρήσεις του nikmmech. Το δεύτερο άρθρο όμως δεν είναι τόσο κατακριτέο. Μπορεί η έκφραση "ενίσχυση της αποτελεσματικής εφαρμογής των αρχών της διαφάνειας, της ευχερούς επαληθευσιμότητας, της κατανόησης και της συγκρισιμότητας προσφορών και τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας" να θυμίζει λίγο ΠΑΣΟΚ του 1985 , αλλά η πρόθεση είναι αγαθή: α) "ευκρινές όριο προσαύξησης της Χρέωσης Προμήθειας". Σωστό! Σήμερα δεν υπάρχει. β) "Επιτρεπτή η «ρήτρα αποχώρησης» (switching fee / termination fee) μόνο σε τιμολόγια σταθερής τιμής και ορισμένου χρόνου. Απαγόρευση της επιβολής χρέωσης στους καταναλωτές με κυμαινόμενα τιμολόγια". Ολόσωστο και προφανές! γ) "Καθορισμός του τρόπου ειδοποίησης των καταναλωτών για την τροποποίηση της τιμολογιακής πολιτικής (π.χ. επιβολή ή τροποποίηση Ρήτρας Αναπροσαρμογής). Είναι αυτονόητο! Αν δείτε λοιπόν τις προσφορές των Παρόχων και επιχειρήσετε σύγκριση τιμών θα καταλάβετε, μιλάω για τα κυμαινόμενα τιμολόγια, δεν υπάρχει ούτε κατανόηση ούτε συγκρισιμότητα των προσφορών. Οπότε... Σιβυλλική έκφραση, πλην όμως αληθής.1 point
-
Σίγουρα λαμβάνεται υπόψη στα 2 ΠΕΑ, με ότι αυτό επηρεάζει!1 point
-
πρόσφατα ασχολήθηκα και εξεδόθη άδεια δόμησης πελάτη μου για σιμεντόστρωση ακαλύπτου (προς δημιουργία 2 ανοικτών θέσεων στάθμευσης) και απαιτούσε : - άδεια δόμησης φυσικά, μιας και μεταβάλλεται το ποσοστό φύτευσης - Συμβολαιογραφική δέσμευση (διαστάσεων τουλάχιστον 4,50 Χ 2,25) - Συναίνεση συνιδιοκτητών (κοινόχρηστο πράγμα) - Απογραφή έργου στο Ι.Κ.Α (αναλυτικός προυπολογισμός) Με την άδεια δόμησης ανά χείρας και με αίτηση στον Δήμο, πραγματοποιήθηκε αίτημα για είσοδο - έξοδο επί της οδού έμπροσθεν του ακινήτου και φυσικά για απαγόρευση στάθμευσης με διαγράμμιση επί οδοστρώματος. Η αίτηση εξετάζεται από την επιτροπή ποιότητας ζωής1 point
-
το αγκάθι στην περίπτωση είναι η απόσταση των 500 μ. από τη θάλασσα.Εκ των προτέρων να ξέρεις ότι θα δεχτείς άρνηση από την ΥΔΟΜ. Κανονικότατα με ΕΕΜΚ πλην όμως δες τους περιορισμούς αν μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάτι από τα παρακάτω: Ν-1337/83. ΑΡΘΡΟΝ-23. ΟΙΚΙΣΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ (ΦΕΚ-33/Α/14-3-83) [ ΙΣΧΥΕΙ απο 14.3.1983] Προστασία ακτών. Σε περιοχές εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων ή οικισμού πρό του 1923 και σε ζώνη πλάτους 500 μέτρων από την ακτή ή όχθη δημοσίων λιμνών (εκτός αν έχει ορισθεί μεγαλύτερο πλάτος ΖΟΕ κατά το Αρθ-29 του Ν-1337/83) δεν επιτρέπονται οι περιφράξεις. και.... ΠΔ-236/84 (ΦΕΚ-95/Α/22-6-84) [ΙΣΧΥΕΙ από 22-6-84] (ΦΕΚ-95/Α/84) Για τις περιφράξεις γηπέδων μέσα σε ζώνη πλάτους 500 μέτρων από την ακτή ή την όχθη δημοσίων λιμνών σύμφωνα με το Αρθ-23 παρ.1 του Ν-1337/83 (Προϋποθέσεις για την κατ' εξαίρεση περίφραξη (περίφραγμα), τρόπος, είδος και έκταση αυτής. επιτρέπεται σε: Ειδικές καλλιέργειες, που η περίφραξή τους είναι αναγκαία για την προστασία τους και την προστασία του κοινού από φυτοφάρμακα, κτιριακές και λοιπές εγκαταστάσεις γεωργικών, κτηνοτροφικών, αλιευτικών και λοιπών αγροτικών δραστηριοτήτων, τουριστικές - ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, βιομηχανικές εγκαταστάσεις, χώρους και εγκαταστάσεις τεχνικής εξυπηρέτησης οικισμών, στρατιωτικές εγκαταστάσεις, μεγάλες συγκοινωνιακές εγκαταστάσεις (λιμάνια, αεροδρόμια κλπ), αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία της φύσης, υγρότοποι, υδροβιότοποι, σημαντικές πηγές γλυκού νερού, εκτροφεία θηραμάτων, κτίρια εκπαίδευσης-σχολεία κλπ., κτίρια κοινωνικής πρόνοιας (παιδικοί σταθμοί, παιδικές κατασκηνώσεις, άσυλα, κλπ.), κτίρια περίθαλψης (νοσοκομεία, κλινικές κλπ.), αθλητικές εγκαταστάσεις (πχ. πισίνες, τέννις, κλπ.), οργανωμένες πλαζ, παιδικές χαρές - παιδότοποι, Φυλακές - σωφρονιστικά ιδρύματα, νεκροταφεία, μονές, κτίρια δημοσίων ή κοινωφελών σκοπών, χώρους συνάθροισης κοινού (υπαίθρια θέατρα, κινηματογράφοι), χώρους εκθέσεων και αγοράς, Λατομικούς χώρους μόνο στα ανώτερα κάθε φορά όρια των μετώπων εκμετάλλευσης) 'Εχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις του Ν-1337/83 "Επέκταση των πολεοδομικών σχεδίων, οικιστική ανάπτυξη και σχετικές ρυθμίσεις" (ΦΕΚ-33/Α/83) και ειδικότερα του Αρθ-23 (παρ.1). 2. Τις Γνωμ-558/84 και Γνωμ-723/83 του ΣτΕ με πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Γεωργίας και ΧΟΠ, αποφασίζουμε: ΑΡΘΡΟΝ-1 1. Κατ' εξαίρεση από τις διατάξεις της παρ.1 εδαφ.α του Αρθ-23 του Ν-1337/83 επιτρέπονται οι περιφράξεις σε ζώνη πλάτους 500 μ. από την ακτή ή την όχθη δημόσιας λίμνης για την προστασία των εξής καλλιεργειών ή ειδικών χρήσεων: Ειδικών καλλιεργειών, που η περίφραξή τους είναι αναγκαία για την προστασία τους και την προστασία του κοινού από φυτοφάρμακα. Οι καλλιέργειες αυτές είναι: Κηπευτικά, οπωροφόρα, εσπεριδοειδή, ανθοκομικές καλλιέργειες, καλλιέργειες υπό κάλυψη, νέες φυτείες, φυτώρια. (...) και... ΣτΕ 162/00 Τμήμα Εʼ Αιγιαλός προστασία, περίφραξη ιδιοκτησίας Η κατ' άρθρο 23 παρ.1 του Ν.1337/83 απαγόρευσις δεν αφορά εις περίπτωσιν κατά την οποίαν, η αιτηθείσα άδεια περιφράξεως αφορά εις τμήμα μόνον ιδιοκτησίας καθέτου προς την ακτήν η περίφραξις του οποίου ως εκ της θέσεως της ουδεμίαν επίδρασιν έχει επί της δυνατότητος ελευθέρας προσβάσεως προς την ακτήν. και.. ΣτΕ-3111/90 ΑΥΘΑΙΡΕΤΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ - ΠΕΡΙΦΡΑΞΕΙΣ (ΑΤΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ - ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ) Κατά την κρατήσασα γνώμη το Αρθ-23 παρ.1 εδαφ.α του Ν-1337/83 το οποίο απαγορεύει συλλήβδην από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, κάθε μορφή περίφραξης αδιακρίτως σε όλα τα ακίνητα, τα οποία βρίσκονται εκτός σχεδίου πόλεως και εντός ζώνης πλάτους 500μ. από οποιαδήποτε ακτή ή την όχθη δημοσίων λιμνών και τα οποία μπορούν κατά προορισμό να χρησιμοποιούνται για την ανέγερση κατοικιών, παραβιάζουν το συνταγματικό δικαίωμα της ιδιοκτησίας, εφόσον αποστερούν χωρίς την παράθεση κριτηρίων για το γενικό αυτό περιορισμό, από τους ιδιοκτήτες των ακινήτων αυτών την δυνατότητα της αποκλειστικής χρήσεως του πέριξ της κατοικίας τους υπολοίπου χώρου της ιδιοκτησίας τους. 'Ετσι μεταβάλλεται το μέρος αυτό της ιδιοκτησίας τους σε χώρο κοινόχρηστο, ενώ συγχρόνως τα μέτρα αυτά παραβιάζουν και την συνταγματική αρχή της αναλογικότητας, διότι, κατά κοινή πείρα, η έκταση των μέτρων αυτών δεν είναι η αναγκαία για την εξασφάλιση της πρόσβασης προς τη θάλασσα ή την όχθη δημόσιας λίμνης, αφού αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί εξ ίσου αποτελεσματικά, με την πρόβλεψη της κατά διαστήματα διανοίξεως, εκεί όπου πράγματι χρειάζεται, διόδου προσβάσεως, με τη θέσπιση υποχρεώσεως να αφεθούν αντίστοιχα ανοίγματα στην περίφραξη ορισμένων ακινήτων (Αρθ-23 παρ.1 εδαφ.γ Ν-1337/83).1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-