Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.310


  3. armenopoulos

    armenopoulos

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.040


  4. Harker88

    Harker88

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      60


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/11/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Version X6.3

    85.733 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  2. η εμπειρια λεει οτι τις καθετες με τα δικτυα και ολα τα συμπραγκαλα οδευσεων/διελευσεων τις χτιζει ενας εργολαβος/οικοπεδουχος και παραδιδει σε πληρη λειτουργια το συγκροτημα, Με την αγορα μιας αχτιστης καθετης, ποιος θα κανει τους δρομους, τις διαστρωσεις τις αποχετευσεις, τις οδευσεις των δικτυων και πότε και απο πού;;; Ολα αυτα πολλαπλασιαζονται αν προκειται για συγκροτημα με 3-4 καθετες μπρος-πίσω. Διαφορετικη ειναι η κατασταση, αμα προκειται για μια καθετη μπροστα που βλεπει στον δρομο, και μια πισω με δικη της λωριδα διελευσης απο τον δρομο μεχρι το οριο κατα κυριοτητα συζητειστε τα καλη συνεχεια δες τα ΠΜ
    1 point
  3. https://news.b2green.gr/12986/σε-ποιες-περιοχές-καθίσταται-υποχρεω "Από το 2025 όλα τα νέα κτίρια που βρίσκονται σε ζώνες υψηλής τρωτότητας ασφαλίζονται υποχρεωτικά. Η ύπαρξη ασφαλιστηρίου συμβολαίου θα είναι πλέον προϋπόθεση για την ηλεκτροδότηση του κτιρίου." [και τα παληα και τα παληα]
    1 point
  4. κατ' αρχας, δεν λες, - εαν εχει γινει ηδη συσταση ΟΙ στην οικοδομη - σε ποιον ανηκουν οι "χωροι", αν υπαρχουν αυθαιρεσιες, αν τακτοποιηθηκαν... Οσον δε αφορα τις "κατασκευες", θα πας με τις κατοψεις στον μηχανικο σου να επιμετρησει τις δουλειες που χρειαζονται [νεες εισοδοι, διατρηση πατωματων/νεες σκαλες, καταργηση της παληας σκαλας, νεα ηλεκτρομηχανολογικα/υδραυλικα..καθαιρεσεις τοιχοποιίας ξερωγωτι αλλο... κι εναν χρονο γιαπί η οικοδομη... που σημαινει μετακομιση ολων οσων διαμενουν εκει... Οταν σε ενημερωσει ο μηχανικος, μας λες αν εφτασες στο 1/4 του κοστους της ολης οικοδομης. [να μην πώ ποσο εναντιον των μαιζονετων ειμαι, πόση ταλαιπωρια προσθετει το καθημερινο ανεβοκατεβασμα σκαλας ή τους κινδυνους εαν υπαρχουν μικρα παιδια ή τον βάσανο αν υπαρχουν υπεργηροι -ή προσωρινα εμποδιζομενα ατομα λογω ατυχηματος, και το κοστολογιο συντηρησης που εχουν, εναντι του απλου διαμερισματος.] Εδω, μαλλον τα αδελφια εχουν προβλημα στο ποιος θα παρει τον οροφο με τα δυο διαμερισματα και ποιος τον ανωθεν. Κορωνα γραμματα... καλημερα και καλα ξεμπερδεματα. [υγ το παραπανω ηταν ετοιμο απο χτες, αλλα καπου κολλησε στην....μετακομιση]
    1 point
  5. Το κόστος τακτοποίησης αφορά τον ιδιοκτήτη. Ο μηχανικός θα εκδώσει βεβαίωση νομιμότητας για το προς πώληση ακίνητο ή θα συντάξει ηλεκτρονική ταυτότητα. Καλό θα ήταν να βάλεις και εσύ από την πλευρά σου μηχανικό για να ελέγξει αν όντως έχει τακτοποιηθεί σωστά. Δεν είναι δική σου αρμοδιότητα αυτό που αναφέρεις.
    1 point
  6. Θα πρέπει να πάτε σε κάποια τεχνική εταιρία ή πολιτικό μηχανικό της περιοχής σας, για να πάρετε προσφορά. Εδώ στο forum, ακόμα και αν κάποιος μπορούσε να υπολογίσει κάτι (που δεν μπορεί), απαγορεύεται να γράφονται τιμές.
    1 point
  7. Επί καθετων, αυτο που εξεταζεται σαν αρτιο και οικοδομησιμο, ειναι το αρχικο οικοπεδο. Καθε "τμημα" εχει τα δικα του χιλιοστα και χτιζει αναλογα με αυτα. Νομιμα δημιουργουνται εσωτερικοι δρομοι διελευσης προς εξυπηρετηση των "εσωτερικων" τμηματων. Ολα αυτα φαινονται στο τοπογραφικο της συστασης. Προκειμενου να εκδοθει αδεια για ενα "τμημα", προσκομιζεται στην ΥΔΟΜ τοπογραφικο του ολου και το συμβολαιο που δειχνει "πόσα" χιλιοστα δομησης δκαιουται αυτο το τμημα. Επί συστημενων καθετων, πριν το 2011, καθε αυθαιρεσια που εχει γινει σε καθε καθετη, δεν επηρεαζει τον συντελεστη των αλλων καθετων. Προφανως, ισχυει αυτο: "Μήπως απλά λόγω έλλειψης γνώσεων ανησυχώ υπερβολικά;" Η συσταση καθετων, ειναι συμβολαιο μεταγεγραμμενο και ειναι η βαση για τα δικαιωματα και τις υποχρεωσεις καθε καθετης. Θα την δει ο δικηγορος σου και ο μηχανικος σου και αυτοι θα σουν το τελικο ΟΚ εάν δεν βρουνε καποια "κενα" στους ορους και συφωνιες της συστασης.
    1 point
  8. γιαυτό κάνουμε επαναληπτικές σκοπεύσεις με μικρή διαφοροποίηση της οριζόντιας γωνίας κάθε φορά
    1 point
  9. Γιατί μας πέρασες ? Δημόσια υπηρεσία που θα τιμωρήσει τον κάθε παράνομο κ μη νόμιμο ? Μια παρέα ειμαστε που ανταλλάσσει γνώση ....... Τράβα κ πήγαινε εσύ στην πολεοδομία κ κανε ονομαστική καταγγελία με την υπογραφή σου ..... Γεμίσαμε ρουφιάνους .....
    1 point
  10. Πουθενά. Ασχολείσαι μόνο με έσοδα. Λόγω του ότι το μηδέν δεν έχει φυσικό νόημα, δεν υπάρχει σειρά 0 όπως δεν υπάρχει τιμολόγιο 0. Η τιμή 0 είναι διαθέσιμη γιατί μπορεί κάποιος (που θα κάνει έναρξη εργασιών το νέο έτος, για παράδειγμα) να μην θέλει να χρησιμοποιήσει σειρά στο παραστατικό που θα εκδώσει. Πρέπει να υπάρχει ενιαία αρίθμηση σε κάθε τύπο παραστατικού (απόδειξη, τιμολόγιο) εντός μίας διαχειριστικής περιόδου (δηλαδή, ενός έτους). Συνεπώς, δεν μπορούμε να έχουμε τιμολόγια 15,16,17,18 και μετά 1,2 στην ίδια σειρά (π.χ. 1) ή χωρίς σειρά. Η ύπαρξη σειράς (που είναι προαιρετική) μας βοηθάει να έχουμε ταυτόχρονα μπλοκ και ηλεκτρονικά τιμολόγια. Με λίγα λόγια: Μπλοκ ΑΠΥ και μπλοκ ΤΠΥ, άνευ σειράς. Δηλαδή, δύο μπλοκ που συμπληρώνονται χειρόγραφα. Εφαρμογή timologio, ΑΠΥ και ΤΠΥ, σειρά 1, αρίθμηση από το 1. Δηλαδή, δύο κατηγορίες ηλεκτρονικών παραστατικών.
    1 point
  11. Να μην το κάνεις αυτό. Σειρά 0 σημαίνει ότι δεν υπάρχει αριθμός σειράς και αντιστοιχεί στα χειρόγραφα παραστατικά όταν δεν συμπληρωνόταν το ανάλογο πεδίο. Η ηλεκτρονική τιμολόγηση (εφαρμογή timologio) και η πλατφόρμα myDATA είναι διαφορετικά θέματα.
    1 point
  12. Για την τακτοποίηση αυθαιρεσιών επί κοινοχρήστων απαιτείται η συναίνεση άνω του 50% των συνιδιοκτητών. Στην περίπτωσή σου πρέπει να συμφωνούν και οι δύο. Μπορεί να γίνει οποτεδήποτε, γιατί δεν προαπαιτείται τακτοποίηση κοινοχρήστων για την έκδοση βεβαίωσης μηχανικού.
    1 point
  13. @the_topo Μπορεί να εκδοθεί βεβαίωση μηχανικού, ανεξαρτήτως των αυθαιρεσιών στον κοινόχρηστο χώρο, γιατί αφορά μόνο την οριζόντια ιδιοκτησία – διαμέρισμα.
    1 point
  14. Εφόσον δεν έγινε καμία εργασία και δεν είχαν ζητήσει αναθεώρηση για παράταση ισχύος, η άδεια προφανώς έχει λήξει. Άρα δεν είναι σε ισχύ και θα πρέπει να βγάλουν νέα άδεια.
    1 point
  15. Προσωπική εκτίμηση. Στην 173 σωστά απάντησαν ότι είναι ΚΑΤ4 αφού είναι εξώστης που μπορεί να είναι εντός πρασιάς Στην 389 όμως απάντησαν λάθος... Και οι εκτιμήσεις μου έχουν την ίδια αξία με τις Ε/Α του ΤΕΕ αφού και οι δύο είναι ανυπόγραφες.....
    1 point
  16. Συνάδελφε καλησπέρα!Εγώ δεν καταλαβαίνω....Εσύ κάνεις ρύθμιση αυθαιρέτων διώροφης οικοδομής με υπόγειο.Αφού ρυθμιστεί το ακίνητο θα γίνει πίνακας κατανομής χιλιοστών και σύσταση οριζόντιων ιδιοκτησιών.Η ενημέρωση φακέλου σε αυτήν την υπόθεση τι αφορά?Κάτι μου διαφεύγει, ειλικρινά...
    1 point
  17. Έχεις απόλυτο δίκιο που προβληματίζεσαι...Εσύ θα περάσεις Σ.Α. για την οριζόντια ισογείου αλλά εύλογα γεννιέται το ερώτημα που σε προβληματίζει...κατά πόσο μπορεί ένα αρχιτεκτονικό συμβούλιο να αγνοήσει το γεγονός ότι από το ισόγειο και πάνω τίποτε "δεν πάει καλά"?όψεις α' ορόφου,αυθαίρετος β' όροφος κλπ?Μπορεί κατά τον 4495 η επιτροπή (και εν προκειμένω το ΣΑ που την αντικαθιστά) να ασχοληθεί με το τμήμα κτιρίου (ένα επίπεδο-ισόγειο) αλλά μήπως έρχονται οι αρμοδιότητες του, να επιβάλλουν το αυτονόητο για την περίπτωση (συμμόρφωση του α' ορόφου με τα νόμιμα,και δεν θέλω καν να πω,τι προκύπτει ενδεχόμενα για το μέλλον του β'?Σκέψου ότι για κάθε αυθαίρετη κατασκευή που εντάσσεται γενικά (είτε σε παραδοσιακό είτε σε ιστορικό) υφίσταται, πέραν των εργασιών προσαρμογής, και το ενδεχόμενο να κριθεί κατεδαφιστέα...Ο πελάτης πρέπει να είναι ενήμερος για το τι μπορεί να συμβεί από την απόφαση του να υπαχθεί στις διατάξεις σε μια τέτοια περιοχή...Λυπάμαι ειλικρινά που δεν έχω απαντήσεις...
    1 point
  18. Αγαπητέ,δεν το γνωρίζω ακριβώς...ό,τι τους πει ο Δήμος να πληρώσουν πρέπει να το πληρώσουν..αλλά εξ'όσων θυμάμαι, η αρχική γνωστοποίηση της συζύγου δεν ξαναπληρώνεται καθώς η επιχείρηση ήταν υφιστάμενη και είχε πληρωθεί ήδη η έναρξη της με φυσικό φάκελο παλαιότερα (προ notify)...O σύζυγος τώρα θα πληρώσει σίγουρα το παράβολο για την δική του νέα γνωστοποίηση.
    1 point
  19. Ναι,αυτό πιθανολογω ότι συμβαίνει...διώροφη κατοικία του ιδίου,ειδάλλως θα ανέφερε η συνάδελφος και τα περαιτέρω...
    1 point
  20. Καλησπέρα!Ακριβώς!Το τμήμα που δεν κατασκευάστηκε δηλώνεται ως παράβαση αναλυτικού προυπολογισμού.Η αλλαγή θέσης θα ίσχυε αν ολόκληρη η οικοδομή προέκυπτε από αποτύπωση σε διαφορετική θέση στο οικόπεδο σε σχέση με την εγκεκριμένη,αλλά εσύ έχεις διαπιστώσει όπως λες πως απλά είναι μικρότερη σε διαστάσεις.
    1 point
  21. Γεια!Δες λιγάκι τον χρόνο αλλαγής χρήσης σε κατάστημα (δήλωση), τι κατάστημα αναφέρει και τα αποδεικτικά της εγκ/σης χρήσης...π.χ.έχει μια άδεια λειτουργίας παλιά?και ως τι?από αυτά εξαρτάται κι η απάντηση για τα παρακάτω!Ακόμη,προσδιόρισε αν απλά θα διαθέτει τροφιμα ποτά προς πώληση (συσκευασμένα) ή θέλει να παρασκευάζει και να έχει και τραπεζοκαθίσματα.
    1 point
  22. Τίποτε συνάδελφε..Τώρα πρόσεξα ότι η προσθήκη σου είναι καθ' ύψος οπότε να συμπληρώσω ότι η οριστική εξαίρεση του κάτω ορόφου *νομιμοποίηση* είναι μονόδρομος,αν δεν με απατάει η μνήμη μου,λόγω στατικής εξάρτησης του νέου από το παλιό...
    1 point
  23. Αν ανατρέξεις μερικές σελίδες πιο πάνω θα δεις ότι έχει απαντηθεί ήδη αυτό το ερώτημα από εμένα, αλλά δε θα το ξαναγράψω για να μη θίγονται ορισμένοι.
    1 point
  24. Ούτε εγώ αν και θα προτιμούσα εξαρχής να απέφευγες την ειρωνεία και να έγραφες την άποψή σου, όπως στο προηγούμενο ποστ. Τέλος πάντων, συνεχίζω και αναφέρω ότι σε πρόσφατη ημερίδα του αναδόχου του τοπικού κτηματολογικού γραφείου για τις ηλεκτρονικές δηλώσεις ο επικεφαλής απάντησε ΡΗΤΑ ΚΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι στις χρησικτησίες δέχονται ακόμη και απλό απόσπασμα κτηματολογίου. Συνεπώς, το να προτείνουμε σε πελάτες να συντάξουν εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα για αγροτεμάχια μηδαμινής αξίας σε εξαιρετικά δύσκολα ανάγλυφα είναι επί του παρόντος περιττά. Το καλύτερο που θα πετύχουμε επιμένοντας σε σύνταξη εξαρτημένου τοπογραφικού είναι να μην τα δηλώσουν καν (προσωπικά γνωρίζω πάρα πολλές περιπτώσεις που αυτό κάνουν μόλις τους το λες). Αυτή είναι η άποψή μου.
    1 point
  25. Πρέπει να έχετε υπόψιν ότι μιλάμε για αγροτεμάχια σε πολύ ορεινές περιοχές. Δε μιλάμε για οικόπεδα φιλέτα στη Μύκονο. Στα περισσότερα, όπως στο συγκεκριμένο, η πρόσβαση είναι με μονοπάτι. Επειδή Μηχανικοί σπουδασαμε και όχι αλπινιστές είναι αυτονόητο ότι πολλά θα μετρηθούν κατά προσέγγιση. Και αυτονόητο ότι με το μάτι "μετριούνταν" μια ζωή γι αυτό και δεν υπάρχουν τίτλοι. Τώρα αν εσείς συντάσσετε εξαρτημένα τοπογραφικά σε τέτοια αγροτεμάχια, τι να πω, τα συγχαρητήριά μου. Επίσης, η ειρωνεία δε σας τιμά. Ειδικά αν δε γνωρίζετε όλα τα δεδομένα.
    1 point
  26. Η εγκύκλιος του 1966 που αναφέρεις έδινε οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 4 του Β.Δ. 15.12.23/21.1.24. Η εγκύκλιος για την εγγραφή στο ειδικό βιβλίο επιβλεπόντων δεν έχει πλέον εφαρμογή καθόσον το άρθρο 4 του Β.Δ 15.12.23 καταργήθηκε με την παρ. 12 του άρθρου 23 του Ν. 3212/03. Ωστόσο πριν την κατάργηση της, στα δικαιολογητικά που απαιτούνταν για την εγγραφή στο βιβλίο δεν περιλαμβάνονταν ασφαλιστική ενημερότητα (παρ.Γ.7.9 ΦΕΚ 854/Β/1986) αλλά μόνο βεβαίωση ΤΕΕ. Επειδή μετά την κατάργηση του βιβλίου (που προέβλεπε το άρθρο 4 του Β.Δ 15.12.23), παρέμεινε σε ισχύ το άρθρο 5 του Β.Δ 15.12.23 το οποίο προβλέπει τον έλεγχο της ταυτότητας και την "δικαιοδοσία" του μηχανικού, εξακολουθεί να είναι απαιτητή η προσκόμιση της βεβαίωσης του ΤΕΕ κατά την χορήγηση της άδειας. Η προσκόμιση ασφαλιστικής ενημερότητας προβλέπεται μόνο στις διατάξεις του άρθρου 7 του ΑΝ.2326/1940, οι οποίες παραμένουν σε ισχύ και δυστυχώς δεν έχει υπάρξει από το αρμόδιο υπουργείο ερμηνεία παρόμοια με αυτή που αναφέρεις στην αρχή του μηνύματός σου (ότι δηλαδή αφορούν μόνο μελέτες κλπ που γίνονται για λογαριασμό του δημοσίου). Η υπουργική απόφαση του 1990 σχετικά με την φορολογική ενημερότητα του ιδιοκτήτη καταργήθηκε με την 1109793/6134-11/0016/ΠΟΛ.1223/99 (ΦΕΚ 2134 Β'/8-12-99) και έκτοτε δεν απαιτείται να προσκομίζεται. Δυστυχώς όμως, από το 2011, απαιτείται Δημοτική ενημερότητα του ιδιοκτήτη σε όλες τις ΥΔΟΜ αφού όλες είναι πλέον υπηρεσίες Δήμων (άρθρο 285 Ν.3463/06) ενώ μέχρι τότε τέτοια απαίτηση υπήρχε μόνο στις πολεοδομίες των Δήμων και όχι των Νομαρχιών.
    1 point
  27. Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Ασχέτως της αναφοράς αυτής στο συγκεκριμένο ΣΧΟΟΑΠ, είναι σαφές ότι μόνο με ΠΔ μπορούν να τροποποιούνται οι όροι και οι περιορισμοί δόμησης στους παραδοσιακούς οικισμούς μετά από την τήρηση της διαδικασίας από το αρμόδιο υπουργείο και κατά συνέπεια είναι εκτός νομοθετικής εξουσιοδότησης και ανίσχυρη οποιαδήποτε ρύθμιση με απόφαση Γ.Γ. Περιφέρειας (ή Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης). Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ΣΧΟΟΑΠ Δήμου Σιθωνίας Χαλκιδικής στο οποίο εσφαλμένα υπήρχαν ρυθμίσεις για παραδοσιακό οικισμό και έγινε διόρθωση ( ΑΔΑ Ω1ΩΥΟΡ1Υ-ΞΨΗ - παρ.14) ώστε να εξαλειφθούν οι αναρμοδίως θεσπισθείσες ρυθμίσεις.
    1 point
  28. Συζήτησε το θέμα με την ΥΔΟΜ υπό το πρίσμα της παρ.15 του άρθρου 10 του Ν.4315/14: 15. Όπου από ειδικές διατάξεις Ζωνών Οικιστικού Ελέγχου επιτρέπεται η ανέγερση κτιρίων κοινής ωφέλειας, σύμφωνα με τη διαδικασία του Αρθ­-26 του Ν­1337/83 είναι δυνατή επίσης η χορήγηση έγκρισης και άδειας δόμησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ/6­-10-­78 (ΦΕΚ­-538/Δ/78) μετά από γνώμη του οικείου ΣΥΠΟΘΑ. Αν δεχθούν ότι η χρήση σταθμού ΚΤΕΛ εμπίπτει στις περιπτώσεις του άρθρου 15 του ΠΔ/6­-10-­78, τότε δεν απαιτείται τοπικό ρυμοτομικό αλλά μόνο γνώμη ΣΥΠΟΘΑ.
    1 point
  29. Καταρχάς το ύψος στους παραδοσιακούς οικισμούς που διέπονται μόνο από το ΠΔ της 19-10-1978 και δεν υπάρχει ειδικό προεδρικό διάταγμα για αυτούς, καθορίζεται από το άρθρο 2 παρ.7 του εν λόγω ΠΔτος και δεν είναι 7,5 αλλά 7 έως 10μ. Οι όροφοι είναι 2 με δυνατότητα 3ου ορόφου υπό προϋποθέσεις και μετά από έγκριση του Σ.Α. Συνεπώς η δυνατότητα υπέρβασης της κάλυψης και έως 70% δεν έχει πρακτική εφαρμογή σε παραδοσιακούς οικισμούς του ΠΔ της 19-10-1978. Αντίθετα στους λοιπούς οικισμούς, όπου μπορεί να επιβάλλεται χαμηλότερο ύψος λόγω κλίσης του εδάφους, σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 5 του ΠΔ της 24-4-85, τότε μπορεί να τύχει εφαρμογής.
    1 point
  30. Τέτοια παράλογα θεσπίστηκαν με το ΠΔ της 4-11-11 ..............
    1 point
  31. Εἶναι πολύ εὔκολο, διότι εἶναι ἐνσωματωμένα ἀπό τόν "Bill" στίς γλῶσσες τῶν windows (τή στιγμή πού "ἐμεῖς" καταργήσαμε τήν ἱστορική γραφή γιά λόγους δῆθεν εὐκολίας). Στήν ἔκδοση πού χρησιμοποιῶ (w. 7 prof.) τά βήματα εἶναι : Control Panel, Region and Language, Keyboard languages, change language, General, Add ...Greek Polytonic. Δέν χρειάζεται τίποτα ἄλλο. Στέλνω καί τό παρακάτω κείμενο " Πολυτονικό στά windows" γιά βοήθεια. Πολυτονικά στα Windows (XP, Vista & 7) Απαραίτητες ενέργειες: 1. Ενεργοποιούμε την Πολυτονική ρύθμιση πληκτρολογίου: δεξί κλικ στο εικονίδιο της Γλώσσας (κάτω-δεξιά, εκεί που γράφει ΕL ή ΕΝ) -> Ρυθμίσεις -> Προσθήκη -> Επιλέγουμε: Γλώσσα εισαγωγής Ελληνική, και διάταξη πληκτρολογίου Ελληνική Πολυτονική. Με αυτές τις ενέργειες θα έχουμε δύο ρυθμίσεις στην ελληνική γλώσσα: την Ελληνική (δηλ. την μονοτονική ρύθμιση) και την Ελληνική πολυτονική. Εφόσον η εναλλαγή μεταξύ αγγλικών και ελληνικών γίνεται με Alt + Shift, η εναλλαγή μεταξύ ελληνικών μονοτονικών και πολυτονικών γίνεται με Ctrl + Shift. Μπορούμε να καταργήσουμε την μονοτονική ρύθμιση· η πολυτονική ρύθμιση καλύπτει όλες τις ανάγκες (έχοντας όμως υπόψη αυτό που επισημαίνεται στην πρώτη παράγραφο της επόμενης σελίδας). 2. Χρησιμοποιούμε πολυτονική γραμματοσειρά. Στα Windows ΧΡ είναι προεγκατεστημένες οι Palatino Linotype, Tahoma, Microsoft Sans Serif και Arial Unicode MS. Στα Windows Vista υπάρχουν επιπλέον οι Arial, Times New Roman, Courier New και Segoe UI, και στα Windows 7 υπάρχουν επίσης και οι Calibri, Cambria, Consolas και Gabriola. Οι πολυτονικοί χαρακτήρες παράγονται με τον τρόπο που δείχνει ο επόμενος πίνακας (πατάμε το πλήκτρο ή τον συνδυασμό των πλήκτρων, τα αφήνουμε, και μετά πατάμε το γράμμα). Το πλήκτρο AltGr είναι το δεξί Alt και ισοδυναμεί με το αριστερό Ctrl + Alt. Βλέπε επίσης τις απεικονίσεις των συνδυασμών πληκτρολογίου στις επόμενες σελίδες. Πλήκτρο Παραγόμενο πολυτονικό σύμβολο Παράδειγμα AltGr + Shift + ] ή Shift + ] και μετά τελεία Άνω τελεία · [ Περισπωμένη ᾶ { (δηλ. Shift + [) Υπογεγραμμένη ᾳ ' (πλήκτρο δεξιά του τόνου) Ψιλή ἀ " (πλήκτρο δεξιά του τόνου με Shift) 3ασεία ἁ / Ψιλή-Οξεία ἄ ? 3ασεία-Οξεία ἅ = Ψιλή-Περισπωμένη ἆ + 3ασεία-Περισπωμένη ἇ ] Βαρεία ὰ \ Ψιλή-Βαρεία ἂ | 3ασεία-Βαρεία ἃ ~ (πλήκτρο πάνω από το Tab με Shift) 3ιαλυτικά-Βαρεία ῢ AltGr + ` 3ιαλυτικά-περισπωμένη ῧ Οι συνδυασμοί της υπογεγραμμένης (π.χ. ᾷ, ᾀ, ᾁ, ᾄ, ᾅ, ᾆ, ᾇ κ.λπ.) παράγονται με πατημένο το δεξί Alt (AltGr) την στιγμή που πατάμε το πλήκτρο του τόνου ή της περισπωμένης ή του πνεύματος (π.χ. για να γράψουμε ᾄ πατάμε AltGr + / και μετά α). ΕΞΑΙΡΕΣΗ: Στις περιπτώσεις του συνδυασμού οξείας με υπογεγραμμένη (π.χ. ᾴ) 2 χρησιμοποιηθούμε το πλήκτρο Q αντί για το πλήκτρο του τόνου, δηλ. πατάμε AltGr + q και μετά το γράμμα. Εάν θέλουμε να γράψουμε τους χαρακτήρες που αναγράφονται πάνω στα πολυτονικά πλήκτρα, δηλ. ; : - + " ' / ? [ ] { } _ =, μετά το πάτημα του αντίστοιχου πλή- κτρου πατάμε το κενό διάστημα (space). ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: για την απρόσκοπτη γραφή πολυτονικού κειμένου στο MS Word, πρέπει να απενεργοποιηθεί η επιλογή "Αντικατάσταση κειμένου κατά την πληκτρολόγηση" (Εργαλεία -> Επιλογές Αυτόματης 3ιόρθωσης).
    1 point
  32. Μια ερώτηση έχω γραμματικού χαρακτήρα : που βρήκες αυτή τη γραμματοσειρά (με περισπωμένες και δασείες);
    1 point
  33. Συγνώμη, αλλά νομίζω πως αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης ενός φόρουμ μηχανικών. Επίσης με τόση έξαρση λογοκρισίας καλό θα ήταν να μπορούμε να εκφραζόμαστε και να ρωτάμε ελεύθερα ότι θέλουμε στο διαδίκτυο. Απο'κεί και πέρα όποιος δεν επιθυμεί δεν απαντάει. Εναλλακτικά θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα φόρουμ στο οποίο τα μέλη θα έχουν πρόσβαση μόνο με Αρ.Μητρώου ΤΕΕ.
    1 point
  34. @trellovoskos Μα φαίνεται ότι αναλαμβάνεις σοβαρές μελέτες! Θέλεις να μου πεις ότι τα στατικά δεν πληρώνουν καλά?😆 ΥΓ1. Είπαμε! Δεν μεταβιβάζεται η άδεια χρήσης. ΥΓ2. Τα ΣΚ απολαμβάνω το ρεπό μου!
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.