Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/03/2022 in Δημοσιεύσεις
-
Καλησπέρα σε όλους. Δημήτριε, με την κατηγορία 3 να προσέξουμε λίγο γιατί μάλλον δημιουργείται το δίκαιο του δικηγόρου. Ο νομοθέτης δεν θέλησε ποτέ την εξομοίωση του νόμιμα μεταβιβάσιμου με το πολεοδομικά νόμιμο. Το πολεοδομικά νόμιμο θα το βρει αυτός που θα πάει για όποια αδειοδότηση και εκεί θα θεραπεύσει ... με μικρές συνέπειες. Αν κάνουμε όλες τις υποθέσεις δικηγορο-συμβολαιογραφο-κεντρικές θα χαθεί η μπάλα στα υπόλοιπα, δεν είναι όλα τα πράγματα ίδια.2 points
-
Όχι εργάζομαι 5 χρόνια στα ΕΛΠΕ,επειδή καταλαβαίνω τις αγωνίες σας καθώς και εγώ έχω περάσει από τη θέση σας,είπα να σας ενημερώσω σχετικά με αυτά που γνωρίζω.Καλή επιτυχία σε όλους1 point
-
Έχετε στο 2ο όροφο διαμέρισμα 130τμ και στο ισόγειο μένουν τα πεθερικά σας, αυτό σημαίνει οτι στο 1ο όροφο υπάρχουν ένα ή δύο διαμερίσματα. Αν δεν υπάρχει κανονισμός πολυκατοικίας, μπορείτε να αυτονομηθείτε στη θέρμανση, είτε με Α/Θ είτε με ατομικό λέβητα πετρελαίου στο μπαλκόνι (αν αντέχει το βάρος του) και το βάρος του θα εξαρτηθεί κατά πόσο έχει εφαρμοστεί η μελέτη θερμομόνωσης στο κτίριο, όσο λιγότερη θερμομόνωση, τόσο μεγαλύτερος σε θερμική ισχύ ο ατομικός λέβητας άρα και το βάρος του. Σ' αυτή τη περίπτωση, πρέπει επίσης να δείτε πως θα αντιμετωπίσετε το θέμα της δεξαμενής πετρελαίου, πιθανόν στο δώμα. Αν επιλέξετε την υπάρχουσα δεξαμενή πετρελαίου, η αντλία του καυστήρα σας, δεν θα έχει την απαιτούμενη ισχύ για να αντλήσει πετρέλαιο από το ισόγειο στο 2ο όροφο (~8-9 ύψος). Αν υπάρχει κανονισμός πολυκατοικίας, η αυτονόμηση θέρμανσης πρέπει να γίνει με τη διαδικασία του Ν. 4495/2017 και το άρθρο 127, είτε με Α/Θ είτε με ατομικό λέβητα πετρελαίου. Αν επιλέξετε Α/Θ, θα συμφωνούσα απόλυτα, αφού σήμερα είναι η πιο ενδεδειγμένη λύση θέρμανσης για κατοικίες, απο άποψη απόδοσης και εξοικονόμηση ενέργειας (αλλά ακόμη ακριβή λύση). Η λύση σύνδεσης του διαμερίσματος σας με τον υπάρχοντα λέβητα και όλα αυτά που πρέπει να κάνετε, ίσως είναι συμφέρουσα, μόνο αν εκδοθεί φύλλο ελέγχου καυσαερίων από καυστηρατζή και δείξει ότι ο εσωτερικός βαθμός απόδοσης του είναι τουλάχιστον μεγαλύτερος από 91%- 92%, σε αντίθετη περίπτωση δεν είναι συμφέρουσα η σύνδεση, οπότε πρέπει να επιλέξετε την Α/Θ ή τον ατομικό λέβητα πετρελαίου στο μπαλκόνι. Όπως βλέπετε, τα ερωτήματα σας δεν μπορούν να απαντηθούν με ένα ναι ή ένα όχι, γιατί σε κάθε επιλογή μέσου θέρμανσης χρειάζονται να γίνουν συνδυασμός ενεργειών.1 point
-
Και ακόμη χειρότερα στην νέα διευκρινιστική εγκύκλιο 111748 / 705 19_11_20 <<Τεχνικά συστήματα των κτιρίων – συσκευές αυτορρύθμισης (άρθρο 8)>> Κι όταν λέμε όλοι οι χώροι...1 point
-
Α. Κατ' αρχας, η γνωμοδοτηση 8/12 του κ. ΠΑΝΤΕΛΗ αφορα στην «Αυτοτέλεια ή μη συνεχόμενων άρτιων οικοπέδων ή γηπέδων περιερχομένων στον αυτό κύριο με ένα ή διαφορετικά συμβόλαια», Εδω https://www.notarius.gr/uploads/egiklioi2012/Egkiklios_SESSE_46.pdf Ωστε, δεν θεωρουνται υποχρεωτικα συνενωμενα τα αρτια ομορα γηπεδα-οικοπεδα του ιδιου ιδιοκτητη. Β. Στο ερωτημα που συζητάμε, φαινεται οτι εχουμε διαφορα μη αρτια και μη οικοδομησιμα γηπεδα και οτι για αυτα, σαν "ενα", εκδοθηκε αδεια το 1972, υπο τις διαταξεις του Προεδρικού διαταγματος 23/10/1928b που ίσχυε τοτε. "Περί καθορισμού των όρτων και περιορισμων της εντος και εκτος ζωνης των πολεων κλπ. του Κράτους ανεγερσεως οικοδομων." [Μετα ειχαμε το Δ 307/76 το Δ 538/78 και το Δ 270/85 συν τον πρόσφατο @@@@@@@ ν. 4759...που εβαλε οριο να ειναι 4 στρ. το νεο γηπεδο [ ;;;] Με βάση τις ανω διαταξεις, επιτρεπεται η συνενωση αρτiου κατα κανονα ή κατα παρεκκλιση με μη αρτιο. Ως προς το ερωτημα του Ηλια, μαλλον ειχε ο ιδιοκτητης διαφορα μικρά κοματουδια, με κανενα απο αυτα να ειναι αρτιο/οικοδομησιμο. Δεν ειναι σαφες ποιος είχε, τί και με τι συμβολαια, πότε πεθανε, τι αποδοχη εγινε, πότε, απο ποιους με ποιό περιεχομενο Επομένως, ερευνάται, ποια "συνενωση τοις πραγμασιν" μπορει να επικαλεσθει οτι εγινε μεταξυ ολων αυτων των μηπεδων και με βαση ποιες διαταξεις, σε 4-5 γηπεδα μη αρτια και μη οικοδομησιμα, δικαιουται να τα θεωρησει σαν ενα ο ιδιοκτητης τους και να "δημιουργησει" ενα "τοις πραγμασιν" ενιαιο, αρτιο και οικοδομησιμο "τοις πραγμασιν" και ποιος θα ειναι ο χρονος δημιουργιας του. Ηλια, οταν θα ζητησεις αδεια, να εισαι ετοιμος να αντιμετωπισεις την -τυχον- απορριψη απο την ΥΔΟΜ, με βαση τα παραπανω. εδιτ και με αυτα απο τον Αυγουστο και τον Τοπογαβρο https://www.michanikos.gr/forums/topic/1220-συνένωση-μη-αρτίων-γηπέδων-εκτός-σχεδίου/page/3/1 point
-
@Arche δες αν είναι ενημερωμένο το πρόγραμμα που ανοίγεις τα pdf και αν θες ανέβασε κανένα δείγμα να σου πούμε τι βλέπουμε. edit: ή στείλε σε pm, αν δεν θες δημόσια...1 point
-
1 point
-
Το έχουμε ξαναπεί. Πράξη συνένωσης δεν υφίσταται, και αν γίνει, δεν μεταγράφεται Δεν ειναι απόφαση αλλά γνωμοδότηση, πλήρως τεκμηριωμένη, από ένα άξιο λειτουργό της Δικαιοσύνης. Έχει δε, Συνταγματικά ερείσματα Αν έχουν αρ...δια, να σου το πουν και γραπτώς. Αμαν πια με τον κάθε βλαμένο δικτατορίσκο δημ. υπάλληλο1 point
-
για δες εδω https://enotariat.gr/?p=8625 στο πρωτο απο τα συνημμενα λεει1 point
-
Η ύπαρξη Α/Θ δεν συνεπάγεται αυτόματα κατηγορία B´…. Σελ 163 ΤΟΤΕΕ -1. 1. Αυτόματος ανεξάρτητος έλεγχος της λειτουργίας των τερματικών μονάδων ανά λειτουργικό χώρο…..1 point
-
Ναι. Υπάρχει και σχετική γνωμοδότηση εισαγγ. Α.Π.), σύμφωνα με την οποία, τα όμορα ίδιου ιδιοκτήτη μπορούν να θεωρηθούν είτε ως ένα, είτε ως διαφορετικά (αν έχουν αποκτηθεί με διαφορετικούς τίτλους) Συνεπώς, κι ασχέτως άδειας, μπορείς να τα θεωρήσεις όλα ως ένα.1 point
-
Με κάποια από αυτά που διαβάζω, και όποιος κατάλαβε κατάλαβε, (και δεν εννοώ το συνάδελφο ακριβώς από πάνω) αρχίζω να συμπαθώ όσους λένε ότι το Β' ΠΕΑ θα είναι ξεκαθάρισμα στην πιάτσα (με τους οποίους συχνά διαφωνώ κάπως). Εκτός αν τα Α' ΠΕΑ τα υπογράφουν νέα παιδιά χωρίς αίσθηση του κινδύνου εν αγνοία τους, γεγονός το οποίο με λυπεί ιδιαίτερα, αλλά που έχει ηθικούς αυτουργούς τα αφεντικά/μεντορές τους (γνωστούς και ως "επιχειρηματίες" στον κλάδο των μηχανικών).. Επίσης αν και από τους πρώτους που παρακολούθησαν (ακριβοπλήρωσαν) σεμινάρια στο ΙΕΚΕΜ ΤΕΕ στην Αθήνα, ήμουνα κατά των εξετάσεων. Αλλά από την άλλη εξοικονομώ με συναδέλφους που δεν ξέρουν να κάνουν ΠΕΑ ή τα εκτελούν σε 20λεπτά, είναι κακό και για την ποιότητα του εξοικονομώ και για τις αμοιβές και για πολλά άλλα. Αλλά όταν κάποιος γίνεται επιθεωρητής με μηδέν επαγγελματική εμπερία εκεί καταλήγουμε μάλλον. Και καλά αυτός δεν ξέρει που μπλέκει (δεν θα κατηγορήσω ποτέ νέους συναδέλφους που προσπαθόύν να βρουν ένα μπούσουλα στο επάγγελμα δουλεύοντας αλλού), ο άλλος που τον βάζει και του κάνει και το αφεντικό, ξέρει ή δεν ξέρει τι κάνει?. Ο πελάτης άλλο φρούτο λες και καταλαβαίνει τι γίνεται. Και τώρα αλλά και προ δεκαετίας δίνονταν άδειες με βάση τα χρόνια εμπειρίας σε άσχετα αντικείμενα, προσπαθώντας κυρίως το ΤΕΕ να κρατήσει το αντικείμενο του ενεργειακού επιθεωρητή εντός των τειχών και αρμοδιοτήτων αποκλειστικά μηχανικών. Οι ποστοποιήσεις και πάλι δεν έιναι λύση αλλά οι αιτήσεις με το κιλό και ταχύτητα εξπρές θεωρούνται μάλλον "υγιής επιχειρματικότητα" πλέον.. Γι' αυτό στραβώνουν πελάτες που δεν τους κάνουμε τζάμπα "εξοικονομώ" τις τελευταίες 2 μέρες των αίτήσεων και βαράνε τηλέφωνα σε όλους μας. Ασε που πολλοί "συνάδελφοι" δε δίνουν κατόψεις τακτοποίησης ούτε στους πελάτες που τιε έχουν πληρώσει.. Πόσο μάλλον σε ανταγωνιστές.. Ελεύθερη οικονομία δεν θέλουμε να εφαρμόσουμε, σοσιαλισμό δεν θέλουμε να εφαρμόσουμε, κομμουνισμό δεν θέλουμε να εφαρμόσουμε, αλλά πάντα ξέρουμε να επιβιώνουμε για την παρτη μας.. Ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη από τους moderators..1 point
-
Πράγματι υπάρχει δικαίωμα επανακαθορισμού χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει ή πρόκειται να χαραχθεί σε διαφορετική θέση (ιδίως αν πρόκειται για αυθαίρετο που κτίστηκε μετά τον καθορισμό της παραλίας). Το τμήμα εντός ζώνης παραλίας είναι απαλλοτριούμενο δηλαδή ανήκει στο οικόπεδο μέχρι να απαλλοτριωθεί. Η επιφάνεια του τμήματος αυτού μεταβιβάζεται κανονικά, όμως δεν συνυπολογίζεται για την αρτιότητα και τον υπολογισμό δόμησης. Η πολεοδομική μελέτη όσο δεν έχει εγκριθεί δεν έχει καμία σημασία για το τοπογραφικό μεταβίβασης του οικοπέδου (έχει μόνο για την εμπορική αξία του ακινήτου). Μέχρι την έγκριση της πολεοδομικής μελέτης η οικοδομική γραμμή είναι στην οριζόμενη απόσταση από τον Αιγιαλό (αν, σήμερα, το εναπομείναν μετά την αφαίρεση της ζώνης παραλίας είναι οικοδομήσιμο).1 point
-
Είναι πολύ συχνό φαινόμενο, ο χώρος που απομένει για δόμηση (λόγω αποστάσεων από οδούς και πλαγίων αποστάσεων) να υπολείπεται της επιτρεπόμενης κάλυψης. Είναι επίσης πιθανό σε περιπτώσεις, να μην μπορεί να εξαντληθεί και η δόμηση (όροφοι) λόγω περιορισμών ύψους.1 point
-
Δεν είναι οικοδομήσιμο μέχρι την οριστική ή προσωρινή οριοθέτησή του ρέματος. Για έκδοση Ο.Α. μπορεί να γίνει προσωρινή οριοθέτηση όπου η περιοχή δόμησης ορίζεται σε απόσταση 10μ. από τις γραμμές πλημμύρας (Ν.4258/14 αρθ.5).1 point
-
Δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτα.1 point
-
Για τον ακάλυπτο χώρο θα πρέπει να μελετηθούν οι ισχύοντες όροι δόμησης σε συνδυασμό με την επιφάνεια του οικοπέδου, τα τυχόν προϋπάρχοντα κτίσματα και τα σχετικά άρθρα του ΝΟΚ. Για την θέση της οικοδομής και τις αποστάσεις και σχέσεις με τα υπάρχοντα κτίρια, θα πρέπει να μελετηθεί το ρυμοτομικό σχέδιο της περιοχής και οι σχετικές διατάξεις του ΝΟΚ. Για ανώνυμο έλεγχο μπορείτε να απευθυνθείτε σε ιδιώτη μηχανικό ο οποίος θα παραδώσει σχετική τεχνική έκθεση μόνο σε εσάς, όπου θα εξετάζονται όλα τα παραπάνω και ο συσχετισμός τους με τα σχέδια της οικοδομικής άδειας.1 point
-
εν το μεταξύ, αν δούλευε το ανέβασμα των αρχείων το βράδυ εγώ τουλάχιστον θα είχα τελειώσει..1 point
-
Διαμερισμάτωση με την ευρεία έννοια (και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται) θεωρείται η αλλαγή των ορίων της ιδιοκτησίας. Το αν είναι προς κοινόχρηστο χώρο ή σε όμορη ιδιοκτησία αυτό είναι αδιάφορο για τον νομοθέτη. Μην ξεχνάμε ότι και οι κοινόχρηστοι έχουν χιλιοστά επί κάθε ορόφου και αποτελούν "κοινόχρηστη ιδιοκτησία". Θεωρώ 'ότι είναι προφανέστατο.1 point
-
Συνάδελφε, εκτιμώ ότι είναι υπερβολικό να θεωρήσουμε αντικείμενο ρύθμισης την απομείωση θέσης στάθμευσης. Εκτός αυτού, δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη στον νόμο. Το μόνο πρόβλημα που, ενδεχομένως, υπάρχει είναι στο παρκάρισμα. Αυτό μπορούν να το λύσουν μεταξύ τους οι ένοικοι. Ούτε πολεοδομικό πρόβλημα ούτε πρόβλημα μεταβίβασης βλέπω.1 point
-
Δεν υπάρχει κάτι που μπορείς να κάνεις. Η είσοδος έχει επεκταθεί αυθαίρετα, αλλά αυτό δεν σχετίζεται με την τακτοποίηση του διαμερίσματος.1 point
-
θεοδωρε δεν ειναι απο δικηγορικη "εμμονη" τα οσα λεω. Απλα, αφου υπαρχουν καποιες περιπτωσεις κατ.3, δεν εχω λογο να δεχτω ρητρα οτι ο αγοραστης αναλαμβανει την πληρωμη και τακτοποιηση α] διοτι αφορα ποσον μη "βεβαιον και μη εκκαθαρισμενο" β] αν γραφεί κατι τετοιο, τοτε, το αντιστοιχο ποσον προσαυξανει το "τιμημα", αρα εχουμε προβληματα υπολογισμου αντικειμενικης/φορου και δικαιωματων συμβ/φου και κτηματολογιου. γ] και τι θα συμβει αν προκειται περιπτωση που απαιτει "συναίνεση" των συνιδιοκτητων; και τελικα Ο πωλητης χρηματα θα παρει. Ας παρει μια προκαταβολη να τα ετοιμασει ολα ο μηχανικος του, ή, ας κανει την τακτοποιηση της κατ. 3 με τον μηχανικο του και την ημερα του συμβολαιου πληρωνει μεσω τραπεζης, το βεβαιωνει ο μηχανικος και υπογραφουν και παιρνει το - υπολοιπο - τιμημα.. τις καλησπερες μου1 point
-
Να τα ξαναδούμε φίλε, γιατί όχι. Για την περίπτωση της pilotis απ' ότι διαβάζω, δεν υπάρχει κάποια ένσταση ή παρατήρηση. Έχει διαδικασία αλλά το έχω κάνει και το το έχω φτάσει μέχρι μεταγραφή. Για την περίπτωση της κατηγορίας 3 τώρα. Ούτε και εγώ θα συναινούσα σε αγορά ακινήτου με υπερβάσεις της 3 όμως εδώ συζητάμε τι ρυθμίζει ο νόμος και ο νόμος με τις παραγράφους που μνημόνευσα εξαιρεί την 3 από το Π.Π.. Αυτό για τη ρήτρα, συγνώμη αλλά δεν το κατάλαβα. Από που προκύπτει πως οι παραβάσεις αυτές αναφέρονται στο συμβόλαιο και τις αναλαμβάνει ο αγοραστής; Γενικά η άποψη μου είναι: Μαζεύεις τα απαραίτητα και με πληρότητα κάνεις την αυτοψία. Αν είσαι ΟΚ — δίνεις Π.Π. Αν δεν είσαι, δύο είναι τα τινά: ή ρύθμιση ή αποτύπωση υφιστάμενης κατάστασης με νέα κάτοψη χωρίς άλλη συνοδευτική πράξη Προφανώς η αποτύπωση αφορά, είτε περιπτώσεις που εξαιρούνται της ρύθμισης ή της οικοδομικής άδειας ή τις μικροπαραβάσεις που συζητάμε.1 point
-
Φυσικά και μπορεί να γίνει. Θα κάνεις ξεχωριστή καταχώρηση για τους κοινόχρηστους χώρους (εφόσον είναι σε κοινόχρηστο) και θα κάνεις μια Ταυτότητα για όλη την οικοδομή. Άλλωστε οι συνιδιοκτήτες πρέπει να συμπράξουν για την τροποποίηση της σύστασης. Θα το κάνουν και για την ταυτότητα.1 point
-
Για τις παραβάσεις που γράφεις συνάδελφε μπορείς κανονικά να συνπληρώσεις ΗΤΚ και να δώσεις Π.Π. καθώς αυτό αντικαθιστά τη βεβαίωση μηχανικού της παρ. 1 του άρθρου 83 του ν. 4495/2017. Οι πολεοδομικές παραβάσεις α,ε,ζ της παραγράφου 3 του άρθρου 81 εξαιρούνται από τον έλεγχο. Αυτό ρυθμίζεται με το άρθρο 82 παράγραφος 1.1 point
-
Εχεις τμημα πυλωτης...δεν λες εαν ειναι κοινοχρηστη ή εαν εχεις ενα "ανεξαρτητο" τμημα με χιλιοστα... ή εάν αυτό ειναι σαν παρακολουθημα...ή εάν υπαρχει δικαιωμα αποκλειστικης χρησης προς σταθμευση... Εχει αλλαξει απο "πυλωτη" σε κατοικια.... Και εμπραγματως και πολεοδομικως η "κατοικια" ειναι ανυπαρκτη. Το "ανυπαρκτο" δεν δηλωνεται σην ΗΛΤΑ....ελλειψει τιτλου. Πρωτα τακτοποιεις όπως απαιτει ο νομος και μετα, είτε τροποποιεις την συσταση δινοντας χιλιοστα ή ό,τι αλλο απαιτειται να γινει, αναλόγως με το τι εγινε και πού, για να αποκτησει "οντοτητα" Δεν μπορεις να δοσεις ΗΛΤΑ εάν δεν γινει πρωτα τακτοποιηση. Προφανως, σε αλλη ΟΙ, που δεν εχει σχεση με την πυλωτη και δεν εχει αυθαιρεσιες, βγαινει ΗΛΤΑ μετα την εκδοαση βεβαιωσης νομιμοτητας που θα δοσεις. καλησπερα ιασονα1 point
-
1 point
-
Το διαμέρισμα αυτό δεν "φύτρωσε"! Κάποιος ξύπνιος ιδιοκτήτης του ακινήτου, ο οποίος έχει κάποια άλλη ΟΙ σε αυτό (π.χ. διαμέρισμα κ.λπ.) το οποίο έχει χιλιοστά, το κατασκεύασε αυθαίρετα. Άρα, πρώτα κάνουμε Υπαγωγή στον 4495 της ΟΙ του ξύπνιου ακολουθώντας όλες τις απαραίτητες διαδικασίες. Προσοχή στο γεγονός ότι, ο συγκεκριμένος χώρος στην pilotis μπορεί να έχει αποκλειστική χρήση ή να είναι κοινόχρηστος.... Αντιστοίχως ακολουθούνται οι κάθε φορά ενδεικνυόμενες διαδικασίες.... Για την υπαγωγή συγκρίνουμε με τα χιλιοστά της ΟΙ του ξύπνιου... Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πάει Κατηγορία 5. Αφού ολοκληρωθεί η υπαγωγή, αν αυτό είναι εφικτό (αν όχι, "στρίβειν με ελαφρά πηδηματάκια") τότε πάμε στο συμβολαιογράφο και κάνουμε τροποποίηση - διόρθωση της ΣΟΙ και αποδίδονται στο νέο διαμέρισμα της pilotis χιλιοστά από τα προϋπάρχοντα της ΟΙ του ξύπνιου... Στο Κτηματολόγιο δεν δηλώνονται "διαμερίσματα" αλλά "δικαιώματα επί της γης", δηλαδή, τα χιλιοστά που έχει η ΟΙ του ξύπνιου προφανώς θα έχουν ήδη δηλωθεί. Μετά την τροποποίηση κ.λπ. της ΣΟΙ είναι δυνατόν να γίνει "διόρθωση κ.λπ." και στο Κτηματολόγιο... Λεπτομέρειες γνωρίζει ο δικηγόρος του ξύπνιου...1 point
-
-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-