Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      18.937


  2. BAS

    BAS

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      3.622


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.517


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.309


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/07/2022 in Δημοσιεύσεις

  1. Που να έμενες σε παλιά πολυκατοικία που ειδικά αυτό τον καιρό οι περισσότεροι ανακαινίζουν διαμερίσματα ξηλώνουν μπάνια κλπ. Εκεί να ακούσεις θόρυβο (και κομπρεσερακια) κάθε μέρα από τις 7 το πρωί. Όπως είπαν και οι συνάδελφοι θα πρέπει να δείχνεις ανοχή σε μια νέα κατασκευή, όπως έδειχναν και για την δική σου οικοδομή όταν ανεγείρονταν. Από κει και πέρα, η καταγγελία που έκανες στην Πολεοδομία, δεν θα αλλάξει κάτι σε ότι αφορά το ωράριο των εργασιών. Η Πολεοδομία ενδεχομένως εντόπισε κάποιες εργασίες καθ υπέρβαση της Ο.Α ή και χωρίς Ο.Α και ίσως γι αυτό έβαλε πρόστιμο. Εσύ όμως πλέον μπήκες στον μαυροπίνακα των "ρουφίανων" της γειτονιάς και αν ο ιδιοκτήτης θελήσει να δράσει αντεκδικητικά, όταν τελειώσει την δική σου οικοδομή, μπορεί και αυτός να κάνει καταγγελία για το δικό σου σπίτι (και πίστεψέ με κανένα σπίτι στην Ελλάδα δεν είναι καθόλα νόμιμο). Επομένως, συμμεριζόμαστε ανθρωπιστικά αυτό που λες και ίσως αυτό θα έπρεπε να είναι το πρώτο σου επιχείρημα, λέγοντας στον ιδιοκτήτη ή τον εκπρόσωπό του στην Ελλάδα, με καλό τρόπο, ότι εδώ υπάρχει άρρωστος άνθρωπος που πχ θα πρέπει να ξεκουράζεται , διότι από την στιγμή που τηρείται το ωράριο κοινής ησυχίας, ο εργολάβος δεν παρανομεί, εκτός και αν οι εργασίες που κάνει δημιουργούν επικινδυνότητα στη δημόσια ασφάλεια (πχ κάποιος μπορεί να τρελάθηκε και να έκανε χρήση εκρηκτικών).
    2 points
  2. Καλημέρα, με δεδομένο ότι άλλαξαν πάρα πολλά ως προς την αδειοδότηση των ΚΥΕ, ξεκινάω νέο θέμα ώστε να συγκεντρώσουμε απορίες-απαντήσεις και για την ηλεκτρονική πλέον γνωστοποίηση και για τη νέα Υγειονομική Διάταξη. Εγώ έκανα πριν κανά μήνα γνωστοποίηση ηλεκτρονικά για ένα οβελιστήριο που έχει ισόγειο και Α΄όροφο, με συνολική ωφέλιμη επιφάνεια 63,40 τμ Επίσης είχε άδεια για κοινόχρηστο χώρο 8,60τμ. Τώρα ο ιδιοκτήτης θέλει να κάνει προσθήκη εξωτερικού παρακείμενου χώρου 24,00τμ ,κάτι που σύμφωνα και με τη νέα Υγειον. Διάταξη απαιτεί μεταβολή της γνωστοποίησης (σελ.21757, ΦΕΚ2161Β/2017) Οι αλλαγές που θα κάνω λοιπόν είναι: 1) τα εξυπηρετούμενα άτομα είναι: για την αίθουσα πελατών-->δια 1,30τμ (άρα 63,40/1,30=48,76 δηλ. 48 εξυπηρετούμενα άτομα) ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΜΕ 1,20 ΠΟΥ ΙΣΧΥΕ για τον υπαίθριο χώρο--->διά 0,70τμ (άρα 8,60+24,00=32,60τμ , οπότε 32,60/0,70=46,57 δηλ 46 άτομα)ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΜΕ 1,20 ΠΟΥ ΙΣΧΥΕ οπότε συνολικά εξυπηρετούμενα άτομα 48+46=94.... Σωστά???? 2) Επομένως αλλάζει και ο Συντελεστής Μεγέθους (ΦΕΚ 1723Β/2017) και πλεόν από Κατηγορία 3 που ήταν πάει Κατηγορία 5 3) Ο Θεωρητικός πληθυσμός δεν αλλάζει, σωστά? Είχα πάει με τη ΠΔ.71/1988 όπου διαιρούσα δια ωφέλιμη επιφάνεια δια 1,10. Το απέναντι κοινόχρηστο χώρο πεχζοδρομίου καθώς και την πρασιά του διπλανού οικοπέδου (το οποίο έχει στέγαστρο), αν έχω καταλάβει σωστά δεν τα λαμβάνω υπόψη για τον υπολογισμό του θεωρητικού πληθυσμού, σωστά?
    1 point
  3. Δεν υπάρχει παράβαση για να τακτοποιηθεί. Από νεότερη και ακριβέστερη αποτύπωση, προέκυψε μια μικρή εμβαδομετρική διαφορά, ενώ το κτίριο παραμένει προ 55. Η άποψή μου είναι ότι στην ΗΤ θα βάλεις στην αντίστοιχη διοικητική πράξη (μάλλον έχεις πιστοποίηση νομίμου περιγράμματος προ 55 κτιρίου) την επιφάνεια που αναφέρεται και σε δεύτερη σειρά στις πράξεις θα βάλεις και το 1,10 τμ προ 55 και θα εισάγεις μια τεχνική έκθεση που θα εξηγείς το λόγο της εμβαδομετρικής διαφοράς. Έτσι στο τέλος το άθροισμα θα είναι 15,92 τμ. Μπορείς εναλλακτικά να μην εισάγεις δεύτερη σειρά και να το γράψεις όλη την επιφάνεια στην σειρά της πράξης και να το εξηγήσεις στην τεχνική περιγραφή της Η.Τ. Μπορείς να διαβάσεις σχετικά με τις καταχωρήσεις προ 55 στην Η.Τ εδώ
    1 point
  4. αυτο δεν ειναι αναρτηση...ειναι το θεατρο του παραλογου -τι ξυσιμο θα γινονταν και τι μηνυσεις και τι φοβηθηκαν οι εργατες κι εφυγαν;;; Ειχες κοτζαμ αδεια...έπρεπε να εισαι εκει με τον μηχανικο σου να τους καλυψεις. - θα δεις αν υπαρχει καποιο προβλημα με την ΔΟΥ....υποθετω οτι δεν πληρωσες ΦΜΑ για το "κτισμα" λογω της εκδοσης της αδειας κατεδαφισης. - θα βγαλεις νεα αδεια [μιλας με τον μηχανικο σου] -και θα εισαι εκει παρων με τον μηχανικο σου κατα τις εργασιες κι ας κανει 100 μηνυσεις. Οσο για αυτο που λες "Ο γειτονας αρχισε να εκμεταλευεται αυτη την κατασταση και κανει ενα σωρο παρανομιες σου λεει αμα μπορεις τραβα φωναξε την πολεοδομια " .....δεν εχει καμμια άμεση σχεση με το δικο σου προβλημα. [μπορεις ομως να βαλεις τον μηχανικο σου να δει "ακριβως" τι εχει κανει, ωστε να ξερεις και να το εχεις σαν επιχειρημα "δια πασαν χρησιν..."] [άκου "θα" εξυναν τον τοιχο...]
    1 point
  5. Να ρωτήσω κι εγώ ο άσχετος; Ποιός θα υπογράφει αυτά τα ¨σχέδια";
    1 point
  6. Δυστυχώς, κατά την προσωπική μου άποψη, δεν μπορεί και δεν πρέπει ν' ανέβει ένα τέτοιο τοπογραφικό διάγραμμα στο σύστημα της ΗΤΑ. Δεν έχει απολύτως καμία νομιμοποίηση και δεν δύναται να επιφέρει απολύτως κανένα νόμιμο αποτέλεσμα.
    1 point
  7. Μεταβίβαση ακινήτου (οικόπεδο με κτίσμα τμήμα του οποίου ρυθμίστηκε με τον Ν.4495). Η υπαγωγή είναι οριστική και όχι περαιωμένη καθώς για να μεταβεί απαιτείται υποβολή ΜΣΕ. Προθεσμία για την υποβολή από τον Νόμο έχουμε μέχρι 31/12/22. Μπορώ να δώσω οριστική υπαγωγή και Π.Π. με τις απαραίτητες αναφορές σχετικά με τη ΜΣΕ ή προκύπτει υποχρέωση για υποβολή ΜΣΕ από την παράγραφο 6 του άρθρου 2 της Αριθ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631; 6. Για την εφαρμογή της διάταξης της παρ. η του άρθρου 99 του ν.4495/2017 σχετικά με την υποβολή ή μη της μελέτης στατικής επάρκειας, όπου απαιτείται, γίνεται ειδική μνεία σε κάθε βεβαίωση οριστικής υπαγωγής καθώς και σε κάθε βεβαίωση περαίωσης της διαδικασίας, καθώς και στη βεβαίωση της παρ.2 (περ.γ) του άρθρου 83 του ν.4495/2017 για μεταβίβαση. Η αναφορά επί της βεβαιώσεως για την υποβολή ή μη μελέτης στατικής επάρκειας καταχωρείται από τον εξουσιοδοτούμενο Μηχανικό στην Τεχνική Έκθεση που συνοδεύει την έκδοση της βεβαίωσης της παρ.2 (περ.γ) του άρθρου 83 του ν.4495/2017. Σε κάθε περίπτωση εφόσον δεν υποβάλλεται μελέτη στατικής επάρκειας, αναφέρεται ρητά ότι η μελέτη στατικής επάρκειας πρέπει να υποβληθεί εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας και πριν τη συμπλήρωση της ταυτότητας του κτιρίου κατά τις κείμενες διατάξεις. Ενώ σύμφωνα με το άρθρο 4 της Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105 (ΦΕΚ B' 334/29.01.2021) 4. Εάν στο ακίνητο υφίστανται αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις της περίπτωσης ζ` της παρ. 2 του άρθρου 82 του ν. 4495/2017, το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρί-ου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας αναφέρει σαφώς την περαίωση της δήλωσης. Εφόσον δεν έχει περαιωθεί η διαδικασία εξόφλησης του ενιαίου ειδικού προστίμου του ν. 4014/2011, του ν. 4178/2013 ή του ν. 4495/2017, καθώς και στις περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθρου 106, της παρ. 6 του άρθρου 116 και της παρ. 5 του άρθρου 117 του ν. 4495/2017, το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας περιέχει ρητή αναφορά για την εξόφληση ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου, καθώς και για την ανάρτηση στο πληροφοριακό σύστημα όλων των κατά περίπτωση απαιτούμενων δικαιολογητικών κατά τις διατάξεις των ν. 4014/2011, ν. 4178/2013 και ν. 4495/2017, για τις οποίες γίνεται ειδική μνεία σε κάθε δικαιοπραξία. Από τα ανωτέρω δικαιολογητικά εξαιρούνται αυτά που αφορούν στο στατικό έλεγχο των παραβάσεων, τα οποία υποβάλλονται στην προθεσμία του άρθρου 99 του ν. 4495/2017. Με άλλα λόγια, η προθεσμία υποβολής των δικαιολογητικών και δη της ΜΣΕ ισχύει μόνο αν δεν έχεις εξοφλήσει το πρόστιμο; Αν έχεις κάνει το λάθος και έχεις εξοφλήσει, για να πουλήσεις, πρέπει να έχεις περαίωση οπότε και ΜΣΕ;
    1 point
  8. Έχει εκδοθεί ΟΑ στο γήπεδο? Από ότι κατάλαβα, έχει εκδοθεί. Πότε εκδόθηκε? Εγκεκριμένα σχέδια υπάρχουν, άσχετα που το πρόστιμο των αυθαίρετων κατασκευών υπολογίσθηκε χωρίς ΟΑ. Η πράξη της αρχικής ΟΑ θα πρέπει να ανέβει στο σύστημα καθώς και τα σχέδια που την συνόδευαν. Όπως θα ανέβει και η πράξη της ρύθμισης και τα σχέδια που την συνοδεύουν....
    1 point
  9. Σήμερα ισχύει ο ν. 4495 και με βάση αυτόν θα τακτοποιήσεις. Σημείωσε ότι ο νόμος 1337 δεν έδωσε εξαίρεση από κατεδάφιση, αλλά αναστολή κυρώσεων μέχρι τα αυθαίρετα να κριθούν οριστικά, είτε κατεδαφιστέα, είτε εξαιρετέα από την κατεδάφιση (ακόμα κρίνονται....).
    1 point
  10. Καλημέρα, Το ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ Π.Ε. Βορείου Τομέα Αθηνών δεν είναι στην Λεωφόρο Κηφισίας 18, & 20, Μαρούσι. Πλέων στεγάζεται στο Δημαρχείο Αμαρουσίου, Βασ. Σοφίας 9, Μαρούσι 151 24 και τα τηλεφώνα είναι 2132038147, 2132038112 και το email [email protected] *¨όταν συμπληρώνουμε την αίτηση υπάρχει ένα πεδίο «συμπληρωματικά στοιχεία» εκεί πρέπει να συμπληρώσεις το email σου. **Λόγο Αυγούστου (κλειστά) 2,5 μήνες αναμονή (ενημέρωση από την γραμματεία)
    1 point
  11. Προσωπικά σε αυτό που ρωτάς δεν έχω καταλήξει κάπου συγκεκριμένα. Έχουμε τα εξής σχετικά άρθρα, όπου για κατηγορία Η.Τ ΙΙ αναφέρεται ότι δεν υπάρχει προθεσμία (άρθρο 55), ενώ από τα άρθρα 96 και 97 υπαρχει αναφορά (άρθρο 97) ότι "Μετά την καταβολή του ενιαίου ειδικού προστίμου ή του προβλεπόμενου σχετικού παραβόλου, αναστέλλεται η κατεδάφιση, η επιβολή κάθε κύρωσης και η είσπραξη προστίμου για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται στον παρόντα νόμο ή η κατασκευή εξαιρείται οριστικά από την κατεδάφιση, ανάλογα με την κατηγορία της αυθαίρετης κατασκευής, όπως ορίζεται στο άρθρο 96 του παρόντος. " και ενώ από τα ανωτέρω άρθρα είναι ξεκάθαρο ότι αναστέλλεται η επιβολή κάθε κύρωσης, είτε η κατασκευή εξαιρείται οριστικά της κατεδάφισης, στο άρθρο 102 τελευταία παράγραφος, υπάρχει η αναφορά ότι για τις υπαγωγές που θα γίνουν από 1/10/2020 έως 31/3/2026 η καταχώρηση της ΗΤΚ αποτελεί όρο για την "επέλευση των συνεπειών της υπαγωγής". Όμως, οι συνέπειες υπάρχουν όταν δεν έχει γίνει υπαγωγή (κατεδάφιση αυθαιρέτων, πρόστιμα διατήρησης και ανέγερσης κλπ). Για ποια "επέλευση των συνεπειών υπαγωγής" μιλάνε; (πρόκειται για κάκιστη διατύπωση φυσικά η οποία έτσι και αναλυθεί λεκτικά δημιουργεί προβλήματα). Άρα, φαίνεται εδώ ότι έχουμε μέσα στον ίδιο νόμο, άρθρα με αντικρουόμενες ερμηνείες και θα πρέπει το άρθρο 102 (τελευταίο εδάφιο) να τροποποιηθεί ή να διαγραφεί. Η μόνη λογική εξήγηση που θα μπορούσε να έχει είναι να αφορά αυθαίρετα κατηγορίας 5, τα οποία δεν μπορούν να ενταχθούν μετά την 1/10/2020 στο ν.4495/17 γιατί θα πρέπει να εγκριθούν Ζ.Υ.Σ να αγοράσουν Σ.Δ κλπ. Άρθρο 102: Μειώσεις και επιβαρύνσεις ενιαίου ειδικού προστίμου και καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής Για τις αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις του άρθρου 96 που υπάγονται στις διατάξεις για την αναστολή επιβολής κυρώσεων σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 97, η αίτηση υπαγωγής μπορεί να υποβληθεί στο πληροφοριακό σύστημα μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2020. Εντός της προθεσμίας αυτής ισχύουν οι εκπτώσεις που προβλέπονται στο άρθρο 101. Μετά από την παρέλευση της προθεσμίας αυτής και μέχρι τις 31 Μαρτίου 2026 επιτρέπεται η υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος μόνο για αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης των κατηγοριών 1 έως και 4 του άρθρου 9 του ν.4178/2013 (Α174) και των κατηγοριών 1 έως και 4 του άρθρου 96 του παρόντος που είναι προγενέστερες της 28ης Ιουλίου 2011. Για τις υπαγωγές που θα γίνουν από την 1 Οκτωβρίου 2020 και μέχρι τις 31 Μαρτίου 2026 το ενιαίο ειδικό πρόστιμο θα καταβάλλεται προσαυξημένο κατά τα οριζόμενα στις περ. β' έως στ' της παρ.3. Στις περιπτώσεις αυτές, η καταχώριση της ταυτότητας του κτιρίου ή της διηρημένης ιδιοκτησίας στο ηλεκτρονικό μητρώο του άρθρου 62 του παρόντος αποτελεί όρο για την επέλευση των συνεπειών της υπαγωγής. ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΗΤΚ Άρθρο 55 Διαδικασία έναρξης και ενημέρωσης - Προθεσμία υπαγωγής 1. Για την υποβολή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας, τα κτίρια διακρίνονται σε κατηγορίες, ως εξής : α) Κατηγορία Ι : αα. Στην κατηγορία αυτή υπάγονται τα κτίρια που ανήκουν στο Δημόσιο, στους Ο.Τ.Α. και στα Ν.Π.Δ.Δ., καθώς και αυτά που στεγάζουν υπηρεσίες του Δημοσίου, των ΟΤΑ και των Ν.Π.Δ.Δ. και στεγάζουν υπηρεσίες αυτού. ββ. Κτίρια συνάθροισης κοινού : θέατρα, κινηματογράφοι, αίθουσες συγκέντρωσης για κοινωνικές, οικονομικές, πολιτιστικές και θρησκευτικές εκδηλώσεις, συνεδριακά κέντρα και κτίρια εκθέσεων. Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται επίσης : πολιτιστικές εγκαταστάσεις (βιβλιοθήκες, μουσεία, αίθουσες εκθέσεων), αθλητικές εγκαταστάσεις (κλειστά γυμναστήρια, γήπεδα με κερκίδες και κλειστούς βοηθητικούς χώρους, γήπεδα ΠΑΕ, Ολυμπιακές αθλητικές εγκαταστάσεις), σταθμοί μετεπιβίβασης μέσων μαζικής μεταφοράς. γγ. Πρατήρια υγρών καυσίμων και συνεργεία αυτοκινήτων : κτίρια ή τμήματα κτιρίων που χρησιμοποιούνται για πρατήρια υγρών καυσίμων ή για πλυντήρια αυτοκινήτων, καθώς και κάθε είδους συνεργεία αυτοκινήτων. δδ. Τουριστικά καταλύματα άνω των τριακοσίων (300) τ.μ.. εε. Εκπαίδευση : δημόσια και ιδιωτικά κτίρια προσχολικής, πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. στστ. Υγεία και κοινωνική πρόνοια : κτίρια περίθαλψης (νοσοκομεία, ιατρικά κέντρα, κλινικές, αγροτικά και περιφερειακά ιατρεία, κέντρα ψυχικής υγείας, κέντρα παροχής υπηρεσιών υγείας). Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται επίσης : βρεφοκομεία, παιδικοί – βρεφονηπιακοί σταθμοί, οικοτροφεία, οίκοι ευγηρίας, ιδρύματα χρονίως πασχόντων, ιδρύματα ατόμων με ειδικές ανάγκες, άσυλα. ζζ. Σωφρονισμός: καταστήματα κράτησης, ειδικά καταστήματακράτησης νέων. β) Κατηγορία ΙΙ : Στην κατηγορία αυτή υπάγονται όλα τα υπόλοιπα κτίρια και οι αυτοτελείς διηρημένες ιδιοκτησίες ανεξαρτήτως χρήσης. 2. Για τα κτίρια της Κατηγορίας Ι η υποβολή της ταυτότητας κτιρίου γίνεται μέσα σε πέντε (5) έτη από την ημερομηνία ισχύος των παρόντων διατάξεων, ως ορίζεται στο άρθρο 62. Για τα λοιπά κτίρια και αυτοτελείς διηρημένες ιδιοκτησίες της Κατηγορίας II, η υποβολή της ταυτότητας γίνεται κατά τη μεταβίβαση του κτιρίου ή της αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας, οπότε και η σχετική δήλωση για την ταυτότητα προσαρτάται υποχρεωτικώς στο συμβόλαιο της μεταβίβασης της κυριότητας, μετά την ημερομηνία ισχύος ως ορίζεται στο άρθρο 62. Ερμηνεία της εγκ. 2 Ν. 4495 για το άρθρο 96 (κατηγορίες αυθαιρέτων) Ν. 4495 Άρθρο 96 Κατηγορίες αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγών χρήσεων Στο παρόν άρθρο ορίζονται πέντε κατηγορίες αυθαιρέτων που έχουν συντελεστεί πριν από την 28η.07.2011. Οι αιτήσεις υπαγωγής μπορούν να περιλαμβάνουν αυθαίρετες κατασκευές που υπάγονται σε διαφορετικές κατηγορίες. Οι αυθαίρετες κατασκευές των κατηγοριών 1, 2 και 3 εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση μετά την περαίωση της υπαγωγής. Οι αυθαίρετες κατασκευές της κατηγορίας 4 εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση μετά την περαίωση της υπαγωγής, εφ’ όσον δεν βρίσκονται εντός προκηπίου. Άρθρο 97 Ρύθμιση αναστολής και εξαίρεσης από την κατεδάφιση Μετά την καταβολή του ενιαίου ειδικού προστίμου ή του προβλεπόμενου σχετικού παραβόλου, αναστέλλεται η κατεδάφιση, η επιβολή κάθε κύρωσης και η είσπραξη προστίμου για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται στον παρόντα νόμο ή η κατασκευή εξαιρείται οριστικά από την κατεδάφιση, ανάλογα με την κατηγορία της αυθαίρετης κατασκευής, όπως ορίζεται στο άρθρο 96 του παρόντος. Η αναστολή ή και η εξαίρεση από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ισχύει για κτίρια των οποίων έχει ολοκληρωθεί ο φέρων οργανισμός και για χρήσεις που έχουν εγκατασταθεί μέχρι τις 28.7.2011, καθ’ υπέρβαση είτε των διατάξεων του ν.1577/1985 (Α210) είτε της οικοδομικής άδειας, είτε των όρων ή περιορισμών δόμησης του ακινήτου, είτε χωρίς οικοδομική άδεια και εφόσον η χρήση τους δεν απαγορεύεται από τις πολεοδομικές διατάξεις για τις χρήσεις γης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 51 του ν.4030/2011 (Α249) ή δεν απαγορευόταν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας ή κατά το χρόνο εγκατάστασης της αυθαίρετης χρήσης.
    1 point
  12. μη μπαίνουμε σε πολύπλοκους υπολογισμούς η αμοιβή είναι ευθέως ανάλογη της ποιότητας δουλειάς και των αναγκών μας
    1 point
  13. είπαμε: σχέδιο δεν υφίσταται (παρά μόνο ως πρόταση) άρα ούτε ρ.γ., ούτε ο.γ., ούτε τίποτε από όλα αυτά σκέτος οικισμός
    1 point
  14. Αν εκδοθεί Ο.Α ισχύει η προθεσμία τεσσάρων μηνών με υποχρέωση από τον επιβλέπων μηχανικό του έργου. Στην περίπτωση, όπου στο ακίνητο δεν εκδίδεται κάποια Ο.Α η Η.Τ, θα εκδοθεί στην πρώτη δικαιοπραξία που θα γίνει. Μέχρι τότε, ο ιδιοκτήτης, δεν έχει υποχρέωση να προβεί στην διαδικασία έκδοσης Η.Τ.Κ (υποθέτω αναφέρεσαι σε κτίριο κατοικίας).
    1 point
  15. το υψουν αφορα α] δυνατοτητα περαιτερω ανοικοδομησης καθ'υψος, λογω αυξησης του σδ. -δεν εχεις το υψος. β] δυνατοτητα περαιτερω ανοικοδομησης σε οικοπεδο όπου δεν εξαντλήθηκε ο σδ και υπαρχει υπολοιπο σδ. είτε καθ' υψος- δεν εχεις υψος -ειτε κατα πλατος με την προσθηκη ειτε ανεξαρτητου τμ είτε κατ' επεκταση του υφισταμενου κτισματος.] Εχεις οικοπεδο εμβαδου....τμ, εχει σδ.....εχτισες/θα χτισεις εστω τον μισο σδ... αρα καταληγουμε στην προταση του παυλου συστηνεις δυο καθετες με τα μισα τμ. καθε μια και το δικαιωμα δομησης 50% οικοπεδου καθε μια [οπα, αλλαξαν τα δεδομενα του προβληματος... φτου κι' απο την αρχη] ξαναπαρτο απο την αρχη με λεπτομερειεες εμβαδων και τμ. [μιλησες με συμβ/φο για ολο αυτο το περιπλοκο -και πολυεξοδο -που σκεφθηκαν; κανε ενα σχεδιακι...ποιος ειναι αναμεσα σε τι..] και τα ξαναλεμε
    1 point
  16. Καλέ μου φίλε, και η καμινάδα και ολόκληρο το Bbq και το στέγαστρο και η απέναντι από αυτό κατασκευή, είναι αυθαίρετα! Αυτό σημαίνει ότι, με μια ωραιότατη καταγγελία στην πολεοδομία θα του επιβληθεί ένα ωραιότατο πρόστιμο κι επίσης ταυτοχρόνως με μια ωραιότατη αγωγή θ' αναγκαστεί να τα κατεδαφίσει! Αυτό σημαίνει ότι, ανοίγεις "πόλεμο", απαιτείται χρόνος και θα σου κοστίσει και κάποια χρήματα (σημαντικό ποσό).... Καλό λοιπόν είναι πρώτα να προσπαθήσεις να κουβεντιάσεις μαζί του, να τον "απειλήσεις", να βρεις τη λύση σου (π.χ. να σηκώσει τουλάχιστον 4-5 μέτρα την καμινάδα και να σου ψήνει κάθε Σαββατοκύριακο 4 μπριζόλες) κι άσε τον επόμενο στη σειρά (αυτόν δηλαδή που είναι ψηλότερα από εσένα, είτε στο δικό σου κτίριο, είτε σε κάποιο όμορο) να βγάλει το "...φίδι από την τρύπα"!
    1 point
  17. Aγαπητέ Albireo, σήμερα πήρα από το Γραφείο Ενημέρωσης για θέματα ΝΟΚ του ΤΕΕ Θεσσαλονίκης, την απάντηση, ότι για όποια θέματα δεν αναφέρονται στο ΝΟΚ, ισχύουν τα όσα αναφέρονται στο ΓΟΚ (Ν.1577/1985). Σου απαντώ, έτσι, για το ερώτημα σου, εάν ισχύει η παρ. 2 του άρθρου 8 του ΓΟΚ. Αλλά, το γεγονός ότι το ίδιο Γραφείο, με πληροφόρησε επίσης, ότι η πρόσβαση στον/στους ακαλύπτους θα πρέπει να είναι εξωτερική, δηλαδή σε συνέχεια με τον μπροστινό ακάλυπτο, μου κλόνισε την αξιοπιστία και για την πρώτη ενημέρωση. Βαδίζουμε στο άγνωστο...
    1 point
  18. Despoinis Vatomouro: ΑΡΘΡΟΝ-28-ΝΟΚ Εξουσιοδοτικές διατάξεις 1. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις δόμησης κοντά σε ρέματα. Ν. 4258/14 ΆΡΘΡΟ 9 παρ 4 4. Έως την έκδοση του προεδρικού διατάγματος που προβλέπεται στην παρ.1 του Αρθ-28 του Ν-4067/12, οι αποστάσεις δόμησης από τις γραμμές πλημμύρας που αναφέρονται στην παρ.2 του Αρθ-5 του παρόντος ορίζονται ως εξής: Α. Για τις εντός σχεδίου και εντός ορίων οικισμών περιοχές, απόσταση 10 μέτρων από κάθε μία των γραμμών πλημμύρας και Β. για τις εκτός σχεδίου περιοχές, απόσταση 20 μέτρων από κάθε μία των γραμμών πλημμύρα και έχουμε και την παρ. 1.2 του άρθρου 6 Κτιριοδομικού Κανονισμού η οποία παραμένει χωρίς να υπάρχει νόμος που να την καταργεί δημιουργώντας σύγχυση στην ερμηνεία των διατάξεων Ν. 4258/14. Πιθανολογώ ότι η ΥΔΟΜ θα καταλήξει στην αυστηρότερη ερμηνεία (Ν. 4258) και θα ζητήσει απόσταση 10 μ από την γραμμή πλημμύρας. ΚΤΙΡΙΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ. Αποφ-3046/304/89 ΑΡΘΡΟΝ-6. (ΦΕΚ-59/Δ/3-2-89) ΔΟΜΗΣΗ ΚΟΝΤΑ ΣΕ ΡΕΜΑΤΑ. 1. Στα ρέματα, των οποίων οι οριογραμμές έχουν καθορισθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Αρθ-6 του Ν-880/79 (ΦΕΚ 58/Α), όπως ισχύει η ανέγερση κτιρίων, εγκαταστάσεων ή περιτοιχισμάτων και γενικά η δόμηση ρυθμίζεται ως εξής: 1.1. Απαγορεύεται απολύτως η δόμηση μέσα στην έκταση που περικλείεται από τις οριογραμμές του ρέματος. 1.2. Επιτρέπεται η δόμηση έξω από την έκταση της προηγούμενης περίπτωσης σύμφωνα με τους όρους δόμησης της περιοχής, μόνο εφόσον έχουν κατασκευαστεί τα έργα διευθέτησης του ρέματος. Εάν δεν έχουν κατασκευασθεί τα έργα διευθέτησης του ρέματος, η δόμηση επιτρέπεται σε απόσταση τουλάχιστον 10μ. από την οριογραμμή.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.