Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.309


  3. nbr

    nbr

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.772


  4. blackjohn

    blackjohn

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      27


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/08/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. αυτο ισχυε μεχρι πριν το 2014 4. Η εισφορά σε γη κατά την προηγούμενη παράγραφο αποτελείται από ποσοστό επιφάνειας κάθε ιδιοκτησίας πρις από τη πολεοδόμησή της, το οποίο υπολογίζεται κατά τον ακόλουθο τρόπο. α. Για τμήμα ιδιοκτησίας μέχρι 250 τ.μ. ποσοστό 10%. β.απο 250 εως 500 τμ. .....20% ...[για αγνωστο λογο δεν εχει περαστει αυτο...] γ]Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 500 τ.μ. μέχρι 1000 τ.μ. ποσοστό 30%. δ. Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 1000 τ.μ. μέχρι 2000 τ.μ. ποσοστό 40%. ε. Με την επιφύλαξη της περιπτώσεων (στ), για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 2000 τ.μ. ποσοστό 50%. στ. Για αυτοτελείς ιδιοκτησίες μεγαλύτερες των 10.000 τ.μ. που ανήκουν σ` έναν ιδιοκτήτη, για το τμήμα τους πάνω από 10.000 τ.μ. σε ποσοστό 60%. Τ` ανωτέρω εφαρμόζοναι και σε ιδιοκτησίες εξ αδιαιρέτου κατά το ποσοστό συνιδιοκτησίας που αντιστοιχεί σε έκταση γης μεγαλύτερη από 10.000 τ.μ. 5. Ως εμβαδά ιδιοκτησιών για τον υπολογισμό της συμμετοχής σε γη λαμβάνονται τα εμβαδά που είχαν οι ιδιοκτησίες στις 10.3.1982. Για την εφαρμογή της παραγράφου 4, ως ιδιοκτησία νοείται το άρθροισμα των ιδιοκτησιών γης ενός και του αυτού ιδιοκτήτη που περιλαμβάνονται στα όρια της προς ένταξη περιοχής, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη της πολεοδομικής ενότητας. Σε περίπτωση εξ αδιαιρέτου συνιδιοκτησίας τα πσοστά εισφοράς γης εφαρμόζονται στο εμβαδόν που αντιστοιχεί στο ιδανικό μερίδιο κάθε συνιδιοκτήτη όπως έχει διαμορφωθεί μέχρι την 10.3.1982. Απο το 2014, ισχυει η νεα διαβαθμιση ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 4315 ΦΕΚ Α' 269/24.12.2014 Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα - Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις και άλλες διατάξεις αρθρο 1. Ιδιοκτησία κατά την πράξη εφαρμογής - υπολογισμός εισφοράς σε γη 1. Το άρθρο 8 του ν. 1337/1983, ως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής: 4. Η εισφορά σε γη υπολογίζεται κατά τον ακόλουθο τρόπο: α) Για τμήμα ιδιοκτησίας μέχρι 500 τ.μ. ποσοστό 10%. β) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 500 τ.μ. μέχρι 1.000 τ.μ. ποσοστό 20%. γ) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 1.000 τ.μ. μέχρι 2. τ.μ. ποσοστό 30%. δ) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 2.000 τ.μ. μέχρι 10.0 τ.μ. ποσοστό 40%. ε) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 10.000 τ.μ. ποσοστό 50%. στ) Σε περίπτωση που κατά την εκπόνηση της μελέτης οι υπολογιζόμενες εισφορές σε γη κατά τα ανωτέρω εντός της πολεοδομικής ενότητας, συμπεριλαμβανομένων και των υφιστάμενων κοινόχρηστων χώρων, δεν καλύπτουν την ελάχιστη έκταση κοινοχρήστων και κοινωφελών χώρων κατά τα πολεοδομικά σταθερότυπα ή τις προβλέψεις των ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, ΕΧΣ ή ΤΧΣ, τα ποσοστά των περιπτώσεων α`, β`, γ` και δ` υποχρεωτικά αυξάνονται αναλογικά και κατά ίσο αριθμό ποσοστιαίων μονάδων με σκοπό να συμπληρωθεί η απαιτούμενη εισφορά σε γη και χωρίς να απαιτείται επιπρόσθετη απόφαση έγκρισης της προσαύξησης αυτής. Σε κάθε περίπτωση τα ποσοστά των περιπτώσεων α` και β` δεν υπερβαίνουν το 30%, το ποσοστό της περίπτωσης γ` δεν υπερβαίνει το 40% και το ποσοστό της περίπτωσης δ` δεν υπερβαίνει το 50%. Σε κάθε περίπτωση απαγορεύεται η μείωση των απαραίτητων κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων και οι προκύπτοντες κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι πρέπει να καλύπτουν την ελάχιστη έκταση κατά τα πολεοδομικά σταθερότυπα ή τις προβλέψεις των ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, ΕΧΣ ή ΤΧΣ. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση του αρμόδιου Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής δύναται να τροποποιείται ο καταμερισμός των ποσοστών εισφοράς σε γη των περιπτώσεων α` έως ε`. ζ) Εφόσον δεν ορίζεται διαφορετικά από ειδικότερες διατάξεις, που διέπουν ειδικά σχέδια, όπως οι Βιομηχανικές Περιοχές του ν. 4458/1965, οι Β.Ε.ΠΕ. του ν. 2545/ 1997 και τα Επιχειρηματικά Πάρκα του ν. 3982/2011, η εισφορά σε γη ειδικά για τις χρήσεις που αναφέρονται στα άρθρα 5, 6 και 7 του από 23.2.1987 προεδρικού διατάγματος (Δ` 166) και στα άρθρα 22, 25 και 29 του ν. 4269/ 2014, όπως ισχύουν, ορίζεται: αα) Για τμήμα ιδιοκτησίας μέχρι 1.000 τ.μ. ποσοστό 20%. ββ) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 1.000 τ.μ. μέχρι 4.000 τ.μ. ποσοστό 30%. γγ) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 4.000 τ.μ. ποσοστό 40%. 5. Ως εμβαδά ιδιοκτησιών για τον υπολογισμό της συμμετοχής σε γη λαμβάνονται τα εμβαδά που είχαν οι ιδιοκτησίες στις 28 Μαΐου 2014. Για την εφαρμογή της παραγράφου 4, ως ιδιοκτησία νοείται το γεωτεμάχιο υπό την έννοια της συνεχόμενης έκτασης γης, που αποτελεί αυτοτελές και ενιαίο ακίνητο και ανήκει σε έναν ή περισσότερους κυρίους εξ αδιαιρέτου. Τυχόν κατατμήσεις που έλαβαν χώρα μετέπειτα της προαναφερθείσας ημερομηνίας δεν λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό των εισφορών σε γη. σημ. Υπαρχει μια ανακολουθια σε ολη αυτη την διαδικασια. Αντι απλα να τροποποιησουν τον 1337 οπως γινονταν επι 35 χρονια, και να εχουμε πληρη τον νομο, κατ' αρχας κατηργησαν τα αρθρ 2.3.5.6.7 με τον 4269/14 και μετα εξεδοσαν νεο νομο, ανεξαρτητο.... Ετσι ομως, χανεται ολη η παρακολουθηση των διαταξεων, διοτι στα νομικα αρχεια φαινονται καταργημενα ¨καποιος" ηθελε δικο "του" νομο...δεν του αρεσε το "νομος Τριτση" και αυτοσχεδιασε χωρις κανενα λογο.....
    3 points
  2. Αν κατεδαφίστηκαν τα πάντα κι έγινε ανέγερση νέου κτιρίου,τότε πρέπει να υπολογίσεις επιφάνεια.
    2 points
  3. Αγαπητέ νέε συνάδελφε. γραφεις σε λάθος ενότητα. Αυτό σημαίνει δεν έψαξες καθόλου εδώ στο φόρουμ. Τις εισφορές γης τις συναντάμε στις επεκτάσεις σχεδίων πόλεων. Τέτοια κεφάλαιο εδώ υπάρχει παρακάτω. μονο εγώ, αυτό το θέμα , το έδωσα, με πίνακες , πάνω από ίσως 10 φορές. Δεν έψαξες. θα σου κάνει καλό να ψάξεις .….. παρέλειψες την μικρή κατηγορία 250 τμ. να κατεβάσεις βασικά τον νόμο 1337/83 και θα τον μελετήσεις ΚΑΛΑ . Εκεί υπάρχουν τα πάντα. Επίσης και τους μετέπειτα νόμους. και την εγκύκλιο 30 5/3/04 Αλλά και πολλά ακόμη. καλο διάβασμα.
    2 points
  4. Ανάθεση ιδιοκτήτη και ανάληψη μηχανικού για την ηλεκτρονική διαχείριση του έργου.
    1 point
  5. πάει κλιμακωτά (αυτό σημαίνει η έκφραση "για τμήμα ιδιοκτησίας") για τα πρώτα 500 μ² η εισφορά είναι 50 μ² για τα επόμενα 500 είναι 100 μ² για τα επόμενα 1000 είναι 300 μ² για τα υπόλοιπα 2350 είναι 940 μ² άρα η συνολική εισφορά είναι 50+100+300+940 = 1390 μ²
    1 point
  6. Δ 538/78 Ε. Ειδικές διατάξεις και περιορισμοί. 1. Τα κτίρια των τουριστικών εγκαταστάσεων τοποθετούνται σε απόσταση πενήντα (50) μέτρων τουλάχιστον από τη γραμμή αιγιαλού, όπως αυτή ορίζεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. 2. Επιτρέπεται η ανέγερση περισσοτέρων του ενός κτισμάτων μέσα στο γήπεδο, τηρουμένων, ως προς τους όρους δόμησης των διατάξεων του διατάγματος αυτού. 3. Σε περίπτωση που ο κτιριακός όγκος υπερβαίνει τις τέσσερις χιλιάδες κυβικά μέτρα (4.000) μ3 απαιτείται διάσπασή του σε μικρότερους όγκους. 4. Η αρχιτεκτονική μελέτη ελέγχεται από τις κατά τόπους Επιτροπές Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου για τη μορφολογική προσαρμογή της ως προς το φυσικό και δομημένο περιβάλλον. 5. Για γήπεδα τουριστικών εγκαταστάσεων μέχρι δέκα πέντε (15) στρεμ. απαιτείται εκτός των άλλων σχέδιο γενικής διάταξης, σχέδιο της σχέσης και οργάνωσης, των ελεύθερων χώρων και μέθοδος διατήρησης θέσις, καθώς και προσπέλασης προς την παραλία εφόσον το γήπεδο είναι παραλιακό. Για τα μεγαλύτερα των δέκα πέντε (15) στρεμ. απαιτείται επιπλέον και μελέτη σύνδεσης με τα δίκτυα υποδομής της ευρύτερης περιοχής. Ως παραλιακό γήπεδο νοείται το πρώτο γήπεδο μετά τη γραμμή αιγιαλού. κλπκλπ Για κατοικιες ισχυει το Δ 270/85 Επιτρεπεται η διασπαση κτιριων μετα απο αποφαση του ΣΑ και τους ορους που οριζει το ανω διαταγμα, Αρθρ.6.-1. Προκειμένου για την ανέγερση κατοικιών εφαρμόζονται και οι ακόλουθοι ειδικοί όροι και περιορισμοί δόμησης επιπλέον των όσων αναφέρονται στο άρθρ.1 του παρόντος. «α) Επιτρέπεται η διάσπαση του ενιαίου κτιρίου μετά τη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής και με τις εξής προϋποθέσεις: αα) Τα επί μέρους, μετά τη διάσπαση, κτίρια σε κάθε περίπτωση αποτελούν ένα ενιαίο αρχιτεκτονικό σύνολο, ββ) Στην περίπτωση που προβλέπεται ενιαίο κτίριο το οποίο αποτελεί σύνθεση περισσοτέρων όγκων, η σύνδεση αυτών επιβάλλεται να έχει πλάτος κατ ελάχιστον 1,20 μ. και προσμετράται τουλάχιστον σε έναν από τους συντελεστές δόμησης ή κάλυψης [στα εκτος σχεδιου εχουμε "αποστασεις" οχι Δ. Ετσι θυμαμαι]
    1 point
  7. Πήγαινε πρώτα στο εφκα (πρων ικα και πας με ραντεβου, κλείνεις Online) και κάνε έναρξη ΑΜΟΕ, με τους πίνακες 1&2 με τα ένσημα, ξεκίνα απο εκει γιατί μπορεί να σου κάνουν καμμιά διόρθωση και να χρειαστεί να αλλάξεις ξανά όλο τον προϋπολογισμό. Αν δεν έχεις αλλαγές, τύπωσε από το εξαιρετικό προγραμματάκι του αγαπητού μας συνάδελφου τα σημειώματα Πολεοδομίας-Δήμου & Εφορίας. Πάρε τηλέφωνο στον φοροτεχνικό της πολεοδομίας να σου δώσει το υπηρεσιακό σημείωμα και με αυτό κάνεις τις πληρωμές ΔήμουΠολεοδομίας. Ανεβάζεις τα διπλότυπα είσπραξης της κάθε υπηρεσίας. Εξουσιοδότηση και συμβολαια μόνο οταν πας στο ΕΦΚΑ. Επίσης στην εφορία καλό είναι να γίνει η πληρωμή από τον ιδιοκτήτη του έργου. Δεν αφήνουν να πληρώσει κανένας άλλος. Τοπογραφικό δεν χρειάζεται πουθενά. Φρόντισε όλα που ανεβάζεις να συμπίπτουν στα ποσά, ώστε στον μεταγενέστερο έλεγχο φορολογικών μετά την έκδοση ΟΑ να μην έχεις αλλαγές.
    1 point
  8. Καλημέρα,για το δεύτερο ερώτημα,η χαμηλότερη πραγματοποιημένη στάθμη,σε σχέση με την στάθμη της άδειας, στο υπόγειο και στο ισόγειο,αποτελούν όντως παράβαση αναλυτικού προϋπολογισμού,εφόσον τα ύψη που κατασκευάστηκαν δεν υπερβαίνουν το επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής. Ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης του συνολικού ύψους του κτιρίου,η κατηγορία 3 γιε) αναφέρει: γιε) αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου ή της αυτοτελούς ιδιοκτησίας έως πέντε τοις εκατό (5%) και εφόσον δεν μεταβάλλεται η επιφάνεια άνω του ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%) και κατά παρέκκλιση των περιπτώσεων α, β και γ της παρ.2 του άρθρου 89, Μόνο αν συμβαίνουν λοιπόν όλα τα παραπάνω,μπορείς να εντάξεις την διαφορά ύψους σε αυτήν. [Δεν αναφέρεις όμως το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής,γιατί αν το ύψος του κτιρίου δεν το υπερβαίνει,τότε η υπέρβαση σε σχέση με την οικοδομική άδεια αποτελεί παράβαση αναλυτικού προϋπολογισμού.Αν το υπερβαίνει και δεν έχεις όλες τις προϋποθέσεις της Κατ.3,γιε) για το κτίριο στο σύνολο του,τότε θα πρέπει να χρεωθεί συντελεστής υπέρβασης ύψους.]
    1 point
  9. Καλησπέρα,νομίζω ότι δεν πρέπει να σ απασχολεί ότι το δώμα δεν εμφανίστηκε (σε κάτοψη) σε μια εεμκ για επιχρίσματα όψεων,κι εφόσον μιλάμε για νομίμως υφιστάμενη κατασκευή ,συμπληρώνεις και την κάτοψη στέγης-δώματος με τις επιφάνειες που μετρησες,για πληρέστερη καταχώρηση του ακινήτου.
    1 point
  10. Γειά και πάλι, εφόσον το ΠΕΑ εξετάζει την κτιριακή μονάδα και δεν αφορά το ιδιοκτησιακό και πολεοδομικό προσωπικά δεν μπορώ να καταλάβω ποιό το πρόβλημα αν ανέβει σκαρίφημα της υφιστάμενης κατάστασης. Υποτίθεται ότι αποτυπώνεις την κατάσταση που βρήκες κατά την αυτοψία, τώρα αν μετά από κάποιο χρονικό διάστημα κατεδαφιστεί κάποιο κομμάτι τότε ενημερώνεις για απόσυρση του ΠΕΑ και έκδοση νέου. Αναφορικά με τον λόγο έκδοσης, αφου είναι για ενοίκιο γιατί στην αιτιολογία στο σύστηα να γράψεις κάτι άλλο; Ο αριθμός του ΠΕΑ φαίνεται και στα ηλεκτρονικά μισθωτήρια και αναγρέφεται και στα συμβόλαια.
    1 point
  11. Αυτό είναι ένα πολύ σωστό επιχείρημα που δεν μου είχε περάσει καθόλου από το μυαλό. Βέβαια μπορουσε να γίνει οριστική υπαγωγή και βεβαίωση χωρίς δικαιολογητικά, αλλά όντως αυτό τώρα έρχεται σε αντίθεση με το πιστ/κο της ΗΤΚ. Όσο για την γενικότερη αντιμετώπιση τέτοιων θεμάτων αοριστων, που δεν είναι καθόλου ακαδημαϊκή συζήτηση, εγώ θεωρώ πως η σωστή δουλειά του μηχανικού δεν μπορεί να είναι κάτι παραπάνω από αυτό που ορίζει ο νόμος. Ο θεσμός της ΗΤΚ είναι κάτι που εφευρέθηκε χθες και εφόσον τέθηκε σε υποχρεωτική εφαρμογή αναγκαστικά πάμε τους λίγους κανόνες που υπάρχουν. Αν έρθει η δύσκολη στιγμή, θα πρέπει να δείξουμε ότι όντως κάναμε το προβλεπόμενο τη δεδομένη χρονική στιγμή (και όχι με βάση το ηθικό ή ακόμα και με βάση εγκυκλίους που βγαίνουν χρόνια μετά και αλλάζουν τα πάντα). Για αυτό ψάχνουμε το προβλεπόμενο και όχι τι θα ήταν το σωστό και το ξεκάθαρο. Διαφορετικά δεν θα έπρεπε να αναλαμβάνουμε καμία υπόθεση. Ειδικά στις τακτοποιήσεις, δεν υπάρχει ξεκάθαρη υπόθεση. Το ξέρουμε 9 στις 10 τακτοποιήσεις έχουν θέματα μικρότερα ή μεγαλύτερα. Τις παλιές οικοδομικές άδειες αν τις κοιτάξουμε λίγο καλύτερα, ένα ποσοστό δεν θα έπρεπε να είχαν εκδοθεί (φαντάζομαι τσεκαρουμε κάτοψη διαμερίσματος και λέμε είναι σύμφωνη με την πραγματικότητα, δεν λέμε η άδεια πριν από 30 χρόνια βγήκε με λάθους όρους δόμησης ή με λάθος απόσταση Δ και άρα η πολυκατοικία είναι αυθαίρετη?) Φυσικά και διώχνω υποθέσεις γιατί σε κάποιες ο κίνδυνος οποιαδήποτε αμοιβή να φαγωθεί σε δικαστήρια είναι μεγάλος. Αλλά υπόθεση χωρίς κάποιο ρίσκο ή αβεβαιότητα προσωπικά δεν έχω δει ΟΥΤΕ ΜΙΑ (λέτε να είμαι εγώ ο γκαντεμης 🙃 ?)
    1 point
  12. Δεν καταλαβαίνω γιατί να αναρωτιεστε για τα κίνητρα και όχι για την πολύ βασική ερώτηση, δηλαδή τι απαιτεί η ΗΤΚ. Ενδεικτικά μερικοί λόγοι: 1) δήλωση άλλου μηχανικού σε υπαγωγή, ο ιδιοκτήτης θέλει να μεταβιβάσει και έρχεται σε μένα (μην αρχίσετε να ρωτάτε γιατί δεν πήγε στον ίδιο). Έχει το σχέδιο της τακτοποίησης (με την κλασική δήλωση ότι είναι ταυτόσημη με αυτή που θα ανέβει/ έχει ανέβει στο σύστημα ... και τίποτα άλλο). Σε επικοινωνία με τον άλλο μηχανικό για το πότε θα τελειώσει την τακτοποίηση, η απάντηση θα την τελειώσει εντός της νόμιμης προθεσμίας, δεν απαιτείται για την ΗΤΚ και μη με ζαλίζετε άλλο (να γιατί ήρθε σε μένα). 2) ακίνητο με δήλωση σε υπαγωγή χωρίς να έχουν ανέβει τα περισσότερα δικαιολογητικά. Έχει μεταβιβαστεί πρόσφατα ΜΕ ΗΤΚ. Έρχεται ο νέος ιδιοκτήτης (ο δικός μου), ο οποίος δεν έχει καμία σχέση με τον αρχικό μηχανικό και θέλει να μεταβιβάσει εκ νέου. Η απάντηση του αρχικού μηχανικού (ευγενεστατος αυτή τη φορά) είναι ότι έχει κάνει ο,τι απαιτεί ο νόμος. 3) ακίνητο χωρίς ολοκληρωμένη τακτοποίηση, έχει βγάλει οικοδομική άδεια για αλλαγή χρήσης και εσωτερικές διαρρυθμίσεις (ούτε στις άδειες απαιτούνται ολοκληρωμένες τακτοποιήσεις). Τα τελευταία σχέδια του ακινήτου είναι ολοσωστα. Η τακτοποίηση ημιτελής. Τι γίνεται με την έκδοση ΗΤΚ? Προς έκπληξη μου, από ότι διαβάζω τελικά (ή δεν διαβάζω) όντως οι συνάδελφοι έχουν κάνει ότι απαιτεί ο νόμος. Και κατά συνέπεια, οι ΗΤΚ που έχουν εκδοθεί δεν πάσχουν καθόλου (τουλάχιστον τη χρονική στιγμή που εκδόθηκαν). Εσείς αυτές τις περιπτώσεις τις διώχνετε? Γιατί αν αναλαμβάνετε μόνο υποθέσεις που είναι 100% ξεκάθαρες και καταφέρνετε να ζείτε από το επάγγελμα, τότε σας ζηλεύω 🥴
    1 point
  13. Ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός είναι αυτονόητο ότι συμμετέχει στην ταυτότητα αφού αυτός μπήκε στην πλατφόρμα και την άνοιξε....μου φαίνεται υπερβολή να υπογράψει και ΥΔ ότι συμμετέχει....
    1 point
  14. 2.618 downloads

    Τις εξαρτημένες συντεταγμένες που μου έδιναν τα τοπογραφικά όργανα ήθελα να τις αποτυπώνω σε Πίνακα και να έχω συνημμένα πάνω στο σχέδιο του Τοπογραφικού Διαγράμματος όχι μόνο τα σημεία αλλά και τους υπολογισμούς Πλευρών και Εμβαδών. Συνεπώς έφτιαξα ένα απλό xls αρχείο ώστε να επιβεβαιώνω τις αποστάσεις των πλευρών καθώς και τα εμβαδά των τεμαχίων και να τα επισυνάπτω σαν εικόνα πάνω στο σχέδιο μου. Ο κωδικός: egeorgalas New Version - 17.04.2012: Βελτίωσα τους αυτοματισμούς ώστε να μπορεί εισάγεται ή διαγράφετε συντεταγμένες κορυφών χωρίς να αλλοιώνει τις εξισώσεις των Πλευρών και των Εμβαδών. Επίσης βελτιώθηκαν και οι τελικές εξισώσεις υπολογισμού του Εμβαδού.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.