Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      18.937


  2. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      8.990


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.309


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      9.036


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/10/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. @dibΑπό τον πίνακα φαίνεται ότι εννοούν (με την τότε ορολογία του ΓΟΚ 73 ή ΓΟΚ 55), υπόγειο, ισόγειο, Α+Β+Γ όροφοι, δηλαδή ισόγειο συν τρείς όροφοι άνωθεν του ισογείου. Το δώμα, φαίνεται να αντιστοιχεί στο άνω μέρος της πλάκας του τρίτου-υπέρ του ισογείου-ορόφου. Παρακρατηθέντα χιλιοστά για μελλοντική-καθ ύψος ανοικοδόμηση είναι. Χιλιοστά κοινοχρήστων δεν έχουν. Αν ποτέ γινόταν ανοικοδόμηση θα τροποποιούσαν τη σύσταση. Πάντως υπάρχουν 100 ψήφοι.
    2 points
  2. Μάλλον είναι από τις κλασικές πατέντες από αντιπαροχάκες της εποχής. Κρατάει για τον εαυτό τα χιλιοστά και την αναλογία του οικοπέδου για μελλοντική κατασκευή και φροντίζει να έχει μηδενικά έξοδα μέχρι να γίνει (που δεν θα γίνει) Μη ξεχνάς ότι την περίοδο του 73 και με Χούντα αλλά και η προηγούμενη περίοδο συχνά πυκνά οι ΣΔ τους ανέβαζαν…. Λίγο μετά κόπηκε αυτό το βίτσιο …. (βγήκαν άλλα βίτσια)
    2 points
  3. Λογικά ο συνάδελφος αναφέρεται σε δικαίωμα υψούν. Συνήθιζαν σε παλιές συστάσεις να παρακρατούν 100 χιλιοστά. Μετά οι συντελεστές μειώνονταν οπότε έμενε μόνο η...αισιοδοξία. @dibAν θέλεις ανέβασε τον πίνακα (σβήνοντας προσωπικά στοιχεία) να έχουμε καλύτερη εποπτεία του ερωτήματός σου.
    2 points
  4. μερικές έως και πολλές φορές τα χιλιοστά έχουν κατανομή κατ εντολή και επιθυμία του 100% της τότε ιδιοκτησίας και όχι κατ αναλογία των επιφανειών ή της εμπορικής αξίας της κάθε διηρημένης. Φυσικά όταν υπάρχει αυτό καλό είναι ο Μηχανικός στον Πίνακα χιλιοστών να έχει σχετική σημείωση.
    1 point
  5. Αν και απευθύνθηκες στο συνάδελφο σε πληροφορώ ότι φροντίζουμε (και ο ίδιος προσωπικά) να τηρούνται οι κανόνες συμμετοχής (φυσικά και με την δική σας βοήθεια). Αν βλέπετε κάπου μη τήρηση κανόνων σας παρακαλούμε να κάνετε αναφορά (report). Aν χρειάζεσαι κάποιες άλλες διευκρινίσεις ή αν θέλεις να κάνεις κάποια άλλη επισήμανση μπορείς να αποστείλεις P.M για να μη βγούμε εκτός θέματος. Ευχαριστώ.
    1 point
  6. Καλησπέρα Δημήτρη και χρόνια πολλά για προχθές. Προσωπικά δεν μπορώ να βγάλω άκρη με αυτά, μήπως έχεις πρόσβαση στον κανονισμό; Εκεί θα περιγράφεται λογικά τι ισχύει...
    1 point
  7. Το θέμα δεν είναι να συμπεριλάβεις τη δήλωση Ν. 4495, αλλά να ελέγξεις πλήρως το διαμέρισμα για να είσαι σίγουρος για την πολεοδομική του νομιμότητα. Επομένως, αν δεν το έχεις ήδη κάνει, θα πρέπει να το ελέγξεις πριν την έκδοση ΗΤΚ. Επιπλέον, ένα πρώτο ρώτημα που εύλογα εξάγεται είναι πως ελέγχθηκε το διαμέρισμα αναφορικά με το νόμιμο ύψος του χωρίς να υπάρχει τομή;
    1 point
  8. θα μεινω σε αυτη την -σωστη- παρατηρηση απο τον sdtopo "Ο Καρατσώλης αναλύει την ευθύνη σε περπτώσεις όπου αναγράφεται "οικοδομησιμο" σε δήλωση και η υπηρεσία αρνείται την οικοδόμηση, όπου προφανώς δεν υπάρχει ευθύνη. Δεν αναφέρεται σε περιπτώσεις όπου το ακίνητο ήταν π.χ. εντός Αρχ. Ζώνης Α και αυτό δεν αναφερόταν πουθενά. " Αυτό, σε συνδυασμο με το τι ζηταει το ΑΑΓΗΣ για τον υπολογισμο του αντικειμενικου ειδικα στο "Γ" και το ποιος βεβαιωνει την αδυναμια ανοικοδομησης https://www.minfin.gr/documents/31361/465101/AA_GHS.pdf/91eb1247-2981-42d8-8acb-bc48c1830912 συν την βεβαιωση του ν. 1337, συν την βεβαιωση κτηματογραφησης συν την βεβαιωση δασικου ανηκουν στην αρμοδιοτητα του μηχανικου. και θα τα ζητησει ο συμβ/φος για τον υπολογισμο του αντικειμενικου, επειδη του το ζηταει η ΔΟΥ για τον ελεγχο.και την αποδοχη της δηλωσης ΦΜΑ.. Οχι με βαση τον ν. 651, αλλά με βαση "παρεμφερεις" διαταξεις ΥΓ Θα μπορουσαμε εδω να προσθεσουμε και τυχον μειωμενους συντελεστες δομησης λογω ΓΠΣ ή ΣΟΟΑΠ...ή αλλες ρυθμισεις.
    1 point
  9. Αν είναι χειροκίνητος έλεγχος, στείλε μια υπ. δήλωση για το εκ παραδρομής, το Ε9 για να το δουν, την ΔΕΗ την έχεις έτσι κι αλλιώς. Αν ειναι αυτόματος, μόνο με τηλ - και να δεις αν μπορεί να κάνει κάτι το τεχνικό τμήμα.
    1 point
  10. Το πρόβλημα είναι ότι άλλα λέει ο νόμος, άλλα η απόφαση και άλλα το εγχειρίδιο χρήσης του ΤΕΕ. Ιεραρχικά προηγείται ο νόμος, ακολουθεί η απόφαση εφαρμογής-ερμηνείας και στο τέλος το εγχειρίδιο. Στο άρθρο 54 του νόμου γενικεύει αναφέρονται "τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια". Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τι είχε στο μυαλό της η επιτροπή όταν συνέτασσε αυτό το άρθρο, αν δηλαδή εννοούσε τα αρχιτεκτονικά σχέδια ή όλα τα σχέδια από όλες τις μελέτες (φανταστείτε για τι όγκο μιλάμε σε ένα ειδικό κτίριο κάτι χιλιάδων τ.μ). Η σχετική απόφαση διαφοροποιείται αναφέροντας "γγ) τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ηη και αποτυπώνουν την ιδιοκτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, (...) ενώ το εγχειρίδιο διαφοροποιείται εν μέρει, αντιγράφοντας το ανωτέρω σχετικό της απόφασης, αλλά πιο κάτω λέει ότι σε περίπτωση άδειας...."Για τις οικοδομικές άδειες και τις άδειες δόμησης υποβάλλονται τα σχέδια όλων των μελετών που αφορούν την ιδιοκτησία (αρχιτεκτονικά, στατικά, ΗΜ), ώστε, σε περίπτωση καταχώρισης όλων των ιδιοκτησιών του οικοπέδου/γηπέδου, να προκύπτει η συνολική εικόνα του κτιρίου" ν. 4495/17 Άρθρο 54 Συμπλήρωση ηλεκτρονικής ταυτότητας - Έκδοση πιστοποιητικών 1. Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία : α) το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτιρίου, με τις αναθεωρήσεις της, β) τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια, καθώς και η μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται, γ) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, δ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ε) δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, στ) τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτίριο στην πραγματική του κατάσταση όταν αυτή δεν προκύπτει από τα στοιχεία των περιπτώσεων α, β και ε, ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν.4178/2013 (Α174) ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, η) τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υπάρχουν. 1α Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία : α) το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτιρίου εντός του οποίου ευρίσκεται η διηρημένη ιδιοκτησία, με τις αναθεωρήσεις της, β) τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια, καθώς και η μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζομένων ατόμων, εφόσον απαιτείται, γ) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης της διηρημένης ιδιοκτησίας, δ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ε) δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, στ) τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν τη διηρημένη ιδιοκτησία στην πραγματική της κατάσταση όταν αυτή δεν προκύπτει από τα στοιχεία των περιπτώσεων α, β και ε, πλην των κοινοχρήστων χώρων, ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν.4178/2013 ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, η) τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφ' όσον υπάρχουν, Σε περίπτωση που η οικοδομική άδεια και τα στοιχεία που την συνοδεύουν δεν ανευρίσκονται στα αρχεία της οικείας υπηρεσίας, αντί γι' αυτά υποβάλλεται βεβαίωση απώλειας από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης. Οι διατάξεις των άρθρων 54-63 του παρόντος νόμου ισχύουν και για την ηλεκτρονική ταυτότητα αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ-ΣΧΕΔΙΑ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ: (...) γ. Η καταχώριση συνοδεύεται από τα δικαιολογητικά της παρ. 1 του άρθρου 54 του ν. 4495/2017. Συγκεκριμένα: αα) τα στελέχη των Οικοδομικών Αδειών, Αδειών Δόμησης και λοιπών πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ζζ, με τις αναθεωρήσεις και ενημερώσεις αυτών, ββ) τις δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ζζ, γγ) τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ηη και αποτυπώνουν την ιδιοκτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, καθώς και τη μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται. Σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών, δδ) το ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α., την Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου ή/και τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται σύμφωνα με τον ν. 4178/2013 και τον ν. 4495/2017, εε) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, στστ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ζζ) τον πίνακα χιλιοστών, εφόσον η Ταυτότητα Ιδιοκτησίας αφορά αυτοτελή διηρημένη ιδιοκτησία ή κοινόχρηστους χώρους, ηη) τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υφίσταται. ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΧΡΗΣΗΣ ΤΕΕ Έγγραφα πράξεων Στην κατηγορία «Έγγραφα πράξεων» τα έγγραφα που επισυνάπτονται αφορούν στην κάθε επιμέρους πράξη που έχει συμπληρωθεί σε προηγούμενο βήμα, στην καρτέλα «Πράξεις». Αρχικά επιλέγεται η πράξη στην οποία αντιστοιχούν τα έγγραφα και εν συνεχεία ο τύπος εγγράφου που αφορά. - τα στελέχη των Οικοδομικών Αδειών, Αδειών Δόμησης και λοιπών πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών των πράξεων που έχουν καταχωριστεί στην καρτέλα «Πράξεις», με τις αναθεωρήσεις και ενημερώσεις αυτών, - τις δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων που έχουν καταχωριστεί στην καρτέλα «Πράξεις», - τα σχέδια που συνοδεύουν την εκάστοτε πράξη, και αποτυπώνουν την ιδιοκτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, καθώς και τη μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται. Για τις οικοδομικές άδειες και τις άδειες δόμησης υποβάλλονται τα σχέδια όλων των μελετών που αφορούν την ιδιοκτησία (αρχιτεκτονικά, στατικά, ΗΜ), ώστε, σε περίπτωση καταχώρισης όλων των ιδιοκτησιών του οικοπέδου/γηπέδου, να προκύπτει η συνολική εικόνα του κτιρίου. Εφόσον η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις (πχ. κτίσμα προ 1955, δήλωση ν. 4178/13 ή ν. 4495/17 χωρίς απαίτηση επισύναψης κάτοψης), εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών, - το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, - τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υπάρχει, - την Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, το ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α. ή/και τη Μελέτη Στατικής Επάρκειας, εφόσον απαιτείται σύμφωνα με τον ν. 4178/2013 και τον ν. 4495/2017. @pattyΓιατί και για ποιους είναι "καλύτερο"; Γιατί να το παίζεις "υπάκουος" και να δέχεσαι κάτι που δεν είναι απολύτως σαφές και να φορτώνεσαι επιπλέον όγκο δουλειάς αλλά και ευθύνης; Αυτές οι "υπακοές" μας φτάσανε σε αυτό το χάλι ως κλάδο και έφτασε για παράδειγμα εκείνη η δήλωση Ν. 651/77 που ενώ ο νόμος όριζε να δηλώσει ο μηχανικός αν το οικόπεδο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο και αν προέρχεται από κατάτμηση, μετατράπηκε το κείμενο με τις ευλογίες του ΥΠΕΝ (ΥΠΕΚΑ) σε μια δήλωση-κατεβατό να πρέπει να πάρει ο υπογράφων την ευθύνη για όλες τις παθογένειες της χώρας μας στη σύγχρονη ιστορία της (διατηρητέα, ρέματα, υψηλές τάσεις κλπ κλπ).
    1 point
  11. H μέγιστη προσοχή μας εστιάζεται στο να μην εκδοθεί ΠΠΗΤ χωρίς τακτοποίηση αυθαιρεσιών, διότι το ΠΠΗΤ είναι η βεβαίωση του άρθρου 83 με στοιχεία της Η.Τ. Άρα, σε κάθε περίπτωση ενδελεχής έλεγχος του ακινήτου. Κάθε περίπτωση είναι μοναδίκή. Αν πχ έχεις μη λειτουργούν κτηματολόγιο, το ΚΑΕΚ μπορεί και να μην καταγραφεί (δεν είναι λάθος και αν καταγραφεί στα σχόλια). Ο πίνακας μπορεί να μην υπήρχε κλπ. Έχω την άποψη ότι αν έχει εκδοθεί ΠΠΗΤ και έγινε συμβόλαιο, ενώ η Η.Τ χρήζει διόρθωσης σε στοιχεία που δεν αφορούν νομιμότητα ακινήτου, αλλά ζητήματα αρχείων, καταγραφής κλπ, θα πρέπει να γίνει τροποποιητική καταχώρηση της αρχικής. Τώρα, οδηγίες για το τι συμβαίνει μετά το συμβόλαιο δεν υπάρχουν. Οι ερωτοαπαντήσεις του ΤΕΕ είναι ανυπόγραφες και δεν εμπεριέχονται σε κάποια απόφαση ή νόμο. Πχ στην ερωτοαπάντηση 23 αναφέρεται ότι "Η ενέργεια αυτή θα πρέπει να προηγηθεί της έκδοσης του Πιστοποιητικού Πληρότητας. " 24. Πως μπορεί να διορθωθεί οριστικοποιημένη Ιδιοκτησία; Μπορεί η καταχώριση να επιστρέψει σε κατάσταση επεξεργασίας; Δεν υπάρχει δυνατότητα επιστροφής σε προηγούμενη κατάσταση της καταχώρισης Ιδιοκτησίας που έχει οριστικοποιηθεί, ανεξαρτήτως αν έχει εκδοθεί το Πιστοποιητικό Πληρότητας. Σε περίπτωση που πρέπει να τροποποιηθούν/προστεθούν στοιχεία της Ιδιοκτησίας, λόγω σφαλμάτων/παραλείψεων που διαπιστώθηκαν ή λόγω μεταβολών που επήλθαν στο ακίνητο μετά την οριστικοποίηση, εισάγετε τροποποιητική καταχώριση της συγκεκριμένης ΗΤΚ. Η εισαγωγή «Τροποποιητικής καταχώρισης της ιδιοκτησίας» γίνεται από το “Μητρώο/Επεξεργασία καταχωρίσεων”. Η επεξεργασία της τροποποιητικής καταχώρισης υλοποιείται από την καρτέλα “Οι υποθέσεις μου”. Η ενέργεια αυτή θα πρέπει να προηγηθεί της έκδοσης του Πιστοποιητικού Πληρότητας.
    1 point
  12. σωστα και να προσθεσω αυτο το πολυ προσφατο https://www.michanikos.gr/forums/topic/67559-υπεν-δυνατότητα-έκδοσης-οικοδομικής-άδειας-σε-πυκνοδομημένες-περιοχές/#comment-1159202
    1 point
  13. Η δήλωση του Ν.651/77 πρέπει να αναγράφει ακριβώς και μόνο ότι απαιτεί ο νόμος. Οι πλεονασμοί πάντοτε οδηγούν σε προβλήματα. Ειδικά όταν αναφερόμαστε σε απαιτήσεις εγκρίσεων για τις οποίες ούτε οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν είναι σίγουρες (όπως εδώ στα ΤΙΦΚ).
    1 point
  14. Κατά την άποψή μου η δήλωση του Ν.651/77 θα πρέπει να είναι συνδεδεμένη με τους όρους δόμησης που αναγράφονται στους οποίους περιλαμβάνονται και οι εγκρίσεις, οπότε η αναγραφή στην δήλωση στην προκειμένη περίπτωση τεκμηριώνει και τις αναγραφόμενες υπηρεσίες έγκρισης.
    1 point
  15. Δεν είναι αόριστο το μεγάλο ύψος και όγκος..... Ειδικά να πρέπει να περάσει από Σ.Α.
    1 point
  16. ΥΠΕΝ: δυνατότητα έκδοσης οικοδομικής άδειας σε πυκνοδομημένες περιοχές ν. 4810/21 αρθρ. 121 παρ. 6 6. Στο άρθρο 8 του ν. 1337/1983 (Α’ 33) προστίθεται παρ. 14 ως εξής: «14. Στις ιδιοκτησίες που περιλαμβάνονται στο πυκνοδομημένο τμήμα πολεοδομικών μελετών σύμφωνα με την καταργηθείσα με την παρ. 8 του άρθρου 25 του ν. 2508/1997 διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 8 του παρόντος, δύναται να χορηγούνται οικοδομικές άδειες πριν από την πράξη εφαρμογής με την προϋπόθεση τακτοποίησης των κατά τον υπολογισμό υποχρεώσεων εισφοράς σε χρήμα και μετατροπής σε χρήμα της υποχρέωσης εισφοράς σε γη και τήρησης των οριζόμενων στην παρ. 10 του άρθρου 43 του παρόντος προϋποθέσεων.» πηγη https://ecopress.gr/ypen-dynatotita-ekdosis-oikodomikis/
    1 point
  17. Επειδή το παραπάνω λινκ είναι χαλασμένο, μήπως μπορεί κάποιος να το ξαναανεβάσει? Είπα να κλείσω τρεις φακέλους που μου έχουν μείνει με τον 4178, να φύγει ένας βραχνάς από το κεφάλι μου.. Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
    1 point
  18. Η πολεοδομικές ιδιότητες ενός γηπέδου όπως: Εντός ζώνης πόλεως Εντός ζώνης οικισμού Εντός κηρυγμένης αρχαιολογικής ζώνης Εντός αρχαιολογικού χώρου Εντός περιοχής ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους Εντός Natura Εντός ζώνης παραλίας Εντός ζώνης απαλλοτρίωσης Εντός άλλης ΖΟΕ αν αναγραφούν εκτός της δήλωσης τότε δεν αναφέρονται στον τίτλο και μπορούν εύκολα να κατηγορηθούν οι πωλητές ότι απέκρυψαν την πραγματικότητα ή ότι έχουν άγνοια σε περίπτωση κολλήματος της μεταγραφής ή της άδειας δόμησης. Συμβουλή μου προς τους νεότερους συναδέλφους που δεν αισθάνονται σίγουροι ή δεν γνωρίζουν τον τρόπο έρευνας αυτών των περιπτώσεων, είναι να ζητήσουν την βοήθεια εμπειρότερου συναδέλφου.
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.