Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      9.157


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      19.064


  3. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.555


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      9.038


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/03/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Πριν την έκδοση της ΕΕΔΜΚ το ακίνητο πρέπει να τακτοποιηθεί. Οπότε, πρώτα τακτοποιείς και μετά συνεχίζεις.
    2 points
  2. Version 1.0.0

    1.895 downloads

    Είναι η ''οδηγία'' για να μην σας γυρίζουν πίσω τον Π3...
    1 point
  3. Οχι , λόγω του Κτιριοδομικού ο οποιος στο άρθρο 8 αναγράφει ότι Τα επιτρεπόµενα ελάχιστα ελεύθερα ύψη των χώρων των κτιρίων ορίζονται ως εξής:: 1.1.3. Ανεξάρτητα από χρήση κάτω από δοκούς ή άλλα δοµικά στοιχεία που προεξέχουν κάτω από τις οροφές ή τις ψευδοροφές τους 2,00 µέτρα. 1.2. Τα παραπάνω επιτρεπόµενα ελάχιστα ελεύθερα ύψη των χώρων των κτιρίων µειώνονται σε 2,20 µ., 2,00 µ. και 1,90 µ. αντίστοιχα, εφόσον έχουν διαµορφωθεί πριν από τις 30-9-55 (Ηµέρα δηµοσίευσης του από 9-8-1955 δ/τος «περί Γενικού Οικοδοµικού Κανονισµού του Κράτους»). Τι σε κάνει να μη θες να το λάβεις υπ'όψιν?
    1 point
  4. Θα το σκεφτείς όπως πχ τα έρκερ ή τα πατάρια, σοφίτες, κλιμακοστάσια που δεν μετράνε στον συντελεστή δόμησης, προσμετρώνται όμως στην προς φορολόγηση επιφάνεια της ιδιοκτησίας.
    1 point
  5. Ναι ξεκινάς από το παρακάτω: https://www.minfin.gr/web/a-t-epaa/pinakes-antikeimenikon-axion1
    1 point
  6. Η τότε εγκύκλιος με απλά λόγια εννοούσε ότι τακτοποιείς τα πάντα. Αν θυμάσαι τότε υπήρχαν διαφωνίες με τα χαμηλά τμήματα σοφίτας, αν θα πρέπει να ρυθμίζονται ή να αφαιρούνται από την τακτοποίηση λόγω μη βατότητας (λόγω χαμηλού ύψους). Η τακτοποίηση δεν έχει να κάνει με μελέτη για κτίριο. Οπότε μη σκέφτεσαι τι θα μετρούσε και τι όχι. Πχ άλλες περιπτώσεις, όπως υπόγεια με ύψος 1,70, 1,80 κλπ θα ρυθμιστούν. Παράλογο μεν διότι σωστά σκέφτεσαι ότι δεν χωράει άνθρωπος στο 1,60 και στο 1,70, πλην όμως για να δώσεις νομιμότητα θα το τακτοποιήσεις και δεν διορθώνω κανέναν διότι σε αυτό το χάος στο τέλος όλοι δίκιο έχουμε.
    1 point
  7. από την ισχύουσα νομοθεσία (άρθρο 153 Ν 4412/16): Η αναθεώρηση (αύξηση ή μείωση) για κάθε αναθεωρητική περίοδο υπολογίζεται με βάση τον τύπο: ΔΤν = Τ * (Αn/Ao - 1) * (1-s) όπου είναι: Τ: η υπόψη τιμή της σύμβασης, ΔΤν: η αναθεώρηση της παραπάνω τιμής στην υπόψη αναθεωρητική περίοδο ν, Αο: τιμή που προκύπτει αφού συμπληρωθεί με βασικές τιμές του χρόνου εκκίνησης το οριζόμενο για τηντιμή Τ άρθρο ανάλυσης τιμών ή συνδυασμός άρθρων με τα βάρη τους, όπως προσδιορίζονται από τη σύμβαση,σύμφωνα με την παρ.8, Αν: τιμή που προκύπτει όπως παραπάνω με τις βασικές τιμές της αναθεωρητικής περιόδου ν, s ή σ: σταθερός συντελεστής που αντιπροσωπεύει το μη αναθεωρούμενο μέρος της τιμής και πουπροσδιορίζεται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μεταξύ του 0,07 και 0,20 κατά κατηγορίες ή μέγεθος έργων και ανάλογα με τον αριθμό των αναθεωρητικών περιόδων, που μεσολαβούν μεταξύτου χρόνου εκκίνησης και της συγκεκριμένης κάθε φορά αναθεωρητικής περιόδου. 7. Ο σταθερός συντελεστής "s ή σ" στον τύπο της αναθεώρησης της παρ.6 ορίζεται από τη σχέση: σ=σ1 +0,01 ν, όπου σ1 είναι συντελεστής που καθορίζεται ενιαία για άλες τις κατηγορίες ή και χωριστά για καθεμία απότις κατηγορίες των δημόσιων έργων και ανέρχεται σε σ1 = 0,07 για όλες τις κατηγορίες έργων και "ν" είναι ακέραιος αριθμός ίσος με τη μονάδα για την πρώτη αναθεωρητική περίοδο που υπολογίζεται αναθεώρηση για τη συγκεκριμένη σε κάθε περίπτωση εργολαβία και που αυξάνεται κατά μία μονάδα για καθεμιά από τις επόμενεςαναθεωρητικές περιόδους της συγκεκριμένης εργολαβίας. Ο ν παύει να αυξάνει όταν το "σ" γίνει 0,20. Ο συντελεστής σ1 μπορεί να αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
    1 point
  8. Για λόγους υγείας και ασφάλειας ενδεχόμενα έχει κάποιες δυνατότητες να βγάλει άδεια..... Αν είναι όμως είναι διαμέρισμα έχε κατά νου ότι θα πρέπει να υπογράψουν το οκ και οι συνιδιοκτήτες ......
    1 point
  9. Αν είναι ριζική ανακαίνιση πρέπει να βγει Β. Πίνακας στην σελίδα 15 από 21 της συνημμένης εγκυκλίου. Το θέμα είναι αν όντως εμπίπτει στην κατηγορία ριζικής ανακαίνισης. Το έχεις τσεκάρει; Πρέπει να είναι κέλυφος > 25% ή Η/Μ > 25%. Πράγμα που είναι λιγάκι δύσκολο. 5η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ_Egkyklios_Energeiakh_Apodosh_Kthrion-1.pdf
    1 point
  10. Καλημέρα. Εγώ ήθελα να ρωτήσω για τους μηχανικούς ΤΕ που θεωρούν τις υδε στο τεε ξέρει κάποιος να μας πει πως θα γίνει η ψηφιακή θεώρηση από το τεε ;; Έως τώρα γινόταν με αυτοπρόσωπη παρουσία στο τεε .
    1 point
  11. Αφού θα γκρεμιστεί να γκρεμιστεί τώρα Αφού συμπεριλήφθηκαν στο σ.δ της ο.α και αφού δεν έχεις κανένα δικαίωμα ελέγχου της δήλωσης Ποιος ο λόγος να ανησυχείς!
    1 point
  12. Σχετικά με την εύρεση της οικ. αδείας, εφόσον έχεις το ΚΑΕΚ του οικοπέδου μπες στις εγγραφές του Κτημ/γιου και κατέβαζε ένα ένα τα συμβόλαια και ίσως σε κάποιο από αυτά γράφει τον αριθμό της αδείας και βγάλεις άκρη. Αυτό τουλάχιστον κάνω εγώ και πιάνει σχεδόν πάντα, όταν δεν έχω τον αριθμό της αδείας.
    1 point
  13. ότι "πει" ο λογιστής και οι εκατοντάδες ερμηνευτικές που έχουν κι αυτοί από τις Δ.Ο.Υ.
    1 point
  14. Επειδή επικρατει αυτό το χάος που όλοι μας αντιμετωπίζουμε καθημερινά δεν θα ρυθμίσω επιφάνεια με ύψος κάτω από 1.90μ για 3 λόγους. 1. Γιατί ο Κτιριοδομικός ορίζει ως χώρο επιφάνεια με ελεύθερο ύψος σε κάθε περίπτωση >1.90μ. Οτιδήποτε μικρότερο θα μπορόυμε να είναι μια απ΄λη εσωτερική διαμόρφωση. 2. Διότι από την εγκύκλιο 3του Ν.4178/2013 βλέπω αυτό μόνο και δεν συνάγεται κάτι το διαφορετικό. Ως προς την κύρια χρήση χώρου για την υπαγωγή αυθαίρετης κατασκευής στο ν. 4178/13 λαµβάνεται υπόψη η εγκατεστηµένη προ 28-7-2011 κύρια χρήση, ανεξαρτήτως αν το ύψος του χώρου είναι µικρότερο από το οριζόµενο από τις ισχύουσες διατάξεις, διότι τα ύψη που ορίζουν κάθε φορά οι Οικοδοµικοί Κανονισµοί αφορούν σε νόµιµα κτίρια και µόνον. Σε απλά ελληνικά: Χώρος με ελεύθερο ύψος 1,90μ- 2,45μ λογίζεται ως κύριος για τις ανάγκες ρύθμισης με τον νόμο των αυθαιρέτων ανεξαρτήτως χρήσης. 3. Γιατί η κοινή λογική σκαλώνει με οιαδήποτε άλλη προσέγγιση. Δεν θα μας τρελάνουν. 🙃 Ευχαριστώ για το χρόνο σου συνάδελφε.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.